آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 2
باردید دیروز : 206
بازدید هفته : 462
بازدید ماه : 447
بازدید سال : 5847
بازدید کلی : 146156

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 31 مرداد 1395
نظرات
رییس جمهور در روز صنعت دفاعی، از نمایشگاه توانمندی‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه هوایی، سامانه پدافند هوایی برد بلند باور ۳۷۳ و اولین موتور توربوجت ملی بازدید کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه همزمان با ٣١ مرداد روز صنعت دفاعی، با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از توانمندی های این وزارتخانه در حوزه هوایی شامل بخش های هواپیماهای جنگنده و ترابری، بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری های نوین بازدید و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردها و تحولات این حوزه راهبردی از جمله مراحل طراحی و ساخت نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما قرار گرفت.

رییس جمهوری در این بازدید که سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وی را همراهی می کرد، همچنین از بخش های مختلف سامانه پدافند هوایی برد بلند باور ٣٧٣ که به دست توانمند دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و با همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و مراکز علمی و پژوهشی کشور طراحی و ساخته شده است، بازدید کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 30 مرداد 1395
نظرات
جدیدترین تحولات میدانی سوریه؛
حسکه طی 24 ساعت گذشته صحنه ناآرامی‌های گسترده ناشی از درگیری‌ میان ارتش و تروریست‌های تجزیه طلب بوده است.
سرویس جهان مشرق - برای مخاطبان مشرق که طی سه سال گذشته پیگیر «سلسله گزارش‌های تحلیلی - میدانی سوریه» بوده‌اند، از تحولات میدانی در جبهه‌های «حلب، دمشق و حسکه» گزارش‌هایی تهیه شده است که در ادامه می‌خوانید.
 
هجوم داعش به شرق حلب/عملیات ارتش سوریه برای بازپس گیری غرب حلب/سیطره ارتش آزاد بر الراعی حلب
 
تحولات میدانی جبهه حسکه
تعداد بازدید از این مطلب: 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
با گذشت چند روز از اعلام رسمی سیطره شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت دولت آمریکا بر منبج واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه تفاصیل جدیدی از چگونگی انتقال امن تروریستهای تکفیری داعش از این شهر منتشر شده است.
سرویس جهان مشرق - با گذشت چند روز از اعلام رسمی سیطره شبه نظامیان چند ملیتی مورد حمایت دولت آمریکا بر منبج واقع در حاشیه شمالی استان حلب سوریه تفاصیل جدیدی از چگونگی انتقال امن تروریست‌های تکفیری داعش از این شهر منتشر شده است. 
 
آمریکا چگونه داعش را از منبج تخلیه کرد؟
 

بنابر این گزارش، پس از محاصره سه ماهه منبج و بمباران های بی امان هواپیماهای آمریکایی علیه این شهر که بر اساس اطلاعات دریافتی از شبه نظامیان کرد چند ملیتی صورت گرفته و طی آن صدها غیرنظامی کشته شدند، فرماندهان داعش تصمیم گرفتند تا پیشنهاد ائتلاف موسوم به "قوات سوریا الدیموقراطیه" تحت فرماندهی آمریکا برای انتقال امن توان نظامی و تسلیحاتی این گروه از منبج به شهر جرابلس واقع در نقطه صفر مرز استان حلب سوریه با ترکیه را بپذیرند.

تعداد بازدید از این مطلب: 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
سردار دهقان گفت: قادر به قرار دادن ماهواره‌هایی با وزن ۵۰۰ کیلو در مدار هستیم که تمام نیازهای مربوط به داده‌های مکانی را برطرف می‌کند.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز جمعه(29 مرداد)‌ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد، گفت: این کودتا نقطه آغازی برای ایجاد یک وضعیت جدید در عرصه سیاسی و اداری کشور بود که همه استقلال و حیثت ما را تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به تاراج بردند و برای این کار از هیچ راهی از جمله زندان، شکنجه و تبعید برای از بین بردن اصالتهای دینی و مذهبی کوتاهی نکردند.

سردار دهقان با اشاره به سالگرد حادثه 11 سپتامبر و پیامدهای آن اظهار کرد: منطقه ما هنوز گرفتار مداخله‌ها و اشغالگریهای ناشی از 11 سپتامبر است. آمریکا به بهانه اینکه در نقاطی از جهان تربیت تروریست انجام می‌شود و این مسئله امنیت آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهد طرح «خاورمیانه بزرگ» را مطرح کردند و هدف آنها به ظاهر این بود که دولتهای مستبد را با دولتهای برآمده از مسیر دموکراسی عوض کنند و با طرح شعار ثبات، صلح، امنیت رفاه و دموکراسی زمینه حضور پیوسته خود را در منطقه فراهم بیاورند.

تعداد بازدید از این مطلب: 211
موضوعات مرتبط: نظامی , علمی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
نگاهی به اظهارات و بیانیه‌های اخیر جبهه النصره حاکی از محدود شدن عملیات در سوریه است حال آنکه در پشت پرده نقشه‌ای وحشیانه برای حمله به منافع آمریکایی با استفاده از راه‌های مختلف در جریان است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه السفیر، هرچند  اظهارات سرکردگان النصره حاکی از محدود شدن عملیات آن در سوریه است اما واقعیت این است که این گروه تروریستی درحال طراحی راههای مختلف برای حمله به اهداف آمریکایی است و در این خصوص گوی وحشیگری را از داعش ربوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
یک کارشناس مسائل روسیه دلایل استفاده روسیه از پایگاه‌های ایران برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در سوریه را تبیین کرد.

به گزارش مشرق، «فراس ماردینی» کارشناس مسائل روسیه گفت: یکی از مهمترین دلایل استفاده روسیه از پایگاه‌های ایران برای هدف قرار دادن مواضع تروریستها در سوریه این است که قبلا رادارهای ترکیه زمان پرواز جنگنده ها را رصد می کردند و ٖآن را به اطلاع تروریست‌ها می‌رساندند تا آنها مواضع خود را تغییر دهند و یا مخفی شوند.

دلایل استفاده روسیه از پایگاه‌ ایران برای حمله به مواضع تروریست‌ها در سوریه

تعداد بازدید از این مطلب: 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
اگرچه منافقین آنچنان مطرود مردم ایران هستند که هیچ ظرفیتى را براى غائله‌آفرینى در داخل ندارند، اما ورود این‌گونه بیت منتظرى به صحنه حمایت از منافقین بعد از نزدیک به ۳۰ سال از آن ماجرا، عمدتاً با هدف تحریک نسل جوان براى غائله‌آفرینى آینده است.

به گزارش مشرق، هفته گذشته دفتر آقاى منتظرى فایلى صوتى از ادعاهاى مرحوم منتظرى را پیرامون اعدام تعدادى از محکومین منافقین در سال 1367 در سایت این دفتر قرار داد که بازتاب گسترده‌اى در رسانه‌هاى بیگانه و شبکه‌هاى مجازى پیدا کرد و سبب شد که بار دیگر حضرت امام(ره) و نظام جمهورى اسلامى به‌دلیل برخورد قانونى با این گروه تروریستى که عامل به شهادت رساندن قریب به 16 هزار نفر از مردم و مسؤولان کشور بودند، مورد نقد دشمنان انقلاب اسلامى قرار گیرند.

تعداد بازدید از این مطلب: 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
کیمیا علیزاده با گذشتن از سد تکواندوکار سوئدی و کسب مدال برنز المپیک 2016 ریو، اولین مدال‌آور تاریخ ورزش بانوان کشورمان در المپیک شد.

به گزارش مشرق، کیمیا علیزاده تکواندوکار وزن 57- کیلوگرم بانوان توانست با غلبه بر نیکیتا گلاسنوویک رقیبی از سوئد و نفر چهار رنکینگ به مدال برنز برسد و اولین مدال بانوان ایران در تاریخ المپیک را رقم بزند. این دیدار با نتیجه پنج بر صفر به نفع نماینده ایران به پایان رسید. (فیلم مبارزه کیمیا علیزاده با حریف سوئدی را اینجا ببینید)

علیزاده در دیدار اول خود برابر قهرمان جهان از کرواسی به برتری 8-7 رسید. در دیدار دوم و در مرحله یک چهارم پایانی مقابل اوا کالوا گومز نفر دوم رنکینگ جهانی از اسپانیا نتیجه را 8-7 واگذار کرد. با راهیابی گومز به فینال، علیزاده به شانس مجدد راه یافت و در دیدار اول این مرحله برابر فاناپا هارنیسوجین تایلندی در حالی که تا راند اخر 9-6 عقب بود با نتیجه 14 بر 10 پیروز شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
به لطف رسانه‌های دموکرات، تمام آن‌چه بسیاری از ناظران خارجی درباره دانلد ترامپ می‌دانند در سیاست‌های ضدمهاجرت او خلاصه می‌شود، اما بررسی دقیق‌تر سوابق کلینتون هم چندان او را صلح‌طلب نشان نمی‌دهد.

سرویس جهان مشرق- گردهمایی ملی دموکرات‌ها روز پنج‌شنبه 7 مرداد (28 جولای) به پایان رسید. در این مراسم، هیلاری کلینتون به عنوان نامزد رسمی و قطعی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال جاری معرفی شد[1]. بر خلاف گردهمایی یک هفته قبل جمهوری‌خواهان[2]، نشست دموکرات‌ها از وزن سیاسی بالایی برخوردار بود. در حالی که «تد کروز» و «مارکو روبیو» رقبای ترامپ و از معدود شخصیت‌های سیاسی حزب جمهوری‌خواه که در نشست ملی این حزب شرکت کرده بودند، به جای حمایت مستقیم از ترامپ، مردم آمریکا را به رأی دادن «بر اساس وجدان» خود دعوت کردند[3]، در مراسم دموکرات‌ها شخصیت‌های متعدد و تراز اول دنیای سیاست در آمریکا در سخنرانی‌های خود از کلینتون حمایت نمودند. از جمله این افراد، جیمی کارتر رئیس‌جمهور سابق، بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق و همسر هیلاری کلینتون، «جو بایدن» معاون اول اوباما، و باراک و میشل اوباما رئیس‌جمهور و بانوی اول آمریکا بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
می‌گوید از ساعت 12شب تا 5 صبح، حکومت در دست معتادها و موادفروش‌هاست و کسی جرات بیرون آمدن از خانه را هم ندارد.
به گزارش سرویس جامعه مشرق؛ در دل پایتخت، کمی آنسوتر از برج های سربه فلک کشیده و خیابان های پر ازدحام از ماشین های لوکس، فقر حرف اول و آخر را می زند. دیدن کوچه هایی تنگ و تاریک با خانه هایی کوچک و قدیمی که با بی ذوقی تمام در هم تنیده اند بی اختیار آدم را به لوکیشن فیلمفارسی‌ها می برد.
 
فیلم هایی که برای جوان های امروز نامانوس است و شاید به سختی در باورشان بگنجد، هنوز هم می توان آن کوچه های باریک، آدم های رنجور و دردهای پررنگ از اعتیاد و مواد مخدر را به عینه در شهر برج ها و خانه های میلیاردی با چشم دید و آدم هایش را لمس کرد؛ بن‌بست‌هایی با عرض کمتر از نیم متر، خانه های قدیمی و کوچک که از هر کدام چندین بچه قد و نیم قد بیرون می آید و ولوله ای که در کوچه‌های درهم تنیده ذهنت را هر چه بیشتر به سمت تفاوت طبقاتی سوق می دهد.
تعداد بازدید از این مطلب: 243
موضوعات مرتبط: اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
جلساتی که سازمان جاسوسی آمریکا برای نامزدهای ریاست‌جمهوری آمریکا با هدف ارائه گزارش درباره مسائل و عملیات‌ها ارائه می‌کنند درباره ایران و تحولات کشورما از کودتای ۲۸ مرداد تا جنگ ایران و عراق و تسخیر سفارت آمریکا حاوی چه مطالبی بودند.

به گزارش مشرق، در گزارش قبلی جلسات توجیهی امنیتی سازمان سیا و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به نامزدهای انتخاباتی دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مشاهده شد که این جلسات باهدف آشنا ساختن نامزدهای انتخاباتی با فضای دنیا و همچنین اقدامات سیا در این کشورها و آخرین وضعیت آمریکا در جهان برگزار می‌شد اما این جلسات چندان هم که گفته می‌شود شامل اطلاعات دقیق از عملیات‌های نظامی و اطلاعاتی سیا در اقصی نقاط دنیا نبوده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 234
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
در ۲ درگیری مسلحانه با تروریست‌های تکفیری در شمال‌غرب استان کرمانشاه و شهر کرمانشاه ۲ تیم تروریستی منهدم و ۳ تروریست دستگیر شدند.

به گزارش مشرق، در پی کسب خبر ورود 3 عنصر تکفیری به شهر کرمانشاه از سوی سربازان گمنام امام زمان(عج)، موضوع با جدیت در دستور کار نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی این استان قرار گرفت.

 

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در اعلام جزئیات این خبر، اظهار داشت: صبح امروز تیم ویژه عملیات انتظامی استان و نیروی ویژه نوپوی یگان ویژه با همکاری و هماهنگی سربازان گمنام امام زمان(عج) وارد عمل شدند و در یکی از محلات شهر با این تیم تکفیری درگیر شدند و همه آنها را به هلاکت رساندند.

 

* درگیری مسلحانه با تروریست‌ها در شمال‌غرب استان کرمانشاه 

همچنین در درگیری دیگری در شمال‌غرب استان کرمانشاه 4 داعشی به هلاکت رسیدند. 

استاندار کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با تسنیم در تشریح جزئیات درگیری نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان کرمانشاه با عناصر داعشی اظهار داشت: در این درگیری 4 نفر از عناصر داعش به هلاکت رسیدند و 3 نفر نیز دستگیر شدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های Tu-22M3 و SU-34 را در ایران تایید کرد. روز سه شنبه این هواپیما ها با پرواز از فرودگاه نظامی همدان به مواضع داعش در سوریه حمله کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک فارسی در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: " شانزدهم آگوست سال 2016 ، بمب افکن های دوربرد تو-22 ام 3 و بمب افکن های تهاجمی سو-34 ، با پرواز از فرودگاه نظامی همدان (جمهوری اسلامی ایران) به تاسیسات گروهک تروریستی داعش و جبهه النصره در استان های حلب ، دیرالزور و ادلب حمله کردند. "

 
بر اساس اخبار واصله علاوه بر بمب‌افکن‌های دوربرد راهبردی ،Tu-22، جنگنده-بمب‌افکن‌های سوخو-34 هم در پایگاه هوایی همدان مستقر شده‌اند. این جنگنده‌ها امروز مواضع داعش و النصره در حلب، دیرالزور و ادلب را هدف قرار داده‌اند.
 
استقرار بمب افکنهای استراتژیک روسیه در همدان+عکس
تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
شادْیاخ یا شادی کاخ، محوطه باستانیست که در نزدیکی شهر نیشابور در استان خراسان رضوی قرار دارد. عکس/ محسن کرامت

به گزارش مشرق، شادیاخ از دو واژه شادی و اخ تشکیل شده و به معنای شادی‌ آفرین است و با نام‌های شادکاخ، شاد جهان و شاد مهر نیز شناخته می‌شود.

این اثر تاریخی، اوایل سده سوم هجری مسکونی شد و تا سال ۶۶۹ هجری که زمین‌لرزه آن را در هم درنوردیده، اهمیت ویژه‌ای داشت. این مکان همچنین جایگاه زندگی شیخ عطار نیشابوری بوده‌ و اکنون نیز آرامگاه وی و همچنین خیام نیشابوری در آن محله قرار دارند.

در کاوش‌‌های باستان‌‌شناسی که در سال ۱۳۷۹ در این محل انجام گرفت شماری از بناهای معماری آن زمان مانند تالار عام، اندرونی و خانه‌‌های ویژه، آهنگری، سفالگری و شیشه‌‌گری و همچنین در آن منطقه پیدا شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
تصاویری دیدنی از لحظات شادی و ناراحتی ورزشکاران بعد از برد و باخت در رقابت‌هایشان در بازی‌های المپیک ریو
تعداد بازدید از این مطلب: 258
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
دولت جدید کانادا در حالی با فروش زره‌پوش‌های جدید به ارتش سعودی موافقت کرده که این قرارداد 15 میلیارد دلاری را بزرگترین معامله نظامی تاریخ خود به حساب می‌آورند.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، سالهاست قطعنامه‌‌هایی علیه کشورمان توسط برخی نهادهای اصطلاحا بین‌المللی صادر می‌شود و موضوع رعایت حقوق بشر و برخی مصادیق مختلف آن، در ایران مناسب تشخیص داده نمی شود. اما یکی از نکات تکراری در این خصوص، نام کشور کانادا به عنوان تهیه کننده و پیگیری کننده این قطعنامه هاست.
تعداد بازدید از این مطلب: 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
قرار است طی روزهای آتی انگلیسی‌ها همایشی در تهران با حضور وزیر و مدیران ارشد وزارت ارتباطات برگزار کنند که قوانین عجیبی در آن حاکم است.
در گردهمایی انگلیسی هتل اسپیناس تهران چه خبر است؟/ اعمال تحریم‌های غربی به پایتخت ایران رسیدسرویس سیاست مشرقدرحالی‌که کشورهای اروپایی و غربی به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند اما شرکت‌ها و کشورهای خارجی دست‌به‌کار شدند تا ماهی خود را به‌صورت یک‌طرفه از رودخانه برجام بگیرند. در این جهت تهران میزبان همایشی با حضور وزیر ارتباطات و مدیران ارشد این وزارتخانه است که انگلیسی‌ها مدیریت برگزاری آن را بر عهده دارند.

این همایش «ایران کانکت 2016» نام دارد که گفته می‌َشود کاردار انگلیس هماهنگی‌های اجرایی برگزاری آن را برعهده دارد و قرار است هتل اسپیناس پالاس تهران در روزهای 16 و 17 شهریورماه میزبان این سمینار ارتباطاتی باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
با توجه به نشانه‌های مبنی بر «استیصال» که از داخل ایران به آمریکا فرستادیم، باید منتظر مجموعه بسیار عظیمی از تحریم‌ها باشیم.

به گزارش مشرق، بیش از یکسال از حصول توافق هسته‌ای برجام میان ایران و 5+1 در وین می‌گذرد و بیش از 6 ماه است که این توافقنامه عملاً در مسیر اجرا قرار گرفته است. فارغ از موافقت یا مخالفت با برجام، مهمترین مسئله این روزها آن است که فارغ از ارزشگذاری مثبت یا منفی درباره این اتفاق مهم، چه "تجربه‌"‌ای می‌توان از آن آموخت؟ این تجربه هم می‌تواند فنی و تکنیکی و درباره شیوه مذاکرات بسیار مهم و حساس بین‌المللی باشد و هم درباره پیش‌فرض‌ها و تئوری‌هایی که به مثابه چراغ‌راهی برای مسیر انقلاب اسلامی عمل می‌کنند. محمدجواد لاریجانی از جمله افرادی است که در هر دو حوزه تخصص دارد و تراز علمی و تجربه‌های عملی او می‌تواند مخاطب را به این نتیجه برساند که نظرات وی کاملاً قابل اعتناست.
تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
مهدی گفت : طاهره جان! اگر من روزی شهید بشوم، چیکار می‌کنی؟ خواستند مصاحبه کنن چه می گویی؟ ته دلم لرزید. گفت : بالاترین درجه این است که به شما میگویند همسر شهید.
سرویس جهاد و مقاومت مشرق -  چه کسی می داند جنگ چیست؟ چه کسی می داند فرود یک خمپاره قلب چند نفر را می درد؟ چه کسی می داند جنگ یعنی سوختن، یعنی آتش، یعنی گریز به هرجا، به هر جا که اینجا نباشد، یعنی اضطراب که کودکم کجاست؟ جوانم چه می کند؟ دخترم چه شد؟ ما کجای این سوال ها و جواب ها قرار گرفته ایم ؟ گلوله ای از لوله دوشکا شلیک می شود و در مبدا به حلقومی اصابت نموده و آن را سوراخ کرده و گذر می کند، حالا معلوم نمایید سرکجا افتاده است؟ کدام گریبان پاره می شود؟ کدام کودک در انزوا و خلوت اشک می ریزد؟ و کدام کدام...؟
 
جنگ، جنگ است، برای شیعیانی در آن طرف مرزها، حرامی ها نگاه چپ می خواستند به حرم عقیله بنی هاشم بیاندازند که غیور مردان ایرانی جلو نگاه و فکرهایشان را گرفتند. قاسم ، علی اکبر ، جعفر و عبدالله امام حسین ( علیه السلام) نیستند اما خود را می توانند شبیه‌شان کنند و از حریم عقیله بنی هاشم (علیه السلام) محافظت کنند. حتی اگر خونشان در این راه ریخته شود. مهدی خراسانی هم یکی از همین غیور مردان ایرانی است که فدای عقیله بنی هاشم (علیه السلام) شده است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
ایران می‌خواهد از قدرت سایبری برای ایجاد اختلال در سامانه‌های موشکی دفاعی دشمن، مقر فرماندهی و کنترل، سامانه‌های بدون سرنشین هوایی و دریایی، عملیات‌های لجستیک یا زیرساخت‌های حیاتی استفاده کند.

سرویس جنگ نرم مشرق- اندیشکده «واشنگتن» در جدیدترین گزارش خود به قدرت سایبری ایران و راه‌های مقابله با آن با عنوان «سایه بلند سایبری ایران» پرداخته است. مشرق صرفا جهت اطلاع نخبگان و تصمیم‌گیران عرصه سیاسی کشور از رویکردها و دیدگاه‌های اندیشکده‌های غربی این گزارش را منتشر می‌کند و دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ مورد تأیید مشرق نیست. 

این گزارش در ابتدا با این ادعا که تهران بیش از یک دهه‌ است که از سایبر به عنوان سلاحی برای مقابله با مخالفان داخلی و دشمنان خارجی خود استفاده می‌کند، می‌نویسد: «پس از کشف حملات سایبری 2010 علیه برنامه هسته‌ای خود، و اعمال تحریم‌های جدید نفتی و مالی در سال 2011 و پس از آن، ایران دست به حملات سایبری تلافی‌جویانه علیه اهداف بخش نفتی عربستان و نیز بخش مالی آمریکا زده است».

سایه بلند قدرت سایبری ایران بر سر غرب 

اندیشکده واشنگتن گزارشی در رابطه با قدرت سایبری ایران و راه‌های مقابله با آن با عنوان «سایه بلند سایبری ایران» منتشر کرده است

تعداد بازدید از این مطلب: 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: ماموریت ذاتی نیروهای مسلح نیاز به هماهنگی با وزارت خارجه ندارد و باید ماده ۳۰ لایحه برنامه توسعه اصلاح شود.

به گزارش مشرق، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره مشکلات متعدد در لایحه برنامه ششم از جمله ماده 30 این لایحه، اظهار کرد: این ماده نیروهای مسلح را مکلف کرده است تا تمامی اقدامات خود در زمینه روابط خارجی را با هماهنگی وزارت امور خارجه انجام دهند که اقدامی کاملاً نادرست است.

تعداد بازدید از این مطلب: 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
انحراف آیت‌الله منتظری کار را به جایی رساند که حضرت امام که روزی را با تعابیری همچون «فقیه عالی‌قدر»، «مجاهد بزرگوار» یا «حاصل عمر من» خطاب قرار می‌دادند، در پایان عمر خویش بر «ساده‌لوح» بودن وی تصریح نمودند.

به گزارش مشرق، پیروزی انقلاب اسلامی ایران شرایطی را فراهم آورد که مردم ایران پس از چند صد سال تحمل ظلم و جور مسیری را بیابند که راه آزادی و عدالت و اسلام راستین را به آن‌ها نشان داده است. در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی، خون‌های بسیاری ریخته و رنج‌های فراوانی کشیده شد.

اگرچه پیروزی انقلاب اسلامی بدون حضور توده‌ی مردم و قشرهای جامعه امکان‌پذیر نبود، ولی وجود رهبری حضرت امام خمینی (ره) در این مسیر همچون چراغ راهنمایی برای انتخاب و پیمودن راه درست بود. در این مسیر، شاگردانی در محضر حضرت امام تربیت شدند که کمک شایانی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایفا کردند. اگرچه این شاگردان نقش شایانی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، ولی در مسیر روند انقلاب اسلامی برخی از این افراد دچار اشتباهات و حتی فراتر از آن انحرافات تأسف باری شدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 233
موضوعات مرتبط: اجتماعی , تاریخی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 24 مرداد 1395
نظرات
برخی از تحلیلگران معتقدند که حزب جمهوریخواه مجبور است که پدیده ترامپ را بپذیرد و برخی دیگر این حزب را فراتر از یک کاندیدا و حزبِ کارزارهای سخت‌تر از این می‌بینند.
سرویس جهان مشرق- دانلد ترامپ، با شعاری متفاوت و با رویکردی تمام پوپولیستی پا در عرصه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گذاشت. وی در مسیر تبلیغات و رقابت، خود را در مقابل چهره‌های بزرگ حزبی که مدعی نامزدی آن بود قرار داد و در این مسیر پر حاشیه هواداران بسیاری را که دل چرکینی از این افراد بابت سیاست‌های غلط‌شان داشتند همراه ساخت. او در یک جبهه با دموکرات‌ها می‌جنگد و در جبهه دیگر، در حزب خودی کم دشمن ندارد. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند که گرچه ترامپ اقدامات و رفتارات عجیب و ظاهرا احمقانه از خود نشان می‌دهند اما به پشتوانه هواداران متعصب و وفادار خود تا بدین مرحله در مقابل تصمیم‌سازان حزب جمهوریخواه قد علم کرده و بزرگان حزب راهی به جز کنار آمدن با او و قبولش به عنوان رییس‌جمهور احتمالی آینده ندارند. بسیاری دیگر نیز معتقدند که حزب جمهوریخواه ثابت کرده که فراتر از یک کاندیداست و بیدی نیست که بادِ رفتارهای او بلرزد. بلکه به موقع اقدام جدی را در مورد او خواهد کرد.
 
 آیا ترامپ پایان عمر جمهوریخواهان را رقم خواهد زد؟

 

تعداد بازدید از این مطلب: 212
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 24 مرداد 1395
نظرات
رئیس ستاد اجرایی برجام در کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برجام ثمره مقاومت ملت ایران و تدابیر مدبرانه رهبر انقلاب بوده و حالا وقت چیدن ثمرات برجام است.

به گزارش مشرق، سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: حاج شیخ حسن خجسته نماینده جبهه الوفاق بحرین در جلسه امروز کمیسیون حضور یافت.

وی افزود: در ابتدای این جلسه، آقای بروجردی رئیس کمیسیون با اشاره به شرایط مستبدانه و سرکوب‌گر حقوق اولیه مردم مظلوم بحرین و رفتار برخلاف حقوق بشر و حقوق شهروندی و برخلاف اصول دموکراسی حکومت بحرین گفت که حتی علما و چهره‌های معنوی و روحانی از دست رژیم مستبد بحرین در امان نیستند، در این زمینه دخالت عربستان سعودی به ویژه انگلیس نقش اصلی را ایفا می‌کند.

نقوی ادامه داد: بروجردی همچنین گفت که ملت اسلامی و انقلابی ایران، مجلس شورای اسلامی و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، بار دیگر اقدامات مستبدانه و سرکوب‌گرایانه حکومت بحرین را محکوم می‌کند و حمایت مجدد خود را از مطالبات به حق مردم بحرین و مبارزات شیخ عیسی قاسم اعلام می‌دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 24 مرداد 1395
نظرات
باورتان می‌شود بیخ گوشمان در یک سالن نمایش حرفه‌ای و با سه بازیگر شناخته‌شده، نمایشی روی صحنه رفته است که در آن تمایلات هوس‌آلود جنسی، همبستری زن متاهل با مردی دیگر و ... بیان می‌شود؟

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - روزگار دوری بود که تئاترهای لاله زار، گزینه های پیشنهادی مختلفی از ابتذال را پیش روی مخاطب قرار می داد اما وقوع انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نگره معنویت در هنر شکلی دیگر سو به این حوزه داد تا دیگر بساط نمایش های بی بنیه اخلاقی از این سرزمین رخت بربندد. اما انگار چند سالی است که به شکلی خزنده، رویه اجرایی نامناسبی به لحاظ اخلاقی در نمایش ها شکل گرفته که حتی دست آن فضای مسموم پیش از انقلاب را از پشت بسته است. نمایش هایی با بن مایه اروتیسم که به شکلی گستاخانه درصدد اشاعه تفکری مفسدانه بر صحنه تماشا هستند. آثاری که می توان به شکلی واضح، نمونه های بسیاری از نشانه های جنسیت خواهانه نویسنده و کارگردان اثر را عیان کرد که اشارات بی پرده ای از فضای فکری مورد علاقه نزد مجری گمگشته نمایش را برملا می سازد. جایی که تفکری غربی به شکلی بی حیا می خواهد در دل صحنه نمایش، شکلی کاملا متفاوت از حیای ایرانی را برای مخاطب شکل بخشد و در این راه نمایش «دوباره اون آهنگو بزن سام» با ترکیب آلن و همفری بوگارت و پژمان جمشیدی و امیرمهدی ژوله و بهاره رهنما معجونی ساخته که چه در ساختار اثر و چه در محتوای سخیفی که ارائه می دهد، نشانه های انحطاط فکری مخاطب را نشانه گرفته است!

انتشار انواع نمایش های زننده بدون نظارت مسئولان فرهنگی/ برپایی صحنه های اروتیک در نمایش «دوباره اون آهنگو بزن سام»/ اشاعه تفکر غربی و بروز گستاخی روابط در نمایشی مبتذل

تعداد بازدید از این مطلب: 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
از اول انقلاب تا امروز هر وقتی هر کاری را محول به مردم کردیم، آن کار پیش رفته است. هر کاری را انحصاری در اختیار مسئولان و رؤسا و مانند این‌ها قرار دادیم، کار متوقف مانده است.

به گزارش مشرق، مردم ضلع سوم از هرم نظام سیاسی، مهم‌ترین پایه و راسخ‌ترین عمود نظام هستند. آیت‌الله خامنه‌ای، به عنوان رهبر و اندیشمند برجسته اسلامی، در فرمایشات خود، مردم را دارای کرامت و ارزش و نیز قدرتمند و کارساز می‌دانند و برای نقش آنان در نظام اسلامی اهمیت بسیاری قائل هستند؛ به گونه‌ای که مقبولیت نظام اسلامی را وابسته به پذیرش نظام از طرف مردم می‌دانند.
 
اندیشمندان و متفکران همواره در بررسی نظام سیاسی اسلامی، با نگاهی از بالا، به نقش و جایگاه حاکم، مسئولان و کارگزاران توجه کرده‌اند و به ویژگی‌ها و باید و نبایدهای آنان پرداخته‌اند؛ اما به جایگاه و ویژگی‌های مردم که گستره و طیف وسیعی از هرم نظام سیاسی را تشکیل می‌دهند، کمتر توجه شده است. در حالی که در یک نظام و جامعه پیشرفته اسلامی، باید نقش و جایگاه مردم در حاکمیت نیز تعریف شده و مشخص باشد؛ چرا که شناخت صحیح در این باره از اموری است که در سرنوشت سیاسی جامعه نقشی تعیین کننده دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
عربستان علاوه بر این‌که می‌کوشد از این گروهک منحوس برای ناامن‌سازی داخلی ایران بهره ببرد، در تلاش است تا با توسعه روابط آن‌ها با بازیگران عرب، روابط دیپلماتیک ایران با این بازیگران را امنیتی‌ کند.

به گزارش مشرق، چندی پیش محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اقدامی عجیب و معنادار در پاریس با مریم رجوی سرکرده گروهک تروریستی منافقین دیدار کرد. این دیدار در داخل ایران بسیار خبرساز شد. برخی هم‌سویی یک شخصیت «فلسطینی» با منافقین را سوژه‌ای یافتند برای بیان نگاه انتقادی‌شان به سیاست‌های ایران در قبال آرمان فلسطین و برخی هم از ضرورت موضع‌گیری رسمی ایران در قبال محمود عباس و ... سخن گفتند.

در این میان نگاه تحلیلی به این دیدار و کارگردانان اصلی آن که موضوع اصلی این مقاله است، محل بحث برخی دیگر بود. آن‌چه در ادامه می‌آید سعی دارد این دیدار را در چارچوب جنگ دیپلماتیک عربستان با ایران تبیین کرده و پیشنهاداتی را برای ممانعت از توفیق ریاض در این خصوص مطرح نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
تعداد بازدید از این مطلب: 578
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
نشست اخیر منافقین در فرانسه و حمایت بی‌چون و چرای عربستان و آمریکا از آنان به نیابت از رژیم صهیونیستی، ثابت می‌کند که راهبرد آنان برای تضعیف ایران اسلامی از طریق تقویت و تجهیز داعش، به بن‌بست رسیده و دست به دامن فرقه تروریستی رجوی شده‌اند.

به گزارش مشرق، «محمدحسن قدیری ابیانه» در روزنامه «حمایت»نوشت:

هفته گذشته در خبرها آمده بود «افریم اینبار» رئیس اندیشکده صهیونیستی «بگین- سادات» به صراحت اعلام کرده که داعش، ابزار مفیدی برای تضعیف تسلط تهران بر خاورمیانه است و نابودی داعش را اشتباهی راهبردی برشمرده است. این اظهار نظر در حالی است که در اسناد سری امنیتی آمریکا که توسط ادوارد اسنودن، افشاگر آژانس امنیت ملی این کشور منتشر گردید، تأکید شده داعش محصول مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است.

عملیات شکل‌گیری این گروه تروریستی که با نام رمز «لانه زنبور» بین این سه طرف کلید خورد با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی انجام گرفت و مقرر شد ساختاری با شعارهای به اصطلاح دینی بسیار افراطی در منطقه شکل گرفته و گسترش یابد.

تعداد بازدید از این مطلب: 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
تصاویری دیدنی از ورزشکاران در روز هفتم رقابت‌های بازی‌های المپیک ریو 2016
تعداد بازدید از این مطلب: 382
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
مرحوم هیکل می‌گفت در این منطقه که همه‌جایش ناامن است، سهم عمده‌ی امنیت شما، از نگاه من که از بیرون تحولات را دنبال می‌کنم، برمی‌گردد به نقشی که امام خامنه‌ای در هدایت و سکان‌داری این جریان دارد. این را از این جهت عرض کردم که نگاه بیرونی چیست.

به گزارش مشرق، ده سال بعد از جنگ ۳۳ روزه، الیوت آبرامز، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوره‌ی بوش پسر، به صراحت اعتراف کرد که «اهداف جنگ ۳۳ روزه به معادلات منطقه‌ای نیز مربوط بود و تلاش می‌شد با این جنگ ایران ضعیف و جایگاه اسرائیل در منطقه تقویت شود.» اما پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، همه‌ی معادلات آنان را بر هم زد. بنابراین استراتژی دشمن به سمت «جنگ نیابتی» تغییر کرد تا با این طرح بتوانند امنیت محور مقاومت و به‌طور خاص ایران را مخدوش کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در المپیک ریو برابر مصر به میدان رفت و این تیم را 3 بر صفر شکست داد تا با ثبت دومین برد خود در المپیک حضورش را در جمع هشت تیم برتر مسجل کند.

گروه ورزشی مشرق، تیم ملی والیبال ایران در چهارمین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک 2016 ریو از ساعت 17 برابر مصر قرار گرفت و توانست با نتیجه 3 بر صفر و با امتیاز های 28 - 26، 25 - 22، 25 - 16 حریف خودرا شکست داده و در اولین حضور خود در المپیک راهی مرحله دوم شود.

ترکیب ایران: سعید معروف، شهرام محمودی، عادل غلامی، سید محمد موسوی، مهدی مرندی، میلاد عبادی‌پور و فرهاد قائمی

شاگردان لوزانو از 3 بازی گذشته خود دو شکست با نتایج 3 بر صفر و  3 بر 2 به ترتیب برابر آرژانتین و لهستان و یک پیروزی 3 بر صفر برابر کوبا در کارنامه دارند. این در حالی است که مصری‌ها هم از 3 بازی گذشته خود دو شکست برابر روسیه و لهستان دارد و کوبا را هم با نتیجه 3 بر صفر شکست داده بود. تیم مصر پنجمین حضور المپیکی خود را تجربه می‌کند و در ریو با پیروزی بر کوبا به اولین برد تاریخ حضورش در المپیک هم دست یافته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 269
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
در حالی که سازمان‌های آزادی بخش مشمول قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم نیستند، وزیر اقتصاد در تفاهم‌نامه‌ با گروه ویژه اقدام مالی FATF، به طرف غربی تعهد داده که ایران قانون مذکور را اصلاح و استثنا شدن گروه‌های مقاومت و سازمان‌های آزادیبخش از مصادیق تروریسم را حذف خواهد کرد.

سرویس اقتصاد مشرق - یکی از موضوعاتی که پس از برجام به عنوان مهمترین بهانه عدم همکاری و همراهی بانک‌ها و موسسات مالی خارجی با ایران مطرح شد، عدم الحاق ایران به کنوانسیون‌های مربوط به پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به‌خصوص FATF و در نتیجه اعلام ریسک بالای احتمال پولشویی از جانب ایران بود.
 
علت پنهان‌کاری دولت یازدهم درباره تفاهم‌نامه‌ای که علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد با گروه ویژه اقدام مالی (مبارزه با پولشویی) FATF امضا کرده، مشخص شد: پای یک اقدام خیانت آمیز علیه منافع ملی در میان است.
تعداد بازدید از این مطلب: 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
وزنه‌بردار دسته 85 کیلوگرم کشورمان اولین مدال کاروان ایران در المپیک 2016 برزیل که به رنگ طلا بود را کسب کرد و موفق شد رکورد جهان و المپیک را نیز به نام خود ثبت کند.

به گزارش مشرق،در هفتمین روز از بازی‌های المپیک 2016 ریو، از ساعت 2:30 بامداد رقابت‌های گروه A دسته 85 کیلوگرم وزنه‌برداری با حضور کیانوش رستمی از ایران به همراه 10 وزنه‌بردار دیگر به روی تخته رفتند که نماینده شایسته کشورمان با مجموع 396 کیلوگرم مدال طلای این وزن را به گردن آویخت و اولین مدال ایران را که طلا بود، کسب کرد.

دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن کار خود در دو ضرب را با انتخاب وزنه 215 کیلوگرمی آغاز کرد اما نتوانست آن را بالای سر ببرد. او در ادامه موفق شد در دومین حرکتش وزنه 215 کیلوگرم را مهار کند. رستمی در حرکت سوم موفق شد وزنه 217 کیلوگرمی را بالا ببرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 261
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
«مارک والاس» مدیرعامل سازمان ایران‌ستیز «متحد علیه ایران هسته‌ای» و «استیون لندمن» کارشناس آمریکایی در عین جهت‌گیری‌های سیاسی کاملاً عکس هم، در یک موضوع اتفاق‌نظر دارند: «برجام هیچ چیز را تغییر نداده است».

سرویس جهان مشرق- یک سال پس از آن‌که برجام به فرجام رسید و ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد، مردم کشورمان هم‌چنان در انتظار پیامدهای ملموسی هستند که قرار بود از این توافق در زندگی‌شان ببینند؛ اتفاقی که به خاطر عهدشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های آمریکا هنوز محقق نشده است. البته بدعهدی آمریکایی‌ها مسئله تازه‌ای برای ایرانی‌ها (یا کشورهای دیگر جهان) نیست، اما از آن‌جایی که مذاکرات چهره‌به‌چهره و «توافق» هسته‌ای دیدگاه برخی را در داخل کشور نسبت به دشمنی آمریکایی‌ها تلطیف کرده بود، اکنون ممکن است این‌گونه به نظر برسد که شاید عده‌ای «آمریکاستیز» درون ایران دارند تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای را به شکست بکشانند یا آمریکا را بدتر از آن‌چه که واقعاً هست، نشان دهند.

برجام هیچ چیز را تغییر نداد
تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:‌ ۶۵ نشست در خصوص فضای مجازی در ایالت‌های مختلف آمریکا در یک زمان محدود انجام شد اما جلسات شورای عالی فضای مجازی با وجود تاکیدات فراوان رهبری تشکیل نمی‌شود.

به گزارش مشرق، حسن رحیم پور ازغدی در دومین روز از سومین اجلاس ملی فعالان شاخص جبهه فضای مجازی انقلاب اسلامی "فصل وصل" در خصوص "چرایی اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی" گفت: شما فعالان عرصه فضای مجازی باید در فضای سایبر، تمامی نهاد ها را پاسخگو کنید. اگر امر به معروف را در فضای سایبری مدیریت نکنید، جمهوری اسلامی در بیست سال دیگر یا از بین خواهد رفت و یا گرفتار فساد شدید خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 470
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به اینکه حکام آل سعود می‌گویند ما خادم خانه خدا هستیم، خاطرنشان کرد: اینها در یمن چه می‌کنند، داعش را چگونه به وجود آوردند؟ مستکبران، دنیای اسلام را با پول آل‌سعود به‌جان هم انداخته‌اند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمد امامی کاشانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های عبادی - سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریک ایام دهه کرامت به عموم مسلمین جهان با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) گفت: باید دنیا و آخرت را با هم مشاهده کرد و خداوند زندگی را اینچنین قرار داده که اگر جامعه خداوند را در زندگی مشاهده کند به جامعه باسعادتی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که انسان چگونه به شکرگزاری خداوند بپردازد، اظهار داشت: نعمتها همه از طرف خداوند است و اگر انسانها نعمتها را ببینند و خداوند را شکر کنند جامعه به سعادت حقیقی خود می‌رسد. نگاه به دنیا باید پایین‌دستی و به دین بالادستی باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نمی‌توان با مبانی غربی و با تکیه بر غرب مشکلات جمهوری اسلامی را حل کرد.

به گزارش مشرق، سردار علی فدوی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره 1000 شهید شرق شهرستان اصفهان اظهار کرد: امروز رشادت‌ها و دلاوری‌های شهدای جمهوری اسلامی نه تنها جغرافیای سرزمینی ایران بلکه همه جغرافیای جهان اسلام و قلب جهان اسلام را در بر گرفته است؛ باید بر دامن‌های پاکی که این شهدا را در دامان خود پرورد‌ند و این عظمت را آفریدند.

وی افزود: سلام و صلوات می‌فرستیم بر شهدای شرق اصفهان با بیش از 1000 شهید که در جای‌جای جبهه‌ها عظمت آفریدند و در همه صحنه‌های عملیاتی دفاع مقدس، رزمندگان این منطقه همواره مایه افتخار بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
تصاویری دیدنی از ورزشکاران در روز ششم رقابت‌های بازی‌های المپیک ریو 2016
تعداد بازدید از این مطلب: 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
نماینده طرقبه و چناران در مجلس با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها هرگز جرأت حمله به ایران را ندارند، گفت: دشمنی آمریکا با ایران ربطی به برجام ندارد.

به گزارش مشرق، محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤالی درباره فرافکنی دولت از نقض تعهدات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در برجام، اظهار داشت: برای دولتمردان و ملت ایران طی 37 سال گذشته اثبات شده که آمریکا دشمن ماست.

*افراد خوش‌بین به آمریکا هم اذعان به دشمنی این کشور با ایران دارند

وی افزود: همان افرادی که حتی به آمریکا خوش‌بین هستند، اذعان می‌کنند که آمریکا دشمن جمهوری اسلامی ایران است، دلیل دشمنی آمریکا با ما بسیار مشخص است و آن حمایت دائمی و همه‌جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی است، این رژیم غاصب تاکنون صدها بار دشمنی خودش را با ایران اعلام کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
چند هفته قبل از اجرای طرح و پس از حمله نظامی آمریکا به طبس توسط امدادهای غیبی، به طور غیر منتظره یکی از پاسداران کمیته انقلاب اسلامی به منزلی در خیابان مقدس اردبیلی تهران مشکوک و آن را زیر نظر می‌گیرد.
به گزارش سرویس تاریخ مشرق؛ بي‌ترديد رويداد «كودتاي نوژه» را نمي‌توان جدا از سلسله رفتارهاي امريكا با نظام نوپا و اسلامي ايران ارزيابي كرد. هر چند شكست امريكا در صحراي طبس موجب شد تا مقامات اين كشور به‌طور موقت انديشه عمليات نظامي عليه كشورمان را از سر بيرون كنند، اما اين حادثه باعث نشد تا آمريكاييان طرح‌هاي خرابكارانه خود را متوقف كنند، بلكه حمايت مستقيم از ضد انقلابيون، تحريك آنان و همچنين پشتيباني از رژيم بعث عراق در مرحله پس از شكست كودتا در دستور كار آنان قرار گرفت.

اما دانستن نحوه شكست كودتا هم جالب و عبرت‌آموز است. نزديك شدن به عوامل اين توطئه شوم به دو صورت انجام داده شد. يكي به‌وسيله فعاليت‌هاي اطلاعاتي واحدهاي گوناگون امنيتي، اطلاعاتي و نظامي كشور و ديگر با افشاگري‌هاي خود عوامل كودتا. جالب آنكه شب قبل از كودتا، نزديكان امام ايشان را از اين توطئه آگاه كردند، حتي نيروهاي اطلاعاتي از امام خواستند براي احتياط اقامتگاه خود را ترك كنند، اما ايشان در پاسخ فرمودند: «از اينجا تكان نمي‌خورم و همين‌جا هستم. هر كدام مي‌خواهند بروند.» (سید علی موسوی ، کودتا و ضد کودتا، دفتر نشر و فرهنگ اسلامی، پاییز 1360 ، ص 189)
 
تعداد بازدید از این مطلب: 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه المپیکی خود مقابل کوبا قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 3 بر صفر پیروز شده و اولین برد المپیکی والیبال ایران را رقم بزند.

به گزارش مشرق، تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در رقابت‌های المپیک 2016 ریو از ساعت 17 برابر کوبا قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 3 بر صفر پیروز شده و اولین برد المپیکی والیبال ایران را رقم بزند. (خلاصه فیلم دیدار ایران - کوبا)

ترکیب ایران:شهرام محمودی، سید محمد موسوی، عادل غلامی، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سعید معروف و مهدی مرندی

تعداد بازدید از این مطلب: 264
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
مشاور کلینتون در گفتگو با PBS گفت: ما نیاز به یک رهبر جدید مصمم داریم که در مقابل ایرانی‌ها و روس‌ها در سوریه بسیار محکم و جدی برخورد کند و آنها را قلع و قمع کنیم.

سرویس جهان مشرق- در تازه‌ترین حواشی انتخاباتی آمریکا، سخنان شب گذشته ترامپ علیه کلینتون در نوک پیکان جنجال‌ها قرار گرفت. کار به جایی رسید که پای دختر مارتین لوترکینگ و سلمان رشدی -نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی- هم به قضیه باز شد. این جنجال بزرگ با ورود نامزد مستقل انتخابات همراه شد که به زعم کارشناسان «مهره» مخالفان ترامپ است. یکی دیگر از حواشی مهم بخصوص برای کشور ما، اظهارات «مایکل مورل» معاون رییس اسبق CIA در مورد لزوم کشتن ایرانی‌ها و روس‌ها در سوریه بود. از طرف دیگر، ویکی لیکس اعلام نموده که برای اطلاعات مفیدی که به روشن شدن قضیه مرگ مشکوک «ست ریچ» رییس بخش توسعه رای کمیته ملی دموکرات‌ها منجر شود، 20 هزار دلار جایزه تعیین کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
از مجموع روایات و قرینه های متعدد، ثابت می شود که عبد الله، آخرین پادشاه مقتدر بنی فلان، در کشور حجاز (عربستان)، می باشد که با مرگ او، دیگر خاندان خانوادگی آل فلان، بر سر جانشین او، به اجماع نخواهند رسید و هر چند که جانشین و یا جانشینانی هم داشته باشند.

به گزارش مشرق، باور به ظهور شخصي كه جهان را پر از عدل و داد كرده و ريشه هاي ظلم و ستم را مي چيند اختصاص به اسلام نداشته بلكه، شامل اديان مختلف الهي و آسماني مي شود و در اسلام، مسيحيت، يهوديت، زرتشت و... به ظهور اين شخص نويد داده شده است. خلاصه و حقيقت مهدويت، منتهي شدن سير جوامع جهان به سوي جامعه واحد و سعادت عمومي، امنيت و رفاه، تعاون و همكاري، همبستگي همگاني حكومت حق و عدل جهاني، غلبه حق بر باطل، غلبة جنودالله بر جنود شيطان، نجات مستضعفان و نابودي مستكبران، و خلافت مؤمنان و شايستگان به رهبري يك رجل و ابرمرد الهي است كه موعود انبياء و اديان و دوازدهمين اوصياء و خلفاي پيغمبر آخرالزمان است.

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات

 

ربیعی گفت: برای تحقق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید حدود چهار میلیون نفر دیگر از پرداخت یارانه حذف شوند.

به گزارش مشرق، علی ربیعی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، در مورد شاخص حذف افراد از یارانه و اینکه تاکنون چند نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند، گفت: در بحث یارانه ابتدا خلاف قانون اجرا شد. اگر زمینه‌های دقیق آن ملاحظه نشود به راه غلط خواهیم رفت. حدود 28 پایگاه اطلاعاتی را در این یکسال اخیر سامان دادیم و با آنها گفت وگو کردیم و چیز جدیدی بوجود نیاوردیم.
 
وی ادامه داد:ما درآمد و هزینه را در سه فرمول می گذاریم. مسکن، خودرو، درآمد و حتی سفر می تواند دارایی شما محسوب شود البته سفرهایی که بابت ماموریت می روند را جدا کردیم. هرچند یکی از اشکالاتی که بوجود آمده بود این بود کارگرانی که در خارج بوده و حذف شده بودند را بازگرداندیم. ما از طریق پایگاه ها دسترسی به فعالیت های اقتصادی داریم اما به حسا‌بهای بانکی سرک نکشیدیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 245
موضوعات مرتبط: اجتماعی , اقتصادی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
فرمانده کل سپاه گفت: رهبر انقلاب در یک سال اخیر نسبت به نفوذ دشمن هشدار دادند چون این خطر وجود دارد و این بعد از برجام جدی شده است.

به گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری ظهر امروز در دیدار با فرماندهان رده‌های مختلف سپاه کردستان در سنندج، با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: خداوند را شاکرم که امروز توفیق حضور در جمع فرماندهان سپاه کردستان را یافتم که در رابطه با مأموریت امنیت پایدار منطقه تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: اقداماتی که مجموعه سپاه کردستان در برقراری و پایدارکردن امنیت انجام می‌دهند، به حفظ انقلاب اسلامی کمک می‌کند و امیدواریم بتوانیم مأموریت کامل و جامع سپاه را در این منطقه به صورت مطلوب و وضعیت عالی به سرانجام برسانیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
شخصیت اصلی در ابتدا در محاصره داعش در سوریه گرفتار سپس تحویل رژیم اسرائیل می‌شود. در زندان، شخصیت بازی، متوجه حضور احمد متوسلیان شده و برای آزادی خود و او تلاش می‌کند.

به گزارش مشرق، «موسسه مصاف» از آغاز پروژه تولید بازی رایانه‌ای با موضوع «نجات سردار احمد متوسلیان از زندان رژیم صهیونیستی» خبر داد.
 
«مهدی خزاف» مدیر پروژه تولید بازی «حاج احمد» درباره ساخت گفت: «ایده پروژه احمد متوسلیان را جناب (علی اکبر) رائفی‌پور (مدیر موسسه مصاف) از چهار سال پیش مطرح کرد. اما تیم منسجمی برای شروع این کار نبود و به دلیل اینکه نمی‌توانستیم یک تیم را مستقر کنیم، زمان کلیدخوردن پروژه اندکی به تاخیر خورد. تا اینکه هشت ماه گذشته تیمی در داخل مجموعه مصاف تشکیل دادیم و شروع به کار بر روی داستان و بازی‌نامه این پروژه کردیم».
 

تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
قطعاً سفر رسمی و غیررسمی اتباع نه‌چندان سرشناس اروپایی به ایران و همچنین رفتار سفارت خانه‌های کشورهای اروپایی در ایران بی‌هدف نیست و در شرایطی که عملاً تجارت با ایران بواسطه شیطنت‌های کنگره با مشکلات جدی مواجه شده است از اهداف پنهان دیگری خبر می‌دهد.

سرویس سیاست مشرق - سنای آمریکا منافع اقتصادی برجام برای ایران را به قطع آزمایش‌های موشکی مشروط می‌کند. انعقاد قرارداد مشترک بین ایران و هند برای توسعه بندر چابهار زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد. ایرباس اعلام می‌کند که بدون اجازه آمریکا به ایران هواپیما نمی‌فروشد و دو شرکت واسطه در فروس ایرباس‌های دست دوم به ایران تحریم می‌شوند. قوانین سخت‌گیرانه و مبهمی برای فعالیت بانک‌های اروپایی در ایران وضع می‌شود تا جایی که هیچ‌کدام از آنها تمایلی به سرمایه‌گذاری در ایران ندارند. سناریوی طولانی نقض برجام توسط طرف غربی و آمریکایی که هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد و هیچ واکنش جدی را از طرف مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان به همراه ندارد؛ روحاین از عزت خیالی برجام صحیت می‌کند و آن طرف‌تر ظریف به املای خویش در برجام نمره 20 می‌دهد و ...
تعداد بازدید از این مطلب: 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
استقلال برای حضور در جمع مدعیان لیگ شانزدهم چاره ای ندارد جز اینکه در ایستگاه چهارم مسابقات از پیکان مجید جلالی سه امتیاز بگیرد.

سرویس ورزش مشرق - آبی ها با علیرضا منصوریان طی سه هفته ابتدایی رقابت‌ها تنها به ثبت یک امتیاز بسنده کرده اند تا در تقابل با پیکان با استرس فراوان به فکر فرار از شرایط ناگوار موجود باشند.

این دو تیم آخرین بار یکشنبه ۱۹ بهمن ماه سال ۹۳ با یکدیگر در ایستگاه بیستم لیگ چهاردهم روبر شدند که حاصل پیروزی یک بر صفر تیم امیر قلعه نویی برابر پیکانی بود که تا دقیقه ۹۵ با مهدی رحمتی دروازه اش را بسته نگه داشته بود.

پس از آن پیکان راهی دسته اول شد و رحمتی به استقلال برگشت تا امروز شرایط برای دو تیم در پیکار شماره ۲۳ کاملا متفاوت باشد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 381
موضوعات مرتبط: ورزشی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 20 مرداد 1395
نظرات
نیروهای ارتش طی دو روز گذشته علاوه بر بازپس‌گیری شهرک راهبردی کنسابا و ارتفاعات اطراف آن خود را به محدوده اداری غرب ادلب رسانده‌اند.
سرویس جهان مشرق- برای مخاطبان مشرق که طی سه سال گذشته پیگیر «سلسله گزارش‌های تحلیلی - میدانی سوریه» بوده‌اند، از تحولات میدانی در جبهه‌های «حلب، لاذقیه، دمشق، دیرالزور و ادلب» گزارش‌هایی تهیه شده است که در ادامه می‌خوانید. 
 
پیشروی سریع ارتش در لاذقیه/محاصره حلب همچنان پابرجاست/درگیری های شدید در منبج/ادامه درگیری ها در دیرالزور
تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود