آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 154
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 408
بازدید ماه : 393
بازدید سال : 5793
بازدید کلی : 146102

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 19 اسفند 1394
نظرات
یک روزنامه سعودی ایران را دشمن اول کشورهای حوزه خلیج فارس نامید و عرب هایی را که اسرائیل را خطر اول می دانند، خیانتکار توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک روزنامه سعودی در مقاله‌ای آکنده از توهین و گستاخی، ضمن مزدور خواندن حزب الله، ایران را نخستین دشمن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نامید و اسرائیل را در رتبه دوم قرار داد و عرب‌هایی که اسراییل را خطری جدی‌تر از ایران بدانند، خیانتکار توصیف کرد.

"محمد آل الشیخ" از وابستگان خاندان مفتی دربار سعودی، امروز در مقاله ای در روزنامه سعودی الجزیره مدعی شد: باید به هرکس که خیال می کند اسرائیل اولین دشمن ماست و ایران در برابر اسرائیل از ما دفاع می کند، واضح بگویم که شاید این موضوع برای کشورهای عربی شمال آفریقا از جمله مصر که اسرائیل تهدیدکننده امنیت و ثبات آنهاست صدق کند اما برای عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس، ایران مهمترین دشمن است که قضیه فلسطین را بهانه ای برای نفوذ به عمق کشورهای عربی و از بین بردن اتحاد آنان و طرح های توسعه طلبانه خود قرار داده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نظرات
متخصصان پزشکی قانونی جزییات اتفاقات پس از مرگ برای جسد را به همراه7 اتفاق عجیب و غریب که از بدن مرده دیده می شود را تشریح کردند.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که بسیاری از ما دوست نداریم بدانیم برای بدن ما پس از مرگ چه اتفاق می افتداما دانشمندان پزشکی قانونی و محققان این موضوع را بسیار جذاب می دانند به طوری که آنها جزئیات این روند طبیعی را بادقت ثبت کرده اند.
 
معمولا مرگ با توقف عملکرد قلب شروع می شود  زمانی که این عضو حیاتی می میرد تنفس فرد به زودی متوقف می شود و عملکرد مغز شما به دلیل کمبود خون و اکسیژن از کار می‌افتد.
 
با این حال، حقیقت امر این است که همه اعضای بدن شما به طور ناگهانی پس از مرگ نمی میرند بلکه قسمت های مختلف بدنتان درزمان های متفاوتی می میرند و زمان مرگ دیگر اعضای بدن شما به شرایط جسمانی شما هم وابسته است.
تعداد بازدید از این مطلب: 610
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نظرات
رهبر انقلاب در حکمی حجت‌الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام منصوب و تصریح کردند: «آستان قدس ظرفیت فرهنگی عظیمی است که می‌تواند در فضای عمومی کشور و جهان اسلام اثرگذاری کند؛ شایسته است با کمک خبرگان فرهنگی، بیشترین بهره از این ظرفیت کم‌نظیر در ترویج معارف قرآنی و مکتب اهل‌بیت علیهم‌السلام گرفته شود.»

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام منصوب کردند.

رهبر معظم انقلاب حجت‌الاسلام رئیسی را به تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند

متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیّد ابراهیم رئیسی دامت برکاته

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نظرات
به نظر شما مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۹۴ کدام جمله است؟
به گزارش مشرق، به نظر شما مهم‌ترین و به‌یادماندنی‌ترین جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۹۴ کدام جمله است؟

نظر خود را به شماره ۲۰۱۱۰ ارسال یا در سایت KHAMENEI.IR ثبت کنید.


جملات پیشنهادی را در ادامه می خوانید:




فروردین ماه

فروردین ماه ۹۴

۱۳۹۴/۰۱/۰۱ | بیانات در حرم مطهر رضوی
من این را صریحاً به ملّت عزیزمان عرض میکنم – قبلاً هم گفتم – من از همه‌ی دولتها در دوران مسئولیّت خودم حمایت کردم؛ از این دولت هم حمایت میکنم. هرجا هم لازم باشد تذکّر میدهم؛ البتّه چک سفید امضا هم به کسی نمیدهم. نگاه میکنم به عملکردها و برحسب عملکردها قضاوت میکنم و به توفیق الهی و به کمک الهی، برحسب عملکردها هم عمل خواهم کرد.

۱۳۹۴/۰۱/۲۰ | بیانات در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام
چند جوان بی‌تجربه، امور آن کشور ]عربستان سعودی[ را در دست گرفتند و دارند آن جنبه‌ی توحّش را غلبه میدهند بر جنبه‌ی متانت و ظاهرسازی؛ این به ضررشان تمام خواهد شد. من هشدار میدهم به سعودی‌ها، از این حرکت جنایت‌آمیزی که در یمن میکنند باید دست بردارند؛ این در این منطقه قابل قبول نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نظرات
نسل جدید پهپاد شاهد 129، همچون «فطرس» دارای سامانه‌های ارتباط با ماهواره و همچون «حماسه»، دارای سامانه‌های رادار بوده و در عین حال، «مسافت‌سنج» و «نشانه‌گذاری» لیزری روی آن نصب‌شده که از این سامانه‌ها می‌توان برای یافتن و قفل‌کردن روی اهداف توسط جنگ‌افزارهای هدایت لیزری استفاده کرد که تحولی مهم در رزم پهپادهای کشورمان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، هواپیماهای بدون سرنشین، حداقل در کشور ما فناوری جدید به حساب نیامده و از زمان جنگ تحمیلی به صورت بومی توسط متخصصان دفاعی و دانشگاهی توسعه پیدا کرده است. در ابتدای راه ایرانیان با بحث شناسایی وارد این حوزه شدند اما این ابزار موثر، کارایی بیشتری نیز دارند.

از زمان جنگ تحمیلی طرح هایی برای مسلح کردن پهپادهای ایرانی وجود داشته است که در آن زمان، بر پایه مسلح کردن پهپادها به راکت های آر پی جی 7 بوده است اما امروزه و با پیشرفت تکنولوژی ها در کشور، پهپادهایی با مداومت پروازی بیشتر و مسلح به موشک ها و بمب های هدایت شونده وارد کار شده اند که می توانند به عنوان یک سلاح تاثیرگذار در نبرد وارد شوند.

طی سالهای اخیر، می توان پهپادهایی چون کرار، فطرس و شاهد 129 را به عنوان نسل جدید پرنده های بدون سرنشین ساخت کشورمان نام برد که به طور تخصصی، توان و ساختار ورود به صحنه نبرد را در اختیار دارند که شاهد 129 از تولیدات مدرن نیروی هوافضای سپاه پاسداران، در ماههای اخیر، درخشش ویژه تری داشته است و می توان نشانه های این دستاورد مهم فرزندان انقلاب را در ماههای اخیر، ملموس تر مشاهده کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 453
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
نظرات
اخیرا محموله ای از موشک "استرلا" در مرز اردن و سوریه کشف شده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همسایگان سوریه اقدامات گسترده ای را از سال 2011 میلادی برای تقویت گروه های تروریستی موجود در سوریه انجام دادند که از جمله مهمترین آن ها می توان به حمایت تسلیحاتی از تروریست ها اشاره کرد.

اخیرا محموله ای از موشک های  "استرلا" و ادوات ساخت ترکیه در مرز اردن و سوریه کشف شده است که برخی نیت ها را از توزیع این تجهیزات نظامی نشان می دهد که همسایگان سوریه در این اقدامات دخالت ویژه دارند.


نیروهای اردنی به تازگی در مرز این کشور با سوریه، یک محموله قاچاق تسلیحات نظامی را توقیف کردند که حامل شمار زیادی موشک دوش پرتاب و تسلیحات برای تروریست های در حال جنگ در سوریه بود. نیروهای اردنی به صورت روزمره با قاچاقچیان تسلیحات نظامی که با کامیون  اقدام به قاچاق تسلیحات نظامی به سوریه می کنند، مواجه هستند.


کشف موشک

تعداد بازدید از این مطلب: 206
موضوعات مرتبط: دفاعی و امنیتی , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
نظرات
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی اقامه نماز خواهند کرد، اما رهبر انقلاب تا کنون بر پیکیر بسیاری از بزرگان انقلاب اقامه نماز داشته‌اند.
رهبر انقلاب تاکنون بر پیکر چه شخصیت هایی نماز خواندند؟به گزارش مشرق، آيت الله عباس واعظ طبسي  نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان که از عصر هفتم اسفندماه به دلیل عارضه تنفسی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهدمقدس بستری شده بود، حوالی ساعت 2 بامداد روز جمعه دعوت حق را لبیک گفت.

در پی درگذشت عالم مجاهد و یار صادق انقلاب آیت الله حاج شیخ عباس واعظ طبسی رحمةالله علیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.


در بخشی از این پیام آمده بود: «ایشان برادری همدل و همزبان برای اینجانب و مریدی صَدیق برای امام راحل و خدمتگزاری پایدار و سخت کوش برای انقلاب بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 302
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
نظرات
یکی از نزدیکان ولیعهد ابوظبی در اظهاراتی عجیب خواستار اخراج ایرانی‌ها از امارات و تحریم کالاهای ایرانی شد.

تهدیدهای پوچ مقام اماراتی: ایرانی‌ها را از امارات اخراج می‌کنیم/ ایران برای ما خیری ندارد!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری "وطن"، "ضاحی خلفان،" معاون رئیس پلیس دبی و یکی از نزدیکان ولیعهد ابوظبی، در حساب توییتر خود در ادعایی مضحک، حزب الله لبنان را "حزب لات" (یکی ار بت‌های زمان جاهلیت) خواند و با تروریست دانستن این جنبش و ایران نوشت: "ایران و حزب لات بارها در امور داخلی کشورهای عربی منطقه  مداخله کرده اند و ما در برابر آنها بیکار نخواهیم نشست."

 
وی افزود: "هر کس که امنیت یک کشور خلیجی را تهدید کند، کل کشورهای عضو شورای همکاری را تهدید کرده است."
تعداد بازدید از این مطلب: 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 15 اسفند 1394
نظرات
رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، با حضور ده‌ها هزار نفر از زائران در صحن جامع حرم مطهر امام رضا(ع)، بر پیکر مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان و تولیت آستان قدس رضوی نماز میت اقامه کردند.
یار صادق انقلاب پس از 37 سال خدمت با تشییع باشکوه مردم مشهد به دیار حق شتافت +فیلم و تصاویرگروه سیاسی مشرق - مرحوم آیت‌الله عباس واعظ طبسی در مشهد مقدس سال 1314 در خانواده‌ای روحانی دیده به جهان گشود، وی در سن یک‌سالگی پدرش را که در خطابه و اخلاق و تقوی زبانزد خاص و عام بود از دست داد و تحت سرپرستی مادرش دوران طفولیت را سپری کرد، با اینکه در دوران ابتدایی و دبیرستان مشغول به تحصیل شد، اما ترجیح داد در سن 16 سالگی وارد حوزه علمیه شود، به همین منظور در محضر اساتیدی نظیر آیات عظام و حجج اسلام خالقى، جاویدى، ادیب نیشابورى، سیداحمد مدرس یزدى، شیخ مجتبى قزوینى و میلانى تلمذ کرد، از نکات جالب تحصیل ایشان در حوزه این است که مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی از وی به عنوان طلبه‌ای خوش‌فکر یاد کردند، آیت‌الله واعظ طبسی به مدت 30 سال چندین دوره دروس منطق، اصول، معالم، قوانین، رسائل و کفایه را تدریس کرد که کلاس‌های وی با استقبال گرم طلاب مواجه بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 222
موضوعات مرتبط: اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات

 

پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا فایل» در گزارشی فاش کرد که قاهره، پاریس و رم در حال هماهنگی با یکدیگر و با تل‌آویو برای اقدام نظامی علیه کشور لیبی هستند؛ اقدامی که ممکن است با پاتک داعش به حمله‌کنندگان مواجه شود.

عملیات نظامی مصر، فرانسه، ایتالیا و رژیم صهیونیستی در لیبی/ استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در مرز لیبیگروه بین‌الملل مشرق - پایگاه خبری صهیونیستی «دبکا فایل» در گزارشی افشا کرد که قاهره، پاریس و رم در راستای مبارزه با گروه تروریستی تکفیری «داعش» در حال انجام هماهنگی های لازم از یک سو با یکدیگر و از سوی دیگر با تل آویو برای اقدام نظامی در لیبی هستند.

دبکا فایل با بیان اینکه مصر و لیبی دارای مرزهای مشترکی هستند، افزود: ناو هواپیمابر «شارل دوگل» که در آب های دریای سرخ حضور دارد، در حال حرکت به سمت دریای مدیترانه است و بر اساس برنامه این ناو فرانسوی قرار است، هفته اول ماه مارس به دریای مدیترانه برسد.

این پایگاه خبری که به نزدیکی اش به سرویس های اطلاعاتی صهیونیستی معروف است، به نقل از منابع نظامی این رژیم نوشت: نیروی دریایی مصر رزمایش نظامی بزرگی را با مشارکت نیروی دریایی فرانسه برگزار خواهد کرد که در آن از سلاح های هسته ای نیز استفاده خواهد شد.

حمله قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی، مصر، فرانسه و ایتالیا به لیبی

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
ساپْرَک فرزند نامشروع افزایش مناسبات سعودی- صهیونیستی- آمریکایی برای ایجاد خاورمیانه جدید متناسب با رویکردهای غربی- صهیونیستی و سایکس‌پیکو 2 در منطقه غرب آسیاست.

ساپرک چیست/ خانمی که سعودی‌ها دوست دارند رئیس‌جمهور شود +عکس ((چرا آل‌سعود از ریاست یک خانم حمایت می‌کند))

گروه بین‌الملل مشرق - ورود لابی‌های سرمایه داری در مسیر هدایت و کنترل افکار عمومی در آمریکا موضوع تازه‌ای نیست. خاندان‌های قدرت و ثروت شناخته شده آمریکایی همواره حمایت‌های سیاسی و مالی خود را معطوف به گروه‌ها و جریان‌های سیاسی نموده و در زمینه‌های تبلیغاتی حضور گسترده در انتخابات مختلف آمریکا دارند تا در آینده بتوانند از مهره های وارداتی خود در عرصه تصمیم‌گیری‌های سیاسی داخلی و بین‌المللی استفاده نمایند. اما موضوع تازه دیگری که این روزها در همین راستا خود را در عرصه سیاسی آمریکا نشان می‌دهد، تشکیل لابی سعودی در آمریکا با اهداف ویژه است.  

 
خاندان حاکم عربستان سعودی در سایه ماجراجویی‌های اخیر خود در منطقه به دنبال تضمین‌های بیشتر برای تکیه به آمریکا جهت استمرار حاکمیت خود در عربستان سعودی است. پادشاه جدید عربستان که بر اساس رویکردهای ایدئولوگ و افراطی خود و حامیانش کمتر از پادشاه گذشته از حمایت آمریکایی ها برخوردار است، آن ها همچنین به دنبال پر کردن خلأ ناشی از حدف برخی بازیگران بین‌المللی نظیر بندر بن سلطان از دایره تصمیم سازی عربستان بر آمده و نیاز و ضرورت احیای مجدد مراکز ثقل استراتژیک عربستان در آمریکا را احساس می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
توکلی‌زاده در نامه‌ای خطاب به محمدرضا عارف نوشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان سال 94 شاهد بزرگی بر دروغ بودن تهمت تقلب در سال 88 است. وقت آن نشده که بطور صریح از امانتداری نظام جمهوری اسلامی دفاع کنید؟

به گزارش مشرق،محمد امین توکلی‌زاده از فعالان سیاسی یادداشتی خطاب به محمدرضا عارف کاندیدای منتخب اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عارف

نماینده منتخب مردم تهران

ضمن تبریک پیروزی جنابعالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق برای شما در خدمت به مردم، سؤالاتی به ذهنمان می‌رسد که انتظار داریم با توجه به سبقه دانشگاهی و تدین شما با پاسخ‌های درخوری مواجه گردیم.

1- در تهران شما اکثریت آرا را کسب نمودید. اما آیا خود را فقط نماینده طرفداران اصلاحات می‌دانید یا براساس قانون خود را نماینده کل مردم می‌دانید؟ به‌صورت صریح‌تر آیا قرار است مطالبات سیاسی حزب خود را دنبال کنید یا اینکه مطالبات واقعی مردم را دنبال خواهید کرد؟

2- به نظر شما چرا حتی رأی‌دهندگان به آقای روحانی هم در تهران حاضر نشدند ب

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
حقایق جدیدی درباره دو قایق توپدار آمریکایی که وارد آبهای ایران شده بودند به دست آمده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ زمانی که 10 تفنگدار آمریکایی ماه ژانویه (دی) وارد آبهای ایران شدند،‌ حادثه ای بین المللی را شکل دادند و فورا سوال هایی مطرح شد مبنی بر اینکه با توجه به دقت ناوبری پیشرفته این مسئله چگونه اتفاق افتاده است. تحقیقات داخلی نیروی دریایی برخی مسائل را روشن کرد.
 
ماه ژانویه، زمانی که توافقنامه هسته ای ایران همچنان بلاتکلیف بود، دو قایق توپدار کوچک نیروی دریایی ارتش آمریکا وارد آبهای ایران در خلیج فارس شدند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیروهای آمریکایی مستقر در این دو قایق را بازداشت کرد و وضع به وجود آمده باعث شد واشینگتن و تهران در هر دو در یک موقعیت حساس دیپلماتیک قرار بگیرند.
 
در همین حال وزارت دفاع آمریکا ایراد فنی ( در ناوبری ) را علت این حادثه اعلام کرد اما پس از آزادی  تفنگداران دریایی آمریکا مشخص شد این قایق ها عملیاتی ( آماده عملیات ) بودند و به این ترتیب این مسئله با تردیدهایی روبرو شد.
 
تحقیقات داخلی نیروی دریایی آمریکا نشان داد ترکیبی از مسائل فنی، فقدان توانایی در برقراری ارتباط و فقدان آموزش مناسب ناوبری عامل این بد بیاری و دردسر بوده است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
با سست‌تر شدن قبضه سلمان بر قدرت، چند رویداد در عرصه سیاسی عربستان سعودی بسیار محتمل خواهد بود؛ تشدید درگیری‌ها درون خاندان سلطنتی، درگرفتن آتش جنگ خارجی و در گرفتن شورش‌های داخلی.

گروه بین‌الملل مشرق - در 22 سپتامبر سال گذشته، نامه ای به مطبوعات درز کرد که یکی از اعضای خانواده سلطنتی عربستان خطاب به سایر شاهزادگان سعودی نوشته و خواستار «تغییر» برای جلوگیری از سقوط حکومت سعودی شده است.

آیا آل سعود به پایان سلام می کند؟

نویسنده نامه، یکی از نوه‌های ملک عبدالعزیز، بنیانگذار پادشاهی سعودی بود و شاه سلمان را به دلیل ایجاد مشکلات غیرمنتظره که ادامه حیات سلطنت را با چالش مواجه کرده است، سرزنش می کرد:

«ما نمی‌توانیم جلوی خالی‌شدن خزانه، ناپختگی سیاسی و خطرات نظامی را بگیریم، مگر این که شیوه‌های تصمیم‌گیری را عوض کنیم، حتی اگر لازمه آن تغییر شخص شاه باشد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
«آلن گودمن» که سابقه جاسوسی علمی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را دارد پس از سفر به ایران و بازدید از پژوهشگاه‌های و دانشگاه‌های کشورمان گفت:«حسن‌نیت به‌شدت زیادی در فضای آموزشی ایران نسبت به آمریکا موج می‌زند! این وضعیت، سنگ بنایی است که می‌توان همکاری‌های جدید آموزشی را بر آن استوار کرد.»

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: رهبر انقلاب در صحبت‌های خود درباره هرگونه رابطه ایران با آمریکا، بارها و بارها نسبت به دو نکته به طور خاص هشدار داده‌اند: مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عدم اعتماد به آن‌ها. اطلاعاتی که سردار سرلشکر دکتر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد، نشان می‌دهد که نه‌تنها نفوذ آمریکایی‌ها و اعتماد به آن‌ها در فضای علمی کشور در شرف ورود به مرحله‌ای تازه است، بلکه ظاهراً برخی مقامات دانشگاهی در کشورمان با مهمان‌نوازی ویژه‌ای که از ایرانی‌ها سراغ داریم، به استقبال تلاش‌های جاسوسان آمریکایی برای براندازی در کشورمان رفته‌اند. سفر هیئتی به ظاهر علمی از آمریکا (که در رأس آن‌ها عضو سابق سازمان سیا قرار داشت) به کشورمان و بازدید آن‌ها از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مهم ایران، باید زنگ خطری باشد که امیدواریم برای دولت به صدا درآمده باشد و یا دست‌کم از این پس به صدا دربیاید.

مهمان‌نوازی ایرانی از جاسوسان آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
ادامه افشاگری‌های در پرونده یمن، آشکار شدن نتایج 333 روز تجاوز نظامی رژیم سعودی به این کشور و تعمیق اختلافات مثلث امارات، آل سعود و دیکتاتور فراری یمن، مهم‌ترین تحولات در دو عرصه سیاسی و میدانی یمن در روزهای جاری است.
گروه بین‌الملل مشرق - تجاوز نظامی علیه یمن در حالی وارد یازدهمین ماه خود می شود که هر روز گزارش جدیدی از شکست نظامیان متجاوز سعودی و کشورهای هم پیمان با آن از یک سو و ابعاد جدیدی از توطئه تدارک دیده شده علیه این کشور و همکاری کشورهای متجاوز با گروه های تروریستی تکفیری «القاعده» و «داعش» علیه نیروهای یمنی متشکل از ارتش و نیروهای مسلح این کشور و جنبش «انصار الله» و کمیته های دفاع مردمی یمن منتشر می شود.
افشاگری های جدید در پرونده یمن/نتایج 333 روز تجاوز نظامی/تعمیق اختلافات در ائتلاف عربی + نقشه و عکس و فیلم
نقشه کشور یمن و تقسیمات استانی آن



جدیدترین گزارش ها و داده ها از 333 روز تجاوز علیه یمن


جدیدترین گزارش ها و داده ها نتیجه و رهاورد 333 روز مقاومت و ایستادگی مردم یمن در برابر تجاوز نظامی عربستان سعودی و کشورهای هم پیمان با آن را در موارد زیر خلاصه می کند:

 

- اولین ضربه که ضربه ای تاریخی به متجاوزان شمرده می شود، در هم کوبیدن مقتدرانه مزدوران سنتی عربستان و آمریکا در یمن، آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن به دست نیروهای یمنی است، به گونه ای که این نیروها هم اکنون به حوالی عدن و شبوه رسیده و در تدارک آزادسازی این دو منطقه هستند. تشدید شرایط میدانی و امنیتی در این دو منطقه بسیاری از نظامیان سعودی و مزدوران آنها را وادار به فرار از میدان کرده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 1643
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
دستگیری تفنگداران دریایی آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نکته ویژه‌ای داشت که از چشم رسانه‌ها دور ماند؛ این اقدام، جان مک‌کین، کهنه‌سرباز و سناتور تندرو آمریکایی را به یاد دوران اسارت و تحقیرش در جنگ ویتنام انداخت.
گروه بین‌الملل مشرق-خلاصه گزارش: بازداشت تفنگ‌داران نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس و به دست نیروهای سپاه پاسداران ایران، برای کاخ سفید و شخص اوباما، بسیار گران تمام شد. جمهوری‌خواهان از این فرصت نهایت استفاده را بردند تا موضع تضعیف‌شده اوباما به خاطر توافق هسته‌ای با تهران را باز هم ضعیف‌تر کنند. در میان جمهوری‌خواهان، جان مک‌کین بیش از بقیه پاگیر اوباما شده است و هنوز که هنوز است، اشتباه سیستم ناوبری شناورهای آمریکایی را فراموش نکرده است. عمدتاً این پی‌گیری‌های مک‌کین را به جمهوری‌خواه بودن، جنگ‌طلب بودن و ضداوباما بودن او نسبت می‌دهند، اما دلیل دیگری هم، چه بسا مهم‌تر، پشت این «دل‌سوزی» مک‌کین هست؛ نوعی حس مشترک؛ یک نوع حس هم‌زادپنداری. هر چه باشد، جان مک‌کین هم قبلاً «اسیر جنگی» بوده است. جالب این‌جاست که مک‌کین که این همه از عذرخواهی و تشکر آمریکایی‌ها از ایران انتقاد می‌کند، خودش در ویتنام در پاسخ به این سؤال که برخورد ویتنامی‌ها با شما چگونه بود، از «برخورد خوب» ویتنامی‌ها با او قدردانی می‌کند (فیلم مصاحبه در ادامه همین گزارش).

 

چرا مک‌کین با ملوان‌های بازداشت‌شده آمریکا هم‌درد است

تعداد بازدید از این مطلب: 320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
هشت هزار سرباز متجاوز استرالیایی که در کنار نیم میلیون نفر دیگر، قربانی طمع‌ورزی و جنگ‌افروزی چرچیل و دولتمردان استرالیا برای فتح تنگه‌ای در ترکیه شده بودند، اکنون به نمادی مقدس برای گرامیداشت تجاوزات نظامی استرالیا تبدیل شده‌اند.

گروه گزارش ویژه مشرق - ماجرا از این قرار است که استرالیایی‌ها در تاریخ جنگ خود، روزی به حمایت از انگلیسی‌ها و با تحریک چرچیل به دنبال تصرف تنگه داردانل در ترکیه با مسلمانان عثمانی وارد جنگ شدند و پس از شکستی سخت ۸۰۰۰ کشته دادند، آن روز را در تاریخ خود روز آنزاک نامیدند و میادین زیادی در شهرهای خود به یاد آنها ساختند و آنقدر این روز را بزرگ کردند که امروز روز آنزاک مربوط به بزرگداشت آن کشتگان (متجاوز)‌ نیست بلکه تبدیل به روزی برای پاسداشت فداکاری‌های همه کسانی است که با دادن جان خود امنیت زندگی مردم امروز استرالیا را تامین کردند. اهالی استرالیا هرساله در این روز ملی، مراسم صبحگاهی در تمامی میدان‌های یادبود شهرهای استرالیا برگزار می‌کنند و یاد آن‌ها را جاودانه می‌کنند.

جنگ‌ها یکی از تاثیرگذارترین برهه‌های تاریخ کشورها هستند و چه حق و چه ناحق، در دل آن فداکاری‌هایی رخ می دهد که برای ملت‌ها واجد ارزش است. مسئولین شهرها تلاش می‌کنند تا یاد این فداکاری‌ها را برای شهرنشینان زنده نگاه دارند؛ چه اینکه خوب می‌دانند اگر یاد فداکاری‌های پیشینیان فراموش شود، شاید در جنگ بعدی دیگر کسی حاضر به از خودگذشتگی نباشد. برای این‌کار یادمان‌های جنگ‌ها و فداکاری‌ها را نه در مکان‌‌های دورافتاده و کم اهمیت بلکه در پرترددترین مکان‌ها و مراکز تعامل اجتماعی برپا می‌کنند؛ و برای این‌کار میدان‌ها شاید بهترین مکان‌ها باشد!

تعداد بازدید از این مطلب: 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
جریان اصلاحات، پیش و پس از انتخابات، در مورد تعداد نامزدهای خود مواضع متناقضی گرفتند که این دروغ‌ها، پس از ادعای پیروزی‌ ده‌ها نفر از آنها در انتخابات مجلس دهم افشا شد. آنها که می‌گفتند 30 نامزد تأییدصلاحیت‌شده بیشتر نداریم اکنون می‌گویند اکثریت مجلس را به دست آورده‌اند!

دروغ بزرگی که اصلاح‌طلبان پس از انتخابات به آن اعتراف کردند

گروه سیاسی مشرق - نگاهی به تبلیغات جریان اصلاحات در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی حکایت از اتخاذ دو موضع متفاوت و مقابل هم این جریان سیاسی در پیش و پسا انتخابات دارد.

در ابتدا اعضای جریان اصلاحات به‌طور گسترده با حمله به شورای نگهبان در جهت مطامع سیاسی خود سعی کردند خود را مظلوم و در تنگنا و به قولی دست‌بسته جلوه دهند و سخنانی در این باب که کاندیدایی در کشور ندارند و حتی نیروهایشان به 30 نفر هم نمی‌رسد در میان افکار عمومی سم‌پاشی کردند تا بدین‌جهت شورای نگهبان را قربانی اهداف سیاسی خود کنند و احساس ترحم مردم را در جهت منافع خود برانگیزند.

در همین راستا حسین مرعشی در مورد رد صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان اظهار داشت: «جمعاً در کشور۳۰۰۰  اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده‌اند که تنها ۳۰ نفر تأییدشده‌اند، بر این اساس تنها ۱ درصد اصلاح‌طلبان تأییدشده‌اند.[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
صادق زیباکلام می‌گوید حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب در میان منتخبان تهران وجود ندارد.
به گزارش مشرق، وی در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران همه به ویژه خود اصلاح‌طلبان را شگفت‌زده و شوکه کرد چون در این دوره حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب را تایید صلاحیت نکردند و دو سوم این لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان، افراد ناشناخته بودند؛ اهالی رسانه و فعالان سیاسی دو سوم لیست اصلاح‌طلبان را نمی‌شناسند.
وی ادامه داد: اگر قبل از انتخابات از من می‌پرسیدند چند نفر از لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران رای می‌آورند، خیلی می‌خواستم خیال‌پردازی کنم می‌گفتم حداکثر 10 نفر شناخته شده از این طرف مثل عارف، مطهری، محجوب، جلودارزاده و کواکبیان و 20 نفر از اصولگرایان.
پیش از زیباکلام، وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی نوشته بود: فهرست امید با هیچ معیاری، لیست اصلاح‌طلب نیست. اصلاح‌طلبان در سال 92 از نامزدی حسن روحانی حمایت کردند که نه سوابقش از عضویت او در جناح اصلاح‌طلب حکایت می‌کرد و نه در میان نامزدها، نزدیک‌ترین نامزد به اصلاح‌طلبان بود.
بی‌بی‌سی می‌افزاید: انتخابات 94 فهرست اصلاح‌طلبان در نهایت چنان شکل گرفت که با هیچ معیار و ملاکی نتوان آن را فهرستی اصلاح‌طلبانه، در مقایسه با فهرست‌های پیشین این جریان خواند.
 
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
پروژه نفوذ در ایران با قدرت دنبال می‌شود و این در حالی است که حامیان دولت بویژه چهره‌های جریان اصلاحات با تمسخر و تحقیر این موضوع، دانسته یا ندانسته، یک چتر حمایتی برای عوامل نفوذ ایجاد می‌کنند.

به گزارش مشرق و به نقل از روزنامه وطن امروز، اگرچه مورد جیسون رضائیان و شبکه گسترده‌ای که او سرپل آن در ایران بود، کمک‌های بسیاری به سیستم امنیتی و اطلاعاتی ایران کرد تا بر این شبکه احاطه داشته باشند اما به مرور برای کارشناسان امنیتی ایران فاش شد عملیات نفوذ تنها از طریق شبکه جیسون دنبال نمی‌شد بلکه شاهراه نفوذ در ایران، نه از حوزه سیاست و فرهنگ، بلکه از دروازه‌های گشاد اقتصاد و همکاری‌های به ظاهر علمی و پژوهشی نیز می‌گذرد.

دستگیری یکی از عوامل سرشناس پروژه نفوذ به نام «سیامک-ن» و اطلاعاتی که از او به دست آمده نشان می‌دهد پروژه نفوذ به سرعت و با قدرت در حال اجراست. از سوی دیگر برخی اظهارنظرهای مقامات مطلع در ایران نشان می‌دهد سازمان‌های امنیتی احاطه قابل قبولی بر این عملیات نفوذ دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
سیاست‌های اردوغان، ترکیه را گرفتار کرده و دیگر به عنوان یک بازیگر اصلی در منطقه محسوب نمی‌شود. حالا دیگر اسد، تنها دشمن اردوغان نیست.

گروه بین‌الملل مشرق - «دولت ناکام» اردوغان، در ترکیب سیاست‌های غیرمسئولانه در خاورمیانه با سرکوب کردها، خود موجب شکل‌گیری بحران امروزی شد. به اعتقاد صاحبنظران، ترکیه اکنون در موقعیت شبه‌جنگی اعلام‌نشده‌ای قرار دارد که می‌تواند به یک جنگ‌ تمام‌عیار بدل گردد. باراک اوباما، در تماس 80 دقیقه‌ای که اخیرا با اردوغان داشت، از وی خواست که هیچ اقدام خشنی علیه کردهای ترکیه صورت ندهد و اردوغان هم در پاسخ تلاش بسیاری را برای قانع کردن وی به اینکه کردها تروریست هستند صرف کرد. اما امروزه نگاه غرب به سبب کارشکنی‌های متعدد مرد جاه‌طلب ترک، با وی همراه نیست و اردوغان در تنگنای انزوا، خشم، و کینه‌جویی قرار گرفته است. شاید بتوان زیباترین تعبیر را این عبارت روزنامه «حُریت» دانست: «سودای بازگشت به دوران شکوهمند امپراتوری عثمانی و تشنگی برای انتقام‌جویی از تحقیرات قرن 20، اردوغان را در مسیر جنگ قرار داده است و حالا آن دسته از جنگ‌طلبانی که وی را تشویق کردند، باید پاسخگو باشند».

ترکیه در موقعیت جنگی بالفعل گرفتار شده است /// خطر تجزیه‌، ترکیه را تهدید می‌کند /// نوعثمانی‌گرایی مسمومی که گریبانگر اردوغان شد /// اردوغان در منجلاب خودساخته گرفتار شده است /// آماده جهت ملاحظه

تعداد بازدید از این مطلب: 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
رئیس جمهور گفت: آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و سخن و رهنمود برای همه ما دارد.
انتخابات بسیار معناداری در ایران انجام شد/ آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و رهنمود برای همه ما داردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سومین همایش بین‌المللی خودرو که امروز سه‌شنبه (11 اسفند ماه) در محل اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به حماسه 7 اسفند ماه  گفت: از ملت بزرگ ایران برای حضور هوشمندانه در انتخابات تشکر و قدردانی می‌کنم. 

 

وی ادامه داد: انتخابات همواره دمیدن روح جدید در  کالبد جامعه برای حضور و حرکت پرشتاب تر در مسیر توسعه و رفاه جامعه بوده و هست،کشوری که انتخابات و صندوق رای ندارد قطعا پرنشاط و زنده نخواهد بود. 
 
رئیس جمهوری با اشاره به شرایط حساس در منطقه  گفت: ملت ایران در این شرایط خاص به صورت گسترده در انتخاباتی رقابتی سالم شرکت کردند و همانطور که قبل تر گفتیم نتیجه انتخابات و ترکیب مجلس هر طور که باشد دولت خود را موظف به احترام به آن می‌داند.
تعداد بازدید از این مطلب: 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد برخی از کشورهای همسایه از پیشرفت های کشورمان هراسان هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربی الجدید، "علی اکبر صالحی،" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در گفتگو با این پایگاه خبری با اشاره به سرانجام رسیدن موضوع هسته ای ایران اظهار داشت: ایران به تمام تعهدات خود پای بند است، لیکن طرف مقابل  در اجرای تعهدات خود تعلل می ورزد و برخی از تحریم ها  بر علیه ایران تاکنون لغو نگردیده است. وی افزود : بعضی از بانک های بزرگ اروپا تحریم های خود علیه ایران را لغو نکرده اند و ما در این خصوص با اتحادیه اروپا در حال رایزنی هستیم.

 
صالحی در پاسخ به سؤالی در مورد امکان مذاکره کشورش با عربستان سعودی اعلام کرد: این ادعا که اختلاف میان ایران و عربستان ریشه در مذهب و تفاوت شیعه و سنی دارد، صحیح نیست. ریشه این اختلافات به مسائل سیاسی باز می گردد. همسایه های ما از پیشرفت های هسته‌ای، نظامی و علمی ایران نگران هستند. آنها ازاین پیشرفت ها می هراسند.
تعداد بازدید از این مطلب: 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی با تاکید بر نقش مخرب رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه، اعلام کرد که حملات سیاسی و رسانه‌ای، این کشور را وارد بحران شدید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان، در سخنرانی خود اعلام کرد که افزایش حملات سیاسی و رسانه‌ای لبنان را وارد فضای بحران شدید در سطح سیاسی و ملی کرده است.

وی اضافه کرد: پس از آنکه سعودی‌ها توقف کمک‌های مالی که قرار بود به ارتش انجام دهد را اعلام کرد، در لبنان و منطقه حملات سیاسی و رسانه‌ای بسیار گسترده‌ای را چه از جانب سعودی‌ها و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس و چه از سوی برخی گروه‌های سیاسی در لبنان را شاهد بودیم.این تشدید حملات سیاسی و رسانه‌ای لبنان را وارد بحران شدید در بعد سیاسی و رسانه‌ای و کلی کرد به گونه‌ای که باعث هراس لبنانی‌ها و کسانی که در این کشور اقامت دارند گردید.

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1394
نظرات
با پایان شمارش آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشرق، تازه‌ترین نتایج شمارش و تجمیع آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور را در قالب جداول جداگانه منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در این دوره انتخابات 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات 290 نماینده خود را از 207 حوزه انتخابی برای حضور در ساختمان سبز بهارستان از میان 4 هزار و 844 کاندیدا انتخاب کردند. برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی در فرماندارها و بخشداری‌ها در نظر گرفته شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات
دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها تا این لحظه به شرح زیر است: (لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)

تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1394
نظرات
اگرچه سخن از پیروزی و شکست در انتخابات، سخن پسندیده‌ای نیست ولی به روال جاری و آنچه بر سر زبان‌هاست، جریان یاد شده در کلیت انتخابات هفتم اسفند شکست خورده است و ضمن آن که اکثریت مجلس دهم در اختیار اصولگرایان است،

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» در سرمقاله امروز «کیهان» نوشت:
 
درباره انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که روز جمعه با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار شد و نتایج حاصل از آن، گفتنی‌هایی هست که شاید در نگاه اول چندان به چشم نیاید و یا در هیاهوی تبلیغاتی این روزها، پنهان بماند. یادداشت پیش روی  اشاره‌ای گذرا به برخی از این نکات است.
 
1- این واقعیت میدانی - تاکید می‌شود میدانی- قابل تردید نیست که لیست مشترک سه گروه موسوم به اصلاحات، کارگزاران و حامیان دولت، در تهران، اکثریت آراء را به خود اختصاص داده است.

2- درباره لیست سه گروه یاد شده برای مجلس خبرگان در استان تهران گفتنی است که 8 تن از نامزدهای این لیست، با فهرست نامزدهای معرفی شده از سوی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز مشترک هستند. بنابراین؛ 8نامزد مورد اشاره برای خبرگان را نمی‌توان نامزدهای وابسته به سه گروه یاد شده تلقی کرد، بلکه این 8 تن اصالتا نامزدهای جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز هستند که سه گروه اصلاحات و کارگزاران و اعتدال از لیست جامعتین وام گرفته و در لیست خود جای داده بودند که مخالفت و اعلام بی‌اطلاعی اکثر آنان را در پی داشت. بنابراین اگرچه نامزدهای لیست مشترک سه گروه یادشده برای مجلس شورای اسلامی، در تهران بیشترین آراء را به خود اختصاص داده‌اند ولی اکثریت قاطع نامزدهای مجلس خبرگان از حوزه استان تهران، به اصولگرایان تعلق دارند و نه اصلاح‌طلبان.

تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1394
نظرات
مدیر برنامه‌ های خلیج فارس اندیشکده واشنگتن در تحلیلی، ضمن ارزیابی شخصیت «محمد بن‌سلمان»، جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی و وزیر دفاع این کشور، نسبت به تبعات تصمیم‌گیری‌های این جوان بی‌تجربه در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار داد.

هندرسون از «محمد بن سلمان» و بیرون رانده شدن وی توسط ملک عبد الله می‌گوید/ چرا ملک عبدالله، «محمد بن سلمان» را از نشست بیرون کرد/ آیا شاهزاده ساده زیست آل‌سعود را به ورطه نابودی می‌کشاند/گروه بین‌الملل مشرق - «سایمون هندرسون»، مدیر برنامه ‌های خلیج فارس اندیشکده واشنگتن و کارشناس آمریکایی امور عربستان در مقاله ای تحلیلی تلاش می کند، ضمن ارزیابی و بررسی شخصیت «محمد بن سلمان»، جانشین ولی عهد عربستان سعودی، نسبت به تصمیم هایی که توسط چنین شخصیتی گرفته شده و یا در آینده گرفته خواهد شد و بازتاب های خطرناک آن که نه تنها عربستان بلکه منطقه و جهان را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد، هشدار می دهد.

هندرسون می نویسد: بر کسی پوشیده نیست که دیدگاه و نگرش راهبردی عربستان سعودی حول محور تامین منافع و مصالح خاندان سعودی حاکم بر عربستان متمرکز است و این دیدگاه را به ویژه در برهه ها و مراحلی که حکومت سعودی با آن مواجه است، به خصوص در مراحل گذار و تغییر در این کشور، چالشی بزرگ برای عربستان تشکیل می دهد، خاندانی که سراسر حیات و حکومتش بر عربستان را ابهام و رسوایی فرا گرفته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
وزارت اطلاعات جزئیات و تصاویری از انهدام دو تیم تروریستی را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در حالی برگزار شد که امنیت این رخداد مهم در بالاترین سطح تامین شده بود.


دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کردند تا به هر صورت امنیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را زیر سوال ببرند که نه تنها موفق نشدند؛ بلکه توطئه های آن ها قبل از رسیدن به نتیجه از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) و نهادهای امنیتی خنثی شد.


**
امنیت مطلوب انتخابات

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: مقامات ایرانی اعلام کردند در ساعات برگزاری انتخابات "مجلس شورا (مجلس شورای اسلامی)" و "مجلس خبرگان" ایران تعداد مشارکت بالا بوده و هیچ تخلفی ثبت نشده است. این خبرگزاری ادامه داد: "امنیت انتخابات در سطح مطلوبی تامین شده و هیچ تخلفی ثبت نشده است".

تعداد بازدید از این مطلب: 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
حاج فرج با کلی کار ناتمام رفت و مخاطبان ایرانی و مسلمان خود را در سراسر خاورمیانه از بازروایی راستین قصص قرآنی‌اش مسرور می‌شدند ناکام گذاشت، زهر این ناکامی، همچون تیغه دو سویه است، نیمی از آن او و نیمی از آن ما.

گروه فرهنگی مشرق- تلخی خبر وفات حاج فرج سلحشور چون زهر هلاهل است، گویی جوانی بیست و اندی ساله و ناکام از جهان زندگان رخت بر بربسته است. والله این واژه ناکام در فرهنگ ما کاربرد درستی ندارد که برای هر جوانی که در ایام سبز زندگی با دارفانی وداع می کند به کار برده می شود.

برای هر هنرمندی چون حاج فرج که کوله ساخت سریال موسی (ع) را بر زمین گذاشت و رفت، هر سن و سالی مصداق جوانی است. جوانی هر هنرمندی زمانیست که کوله و توشه اش برای به ثمر رسیدن فراهم است اما به مقصد و ثمر نمی رسد، مثل علی حاتمی که پروژه فیلم محمد (ص) به ثمر نرسید پهلوانش تختی اش به ثمر نرسید.

انخاب

تعداد بازدید از این مطلب: 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
رئیس‌جمهوری کنفدراسیون سوئیس و هیأت همراه، ساعتی پیش با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند.

دیدار رئیس‌جمهوری کنفدراسیون سوئیس با رهبر معظم انقلاببه گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، آقای رئیس جمهوری کنفدراسیون سوئیس و هیأت همراه، ساعتی پیش با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (شنبه) در دیدار «یوهان اشنایدر آمان» رئیس‌جمهوری سوئیس با اشاره به سوابق ارتباط دو کشور و انعکاس مثبت رفتار دولت سوئیس در افکار عمومی ایران، از افزایش همکاریهای اقتصادی و علمی استقبال و خاطرنشان کردند: حجم مبادلات تجاری ایران و سوئیس کم و نامتوازن است و تجّار و سرمایه‌گذاران سوئیسی با آگاهی از ظرفیتهای فراوان ایران می‌توانند این تراز را بهبود بخشند.

تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
نتایج نهایی مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه تهران متعاقبا اعلام می شود/ یک هزار صندوق شمارش نشده استبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد انتخابات کشور پیرو اطلاعیه شماره 58 خود اعلام کرد : لیست اعلام شده مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران نتایج صندوق های اخذ رای شمارش شده تاکنون می باشد و نتایج آرای نهایی این حوزه متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
همچنین رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: نتیجه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران با توجه به این که کار شمارش آرا به پایان نرسیده، هنوز نهایی نشده است. 
 
علی اصغر ناصربخت شامگاه شنبه در گفت وگویی اظهارداشت: کار شمارش حدود 1000 صندوق اخذ رای که به طور عمده مربوط به شمال شهر تهران است ، هنوز انجام نشده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
سرویس انتخابات مشرق، با پایان شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آخرین آمار و نتایج شمارش آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور را در قالب جداول جداگانه منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در این دوره انتخابات 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات 290 نماینده خود را از 207 حوزه انتخابی برای حضور در ساختمان سبز بهارستان از میان 4 هزار و 844 کاندیدا انتخاب کردند. برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی در فرماندارها و بخشداری‌ها در نظر گرفته شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها تا این لحظه به شرح زیر است: (لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)

تعداد بازدید از این مطلب: 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
با پایان شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آخرین آمار و نتایج شمارش آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور بصورت جداول جداگانه منتشر می‌ شود.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز (7 اسفند) به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات، 88 نماینده را از 31 حوزه انتخابی از  میان 161 نفر انتخاب کردند. 31 حوزه اصلی در مراکز استان‌ها و یک هزار  و 31 حوزه فرعی در فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری پیش‌بینی شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به تفکیک استان‌ها تا این لحظه به شرح زیر است:
(لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)


*********************
آخرین نتایج تا ساعت 07:30 بامداد شنبه 8 اسفند


** این خبر بر مبنای آخرین اعلام نتایج انتخابات کامل شده و تعداد آراء متعاقبا اعلام خواهد شد:

تعداد بازدید از این مطلب: 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خود که روز جمعه منتشر شد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرد.

به گزارش مشرق، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی که روز جمعه منتشر کرد، پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرد. 

دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل، با وجود این در گزارش روز جمعه گفته میزان دخائر آب سنگین ایران، اندکی بیش از محدودیت‌های تعیین‌شده در توافق هسته‌ای بوده است.  

در گزارش آژانس، موجودی ذخائر آب سنگین ایران بر اساس اقدامات راستی‌آزمایی روز 17 فوریه برابر با 130.9 تن تعیین شده که اندکی از حد 130 تن مجاز بر اساس توافق هسته‌ای بیشتر بوده است.

با وجود این، آژانس تأیید کرده که ایران با اتتقال 20 تن دیگر از این ذخایر میزان آن را به پایین‌تر از حدود تعیین‌شده در «برجام» رسانده است. 

تعداد بازدید از این مطلب: 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
سرویس انتخابات مشرق، با پایان شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آخرین آمار و نتایج شمارش آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور را در قالب جداول جداگانه منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در این دوره انتخابات 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات 290 نماینده خود را از 207 حوزه انتخابی برای حضور در ساختمان سبز بهارستان از میان 4 هزار و 844 کاندیدا انتخاب کردند. برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی در فرماندارها و بخشداری‌ها در نظر گرفته شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها تا این لحظه به شرح زیر است: (لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)

تعداد بازدید از این مطلب: 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
آغاز فرآیند رأی‌گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی شروع‌شده که تهران در صدر آمار واجدین رأی دادن قرارگرفته است.
به گزارش مشرق، در حالی تنها ساعاتی تا آغاز فرآیند رأی‌گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی‌مانده که مردم خود را برای حضور گسترده در دو انتخابات مهم کشور آماده می‌کنند و مسئولان نیز شرایط و امکانات لازم برای جمع‌آوری آراء مردم را مهیا کرده‌اند.

۵۴ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۲۷ نفر واجد شرایط رأی دادن از هشت صبح فردا هفتم اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رأی در رقم زدن سرنوشت خود و کشور سهیم می‌شوند و دراین‌بین بیش از ۳ میلیون جوان ایرانی برای نخستین بار برای انتخاب نمایندگان خود در دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی رأی می‌دهند.

صندوق‌های رأی، تعرفه‌ها، سیستم‌های الکترونیکی هوشمند، مهرها و ... به هزار و ۶۲ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی در نقاط مختلف کشور ارسال‌شده تا شرایط برای اخذ آرای مردم فراهم شود و ملت ایران بتواند از میان ۴ هزار و ۸۴۴ کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود را برای کسب ۲۹۰ کرسی بهارستان انتخاب کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
دستگیری محمدباقر نمازی با هدف کشف لایه‌های پیچیده شبکه فساد اقتصادی و اطلاعاتی گسترده مرتبط با انگلیس و آمریکا در ایران صورت گرفت. دو رسانه انگلیسی بی‌بی‌سی و رویترز تلاش کردند ضربه امنیتی بزرگ واردشده را تحریف کنند.
به گزارش مشرق، دو رسانه انگلیسی بی بی سی و رویترز طی دو روز گذشته تلاش کردند ضربه امنیتی بزرگ وارد شده به شبکه فساد اقتصادی و خرابکاری امنیتی انگلیس و امریکا در ایران را تحریف کنند.

این رسانه ها در ساعات ابتدایی دیروز بدون اشاره به سابقه فرد بازداشت شده (محمدباقر نمازی) تلاش کردند تا این بازداشت را صرفا مرتبط با دستگيري چندماه قبل یکی از پسرهای ایرانی-آمریکایی وی جلوه بدهند در حالی که اطلاعات موجود نشان می دهد مسئله بسیار فراتر از این است.


محمد باقر نمازی کیست و شاه ماهی شبکه انگلیس چگونه به تور افتاد؟

تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در سراسر کشور در حال برگزاری است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛بر اساس گزارش های دریافتی خبرنگاران از سراسر کشور حاکی از آن است که واجدین شرایط رای دهی از دقایق اولیه آغاز رای گیری در شعبه های اخذ رای حضور یافته اند و در برخی از استان ها و شهرستان ها هم صف های طولانی رای تشکیل شده است.
 
اصفهان:
 
حضور حماسی مردم سراسر ایران پای صندوق های رای به روایت تصویر
تعداد بازدید از این مطلب: 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
حسینعلی امیری با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی دررابطه با رای گیری امروز داد.
توضیح سخنگوی وزارت کشور درباره رای دادن به گزارش خبرنگار انتخابات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسینعلی امیری" سخنگوی وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این که از صبح امروز مردم در نقاط مختلف کشور پای صندوق های رای آمدند گفت: با توجه به استقبال چشم گیر مردم زمان رای گیری تمدید شد.
 
وی افزود: با توجه به این که 55 میلیون نفر واجدین شرایط رای دادن در کشور بودند 130 میلیون تعرفه در کل کشور توزیع شد.
 
وی درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر نتایج برخی از حوزه های انتخابیه نقاط مختلف کشور اظهار داشت: هر زمان که شمارش آرای هر حوزه انتخابیه کشور به اتمام برسد اعلام می کنیم و اگر نیاز بود که زمان رای دادن تمدید شود نیز با دستور وزیر اعلام خواهد شد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
بعلت طولانی شدن فرایند برگزاری انتخابات ،مدارس برخی استان ها فردا تعطیل است .

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، بعلت طولانی شدن فرایند برگزاری انتخابات مدارس برخی از استان ها فردا 8 اسفند تعطیل اعلام شد که به شرح ذیل است :

استان تهران:
 مناطق نوزده گانه شهرتهران فردا شنبه هشتم اسفند ماه تعطيل است
همچنین تمام مدارس ناحیه یک و دو ری، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه و اسلامشهر نیز فردا تعطیل است.
کلیه مدارس شهرستان اسلامشهر و شهرری فقط در شیفت صبح فردا شنبه 8 اسفندماه تعطیل اعلام شد.

 استان آذربایجان شرقی

بعلت طولانی شدن فرایند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، بخش های ایلخچی،خسرو شاه ، ممقان ، کلیه مدارس حوزه های  انتخابیه در روز شنبه 8 اسفند ماه تعطیل اعلام می گردد.
کلیه مدارس شهرستان بناب نیز در شیفت صبح، فردا شنبه 8 اسفندماه تعطیل اعلام شد.
در بقیه شهرستان ها و بخش ها مدارس دایر می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 6 اسفند 1394
نظرات
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از صبح جمعه، هفتم اسفند‌ماه، برای انتخاب 290 نماینده ملت در 207 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. با یادداشت‌برداری یا ذخیره این صفحه روی گوشی یا تبلت خود می‌توانید هنگام نگارش اسامی نامزدهای مد نظر در شعب اخذ رأی، در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

لیست نهایی نامزدهای «ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان» و «خبرگان جامعه مدرسین» در سراسر کشور + اسامی //////// آماده انتشار آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار آماده انتشار

گروه سیاسی مشرق - دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند‌ماه امسال برای انتخاب 290 نماینده ملت در 207 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام ائتلاف‌ اصولگرایان کشور، لیست ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان در سراسر کشور با اسامی افراد مشخص شده است.

 

آذربایجان شرقی

حوزه انتخابیه تبریز: محمدحسین فرهنگی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، احمد علیرضابیگی، محمداسماعیل سعیدی و خانم معصومه راشد، آقای لطیف لطیفی

حوزه انتخابیه بستان‌آباد: احد خیری

حوزه انتخابیه ملکان: شهروز افخمی

حوزه انتخابیه شبستر: علی علی‌لو

حوزه انتخابیه سراب: داوود روشنی

حوزه انتخابیه میانه:یعقوب شیویاری، محمدرضا حاجی‌اصغری

حوزه انتخابیه اهر و هریس: مهدی حسینیان

حوزه انتخابیه کلیبر و هوراند: قلی‌الله قلی‌زاده

هشترود و چاراویماق: غلامحسین شیری 

حوزه انتخابیه بناب: ضیاء‌الله اعزازی

حوزه انتخابیه ورزقان: رضا علیزاده

 

تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 6 اسفند 1394
نظرات
این موشک توانایی انهدام مخازن آمونیاک اسرائیل را دارد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حزب الله لبنان یک قدرت موشکی بزرگ در منطقه غرب آسیا و در دنیا به حساب می‌آید و با داشتن ده ها هزار  موشک یک بازدارندگی قابل قبول در برابر حملات اسرائیل ایجاد  کرده است.


پس از سخنرانی "سید حسن نصرالله"دبیر کل حزب الله لبنان درباره انهدام مخازن آمونیاک اسرائیل ، مقامات "تل آویو" شدیدا وحشت کردند و این موضوع در سخنان برخی مقامات رژیم صهیونیستی دیده شده است.



کدام موشک حزب الله

تعداد بازدید از این مطلب: 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 6 اسفند 1394
نظرات

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور امشب 5 اسفند در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی انتخابات 7 اسفند پرداخت.

 
رحمانی فضلی وزیر کشور در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر این که عملکرد دستگاه های اجرایی را در عرصه انتخابات چگونه ارزیابی می کنید، گفت: در حوزه اجرایی هیچ مشکلی نداریم لذا آمادگی کاملی در کل کشور برای برگزاری انتخابات از سوی همه دستگاه های اجرایی وجود دارد.
 
وزیر کشور با بیان اینکه در حوزه امنیتی هیچ گزارشی که موجب نگرانی و دغدغه شود وجود ندارد، گفت: نظم و انضباط کاندیداها، احزاب و گروه ها و دستگاه های مختلف را تاکنون شاهد هستیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا تعرفه ها به مقدار لازم چاپ و ارسال شده است گفت: صندوق ها، مهر ها و تعرفه ها آماده اند لذا همه تعرفه ها به فرمانداران داده شده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 6 اسفند 1394
نظرات
نشریه نیوزویک در گزارشی مدعی شد تهدید عربستان برای مداخله نظامی در سوریه، ایران را ترسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیوزویک در گزارشی به قلم "جی متیو مکینز" مدعی شد: زمانیکه عربستان برای دخالت نظامی در میدان جنگ داخلی سوریه اعلام آمادگی کرد، این احتمال وجود داشت که امارات متحده و بحرین نیز به تبعیت از آن، برای حضور نظامی در سوریه اعلام آمادگی کنند. در این شرایط قطر نیز، دست‌کم به شکل نمادین، به پیروی از عربستان می‌پردازد.
 
نیوزویک مدعی شد: اعزام نیروهای نظامی چند کشور کوچک عرب در حوزه خلیج فارس به سوریه، بعید است تغییر چندانی در معادلات جنگی این کشور بوجود آورد؛ اما می‌تواند یک جنگ نیابتی میان ایران و عربستان، آنهم در زمین سوریه بوجود آورد.
 
حضور احتمالی نیروهای نظامی ائتلاف عرب در جنگ سوریه، در پی حضور پررنگ ایران در این کشور، ناکارآمد بودن کمک‌های مالی عربستان به مخالفان "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه،افزایش احتمال نفوذ ائتلاف ایرانی- روسی به شهر حلب و بی‌نتیجه ماندن مذاکرات صلح ژنو، مطرح شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 6 اسفند 1394
نظرات
"وزارت اطلاعات" اقدامات اطلاعاتی پیچیده ای در دستگیری ریگی انجام داد.

اقدامات پیچیده  به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "عبدالمالک ریگی" تروریست شرق کشور از سال 2003 میلادی طبق اعترافاتش اقدام به  عملیات تروریستی در شرق کشور کرد.




علی بهمنش کارشناس پرونده "عبدالمالک ریگی" با اشاره به اینکه "عبدالمالک ریگی" توسط عربستان و اسرائیل حمایت می‌شد و از آنها پول و منابع مالی دریافت می‌کرد، گفت: سعودی‌ها از تروریسم حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از افراد وابسته به عبدالمالک ریگی همچنان با اسرائیل رابطه دارد. آمریکا و اسرائیل ریگی را تحریک به بمب گذاری در تهران می‌کردند.

 

کارشناس پرونده ریگی با اشاره به اینکه ده‌ها مورد پرونده خاص مثل موضوع ریگی داشته‌ایم و در یک اقدام حرفه‌ای به نتیجه رسیده است، گفت:‌ ما اقدامات پیچیده اطلاعاتی در جنوب شرق کشور انجام می‌دهیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 132
موضوعات مرتبط: اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
نظرات
این موشک قاره‌پیما توانمندی انهدام اهدافی در آمریکا را دارد.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کره شمالی دارای یک توانمندی موشکی بالفعل و بومی است که این موضوع خشم مقامات  "کاخ سفید"  را برانگیخته و مقامات آمریکایی به دنبال مهار "پیونگ یانگ" هستند.


مردم این کشور رهبران پیشین و رهبر کنونی آن یعنی "کیم جونگ اون"  یک اراده جدی برای مقابله با امپریالیسم دارند و در این پروسه تلاش می‌کنند تا قابلیت‌های نظامی و اقتصادی خود را افزایش دهند.


یکی از موشک‌های راهبردی کره شمالی "تائپودونگ (Taepodong)" بوده که توانمندی و قدرت تخریب بسیار بالایی دارد و می‌تواند از فواصل دور به اهداف و مواضع مورد نظر خسارت وارد کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
نظرات
بنابر اعلام ائتلاف‌ اصولگرایان کشور لیست ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان در سراسر کشور با اسامی افراد مشخص شد.

به گزارش مشرق، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند‌ماه امسال برای انتخاب 290 نماینده ملت در 207 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

  بنا بر اعلام ائتلاف‌ اصولگرایان کشور، لیست ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان در سراسر کشور با اسامی افراد مشخص شد.

آذربایجان شرقی

حوزه انتخابیه تبریز: محمدحسین فرهنگی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، احمد علیرضابیگی، محمداسماعیل سعیدی و خانم معصومه راشد، آقای لطیف لطیفی

حوزه انتخابیه بستان‌آباد: احد خیری

حوزه انتخابیه ملکان: شهروز افخمی

حوزه انتخابیه شبستر: علی علی‌لو

حوزه انتخابیه سراب: داوود روشنی

حوزه انتخابیه میانه:یعقوب شیویاری، محمدرضا حاجی‌اصغری

حوزه انتخابیه اهر و هریس: مهدی حسینیان

حوزه انتخابیه کلیبر و هوراند: قلی‌الله قلی‌زاده

هشترود و چاراویماق: غلامحسین شیری 

حوزه انتخابیه بناب: ضیاء‌الله اعزازی

حوزه انتخابیه ورزقان: رضا علیزاده

تعداد بازدید از این مطلب: 237
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
نظرات
ویکی لیکس، جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا از بزرگترین مقامات سیاسی جهان را افشا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازراشا تودی، نشریه "ویکی لیکس" از اقدامات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا علیه شخصیت های سیاسی مشهور جهان پرده برداشت.

 
این وبسایت در گزارش امروز خود نوشت: سازمان امنیت ملی آمریکا گفتگوهای بسیاری از مقامات سیاسی جهان را استراق سمع می کند.
 
ویکی لیکس افزود: دیدار "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل با "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی و "برلوسکونی"  نخست وزیر سابق ایتالیا به وسیله جاسوسان سازمان امنیت ملی آمریکا شنود شده است.
 
 آمریکا همچنین گفتگوهای "سارکوزی"  رئیس جمهور سابق فرانسه با مرکل و برلوسکونی را استراق سمع کرده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 4 اسفند 1394
نظرات
تا کنون بیش از 1000 جنگ در طول تاریخ بشریت رخ داده است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ یکی از بدترین بلایایی است که انسان ها خود باعث آن هستند. جنگ در لغت به معنای درگیری میان دو کشور است که می تواند خسارات بسیار زیاد و شدیدی را برای تمامی طرف ها به همراه داشته باشد. بیشتر جنگ ها زمانی بسیار طولانی دارند و به همین دلیل خسارات مالی و جانی بسیاری را برای کشورها به همراه دارند. در جهان تاکنون جنگ های بسیار زیادی رخ داده است که خسارات جانی و مالی عظیمی را به همراه داشته است اما مشخص کردن تعداد تلفات و هزینه مالی بسیاری از آن ها تقریبآ غیر ممکن است.
 
مرگ‌بارترین و گران‌ترین جنگ‌های جهان کدامند؟
 
تا کنون بیش از 1000 جنگ در طول تاریخ بشریت رخ داده است.
 
جنگ جهانی اول
تعداد بازدید از این مطلب: 336
موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود