آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 129
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 383
بازدید ماه : 368
بازدید سال : 5768
بازدید کلی : 146077

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
محمد بن سلمان اکنون محوریت سیاست نفتی سعودی را خود به دست گرفته است. در آپریل گذشته و در جلسه سران اوپک در دوحه قطر، او در آخرین لحظه مداخله کرد و توافقات را بر هم زد.
محمد بن سلمان در سودای صنعت نظامی بوم در اقتصاد بدون نفت!
علی النعیمی

برکناری النعیمی، به طور غیر مستقیم قدرت بیشتری در اختیار پسر شاه سعودی، محمد بن سلمان، نایب ولیعهد، قرار می دهد. «خالد الفالح»، وزیر بهداشت عربستان و رییس سابق شرکت نفت عربستان، آرامکو، جای وزیر نفت 84 ساله را گرفت. در پی ادغام برخی وزارتخانه ها در عربستان، قرار است وزارت نفت هم با نام «وزارت انرژی، صنعت و دارایی های معدنی» به کار خود ادامه دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، نفوذ گسترده‌ی سازمان مجاهدین خلق در نهادهای قضایی، نظامی و امنیتی آغاز شد و سپاه پاسداران، ارتش، کمیته‌های انقلاب اسلامی و دادستانی انقلاب، هدف نفوذ عناصر خاکستری و بی نام و نشان این سازمان قرار گرفتند.
به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ دو روزی است که در فضای رسانه‌های مکتوب و مجازی کشور خبری دهان به دهان می‌چرخد. خبر این گونه آغاز شد؛ سردار سعید منتظر المهدی در نشست خبری که عصر روز شنبه 24 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، «از دستگیری یکی از عناصر منافقین در کشور آلبانی» خبر داد و افزود: «فرد دستگیرشده در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی نقش داشته است».


به همین دلیل گروه تاریخ مشرق با توجه به ارزش‌گذاری تاریخی این موضوع مطلبی تحت عنوان «چه کسی عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی بود» به موضوع انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی پرداخت و شخصیت کلاهی به عنوان عامل نفوذی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را برای مخاطبین خود معرفی نمود.

زهره


با گذشت یک روز از این ماجرا سردار منتظرالمهدی (سخنگوی نیروی انتظامی) در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌های رسمی اعلام کرد که فرد دستگیر شده یک زن است. وی در تشریح جزئیات دستگیری یکی از عوامل انفجار ساختمان حزب جمهوری که اخیرا در کشور آلبانی دستگیر شده است اظهار داشت: این خانم به استناد اعلان قرمز (red wanted) صادر شده از سوی اینترپل، دستگیر شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
فیلیپ گوردون دستیار ویژه سابق رییس جمهور آمریکا از ماهیت اصلی توافق هسته‌ای پرده بر می‌دارد و تغییر رفتار ایران بصورت تدریجی و در بلندمدت را استراتژی اصلی اوباما معرفی می‌کند.

سرویس جنگ نرم مشرق- اندیشکده آمریکایی «بیکر» و مرکز مطالعات انرژی آمریکا، به طور مشترک میزبان سمیناری یک روزه با عنوان «درون توافق هسته‌ای با ایران» در ماه گذشته در دانشگاه رایس واقع در هیوستون تگزاس بودند که در آن روابط ایران و آمریکا پس از توافق، از جنبه‌های مختلف مورد بحث قرار گرفت. مهمان ویژه این مراسم «وندی شرمن»، معاون پیشین وزارت خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در مذاکرات هسته ای با ایران بود که سخنان او در این سمینار، پیش از این در مشرق منتشر شده بود.

آمریکا بدنبال تغییرات تدریجی و بلند مدت در ایران
اندیشکده آمریکایی «بیکر» و مرکز مطالعات انرژی آمریکا، به طور مشترک میزبان سمیناری یک روزه با عنوان «درون توافق هسته‌ای با ایران» در ماه گذشته بودند

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
عطا مهاجرانی وزیر دولت اصلاحات که در سال‌های اخیر جیره‌خوار وهابیون سعودی شده است، اولین نفری بود که نسبت به استفاده از اصطلاحی سیاسی توسط آیت‌الله جوادی آملی انتقاد کرد.

85

گروه سیاسی مشرق - عطاالله مهاجرانی سال‌هاست که در حال خوش‌خدمتی به انگلیس و عربستان است و آخرین باری که نام وی بر سر زبان‌ها افتاد مربوط به درخواستش از سعودی‌ها برای تأمین هزینه تحصیل فرزندش بود.

در سندي كه سایت ویکی‌لیکس به همراه حدود ۶۰ هزار سند ديگر از مجموع نيم ميليون سند خارج شده از سيستم الكترونيكي وزارت خارجه سعودي، منتشر کرده است، عطاء‌الله مهاجراني در نامه‌اي به سفارت سعودي در لندن درخواست كرده كه اين كشور هزينه تحصيل فرزند وي در مقطع دكتري را متقبل شود و اين كشور نيز با اين درخواست موافقت كرده بود.[1]

اما مهاجرانی در جدیدترین مطلبی که در سایت شخصی‌اش درباره ملاقات آیت الله جوادی با محمدرضا عارف منتشر کرده‌، نوشته است: «ایشان در ملاقات با دکتر محمد رضا عارف که نماد ادب و سنجیدگی هستند، نمی‌بایست آن واژه ویژه را بر زبان می آوردند!

اولا روایتی که به پیامبر منسوب است که در آن روایت از این واژه استفاده شده است؛ روایتی است که در صحت استناد آن سخن کم نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان طی پیامی به کنفرانس بین‌المللی همصدا با اقصی در تهران اظهار داشت: اسرائیل بزرگ سقوط کرد و دیگر نمی‌تواند مدعی اسرائیل بزرگ از «نیل تا فرات» باشد، این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است.

پروژه «اسرائیل بزرگ» سقوط کرد/ مبارزه فلسطینی‌ها بخاطر مقدسات امت اسلامی استبه گزارش مشرق،«خطر اسرائیل مثل قبل نیست و اسرائیلی‌ها بسیار عقب‌نشینی کرده‌اند عقب‌نشینی آنها نتیجه جهاد، فداکاری‌ها، پیروزی‌ها و دستاوردهای جنبش‌های مقاومت در منطقه است. اسرائیل بزرگ سقوط کرد اسرائیل دیگر نمی‌تواند در جنوب لبنان بماند، نمی‌تواند در غزه بماند و مدعی اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات باشد. این پروژه شکست خورده و سقوط کرده است. اسرائیل بزرگی که لبنان و فلسطین آن را شکست دادند سقوط کرد اما اسرائیل قدرتمند که فلسطین را بجز غزه اشغال کرده و غزه را محاصره کرده است هنوز هم قدرتمند است و دولت‌ها و کشورهای منطقه را تهدید می‌کند و از هر فرصت موجود در حال و آینده استفاده می‌کند.»

از بخشی از پیام مهم سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان  به کنفرانس بین‌المللی هم‌صدا با اقصی در تهران است.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش اول پیام خود ضمن تقدیر از اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق مردم فلسطین به‌ویژه رئیس اتحادیه خانم دکتر زهرا مصطفوی خواستار اولویت‌بخشی به مسئله فلسطین بین تمام مسلمانان و کشورهای اسلامی شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
با آغازبکار سامانه دفاع موشکی ایالات متحده در رومانی از سویی و ادعای حمله سایبری آژانس‌های اطلاعاتی روسیه به یکی از ارگان‌های سیاسی آلمان، جنگ سرد جدید وارد مرحله تازه‌ای شده است.
گروه بین‌الملل مشرق- 800 میلیون دلار، هزینه‌ای است که دولت آمریکا در پایگاه نظامی رومانی خرج کرده است. سپر موشکی آمریکایی Aegis زمین‌پایه دقیقاً در پایگاه Deveselu در جنوب غرب بخارست مستقر شده که پیش‌تر متعلق به اتحاد جماهیر شوروی بود.

پوتین بودجه دفاعی را برای مقابله با سپر موشکی آمریکا افزایش داد


موشک‌های بالستیک آمریکا اگر چه رسماً با عنوان مقابله با تهدیدهای جدید از سوی «موشک‌های بالستیک ایرانی و سایر دولت‌های سرکش» در اروپای شرقی مستقر شده و حتی رابرتر معاون وزیر دفاع آمریکا صراحتاً از عدم استفاده آن علیه تهدیدهای موشکی روسیه در حال و آینده خبر داده است، اما خیلی زود هدف اصلی خود را به واکنش واداشت. پوتین در جلسه شورای عالی امنیت ملی روسیه دستور افزایش بودجه نظامی این کشور را صادر کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
فائزه هاشمی دیدار با بهائیان را یک دیدار عادی با یک دوست خواند و مدعی شد نگاهش به موضوع بهائیان،‌ نگاه حقوق بشری است.

فائزه هاشمی: از دیدار با بهائی‌ها پشیمان نیستم/ ما در ایران به اینها ظلم می‌کنیم!به گزارش مشرق، فائزه هاشمی در گفتگو با یورونیوز در خصوص دیدار با اعضای فرقه ضاله بهائیت گفته که هیچ کار خلافی نکرده، پشیمان نیست و کسانی که به این دلیل به او حمله می‌کنند دغدغه دین ندارند.

یورنیوز نوشت: فائزه هاشمی، نماینده سابق مجلس، مدیرمسئول روزنامه توقیف شده زن و دختر اکبر هاشمی رفسنجانی می‌گوید که هرچند تصور چنین حملاتی را نداشت اما نگران این موج‌ها نیست و این موج‌ها در نهایت به ضرر موج سازان تمام می‌شود.

هاشمی دوم مهرماه سال ۹۱ بازداشت و برای سپری کردن محکومیت خود راهی زندان اوین شده بود. او به شش ماه زندان و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی، مطبوعاتی و اجتماعی محکوم شده بود و بعد از سپری کردن دوران محکومیت خود از زندان ازاد شد.

تحت‌فشارهای شدیدتر بوده‌ایم

فائزه هاشمی به آشنایی‌اش با فریبا کمال‌آبادی در زندان اوین اشاره می‌کند و می‌گوید: من دیدن خانم کمال‌آبادی رفتم به دلیل اینکه هم‌بندی من بود و شش ماه با هم زندگی کردیم و بعد از هشت سال برای پنج روز مرخصی آمده و این دیدار خیلی چیز عادی و معمولی و مسئله پیش‌پاافتاده‌ای است. حیوان که نیستیم در زندگی در دوران‌های مختلف یک چیزهایی وجود دارد که یک سری وظایف اخلاقی و انسانی را بر دوش آدم می‌گذارد و یکسری ارتباطاتی را برقرار می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 26 ارديبهشت 1395
نظرات
عبدالرشید دوستُم و رسول سیاف از فرماندهان نظامی پیشین در افغانستان بودند که پس از سقوط طالبان و تشکیل دولت جدید از اقدامات گذشته خود فاصله گرفتند و عرصه سیاسی را به عنوان زمین بازی برگزیدند. حالا پای فرمانده دیگری به میان آمده است.

گروه بین‌الملل مشرق- دولت افغانستان متن توافق با گلبدین حکمتیار از مشهورترین فعالان سیاسی و نظامی در تاریخ چنددهه اخیر افغانستان را نهایی کرده است.

افغانستان در آستانه توافق دولت با یگ گروه نظامی
حکمتیار (نفر سمت راست) سه دهه است که در عرصه نظامی و سیاسی افغانستان فعالیت می‌کند. رسول سیاف (نفر سمت چپ) در دوره‌هایی با وی همکاری داشته ولی پس از حمله آمریکا و سقوط طالبان با نهادهای ملی همکاری کرد و حتی در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری نامزد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395
نظرات
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه دشمن وقتی قدرت شما را ببیند، ناچار به عقب‌نشینی خواهد شد، فرمودند: اما وقتی در نشان دادن مبانی و عناصر قدرت خود در مقابل دشمن، ملاحظه و اجتناب کنیم و یا بترسیم، دشمن «گستاخ» می‌شود.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح  امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور ضمن تجلیل از تلاشها و زحمات جامعه معلمی، «تربیت نسل آینده ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص های ممتاز و جریان ساز» را وظیفه اصلی و بسیار خطیر آموزش و پرورش و معلمان دانستند و تأکید کردند: اگر جامعه ای با چنین ویژگی هایی شکل بگیرد، قطعا اقتصاد مقاومتی و بدون نفت، برخورداری از فرهنگ مستقل، اصلاح الگوی مصرف و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها معنا پیدا خواهد کرد.

رهبر انقلاب، کار معلمی را کاری دشوار  توصیف کردند و گفتند: کار مخلصانه و برای خدا، ماندگار و موجب نجات است و زمینه کار مخلصانه در شغل معلمی، کاملاً وجود دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395
نظرات
تعداد نیروهای گروه‌های مسلح، آمادگی و انتقال تجهیزات آنان به جنوب حلب حاکی از برنامه‌ریزی قبلی بود. تعداد نیروهای سوریه و متحد آن، مقابل تروریست‌ها، قابل قیاس نبود.

فداکاری نیروهای ویژه ارتش و سپاه در جنوب حلب به گزارش مشرق، عناصر تروریستی جبهه النصره از یک ماه قبل با نقض آتش‌بس در حومه جنوبی و غربی استان حلب، شهرک‌های العیس، برمه، خان طومان، زیتان، الحاضر و خالدیه را مورد هجوم قرار دادند‌.

یک منبع میدانی در حلب گفت: حملات تروریست‌ها با پشتیبانی اطلاعاتی محور غربی-عربی صورت گرفت.

او گفت: تعداد نیروهای تروریستی حاضر در این جبهه، میزان آمادگی آنان و انتقال تجهیزات و تسلیحات فراوان همه نشان داد این حملات با برنامه‌ریزی قبلی انجام شد. عناصر تروریستی در مرحله نخست حملات، با وجود تلفات فراوان و انفجار انتحاری‌های متعدد فقط توانستند بر شهرک العیس و ارتفاع آن مسلط شوند.

این منبع با بیان این که تعداد تروریست‌ها در این عملیات بیشتر از هشت هزار نفر بود، گفت: این تروریست‌ها از مرزهای ترکیه و از طریق استان ادلب به سمت حومه جنوبی حلب هجوم آوردند و پاتک‌های ارتش سوریه برای بازپس‌گیری شهرک العیس موفق نبود.

تعداد بازدید از این مطلب: 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
وزیر دفاع با بیان اینکه بهره گیری نظامی از فضا به بخشی از راهبرد نظامی آمریکا تبدیل شده است که می تواند امنیت جهان را با خطر جدی مواجه کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه استفاده نظامی از فضای ماورای جو مخالف است.

با هرگونه استفاده نظامی از فضای ماورای جو مخالفیم/ حمایت ایران از همه جریانات آزادیبخش در لبنان، فلسطین، یمن و عراقبه گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجمین همایش سالانه بین‌المللی امنیت به روسیه سفر کرده است، طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه در کنفرانس سال گذشته در خصوص رشد، گسترش و تقویت نظامی گریِ ساختارمندِ گروه های تروریستیِ تکفیری در منطقه غرب آسیا و توسعه آن به قفقاز، آسیای مرکزی، هند، غرب چین و اروپا هشدار داده بودم، اظهار داشت: تروریسم افسارگسیخته امروز بر گسترش ناامنی، افزایش بی ثباتی و تصاعد و تسری بحران و بسترسازی ایجاد چالش در ابعاد داخلی و خارجی تمرکز کرده و کشورهای سوریه عراق، افغانستان، لیبی، یمن و کشورهای شمال افریقا و حتی برخی کشورهای اروپائی را جولانگاه جنایات ضد بشری و ضد انسانی خود قرار داده و جای تأسف آنکه برخی دولت ها در سطح منطقه و فرامنطقه حمایت همه جانبه ای را در ابعاد آموزشی، مالی، لجستیکی، نظامی و سیاسی بعمل می آورند.

تعداد بازدید از این مطلب: 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
در ادامه تحولات بخش سخت‌افزاری نیروی زمینی ارتش، تعدادی از سلاح‌های تک تیرانداز جدید به رزمندگان ارتش تحویل شده است که نسبت به مدل اولیه این سلاح‌ها که در دوران جنگ تحمیلی به دست نیروهای ایرانی افتاد، تفاوت‌های قابل توجهی دارد.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، دیدن دشمن به معنای مختلف آن، یکی از گام‌های اولیه در مباحث و تحلیل‌های نظامی محسوب می‌شود و در هر بخشی از نیروهای نظامی، چه در آسمان و چه در زمین و چه در دریا و به شکل‌های مختلف ابتدا بایستی دشمن را کشف و رصد و سپس با آن درگیر شد. درگیری با دشمن در هر حالتی که دید مناسب وجود نداشته باشد و مصداق آنرا شب یا شرایط بد جوی یا هر چی دیگری که تصور کنیم، یکی از چالش‌های سازندگان سلاح و طراحان استراتژی‌های نظامی بوده است.

در جریان جنگ دوم جهانی، برای اولین بار دوربین‌های دید در شب توسط آلمانی‌ها برای نصب بر روی سلاح‌های انفرادی توسعه پیدا کردند. اولین استفاده جدی و گسترده از این فناوری در هر حال در جنگ ویتنام رخ داد. در طول این جنگ طولانی نیروهای آمریکایی از دوربین‌های دید در شب اولیه مثل سری "Starlight" استفاده می‌کردند.

اما دید در شب تنها چالش موجود در این بخش نبود. در بسیاری از موارد نیروهای درگیر در طول روز نیز به دلایل مختلف توان تشخیص دادن دشمن را نداشتند. شرایطی مثل پوشیده شدن منطقه نبرد با دود، استتار دشمن، شرایط بد جوی و یا بسیاری دیگر از علل باعث می شود که چه در روز و چه در شب حتی با داشتن دوربین‌های دید در شب هم نتوان دشمن را شناسایی کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 448
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
جیکاک در کسوت و با لباس روحانی با سوء استفاده از اعتقادات مردم دست به انحراف افکار عمومی و عوام فریبی زد و به این اشخاص ساده لوح و بی‌خبر از همه جا تلقین کرده بود که وطن مشتی خاک بی‌ارزش است باید به فکر بهشت بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ نام «جیکاک» برای مردم مناطق نفت خیز جنوب و خصوصاً مردم مسجدسلیمان و عشایر بختیاری نامی کاملاً آشناست. نامی که به نماد شیادی، نیرنگ بازی و حیله‌گری آن هم از نوع خطرناک آن یعنی انگلیسی تبدیل شده، با گذشت قریب به 60 سال مردم این مناطق به کسانی که به نیرنگ، مکر و حیله و البته سیاستمداری از نوع خاص کلمه مشهورند لقب جیکاک می دهند!

«میجر جیکاک» مامور سازمان اطلاعاتی «اینتلیجنس سرویس» انگلیس بود که سال‌ها در مناطق جنوبی کشور به جاسوسی و اجرای برنامه‌های دولت متبوعش اقدام نمود. وی سالها زیر نظر «آندروود» که با اسامی «ماژور آندروود» و «کلنل آندروود» معروف است، آموزش دیده و تجربه کافی کسب نمود. آندروود چهره مرموز و سیاسی بود که مدتی ریاست بندر بصره را به عهده داشت و با قدرت عجیبی منطقه شط العرب را اداره می‌کرد. چند سال بعد با درجه کلنلی ریاست اداره اطلاعات شرکت نفت انگلیس و ایران را عهده دار گردید و مدتی نیز در تهران در کسوت تاجر فعالیت‌های جاسوسی انگلیس را سازماندهی می کرد.

روایتی از روحانی که مصداق «نفوذ» بود+عکس

تعداد بازدید از این مطلب: 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
رهبر انقلاب، وارد‌کردن اجناسی را که مشابه داخلی دارند،«مطلقاً‌ممنوع»خواندند و افزودند:برخی فروشگاه‌ها مقیدند که جز تولید‌داخلی نفروشند که باید به این انسان‌های با غیرت آفرین گفت.

واردات کالایی که مشابه داخلی دارد مطلقاً ممنوع است/ دور دوم انتخابات اهمیتش کمتر از نوبت اول نیست/ آمریکا با «ایران هراسی» کاری می‌کند بانک‌ها با ایران معامله نکنندبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، با تجلیل از وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری در قبال انقلاب و نظام، بر «حل مشکلات جامعه کارگری»، «تقویت تولید داخلی»، «ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا» و «ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی» تأکید کردند و با اشاره به ادامه خصومتهای امریکا افزودند: امریکایی های غیر قابل اعتماد، با اصرار بر تحریمهای مختلف ایران تلاش می کنند با ایجاد «ایران‌هراسی»، عملاً در راه تعاملات اقتصادی کشور با خارج، مانع تراشی کنند.

ایشان هچنین با اشاره به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در جمعه همین هفته، همه واجدان شرایط شرکت در این مرحله را، به حضور در انتخابات فراخواندند.

رهبر انقلاب با تشکر از زحمات و تلاشهای جامعه کارگری کشور و اظهار ارادت نسبت به کارگران، کار و تلاش در جامعه را «ارزش» خواندند و گفتند: هر فردی که در جامعه مشغول کار است؛ اعم از مسئول، وزیر، استاد دانشگاه، دانشجو، طلبه، مدیر و دیگران، به معنای عمومی کلمه کارگر است و در واقع، «تولید ارزش» می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
نظرات
نکته قابل توجه در عکس، این است که هر سه نفر، با فاصله کمی از یک دیگر خلعت شهادت پوشیده اند و پیکر هیچ کدام تا این لحظه به دست نیامده
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نمایی که پیش رو دارید، سه تن از مدافعان حرم بانوی مقاومت «حضرت زینب کبری(سلام الله علیها)»  را در یک قاب به تصویر کشیده است. نکته قابل توجه در عکس، این است که هر سه نفر، با فاصله کمی از یک دیگر خلعت شهادت پوشیده اند و پیکر هیچ کدام تا این لحظه به دست نیامده و هر سه «جاوید نشان» هستند.

*شهید «مهدی قاسمی» (اهل «ساوجبلاغ») ىر بهمن 1394 شمسي بال در بال ملائک گشود.
*شهید «رضا ایزدیار» (اهل «جهانشهر» - کرج)، به تاریخ 25 بهمن 1394 شمسی، خلعت شهادت پوشید.
*شهید «حمزه کاظمی» در بهمن ماه 1394 شمسی پای بر بساط «عند ربهم یرزقون» نهاد.

روحمان با یادشان شاد
هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

عکس/ سه مدافع حرمی که برنگشتند
 
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
نظرات
جهانگیری می‌گوید پولی که این روزها دادگاه آمریکا رای به بلوکه شدن آن داده با بی‌تدبیری دولت قبل سپرده‌گذاری شده ولی عراقچی تصریح می کند که این پول در سال ۲۰۰۳ یعنی بین سال‌های ۸۲ تا ۸۳ و زمان دولت اصلاحات سپرده‌گذاری شده است.

به گزارش مشرق، دیوان عالی آمریکا بالاخره رای خود را صادر کرد؛ رایی که ایران را به دلیل آنچه دست داشتن در انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در لبنان در سال 1983 می خواند، محکوم به پرداخت حدود 2 میلیارد دلار غرامت به خانواده و بازماندگان قربانیان این انفجار می کرد.

انتشار این حکم تنها چندماه پس از اجرایی شدن توافق هسته ای میان ایران و غرب، اما و اگرهای فراوانی را در افکار عمومی ایجاد کرد؛ نگرانی هایی که این احتمال را به وجود آورده بود که احتمالا آمریکایی ها در سال های بعد نیز با چنین راهکارهایی، مانع رسیدن ایران به اهداف اقتصادی پیش بینی شده در برجام برسند.

مسئولان دولت اما واکنش های متفاوتی به این حکم داشتند؛ افکار عمومی از دیپلمات ها درباره ارتباط این حکم و برجام سوال می کردند، اما ظریف و عراقچی معتقد بودند که این حکم با اینکه ناعادلانه است ولی ربطی به برجام ندارد.

در سوی دیگر ماجرا اما معاون اول دولت روحانی قرار داشت که معتقد بود «بی تدبیری دولت قبل باعث شد که آمریکا بتواند این پول را بلوکه کند»

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
نظرات
سرهنگ چارلز آلوین بکویث به عنوان بنیان‌گذار نیروی «دلتا» در نیروی زمینی ارتش آمریکا، فرماندهی عملیات پنجه عقاب را بر عهده داشت اما شکست در پروژه نجات جاسوسان آمریکایی، آینده و برنامه‌های نظامی‌اش را به طور کامل از بین برد.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، عملیات "پنجه عقاب" و شکست مفتضحانه نیروهای ویژه آمریکا در صحرای طبس در کویر مرکزی ایران داستانی است که اکثر ایرانیان در سنین مختلف به صورت کم و بیش از آن اطلاع دارند. نیروهای عملیات ویژه آمریکا برای آزاد کردن گروگان های خود در لانه جاسوسی تهران، اقدام به یک عملیات سری و مخفیانه کردند که در صحرای طبس این عملیات با شکست مواجه و باعث عقب نشینی مفتضحانه آمریکایی ها از ایران شد؛ موضوعی که جوانب مختلف آن حکایت از اراده ای الهی برای حفظ و تداوم انقلاب و جمهوری اسلامی داشت.

اما شاید کمتر کسی در ایران توجهی به فرمانده میدانی عملیات پنجه عقاب داشته است. سرهنگ «چارلز آلوین بکویث» شخصی بود که فرماندهی نیروهای مهاجم آمریکایی در ایران را بر عهده داشت. سرهنگ بکویث از جمله افسرانی مهم و تاثیرگذار در تاریخ ارتش آمریکا به حساب می آید و پایه گذار یکی از معروفترین یگان های ارتش آمریکا یعنی نیروی دلتا است.

 

آشنایی با فرمانده نظامیان مهاجم آمریکایی به ایران+عکس
سرهنگ چارلز آلوین بکویث
تعداد بازدید از این مطلب: 306
موضوعات مرتبط: نظامی , قرآنی , تاریخی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود