آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 82
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 336
بازدید ماه : 321
بازدید سال : 5721
بازدید کلی : 146030

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات

شبهه ای مردافکن در باب قیام عاشورا + پاسخ

مگر امام حسین (ع) به علم امامت نمی دانستند که شهید می شوند و اهل بیتشان نیز به اسارت می روند؟ پس چگونه است که با وجود چُنین علم قطعی و یقینی، قدم در مسیری نهادند که آن فرجام تلخ را در پی داشت؟

 

حسین

یکی از مباحث چالش‌برانگیز پیرامون نهضت حسینی که از دیرزباز تا کنون، ذهن و زبان کثیری از اندیشمندان اسلامی را به خود واداشته، این است که آیا امام حسین(ع) نسبت به فرجام حرکتش واقف بود یا خیر؟ اگر حضرتش علم قطعی و یقینی به شهادت داشت، پس چرا قدم در مسیری نهاد که فرجامی بس تلخ و ناگوار در پی داشت؟ مگر نه این که قرآن نهی کرده که آدمی، جان عزیزش را به دست خویش، به هلاکت نیفکند؟! (وَ لا تلْقوا بِأَیْدیكمْ إِلَى التَّهْلكَة«بقره/195»). آیا این اقدام، مصداق درافکندن جان در بوته هلاکت نیست؟
بحث پیرامون گستره علم امام نسبت به جزئیات حوادث هستی، ابعاد و اضلاع پیدا و پنهانی دارد که کاویدن همه آنها از حوصله این وجیزه بیرون است. آنچه می توان از این مقال، انتظار داشت پاسخی درخور و در عین حال کوتاه است که در پرتو تبیین پاره ای از آموزه های قرآنی و تحلیل عقلی معارف وحیانی ارائه خواهد شد.
پیش از هر چیز باید دانست که مساله وقوف یا عدم وقوف حضرت سیدالشهداء (ع) نسبت به فرجام و سرانجام نهضت خویش، مسبوق به سابقه بوده و در واقع، همان منازعه مشهور بین سید مرتضی و شیخ طوسی است که در زمان ما، به عنوان مساله ای پرچالش و جنجان انگیز در نوشته های شهید مطهری(کتاب حماسه حسینی) و مرحوم صالحی نجف آبادی (کتاب شهید جاوید) رخ نموده است.

پاسخ اجمالی

و اما پاسخ اجمالی به این مساله آن است که برابر ادله نقلی و عقلی، امام از طریق علم غیبی که از ناحیه خدا به وی افاضه می گردد، نسبت به حقایق عالم کَون اشراف علمی دارد و می تواند حوادث آینده را در آینه علم لدنّی خویش ببیند. اما چون آنچه این علم بدان تعلق گرفته، تخلف ناپذیر و غیر قابل تغییر است بنابراین این علم، تکلیف آور نبوده و عمل به مقتضای آن واجب نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات

مراقبت از کبد با چغندر

چغندر بیش از یک سبزی ساده است. چغندر با آن رنگ زیبایش سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هایی است که برای بدن لازم و ضروری هستند.

 
چغندر

چغندر؛ این سبزی پرخاصیت سرشار از فیبر و پروتئین، انرژی زا و درمانگر بوده و برای ارتقای سلامت بدن و بهبود برخی از مشکلات مانند مشکلات کبدی مؤثر است. در این مطلب شما را با تأثیر مثبت چغندر در سلامت کبد بیشتر آشنا می کنیم.

چغندر همیار کبد

فصل وفور چغندر در راه است. بدون شک چغندر شما را نیز یاد لبوی قرمز شب یلدا می اندازد. اما تا آن زمان صبر نکنید. همین که چشمتان به این سبزی پرخاصیت افتاد آن را خریداری کرده و به منزل ببرید. بخصوص اگر اهل ورزش هستید و از مشکلات کبدی رنج می برید. این سبزی علاوه بر این که برای ورزشکاران بسیار مفید است تأثیر زیادی در حل مشکلات کبدی دارد. متأسفانه این روزها به دلیل سبک زندگی نادرست و بی تحرکی و غیره کبد همه ی ما در معرض آسیب است. بنابراین لازم است که بیش از پیش به فکر سلامت این اندام پرتلاش باشیم.

چغندر: گنجینه ای طبیعی سرشار از آنتی اکسیدان

تعداد بازدید از این مطلب: 606
موضوعات مرتبط: ورزشی , سرگرمی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات

داستانی خواندنی از توبه ی پیرمرد شامی!

قرآن خوانده بودند. شاید ده ها بار. اما چه خواندنی؟! اصلا شاید این موها را پای رحل های قرآن سفید کرده بودند؛ اما چه قرآنی؟!

مرد شامی

پیوند محکمی که میان ثقل اکبر و اصغر (قرآن و اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله) برقرار است، گاهی در اثر بی بصیرتی دیده نمی شود. ارتباط امام و قرآن ادعایی نیست که استدلال های پیچیده ی فلسفی بخواهد؛ فقط کافی است قرآن را کمی خوب تر خوانده باشیم.

امام سجاد (علیه السلام) این ارتباط تنگاتنگ را با آیات قرآن، خیلی ساده و روشن برای مرد شامیِ نا آشنا بیان کردند. برایش جا انداختند که امام حسینی که سرش را برای حاکمتان می برید و خانواده اش را به زنجیر کشیده اید، باطنِ همین قرآنی است که هر روز می خوانید!
پیرمرد شامی آمده بود تا برای رضای خدا و به شوق بهشت، از کسانی که از دین خارج شده اند و بر ولی امر مسلمین (به خیال خودش) خروج کرده اند، بیزاری بجوید. شاید فکر می کرد اینجوری ثواب قرآن خواندن هایش زیادتر می شود.
در آن معرکه "قرآن" را دید و نشناخت. نزدیک آمد و گفت: خدا را شکر که شما را کشت و هلاک کرد و شهرها را از شر مردان شما آسوده نمود و امیرالمؤمنین (یزید) را بر شما مسلط کرد.
امام سجاد (علیه السلام) به او فرمود: ای پیرمرد قرآن خوانده ای؟
پیرمرد گفت: آری.
فرمود: آیا این آیه را مى شناسى كه مى گوید: "قلْ لا أَسْئَلكمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقرْبى" (شوری 23)  به مردم بگو كه من هیچ پاداشى از شما در برابر رسالتم درخواست نمى كنم، جز دوست داشتن نزدیكانم ( اهل بیتم)؟
پیرمرد پاسخ داد: آرى؛ من این آیه را خوانده ام.

تعداد بازدید از این مطلب: 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
از تا 5 گوشی میان رده که در برابر بهای پرداختی ارزش خرید پایینی دارند دوری کنید.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ،این روزها بسیاری از افراد به دنبال خرید گوشی میان‌رده هستند. در این بین نیز کمپانی‌های بسیاری نیاز کاربران را می‌شناسند و محصولات خوبی را برای این بخش از بازار که طرفداران بسیاری دارد، عرضه می‌کنند.
 
این گوشی ها را هرگز نخرید !
 
با این حال برخی از اسمارت فون‌های میان‌رده از ارزش خرید پایینی برخوردار هستند و به همین سبب، امروز قصد داریم تا 5 میان‌رده را که در برابر بهای پرداختی ارزش خرید پایینی دارند، به شما معرفی کنیم تا از آن‌ها دوری کنید. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
در رزمایش مشترک "محرم " اقدماتی انجام شد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی   گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رزمایش مشترک  "محرم"  در حالی در 27 و 28 مهر ماه انجام شد که سه نیروی عمل کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران یعنی نزاجا، نهاجا و پدافند در انجام موفقیت آمیز و به هنگام آن نقش مهمی را ایفا کردند.

 در این رزمایش یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک روز قبل از برگزاری مانور نظامی به گسترش نیروهای خود در منطقه عملیاتی غرب کشور پرداختند و رزمایش مشترک محرم آجا با "رمز لبیک یا حسین" با فرمان امیر سرتیپ  "محمد محمودی" معاون اجرایی فرمانده کل ارتش در منطقه عمومی غرب کشور آغاز و یگان‌های تابعه به انجام وظایف محوله پرداختند.



**اقدامات نزاجا در رزمایش محرم

یگان های زرهی و واکنش سریع نزاجا با ایجاد یک ستون انبوه از نیروها و ادوات نظامی همچون خودروهای حمل زره پوش، راکت اندازها و سربازان آماده انجام یک رزمایش انبوه بودند و امیر سرتیپ "احمد رضا پوردستان" فرمانده نیروی زمینی ارتش از این ستون بندی انبوه یک روز قبل از برگزاری رزمایش بازدید کرد.


غرش

تعداد بازدید از این مطلب: 185
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت فرضیه جانباختن رکن آبادی هنوز ثابت نشده و فرضیه ربایش دیپلمات سابق ایران در حال پیگیری است.
به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس  گفت فرضیه جانباختن رکن آبادی هنوز ثابت نشده و فرضیه ربایش دیپلمات سابق ایران در حال پیگیری است.













 
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا 
کلیک کنید
تعداد بازدید از این مطلب: 1773
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
سایت گرداب وابسته به مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سپاه در مطلبی نسبت به جولان برخی افراد سودجو و اقدامات مجرمانه افراد در تلگرام، به کابران هشدار داد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت گرداب وابسته به مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سپاه در مطلبی هشدارآمیز نوشت: نرم‌افزار ارتباطی تلگرام که این روزها مورد توجه و اقبال ایرانیان است، تاکنون سرویس‌های مختلفی را ارائه کرده است و شاید یکی از دلایل محبوبیت این نرم‌افزار، همین سرویس‌های متفاوت باشد.
 
در میان خدمات ارائه شده، امکان ساخت استیکر، ساخت ربات و امکان ایجاد کانال، حاشیه‌ساز شده است.
 
ارائه استیکرهای غیراخلاقی و یا ساخت استیکر با تصاویر کاربران دیگر، نخستین حاشیه این نرم‌افزار بود. در حالیکه گمان می‌رفت این اقدامات، باعث خواهد شد که کاربران ایرانی نتوانند از تلگرام استفاده کنند، اما موضوع با همکاری شرکت مذکور، ختم به فیلتر نشد. واضح است که مدیران تلگرام نیز نمی‌خواهند حجم بالای مخاطبان ایرانی خود و منافعی که از این ناحیه به آنان می‌رسد، را از دست بدهند.
 
اکنون پس از غیر فعال شدن این امکان، دو امکان ایجاد ربات و کانال، محلی برای جولان برخی افراد سودجو شده است. عده‌ای که به صورت فردی و یا سازماندهی شده در پی نشر محتوای خاص بر روی گوشی های مردم هستند. محتوایی که به نظر می‌رسد با همه بندهای فهرست مصادیق محتوای مجرمانه (موضوع ماده ۲۱ قانون جرایم رایانه‌ای)، قابل تطبیق است:
 
تعداد بازدید از این مطلب: 251
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , نظامی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
رئیس مجلس گفت: اگر مبارزه با تروریسم همین مسیر فعلی را طی کند، رشدیافتگی تروریسم در آینده بیشتر خواهد بود.

کنترل شرایط منطقه منوط به ایجاد حرکت بین المللی علیه تروریسم استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر امروز در همایش نفت و نیرو سخنرانی می‌کرد، با اشاره به چالش‌های صنعت نفت و نیرو در دنیا گفت: در دنیای امروز صنایع نفت و گاز از اهمیت فراوانی برخوردار است و با توحه به تحولاتی که در دنیا به وجود آمده، همچنان مسئله نفت و گاز مسئله‌ مهمی است.

وی افزود: در حوزه نفت دو دسته کشور وجود دارد اول کشورهایی که نیازمند واردات انرژی هستند و دیگر کشورهایی که صادر کننده این انرژی به کشورهای وارد کننده می‌باشد. دغدغه گروه اول این است که چگونه می‌توانند از یک امنیت پایدار در انرژی برخوردار باشند و با توجه به مسالی که در منطقه و تهدیداتی که در این زمینه وجود دارد طبیعی است این دسته از کشور‌ها در زمینه امنیت پایدار در انرژی نگران باشند و دغدغهٔ دسته دوم از کشور‌ها این است که اول چگونگی استفاده بهینه از انرژی و دیگری چگونگی بهره‌برداری از منابع که از فروش انرژی بدست می‌آورند برای تحقق انرژی پایدار در کشورشان استفاده کنند.

رئیس مجلس گفت: صنعت نفت و گاز دارای چالش‌های فراوانی است، در اردوگاه کشورهای وارد کننده انرژی به دلیل بحران‌های سیاسی و اینکه در منطقه ما دچار یک بی‌امنیتی بی‌سابقه شده در منطقه دچار وضعیت حادی شده است، ‌ به همین دلیل کشورهایی که درگیر ترورسیم هستند مانند لیبی که صادر کننده نفت است و عراق و سوریه که درگیر تروریسم و مسئله داعش هستند و این دغدغه کشورهای وارد کننده می‌باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
طبق نمودار سایت detector تلگرام ساعاتی است که دچار اختلال شده و نمودار رو به بالا میرود.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسانهای ارتباطی است، که از ساعتی قبل کاربران به سختی دسترسی به آن دارند، 
گفتنی است اختلال این شبکه ارتباطی در سایر نقاط جهان نیز مشاهده شده و تلگرام ساعتی قبل از اختلال خبر از برروز رسانی نسخه دستکتاپی نرم ازار خود داده است.
همچنین سایت دتکتور را که بررسی کردیم نشان داد این مشکل برای کل کاربرانش در سراسر دنیا اتفاق افتاده است و در ساعت گذشته کمی وضعیت بهترب یافته است.
اما با این حال براساس گزارش های رسیده، تلگرام چندین ساعت است که فیلتر شده است.

و طبق اخبار غیر رسمی دیده شده بنیانگذار تلگرام نیز در توییتر این خبر را تایید کرده است.

پاول دوروف، در صفحه ی خود در توییتر گفت که ایران تلگرام را فیلتر کرده است.

مسئولان وزارت ارتباطات هنوز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده اند.
تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
تیتر نیم صفحه نخست روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه 29 مهر 94 به مسائل روز ورزش به خصوص فوتبال اختصاص یافته است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیتر نیم صفحه نخست  روزنامه‌های ورزشی چهارشنبه 29 مهر 94 به مسائل روز ورزش به خصوص فوتبال اختصاص یافته است.

از تعبیر خواب هانی تا توپخانه استقلال


از تعبیر خواب هانی تا توپخانه استقلال

تعداد بازدید از این مطلب: 358
موضوعات مرتبط: ورزشی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
بعد از دست به دست شدن عکس رونمایی از مجسمه دکتر ظریف شوخی هایی از جنس سیمان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛بعد از رونمایی تندیس دکتر ظریف کاربران شبکه های اجتماعی دوباره تب طنزشان گل کرد  و با رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان شوخی کردند تا با لخند دکتر ظریف کمی از خستگی این روزهای تیم مذاکره کننده کاسته شود.

 
شوخی مجازی با مجسمه ظریف+عکس و متن


دکتر ظریف : هیچ وقت برای یک ایرانی مجسمه نسازید !

تعداد بازدید از این مطلب: 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 28 مهر 1394
نظرات

حسین علیه السلام؛ رمز قیام موعود آخر الزمان(عج) است

پسندیدم
ارسال به وبلاگ تبیان
تعداد بازديد : 563

ظهور پایان بخش جنگ بین حق و باطل است؛ جنگی که شفاف ترین تجسّم آن، در عاشورا رخ داد. امام مهدی علیه السّلام برای معرفی خود از فردی نام می برد که خوبی های او، برای غیر شیعیان نیز، شناخته شده است.

خدیجه همتیان پور فرد - بخش مهدویت تبیان
امام زمان

صدای غریب نواز و ظلم ستیز مهدی علیه السلام به گوش جان ها می رسد که «ای اهل عالم! بدانید قطعاً جدّ من حسین علیه السلام را عطشان کشتند!» [على یزدى حایرى، إلزام الناصب فی إثبات الحجة الغائب (عج)، على عاشور، بیروت: مؤسسة الأعلمى، 1422ه.ق، ج 2، ص 233]

نمی دانم قصد امام عزیز ما، از این فرمایش چیست! آیا او می خواهد بفرماید من فرزند همانی هستم که برای او در دل غرب، نیویورک، روز حسین علیه السلام می گیرند؛ همان که به ظلم ستیزی و مظلومیت می شناسید همان که پاک بود و عاشق هدایت مردم؛ ولی سیاه دلان آزارش دادند و او را خارجی و خارج از دین، خواندند کسی را که تجسم دین بود و تمام حرکات و گفتارش آموزش دین! شاید منظور مولا از بیان این جمله، قوّت قلب مستضعفان عالم و ایجاد دلهره در قلب مستکبران عالم باشد.
طلبه ای نوپا به خواستگاری دختری رفت عالم زاده؛ وقتی پدر دختر از او پرسید چه باعث شد که تو با این مقام، به خواستگاری دختر من، جرأت یافتی؟! با زیرکی پاسخ داد: از عوامل معرفه شدن اسم، اضافه کردن او به عَلَم است؛ خواستم با اضافه شدن به شما، معرفه شوم. لبخندی بر لبان عالم نقش بست و به خواست او پاسخ مثبت داد.

تعداد بازدید از این مطلب: 245
برچسب‌ها: عاشورا , امام حسین ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 28 مهر 1394
نظرات
روز گذشته تصویری در فضای مجازی منتشر شد، که از مجوز فعالیت مک دونالد در ایران حکایت داشت.
تعداد بازدید از این مطلب: 260
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 28 مهر 1394
نظرات
رزمایش مشترک محرم ارتش جمهوری اسلامی در دومین روز خود آغاز شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، اعزامی به شمالغرب کشور، رزمایش مشترک محرم ارتش جمهوری اسلامی در دومین روز خود آغاز شد. در رزمایش روز گذشته یگان‌های مختلف نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند آجا به اجرای عملیات پرداختند که طی آن گسترش نیروها در منطقه عملیاتی شمال غرب و غرب کشور صورت گرفت.
 
رزمایش مشترک محرم آجا با "رمز لبیک یا حسین" با فرمان امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی فرمانده کل ارتش آغاز شد. (مشروح خبر
 
امیرسرتیپ دوم ستاد مسعود مقدس سخنگوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا در زرمایش محرم از عملیاتی شدن سامانه مرکز فرماندهی و کنترل واکنش سریع فکور که با همت قرارگاه پدافند و وزارت دفاع ساخته شده است خبرداد. (مشروح خبر
 
تست گرم سامانه‌های توپخانه‌ای اوپتیکی و بومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا با انهدام پهپاد مهاجم با موفقیت در گروه پدافند هوایی خونداب انجام شد. (مشروح خبر
 
عملیات هلی‌برن تیم‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش در منطقه رزمایش غرب و شمال غرب کشور انجام شد. (مشروح خبر)
 
آتش سنگین یگانهای بالگردی هوانیروز و یگان‌های توپخانه‌ای برای پشتیبانی از نیروهای سطحی در رزمایش مشترک محرم 94 انجام شد. (مشروح خبر)
 
همزمان با اجرای عملیات‌های رزمی و مردم‌یاری، اعزام اکیپ‌های سیار پزشکی و مردم‌یاری در منطقه عمومی رزمایش انجام شد. (مشروح خبر)
 

در رزمایش مشترک محرم 94 شلیک موشک‌های هدایت شده ضد زره دهلاویه انجام شد. (مشروح خبر)

تعداد بازدید از این مطلب: 171
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 28 مهر 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

از عذرخواهی بذرپاش تا سرکاری بودن وام 25 میلیون تومانی خودرو!!!


از عذرخواهی بذرپاش تا سرکاری بودن وام 25 میلیون تومانی خودرو!!!

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
نظرات
اتحادیه اروپا در بیانیه ای از لغو همه تحریم های اقتصادی مالی ایران خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای همه تحریم های اقتصادی مالی مرتبط با برنامه هسته ای ایران را لغو کرد. 
 
در این بیانیه امده است اجرایی شدن لغو تحریم ها همزمان با اعلام اژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر انجام تعهدات از سوی ایران خواهد بود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

نُنُر بازی صالحی یا جِرزنی بازندگان؟/ آغاز تخریب وعده تعلیق!

نُنُر بازی صالحی یا جِرزنی بازندگان؟/ آغاز تخریب وعده تعلیق!

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
نظرات
رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در منزل سردار شهید همدانی، ضمن تفقد از خانواده وی شهادت این سردار سرافراز را تبریک و تسلیت گفتند.
به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری،حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امشب (یکشنبه) با حضور در منزل سردار شهید حسین همدانی، ضمن تفقد از خانواده شهید، شهادت آن سردار سرافراز را تبریک و تسلیت گفتند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به اخلاص و مجاهدت سردار شهید همدانی در میدانهای خطر، رقم خوردن این سرنوشت شوق‌انگیز را آرزوی دیرینه مجاهدان راه حق خواندند و گفتند: خداوند باب شهادت را برای بندگان خالص خود باز گذاشته و حیف است که مرگ مجاهدان و اسوه‌هایی نظیر شهید همدانی، در راهی غیر از راه شهادت رقم بخورد.
تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
نظرات
مقامات آمریکایی اعلام کردند تحریم‌های ایران به یکباره برداشته نخواهد شد.

مقامات آمریکایی: لغو تحریم‌ها چندین ماه زمان خواهد برد/ توقف تولید پلوتونیوم در رآکتور اراک

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، آمریکا از امروز شرایط برداشته شدن تحریم‌های ایران را بررسی خواهد کرد. با این وجود، این کشور تا زمانی که برنامه هسته‌ای خود را براساس توافق تاریخی وین کاهش ندهد،رفع تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران انجام نخواهد شد. 
 
چند مقام ارشد آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، به رویترز گفتند با وجود اینکه رفع تحریم‌های واشینگتن از امروز آغاز می‌شود، واقعیت آن است که اجرای توافق هسته‌ای چندین ماه به طول می‌انجامد. این بدان معناست که تهران نباید به برداشته شدن تحریم‌ها در سال میلادی جاری امیدوار باشد. 
 
این مقامات اعلام کردند: زمان‌بندی برداشته شدن تحریم‌های مرتبط با فعالیت هسته‌ای ایران به سرعت عمل این کشور در برداشتن گام‌های مورد نیاز، بستگی دارد. گام‌های تهران به بازرسان آژانس این توانایی را می‌دهد تا فعالیت هسته‌ای این کشور را تایید کنند. یکی از این مقامات بلندپایه آمریکایی افزود: نمی‌توان زمانی کمتر از دو ماه برای برداشته شدن تحریم‌های ایران متصور شد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 مهر 1394
نظرات
فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در بیانیه ای مشترک بر تعهد همه طرف ها برای اجرای برجام در سریع ترین زمان ممکن را تاکید کردند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بیانیه مشترک خانم فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپایی و آقای دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران:
 
امروز «روز تصویب» برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص برنامه هسته‌ای ایران است. این نتیجه تکمیل موفقیت‌آمیز بررسی برجام توسط نهادهای قانونگذاری کشورهای ما می‌باشد. این نقطه عطف دیگری است که ما را یک گام دیگر به آغاز اجرای برجام، که قویاً به آن متعهد هستیم، نزدیک‌تر می‌سازد.
 
 ما زمان‌بندی در نظر گرفته شده در برجام را رعایت کرده‌ایم که بیانگر اراده جمعی ‌ما برای پایبندی به مفاد آن است.
 
اکنون ایران اجرای تعهدات خود در زمینه هسته‌ای را با هدف تکمیل کامل و مؤثر آنها آغاز خواهد کرد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز مقدمات لازم برای نظارت و راستی‌آزمایی این گام‌ها را انجام خواهد داد.
 
امروز اتحادیه اروپایی چارچوب قانونی لازم برای برداشتن تمام تحریم‌های اقتصادی و مالی مرتبط با برنامه هسته‌ای را تصویب کرد. این قوانین در «روز اجرایی شدن» برجام، همزمان با اجرای اقدامات هسته‌ای توافق شده توسط ایران و راستی‌آزمایی آنها از سوی آژانس، لازم‌الاجرا خواهد گردید.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات

پیش بینی امیرالمومنین(علیه السلام) برای جامعه امروز ما !

 

«انبار مسلک» ها کسانی اند که می دوند تا داشته باشند بعد تلاش بیشتر تا بهتر و گرانترش را صاحب شوند و بعد دنبال این هستند که تعداد آن را افزایش دهند. نکته مهم در این افراد، انباشته سازی بی مصرف است.

 
مال و ثروت

نمونه این افراد کسی است که تلاش می کند از مستاجری خلاص و صاحب خانه شود. بعد از آنکه در یک واحد آپارتمان جمع و جور مأوی گرفت به دنبال نقل مکان به یک خانه حیاط دار می افتد و بعد مدام در تلاش است تا بر تعداد املاک خود بیفزاید و سند روی سند بایگانی کند و دلخوش دارد که املاک او فلان تعداد است و این در حالی است که همان آپارتمان و یا نهایت همان خانه حیاط دار اولی برای زندگی او کافی بود.

افرادی با این روحیه و یا بهتر بگوییم با این فرهنگ، بسته به اوضاع اقتصادی جامعه هر بار نقطه ای را هدف گرفته و به سوی آن هجوم می برند و آن حرص و ولع را خرج آنجا می کنند. برای این افراد فرقی بین ملک و مرغ نیست، خودرو و ارز هم فرقی با هم ندارند؛ هدف این است که در ماراتون خرید و انباشت نباید کم آورد.

قرآن کریم با تعبیر «تَكاَثرٌ فىِ الْأَمْوَال» از این فرهنگ به فرهنگ تکاثر یاد می کند و آن را جلوه ای از رفتار دلباختگان به دنیا می داند [1] و آن را مانعی برای داشتن یک زندگی دینی و توجه به کمالات انسانی می داند: أَلْهاكم التَّكاثر [2]؛ تفاخر و مباهات بر یكدیگر به کثرت ثروت و انواع دارایی ها، شما را از خدا و قیامت به خود مشغول داشت.

با مطالعه سخنان امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه می توان داروی شفابخشی برای این درد عالمگیر پیدا کرد؛ دارویی که مبتلایان را شفا و اهل سلامت را در برابر آن مصونیت می بخشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات

درس هایی زنانه از واقعه عاشورا

نقش بانوان در شکل گیری نهضت حسینی

وفا، صبر، ایثار، ثبات در همراهی همسر همه ویژگیهایی است که لازم است یک زن برای شیرین شدن طعم زندگی داشته باشد.

 
عاشورا، امام حسین

شاید عده ای از زنان امروز یادشان رفته است، زن با احساسات، استقامت وگذشت به روزهای زندگی معنا می بخشد. حماسه حسینی مکتبی است که زنان می تواند از آموزه های آن در خانواده استفاده کنند.
این واقعه از حضور زنان و شهامت  هایشان سخن می گوید. حماسه ای که الگو برداری از آن کمک می کند تا حال و روز زندگی های امروز بهتر شود. یکی از درس های بسیار مهم واقعه کربلا، نشان دادن جایگاه صحیح و نقش زنان در اجتماع است. آنان با حفظ عفت خود به خوبی این مهم را انجام دادند و شهادت پسر،پدر و شوهر را تحمل کردند و تکیه گاه خانواده در امتحان الهی بودند.

انسجام خانواده به عهده زنان است، این پیوند فراهم نمی شود مگر اینکه زنان با تعهدی که به خانواده دارند اسباب آن را فراهم آورند تا خانواده در تمام شرایط کنار هم باشند

سنگین ترین مسئولیت ادامه قیام و رساندن پیام شهدا بر دوش بانوان بود. نمونه هایی از نقش حساس بانوان در شکل گیری نهضت به چشم می خورد؛ از جمله همسر زهیر بن قین که شوی خود را  به یاری امام علیه السلام دعوت کرد(1)، نیز همسر مسلم بن عوسجه که خود را همراه او به اردوگاه حسین علیه السلام رساند(2) و به نظر می رسد هم او بوده که بعد از شهادت مسلم، فرزند خود را آماده نبرد کرد و به میدان فرستاد.(3) هم چنین مادرانی که هنگام جانبازی عزیزان خود در مقابل خیمه ها ایستاده بودند و آنان را نظاره می کردند.(4) همچنین رباب همسرامام حسین (علیه السلام) که نقل شده است: تحمل ایشان در شهادت طفل شیرخوار حضرت علی اصغر(علیه السلام) مثال زدنی است بدین جهت اسوه و الگویی برای تمام عالم بالاخص زنان است.

مهمترین نکته در این حماسه این است که پس از شهادت ابا عبدالله (علیه السلام)، پناه کودکان و زنان، دختر امیر المومنین علیه السلام ، حضرت زینب(سلام الله علیها)، نمونه ای از نقش بانوان در شکل گیری نهضت حسینی است.
بنابرگزارش مسلم جصاص، بانو ام کلثوم (علیه السلام) هنگام ورود به کوفه فرمود: شما زنها می توانستید به نحوی ما را یاری کنید و حداقل مردان خود را از جنگ با ما بازدارید، ولی این کار را نکردید و حال فقط گریه می کنید، این گریه ها چه سودی دارد.(5)
شاید امروز هم زنان ما در حماسه حسینی دیگری هستند و وظیفه سنگین شان را در زندگی فراموش کرده اند. به راستی امروز زنان در این کارزار چه باید بکنند؟

تعداد بازدید از این مطلب: 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات

آیین های محرم در ایران

زنجان

در مقالات گذشته به بررسی آیین های عزاداری محرم در برخی از نواحی ایران پرداختیم و در ادامه آداب و رسوم یکی دیگر از استانهای ایران را بازگو خواهیم کرد.

 
حسینیه اعظم زنجان

در زنجان ایام محرم به عنوان روزهای برآورده شدن حاجات و خیر و خوبی در بین مردم شناخته می شود به همین دلیل هنوز هم در روزهای محرم هرکسی به وسع خود در اطعام نیازمندان می کوشد.
آداب بسیاری در بین مردم این دیار در زمان های عزاداری جاری است،اما یکی از مهم ترین مکان هایی که مردم این شهر نسبتاً کوچک برای عزاداری جمع می شوند حسینه اعظم زنجان است که حتی از کشورها و شهرهای همسایه مسلمان نیز گاهی برای شرکت در این مراسم حضور دارند.

مراسم حسینیه اعظم زنجان

حسینیه اعظم زنجان و گرمابه قدیمی آن از اماکن مذهبی شیعیان است که از قدیم مركز تجمع عزاداران و حسینیان بوده است و جنوبی ترین بخش بافت قدیمی شهر زنجان و در محله ای معروف به «سیدلر» واقع شده که به دروازه جنوبی شهر (دروازه قلتوق) مشرف است. قدمت این مکان به حدود یک قرن پیش می رسد.

حسینیه اعظم زنجان بیشتر به خاطر دسته ای که هرسال محرم به یاد سقای دشت کربلا در هشتمین روز ماه محرم دارد مشهور است 

البته این بنا در هجوم حوادث زمان چندین بار تخریب و ویران بود ولی به دلیل ارادت خاص مردم منطقه در مراحل مختلف بازسازی و مرمت گردید.بر مبنای مدارک تاریخی اکثر مساجد و تکایای زنجان دارای اسم از نظر وقف کننده ، سازنده و محله می باشد و این مکان تنها مکانی است که فاقد اسم از نظر شخص و محله ( در زمان گذشته) است بنابراین با جرات می توان گفت که تنها مکان اصلی بعنوان تکیه و حسینیه ی عزاداری در شهر زنجان در طول تاریخ بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات

محرم، تقویت کننده هویت جمعی شیعه

افزایش جرایم، بی قانونی و انزوا نتیجه کمرنگ شدن همبستگی در میان اعضای یک جامعه است. اما چگونه در دنیای مدرن امروزی که نقطه اهمیت خود را بر روی فرد گذاشته است، این ویژگی قوت خود را باز می یابد؟

 
هیات

همبستگی تنها ویژگی انسانی است که او را از  قانون جنگل دور می سازد. همبستگی یا همان احساس یک دلی باجمع، توجه به دیگری و اهمیت قائل شدن برای روح جمعی والاترین خصوصیت بشر است که او را از خطر نابودی رهانیده و او را به یک انسان متمدن تبدیل می کند.
هر چه این همبستگی کمتر شود به تبع آن احتمال بروز بزه و جرم نیز افزایش می یابد به همین خاطر بسیاری بر این عقیده اند که در شهرها و مناطق کوچک مانند روستاها به دلیل بالابودن میزان همبستگی اجتماعی آمار جرم و جنایت بسیار پایین تر از کلانشهرها و مناطق شلوغ و پرجمعیت است.
می توان قاطعانه گفت که افزایش جرایم، بی قانونی و انزوا نتیجه کمرنگ شدن این ویژگی در میان اعضای یک جامعه است. اما چگونه در دنیای مدرن امروزی که نقطه اهمیت خود را بر روی فرد گذاشته است، این ویژگی قوت خود را باز می یابد؟ به عقیده جامعه شناسان و روانشناسان اجتماعی تنها راه خروج از این بن بست چنگ زدن به دین و مذهب به عنوان بارزترین جلوه همبستگی و محکم ترین پایگاه آن است.
 بخش عظیمی از آموزش های دینی ما مربوط به روابط اجتماعی و مناسکی می شود که در جمع انجام می گیرد. به طور کلی در اسلام به دلیل  اهمیت این موضوع، بر انجام اعمالی توصیه شده که طبیعتاً میزان همبستگی اجتماعی را افزایش می دهد. بعنوان مثال حج و نماز جماعت نمونه بارزی در این خصوص است. هیات های عزاداری و سینه زنی، پخت و پخش نذری، انجام کارهای خیریه و رسیدگی به ایتام از مناسکی هستند که در ماه محرم باعث گره زدن افراد بسیاری به یکدیگر به زیباترین وجه خود می شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات
اخیرا ناو هواپیما‌بر "تئودور روز‌ولت" در حالی خلیج فارس را ترک کرده که برخی استراتژی های پشت پرده آمریکا در این زمینه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عملیات اتاق جنگ  "مسکو – دمشق" باعث شد تا ائتلاف آمریکایی احساس خطر کرده  و تاکتیک‌هایی را در این زمینه برگزیند.


یکی از این تاکتیک‌هایی که به نظر می‌رسد آمریکا شتاب‌زده آن را انتخاب کرده، خروج تدریجی ناوهای جنگی و هوایپما‌بر از خلیج فارس و انتقال آن به سمت پیکان درگیری تاکتیکی قدرت در منطقه غرب آسیا (احتمالا سواحل مدیترانه) است.



**اقدام تاکتیکی آمریکا

سایت واشنگتن فری بیکن (Washington Free Beacon) در گزارشی با عنوان "آمریکا انجام عملیات نظامی ضد داعش را از خلیج فارس متوقف کرد"، نوشت: منابع نظامی عملا نگران این اقدام هستند که مبادا، این یک حرکت در راستای ضعف آمریکا در منطقه غرب آسیا باشد.



آیا ناو هواپیما‌بر

تعداد بازدید از این مطلب: 156
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات
نشست خبری وزرای خارجه ایران و آلمان برگزار شد.

آلمان نقش خوبی در امنیت منطقه خواهد داشتبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، وزیر خارجه کشورمان در دیدار با فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان در تهران ضمن ابراز خرسندی از حضور وزیر خارحه المان در تهران گفت: روابط ایران و آلمان، روابط دیرینه‌ای است و منافع مشترک برای دو دولت و روش‌های گسترده این دولت را بررسی کردیم و زمینه خوبی برای روابط بین دو کشور فراهم است.

وی افزود: ایران و آلمان می‌توانند به عنوان موتور گسترش روابط باشند و موضوع گفتگوی ما مسائل سیاسی، افراطی‌گری، تروریسم، خلع سلاح، حقوق بشر و مواد مخدر می‌باشد و گفته‌های خوبی در این زمینه داشتیم و در زمینه اقتصادی نیز همکاری‌های مناسبی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما از گسترش نقش آلمان در این منطقه استقبال می‌کنیم و مطمئن هستیم که آلمان می‌تواند نقش مهمی را در منطقه خلیج فارس به وجود آورد.

ظریف ادامه داد: برنامه‌های بسیار فشرده‌ای داریم و در کنار یکدیگر فعالیت‌های دوجانبه‌ای را خواهیم داشت و شاهد اولین کنفرانس هسته‌ مرکزی کنفرانس مونیخ در تهران هستیم و بنده و وزیر خارجه آلمان در این کنفرانس سخنرانی خواهیم کرد. هم در رابطه با موضوعات دوجانبه و هم منطقه‌ای.

تعداد بازدید از این مطلب: 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات
نیروی دریایی آمریکا در پی اجرایی شدن توافق هسته ای ایران، ناوهای هواپیمابر خود را از منطقه خلیج فارس خارج می کند.
ارتش آمریکا ناوهای هواپیمابر خود را از خلیج فارس خارج می کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه هیل نوشت: نیروی دریایی آمریکا پس از اجرایی شدن توافق هسته ای با ایران دیگر در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) ناو هواپیما بر نخواهد داشت. 
 
این خبر در حالی اعلام می شود که آزمایش جنجالی موشک بالستیک از سوی ایران که به تازگی اتفاق افتاد نگرانی هایی را در پی داشته است. 
 
ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت روز سه شنبه خلیج فارس را ترک کرد. یو اس اس هری ترومن، دیگر ناو هواپیما بر نیروی دریایی آمریکا هم تا زمستان به منطقه خلیج فارس نمی رسد و بدین ترتیب چندین ماه ناو هواپیمابری در منطقه حضور نخواهد داشت. 
 
این اقدام نیروی دریایی پیشتر برنامه ریزی شده بود، اما آزمایش موشکی اخیر ایران که دولت اوباما آن را نقض تحریم های بین المللی خواند نگرانی هایی را درباره اقدام های تهران ایجاد کرده است و این در حالی است که آمریکا بازدارندگی آشکاری در منطقه ندارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات
هواپیماهای سعودی و قطری تروریست های داعش را از ترکیه به عدن، جنوب یمن منتقل می کنند.
عربستان و قطر در حال انتقال داعشی‌ها از سوریه به یمن هستندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یمن ستریت، هواپیماهای سعودی و قطری  تروریست های داعش را در پی مداخله هوایی روسیه در سوریه و پیشروی های ارتش سوریه از ترکیه به عدن جنوب یمن منتقل می کنند و هزاران نفر از آنان در حال بازگشت به کشورهای خود هستند.
 
برخی منابع آگاه اعلام کردند: صدها عناصر داعشی با هواپیماهای سعودی و قطری برای جنگ در یمن از ترکیه به شهر عدن انتقال داده شده اند.
 
گزارش ها حاکی است هزاران نفر از داعشی‌ها به برخی کشورهای عربی و اسلامی بازگشته اند، اما عربستان بر اساس طرح ویرانگرانه ای که دارد می کوشد مقصد آنها را به عدن، حضرموت، ابین و سایر شهرهای جنوبی یمن تغییر دهد.
 
برخی منابع یمن ستریت اعلام کردند: هواپیماهای ترکیه با نظارت عربستان و قطر دو سال یا بیشتر از آن شماری از جنگجویان یمنی و خارجی را با پوشش مجاهدان مخالف بشار اسد از شهر عدن به ترکیه و از آنجا به سوریه انتقال داده بودند.
تعداد بازدید از این مطلب: 284
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

 
از حمله دولت به رکود تا قیمه با طعم انتخابات!
 
از حمله دولت به رکود تا قیمه با طعم انتخابات!
تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 مهر 1394
نظرات
تصاویری که می‌بینید به صورت اختصاصی توسط «وهب» و «مهدی» فرزندان شهید حسین همدانی در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار گرفته است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، سردار سرتیپ پاسدار «حسین همدانی» از فرماندهان سپاه محمد رسول‌الله (ص) بود که به عنوان مستشار در پیش‌برد اهداف مقاومت اسلامی در سوریه و عراق نقش پررنگی را ایفا کرد و در همین راه نیز به شهادت رسید.
 
تصاویری که مشاهده می‎کنید به منظور زنده‎ نگه‎داشتن یاد و خاطره آن شهید بزرگوار توسط فرزندانش «وهب» و «مهدی» در اختیار باشگاه خبرنگاران قرار گرفته است. یادش گرامی باد.
 
یی
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
نظرات
در این فیلم اولین تصاویر منتشر شده از یکی از پایگاه‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مشاهده می‌کنید.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سپاه نیوز، سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که برای نخستین بار فقط به رسانه ملی اجازه تصویربرداری از یکی از پایگاه‌های موشکی در دل کوه را داد ابراز: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم.

وی گفت: در مقابل جدید‌ترین و پیشرفته ترین نسل ماهواره‌ها و تجهیزات جاسوسی و تهاجمی دشمنان انقلاب اسلامی، کوچک‌ترین نگرانی نداریم.

سردار حاجی زاده با اشاره به طراحی وساخت انواع موشک‌های دوربرد، میان برد و کوتاه برد توسط متخصصان ایران اسلامی در وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: این نمونه‌ای از انبوه پایگاه‌های موشکی کشور می‌باشد و از سال آینده نسل جدید و پیشرفته موشک‌های دوربرد سوخت مایع و جامد جایگزین تولیدات فعلی خواهد شد.

وی گفت: آنها که دل خوش به گزینه‌های روی میز خود هستند، تنها نگاهی به گزینه‌های زیر میز سپاهیان اسلام بیندازند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: توانایی و اقتدار ما، مانند کوه یخی است که بر آب شناور و تنها گوشه‌ای کوچک از آن روی آب عیان است.

تعداد بازدید از این مطلب: 253
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

 
از شهر موشکی سپاه تا حمایت از برجام برای کسب محبوبیت؟!!
 
از شهر موشکی سپاه تا حمایت از برجام برای کسب محبوبیت؟!!
 
تعداد بازدید از این مطلب: 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
نظرات
دو رسانه وابسته به غرب فاز جدیدی از جنگ روانی ضد "سردار سلیمانی" را کلید زدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در دو ماه اخیر ؛ ادعاهای مختلفی درباره سفر سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس به  "مسکو" مطرح شده که البته در این زمینه ادعاهای گوناگونی از سوی رسانه‌های غربی و عربی وابسته به امپریالیسم وجود دارد.


اخیرا پس از حملات هوایی ارتش فدراسیون روسیه به مواضع تروریست‌های داعش در سوریه،  "رویترز" و "اسوشیتدپرس" در یک اقدامی هماهنگ جنگ روانی جدیدی را ضد فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران درباره سفر وی به مسکو و درخواست  "سردار سلیمانی" از  "پوتین" برای حضور نظامی در سوریه مطرح شده بود که صحت و سقم آن با توجه به تکذیب مقامات ایرانی و روسی و حتی یکی از مقامات آمریکایی از گذشته تاکنون با سوالات جدی مواجه است.


**بازخوانی ادعای "رویترز" و "آسوشیتدپرس"


یک مقام منطقه‌ای ادعا کرد پیش از آغاز حضور نظامی روسیه در سوریه، رهبر معظم ایران یک مقام ارشد نیروی دریایی را برای گفتگو با مقامات کرملین – در خصوص همکاری‌های نظامی در سوریه - به روسیه فرستاده بود. پوتین در این دیدار به مقام ایرانی گفته است:« باشد؛ ما به جنگ سوریه وارد می‌شویم. قاسم سلیمانی را بفرستید.»



رویترز در ادامه مدعی شد: سردار سلیمانی تیرماه امسال در دیداری که با مقامات مسکو داشت، روی یک نقشه کشور سوریه به مقامات روسی نشان داد روسیه چطور می‌تواند از حکومت بشار اسد، رییس جمهور سوریه دفاع کند.




دیدار 3 ساعته

تعداد بازدید از این مطلب: 128
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
نظرات
شرکت‌کنندگان در نهمین همایش ملی «نخبگان فردا» با حضور در حسینیه‌ امام خمینی با رهبر انقلاب دیدار کردند.
دیدار شرکت‎کنندگان نهمین همایش ملی «نخبگان فردا» با رهبر معظم انقلاببه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار جمعی از دانشجویان و استعدادهای برتر علمی کشور، توصیه ها و هشدارهای مهمی به نخبگان و مسئولان بیان کردند و با تأکید بر لزوم جدی گرفته شدن بنیاد نخبگان به عنوان یک بنیاد ملی و راهبردی و همچنین ایجاد زمینه برای نقش آفرینی عملی استعدادهای جوان در جامعه، شرکت های دانش بنیان را یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی دانستند و گفتند: آینده کشور به برکت اهداف، شعارها و حرکت انقلابی جامعه و حضور انبوه نخبگان جوان و حرکت عظیم و پرشتاب علمی و فناوری که آغاز شده است، آینده ای روشن و همراه با پیشرفت و اقتدار و نفوذ روزافزون معنوی در منطقه و جهان خواهد بود و کسانی که در این شرایط بدنبال دلسرد کردن نسل جوان از حال و آینده هستند، مرتکب خیانت به کشور و ناموس ملی می شوند.

 

رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنان خود دیدار با جوانان نخبه و مصمم و پرنشاط را امیدآفرین خواندند و با اشاره به ضریب هوشی بالای جوانان نسبت به متوسط جهانی افزودند: از آنجا که جمهوری اسلامی ایران قدرت خود را درون زا می داند، جوانهای هوشمند، متعهد و با استعداد، از بزرگترین فرصت و ثروت این کشور محسوب می شوند.
تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
نظرات
هر ساله در ابتدای محرم پرچم سرخ گنبد امام حسین (ع) به پرچم مشکی بعنوان عزاداری تغییر پیدا می‌کند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، هر ساله در ابتدای محرم پرچم سرخ گنبد امام حسین (ع) به پرچم مشکی بعنوان عزاداری تغییر پیدا می‌کند.
 
اصل پرچم قرمز هم یک سنت عربی است و فردی که کشته می‌شود تا انتقامش گرفته نشده پرچم قرمز بر سر مزارش است و دلیلش این است که هنوز انتقام خون امام حسین گرفته نشده تا امام زمان(عج) ظهور کنند.
 
 
امشب کربلا قیامت است + تصاویر و فیلم
تعداد بازدید از این مطلب: 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 23 مهر 1394
نظرات
سخنگوی شورای نگهبان گفت: با اکثریت آرا طرح برجام مغایر با قانون اساسی شناخته نشد.
شورای نگهبان طرح اجرای برجام را تایید کردنجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تایید برجام در شورای نگهبان، اظهار داشت: برجام مغایر با قانون اساسی شناخته نشدنجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تایید برجام در شورای نگهبان، اظهار داشت: طرح برجام مانند دیگر طرح‌ها با حساسیت و دقت بیشتر در جلسه صبح و بعداز ظهر شورای نگهبان مطرح شد.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه افزود: هر یک از اعضای شورای نگهبان نظراتشان را در رابطه با مغایرت بندهای برجام با قانون اساسی اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه در پایان جلسه شورا رای گیری شد، ادامه داد: با اکثریت آرا طرح برجام مغایر با قانون اساسی شناخته نشد.

ابراهیمیان در پایان خاطر نشان کرد: شورای نگهبان طرح برجام را تایید و به مجلس شورای اسلامی این نتیجه اعلام خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
نظرات
 

آیا حادثه سرزمین مِنا نشانی از ظهور است؟

باز هم حادثه ای و کشف روایتی و شورآفرینانی که ای منتظران، ظهور نزدیک است. بعد از حادثه غمبار مِنا، چشم عده ای به روایتی در کتاب موعودنامه خیره شد که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود...


حادثه منا

«صیحه ای در رمضان شنیده می شود ... قبیله ها در ماه ذی الحجه به جنگ بر می خیزند و نشان آن این است که حجاج را غارت می کنند و فاجعه بزرگی در منا روی می دهد که افراد بی شماری کشته می شوند و خون ها ریخته می شود و بر جمرات می ریزند.» با این دو آدرس: «روزگار رهایی، ج2، ص865 ؛ بحارالانوار، ج51، ص81»

و اکنون این سوال که بر اساس این روایت آیا حادثه مِنا نشانی از ظهور است؟
برای پاسخ، نخست لازم است اعتبار این روایت ارزیابی شود (بحث صدور روایت) سپس معنا و مراد آن بدست آید (بحث دلالت روایت). بعد از گذر از این دو مرحله است که می توان عالمانه و عادلانه به آن پرسش پاسخ گفت. با ذکر این نکته اگر روایت مورد نظر در مرحله اول نشان اعتبار کسب نکرد، به این معنا که یا از اعتبار ساقط شد و یا اعتبار آن به شدت مورد تردید قرار گرفت کار به مرحله دوم که بررسی معنا و مراد معصوم (علیه السلام) است نمی رسد.

اما این روایت:

بر اساس ترجمه ارائه شده و جستجو در منابع ذکر شد آن، روشن گردید:
1. روایت نقل شده تنها در منبع اول (روزگار تنهایی) وجود دارد و در منبع دوم (بحارالانوار) چنین روایتی وجود ندارد.
2. کتاب «روزگار رهایی» که ترجمه کتاب «یوم الخلاص» نوشت کامل سلیمان است در آدرس یاد شده، این حدیث را از رسول اکرم صلی الله علیه و آله ذکر می کند:
«سیکون فی رمضان صوتٌ و فی شوال مَعمَعة و فی ذی الحجة تحارب القبائل و علامته ان ی نهَب الحاجّ و تکون مَلحَمة مِنی و تکث ر فیها القَتلی و تسیل فیها الدماء حتی تسیل دماؤهم علی الجَمرَة»

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
نظرات

رمزگشانی امام هادی علیه السلام از راز روزهای هفته

 

در میان مردم احادیثی از رسول خدا صلی الله و علیه وآله خوانده می شد که گاه معنای درست آن را نمی دانستند. خوشوقتی ما از این است که شخصی درباره یکی از آن احادیث از امام هادی علیه السلام سوال کرد و باعث بازشدن دریچه  ای از علم الهی بر روی ما شد.

 
امام هادی

در زمان ائمه اطهار علیهم السلام در میان مردم احادیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله خوانده می شد که گاه مردم معنای درست آن را نمی دانستند.

یکی از این احادیث درباره روزهای هفته و دشمنی کردن با آن بود. خوش وقتی ما از این است که شخصی درباره آن حدیث از امام هادی علیه السلام سوال کرد و به این سبب باعث باز شدن دریچه  ای از علم الهی بر روی ما شد. در اینجا می  خواهیم در این باره سخن بگوییم و ضمناً جریان جالبی از علاقه شیعیان به اهل بیت علیهم السلام را حتی در هنگام خطر نقل  کنیم.

به دنبال امام خود برای نجات از شبهات حتی در دل دشمن

نوه امام رضا و فرزند حضرت جواد یعنی حضرت علی بن محمد النقی علیهم السلام ملقب به «هادی» می  باشند. یکی از حاکمان زمان ایشان متوکل عباسی، فردی بسیار کینه  توز و سختگیر علیه شیعیان و ائمه اطهار علیهم السلام بود. متوکل، امام هادی علیه السلام را در جایی حبس کرده بود و شخصی به نام "صقر" از شیعیان آن حضرت، جویای احوال آن حضرت بود. صقر خود را به محل حبس امام علیه السلام رساند و به روشی که معلوم نشود از شیعیان آن حضرت است، به دنبال ملاقات با ایشان بود که سرانجام به شیوه جالبی موفق شد. مأمور ارشد آن مکان هم از شیعیانی بود که عقیده خود را پنهان می  کرد اما منظور صقر را فهمید و او را به سوی حضرت هادی علیه السلام راهنمایی کرد. ملاقات او با امام علیه السلام به خاطر رعایت مسائل امنیتی کوتاه بود و او ضمن جویا شدن احوال حضرت، از ایشان سوالی نیز پرسید که این، موضوع نوشته ماست.

تعداد بازدید از این مطلب: 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
نظرات
عدم رعایت آداب دیپلماتیک از سوی برخی مقامات خارجی در بسیاری از دیدارهای رئیس جمهور بارها مورد اعتراض دلسوزان داخلی قرار گرفته است اما گویا آقای رئیس جمهور و همراهان وی علاقه به واکنش به این توهین ها ندارند!
تعداد بازدید از این مطلب: 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
نظرات
یک روزنامه لبنانی حال سفیر سابق ایران در لبنان را خوب توصیف کرد.
روزنامه جمهوریه لبنان: حال رکن آبادی خوب استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه "جمهوریه" لبنان اعلام کرد حال غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان خوب است.
 
این روزنامه همچنین اعلام کرد وی در ازدحام حجاج در منا مصدوم شد و در یکی از بیمارستانهای عربستان معالجه شده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 244
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
نظرات
هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل درحالی برگزار می‌شود که لحظات بیادماندنی زیادی در آن به چشم می‌خورد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه انگلیسی، سخنرانی‌های سران کشورهای مختلف از دیروز در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک آغاز شد. در سال‌های برگزاری این رویداد، اتفاقات بیادماندنی زیادی در این نشست سالانه رخ داده است. در این گزارش، لحظه‌های بیادماندنی این نشست را از نظر می‌گذرانیم.
 
سخنرانی حماسی فیدل کاسترو
 
فیدل کاسترو، رهبر سابق کوبا، پنجم مهرماه سال 1339 در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کرد. این سخنرانی که چهار ساعت و 29 دقیقه طول کشید؛ لقب  طولانی‌ترین سخنرانی صحن سازمان ملل را به خود اختصاص داد. کاسترو با لباس نظامی معروفش در این سخنرانی گفت: انقلاب ما در مدت 20 ماه توانست کشور کوبا را از زیر استعمار آمریکا خارج کند. با این وجود، آمریکا هنوز هم  به خود حق می‌دهد از خرابکاری در کشورمان حمایت کند. 
 
 
لحظات بیادماندنی مجمع عمومی سازمان ملل: از خشم قذافی تا خط‌کشی کودکانه نتانیاهو+تصاویر
 
 
رییس جمهور وقت کوبا در سخنرانی خود مباحث متعددی را مطرح کرد. وی از رابطه کوبا با شوروی دفاع و از خطر حمله حکومت امپریالیستی آمریکا به کشورش ابراز نگرانی کرد.
 
کاسترو در پایان نیز جان اف کندی، رییس جمهور وقت آمریکا را یک میلیونر بی‌سواد نادان نامید.
تعداد بازدید از این مطلب: 270
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
نظرات
سخنگوی دولت گفت: اگر عربستان بدون اجازه قانونی و شرعی قربانیان منا را دفن کند در قبال دولت ایران مسئول است.
تعداد بازدید از این مطلب: 308
موضوعات مرتبط: اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
نظرات
40 دقیقه تماس با فرد مبتلا به کرونا می‌تواند شما را نیز به این بیماری مبتلا کند.

محمود نبوی معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص نگرانی‌های اخیر در مورد استفاده از فرآورده‌های شتر و ابتلا به کرونا بیان کرد: اخیرا چند صد شتر ایرانی نمونه برداری شده‌اند، طی این بررسی‌ها مشخص شده که شترهای ایرانی هیچگونه آلودگی به ویروس کرونا ندارند. اما با این وجود دلیل نمی‌شود که هموطنان از شیرهای غیر پاستوریزه استفاده کنند. چرا که باز هم احتمال ابتلا به کرونا ویروس وجود دارد.
 
نبوی با اشاره به مهم ترین عامل ابتلا به کرونا که شتر است، عنوان کرد: خوشبختانه کرونا ویروس بیماری بومی ایران نیست، اما احتمال ابتلا آن از طریق فرآورده‌های شتر بسیار زیاد است.
 
وی اضافه کرد: 40 دقیقه تماس با فرد مبتلا به این ویروس می تواند باعث انتقال کرونا به فرد دیگری شود، بنابراین پس از بازگشت حجاج ایرانی از دست دادن و تماس با آنها خودداری کنید.
 
معاون مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خصوص توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا اذعان کرد: در صورت مشاهده تب، اسهال ، سرفه و تنگی نفس به سرعت به پزشک مراجعه کنید. حجاج ایرانی نیز باید برای رعایت نکات بهداشتی دست‌های خود را با صابون بشویند. هر چند که این افراد در ایستگاه‌های مشخصی بطور کامل معاینه می‌شوند و در صورت مشاهده علایم مشکوک در اتاق ایزوله بستری می‌شوند.
تعداد بازدید از این مطلب: 370
موضوعات مرتبط: اجتماعی , پزشکی و سلامت , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
نظرات
در این فیلم روایت جدیدی از حادثه منا از زبان شاهدان عینی مشاهده می‌کنید.
تعداد بازدید از این مطلب: 277
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 7 مهر 1394
نظرات
اسامی 28 مجروح بستری در بیمارستان‌های سعودی و آخرین آمار و لیست اسامی ازجانباختگان ومفقودان حادثه منا اعلام شد.

 

 
به گزار ش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسامی 28 مجروح بستری در بیمارستان‌های سعودی آخرین آمار و لیست اسامی ازجانباختگان ومفقودان حادثه منا به شرح زیر است.
 

 

رديف

نام

نام خانوادگی

شماره كاروان

محل بستري

1

اسدالله

اشرفي كمچي

12145

النور 313

2

محمد مهدي

امجدي منش

24016

النور

3

مليحه

اميري فيروزآبادي

34003

شرق عرفات

4

نظرعلي

آقاسي زاده

30278

النور

5

خديجه

بهروز

17711

النور(critical area)

6

خداداد

بيرام

31009

النور(اورژانس)

7

سعيد

پيلتن

12162

النور

8

صفرعلي

جان بزرگي

29012

ملك عبدالله(ٍٍٍEMU)

9

باقر

حسين زاده دهكردي

18003

ملك عبدالله CICUتخت 12

10

عمر

خليلي

12012

ملك عبدالله 433

11

محمد

رحيمي

19373

النورICU2

12

مريم

رنجبربستكي

32123

حرس جده

13

فريبرز

ستاري دستنائي

18003

حرس جده

14

نورالله

سعيدي

18003

قوي الامنICU

15

عبدالرضا

سليمي

24010

النور

16

ابوالفضل

صفاجو

19033

ICU النور

17

كبري

صفايي پور

20022

النور

18

عباس

علي آبادي

19029

النور

19

محسن

فلاحي

13077

ملك عبدالله(ICU)

20

حسن

قادريان

25003

النور 307

21

مونا

كمالي

خارج ازكشور

النور

22

بتول

محمدي فرد

20027

النورICU

23

محمود

محمود

19033

ملك عبدالله 443

24

بيگ محمد

مرادي

18005

حرس جده

25

نيك روش

مصطفي

25010

النور(418)

26

كبري

نبوي

26005

ملك عبدالعزيز

27

محمدرضا

واعظي

19029

حرس جد

تعداد بازدید از این مطلب: 343
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394
نظرات

حکایت جدّ مادر امام زمان(عج) در قرآن

بنا بر پاره ای از روایات ماثور، نرجس خاتون، مادر مکرمه امام زمان(عج) به جناب شمعون الصفا نسب می برد. شمعون، پیامبر خدا و وصی حضرت عیسی(ع) است.

 

شمعون الصفا

بنا بر اعتقاد مسلمین، از آدم ابوالبشر(ع) تا پیامبر خاتم(ص)، پیامبری بر خلق برانگیخته نشد مگر اینکه خلیفه و جانشین بعد از خود را به مردمان معرفی کرد. در همین راستا، مرحوم قطب راوندی در کتاب "قصص الانبیاء"، نام کثیری از اوصیای پیامبران را در ضمن روایتی منقول از نبی مکرم اسلام آورده که در فرازی از آن نام وصی حضرت عیسی (ع) بدین صورت آمده است: «و اوصی عیسی الی شمعون بن حمون الصفا».[1]
بین مسیحیان و مسلمانان اتفاق نظر وجود دارد که شمعون الصفا(ع) وصی بلافصل حضرت عیسی(ع) است. شمعون در نزد مسیحیان به نام "پطرس" نیز خوانده می شود. زبان رایج در زمان حضرت عیسی(ع) یونانی است و بیتروس که احتمالا همان پطرس است، در لغت یونانی به معنای صخره است.  گفته اند حضرت مسیح(ع) این نام را بر وی نهاده چراکه حضرتش در ایمان چونان صخره ای پرصلابت بوده است.
پدرش یونا و پیشه هر دو (پدر و پسر )ماهی گیری بوده است. بنا به روایت عهد جدید وی به زبانهای آرامی(زبان مادری پطرس) و یونانی تسلط داشته است. [2]

تعداد بازدید از این مطلب: 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394
نظرات

خصوصیات ویژه روز عرفه

پسندیدم 2
ارسال به وبلاگ تبیان
تعداد بازديد : 755

روز نهم ماه ذی الحجه الحرام را روز "عرفه"  نامیده اند ، روز عرفه خصوصیات منحصر به فردی دارد ، اگر چه این روز بزرگ عید نیست ؛ اما از آن به عنوان یکی از اعیاد بزرگ یاد می شود ؛ چرا که در این روز بزرگ خالق مهربان، نگاهی ویژه به بندگان خود دارد ، روزی برای درخواست کردن و جواب گرفتن ، روز پاک شدن از گناهان بسیار، روز رهایی از آتش ....

فاطمه محمدی -بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان
دعا

روز عرفه جایگاه ویژه ای در میان روزهای دیگر سال دارد به دلیل چند خصوصیت ویژه :

1-  روز اختصاصی دعا !

تعداد بازدید از این مطلب: 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394
نظرات

همه مشکلاتمان را در روز عرفه حل کنیم !

"دعا" رشته اتصال بنده با خدای خود است، دعا باعث ارزشمند شدن بندگان نزد خداوند متعال می شود ، قرآن کریم می فرماید :  «قلْ ما یَعْبَؤا بِکمْ رَبِّی لَوْ لا دعاؤکمْ فَقَدْ کَذَّبْتمْ فَسَوْفَ یَکون لِزاماً»؛( فرقان، 77) بگو: اگر دعایتان نباشد پروردگارم به شما ارج و منزلتی ننهد.

 
عرفه

دعا کلید دست یافتن به گنجینه های عرش اعلی است، دعا کردن یعنی اتصال قطره وجود انسانی به اقیانوس لایزال الهی...
دعا کردن همیشه خوب است اما گاهی خیلی خوب است به اصلاح نور علی نور است ، گاهی شرایطی پیش می آید که دعا کردن عین استجابت است ، مثل همین امروز ، مثل روز بزرگ عرفه، روزی که سفارش های اکید شده است که تا می توانیم برای خود و دیگران دعا کنیم.

شب و روزی مخصوص دعا کردن !

شب عرفه دارای برکتی است که احیا و عبادت در آن معادل صد و هفتاد سال شمرده شده است، و روز عرفه ، روزى است كه حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فرا خوانده و سفره های جود و احسان خود را براى ایشان گسترانیده است. (کتاب مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی) 
امام علی علیه السلام می فرماید: «خداوند کلید گنجینه ها(ی رحمتش) را در دستان تو قرار داده است، که به تو اجازه داده از او درخواست کنی تا هر گاه بخواهی، درهای نعمتش را با دعا بگشایی و بارش باران رحمتش را طلب نمایی؛ پس اگر اجابت دعایت به تأخیر افتاد، این تأخیر تو را ناامید نسازد».( نهج البلاغه ، نامه 31)

تعداد بازدید از این مطلب: 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394
نظرات
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، تأکید کردند: اجتماع پر شکوه حج، برترین جایگاه ظهور و تبادل این تکلیف تاریخی و «فرصت برائت» یکی از گویاترین مناسک سیاسی است که باید مغتنم شمرده شود.

به گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت کنگره عظیم حج، «سیاستهای شرارت‌آمیز استکبار در ایجاد گرفتاریهای بزرگ برای امت اسلامی در منطقه» و «جنایتهای رژیم غاصب صهیونیستی و اهانت مکرر به حریم مسجد الاقصی» را مسئله اول همه مسلمانان خواندند و با فراخواندن علما و نخبگان دنیای اسلام به انجام رسالت خود در برابر این حوادث تأکید کردند: اجتماع پر شکوه حج، برترین جایگاه ظهور و تبادل این تکلیف تاریخی و «فرصت برائت» یکی از گویاترین مناسک سیاسی است که باید مغتنم شمرده شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 1 مهر 1394
نظرات
این روزها صحبت از یک محرمانه است، محرمانه‌ای که به شخص آقای دبیرکل بسیار مرتبط است و باید گام درستی در این مسیر محرمانه بردارد.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جمهوری اسلامی ایران و غرب در 23 تیرماه سال جاری پس از دو سال مذاکرات فشرده به جمع بندی پیرامون مسئله هسته‌ای دست یافتند، مذاکرات فشرده ای که فرازو نشیب هایش گاه به حدی بود که مسیر رسیدن به توافق را بسیار دور به تصویر می‌کشید.

 پس از این، توافق طرفین اعلام کردند که این مهم در پایتخت کشورها بررسی و در پی تایید این توافق، اجرای آن آغاز شود.

یشخیع[»ُ

 

تعداد بازدید از این مطلب: 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود