آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 135
باردید دیروز : 206
بازدید هفته : 595
بازدید ماه : 580
بازدید سال : 5980
بازدید کلی : 146289

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: همه آحاد مسئولان و مردم باید احساس مسئولیت کنند و وظیفه اصلی خود را دفاع از نظام اسلامی قرار دهند.

محبت متقابل شیعه و سنی در کشور از امکانات منحصر بفرد در جنگ نامتقارن با دشمن است/ آحاد مسئولان و مردم در دفاع از نظام اسلامی احساس مسئولیت کنند

به گزارش مشرق، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهار هزار شهید استان گلستان که در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۵ برگزار شده بود، صبح امروز (پنجشنبه) در محل برگزاری این بزرگداشت در گرگان منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، فداکاری شهیدان در «حفاظت از انقلاب اسلامی، عزّت ملی و آینده و تاریخ کشور» را بسیار عظیم خواندند و گفتند: اگر این فداکاریها و شهادت‌طلبی‌ها نبود، نهال نوپای نظام اسلامی در مقابل طوفانهای سخت دوام نمی‌آورد و از بین می‌رفت، بنابراین باید روحیه ایثارگری و فداکاری را حفظ و تقویت کرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1769
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395
نظرات
چین در کنار آمریکا و روسیه، سومین کشوری است که طرح‌های عملیاتی برای هواپیماهای رزمی نسل پنجم پنهان‌کار را در اختیار دارد. جی 31 یک شکاری چند منظوره با طراحی رادار گریز است که اولین بار در سال 2012 پرواز کرده است.

به گزارش  سرویس دفاع و امنیت مشرق، همانند بسیاری از بخش ها و اجزای دیگر، کشور چین در حدود 4 دهه اخیر با سرعت بسیار بالایی برنامه مدرن سازی و نوسازی نیروی هوایی خود را آغاز کرده و به لطف مدیریت صحیح و سرمایه گذاری سنگین توانسته است به نتایج بسیار مناسبی دست پیدا کند و از هواپیماهای شکاری تا پرنده های سنگین ترابری در حال حاضر توسط چینی ها طراحی و ساخته می شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395
نظرات
رئیس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت می‌گوید مصرف محصولات تراریخته ممکن است در دراز مدت باعث جهش‌های ژنتیک، افزایش تومورهای سرطانی و حتی ناباروری شود.
به گزارش سرویس جامعه مشرق - آزمون و خطا بر سر سلامت مردم؛ آزمون و خطا، این‌بار بر سر مضر یا بی‌ضرر بودن محصولات کشاورزی تراریخته‌ای که بسیاری کشورهای دنیا از اتحادیه اروپا گرفته تا برخی همسایگان، تولید و مصرفشان را ممنوع اعلام کرده اند. 
 
حال اما برخی نهادهای مسئول همچنان در حال آزمون و خطا هستند و این بار مجوز واردات دانه‌های مبدل شده به روغن‌های خوراکی در کشور را از بین تراریخته‌هایی انتخاب کرده اند که برای اثبات بی‌ضرر بودنشان، کشورهای پیشرفته دنیا نیز به سال‌ها زمان نیاز دارند. محصولات تغییر ژنتیک یافته‌ای که ورودشان به سبد خانوار با سلامت 79میلیون شهروند ایرانی در ارتباط است.
تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 31 مرداد 1395
نظرات
رییس جمهور در روز صنعت دفاعی، از نمایشگاه توانمندی‌های وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حوزه هوایی، سامانه پدافند هوایی برد بلند باور ۳۷۳ و اولین موتور توربوجت ملی بازدید کرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه همزمان با ٣١ مرداد روز صنعت دفاعی، با حضور در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از توانمندی های این وزارتخانه در حوزه هوایی شامل بخش های هواپیماهای جنگنده و ترابری، بالگردها، هواپیماهای بدون سرنشین و فناوری های نوین بازدید و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردها و تحولات این حوزه راهبردی از جمله مراحل طراحی و ساخت نخستین موتور توربوجت ملی هواپیما قرار گرفت.

رییس جمهوری در این بازدید که سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وی را همراهی می کرد، همچنین از بخش های مختلف سامانه پدافند هوایی برد بلند باور ٣٧٣ که به دست توانمند دانشمندان و متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع و با همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و مراکز علمی و پژوهشی کشور طراحی و ساخته شده است، بازدید کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 233
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 29 مرداد 1395
نظرات
سردار دهقان گفت: قادر به قرار دادن ماهواره‌هایی با وزن ۵۰۰ کیلو در مدار هستیم که تمام نیازهای مربوط به داده‌های مکانی را برطرف می‌کند.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امروز جمعه(29 مرداد)‌ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد، گفت: این کودتا نقطه آغازی برای ایجاد یک وضعیت جدید در عرصه سیاسی و اداری کشور بود که همه استقلال و حیثت ما را تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی به تاراج بردند و برای این کار از هیچ راهی از جمله زندان، شکنجه و تبعید برای از بین بردن اصالتهای دینی و مذهبی کوتاهی نکردند.

سردار دهقان با اشاره به سالگرد حادثه 11 سپتامبر و پیامدهای آن اظهار کرد: منطقه ما هنوز گرفتار مداخله‌ها و اشغالگریهای ناشی از 11 سپتامبر است. آمریکا به بهانه اینکه در نقاطی از جهان تربیت تروریست انجام می‌شود و این مسئله امنیت آمریکا را مورد هدف قرار می‌دهد طرح «خاورمیانه بزرگ» را مطرح کردند و هدف آنها به ظاهر این بود که دولتهای مستبد را با دولتهای برآمده از مسیر دموکراسی عوض کنند و با طرح شعار ثبات، صلح، امنیت رفاه و دموکراسی زمینه حضور پیوسته خود را در منطقه فراهم بیاورند.

تعداد بازدید از این مطلب: 211
موضوعات مرتبط: نظامی , علمی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
شادْیاخ یا شادی کاخ، محوطه باستانیست که در نزدیکی شهر نیشابور در استان خراسان رضوی قرار دارد. عکس/ محسن کرامت

به گزارش مشرق، شادیاخ از دو واژه شادی و اخ تشکیل شده و به معنای شادی‌ آفرین است و با نام‌های شادکاخ، شاد جهان و شاد مهر نیز شناخته می‌شود.

این اثر تاریخی، اوایل سده سوم هجری مسکونی شد و تا سال ۶۶۹ هجری که زمین‌لرزه آن را در هم درنوردیده، اهمیت ویژه‌ای داشت. این مکان همچنین جایگاه زندگی شیخ عطار نیشابوری بوده‌ و اکنون نیز آرامگاه وی و همچنین خیام نیشابوری در آن محله قرار دارند.

در کاوش‌‌های باستان‌‌شناسی که در سال ۱۳۷۹ در این محل انجام گرفت شماری از بناهای معماری آن زمان مانند تالار عام، اندرونی و خانه‌‌های ویژه، آهنگری، سفالگری و شیشه‌‌گری و همچنین در آن منطقه پیدا شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 مرداد 1395
نظرات
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه براساس اصول و موازین سیاست خارجی ایران، توسعه روابط همه‌‌جانبه با کشورهای همسایه از اولویت برخوردار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران، از هر نوع ایده و ابتکاری برای افزایش تعامل و همکاری با همسایگان استقبال خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن سخنان حجت الاسلام حسن روحانی در نشست مشترک  با ولادیمیر پوتین و الهام علی اف روسای جمهوری روسیه و آذربایجان در باکو به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

همکاران گرامی!

جناب آقای الهام علیف، رییس جمهوری آذربایجان

جناب آقای ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری فدراسیون روسیه،

حضار محترم

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
یک متخصص فیزیک پزشکی گفت: عوارض امواج wifi هنوز از لحاظ علمی به اثبات نرسیده است، ولی هر نوع انرژی اضافه که به جسم انسان و هر سیستم بیولوژیکی وارد شود عارضه خواهد داشت بطوریکه یک ساعت در معرض wifi معادل خطر کشیدن چند سیگار و اضافه وزن است.

به گزارش مشرق، علی شبستانی منفرد - متخصص فیزیک پزشکی درباره مضرات و آسیب‌های جسمانی wifi اظهار کرد: امواجی که در سیستم‌های BPS و ماهواره استفاده می‌شود از نوع امواج الکترومغناطیس بوده و تحت عنوان EF می‌شناسیم، در یک نگاه کلی هر نوع انرژی اضافه که به جسم انسان و هر سیستم بیولوژیکی وارد شود عارضه به همراه خواهد داشت.
 
وی افزود: در حقیقت حدود انرژی و شدت امواج در سیستم‌های موبایل در حد ایجاد عارضه جدی برای سلامت انسان نیستند.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: امواج wifi  اثراتی گذرا مانند تحریک‌پذیری، افزایش درجه حرارت  و تغییر پتانسیل غشا را سبب می‌شوند، که ماندگاری ندارند؛ مطالعات انجام شده آسیب‌رسانی این امواج را در شدت‌های بالا تأیید کرده است، اما در شدت‌های پایین به قطعیت علمی نرسیدیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

نامزدی یک ایرانی برای ریاست‌جمهوری آلمان/ اقدام جدید آمریکایی‌ها علیه سپاه قدس/ تیراندازی در آبادان و انفجار در سیستان‌وبلوچستان/ افطاری دادن در شهرداری تهران ممنوع شد/ معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال زندانی شدکیهان

گزارش مستند کیهان بازی نفاق جدید را به هم ریخت

گزارش کیهان در افشای پشت پرده بازی محافل رسانه‌ای دولت با حاشیه‌ها و فراموشی وعده‌ها، این محافل را به تب و تاب انداخته است.

کیهان در گزارش «فراموشی وعده‌ها در پیچ و خم حاشیه‌ها» تصریح کرد که ملاقات برادر رئیس جمهور و امثال صفدر حسینی با یک مجرم آزاد شده فتنه 88 یا بزرگ‌نمایی رسانه ای شجریان و اظهار حسرت نسبت به پخش نشدن آواز ربنای شجریان از سوی روزنامه ایران، بازی‌های سرگرم کننده در جهت فراموشی وعده رونق و گشایش اقتصادی به واسطه بستن با کدخدا (آمریکا) است چه اینکه با وجود امتیازهای واگذار شده بی‌شمار در برجام به غرب، کمترین اتفاقی در حوزه اقتصاد و کسب و کار رخ نداده و حالا که مردم در حال مطالبه هستند، افراطیون با امثال شجریان و تاج‌زاده می‌خواهند موضوع و مسئله اصلی را به فراموشی بسپارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 13 ارديبهشت 1395
نظرات
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه دشمن وقتی قدرت شما را ببیند، ناچار به عقب‌نشینی خواهد شد، فرمودند: اما وقتی در نشان دادن مبانی و عناصر قدرت خود در مقابل دشمن، ملاحظه و اجتناب کنیم و یا بترسیم، دشمن «گستاخ» می‌شود.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح  امروز (دوشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان و نومعلمان سراسر کشور ضمن تجلیل از تلاشها و زحمات جامعه معلمی، «تربیت نسل آینده ای با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخص های ممتاز و جریان ساز» را وظیفه اصلی و بسیار خطیر آموزش و پرورش و معلمان دانستند و تأکید کردند: اگر جامعه ای با چنین ویژگی هایی شکل بگیرد، قطعا اقتصاد مقاومتی و بدون نفت، برخورداری از فرهنگ مستقل، اصلاح الگوی مصرف و روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی ها معنا پیدا خواهد کرد.

رهبر انقلاب، کار معلمی را کاری دشوار  توصیف کردند و گفتند: کار مخلصانه و برای خدا، ماندگار و موجب نجات است و زمینه کار مخلصانه در شغل معلمی، کاملاً وجود دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
وزیر دفاع با بیان اینکه بهره گیری نظامی از فضا به بخشی از راهبرد نظامی آمریکا تبدیل شده است که می تواند امنیت جهان را با خطر جدی مواجه کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه استفاده نظامی از فضای ماورای جو مخالف است.

با هرگونه استفاده نظامی از فضای ماورای جو مخالفیم/ حمایت ایران از همه جریانات آزادیبخش در لبنان، فلسطین، یمن و عراقبه گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجمین همایش سالانه بین‌المللی امنیت به روسیه سفر کرده است، طی سخنانی در این همایش با بیان اینکه در کنفرانس سال گذشته در خصوص رشد، گسترش و تقویت نظامی گریِ ساختارمندِ گروه های تروریستیِ تکفیری در منطقه غرب آسیا و توسعه آن به قفقاز، آسیای مرکزی، هند، غرب چین و اروپا هشدار داده بودم، اظهار داشت: تروریسم افسارگسیخته امروز بر گسترش ناامنی، افزایش بی ثباتی و تصاعد و تسری بحران و بسترسازی ایجاد چالش در ابعاد داخلی و خارجی تمرکز کرده و کشورهای سوریه عراق، افغانستان، لیبی، یمن و کشورهای شمال افریقا و حتی برخی کشورهای اروپائی را جولانگاه جنایات ضد بشری و ضد انسانی خود قرار داده و جای تأسف آنکه برخی دولت ها در سطح منطقه و فرامنطقه حمایت همه جانبه ای را در ابعاد آموزشی، مالی، لجستیکی، نظامی و سیاسی بعمل می آورند.

تعداد بازدید از این مطلب: 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394
نظرات
متخصصان پزشکی قانونی جزییات اتفاقات پس از مرگ برای جسد را به همراه7 اتفاق عجیب و غریب که از بدن مرده دیده می شود را تشریح کردند.
به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ در حالی که بسیاری از ما دوست نداریم بدانیم برای بدن ما پس از مرگ چه اتفاق می افتداما دانشمندان پزشکی قانونی و محققان این موضوع را بسیار جذاب می دانند به طوری که آنها جزئیات این روند طبیعی را بادقت ثبت کرده اند.
 
معمولا مرگ با توقف عملکرد قلب شروع می شود  زمانی که این عضو حیاتی می میرد تنفس فرد به زودی متوقف می شود و عملکرد مغز شما به دلیل کمبود خون و اکسیژن از کار می‌افتد.
 
با این حال، حقیقت امر این است که همه اعضای بدن شما به طور ناگهانی پس از مرگ نمی میرند بلکه قسمت های مختلف بدنتان درزمان های متفاوتی می میرند و زمان مرگ دیگر اعضای بدن شما به شرایط جسمانی شما هم وابسته است.
تعداد بازدید از این مطلب: 610
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
«آلن گودمن» که سابقه جاسوسی علمی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را دارد پس از سفر به ایران و بازدید از پژوهشگاه‌های و دانشگاه‌های کشورمان گفت:«حسن‌نیت به‌شدت زیادی در فضای آموزشی ایران نسبت به آمریکا موج می‌زند! این وضعیت، سنگ بنایی است که می‌توان همکاری‌های جدید آموزشی را بر آن استوار کرد.»

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: رهبر انقلاب در صحبت‌های خود درباره هرگونه رابطه ایران با آمریکا، بارها و بارها نسبت به دو نکته به طور خاص هشدار داده‌اند: مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عدم اعتماد به آن‌ها. اطلاعاتی که سردار سرلشکر دکتر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد، نشان می‌دهد که نه‌تنها نفوذ آمریکایی‌ها و اعتماد به آن‌ها در فضای علمی کشور در شرف ورود به مرحله‌ای تازه است، بلکه ظاهراً برخی مقامات دانشگاهی در کشورمان با مهمان‌نوازی ویژه‌ای که از ایرانی‌ها سراغ داریم، به استقبال تلاش‌های جاسوسان آمریکایی برای براندازی در کشورمان رفته‌اند. سفر هیئتی به ظاهر علمی از آمریکا (که در رأس آن‌ها عضو سابق سازمان سیا قرار داشت) به کشورمان و بازدید آن‌ها از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مهم ایران، باید زنگ خطری باشد که امیدواریم برای دولت به صدا درآمده باشد و یا دست‌کم از این پس به صدا دربیاید.

مهمان‌نوازی ایرانی از جاسوسان آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 26 بهمن 1394
نظرات
فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مورد وضعیت ایران در حوزه طراحی جنگنده‌ها، اظهار داشت: این امر بیشتر در دست ارتش است و ما در بحث بدون سرنشین کار کرده‌ایم با این وجود با وزارت علوم صحبت‌هایی شده است و بناست هواپیمای بمب‌افکن را در دست راه‌اندازی قرار دهیم.

به گزارش مشرق، سردار امیرعلی حاجی‌زاده ظهر امروز در نشست "ایران موشکی" در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در مردم و مسئولان دو نگاه و رویکرد وجود داشت؛ نگاه نخست، رویکرد استقلال‌طلبانه و انقلابی بود که امام(ره)، ملت و رهبری این نگاه را دنبال می‌کردند و در مقابل عده‌ای نیز نگاه خوش‌بینانه به غرب داشتند.

نیروی هوافضای سپاه به دنبال ساخت هواپیمای بمب افکن بومی

وی افزود: عده‌ای معتقد هستند که دنیا کدخدایی دارد و باید در پازل بزرگ آنها قرار بگیریم تا مسائل خود را پیش ببریم. این تفکر امروزه مطرح نمی‌شود بلکه از زمان دولت بنی‌صدر شروع و تا دولت فعلی این تفکر ادامه داشته است. در این تفکر به غرب خوش‌بین هستند و بر این باورند که همه سیاست‌ها بایستی بر این اساس تنظیم شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 342
موضوعات مرتبط: نظامی , علمی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
کارشناسان می گویند ویروس خطرناک زیکا با کشور عربستان مرتبط است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی العالم، فیصل الزهرانی، سخنگوی وزارت بهداشت عربستان، فاش کرد که دانشمندان، به تازگی منشأ ویروس زیکا را که پشه ای به نام ناموس الزاعجه است، کشف کرده اند.

الزهرانی تاکید کرد: این پشه، در حال حاضر در سواحل جده و جازان یافت می شود. ویروس زیکا، بروز زکام و بالارفتن درجه حرارت بدن به مدتِ حداقل سه روز را سبب می شود. پژوهش ها حاکی از خطرناک بودنِ این ویروس برای زنان باردار است، زیرا موجب بروز ناهنجاری هایی در سر جنین می شود.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان با بیان این که ویروس زیکا در برزیل مشاهده شده است، گفت که این ویروس هنوز به خاورمیانه نرسیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 344
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
نوجوان 16 ساله علی آبادی در اثر استفاده از گوشی تلفن همراه هنگام اتصال شارژ، جان باخت.
تعداد بازدید از این مطلب: 281
موضوعات مرتبط: علمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 10 دی 1394
نظرات
این روزها در کنار ابرهای سیاهی که تهران را فرا گرفته، یک سوال مهم وجود دارد؛ مردم چه عوامل یا کسانی را مسئول آلودگی آزار دهنده هوا می دانند؟

به گزارش مشرق، آلودگی هوا در تهران به اوج خود رسیده است؛ این را دیگر به راحتی از ندیدن برخی ساختمان های بلند و کوه های شمال پایتخت فهمید.

«سردرد» دائمی به دلی آلودگی هوا این روزها جز لاینفک زندگی تهرانی ها و ساکنین برخی کلان شهرهای کشور شده است؛ دردی که البته برخی مسئولان یا از آن بی خبرند و یا ترجیح می دهند که خود را بی خبر نشان دهند.

در کنار ابرهای سیاهی که این روزها تهران را فرا گرفته، یک سوال مهم وجود دارد؛ مردم چه عوامل یا کسانی را مسئول آلودگی آزار دهنده هوا می دانند؟

موسسه نظر سنجی دانش نوین ایرانیان(دانا) در جدید ترین نظرسنجی خود اقدام به بررسی نظرات شهروندان تهرانی درباره «آلودگی هوای پایتخت» پرداخته است.

بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به 55 بیشتر شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که «علت اصلی آلودگی هوای تهران را چه می دانید؟» اظهارداشته اند که «خودرودها»اصلی ترین عامل آلودگی هوای تهران هستند.

کارخانجات و صنایع و بنزین غیراستاندارد، بی کیفیت و ناسالم، رتبه های دوم و سوم را در آلوده کردن هوای تهران از دیدگاه شهروندان تهرانی دارند.

خودروهای تک سرنشین، خودروهای غیراستاندارد،  پدیده وارونگی هوا، موتور سیکلت ها و جمعیت زیاد نیز در رتبه های بعدی علل آلودگی هوای تهران از نظر شهروندان قرار عنوان شده اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 21 آذر 1394
نظرات

15تکنولوژی برتر نظامی که به زودی رونمایی می‌شوند+ تصاویر

اکثر تکنولوژی های برتری که در جریان زندگی امروز ما قرار دارند با اهداف نظامی طراحی و تولید شده اند و حالا 15 تکنولوژی آینده را معرفی می کنیم.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بودجه های کلانی که به مراکز تحقیقاتی نظامی اختصاص می دهند بستر مناسبی برای رشد تکتولوژی های روز دنیا فراهم می آورد.
 
یکی از مراکز تأثیر گذار در امر طراحی و ساخت پیشرفته ترین ادوات دفاعی و نظامی سازمان پروژه ‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی یا «دارپا» در آمریکا است، این مرکز نقش گسترده ای در پیشرفت های نظامی و اختراع جنگ افزارها در جهان داشته و در نظامی تر شدن دنیا سهم قابل توجهی دارد، اگرچه بسیاری از اختراعات این سازمان در حوزه های غیر نظامی نیز بکار گرفته می شود.
 
دارپا در بسیاری از تجهیزات مهم مانند GPS ٬ اینترنت و ساخت هواپیمای رادارگریز دست داشته و همواره در حال توسعه و تکمیل این تکنولوژی ها و سیستم های نظامی یا اطلاعاتی و جاسوسی خود است که باعث می شود تأثیر گسترده ای در خارج از میدان نبرد داشته باشد. در این گزارش به برخی از پروژه های مهم و فعال دارپا نگاهی انداخته و برخی از حیرت آورترین سیستم های آنها را که در حال کار روی آن هستند مورد بررسی قرار داده ایم.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 7 آذر 1394
نظرات
سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعای برخی مقامات آمریکایی گفت: ایران در سال های گذشته قربانی حملات جدی سایبری نظیر استاکس نت بوده ، ولی این حملات غیرقانونی را با حملات متقابل سایبری پاسخ نداده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1394
نظرات
واژه ال نینو این روزها نقل قول بسیاری از محافل خانوادگی و عمومی شده و در این میان عده‌ای نگران از زمستانی بس ناجوانمردانه سرد هستند و برخی دیگر با اتکاء به پیش بینی های هواشناسی آن را بی خطر و عادی قلمداد می‌کنند.

 

 

آماده//////////// بلاتکلیفی مردم از ‌ال ‌نینوی زمستانی!به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به طور معمول وضعیت جوی و آب و هوایی جزء اخباری به شمار می‌رود که مخاطبان بسیاری دارد و لابه لای موضوعات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و اقتصادی.... اخبار این حوزه با جذابیت خاص همراه است.

 

حس کنجکاوی، کسب آگاهی از میزان دما، آفتابی و یا ابری بودن وضعیت آب و هوایی موضوعی است که همواره چشم ها و گوش های بسیاری را به دنبال خود می‌کشد.

 

در ‌واپسین روزهای نخستین ماه پاییزی بود که در لابه لای سطور اخبار رسانه ها و جراید واژه ‌ال ‌نینو بر سر زبان ها افتاد.

 

در شرایطی که موضوع ‌برجام، حواشی نامه چهار وزیر به رئیس جمهور تحولات منطقه خاورمیانه، اختلاف و توطئه در خاندان آل سعود و .... در سر تیتر اخبار خبرگزاری ها قرار داشت، مرکز پیش بینی آب و هوای امریکا خبر وقوع زمستانی سرد در خاورمیانه را داد.

 

‌ال‌ ‌نینو یا ‌ال ‌نینیو،‌ یکی از چرخه های مشهور آب و هوایی جهان است که هر 2تا 7سال یک بار باعث ایجاد ناهنجاری های بزرگی در آب و هوای سیاره زمین می‌شود و از جمله این ناهنجاری ها می توان به سیلاب های ناگهانی، خشکسالی و یا قحطی اشاره کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 206
موضوعات مرتبط: علمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 آبان 1394
نظرات
در دنیای وحش گونه های متفاوتی از انواع و اقسام نرم تنان یافت می شود که در اینجا دسته ای ازعکس های مختلف این جانداران را گردآوری نموده ایم.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تصاویر زیر از لحظه هایی شکار شده است که که شگفتی های آن می تواند ذهن هر بیننده ای را درگیر خود کند.
 
در دنیای وحش گونه های متفاوتی از انواع و اقسام نرم تنان  یافت می شود که در اینجا دسته ای ازعکس های  مختلف این جانداران را گردآوری نموده ایم.
 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 349
موضوعات مرتبط: علمی , حوادث , گردشگری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 آبان 1394
نظرات

7ماده ی غذایی سرشار از پتاسیم

 

پتاسیم یک ماده ی معدنی مفید و لازم برای عملکرد ارگان های بدن است و در سلامت قلب، گوارش و تنظیم عملکرد کلیه ها نقش مهمی دارد.

 
موز

برای مقابله با کمبود پتاسیم لازم است که منابع غذایی آن را دریابید و به تغذیه تان اهمیت بدهید. مواد غذایی مفیدی مانند موز، عدس، بادمجان و غیره جزو منابع مهم پتاسیم هستند. در این مطلب شما را با 7 منبع فوق العاده ی پتاسیم بیشتر آشنا می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

روزی یک عدد موز میل کنید

نتایج پژوهشی که در British medical journal به چاپ رسیده است نشان می دهد موز یکی از منابع فوق العاده ی پتاسیم است که برای مقابله با سکته ی مغزی مؤثر عمل می کند. بعد از مطالعه ی 33 پژوهش در خصوص ارتباط بین پتاسیم و سکته ی مغزی مشخص شد که مقابله با کمبود این ماده ی معدنی باعث بهبود عملکرد کلیه ها می شود و با کنترل فشار خون، خطر سکته ی مغزی را کاهش می دهد. در واقع متخصصان، موز را یکی از همیاران کنترل کننده ی فشار خون می دانند و زمانی که فشار خون در حد نرمال باشد احتمال بروز سکته های قلبی و مغزی به مراتب کمتر می شود.
روش مصرف
برای جذب میزان پتاسیم مورد نیاز روزانه ی بدن روزانه یک عدد موز میل کنید.

برای بهره مندی هر چه بیشتر از پتاسیم موجود در بادمجان باید آن را با حرارت ملایم بخارپز کنید

روزانه 6 عدد آلو خشک میل کنید

به عقیده ی متخصصان تغذیه، میوه های خشک منبع ایده آل پتاسیم هستند. آلو خشک، زردآلوی خشک و کشمش برای پر کردن باک پتاسیم بدن بسیار مؤثرند. چون با خشک شدن این میوه ها غلظت مواد معدنی از جمله پتاسیم افزایش چشمگیری پیدا می کند.
روش مصرف
برای جذب پتاسیم مورد نیاز روزانه لازم است که حداقل 6 عدد میوه ی خشک مانند آلوخشک میل کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 632
موضوعات مرتبط: ورزشی , پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات

3دلیل خوب برای خوردن میگو

میگو طرفداران زیادی دارد چون اگر درست طبخ شود بسیار خوشمزه بوده و یک غذای مغذی است. اما عده ی زیادی نیز به دلیل بوی خاصی که غذاهای دریایی و به خصوص میگو دارد از مصرف آن چشم پوشی می کنند.

 
میگو

حدود 2000 گونه ی مختلف میگو در سرتاسر جهان وجود دارد. میگو طرفداران زیادی دارد چون اگر درست طبخ شود بسیار خوشمزه بوده و یک غذای مغذی است. اما عده ی زیادی نیز به دلیل بوی خاصی که غذاهای دریایی و به خصوص میگو دارد از مصرف آن چشم پوشی می کنند. اما بهتر است بدانید که میگو جزو آن دست خوراک هایی است که نباید از آن غافل بود. در این مطلب 3 خاصیت فوق العاده ی میگو و 7 دستور ساده برای طبخ آن را عنوان می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

میگو حاوی رنگدانه ای (آستاکسانتین) متعلق به خانواده ی کاراتنوئیدها است که تأمین کننده ی رنگ صورتی - قرمز میگو محسوب می شود. این رنگدانه به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی با پیری سلولی مقابله می کند

میگو سرشار از پروتئین

میگو سرشار از پروتئین است. این گنجینه ی کوچک دریایی یک پیش غذای فوق العاده است که به خوبی شما را سیر و از زیاده روی در مصرف غذای اصلی پیشگیری می کند. میگو همچنین منبع خوب مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

میگو علیه پیری

میگو حاوی رنگدانه ای (آستاکسانتین) متعلق به خانواده ی کاراتنوئیدها است که تأمین کننده ی رنگ صورتی - قرمز میگو محسوب می شود. این رنگدانه به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی با پیری سلولی مقابله می کند. آستاکسانتین همچنین با سرطان و بیماری های قلبی عروقی و دیگر بیماری های مزمن مقابله می کند. میگو حاوی مس، سلنیوم و ید نیز هست که برای بهبود عملکرد ارگان های بدن لازم بوده و نقش زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 783
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات

میوه ای برای ناکار کردن سلول های سرطانی

میوه ی کارلا (karela) که در زبان لاتین Momordica و در زبان عمومی خربزه ی تلخ نامیده می شود یکی از گیاهان معروفی است که در آسیا، آفریقا و جزایر کارائیب می روید.

خربزه تلخ

خربزه ی تلخ یکی از تلخ ترین میوه های دنیاست. از قرن ها پیش کارلا را در طب سنتی آسیایی و آفریقایی به دلیل دارا بودن خواص متعدد به کار برده اند. هم اکنون نیز محققان تحقیقات گسترده ای در خصوص این میوه آغاز کرده اند. در این مطلب کوتاه به تأثیر این میوه در مبارزه با سلول های سرطانی می پردازیم.

کارلا قاتل سلول های سرطانی

نتایج بررسی های متعدد نشان می دهند که کارلا حاوی ترکیبات فعالی است که با رسیدن گلوکز به سلول های سرطانی مقابله کرده و با ممانعت از جذب قند لازم، آن ها را گرسنه نگه می دارند.

محققان دانشگاه سنت لوییس به این نتیجه رسیده اند که گوشت این میوه باعث تخریب سلول های سرطان سینه و ممانعت از متاستاز آن ها می شود.

این میوه همچنین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن مبتلایان به سرطان می شود. محققان دریافته اند که این تأثیر کارلا ناشی از وجود لکتین (گلیکوپروتئین) است که به میزان زیادی در این میوه وجود دارد. کارلا به دلیل دارا بودن این ترکیب همچنین باعث کاهش تجمع گلوکز در خون شده و روی دیابت تأثیر می گذارد

نتایج پژوهش دیگری که در مرکز مطالعات سرطان دانشگاه کلرادو انجام شده نشان می دهد که آب این میوه باعث کاهش پیشرفت تومورهای موجود در پانکراس می شود.

محققان مشاهده کردند بعد از 72 ساعت از تعداد تومورهای موش هایی که آب کارلا دریافت کرده اند به میزان 90 تا 98 درصد کاسته شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 634
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 3 آبان 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوانتصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود، به شرح ذیل است؛

از مجوز ورود نظامی روسیه به عراق تا تهدید ایران توسط پژو !!!

از مجوز ورود نظامی روسیه به عراق تا تهدید ایران توسط پژو !!!

تعداد بازدید از این مطلب: 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
از تا 5 گوشی میان رده که در برابر بهای پرداختی ارزش خرید پایینی دارند دوری کنید.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ،این روزها بسیاری از افراد به دنبال خرید گوشی میان‌رده هستند. در این بین نیز کمپانی‌های بسیاری نیاز کاربران را می‌شناسند و محصولات خوبی را برای این بخش از بازار که طرفداران بسیاری دارد، عرضه می‌کنند.
 
این گوشی ها را هرگز نخرید !
 
با این حال برخی از اسمارت فون‌های میان‌رده از ارزش خرید پایینی برخوردار هستند و به همین سبب، امروز قصد داریم تا 5 میان‌رده را که در برابر بهای پرداختی ارزش خرید پایینی دارند، به شما معرفی کنیم تا از آن‌ها دوری کنید. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 29 مهر 1394
نظرات
طبق نمودار سایت detector تلگرام ساعاتی است که دچار اختلال شده و نمودار رو به بالا میرود.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسانهای ارتباطی است، که از ساعتی قبل کاربران به سختی دسترسی به آن دارند، 
گفتنی است اختلال این شبکه ارتباطی در سایر نقاط جهان نیز مشاهده شده و تلگرام ساعتی قبل از اختلال خبر از برروز رسانی نسخه دستکتاپی نرم ازار خود داده است.
همچنین سایت دتکتور را که بررسی کردیم نشان داد این مشکل برای کل کاربرانش در سراسر دنیا اتفاق افتاده است و در ساعت گذشته کمی وضعیت بهترب یافته است.
اما با این حال براساس گزارش های رسیده، تلگرام چندین ساعت است که فیلتر شده است.

و طبق اخبار غیر رسمی دیده شده بنیانگذار تلگرام نیز در توییتر این خبر را تایید کرده است.

پاول دوروف، در صفحه ی خود در توییتر گفت که ایران تلگرام را فیلتر کرده است.

مسئولان وزارت ارتباطات هنوز این خبر را تایید یا تکذیب نکرده اند.
تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 28 شهريور 1394
نظرات

7میوه برای محکم کردن پوست

میوه ها برای تقویت و محکم کردن پوست مفید بوده و از شلی و افتادگی آن جلوگیری می‌ کنند. 

 
پرتقال

احتمالاً تصور می کنید که داشتن پوستی قوی و محکم فقط در سایه ی استفاده از کرم ‌های گرانقیمت و صرف هزینه های بالا امکان پذیر است. اما ما به شما می گوییم که با روش ‌های بهتری می‌ توانید به این هدف برسید. البته که نمی شود با صرف خوردن میوه انتظار معجزه داشت. باید رژیم غذایی سالمی دنبال کنید و مصرف مواد غذایی حاوی کلاژن و مواد مغذی مورد نیاز را در الویت قرار دهید. برای مقابله با شلی پوست لازم است ابتدا به تغذیه تان اهمیت بدهید و در گام بعدی به سراغ کرم ‌های مناسب بروید. در این مطلب شما را با بهترین میوه های تقویت و محکم کننده ی پوست بیشتر آشنا می کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 622
موضوعات مرتبط: سرگرمی , پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 27 شهريور 1394
نظرات
در این بسته می‌توانید جالب‌ترین بازی‌ها و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای این هفته دریچه را دانلود کنید.

به گزارش گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ممکن است هفته گذشته آنقدر مشغول کارهای روزمره خود بودید که نتوانسته‌اید به گروه دریچه ترفندها و نرم‌افزارها سر بزنید و نرم افزارهای کاربردی و بازی‌های جالب را برای رایانه، تبلت و یا تلفن همراه‌تان دانلود کنید. برای همین جهت هست که ما جمعه‌ها بسته هفتگی را منتشر می‌کنیم تا آن دسته از کاربرانی که مشغله کاری فراوانی داشتند، بتوانند آنچه که در طول هفته معرفی شده را یکجا ببینند.

در این بسته نرم افزارها و بازی‌هایی را که در یک هفته گذشته جزء بهترین و پرکلیک‌ترین‌های گروه فضای مجازی بود را برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم تا بتوانید به صورت رایگان برترین‌ها را از این بسته دانلود کنید.



دانلود کنید: بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها در آخرین هفته سال

تعداد بازدید از این مطلب: 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات
قبول شدگان کنکور می توانند در روزهای ۲۲ تا ۲۵ شهریورماه در مراکز آموزش عالی که قبول شده اند، ثبت نام کنند.

​به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی در دوره‌های روزانه،‌ نوبت‌دوم ‌(شبانه)، دانشگاه ‌پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور است.
 
همچنین اسامی پذیرفته شدگان مرحله پذیرش صرفاً براساس سوابق تحصیلی برای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، دانشگاه پیام‌نور و دوره‌های مجازی درسال تحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ که ‌گزینش‌ آنها به ‌روش‌متمرکز صورت‌ گرفته ‌است، بر روی ‌سایت ‌سازمان ‌سنجش ‌قرار گرفته است.
 
در صورتی که دانشگاه یا موسسه‌ای برنامه زمانی برای ثبت‌نام در سایت خود درج نکرده باشد، پذیرفته‌شدگان این قبیل موسسات لازم است بر اساس برنامه زمانی ثبت‌نام به محل قبولی مراجعه کنند. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 236
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات
تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.
خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران: تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های سیاسی کشور که صبح امروز در پیشخوان مطبوعات عرضه می‌شود.
 
از پاتک به منتقدان توافق تا فرار از قانون!
 
از پاتک به منتقدان توافق تا فرار از قانون!
 
تعداد بازدید از این مطلب: 615
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 18 شهريور 1394
نظرات
در جنوب غربی واشنگتن شهری وجود دارد بنام آرلینگتون که میزبان بسیاری از عملیات هماهنگ در حوزه امنیت فناوری اطلاعات و فضای سایبری امریکا است.
به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آژانس امنیت داخلی ایالات متحده امریکا(NSA)، سال ها پیش مرکز ملی اجماع ارتباطات و امنیت سایبری (NCCIC) را در محدوده ای حفاظت شده و به منظور هماهنگی و راهبردی عملیات سطح بالا در فضای مجازی راه اندازی نمود. این مرکز که حالا قرار است به پایگاهی برای جمع آوری تهدیدات امنیت سایبری دولت و بخش خصوصی تبدیل شود، به کانون توجه متخصصین و فعالان حوزه امنیت سایبری تبدیل شده است.

 

 

نظارت و اجرای عملیات هماهنگ در شبکه های رایانه ای، تهدیدات و امنیت فضای سایبری تنها بخشی از فعالیت هایی است که در مرکز ملی اجماع ارتباطات و تهدیدات امنیت سایبری یا NCCIC ، همه روزه و به طور شبانه روزی در حال انجام است.

مرکز ملی اجماع ارتباطات و امنیت سایبری چیست و چه کار می کند؟

 

مرکز ملی اجماع ارتباطات و امنیت سایبری، قسمتی از دفتر ارتباطات و امنیت سایبری امریکا است که زیر نظر اداره حفاظت و برنامه های ملی امریکا (NPPD) اداره می شود. وزارت امنیت ملی امریکا در سال 2009 اقدام به تاسیس این مرکز نظامی و محرمانه نمود. این مرکز وظیفه نظارت تمام وقت بر فضای سایبری امریکا، اشتراک گذاری اطلاعات، تحلیل و امور مرتبط بر پاسخگویی سریع حوادث فضای سایبر را برعهده دارد. حفاظت از شبکه های دفاتر فدرال امریکا و زیرساخت های حیاتی نظیر سامانه های کنترل صنعتی از دیگر وظایف این مرکز است.

طرح ریزی و کنترل خط مشی پاسخگویی در برابر رویدادهای سایبری در سطح ملی از دیگر وظابف این نهاد نظامی-حاکمیتی است. مرکز ملی اجماع ارتباطات و امنیت سایبری ضمن همکاری مستقیم با دولت، ایالت ها، کشورهای همسایه و بخش خصوصی، اقداماتی نظیر اطلاع رسانی و آگاهی سازی، اجرای عملیات مشترک بین دفاتر فدرال و تحلیل راهبردی مرتبط با امنیت سایبری و ارتباطات را انجام می­دهد.

 

                                                                                                                  

مرکز محرمانه عملیات سایبری ایالات متحده امریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 14 شهريور 1394
نظرات
آهنگ تلفن همراه می‌تواند با ویژگی‌های شخصیتی افراد ارتباط داشته باشد.

شخصیت افراد را با زنگ موبایل بشناسیم با تولید و رواج استفاده از گوشی‌های همراه پیشرفته، انتخاب زنگ آن با توجه به شخصیت افراد تغییر قابل محسوسی یافته است.

استقبال مردم برای گزینش و نصب آهنگهای گوناگون در موبایل طی چند سال اخیر رو به افزایش است و هر فردی موسیقی مورد علاقه‌ خود را برای زنگ گوشی خود استفاده می کند.

آیا شما هم در انتخاب نوع زنگ موبایل خود سلیقه‌ خاصی به خرج می‌دهید؟
چه نوع آهنگی را برای زنگ موبایل خود انتخاب می کنید؟
آهنگ ملایم یا پر صدا و شاد یا غم انگیز را بر می گزینید؟
آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که بیشتر در طی شبانه‌روز، گوش خود را به حالت بی‌صدا (لرزنده) قرار می‌دهید؟
در طی یک ماه چند بار صدای زنگ موبایل خود را عوض می‌کنید؟
تعداد بازدید از این مطلب: 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 13 شهريور 1394
نظرات
در این گزارش برترین نرم افزار ها در هفته گذشته که به معرفی آن پرداخته بودیم را در قالب یک بسته جهت دانلود برای شما کاربران گرامی قرار داده ایم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛اگر طی هفته گذشته فرصت نکردید به صفحه دریچه سر بزنید و نرم افزارها و بازی های مورد علاقه‌تان را دانلود کنید،می توانید در این گزارش به صورت یکجا به آنها دسترسی داشته باشید.

 با ما همراه باشید.  


دانلود کنید: کاربردی‌ترین نرم افزارها و جالب‌ترین بازی‌ها در هفته‌ای که گذشت




 

برنامه قفل اندروید Folder Lock

نرم افزار Folder Lock به کاربران اجازه می دهد تا فایل های خود را وارد برنامه کنند و به صوت کامل از آن ها محافظت کنند. شما کافی است تا فایل های مورد نظر خود را انتخاب کرده و به راحتی بر آن ها رمز عبور قرار دهید.

تعداد بازدید از این مطلب: 378
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
نظرات

خواص هسته ی انگور برای بدن

هسته های انگور به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام کمک می کنند و ما را در برابر آلودگی ها حفظ می کنند.

فاطمه مهدی پور – بخش تغذیه و آشپزی تبیان
هسته انگور

حتماً شما هم افراد زیادی را می شناسید که هنگام خوردن انگور هسته ی آن را خارج می کنند. چون جویدن آن حالت ناخوشایندی برای اکثر افراد دارد. اما شاید باورتان نشود زمانی که دارید با سماجت تلاش می کنید هسته ی انگور را خارج کنید در واقع یک گنجینه را دور می اندازید. همین هسته های کوچک و سفت و اعصاب خرد کن به حفظ جوانی، سلامت، زیبایی و حتی تناسب اندام شما کمک می کنند. البته خواص هسته ی انگور به همین جا ختم نمی شود. در این مطلب شما را با گوشه ای از خواص این هسته های به ظاهر بی ارزش آشنا می کنیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 592
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , علمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
نظرات

زلزله و طوفان تهران را می بلعد!

 

مردم تهران منتظر زلزله و طوفان های شدید هستند!

الف . رضوانی - بخش اجتماعی تبیان
طوفان

«توجه توجه...اطلاعیه ضروری از دانشگاه تهران: از هموطنان گرامی میهن تقاضا دارم در موقع وقوع زلزله از آسانسور به هیچ عنوان استفاده نکنن وگوشی همراه و تلفن منزل حتما پیششون باشد احتمال وقوع زلزله امشب ساعت ٣:۴۵دقیقه بامداد شروع از شمالشرق و شمال غربی به سمت جنوب ادامه دارد...باتشکر هیات زلزله شناسی هموژنتیک ایران دانشگاه تهران....لطفا اطلاع رسانى کنید.

رییس شوراى شهر تهران همین الان زنده تو شبکه خبر اعلام کرد امشب زلزله بزرگ پایتخت به احتمال 80درصد میاد.طوفان کرج تهران مقدمه ى زلزله بزرگ تهران..... همه ى نیروهاى امدادى هلال اهمر، آتش نشانى و......آماده باش شدند.»
تهران منتظر یک زلزله است! شاید این خبر را چند وقت یک بار بشنوید اینکه اگر در تهران زلزله بیاید همه چیزنابود می شود اما خبر آمدن زلزله در کشورهرکجا که باشد دل اهالی تهران را نیز به لرزه در می آورد. چند روز پیش زلزله 4.6  ریشتری فیروزکوه و مناطقی از شرق پایتخت را هم لرزاند و این موضوع دوباره به خبر اینکه تهرانی ها باید منتظر زلزله باشند دامن زد، شایعه ای که با آمدن طوفان داغ تر شد که در همین چند روز موج شایعات را بسیار گسترده تر کرد اما جز نگرانی و التهاب در بین افکار عمومی که به صورت دهان به دهان و در شبکه های اجتماعی شیوع پیدا می کند خبری از زلزله نبوده و نیست.

تعداد بازدید از این مطلب: 529
موضوعات مرتبط: علمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 12 شهريور 1394
نظرات
مرتضی طباطبایی: از اینترنتی شدن اهدای خون در آینده نزدیک خبر داد.
سیدمرتضی طباطبایی مدیرکل انتقال خون استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سایت اهداکنندگان خون که لینک آن در سایت رسمی انتقال خون نیز گذاشته خواهد شد به زودی اهدای خون اینترنتی میسر می‌شود چرا که بیشتر کمبودها برای آن است که ما باید از نیروهای انسانی این سازمان به روش بهینه‌تری استفاده کنیم بنابراین اگر این مقوله میسر شود حتی نیروی مازاد نیز نخواهیم داشت.
 
وی درباره برنامه‌های بهینه کردن پزشکان و کادر سازمان انتقال خون بیان کرد: بر این اساس به روش ثبت اینترنتی اهدای خون را ایجاد خواهیم کرد تا  بر اساس زمان‌های خالی افراد و همچنین آمادگی نیروهای انسانی انتقال خون بتوانیم اهدای خون بهینه‌ای از شهروندان کشور انجام دهیم.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
رئیس‌جمهور گفت: امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مسئله فرعی به یک مسئله تشکیلاتی تبدیل شده است.
سخنرانی رئیس‌جمهور در کنگره 17000 شهید ترور آغاز شدبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور در دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهدای ترور که در محل اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزارکنندگان این کنگره در جهت پرده برداشتن از ماهیت کثیف تروریسم تلاش کردند، اظهار داشت: از برگزارکنندگان این کنگره بسیار ارزشمند قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به ماهیت ترور و تروریسم تصریح کرد: ترور یکی از چهره‌های زشتی است که متاسفانه شاهد آن از دیرباز و در دوران کهن در زندگی انسان‌ها هستیم.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: امروز تروریسم در دنیا و سیاست مدرن شکل جدیدی به خود گرفته، چرا که در تاریخ کهن عمدتا ترور بر مبنای انتقام شخصی یا قبیله‌ای انجام می‌شد، اما در دنیای امروز موضوع تروریسم ابزار جدیدی برای اهداف مختلف و از مسئله فرعی به یک مسئله تشکیلاتی تبدیل شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: گاهی سازمان ترور یک سازمان تشکیلاتی است و گاهی سازمان متشکل از آن اهدافی را دنبال می‌کند و برای اهداف سیاسی بر قدرتی تسلط دارد یا اجرای برنامه‌هایی را که از سوی قدرت‌ها به آنها ابلاغ شده اقدام می‌کند که یکی از نمونه‌های آشکار اینگونه تروریسم سازمان منافقین است که خود را به عنوان مجاهدین خلق نامگذاری کرده بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 997
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 10 شهريور 1394
نظرات
تعداد تجربه های منفی روزانه به عنوان شاخصی برای عصبانیت شناخته شده است. ممکن است که عصبانی ترین نباشیم ولی این واقعیت که عصبانی هستیم قابل انکار نیست. چه گالوپ گفته باشد و چه نگفته باشد! هر چند صِرف در کنار عراق قرار گرفتن هم تلخ است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان: برپایه نظرسنجی موسسه گالوپ، مردم ایران در کنار عراقی‌ها «عصبانی‌ترین» مردم جهان معرفی شده اند. 
بلافاصله این پرسش شکل می‌گیرد که این نتیجه چگونه حاصل آمده است؟  در نظرسنجی موسسه آمریکایی - که نتایج آن جمعه ششم شهریور در نشریه ایندیپندنت منتشر شده - آمده است: مردم عراق، ایران و کامبوج بالا‌ترین میزان «تجربه‌های منفی روزانه» در جهان را دارند. بنا براین مشخص می‌شود که بر چه اساسی به این نتیجه رسیده‌اند.
پرسش‌گران بر اساس سوالاتی که در میان می‌گذارند به این نتیجه دست می‌یابند و دلیل معرفی ایرانیان و عراقی‌ها به عنوان عصبانی‌ترین مردم جهان این بوده که  ۴۹ درصد پاسخ‌دهندگان در دو کشور گفته‌اند: «به تازگی عصبانی شده بودند».
ممکن است برخی تصور کنند این موسسه اهداف خاصی را تعقیب می‌کند و قرار دادن نام ایران در کنار عراق در این راستا بوده است. هر چند نمی توان پاره ای انگیزه‌های احتمالی سیاسی را انکار کرد اما به یاد داریم به تازگی همین موسسه، ایران را از فهرست 10 کشور اول غمگین جهان خارج کرده بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 9 شهريور 1394
نظرات
مشاور عالی سازمان سنجش از قبولی ۵۱.۸۹ درصد انتخاب رشته کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۴ خبر داد.
به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش افزود: تعداد ۱۵۹ هزار و ۶۴۵ نفر در آزمون  کارشناسی ارشد ۹۴ پذیرفته شده اند. 
 
وی افزود: اسامی پذیرفته شدگان ساعت ۲۰ امشب بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد. 
 
توکلی خاطرنشان کرد: از تعداد ۱۵۹ هزار و ۶۴۵ نفر پذیرفته شده در آزمون تعداد ۷۶ هزار و ۲۳۹ نفر زن و تعداد ۸۳ هزار و ۴۰۶ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۷.۷۶ درصد زن و ۵۲.۲۴ درصد مرد هستند. 
 
وی افزود: در این آزمون  از تعداد ۶۵۵ هزار و ۶۷۹ داوطلب تعداد ۴۲۹ هزار و ۶۸۸ مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۳۰۷  هزار و ۶۶۱ داوطلب انتخاب رشته کردند و در واقع ۵۱.۸۹ درصد جزو قبول شدگان قرار گرفتند.
 
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: درصورتی که دانشگاهها  تاریخ مشخصی را ارایه نکرده باشند قبول شدگان در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ شهریور می توانند برای ثبت نام مراجعه کنند. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 720
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود