آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 164
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 418
بازدید ماه : 403
بازدید سال : 5803
بازدید کلی : 146112

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 آذر 1394
نظرات
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌ای با روزنامه آرمان در مورد وضعیت فرزندش توضیحاتی را ارائه کرد.

آیت‌الله هاشمی: جلوی اعتصاب غذای مهدی را گرفتمبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مصاحبه‌‌ای با روزنامه ارمان در پاسخ به سوالی مبنی بر شرایط فرزندش "مهدی هاشمی" در زندان اوین اظهار داشت: مهدی در زندان است ولي به هر تقدير از زندان راضي است. براي اينكه در آنجا به امور خود و ديگران مي‌پردازد. او مي‌خواهد دكترايش را تمام ‌كند. مهدي دو دكتراي نيمه تمام دارد كه يكي در آكسفورد و يكي هم در تهران است. مطالعات فراواني هم دارد. در آنجا كه هست، معمولا فقراي زنداني هستند و به آنها كمك مي‌كند و در حد توان سعي مي‌كند نيازهايشان را مرتفع كند، از ما و رفقايش كمك مي‌گيرد و به آنها كمك مي‌كند. آنها را با هم متحد و همه را سر يك سفره جمع كرده است. زندان هم مشكل دارد و همين الان وسايل گرمايشي زندان خاموش و سرد است و از لحاظ سوخت مشكل دارد كه مهدي در حال تلاش است تا مشكل را حل كند. در زندان سرگرم است. خوشبختانه الان زنداني‌ها تلفن دارند و هر وقت كه بخواهند، مي‌توانند تماس بگيرند و ما از او بي‌اطلاع نيستيم. اخيرا سه روز به او مرخصي دادند كه تازه برگشت. آنقدر كه براي ما سخت است، براي او سخت نيست و صبر و تحمل مي‌كند.

تعداد بازدید از این مطلب: 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 آذر 1394
نظرات
هفته گذشته سفیر ترکیه در دوحه از احداث پایگاهی نظامی توسط کشور متبوعش در قطر خبر داد، انتشار این خبر به دنبال خود سوالات بسیاری را درباره ماهیت واقعی این اقدام ترکیه و اینکه ترکیه در قطر به دنبال چه چیزی است، مطرح کرد.

از دهان کجی قطری‌ها برای رژیم سعودی تا خط و نشان اردوغان برای ایرانگروه بین‌الملل مشرق - هفته گذشته «احمد دمیروک»، سفیر ترکیه در دوحه از تصمیم کشور متبوعش مبنی بر احداث پایگاهی نظامی در قطر در چارچوب توافقنامه ای دفاعی خبر داد که به دو کشور قطر و ترکیه جهت مقابله با آنچه «دشمنان مشترک» نامیده شده، کمک کند.

تاسیس این پایگاه نظامی بر اساس توافقنامه ای صورت می گیرد که در سال 2014 میلادی بین دوحه و آنکارا امضا و ژوئن گذشته در پارلمان ترکیه تصویب شده بود.

اظهارات سفیر ترکیه در دوحه مبنی بر تاسیس پایگاه نظامی در قطر در زمانی ایراد می شود که منطقه در اوج تنش و بی ثباتی به سر می برد و همسویی مواضع در پرونده های منطقه ای و بین المللی از جمله بحران سوریه و جماعت اخوان المسلمین موجب نزدیکی دو کشور به یکدیگر شده است.

دمیروک در ادامه اظهارات خود درباره این پایگاه نظامی توضیح داد که این پایگاه، اولین پایگاه نظامی ترکیه در خاورمیانه شمرده می شود و 3 هزار نیروی نظامی پیاده نظام در کنار یگان هایی از نیروی هوایی و دریایی و مربیان نظامی و نیروهای ویژه و نخبه را در بر خواهد گرفت.

وی افزود: این پایگاه نظامی، پایگاهی چند منظوره خواهد بود و اولین هدف از تاسیس آن، بهره برداری به عنوان پایگاه آموزش نظامی مشترک بین دو طرف خواهد بود و به موجب توافقنامه امضا شده به قطر اجازه داده شده تا پایگاهی در خاک ترکیه احداث کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 آذر 1394
نظرات
خطرناک‌ترین نکته درباره موقوفه ملی دموکراسی این است که این سازمان تریبون و قدرت را در اختیار جنگ‌طلب‌ترین افراد در آمریکا قرار می‌دهد، صرف‌نظر از این‌که این‌ها دولت را به دست داشته باشند یا نه. «کنت تیمرمن» رئیس «بنیاد دموکراسی» آمریکا پیش از انتخابات سال 88 گفته بود: «صحبت از یک انقلاب سبز در ایران است.»

گروه بین‌الملل مشرق- دولت آمریکا از سال‌ها پیش به دنبال براندازی در ایران بوده و این واقعیت را مخفی نکرده است. با این حال، طی چند سال اخیر، مواضع رسمی دولت آمریکا حکایت از توقف تلاش‌ها برای «تغییر حکومت» در ایران دارد. اما آیا سیاست‌های آمریکا واقعاً متحول شده یا صرفاً کانالی که جنگ‌طلبان این کشور از طریق آن به دنبال رسیدن به اهداف خود در ایران هستند، تغییر کرده است؟ در گزارش پیش رو، یکی از قوی‌ترین ابزارهای دولت آمریکا برای اجرای سیاست «تغییر رژیم» را معرفی خواهیم کرد. سپس مواردی از موفقیت واشنگتن در به‌کارگیری این ابزار را بررسی می‌نماییم، به سیاست‌های اخیر روسیه برای مقابله با این ابزار اشاره می‌کنیم، و هم‌چنین نگاهی به ردپای استفاده از این ابزار در ایران پس از انتخابات سال 1388 می‌اندازیم.

آن‌چه با شنیدن نام «سازمان‌های غیردولتی» به ذهن مردم می‌رسد، عمدتاً گروه‌هایی است که دست به اقدامات قهرمانانه می‌زنند، مانند «پزشکان بدون مرز» که به مناطق جنگی سفر می‌کنند تا مجروحان را صرف‌نظر از وابستگی‌ها و جناح‌های سیاسی آن‌ها درمان نمایند. کار این گروه‌ها فوق‌العاده خطرناک است، همان‌طور که اخیراً بمباران بیمارستانی در شهر «قندوز» افغانستان که توسط پزشکان بدون مرز اداره می‌شد، این خطرات را نشان داد: در این بمباران، 13 نفر کادر پزشکی، 10 بیمار و 7 نفر دیگر جان خود را از دست دادند.

سازمان‌های «غیردولتی» آمریکا از بودجه دولت چه استفاده‌ای می‌کنند/ وظیفه موقوفه ملی دموکراسی در سیاست خارجی جنگ‌طلبان چیست/ کدام عملیات‌های سیا به موقوفه ملی دموکراسی محول شد/

تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 30 آذر 1394
نظرات
رئیس جدید "موساد" سمت های مختلفی را تجربه کرده و با نام مستعار "مدل" شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیرا "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفته تا فرد جدیدی را به عنوان ریاست دستگاه اطلاعات ("موساد") برگزیند. این شخص که با نام "یوسی کوهن" شناخته می‌شود در گذشته مشاور امنیت ملی نخست وزیر اسرائیل بوده است.


رئیس جدید



سایت اسرائیل اسپای (Israel Spy) درباره رئیس جدید دستگاه اطلاعات اسرائیل نوشت: او بیش از 30 سال است که در "موساد" بوده و عوامل خود را در کشورهای مختلف برگمارده و رهبر (منصب دار) واحدهای مختلف "موساد" بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری چهل نکته درباره‌ انتخابات را در کلام رهبر انقلاب منتشر کرد.

چهل نکته درباره‌ی انتخابات در کلام رهبر معظم انقلاببه گزارش حوزه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری( KHAMENEI.IR )منتشر کرد.
 
ویژه‌نامه‌ی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران
 
1. سرمایه‌گذاری انسانی
 
انتخابات سرمایه‏گذاری عظیم ملت ایران است؛ مثل این‌که شما سرمایه‏ی سنگین و عظیمی را در بانک می‌گذارید، بانک با آن کار می‌کند و شما از سودش استفاده می‌کنید؛ انتخابات یک چنین چیزی است. ملت ایران سرمایه‏گذاری عظیمی را می‌کند، سپرده‏گذاری بزرگی را انجام می‌دهد و سود آن را می‌برد. آراء یکایک شما مردم سهمی است از همان سرمایه‏گذاری و سپرده‏گذاری. هر رأیی که شما در صندوق می‏اندازید، مثل این است که یک بخشی از پول آن سپرده را دارید تأمین می‌کنید. یک رأی هم اهمیت دارد. هرچه انتخابات پرشورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می‌شوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می‌دهد. (بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388 )
 
2. ثمره مردم‌سالاری دینی
انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست. پایه‏ی نظام ما همین انتخابات است. یکی از پایه‏ها، انتخابات است. مردم‏سالاری دینی با حرف نمی‌شود؛ مردم‏سالاری دینی با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‏ی مردم، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت می‌گیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست. این مردم‏سالاری، عامل پایداری ملت ایران است. این‌که شما توانسته‏اید در طول این سی‌سال از نهیب ابرقدرت‌ها نترسید، این‌که ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربه‏ی اساسی به شما بزنند، این‌که جوانان کشور در ورود به میدان‌های گوناگون این شجاعت و اخلاص را نشان می‌دهند، ناشی از مردم‏سالاری دینی است. (بیانات در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) 1/1/1388)

تعداد بازدید از این مطلب: 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
نزدیکی بسیار زکزاکی به ایران و حزب الله لبنان، منتقدان وی در نیجریه را به این باور رسانده که اعضای جنبش تحت رهبری وی آموزش های نظامی دیده اند. اما رهبران جنش همواره این اتهام را رد کرده و بارها تاکید کرده اند که آموزش های اعضای جنبش اسلامی نیجریه، بیشتر از آموزش های دفاع شخصی نبوده است.
گروه بین‌الملل مشرق - سال‌هاست که اقدامات گروه «بوکوحرام»، هر از گاهی، کشور نیجریه را در صدر اخبار رسانه‌های بین‌المللی قرار داده است. بوکوحرام یک گروه سلفی تندروی است که خواهان استقرار کامل شریعت در این کشور آفریقایی است.


این گروه تحت عنوان «جماعة أهل السنة للدعوة والجهاد» یا همان بوکوحرام _ که در زبان هوسی از زبان های محلی آفریقایی به معنای تحصیل غربی حرام است _ در سال 2002 توسط محمد یوسف از علمای سلفی نیجریه بنیانگذاری شد. اما اقدامات خشونت آمیز بوکوحرام بعد از آن قوت گرفت که شیخ محمد یوسف در سال 2009 توسط ارتش نیجریه کشته شد. در واقع ارتش نیجریه با مقابله به مثل‌های خونین در برابر بوکوحرام نقش یک لبه دیگر قیچی را در شکل گیری حمام های خون در نیجریه ایفا کرد و گروه بوکوحرام را برای انجام عملیات های خونین بیشتر و سرانجام پیوستن به داعش در سال جاری میلادی تحریک کرد.

ماجرای واکنش شیخ زکزاکی به تهدید ایران توسط صهیونیست‌ها

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
آلودگی هوای تهران بازهم مدیریت رئیس سازمان محیط زیست را زیر سئوال برده است؛ مدیریتی که یا آلودگی را انکار می‌کند و یا راه‌‌حل عاجل در این مواقع را کنار آمدن و بیرون رفتن از دایره بحران زیست محیطی عنوان می‌کند.

مدیریت ابتکاری که می‌گوید مردم با آلودگی‌ها باید کنار بیایند/ انکار بحران‌های زیست محیطی تا کی؟گروه سیاسی مشرق – هفته گذشته آلودگی هوای تهران را باران شست اما با شروع هفته نو بازهم شهروندان پایتخت‌نشین شاهد آلودگی بیشتری هستند که باعث شده مدارس یک روز تعطیل شوند و گفته می‌شود که به دلیل تشدید آلودگی هوا احتمال ادامه تعطیلی‌ها تا پایان هفته وجود دارد.[1] آلودگی‌هایی که همچنان مدیریت معصومه ابتکار در سازمان محیط‌زیست را در کنار دیگر بحران‌های زیست‌محیطی زیر سؤال می‌برد.

ابتکار در ابتدای مدیریتش بنزین‌های آلوده را ازجمله موارد مهمی که موجب آلودگی هوای تهران می‌شود برمی‌شمرد و بیان می‌داشت که «رویکرد دولت یازدهم شفاف‌سازی در مورد موضوع و حل بحران آلودگی هوا از طریق برنامه مدون عملیاتی و حذف بنزین آلوده پتروشیمی است.»[2] اما پس از حذف بنزین‌ها نیز آلودگی هوای تهران رفع نشد تا ابتکار در سخنانی عجیب در حضور اعضای شورای شهر تهران چاره کار را رفتن و کوچ از تهران برای در امان ماندن از این معضل عنوان کند و بگوید: «ما همه نگران کودکان خود هستیم راه‌حل عاجل بیرون رفتن از تهران است.»[3]

حال به نظر می‌رسد که با تعطیلی مدارس تهران تنها راه‌حل وزارت آموزش‌وپرورش و سازمان محیط‌زیست همان نسخه دو سال گذشته ابتکار یعنی خارج شدن از تهران و ماندن در خانه‌هاست که اینگونه آموزش و پرورش تعطیلی مدارس را اعلام می‌کند.

مدیریت ابتکاری که می‌گوید مردم با آلودگی‌ها باید کنار بیایند/ انکار بحران‌های زیست محیطی تا کی؟البته نسخه ساختن و کنار آمدن با بحران محیط‌زیست ازجمله راه‌حل‌های متداول این سازمان است که نه‌تنها در شهر تهران بلکه درباره دیگر بحران‌های زیست محیطی به‌ویژه در بحران ریز گردها در خوزستان و اهواز از سوی ابتکار مطرح شد. در همین باب ابتکار در همایش روز جهانی آسم که اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد، آب پاکی را بر روی دست مردم ریخت و گفت: «در موضوع گردوغبار هیچ مسئولی نمی‌تواند به مردم وعده دهد که این مشکل تا چند سال آینده حل می‌شود و مردم باید با مشکل گردوغبار کنار بیایند.»

تعداد بازدید از این مطلب: 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
وزیر امور خارجه در مصاحبه با نشریه نیویورکر به تشریح مواضع ایران در قبال بحران سوریه و همچنین توافق هسته‌ای و طرح کنگره علیه ایران پرداخت.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه‌ای طولانی با «رابین رایت» خبرنگار نشریه «نیویورکر» مواضع تهران در قبال موضوعات مختلف از جمله اوضاع منطقه، توافق هسته‌ای و همچنین طرح کنگره علیه ایران را شرح داده است.

در ادامه مشروح این مصاحبه آمده است:

 

شما در مورد چشم‌انداز فرآیند صلح سوریه چیست؟ آیا این روند به نتیجه‌ای ملموس و پایدار منتهی می‌شود؟

هدف ما تسهیل یک فرآیند وحدت و آشتی ملی بین سوری‌هایی است که به دنبال یافتن راهکاری مسالمات‌آمیز هستند، نه کسانی که به واسطه یک ایدئولوژی منحرف، کمر به نابودی سوریه بسته‌اند. این هدفی دشوار است. 

ایران چه نقشی را برای رئیس‌جمهور اسد در طول دوره 6 ماهه انتقالی قائل است؟

این وظیفه ما نیست که در مورد نقش افراد در این روند تصمیم بگیریم. وظیفه هیچ‌کس دیگر هم نیست که در این مورد تصمیم بگیرد. 

مذاکرات فرآیند صلح که نمایندگان دولت و معارضین سوری را تا 1 ژانویه گردهم می‌آورد، آتش‌بس و ایجاد دولت انتقالی که «معتبر، فراگیر و غیر قومی» است ظرف 6 ماه که نهایتا به یک قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات ظرف 18 ماه منجر می‌شود. این توافق ضمنا از همه کشورهای درگیر در مذاکرات خواسته است که از پایبندی متحدانشان به آتش‌بس اطمینان یابند. 

مهم است که همه از حرکت رو به جلوی روند و برقراری آتش‌بس اطمینان حاصل کنند. قطعنا هیچ آتش‌بسی برای داعش، جبهه النصره و القاعده نخواهد بود... بنابراین این‌ها مسیرهایی جداگانه هستند. یک مسیر برای آن است که دولت سوریه و معارضینی است که علاقمند به آینده صلح‌آمیز این کشور هستند، به خاطر وحدت ملی و فرآیند سیاسی، گردهم آیند. در عین حال، همه باید حمایت از گروه‌های افراطی، دادن اجازه به تردد امن آن‌ها، دادن اجازه به آن‌ها برای دریافت سلاح، دادن اجازه به آن‌ها برای دریافت کمک‌ها مالی را متوقف کنند و همه برای مبارزه واقعی با آن‌ها، دست به دست هم دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
المانیتور در گزارشی به تحلیل نقش وزیر فرهنگ عربستان در رابطه این کشور با ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛المانیتور در گزارشی نوشت: مرگ "ملک عبدالله،" پادشاه عربستان سعودی در ماه ژانویه (31 روز منتهی به 11 بهمن) سبب شد موقعیت عربستان در جهان متزلزل شود. برخی ازتحلیلگران ملک عبدالله را مسئول قدرت گرفتن داعش، حمایت از کودتای عبدالفتاح السیسی علیه محمد مرسی در مصر و همچنین حامی ناآرامی‌های سال 2011 (1390) بحرین می‌دانستند. این کشور نیازمند آن بود که پس از به قدرت رسیدن ملک سلمان بن عبد العزیز و تغییر کابینه موقعیت خود را در جهان بازیابد.

در واکنش به شرایط مذکور و به منظور تغییر سیاست‌های فرهنگی عربستان، «عادل الالطریفی» به عنوان وزیر فرهنگ و اطلاعات منصوب شد. الطریفی یک روزنامه‌نگار جوان و لیبرال بود. وی حرفه خود را با روزنامه‌نگاری در روزنامه «الوطن» شروع کرد و هنگامی که به وزارت برگزیده شد مدیر کل شبکه تلویزیونی «العربیه» عربستان بود.

انتصاب الطریفی به عنوان وزیر فرهنگ و اطلاعات، اقدام هوشمندانه‌ای بود، زیرا وی هم با رسانه‌های عربی و هم با رسانه‌های غربی کار کرده بود. همچنین وجه تمایز وی از دیگر افراد کابینه، داشتن تجربه طولانی کار رسانه‌ای در خصوص ایران بود. در حقیقت شواهد بسیاری حاکی از آن بود که الطریفی در شکل دادن سیاست عربستان در خصوص ایران نقش مهمی دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
گوشه‌ای از فصل دوم برنامه «خندوانه» شبکه نسیم گلچین شده و به مدت دو ساعت در بلندترین شب سال پخش می‌شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
«ملیکا» مادر امام زمان(ع) از طرف پدر، دختر «یشوعا» فرزند امپراطور روم شرقی و از طرف مادر، نوه «شمعون» بود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مادر امام زمان(ع) نامش «ملیكه» (ملیكا) بود، او از طرف پدر، دختر «یشوعا» فرزند امپراطور روم شرقی بود، و از طرف مادر، نوه «شمعون» بود. شمعون از یاران مخصوص حضرت عیسی(ع) و وصی او بود.
 
ملیكه با اینكه در كاخ می‌زیست و با خاندان امپراطوری زندگی می‌كرد، اما آن چنان پاك و باعفّت بود كه گویی نسبتی با این خاندان نداشت، بلكه به مادر و خانوادة‌ مادری خود رفته و زندگیش همچون زندگی شمعون، و عیسی بن مریم از صفا و معنویت و پاكی خاصّی برخوردار بود. از این رو نمی‌خواست، با خاندان امپراطوری دنیا پرست، بیامیزد بلكه دوست داشت و هدفش این بود كه در یك خانواه پاك خداپرست، زندگی كند، خداوند او را در این هدف كمك كرد و او را به طور عجیب به خواسته و هدفش رساند.
 
خواستگاری و مجلس عقد حضرت نرجس «علیها السلام»
 
ملیكه وقتی كه به سنّ ازدواج رسید، جدّش امپراطور روم، خواست او را به همسری برادرزاده‌اش درآورد. با توجه ‌به اینكه كسی نمی‌توانست از فرمان امپراطور سرپیچی نماید، امپراطوری از طرف برادرزاده‌اش، از ملیكه خواستگاری كرد و سپس مجلس عقد بسیار باشكوهی ترتیب داد كه در آن مجلس سیصد نفر از برگزیدگان روحانیون و كشیشان مسیحی و هفتصد نفر از افسران و فرماندهان ارتش و چهار هزار نفر از اشراف و معتمدین و ثروتمندان شركت داشتند.
تعداد بازدید از این مطلب: 299
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید آرزوی کودک سه ساله لبنانی که والدینش را در جریان حملات داعش به بیروت از دست داد برآورده کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 29 آذر 1394
نظرات
"سردار قاسم سلیمانی" به سه دلیل بسیار محبوب است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی" فرمانده سپاه قدس در منطقه غرب آسیا با کمک‌های مستشاری خود توانسته کشورهای عراق و سوریه را از گسترش تروریسم نجات دهد.  
 

رسانه های خارجی معتقدند که عامل پیروزی بر داعش در منطقه غرب آسیا فرمانده سپاه قدس بوده و در این زمینه استفاده از تجربیات سردار "قاسم سلیمانی" حائز اهمیت است.  
 


فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران در داخل کشور از وجهه و محبوبیت بسیاری برخوردار است و نمونه عینی آن را می توان به احتمال خبر حضور وی در دانشگاه  "شهید بهشتی" دانست که هزاران دانشجو تالار  "ابوریحان بیرونی" را برای دیدار با فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران  پر کردند که البته این دانشجویان از گرایش‌ها و طیف‌های فکری مختلف بودند و این نشان دهنده محبوبیت  سردار سلیمانی است.  
 

راز محبوبیت

تعداد بازدید از این مطلب: 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات
کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: تبعات فاجعه بار برجام برای امنیت ملی ایران از امروز آغاز شد و قطعنامه امروز PMD هسته‌ای را می بندد و PMD موشکی و سلاح‌های متعارف را باز می‌کند.

به گزارش مشرق، عصر امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه خود با گذراندن مصوبه ای در خصوص ابعاد احتمالی پرونده هسته ای در خصوص PMD تصمیم گیری کرد. محمد جواد ظریف در این خصوص میگوید که بحث ابعاد احتمالی فعالیت های نظامی ایران به تاریخ پیوسته است.

مهدی محمدی کارشناس هسته ای با اشاره به اینکه " از امروز معادلات جدیدی بر امنیت ملی ایران حاکم خواهد بود" گفت: قطعنامه شورای حکام به مدت حداقل ١٠ سال ایران را در دستور کار حفظ می کند. ایران از امروز رسما یک استثنا از ان پی تی است و قرار دادن این مساله با برجام و ضمیمه های آن باعث می شود معادلات جدیدی بر امنیت ملی ایران حاکم خواهد بود.

محمدی در ادامه  تاکید کرد که قطعنامه شورای حکام به مدت حداقل ١٠ سال ایران را در دستور کار حفظ می کند و گفت: ایران از امروز رسما یک استثنا از NPT است  و مصوبه امروز  PMD هسته‌ای را می بندد و PMD موشکی و سلاح‌های متعارف را باز می‌کند.

کارشناس مسائل هسته ای با ابراز نگرانی از تبعات گزارش آمانو و نوع بستن پرونده  PMD گفت: تحولات نگران کننده بسیاری در راه است.

تعداد بازدید از این مطلب: 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات
سایت اینترنتی گلوبال ریسرچ کانادا در آماری جالب اعلام کرد که آمریکا در نتیجه جنگ‌های متعدد خود در گوشه و کنار دنیا بعد از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از 30 میلیون نفر را به کام مرگ فرستاده است.

گروه بین‌الملل مشرق - سایت اینترنتی گلوبال ریسرچ کانادا در آماری جالب اعلام کرد که آمریکا در نتیجه جنگ‌های متعدد خود در گوشه و کنار دنیا بعد از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون بیش از 30 میلیون نفر را به کام مرگ فرستاده است. این سایت خبری با اعلام این مطلب خواستار توقف حمایت‌های آمریکا از جنگ‌هایی شد که در گوشه و کنار دنیا به بهانه‌های مختلف از جمله مبارزه با جنایت‌های ضد انسانی به راه می‌اندازد.
 
این سایت خبری در گزارش دیروز خود عنوان کرد که آمریکا همچنان به اعزام نیروهای خود به دولت‌های ضعیف مانند افغانستان و عراق ادامه می‌دهد، این در حالی است که برخی نمایندگان آمریکایی مانند جان مک کین خواستار اعزام بیش از 20 هزار نیروی نظامی این کشور جهت پایان دادن به جنگ سوریه هستند ، اما حمایت نظامی که آمریکا در طول تاریخ و در جنگ جهانی دوم آن را در پیش گرفته، برای ملت‌های دیگر مصیبت‌بار بوده است.
 
بنابراین گزارش ایده هلی برن نیروهای نظامی آمریکا به یکی از نگران کننده‌ترین مسائل در نظر ملت‌های دیگر تبدیل شده است، بر اساس آمارهای موجود تعداد کشتار انسان ها به دست آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم با تعداد تلفات تجاوز های کشورهای مختلف در طول 240 سال برابری می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 302
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات
همزمان با سالروز امامت امام عصر(عج)، کاربران شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به استقبال شب یلدا رفتند.

استقبال از شب یلدا در کمپین «یلدای مهدوی»/ منتظران ظهور شب یلدا را جشن خواهند گرفتگروه فضای مجازی مشرق - پاییز فصل انقلاب فصل‌هاست تمام طبیعت متحیر و مغلوب بغض آسمان می‌شود.

فصل شاعرانه‌ای که با گریه‌ی ابر دل زمین را می‌برد، انتهای این دلدادگی شبی است بلند شب یلدا بلندترین شب عاشقانه‌هایی است که به یمن آمدن نو عروس سپید جامه زمستان به شادی گرد هم آمده، غزل‌های عاشقانه و نقل لیلی و مجنون می‌کنیم.

اما امسال شب یلدا مصادف شده با آغاز امامت امام مهدی(عج) که جهان در انتظار اوست و به یمن این تقارن، یلدای امسال یلدایی عاشقانه‌تر داریم.

کمپین اجتماعی عاشقان حضرت ولی‌عصر(عج) این روزها با هشتگ #یلدای-مهدوی در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است.

کاربران فضای مجازی می توانند با عوض کردن تصویر پروفایل خود و بازنشر طرح ها و پوسترهای #یلدای-مهدوی  به جمع افرادی که در این کمپین شرکت کرده اند بپیوندند.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 1914
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات
ارتش تحتِ فرمان این ژنرال 55 ساله، روز گذشته، با حمله به تجمع مذهبی شیعیان در شهر «زاریا» صدها تن از آنان را به شهادت رساند
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ژنرال «توکور یوسف بوراتای» بیست و ششمین فرمانده ی ارتش فدرال «نیجریه» است. ارتش تحتِ فرمان این ژنرال 55 ساله، روز گذشته، با حمله به تجمع مذهبی شیعیان در شهر «زاریا» صدها تن از آنان را به شهادت رساند و «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه را بازداشت نمود. تا این لحظه از آمار دقیق این قصابی بزرگ و همچنین سرنوشت رهبر شیعیان نیجریه، اطلاعی در دست نیست. ارتش نیجریه که چندین سال است در رویارویی با گروهک تکفیری و مسلح «بوکوحرام» از خود ناتوانی و بی کفایتی فراوانی به نمایش گذاشته است، در  حمله به «شیعیان» غیر مسلح، از موشک آر.پی جی استفاده نمود و حسینیه ی محل تجمع آنان را ویران  کرد.


عکس/ قصابِ شیعیان «نیجریه»

تعداد بازدید از این مطلب: 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات
ابهام و ایهام باعث شده خدمات هاشمی رفسنجانی به انقلاب زیر سؤال رود و دلسوزان انقلاب نگران شوند که او سرنوشتی همانند سرنوشت منتظری پیدا کند. علت اقبال رسانه‌های دشمن از نوع مصاحبه‌های اخیر این نگرانی را تشدید می‌کند.

به‌گزارش مشرق، متن یادداشت محمدکاظم انبارلویی با عنوان «شعور سیاسی مردم را نادیده نگیرید»، به شرح ذیل است:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اخیرا طی مصاحبه‌ای منتقدان خود را "کلاغ" نامیده و بدون آنکه اشاره‌ کند که چه گفته‌اند و در چه موضوعی سخن به میان آورده‌اند، آنها را مورد بی‌مهری قرار دادند.

مجموعه مصاحبه‌های وی به ویژه در خصوص انتخابات خبرگان نشان می‌دهد عده‌ای زیر چتر پاسخ به سؤالات تکراری در باب انتخابات آتی به ویژه خبرگان، در تدارک یک دو قطبی‌سازی کاذب بر اساس مدل "سرخابی" هستند.

انتخابات خبرگان رهبری تاکنون چه در زمان امام (ه) و چه در ایام رهبری آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای فارغ از رقابت‌های متعارف و معمول بوده است. این حالت به خاطر آن بوده که رهبری چه در زمان امام و چه در زمان کنونی "مُتعیّن" بوده و خبرگان امّت در مورد آن اجماع داشته و به تعبیر حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، رهبری معظم انقلاب کم نظیر نیستند، بلکه بی‌نظیر هستند.

آقای هاشمی رفسنجانی در مصاحبه با ایلنا بحث "نظارت" خبرگان بر نهادهای زیر نظر رهبری را مطرح کرده‌اند؛ بی‌ آنکه مبنای این بحث را از نظرگاه قانون اساسی بیان نمایند. آیت‌الله صادق لاریجانی در نقدی مشفقانه در این باره گفته‌اند کار خبرگان تشخیص دارا بودن یا نبودن شرایط رهبری و تعیین رهبری برحسب آنچه در قانون اساسی آمده، می‌باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 263
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه تمام پرونده های هسته ای ایران یک پرونده ساختگی و برای تحت فشار قرار دادن ایران است گفت: به دنبال آن هستیم تا چین و آمریکا فعالیت و طراحی ما را در ارکتور اراک تایید کنند.

تمام پرونده های هسته ای ایران یک پرونده ساختگی و برای تحت فشار قرار دادن ایران است/حتی در صورت عدم حضور آمریکا و چین به مدرن سازی راکتور اراک ادامه خواهیم داد

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان "علی اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امشب 24 آذر در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی سرانجام ادعاهای 12 ساله پرونده هسته ای ایران پرداخت. 
 
وی در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر صحبت های امروز آمانو مبنی براینکه هنوز نقاط خاکستری را در ارتباط با پرونده ایران می بیند گفت: عمده موانعی که قطع نامه های صادر شده علیه ایران ایجاد می کرد این بود که این قطع نامه ها منجر به صدور چند قطع نامه در شورای امنیت سازمان ملل می شد به طوری که آثار آن قطع نامه ها را شاهد بودیم. 
 
صالحی با اشاره به اینکه آژانس باید همه نوع همکاری با اعضای خود داشته باشد گفت: متاسفانه از همکاری فنی با آژانس و حضور مهندسین و کارشناسانمان از فرصت های جهانی منع شده بودیم. 
 
تمام پرونده هسته ای ایران ساختگی بود 
 
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه تمام پرونده هسته ای ایران ساختگی بود ادامه داد: آن ها می خواستند با هر بهانه ای ایران را تحت فشار سیاسی قرار دهند.
تعداد بازدید از این مطلب: 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات
رئیس ستاد پیگیری برجام گفت: بسته شدن پرونده PMD یک شکست اطلاعاتی برای غرب بود.
بسته شدن پرونده PDM یک شکست اطلاعاتی برای غرب بود/ اجرای برجام مأموریت جدید آمانو خواهد بودبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "سید عباس عراقچی" معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با حضور در برنامه تیتر امشب پیرامون بررسی قطعنامه شورای حکام آژانس در مختومه شدن PMD اظهار داشت: خوشحالیم که مرحله مهمی از برجام را پشت سر گذاشتیم و این معضل بزرگ موسوم به PMD برای همیشه بسته شد.
 
وی ادامه داد:جلسه شورای حکام امروز یک دستور کار بیشتر نداشت و آن بررسی قطعنامه پیشنهادی 1+5 بود، حدوداً 37 کشور برای ثبت‌نام سخنرانی در این جلسه اعلام آمادگی کرده بودند حتی این درخواست‌ها بیشتر از اعضای شورای حکام بود که در نهایت حدوداً 37 کشور سخنرانی کردند که می‌توان گفت تقریباً صحبت‌های حداکثری از آن‌ها در راستای تأیید قطعنامه بوده است.
 
مذاکره کننده ارشد کشورمان تصریح کرد: در مجموع فضای مثبتی بر شورای حکام حاکم بود و هنگامی که در پایان جلسه رئیس برزیلی شورای حکام موضوع را جمع‌بندی کرد شاهد هیچ‌گونه مخالفت از سوی حضار نبودیم و حتی کار به درگیری نیز کشیده نشد و به درازا کشیده شدن جلسه فقط به دلیل تعدد سخنرانی‌ها بود.
 
رئیس ستاد پیگیری برجام با اشاره به نکات منفی و مثبت قطعنامه گفت: قطعنامه هیچ نکته منفی ویژه‌ای ندارد البته ممکن است بعضی عبارات را ما ترجیح می‌دادیم که به گونه‌ای دیگر بیان می‌شد اما بر خلاف 12 قطعنامه قبلی هیچ عبارت منفی در این قطعنامه مشاهده نمی‌شود و در همه جای آن از ادبیات مثبت و سازنده استفاده شده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 آذر 1394
نظرات
در این گزارش به بررسی توان نظامی نیروی دریایی ارتش ترکیه و نیروی دریایی سپاه پاسداران می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اخیرا مطالبی درباره امکان بسته شدن تنگه "بوسفور" و "داردانل" در رسانه‌ها مطرح شد که جای بررسی بیشتر دارد. این که یک کشور بتواند گذرگاه‌های آبی خود را مسدود کند، نیازمند داشتن ابزارهایی بوده که باید بررسی شود که آیا ارتش ترکیه المان‌ها و تجهیزات لازم را برای این کار را دارد؟
  
البته تاکنون ارتش این کشور اقدام خاصی در جهت ملتهب کردن دو تنگه "بوسفور" و "داردانل" نتوانسته صورت دهد؛ اما مطرح کردن نکاتی در این زمینه حائز اهمیت بوده و بررسی قدرت و توان نیروی دریایی ارتش ترکیه لازم است.



** توانمندی نیروی دریایی ارتش ترکیه

نیروی دریایی ارتش ترکیه با داشتن قریب به پنج لشکر عملیاتی – پرسنلی نیرو، قریب به 120 "کشتی جنگی"،  "زیردریایی" ، "ناوچه" ، "موشک ضد کشتی" و "قایق گشتی" حرف‌های بسیاری برای گفتن در زمینه تجهیزات دارد (بیشتر بخوانید) ؛ اما در کنار  یک نیروی کلاسیک با تجهیزات انبوه، آیا تاکتیک عملیاتی نیز در نیروی دریایی این کشور وجود دارد؟


تعداد بازدید از این مطلب: 189
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 23 آذر 1394
نظرات
زن جوانی در اقدامی بی رحمانه دو فرزند خود را به قتل رساند.
تعداد بازدید از این مطلب: 372
موضوعات مرتبط: اجتماعی , پزشکی و سلامت , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 23 آذر 1394
نظرات
حمله موشکی ارتش و نیروهای مردمی یمن به باب المندب به کشته شدن 146 نفر از جمله 42 مزدور بلک واتر منجر شده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 260
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394
نظرات
"پیام فیلی" پس از سفر به تل آویو، مدعی شد هنوز باور نمی کند در سرزمین های اشغالی به سر می برد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه آمریکایی "ای بی سی نیوز،" پیام فِیلی، شاعر همجنسگرای ایرانی پس از خروج از ایران، بیش از یک سال است در ترکیه زندگی می کند. اکنون رویای دیرینه این به اصطلاح شاعر، برای سفر به اراضی اشغالی فلسطین به واقعیت تبدیل شده است. "پیام فیلی" پس از ورود به تل آویو گفت: هنوز باور نمی کنم اینجا هستم. وی همچنین مدعی شد دشمنی دولت ایران با رژیم صهیونیستی بر او اثری ندارد. 
 
این شاعر خود فروخته در حالی که روی بام یکی از آسمان خراش های تل آویو قرار دارد، با افتخار عکس گرفته است. "آدی لیبرمن،" دوست صهیونیست وی گفت: "پیام فیلی بالاخره موفق شد یک روادید سه ماهه دریافت کند؛ اما در تلاش است مدت بیشتری را در اراضی اشغالی فلسطین سپری کند."
 
پیام فیلی بارها از رژیم صهیونیستی و صهیونیستهای اشغالگر به دلیل دفاع آنها از همجنسگرایان، حمایت کرده است. وی نویسنده 9 کتاب است که همه آنها آشکارا به بحث همجنسگرایی می پردازد. پیام فیلی در سال جاری میلادی، نخستین بار یک ترجمه عبری از کتاب "من سبز می شوم، میوه می دهم، انجیر" خود را منتشر کرد. کتاب وی با این جملات آغاز می شود: "من 21 سال دارم. من همجنسگرا هستم..."
 
وی در ماه ژوئیه (4 ماه پیش) در مصاحبه با وبسایت "ان آر جی" گفت بسیار دلش می خواهد به سرزمینهای اشغالی سفر کند. پس از این گزارش، وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی در نامه ای از وزیر داخلی این رژیم خواست با صدور روادید، اجازه سفر پیام فیلی را به تل آویو صادر کند. پیام فیلی که بارها همجنسگرا بودن خود را به شکل عمومی مطرح کرده بود، مورد حمایت رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
تعداد بازدید از این مطلب: 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394
نظرات
"استالینگراد بزرگ" در مرزهای ترکیه موضوعی است که به نحوی نماد مقاومت سوریه به حساب می‌آید.
به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چند ماه پیش مطلبی در رسانه‌ها منتشر شد که جای بحث‌های فراوانی را به جا گذاشت و آن مشاجره لفظی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه و "یاردیم" سفیر ترکیه در روسیه بود.
 
**بازخوانی مشاجره

"ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه، در سخنانی بی‌سابقه خطاب به "رجب طیب اردوغان،" همتای ترک خود، اعلام کرد: موضع  "مسکو" در قبال "سوریه" هرگز تغییر نکرده است و اگر ترکیه به حملات موشکی خود در این کشور ادامه دهد، باید در انتظار پاسخ قاطع ما باشد.

**استالینگراد بزرگ در مرزهای ترکیه؟!!

"پوتین" شخصا "امید یاردیم،" سفیر ترکیه در مسکو را حضور فراخواند و به وی گفت: به رئیس جمهور دیکتاتورت بگو می‌تواند همراه با داعش به جهنم برود. من از سوریه یک "استالینگراد" بزرگ برای ترکیه می‌سازم. پوتین به "یاردیم" هشدار داد روسیه همه روابط دیپلماتیک را با ترکیه قطع خواهد کرد، مگر اینکه "اردوغان" از حمایت داعش در سوریه دست بردارد.



تعداد بازدید از این مطلب: 253
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394
نظرات
KHAMENEI.IR گزیده صوتی بیانات رهبر انقلاب در روز میلاد پیامبر(ص) و بیانات در دیدار مسئولان نظام را منتشر کرد.
گزیده بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار روز میلاد پیامبر(ص)به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، گزیده صوتی بیانات رهبر معظم انقلاب شامل بیانات معظم له در روز میلاد پیامبر اکرم(ص) به همراه بیانات ایشان در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در دهم بهمن سال 1391 را بازنشر کرد.
 
 
سخنان رهبر معظم انقلاب را که در این صوت می شنوید به شرح زیر است: 
 
بعضی از اهل معرفت و اهل سلوک معنوی معتقدند که ماه ربیع‌الاول، به معنای حقیقی کلمه، ربیع حیات است، ربیع زندگی است؛ زیرا در این ماه، وجود مقدس پیامبر گرامی و همچنین فرزند بزرگوارش حضرت ابی‌عبداللّه جعفربن‌محمدالصّادق ولادت یافته‌اند و ولادت پیغمبر سرآغاز همه‌ی برکاتی است که خدای متعال برای بشریت مقدر فرموده است. ما که اسلام را وسیله‌ی سعادت بشر و راه نجات انسان میدانیم، این موهبت الهی مترتب بر وجود مبارک پیغمبر است که در این ماه اتفاق افتاد. حقیقتاً باید این میلاد عظیم را مبدأ همه‌ی برکاتی دانست که خدای متعال جامعه‌ی بشری را، امت اسلامی را، پیروان حقیقت را به آن سرافراز کرده است.(بیانات در دیدار مسئولان نظام و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی در 17 ربیع الاول 1434 )
 
تعداد بازدید از این مطلب: 316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394
نظرات
بیزینس اینسایدر در گزارشی به بررسی نکات عجیب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عربستان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب سایت «بیزینس اینسایدر» در گزارشی نوشت: اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشستی که به تازگی برگزار کردند، درباره ادامه تولید به توافق رسیدند؛ اما بر سر میزان سقف تولید، توافقی حاصل نشد. مسئله مذکور به این معناست که در آینده نزدیک حدود نیمی از اعضای اوپک به دلیل کاهش بهای نفت و نبود توافق، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد.

برای عربستان که با مشکلاتی مانند کمبود بودجه و اختلافات سیاسی داخلی نیز روبروست، شرایط بدتر خواهد شد.


در ادامه این گزارش، به 17 حقیقت عجیب درباره شرایط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاکم بر این کشور اشاره شده است.


1. روزانه حدود 100 شتر در ریاض، پایتخت عربستان، به فروش می‌رسد.

گزارش بیزینس اینسایدر: 16 حقیقت شگفت‌آور درباره عربستان سعودی+ تصاویر

2. از آغاز سال جاری میلادی تاکنون حدود 151 نفر در عربستان اعدام شده‌اند. این بدان معناست که در عربستان به طور متوسط در هر 48 ساعت یک نفر اعدام می‌شود. بنابر اعلام سازمان عفو بین‌الملل، رقم مذکور، بالاترین میزان اعدام در این کشور از سال 1995 است.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 آذر 1394
نظرات
رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی مدعی شد عراق به تحریک ایران و روسیه، علیه آنکارا به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394
نظرات
قراین نشان می دهد که مأمون پیش از اقدام قطعی خود برای به شهادت رساندن امام به کارهای دیگری دست زده است که شاید بتواند این آخرین علاج را آسانتر به کار برد، شایعه پراکنی و نقل سخنان دروغ از قول امام از جمله این تدابیر است.

گروه فرهنگی مشرق - هنگامی که موسی بن جعفر پس از سال ها حبس در زندان هارونی مسموم و شهید شد، در قلمرو وسیع سلطنت عباسی، اختناقی کامل حکم فرما بود. در آن فضای گرفته که به گفته یکی از یاران علی بن موسی(ع): «از شمشیر هارون خون می چکید» (الکافی، ج 8، ص 257)، بزرگ ترین هنر امام معصوم و بزرگوار ما آن بود که توانست درخت تشیّع را از گزند توفانِ حادثه به سلامت بدارد و از پراکندگی و دل سردی یارانِ پدر بزرگوار مانع شود. با شیوه تقیّه آمیزِ شگفت آوری جان خود را که محور و روح جمعیت شیعیان بود حفظ کرد و در دوران قدرت مقتدرین خلفای بنی عباس و در دوران استقرار و ثبات کامل آن رژیم، مبارزات عمیق امامت را ادامه داد. تاریخ نتوانسته است ترسیم روشنی از دوران ده ساله زندگی امام هشتم در زمان هارون و بعد از او در دوران پنج ساله جنگ های داخلی میان خراسان و بغداد به ما ارائه کند، اما به تدبّر می توان فهمید که امام هشتم در این دوران همان مبارزه درازمدت اهل بیت را که در همه اعصارِ بعد از عاشورا استمرار داشته، با همان جهت گیری و همان اهداف ادامه می داده است.
 
هنگامی که مأمون در سال صد و نود و هشت از جنگِ قدرت با امین فراغت یافت و خلافت بی منازع را به چنگ آورد، یکی از اولین تدابیر او حل مشکل علویان و مبارزات تشیع بود. او برای این منظور، تجربه همه خلفای سلفِ خود را پیش چشم داشت. تجربه ای که نمایشگر قدرت و وسعت و عمق روزافزون آن نهضت و ناتوانی دستگاه های قدرت از ریشه کن کردن و حتی متوقف و محدود کردن آن بود. او می دید که سَطوَت و حشمت هارونی حتی با به بند کشیدن طولانی و بالاخره مسموم کردن امام هفتم در زندان هم نتوانست از شورش ها و مبارزات سیاسی، نظامی، تبلیغاتی و فکری شیعیان مانع شود. او اینک در حالی که از اقتدار پدر و پیشینیان خود نیز برخوردار نبود و به علاوه بر اثر جنگ های داخلی میان بنی عباس، سلطنت عباسی را در تهدید مشکلات بزرگی مشاهده می کرد، بی شک لازم بود به خطر نهضت علویات به چشم جدی تری بنگرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394
نظرات
ارزیابی معادلات حاکم بر دو بحران یمن و سوریه تاکید می کند که نباید از نشست هایی که در خصوص این دو بحران در ریاض برگزار شد و در ژنو برگزار خواهد شد، انتظار نتیجه ای را داشت که به حل این دو بحران کمک کند.

آیا غرب و آل سعود برای حل بحران سوریه و یمن پای میز مذاکره می‌آیند؟/ چرا احرار الشام خط قرمز مذاکرات است؟گروه بین‌الملل مشرق - سال 2015 میلادی درحالی آخرین روزهای خود را سپری می کند که نه تنها افق روشنی پیش روی منطقه خاورمیانه جهت حل بحران هایش مشاهده نمی شود، بلکه هر روز که می گذرد، اوضاع در این منطقه وارد مرحله حساس تر و بحرانی تری شده و با افزودن بر پیچیدگی معادلات حاکم بر آن، فرصت و امکان حل این بحران ها را کاهش دهد.

نشست ریاض و بحران سوریه

در همین راستا، عربستان سعودی میزبان «معارضان سوری» خارج نشین در ریاض بود تا شاید با حل اختلاف دیدگاه های این گروه ها به چارچوب مشترکی در قبال دمشق دست یابد، چارچوبی که آن را «رویکرد مشترک درباره آینده سوریه» نامیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394
نظرات
رسانه‌ها از او به عنوان «استاد جاسوسی» یا «سرجاسوس» نام می‌برند، چرا که در تمام دوران کاری خود، عضوی از موساد بود. مهم‌ترین عملیات ترور وی در دوران ریاست بر بخش عملیات موساد را می‌توان ترور حاج عماد مغنیه و ترور دانشمندان هسته‌ای ایران دانست.
گروه بین‌الملل مشرق - بینامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، «یوسی کوهن»، مسؤول شورای امنیت ملی این رژیم را به عنوان دوازدهمین رییس موساد منصوب کرد. کوهن جانشین «تامیر پاردو» می شود که به مدت 5 سال ریاست سازمان جاسوسی اسراییل را به عهده داشت.

یوسی کوهن؛ از خرابکاری هسته‌ای در ایران تا ریاست موساد +تصاویر
یوسی کوهن (نفر اول از سمت راست) به همراه نتانیاهو، در جریان مذاکرات ایران و 1+5 بسیار تلاش کردند که در مذاکرات کارشکنی کنند

تعداد بازدید از این مطلب: 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394
نظرات

15تکنولوژی برتر نظامی که به زودی رونمایی می‌شوند+ تصاویر

اکثر تکنولوژی های برتری که در جریان زندگی امروز ما قرار دارند با اهداف نظامی طراحی و تولید شده اند و حالا 15 تکنولوژی آینده را معرفی می کنیم.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بودجه های کلانی که به مراکز تحقیقاتی نظامی اختصاص می دهند بستر مناسبی برای رشد تکتولوژی های روز دنیا فراهم می آورد.
 
یکی از مراکز تأثیر گذار در امر طراحی و ساخت پیشرفته ترین ادوات دفاعی و نظامی سازمان پروژه ‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا «دارپا» در آمریکا است، این مرکز نقش گسترده ای در پیشرفت های نظامی و اختراع جنگ افزارها در جهان داشته و در نظامی تر شدن دنیا سهم قابل توجهی دارد، اگرچه بسیاری از اختراعات این سازمان در حوزه های غیر نظامی نیز بکار گرفته می شود.
 
دارپا در بسیاری از تجهیزات مهم مانند GPS ٬ اینترنت و ساخت هواپیمای رادارگریز دست داشته و همواره در حال توسعه و تکمیل این تکنولوژی ها و سیستم های نظامی یا اطلاعاتی و جاسوسی خود است که باعث می شود تأثیر گسترده ای در خارج از میدان نبرد داشته باشد. در این گزارش به برخی از پروژه های مهم و فعال دارپا نگاهی انداخته و برخی از حیرت آورترین سیستم های آنها را که در حال کار روی آن هستند مورد بررسی قرار داده ایم.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394
نظرات
سوال اینجاست که آیا موشک قاره پیما "بولاوا" علیه داعش استفاده می‌شود؟

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اخیرا فدراسیون روسیه موشکی قاره پیما با کلاهک تقسیم شونده آزمایش کرده که توانمندی‌های بسیاری را در نبردهای موشکی دارد.


با توجه به اینکه در دو ماه اخیر فدراسیون روسیه اراده‌ای جدی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری را به نمایش گذاشته و لذا بعید نیست که همچون موشک "کلاب" و "کالیپر" که علیه اهداف تروریست‌های داعش شلیک شده ، این موشک نیز به اهداف تعیین شده در شرق سوریه شلیک شود.


موشک‌های گذشته روسی از جمله "کلاب" در دو ماهه اخیر اهداف تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردند و خسارات سنگینی به داعش و امثالهم وارد آوردند و لذا این سوال مطرح می‌شود که آیا پس از موشک  "کلاب"  نوبت شلیک موشک  "بولاوا " است؟  


تعداد بازدید از این مطلب: 154
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394
نظرات
جمهوری اسلامی ایران با طراحی و تولید انواع جنگنده و پهباد پیشرفته فرماندهان آمریکایی و اسرائیلی را وحشت زده کرد.

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  " نیروی‌هوایی " ارتش ایران کار خود را از زمان سلطنت پهلوی آغاز کرد و در آن زمان با خرید چندین فروند هواپیما از کشورهای غریی اولین ناوگان هوایی خود را تشکیل داد. در آن زمان نیروها برای آموزش خلبانی و تعمیر و نگهداری به خارج کشور اعزام می‌شدند و بعد از پایان دوره آموزشی به ایران بازمی‌گشتند؛ ولی با این وجود و داشتن نیروهای متخصص در زمینه تعمیر و نگهداری و خلبانان آموزش دیده باز هم ایران برای انجام ماموریت‌های خود از نیروهای خارجی استفاده می‌کرد و هیچ وقت از توان داخلی استفاده نکرد.

 
 
در زمان "محمد‌رضا پهلوی" با داشتن نیروهای متخصص در تمام زمینه‌ها، " نیروی‌هوایی " به نیروهای خارجی وابسته بود. در زمان سلطنت شاه دوم پهلوی ایران چند فروند هواپیما جنگی مانند " F14 تامکت "، " F4 " و " F5 " و جنگنده " نورتروپ " از کشورهای غربی خریداری کرد و کارهای تعمیر و " اورهال " آنها را نیز به " مستشاران " غربی سپرد.
 

در سال 1341 شاه پهلوی با خرید چند فروند " بالگرد کبری " و اعزام 10 نفر برای آموزش در این زمینه اولین یگان " هوانیروز " را تشکیل داد. در دوره پهلوی بیشتر دلارهای نفتی ایران برای خرید تجهیزات نظامی صرف می‌شد و این در حالی بود که در زمان محمدرضا پهلوی هیچ تلاشی برای رسیدن به خودکفایی در زمینه نظامی صورت نگرفت.

تعداد بازدید از این مطلب: 245
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 20 آذر 1394
نظرات
سوال اینجاست که در صورت تشدید تنش بین "مسکو و آنکارا"، آیا ترکیه تنگه "بوسفور" و "داردانل" را می‌بندد؟

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تنشهای اخیر بین ترکیه و روسیه تبدیل به یک اردو کشی نظامی سرد شده و کشورهای آتلانتیک شمالی ناتو و فدراسیون روسیه کشتی‌های جنگی خود را به دریای مدیترانه اعزام کردند.


برای مثال اخیرا سه کشتی جنگی پیمان آتلانتیک شمالی -ناتو و کشورهای غربی به همراه دانمارک (حضور ناو جنگی و پشتیبانی " آبسالون")، در مدیترانه حضور یافتند که روسیه هم در مقابل ناوهای جنگی خود را به مدیترانه اعزام کرده است.


تنشهای لفظی بین مقامات ترکیه و روسیه باعث شده تا تحلیل‌گران مطرح کنند که شاید در صورت لزوم و افزایش تنش‌ها، ترکیه تنگه‌های "بوسفور"  و "داردانل" را ببندد. البته اخیرا کشتی بزرگ "ساراتوف" هنگام عبور از گذرگاه ترکیه پرچم مهمان را بالا نبرد و به عقیده کارشناسان این یک اقدام تحریک‌آمیز برای "آنکارا" تلقی شده و شاید ترکیه  هم در پاسخ عبور از تنگه‌های "بوسفور" و "داردانل" را متوقف کند و حرکت  کشتی‌های جنگی روسیه را با مشکل مواجه گرداند.

تعداد بازدید از این مطلب: 170
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 20 آذر 1394
نظرات
نخست‌ وزیر انگلیس در نامه‌ای به رئیس‌ جمهور ایران خواستار آزادی جاسوس انگلیسی شده است.
نامه کامرون به روحانی در خصوص آزادی جاسوس انگلیسیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی تلگراف، دیوید کامرون، نخست‌ وزیر انگلیس در نامه‌ای به حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، خواستار آزادی یک جاسوس کشورش شده است.
 
براساس این گزارش، کامرون در این نامه آزادی کمال فروغی را خواستار شده که بعد از دستگیری در سال 2011 به جرم جاسوسی به تحمل هفت سال حبس محکوم شده است.
 
روزنامه تلگراف نوشت: از سر گرفته شدن روابط دیپلماتیک کامل میان تهران و لندن امکان طرح موضوع کمال فروغی، در تماس‌های سطح بالا میسر شده است.
 
کمال فروغی، در سال 2011 دستگیر و پس از احراز جرم در دادگاه به جاسوسی به تحمل هفت سال زندان محکوم شد.
 
کامرون این نامه را شخصا برای رئیس‌ جمهور ایران نوشته و فیلیپ هموند، وزیر خارجه انگلیس هم موضوع را در دیدار با آقای روحانی مطرح کرده است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 241
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 آذر 1394
نظرات
شکوری_شبکه تخصصی قرآن تبیان
تقیه

در میان علمای عامه(اهل تسنن)، شیعه به اهل "تقیه" شهرت یافته است. در حالیکه "تقیه"، حکمی عقلانی و عُقلایی است که به صورت سنتی حسنه هم در شریعت مبین اسلام و هم در ادیان وامم پیشین نیز جاری بوده است. قرآن نیز پای این حکم برآمده از عقلانیت را امضا کرده است. اینک، با ما همراه شوید تا با شواهد و مستندات قرآنی اصل "تقیه" بیشتر آشنا شویم.

مفهوم لغوی و اصطلاحی "تقیه"

واژه "تقیه" با کلمات "تقوا" و "وقایه" هم خانواده است. و هر سه از ماده "وقی یقی" گرفته شده اند که به معنای خویشتن داری و خودنگهداری است. عرب به سپر می گوید: وقایه. ترجمانی چون پرهیزکاری، برحذرداشتن، خداترسی و...همه از لوازم و فروعات مفهوم تقوا و تقیّه هستند نه اصل مفهوم.
"تقیه" اما در اصطلاح عبارت است از اینکه انسان برای حفظ جان، مال و یا آبروی خود از گزند مخالف مجبور شود سخنی بگوید و یا عملی مرتکب شود که در باطن بدان اعتقاد ندارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 280
برچسب‌ها: تقیه , دروغ , نفاق , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 آذر 1394
نظرات

آنفلوآنزای مرگبار نوع A در کشور وجود دارد

 

انتقال آنفلوانزای نوع A از انسان به انسان از طریق سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان است که ویروس بیماری می تواند حداکثر تا فاصله یک و نیم متری از طریق سرفه یا عطسه منتقل شود. راه دیگر انتقال تماس دست ها، با محیط آلوده به این ویروس است.

 
آنفلوانزای خوکی

دکتر علی اکبر حقدوست ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، روز دوشنبه 16 آذر ماه 1394 در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس H1N1 گفت:

«آنفلوانزای H1N1 ( آنفلوآنزای نوع A یا آنفلوآنزای خوکی) بیماری حاد تنفسی است که به صورت مسری از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد و شروع آن به طور ناگهانی اتفاق می افتد. این بیماری جزو آنفلوانزاهای فصلی در کشور است و هر سال مواردی از ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری را در کشور داریم.

موارد ابتلا به آنفلوانزای H1N1 طی هفته های اخیر در برخی شهرستان های استان کرمان افزایش یافته است.

تعداد فوت شدگان ناشی از ابتلا به آنفلوانزای خوکی در استان کرمان تا کنون 28 نفر بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 532
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 آذر 1394
نظرات
در تله انفجاری در بخش چانف شهرستان نیکشهر استان سیستان و بلوچستان 2 تن از مامورین نیروی انتظامی شهید شدند.
تعداد بازدید از این مطلب: 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 آذر 1394
نظرات
سخنگوی سازمان انرژی اتمی پیرامون گزارش اخیر آمانو و مسئله پی ام دی توضیحاتی ارائه کرد.

"بهروز کمالوندی" سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره "موضوع پی‌ام دی در آژانس و مسائل مرتبط با آن" اظهار داشت: در 24 آذرماه "پی ‌ام دی" دیگر از دستور کار خارج خواهد شد و ادامه نخواهد داشت.


وی با اشاره به این که بنای مذاکرات در دو سال گذشته  این‌گونه  بوده که موضوعات قبلی بسته شود و این پروسه هم در برجام و هم در بند 24 دیده شده و اساس مذاکرات با آژانس و 1+5 نیز همین بوده است، یادآور شد: خوب است که درباره  "پی‌ام دی"، این کلمه را به کار نبریم؛  زیرا این موضوع یک اتهام مستقیم بوده در حالی که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هیچ‌گاه بنای نظامی نداشته و ندارد و در همین پروسه قرار است موضوعات این‌چنینی تا 24 آذر خاتمه می‌یابد و به تاریخ می‌پیوندد.

تعداد بازدید از این مطلب: 202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 آذر 1394
نظرات
اخیرا وزیر دفاع دانمارک تصمیم گرفته رزم‌ناو "آبسالون" را به منطقه مدیترانه اعزام کند.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تنش‌های بین‌  "آنکارا" و "مسکو" به حدی رسیده که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هم در موضوع دخالت کرده و اخیرا تحرکاتی را انجام داده است.


پس از سرنگونی جنگنده  "سوخو 24 " نیروی هوایی ارتش فدراسیون روسیه تنش‌های بین ترکیه و روسیه به بالاترین حد خود رسید و جنگ لفظی دوطرف آغاز گردید و لذا ناتو هم نیروهایی را برای حضور در مدیترانه و در راستای استحکام مواضع خود مستقر کرد.


یکی از اقدامات ناتو حضور ناوهای هواپیمابر غول‌پیکر و رزم ناوها در مدیترانه بود که نمونه آن حضور  "ناو هواپیمابر شارل دوگل" و کشتی جنگی پشتیبانی  "آبسالون"  می‌باشد که راستای تقویت ترکیه در  دریای مدیترانه صورت گرفته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 آذر 1394
نظرات
معاون وزیر خارجه گفت: اگر شورای حکام پرونده PMD را نبندد برجام بر اساس نظر رهبر انقلاب متوقف خواهد شد.

/به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در برنامه زنده "تیتر امشب" که از شبکه خبر پخش شد، درباره گزارش نهایی آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره مسائل گذشته هسته ای ایران اظهار داشت: در این گزارش سعی شده تا نکات مثبت و منفی در کنار هم قرار گیرد و به قولی سیاه و سفید باشد. 

وی ادامه داد: اگر چه این گزارش نقاط ضعفی دارد اما یکی از نکات مثبت آن این است که جمع بندی نهایی آن به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران منتهی می شود.  

مذاکره کننده ارشد هسته ای کشورمان با اشاره به جمع بندی نهایی این گزارش افزود: برخلاف همه ادعاهایی که در 12 سال گذشته وجود داشته است شاهدیم که این جمع بندی شامل صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران می شود، همچنین این گزارش تصریح کرده که ارزیابی ما این است که تا قبل از سال 2003 یک سری فعالیت های مطالعاتی برای دست یابی به سلاح هسته ای در ایران انجام شده اما هیچ نشانه ای از وجود مواد هسته ای وجود ندارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 آذر 1394
نظرات
دولت آمریکا می‌گوید با توجه به گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آماده است که پرونده ابهامات برنامه هسته‌ای ایران را ببندد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، «مارک تونر» یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا گفته است که گزارش آژانس، ابهامات و سئوالات باقی مانده در مورد برنامه اتمی ایران را به خوبی پاسخ داده است.

وی گفت: آمریکا و پنج کشور دیگری که در مذاکرات اتمی با ایران مشارکت داشتند در جلسه شورای حکام آژانس در روز ۱۵ دسامبر با مختومه شدن این پرونده موافقت خواهند کرد تا بتوانیم بر اجرای توافق جامع اتمی متمرکز شویم.

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی به اعضای شورای حکام، مدعی شده است که ایران پیش از سال ۲۰۰۳ فعالیت‌های محدود اما سازماندهی شده‌ای در مورد یک برنامه تسلیحات اتمی داشته که بعضی از آنها تا سال ۲۰۰۹ هم ادامه یافته، اما نشانه قابل اعتنایی از ادامه یافتن این فعالیت‌ها پس از سال ۲۰۰۹ وجود ندارد.

آقای تونر در این رابطه گفت که گزارش آژانس با ارزیابی اطلاعاتی آمریکا که برنامه تسلیحات اتمی ایران در سال ۲۰۰۳ متوقف شده بود، همخوانی دارد. وی افزود که توافق جامع اتمی میان ایران و گروه ۱+۵ شفافیت و دسترسی لازم را برای اقدام فوری در صورت تکرار چنین فعالیت هایی در ایران فراهم می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 آذر 1394
نظرات
نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مهمترین نکته گزارش یوکیا آمانو مدیرکل آژانس عدم انحراف برنامه هسته ای ایران بوده و دراین گزارش به عدم پایبندی اشاره نشده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "رضا نجفی" نجفی درباره گزارش منتشر شده از سوی یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهارداشت: بخش زیادی از گزارش 15 صفحه‌ای آژانس توصیفی است و سابقه موضوع را با تکرار بخش‌هایی از گزارش 2011 توضیح داده است.
 
وی یادآور شد: در این گزارش شاید حدود 50 بار به نوامبر 2011 یا ضمیمه 2011 و یا سند 2011/65 اشاره شده است. در واقع مدیرکل خواسته بگویید ادعاها قبلاً چه بوده و یک بخش هم سابقه قطعنامه‌های شورای حکام است.
 
نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: بخش عمده‌ای هم تشریح همکاری‌های ایران بر اساس چارچوبی برای همکاری و نقشه راه است و در واقع ارزیابی‌ها بخش کمی از گزارش را در بر می‌گیرد.
 
نجفی ادامه داد: همان‌طور که مدیرکل گفته بود گزارشش نه کاملاً سیاه و نه کاملاً سفید است. البته همان‌طور که جناب آقای عراقچی گفتند به نظر بیشتر سفید است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 آذر 1394
نظرات
رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، تعميق تحقيق درباره برنامه هسته اي ايران را خواستار شد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، رژیم صهیونیستی به دنبال انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد فعالیت های هسته ای گذشته ایران، خواهان تعمیق تحقیق درباره برنامه هسته ای ایران شد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش محرمانه خود که به رویت خبرگزاری رویترز رسید اعلام کرد ایران پیش از پایان سال 2003 به صورت هماهنگ شده اما محدود، برای ساخت تسلیحات هسته ای تلاش کرده است.

تهیه این گزارش بر اساس توافق ماه ژوئیه میان تهران و شش کشور قدرتمند جهان، ضروری بود و هدف از تهیه آن، پاسخ دادن به پرسش های مطرح شده درباره ماهیت واقعی فعالیت های هسته ای گذشته ایران عنوان شد. برخی از این پرسش ها بیش از یک دهه در قبال ایران مطرح شده است.

در گزارش آژانس در این باره آمده است: «آژانس این گونه ارزیابی می کند که طیفی از فعالیت های مربوط به ساخت وسیله انفجاری هسته ای، در ایران تا پیش از پایان سال 2003 صورت گرفت که این فعالیت ها به صورت هماهنگ شده بود.»

در ادامه این گزارش آمده است: «آژانس همچنین ارزیابی کرده است که این فعالیت ها، از مطالعات امکان سنجی و علمی و همچنین دستیابی به برخی قابلیت ها و توانایی های فنی مربوطه و خاص، فراتر نرفته است.»
تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 آذر 1394
نظرات
گزارش ارزیابی نهایی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران و موضوع پی.ام.دی منتشر شد.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گزارش ارزیابی نهایی "یوکیا آمانو،" مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، درباره ایران و موضوع پی.ام.دی منتشر شد. گزارش مذکور،  برای مطالعه در اختیار اعضای شورای حکام آژانس قرار گرفت.

آژانس ادعا کرد: ایران در گذشته روی ساخت سلاح اتمی کار کرده است؛ اما اقداماتش در این زمینه، از برنامه‌ریزی و آزمایش اجزای اولیه فراتر نرفته است. تهران همه اطلاعاتی را که ما خواهان آن بودیم در اختیارمان قرار نداد. اگر ایران اطلاعات کافی در اختیارمان می‌گذاشت، شاید ارزیابی ما متفاوت می‌بود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 آذر 1394
نظرات
سرمربی تیم ملی انگار بازیکن ایرانی جدیدی را کشف کرده است که در انگلیس فوتبال بازی می کند.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کارلوس کی روش ، سرمربی تیم ملی کشورمان در گزارش عملکرد لژیونرهای ایران ، که در صفحه شخصی اش منتشر کرد ، از یک نام جدید رونمایی کرد.

وی  در کنار نامهای جهانبخش ، آزمون و دیگر لژیونر های تیم ملی ، نام الکس سامی زاده را نیز آورد .

کشف جدید کی روش در انگلیس

تعداد بازدید از این مطلب: 283
موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نظرات
دومین پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان در غرب، بازتابی گسترده در رسانه‌های مختلف جهان داشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، دومین پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی که روز گذشته منتشر شد، در رسانه های منطقه ای و بین المللی بازتابی گسترده داشت. 
 
خبرگزاری "ترند" جمهوری آذربایجان درخبری به بازتاب این نامه پرداخت و نوشت رهبر انقلاب در نامه خود به جوانان غرب از دولتهای غربی برای اتخاذ استانداردهای دوگانه در مبارزه با تروریسم انتقاد کرده است.
 
در ادامه آمده است که رهبر ایران از وقوع حوادث تروریستی پاریس ابراز تاسف و اعلام کرده است هر کسی که دارای حس عاطفه و انسانیت باشد تحت تاثیر مشاهده این صحنه ها چه در پاریس، فلسطین، عراق، لبنان و یا در سوریه قرار خواهد گرفت.
 
در بخش دیگری از این خبر آمده است که به اعتقاد رهبر ایران دنیای اسلام قربانی ترور و وحشی گری قرار گرفته و آمریکا به حمایت از تروریسم مشغول است.
 
به گزارش این خبرگزاری رهبر انقلاب همچنین رهبران غرب را به اتخاذ استاندارهای دوگانه در مبارزه با تروریسم محکوم کرد.
 
انتقاد رهبر انقلاب از غرب در قبال سیاستهای رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین نیز موضوعی بود که خبرگزاری ترند به آن اشاره کرده است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نظرات
اخیرا ارتش ترکیه تانک‌هایش را از طریق قطارهای باری به منطقه "غازیان تپ" ارسال کرده است.

به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقات یک هفته اخیر سوریه و خصوصا هدف قرار گرفتن جنگنده سوخو این کشور نشان داد که برخی کشورهای همسایه سوریه همچون ترکیه از روند مقابله با تروریسم و اتاق عملیات مشترک "مسکو- دمشق" رضایت ندارند و اگر لازم باشد برخی عکس‌العمل‌های مخرب را انجام می‌دهند که نمونه آن "سرنگون کردن جنگنده روسی" بود.


ترکیه در 4 سال اخیر یک بازیگر غیرمفید در تحولات سوریه بوده و همواره تلاش کرده تا نظام "بشاراسد" را سرنگون کند که در این راستا از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است؛ امروز شهرهای مختلف استان ‌های سوریه را ویرانی‌های انبوهی دربر گرفته و اگر بخواهیم سهم کشورهای مرتجع منطقه را در یک کفه ترازو و سهم ترکیه را در کفه دیگر ترازو قرار دهیم، 50 درصد بی‌ثباتی و مشکلات امنیتی سوریه به دلیل سیاست‌های مخرب دولتمردان حزب "عدالت و توسعه" در تحولات این کشور (سوریه) است.

تعداد بازدید از این مطلب: 166
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 آذر 1394
نظرات

2حمله انتحاری به زائران اربعین حسینی ناکام ماند

نیروهای عراقی موفق شدند 2 عامل انتحاری را، که قصد داشتند به زائران امام حسین (ع) حمله کنند، به هلاکت برسانند.
تعداد بازدید از این مطلب: 289
موضوعات مرتبط: حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود