آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 73
باردید دیروز : 206
بازدید هفته : 533
بازدید ماه : 518
بازدید سال : 5918
بازدید کلی : 146227

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

چه کسی می خواهد زیباتر شود؟

 


زیبایی هدیه ای است که خدای بزرگ، آن را در همه هستی جای گرفته، از طبیعت و دریا گرفته تا کویر و آسمانش، انسان به دنبال زیبایی است، چرا که می داند با آن به آرامش می رسد، اصلا زیبایی را که می بیند، انگار روحش به پرواز در می آید، شاید علت سفر ها و گردش های این موجود دوپا بر روی زمین همین باشد، به دنبال زیبایی بیشتری است...

 خانه اش را می آراید، با بهترین وسایل می چیند که زیباتر شود، به آرایشگاه می رود، عمل های جراحی زیبایی انجام می دهد، که ظاهرش در نظر دیگران قابل تحسین شود، در پاساژ ها و مراکز خرید، به دنبال زیباترین لباس هایی است که بدن او را به بهترین فرم ممکن نشان دهد، خلاصه هر جا که زیبایی باشد، انسان به دنبال کشف و بهره از آن است.

کودک

اما خیلی ها که خودشان را بیشتر از این جسم فانی می دانند، به دنبال زیباتر کردن روحشان اند، به مراکز خیریه و اطرافیانشان کمک می کنند، به مکان های مقدس قدم می گذارند، سعی می کنند کتاب بخوانند، رفتارشان انسانی باشد، آنهم به معنای واقعی، شاید در هنگام رانندگی برای کسی بوق هم نزنند، جملات پر معنا و عمیق در شبکه های اجتماعی می گذارند و همیشه یک آرامش خاص در رفتارشان مشهود است.

تعداد بازدید از این مطلب: 707
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

این‌ها را برای صبحانه نخورید

 


اگر می‌خواهید یک صبحانه‌ی سالم میل کنید و در عین حال چاق نشوید از مواد غذایی چرب و شیرین و فرآوری شده بپرهیزید.

اگر می‌خواهید تغذیه‌ی سالمی داشته باشید و یا لاغر شوید باید از صبحانه‌ی سالم شروع کنید. چون این وعده‌ی غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما با این حال اکثر افراد یا اهمیتی به آن نمی‌دهند و یا اینکه از آن ور بام افتاده و مواد غذایی سنگین و پرکالری مصرف می‌کنند. اگر می‌خواهید یک صبحانه‌ی سالم میل کنید و در عین حال چاق نشوید از این مواد غذایی بپرهیزید.

غلات صبحانه

 

 

غلات صبحانه‌ی شیرین
خیلی از مردم میل زیادی به خوردن غلات صبحانه‌ی آماده دارند. این غلات بسیار خوشمزه هستند اما در عین حال سرشار از قند بوده و ارزش غذایی بالایی ندارند. به همین دلیل حدود یک تا دو ساعت بعد از خوردنشان احساس گرسنگی خواهید کرد. این غلات سرشار از کربوهیدرات‌ها هستند که میزان قند خون را به سرعت بالا برده و با همان سرعت پایین می‌آورند.


بیسکوییت
اکثر بیسکوییت‌های مخصوص صبحانه که برخی از افراد برای صبحانه مصرف می‌کنند بسیار شیرین و در عین حال فاقد پروتئین و فیبرهای کافی هستند. اگر می‌خواهید تغذیه‌ی سالمی داشته باشید دور این قبیل خوراکی‌ها را خط قرمز بکشید.

تعداد بازدید از این مطلب: 430
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

سرنوشت عسل خاله چه می شود؟

 

 


این شب ها كاراكتر خاله عسل در سریال «پایتخت 4» مورد توجه خیلی ها قرار گرفته. درست مثل اتفاقی كه پیشتر برای چند نابازیگر دیگر رخ داده بود و بعد از مدتی فراموش شدند .

عسل خاله

مادر ارسطو یا همان  عسل خاله سریال «پایتخت 4» این قدر شیرین و دوست داشتنی هست كه وقتی در قاب قرار می گیرد خیلی ها می خندند و از تكیه كلام و حاضر جوابی اش لذت می برند. حتی كل كل او باعث شده بابا پنجعلی بامزه تر از قبل باشد. او پیش تر در فصل دو «پایتخت» و سال ها پیش در یك سریال تجربه بازی داشته اما فصل چهارم سریال مقدم باعث شده به طور گسترده دیده شود. نخستین بار نیست كه یك نفر در سن بالا كشف و محبوب می شود اما معمولا به خاطر استفاده نادرست از آن ها خاطرات شیرین شان از بین می رود. یوسف یوسف پشندی ، شهربانو موسوی، احمد پورمخبر و حلیمه سعیدی از این جمله هستند كه یك دوره كاراكتر واقعی اش جلوی دوربین قرار گرفت و محبوب شدند اما بعد از مدتی كاركردشان را از دست دادند. احمد پور مخبر و حلیمه سعیدی مدام همان شخصیت را تكرار كردند اما از سوی مردم پس زده شدند . حالا كار محسن تنابنده به عنوان كسی كه كاراكتر عسل خاله را كشف كرده سخت تر است. او را رها می كند و اجازه می دهد در هر سریالی بازی كند یا اتفاق دیگری برایش رخ می دهد. خودش در گفت و گویی به این پرسش كه « دوست دارید باز هم سریال بازی کنید؟» گفته: «دوست که دارم ولی دیگر مناسب سن من نیست.»

متن این مصاحبه را بخوانید

تعداد بازدید از این مطلب: 1241
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

ویتامین F چیست و در چه منابع گیاهی و جانوری وجود دارد و همچنین میزان نیاز روزانه بدن به آن چه مقدار است؟

پاسخ

اسیدهای چرب ضروری که گاهی به نام ویتامین «F» خوانده می‌شوند از دو نوع اسیدچرب، لینئولیگ اسید (LA) و آلفا لینئولیک اسید (LNA) تشکیل شده‌اند. دو دسته‌بندی مقدماتی از EFAها (یا همان اسیدهای چرب ضروری) امگا3 و امگا6 است که حاوی لینئولیک اسید و گاما لینئولیک اسید است. بدن انسان قدرت ساخت اسیدهای چرب ضروری را ندارد در حالی که ویتامین «F» برای رشد طبیعی بدن، تعادل رفتاری، سلامت غشای سلولی، تعادل هورمونی و عملکرد مناسب سیستم ایمنی ضروری است. علاوه بر این، این ویتامین برای ترکیب بافت چربی‌ها ضروری بوده و در تنظیم سطح کلسترول نقش مهمی برعهده دارد. این ویتامین همچنین باعث جوانی پوست شده و موها را سلامت و درخشان می‌کند. در تولید هورمون آدرنال نقش مهمی داشته و رشد باکتری‌های مفید روده را تحریک می‌کند. گفته می‌شود اسیدهای چرب در تخفیف درد آرتریت مؤثر است. علاوه بر این‌که در انتقال تکانه‌های عصبی نیز مؤثر بوده و کمبود آن باعث ناتوانی در یادگیری و مشکلاتی در بازآوری اطلاعات می‌شود. اسیدهای چرب در روغن دانه انگور، روغن تخم‌کتان، روغن غلات، مغزها و دانه‌ها مانند دانه سویا، گردو، کنجد و دانه آفتابگردان وجود دارد. علاوه بر این آووکادو، گوشت و ماهی‌ هایی مانند سالمون، خال مخالی و تن نیز حاوی ویتامین «F» هستند. اسید چرب ضروری امگا 6 در مغزهای خام، دانه‌ها، بنشن‌ ها، روغن دانه انگور و روغن تخم کتان وجود دارد. اسید چرب ضروری امگا3 نیز در ماهی، روغن کانولا و روغن گردو یافت می‌ شود. برای جلوگیری از کمبود ویتامین «F» توصیه می‌ شود تا روزانه بین یک تا دو درصد از کل کالری دریافتی از طریق مصرف اسیدهای چرب ضروری باشد. موفق باشید

تعداد بازدید از این مطلب: 2796
برچسب‌ها: ویتامینF ,
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

خسته نباشید آقای دیپلمات

 


این روزها هم نامش بر سر زبان‌هاست و هم لبخندش در اذهان. او که مرد نخست دیپلماسی کشور است روزهای سخت، پرکار و سرنوشت‌سازی را پشت سر می‌گذارد و قطعا نامش در تاریخ ثبت خواهد شد. محمدجواد ظریف ـ وزیر امور خارجه کشورمان به‌جا در این مسند قرار گرفته است و در کارکشتگی او در عرصه روابط بین‌الملل شکی نیست.


ظریف

شاید بهترین تعبیر درباره محمدجواد ظریف، تعبیری باشد که  کسینجر، مشاور امنیت ملی سابق ایالات‌ متحده آمریکا درباره وی داشته است. کیسینجر یک جلد از کتابی که چندی پیش نوشته است را به ظریف هدیه داده و در صفحه نخست آن نوشته است: تقدیم به دشمن قابل احترام، ظریف. 
ظریف دیپلماتی دارای تجربه و اعتبار است و این اعتبار چه در عرصه داخلی و چه عرصه جهانی غیر قابل انکار است. شاید بر همین اساس نشریه تایم او را به عنوان یکی از چهره‌های برتر جهان انتخاب کرد و شاید از همین منظر باشد که وی لزومی به اثبات خود نداشته باشد. ظریف این روزها با نوع برخورد و مدیریتش در عرصه جهانی نشان داد که می‌توان در عین حفظ عزت و اقتدار، با روشی غیرقهری نیز از حقوق خود دفاع کرد. او به کاری که باید بکند، کاملا آگاه است. می داند که مسیر آسانی پیش رویش نیست اما روش طی کردن این مسیر را می داند.

تعداد بازدید از این مطلب: 766
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

رفیقی که از هر درنده ای بدتر است!

شیطان

تصویر قابلیت بزرگنمایی دارد

اصلاً عادت کرده ایم که در مشکلات و گرفتاری ها ، در تاریکی هایی که در آن وارد شده ایم ، در چاه هایی که خودمان با دستان خود کنده ایم خودمان را ندید بگیریم و انگشت اشاره را به نشانه مقصر دانستن به طرف این و آن دراز کنیم ...

 


یک سکانس تکراری در زندگی همه ...

در اصل خیلی از گرفتاری ها ، گمراهی ها تاریکی ها و بدبختی هایی که با هزار زرورق کادو پیچ شده اند کسی نیست جز رفیق بد...

رفیق بد کسی است غیراز ما، که بیرون از ما ایستاده و برایمان نقشه های پلید می کشد، کسی که ما نمی خواهیم به نقشه هایش گوش کنیم، ولی او با هزار ترفند ما را همراه خود می کند.

رفیق بد همیشه مقصر است، مقصری که دور از ماست و می شود همه تقصیرها را به گردنش انداخت.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1451
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , مذهبی , قرآنی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

قاتل زنجیره ای در خانه 

 


این پدر و  مادرها فرزند خود را می کشند و بخاطر چنین رفتاری خود را سرزنش نمی کنند.

جنین

حیات و ممات در یدقدرت الهی است و اوست که جان می بخشد و آن را باز می ستاند. در بدو به وجود آمدن یک انسان این تجلی حضور الهی است که به زن و مرد  قابلیت تولید جنین کوچک را میدهد و همین جنین کوچک در شریعت اسلام  قبل از ورود روح دارای حقوقی است که عظیم ترین آن حق حیات است و هیچ کس اجازه ندارد این حق را سلب نماید.


مسئله خلقت انسان به قدری برای خداوند دارای ارزش است که مراحل تکوین جنین را در قرآن به طور کامل شرح داده است :
نطفه را به صورت علقه و علقه را به صورت مضغه (گوشت جویده شده) و مضغه را به صورت استخوانهایی درآوردیمو بر استخوانها گوشت پوشانیدیم سپس آن را آفرینش تازه دادیم پس بزرگ است خدایی که بهترین آفرینندگان است. (1)
امروزه با توجه با مشکلات اقتصادی و بالا رفتن هزینه های زندگی و از سوی دیگر کاهش منابع درآمدی خانواده ها، شاهد هستیم که بعضی از زوجین پس ازتشکیل نطفه مبادرت به سقط آن می نمایند. در مواردی نیز در میان زوجهای جوان دیده می شود که سقط جنین به دلایل مشکلات مالی بروز نکرده است بلکه زوجین به دلایلی مانند عدم علاقه به داشتن فرزند و یا ترس از اینکه ورود نوزاد زندگی آنها را از مسیر طبیعی خارج کرده و آنها را از رسیدن به خواسته ها و تفریحاتشان باز می دارد دست به سقط جنین می زنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1067
برچسب‌ها: سقط جنین ,
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , قرآنی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 تير 1394
نظرات

قرآن کریم در باب بهداشت روانی دختر و پسر، آن‌ها را از داشتن روابط و دوستی پنهانی با جنس مخالف نهی کرده است. 

دوستی

"سلام خانم... باور کنید من مزاحم نیستم. از ظاهر شما خیلی خوشم آمده این شماره من... لطفا با من تماس بگیرید، مطمئن باشید هرگز پشیمان نمی‌شوید "
جملاتی از این دست، نقطه آغاز بسیاری از عشق‌های کور خیابانی و بهانه و دستمایه‌ای برای شروع یک رابطه احساسی، نابهنجار و زندگی‌سوز بین دختران و پسران جامعه ماست که خارج از عرف جامعه و مرز مذهب،‌ به رابطه‌ای مبهم  و تاریک تن می‌دهند که حسرتی جانکاه و سرنوشتی شوم را برایشان رقم می‌زند. دوستی‌ با جنس مخلف، که دنیای ارتباطات بسی بدان دامن زده است، یکی از معضلات جدی جامعه ماست. این موضوع، را هم می‌توان به مثابه یک ناهنجاری اجتماعی انگاشت و نیز یک آسیب فرهنگی و حرمتی شرعی.
در این نوشتار با مروری بر کلام وحی، این مساله را صرفا از زاویه نگاه دین، می‌کاویم.

تعداد بازدید از این مطلب: 910
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 14 تير 1394
نظرات

مراقبت از قلب در هوای داغ تابستان

 


گرمای بی امان بلندترین روزهای سال بیداد می کند و اگر حواستان نباشد سلامتی تان به خطر می افتد. در این گرمای شدید همه افراد بخصوص افرادی که در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی قرار دارند، باید بیشتر به سلامت قلب خود توجه کنند.


هوای گرم

متاسفانه بر خلاف باورهای رایج که گفته می شود خانم ها دچار سکته و بیماری های قلبی نمی شوند، آمارها چیز دیگری می گویند.


بر حسب آمارهای جهانی در 10 سال گذشته، آنفارکتوس (سکته قلبی) در بین خانم های 35 تا 44 ساله حدود 15 درصد افزایش پیدا کرده است.


این خطر در بین خانم های 45 تا 54 ساله به حدود 18 درصد رسیده است. در نتیجه به همه افراد اعم از زن و مرد توصیه می شود که با رعایت نکاتی، از بروز مشکلات قلبی در گرمای بی امان تابستان پیشگیری کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 488
برچسب‌ها: قلب، هوای گرم ,
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 14 تير 1394
نظرات
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران، برنامه امسال ماه عسل نسبت به سال های قبل با جنجال بیشتری آغاز شد. این حاشیه ها علاوه بر برخی موارد اجرا از سوی علیخانی، حتی به دکور برنامه هم کشید تا زحمات و طراحی زیبای این برنامه تحت الشعاع برداشت های منتقدان قرار گیرد.
 
این روزها گمانه های بسیاری در مورد افراد پشت پرده حاشیه‌سازی و شایعات علیه ماه عسل مطرح می شود که تنها گذشت زمان می تواند چهره مدیران شایعه‌ساز و تخریب کنندگان و یا مقصران را نشان دهد.
 
در این بین اما رقبای ماهواره‌ای این برنامه هم که گویا در رقابت میدان را وا داده اند، از آن سو شروع به حاشیه‌سازی کرده و با مدیریت شایعات سعی در به حاشیه کشاندن آن دارند.
 
شبکه تلویزیونی "من و تو" که دچار افت و افول شدید مخاطب شده، هر از چند گاهی برای جبران این نقص، به این و آن چنگ می زند تا بلکه بتواند با تخریب دیگران خود را مطرح کند.
 
چند روز پیش "سالومه سیدنیا" یکی از مجریان این شبکه با حمله به "احسان علیخانی" وی را با عباراتی زشت و بی ادبانه مخاطب قرار داد!
 
فحاشی مجری شبکه من‌ و تو به احسان علیخانی (+عکس)
تعداد بازدید از این مطلب: 1319
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 14 تير 1394
نظرات

درمانی برای توقف تعریق بیش از حد
روش‌های مختلفی برای درمان تعریق زیاد وجود دارد. به عنوان مثال استفاده از محلول کلریدآلومینیوم که به محلول ضدتعریق شهرت دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها است که البته غلظت مناسب دارو حتما باید از سوی متخصص پوست تعیین شود. در این نوع درمان به بیمار توصیه می‌شود روزی 2 تا 3 مرتبه محلول را به کف دست و پاها، زیر بغل، کشاله ران و… اسپری کند.

 

در این بین نباید فراموش کنید اگر علت عرق‌ریزی، بیماری خاصی باشد، ابتدا باید بیماری را درمان کرد در غیر این صورت راهکارهای درمانی گفته شده چندان موثر نخواهد بود.

با بیان این‌که بهترین درمان، حذف عامل ایجادکننده تعریق زیاد است، اضافه می‌کند: بوتاکس به صورت دوره‌ای یکی از بهترین روش‌های درمان تعریق‌های زیاد بویژه در فصول گرم است که حتما باید توسط متخصص پوست تزریق شود. اگر هم مشکل بیمار با درمان‌های گفته شده حل نشود، پزشک در نهایت جراحی سمپاتکتومی یا قطع عصب سمپاتیک در کف دست یا پا را پیشنهاد می‌کند.

 

علت و درمان عرق سرد
عرق سرد مشکلی است که گاهی اوقات با آن مواجه‌ می‌شویم. ابتلا به بیماری‌های ویروسی مثل آنفلوآنزا، عفونت‌های جدی‌ ناشی از بیماری سل یا ایدز، استرس و اضطراب، میگرن، یائسگی، مشکلات قلبی ـ عروقی و… از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث ایجاد عرق سرد در بدن شوند. در چنین شرایطی مراجعه به پزشک، معاینات بالینی، گرفتن شرح حال و حتی انجام آزمایش برای تشخیص بیماری زمینه‌ای موضوع بسیار مهمی است، چرا که نوع درمان را مشخص می‌کند.

 

 چطور از شر عرق‌کردن‌های بیش از حد خلاص شویم.

تعداد بازدید از این مطلب: 932
برچسب‌ها: عرق سرد ,
موضوعات مرتبط: پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 14 تير 1394
نظرات

4ویژگی پر فضیلت شب های قدر

 

قدر

 


با گذران شب و روز؛ ماهها و سالهای متوالی شکل می گیرند. خواه ناخواه ایام و اوقات سپری می شوند. اما آنچه در این میان حائز اهمیت است نحوه سپری شدن آنهاست. کوله باری مملو از دستاوردهای مادی و معنوی حاصل بهره مندی از زمان و فرصت هاست.


 

بهره مندی هرچه بیشتر از اوقات؛ زندگی پربارتری برای افراد رقم خواهد زد. عمری که حاصلش زندگی سعادتمندانه ی دنیوی و توشه ی پربار اخروی است؛ گذرانش به دور از تلخی و افسوس است. اما گاه در این بین افراد چنان بهره ای از حیات مادیشان می برند که گویی هزاران هزار سال در دنیا زیسته اند در حالی که از عمری عادی برخوردار بوده اند. چرایی این امر را می توان در خصوصیات و ویژگی های برخی ایام یافت. اوقاتی که عظمت و شرافت ویژه یشان آنها را از سایر زمان ها متمایز نموده است.
 گرامیداشت این لحظات نقش بسزایی در پیشبرد معنوی افراد داراست. شبهای قدر نمونه ای از این اوقات طلایی است که ویژگی های منحصر به فردش آن را از سایر اوقات متمایز گردانیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 356
برچسب‌ها: شب های قدر ,
موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 11 تير 1394
نظرات

از سرور جوانان بهشت تا طاووس بهشتی

امام زمان

بعضی سنت ها با آمدن شما آغاز گردید؛ از اول زندگیتان کریم بودید؛ روز اولی که به این دنیا پا گذاشتید، از برکت وجودتان مستمندان گوشت عقیقه خوردند و صدقه ی موهای زیبایتان را خرج کردند.(1)
هدیه ی خدا به حبیبش! هفت سال اول زندگی و سروری ‌های کودکیتان چه زیبا بود.(2) هر چه می خواستید همان می-‌ شد؛ بازی با پدربزرگ حتی سر نماز؛ آن روز را یادتان هست که رسول خدا صلی الله علیه و آله به خاطر شما، خطبه را قطع کردند! زیرا شما وارد مجلس شده بودید! روی شانه‌ های او خوش گذشت وقتی با افتخار سر حبیب الله را به آغوش گرفته بودید!
آن روزهای خوش کنار مادر و پدر چه زود تمام شد!
سبط اکبرِ علی علیه السلام! حسنِ کوچک(حسین) به شما نگاه می ‌کرد و الگو می ‌گرفت؛ چه وظیفه ی سنگینی بود پسر بزرگ خانواده بودن و تمام چشم‌ ها به او خیره شدن!
باید خیلی زود بزرگ می‌ شدید چرا که خواهرها و برادرتان تکیه گاه می‌ خواستند و شما با شانه های شریفتان محل مناسبی بودید برای سرهایشان.

تعداد بازدید از این مطلب: 1056
برچسب‌ها: جوانان اهل بهشت ,
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 11 تير 1394
نظرات

رایحه ی حُسن حَسن در مهمانی خدا

امام مجتبی

در ماه مهمانی خدا که تمام مقدمات بندگی فراهم و مهیاست عطر کریم آل الله فضای مهمانی را معطر و روح افزا کرده است. آن زمان که ماه به نیمه می رسد سایه پر مهر خود را بر سر بندگان پهن می کند و یکی از اهل کساء عطر دل انگیزش را از بهترین پدر و مادر دنیا در جهان پر می کند و چشمان جهانیان را به قدومش روشن می کند. نوری که در نام نهادنش خدای جلّ و اعلی پیش قدم می شود و جبرییل نام «حسن» را ابلاغ می کند . (١) در دامان اولیاء الهی و تحت تربیت خداوند رشد و نمو کرد تا آنجا که خودشان فرمودند: «ادبنا الله تعالی» (٢) ما تربیت شده خداوند هستیم و نبی مکرم اسلام  صلی الله علیه و آله که خود اسوه و مقتدای خلق می باشد می فرمایند: «تو در سیرت و صورت همانند من هستی» .(٣)
امام حسن علیه السلام در کودکی سخنان رسول خدا را در مجالس می شنید و برای مادر گرانقدر خود در منزل بازگو می- کردند. روزی امیر مومنان علیه السلام در خانه پنهان شد تا توانایی بیان فرزند خود را نظاره گر باشد. هنگام نقل که رسید زهرای مرضیه سلام الله علیها مشاهده کرد که فرزندش به لکنت افتاده و مانند روزهای قبل که با بیان شیوا مطالب را نقل می کرد نیست. علت را از ایشان جویا شد که در جواب، حضرت فرمودند: مادرم تعجب نکن که چون شخص بزرگی سخنان مرا می شنود و همین موجب شده تا کلامم همراه با لکتت باشد. پس امام علی علیه السلام آمدند و او را بوسیدند. (٤)

تعداد بازدید از این مطلب: 923
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 10 تير 1394
نظرات

7نشانه عاقبت بخیری در ازدواج

 


درست همان وقتی با فردی آشنا می شوید که همه ویژگی های مورد تایید شما را دارد و می توانید روی او به عنوان همسر آینده تان حساب کنید، این شک و دو دلی سراغتان می آید که: آیا در آینده هم همین طور خوشبخت خواهیم بود؟

زن و شوهر

برای همین است که توصیه می شود در دوران نامزدی و عقد کردگی، هوش و حواستان را جمع کنید و روند رابطه تان را با نامزد/ همسرتان زیر ذره بین بگیرید. اگر این ذره بین را به دست گرفته اید اما هنوز نمی دانید چه چیزهایی را باید ملاک خوشبخت شدن تلقی کنید، ما به شما خواهیم گفت.

 

۱. اعتمادی ناگسستنی
چندماهی که از نامزدی و عقد می گذرد، رابطه کم کم جنبه ها و لایه های عمیق تری از خود را نشان می دهد. در ازدواج، اعتماد یک شرط انکار نشدنی است. اگر یک اعتماد واقعی بین شما وجود داشته باشد، می توانید برای هر چیزی روی همدیگر حساب کرده و هیچ وقت حس نمی کنید که طرفتان چیزی از شما پنهان می کند. اعتماد زن و مردی که با هم ازدواج می کنند، باید از جنسی باشد که برای شما امنیت خاطر و خیال راحت به همراه داشته باشد.


۲.شباهت
وقتی که با پیش رفتن در شناخت یکدیگر، می فهمید چقدر شخصیت مشابه دارید و تا چه حد ارزش هایتان به هم شبیه است، و از آن گذشته، چقدر نسبت به آینده شبیه به هم فکر می کنید و برنامه های مشابه دارید، یعنی انتخاب درستی داشته اید و قرار است در ادامه این ازدواج، در دسته زوج های خوشبخت قرار بگیرید. پس خوش به حال شما!

 

تعداد بازدید از این مطلب: 884
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 10 تير 1394
نظرات

شکست  صدام از نوجوانان ایرانی+فیلم
 


عملیات بیت‌المقدس در 30 دقیقه بامداد روز 10 اردیبهشت 1361 با قرائت رمز عملیات «بسم‌الله الرحمن الرحیم، بسم‌الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی‌طالب» از سوی فرماندهی آغاز شد و در همان روز اول 23 نوجوانی به اسارت رژیم بعث درآمدند.

 

آن 23 نفر

عمده این گروه 23 نفره را نوجوانان کرمانی تشکیل می‌دادند و این برای عراقی‌ها در اوایل جنگ بسیار غریب بود که افرادی با این سن و سال در جنگ شرکت کنند.

نمایش انسان دوستانه یک جانی
دستگاه تبلیغاتی صدام حسین سعی می‌کند از حضور این 23 نوجوان استفاده کند و علاوه بر نمایش یک چهره به‌ظاهر انسان دوستانه از خود، جمهوری اسلامی ایران را متهم کند به استفاده از کودکان در جنگ تحمیلی. برای جامه عمل پوشاندن به این نقشه است که این 23 نفر را در ظاهر می‌نوازند و حتی به حضور صدام حسین می‌برند و دیکتاتور عراق از دخترش می‌خواهد که به هر یک گلی بدهد به نشانه دوستی و محبت و بعد هم وعده می‌دهد آزادشان خواهد کرد که بروند درسشان را بخوانند و برای او نامه بنویسند. وعده‌ای که هیچ‌گاه محقق نشد البته.

آن 23 نفر

ماه‌عسلی 23 نفره
یوسف‌زاده (نویسنده کتاب و یکی از 23 نفر) رنج سنی دوستان خود را بین 13 تا 17 سال عنوان می‌کند و می‌گوید: فقط آقای پورخرداد که 19 ساله بود.
جوان‌ترین عضو 23 نفر می‌گوید: دقیقاً 13 سالم بود. کلاس سوم راهنمایی بودم. بار دومم بود که جبهه می‌رفتم، قبل از آن در سال 1360 جبهه بودم. اجازه گرفتن خیلی سخت بود. رئیس بسیج ناحیه هم اجازه نمی‌داد. شنیده‌ام عده‌ای شناسنامه‌هایشان را دست‌کاری کردند امام من نتوانستم این کار هم بکنم. فقط با گریه و اصرار فراوان من فرمانده بسیج یک شرط گذاشت و گفت: «اگر دست خط پدرت را بیاوری که رضایت دارد می‌فرستم بری.»

تعداد بازدید از این مطلب: 1227
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , نظامی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 10 تير 1394
نظرات

امام مجتبی علیه السلام، مقتدر مظلوم

امام حسن علیه السلام

مسأله پذیرش صلح امری بود که پیشوای دوم معصوم، حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام هیچ گریزی از آن نداشت.(1) در مقابل این رفتارِ امام علیه السلام، موضع گیری های متفاوتی به وجود آمد. در این میان عده ای از یارانِ ایشان، او را متهم به کوتاهی در امر خلافت و واگذاری آن به معاویه می کنند. اما شواهد تاریخی گواهی بر بطلان این نظر می دهد. چرا که رفتار امام علیه السلام در برهه های گوناگون زندگی خود، گواه بر شجاعت آن امام همام است.

 

از سستی مردم تا غربت امیر

شرایط حاکم بر زمان امامت حضرت حسن بی علی علیهما السلام، نشان می دهد که راهی جز پذیرش صلح نبود. حکومت امیرالمومنین علی علیه السلام در رمضان سال 40 به پایان رسید.(2) این حکومت چهار سال و ده ماهه، به سبب اصرار امام علیه السلام در اجرای دستورهای خداوند و احیای سنت های نبوی با مخالفت های زیادی همراه گشت. تا جایی که بخش عمده ای از این دوران به جنگ گذشت. این جنگ های پی در پی و بعضا طولانی، سپاه امام علیه السلام را خسته و فرسوده کرده بود. از طرف دیگر انشقاق در جبهه یاران امام علیه -السلام در ماجرای حکمیت، خود علت دیگری در سستی و تعلل مردم کوفه شد. این کوتاهی مردم کوفه تا آنجا ادامه یافت که امام علی علیه السلام در آخرین روزهای زندگی خود، از خدا می خواهد مردمی بهتر از اینان به او بدهد و حاکمی بدتر از او نصیب این مردم کند. (3)

تعداد بازدید از این مطلب: 919
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 10 تير 1394
نظرات

گریه سرهنگ عراقی برای شهید تشنه‌

 
mohamadrez1.jpg

محکم به قابلمه چسبیده بود و آن را به سمت دهانش می‌کشید و اسیر دیگر سمت دیگر آن را گرفته بود تا نتواند آب بخورد.طولی نکشید که دستش از قابلمه جدا شد و پیکرش بر زمین افتاد.

 

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) جملات بالا بخشی از خاطرات منتشر نشده در مورد نحوه شهادت محمدرضا شفیعی(شهیدی که بعد از 16 سال با پیکری سالم پیدا شد) است که حسین محمدی‌مفرد، از غواصان «لشکر 5 نصر» و واحد تخریب در دوران دفاع مقدس بیان کرده است.

 

 محمدی‌مفرد که چهارم دی‌ماه سال 1365 در «عملیات کربلای 4» و در سن 14 سالگی در منطقه شلمچه به اسارت نیروهای بعثی دشمن درآمده بود خاطراتی از نحوه شهادت شهید شفیعی را بیان کرد.

 

عملیات کربلای 4 سوم دی‌ماه سال 1365 در منطقه عملیاتی شلمچه آغاز شد و در صبح دهم دی‌ماه همان سال توسط دشمن اسیر شدم و با توجه به جراحاتی که داشتم بعد از اذیت و شکنجه‌های بسیار، ششم دی‌ماه به همراه تعدادی از اسرای ایرانی به بیمارستان نظامی در شهر بصره منتقل شدیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 1015
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394
نظرات

فورا بعد از افطار ورزش نکنید


ورزش بلافاصله پس از افطار می‌تواند فشار مضاعفی را بر سیستم عصبی، مفصلی، گوارشی و عضلانی وارد کند. 2 تا 3 ساعت فاصله بین افطار تا ورزش باعث می‌شود تا بدن فرصت هضم غذا را پیدا کند و خون به راحتی در عضلات جریان یابد.


دویدن در شب در پارک

از آنجا که ساعات روزه‌داری، طولانی می‌باشد و فاصله زمانی میان افطار تا سحر برای خوردن و آشامیدن کوتاه است، با رسیدن به اواسط ماه مبارک رمضان، سوخت و ساز بدن کاهش یافته و چرخه انرژی از حالت عادی خارج می‌شود. در نتیجه، افراد در ساعات روزه‌داری دچار ضعف، بی‌حالی و خستگی مزمن می‌شوند.

 

برای پیشگیری از این رویداد بهتر است 2 تا 3 ساعت بعد از صرف افطار یا شام به مدت کوتاهی پیاده‌روی کنید، یا با انجام یکی از ورزش‌های هوازی سبک، متابولیسم بدن را بالا برده تا سرزندگی و نشاط به بدنتان بازگردد و بتوانید در طول روز فعالیت‌های طبیعی و روزمره خود را به نحو مطلوبی انجام دهید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1092
موضوعات مرتبط: ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394
نظرات

روزه قدرت دفاعی بدن را تقویت می‌کند


دانشمندان آمریکایی دریافته اند که سیستم ایمنی بدن انسان می‌تواند با روزه‌داری، احیا و بازسازی شود. این احیا بدین دلیل است که بدن بعد از روزه شروع به تولید سلول‌های جدید سفید خون می‌کند.


روزه ماه رمضان

دکتر باقر لاریجانی، رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه تغییر الگوی تغذیه در ماه رمضان می‌تواند بر سیستم ایمنی افراد تاثیر بگذارد، گفت:


«یکی از تغییرات بارزی که در ایام روزه‌داری ماه رمضان دیده می‌شود، تغییر الگوی تغذیه و به خصوص کالری دریافتی روزانه است.


بنابراین آگاهی از اثر تغییرات رژیمی بر فعالیت سیستم ایمنی می‌تواند در حفظ و حتی ارتقای عملکرد ایمنی بدن در ماه رمضان مفید باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 866
موضوعات مرتبط: ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394
نظرات

رسوایی های جنسی داعش

 

 


شرایط اسف بار در عراق و سوریه تنها مربوط به قتل و غارت ها نمی شود بلکه تکفیری ها جنایت های فجیع و شنیع جنسی بسیاری را مرتکب می شوند.


داعش

گروهک تروریستی که خود را  دولت اسلامی می خواند تا به حال با فجیع ترین صورت ممکن افراد بسیاری را قتل عام کرده و  خون هزاران نفر اعم از زن و مرد و  کودک را به زمین ریخته است همچنین هزاران نفر در پی جنایت های این گروهک از خانه های خود آواره شده اند. تکفیری ها با ادعای مسلمانی خود نه تنها  در کشتار و جنگ ماه حرام نمی شناسند بلکه حتی به مرقد و  قبور پیامبران نیز جسارت کرده اند. آنها بیش از آنکه با صهیونیست ها و هم پیمانان غربی آنان مشکل داشته باشند از آنها در راه قتل عام مسلمانان کمک های مالی و تسلیحاتی می گیرند اما این تنها یک بعد از رسوایی های این گروهک 72 ملت است! رسوایی های جنسی بسیاری نیز علاوه بر این دامن گیر این دولت اسلامی! می باشد.
جهاد نکاح
چالش برانگیز ترین موضوع در این زمینه جهاد نکاح بوده است.برای اولین بار  این موضوع  درسال ۲۰۱۳ و در جریان جنگ داخلی سوریه در فضای رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی وابسته به نظام سوریه در اینترنت  منتشر شد؛ به گفتهٔ  رسانه‌ها یک روحانی وهابی به نام محمد العریفی صادرکننده آن است البته این روحانی سعودی صدور چنین فتوایی را رد کرده‌ است و گفته توییترش هک شده است. با این حال این تکذیب هم باعث نشده است تا از این عمل فجیع جلوگیری شود بلکه این عمل با توجیه شرعی! بارها به شکل گناه کبیره زنا و همچنین به صورت  تجاوز صورت گرفته است این عمل شنیع در کنار همه دلایل غیر اخلاقی خود حربه ای نیز برای جذب نیرو این گروهک  می باشد. در این راه دختر 15 ساله سعودی خبر ساز ترین فرد بوده است وی چند ماه برای جهاد نکاح در سوریه به سر برده است چندی پیش گفته بود: در این مدت با بیش از ۱۰۰۰ تروریست نزدیکی داشتم که اکثریت آنان از الجزائر، پاکستان، سومالی، عراق و اتیوپی بودند. او از مفتی های سعودی نیز عنوان قهرمانی جهاد نکاح دریافت کرده است!

تعداد بازدید از این مطلب: 1020
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , نظامی , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394
نظرات

پنهان کاری با طعم طنز

 

نگاهی به سریال درد سرهای عظیم 2

 

 


سریال دودکش را در کنار مجموعه دردسرهای عظیم قرار دهید تا متوجه شوید که بین قلم و دوربین برزونیک نژاد یک رابطه «این همانی» وجود دارد. فضاسازی ها، دیالوگ نویسی ها و شخصیت پردازی ها و اساسا شکل روایت قصه چه در مقام نویسنده و چه کارگردانی سنخیت نزدیکی دارد.

دردسرهای عظیم 2

این نشان می دهد نیک نژاد به عنوان فیلمنامه نویس و دستیار کسی مثل محمدحسین لطیفی به شدت از سبک اجرایی آنها تاثیر پذیرفته است. این تاثیر پذیری البته به معنای تقلید صرف نیست و در واقع جهان سینمایی او با کارگردان هایی که همکاری داشته شباهت دارد.
دردسرهای عظیم 2 نشان می دهد سری اول این سریال مورد استقبال بوده وحالا نیک نژاد با تجربه و پختگی بیشتری به سراغ فصل دوم رفته است. در اینجا نیز با همان شخصیت های مواجه می شویم که در سری اول دیدیم اما به واسطه اتفاقاتی که می افتد و موقعیت های تازه تر این شخصیت ها به هم نزدیکتر شده اند و فراز و فرودهای قصه نیز بیشتر شده است. گره اصلی قصه نیز از التهاب و هیجان بیشتری برخوردار شده و سویه ماجراجویانه آن عمق بیشتری پیدا کرده است. با پیدا شدن بچه‌ای در ماشین و آمدن خانواده لطیف (جواد عزتی) از شهرستان و دعوت از خانواده پدری بهار (الناز حبیبی)، آن دو دچار دردسرهای فراوانی می‌شوند. فرحان (مهدی هاشمی) که خود را مدیون کمک‌های لطیف و بهار می‌داند، سعی می‌کند مشکلات پیش آمده برای آنها را حل و فصل کند اما باز اتفاقات و ماجراهای تازه ای رخ می دهد که داستان را وارد فضاهای تازه تری می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 726
برچسب‌ها: دردسرهای عظیم ,
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394
نظرات

عشقهای ممنوع متاهلین    

 


اختلاط زن و مرد در محیطهای کاری یا در معاشرتهای اجتماعی و قوم و خویشی و ... گاهی یک فرد متاهل را تحت تاثیر جاذبه های دیداری، شنیداری، یا رفتاری نامحرمی قرار می دهد و آتش محبتی در دلش روشن می کند که چه به لحاظ شرعی و چه به لحاظ اخلاقی مجاز و قابل توجیه نیست. این جاذبه ها طوری انسان را مجذوب و هیجان زده می کنند که قلب او را مملو از یک عشق حرام و آرزوهای نادرست می کنند.

طلاق

همین میل های نابجا و محبت های هوس آلود در بسیاری از خانواده ها عامل طلاق و جدائی لااقل عاطفی زن و شوهر ها شده است و گاه مادری را از خانواده و فرزندان خود جدا کرده تا وارد زندگی دیگری کند که برای او نیست و چه داستانها و ماجراهای اسف باری که در این راستاها پدید آمده است!
در هر صورت اگر چنین اتفاقی افتاد و مهری ممنوع وارد حریم پاک قلب انسان شد باید از پیشروی و تظاهرش جلوگیری کرد. همواره به یاد داشته باشیم این آیه کریمه که می فرماید:یَعْلَمُ خَائِنَةَ الْأَعْیُنِ وَمَا تُخْفِی الصُّدُورُ : خداوند می داند خیانتی که چشم ها مرتکب می شوند و آنچه در اعماق قلبها مخفی شده است. (آیه 19- سوره  غافر)
گاهی این عشقهای ممنوع چنان به فرد نزدیکند که دائم او را می آزارند. مثل علاقه ی بیش از حد به نامحرمی در بین اقوام درجه یک همسر یا کسی از نزدیکترین همکاران مان در محیط کار. طوری که ملاقات های مکرر و معاشرت های زود به زود دائما موجب تقویت و تشدید این محبت می شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1362
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 9 تير 1394
نظرات

علی دایی، شهریار یکه تاز نیکوکاران

 


علی دایی، نامی که با انواع و اقسام رکوردها گره خورده است. مردی که پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران از لحاظ کسب عناوین و افتخارات فردی و تیمی محسوب می شود.


دایی

فوتبال همواره ورزش جذابی به شمار می رود. اما در ایران همیشه در کنار فوتبال حاشیه نیز به وضوح دیده می شود و مردم همواره فوتبالیست ها را از جنس خود نمی دانند.

البته در گذشته اینگونه نبود اما رفته رفته با ورود پول بی حساب به فوتبال مردم دیگر آنطور که باید و شاید به ستاره های خود عشق نمی ورزند.

اما این تمام فوتبال نیست و در دنیا اتفاقات مثبت فراوانی را می توان مشاهده کرد. در ایران نیز هستند ستاره هایی که همیشه توانسته اند در فوتبال ایران یک ستاره باقی بمانند.

ستاره‌های چمن سبز با پرداختن به اموری پسندیده از این دست، وجهه‌ای دیگر پیدا كرده‌اند و از نظر فوتبالدوستان و هواداران دیگر محدود به همان بازیكنانی نیستند كه با پیراهن تیم ملی یا باشگاهی در مستطیل سبز مشاهده شده‌اند. در واقع هنر آنها دیگر محدود به چمن سبز نیست، تكنیك مثال‌زدنی، شم گلزنی بالا و... تنها ویژگی برخی از فوتبالیست‌ها به حساب نمی‌آید، چرا كه هنر آنها گاهی در زمینه‌های با ارزش دیگری عیان می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1414
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 8 تير 1394
نظرات

دانه ‌های باران را در آغوش بگیر...

امام زمان

 

آغوشش را باز می‌ کرد، برای قطره ‌های لطیف باران؛ زمین را می ‌گویم، همان‌ که آدم‌ های بسیاری بر روی خود دیده بود.
- زمین! ای هدیه ‌ی عزیز خدا! برایمان تعریف کن از آنچه دیده ‌ای!
باران می ‌بارید و زمین عزیز یاد خاطراتی می ‌افتاد که نشان از غصه‌ های او از مردم بی‌ وفا داشت؛ آهی کشید و گفت:
- من خودم دیدم روزهایی را که منتظران پیامبرِ مهربانی ها برای آمدنش لحظه ‌شماری می‌ کردند؛ روزهایی که به دشمنانشان وعید آمدن او را می ‌دادند و می ‌گفتند:
"خیلی زود می ‌آید آن روزی که ما از دست شما نامردان، راحت می ‌شویم. منجی ما، عادل است، حق ما را از شما می- ‌گیرد."
اما خیلی زود وقتی آخرین پیامبر خدا آمد، دشمن او شدند.(١)

سرش را به نشانه ‌ی تأثّر پایین انداخته و ادامه داد:
- من این حرف‌ ها را خوب به یاد دارم، منتظران پیامبر خاتم، او را از پسران خود بیشتر می ‌شناختند. یادم هست منتظران موسی (علیه السّلام) وقتی 30 روز گذشت و نیامد، دل به گوساله‌ ی سامری دادند و یادشان رفت پیامبری داشتند!(٢) دلم برایشان می ‌سوخت. می ‌دیدم دل‌ هایشان مثل سنگِ سخت، دانه های باران را خُرد می‌ کند و از خود دور.(٣)

تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 8 تير 1394
نظرات

ورزش کردن با دهان روزه مفید است؟

 


شکی وجود ندارد که ورزش روزانه برای همه افراد، متناسب با شرایط سنی، جنس و وضعیت بدنی‌شان مفید است؛ اما آیا ورزش کردن در ایام روزه‌داری ـ که در حال حاضر با روزهای بلند و گرم تابستان نیز مصادف شده است ـ مفید خواهد بود؟


ورزش و روزه

شاید در وهله نخست، پاسخ این پرسش منفی به نظر بیاید، چرا که ورزش کردن هنگام روزه‌داری بخصوص در تابستان که فرد بیش از 16 ساعت در روز از مصرف مایعات و مواد غذایی خودداری می‌کند، مفید به نظر نرسد و حتی بدن را با کم آبی بیشتری مواجه کند.


اما جالب است بدانید نتایج تحقیقات مربوط به اثرات مفید روزه و ورزش ـ که هم در کشورهای اسلامی و هم در دانشگاه‌های بزرگ غربی نیز صورت گرفته ـ موید آن است که ورزش کردن با رعایت نکات و شرایط خاصی هنگام روزه‌داری نه تنها به بدن آسیب نمی‌رساند، بلکه برای سلامت نیز مفید ارزیابی می‌شود.


حتی یک مطالعه جدید نشان داده است ورزش در حالت گرسنگی باعث کاهش همزمان وزن و چربی می‌شود؛ در حالی که ورزش سنگین پس از خوردن غذا فقط باعث افزایش سوخت و ساز و کاهش وزن می‌شود، ولی کاهش چربی را به دنبال ندارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1042
برچسب‌ها: ورزش در ماه رمضان ,
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 8 تير 1394
نظرات

بالاترین نرخ سود قطعی، قوی‌ترین ضمانت در بازپرداخت‌های ماهانه و فصلی، و معتبرترین محل سپرده‌گذاری  و صدها مزیت ویژه دیگر را فقط و فقط در این بانک جستجو کنید.

نویسنده: شکوری_شبکه تخصصی قرآن تبیان

قرض الحسنه

یک سرمایه‌دار با تجربه و عاقل همیشه به این فکر می‌کند که چگونه سرمایه‌اش را به کاری بزند که سود بیشتری عایدش شود. یکی در کار تجارت سرمایه‌گذاری می‌کند یکی در بانک سپرده‌گذاری می‌کند و همینطور هر کسی برای رسیدن به سود بالاتر و تضمینی ایده‌ای در سر می‌پروراند. نفس به جریان انداختن سرمایه خودش برکات بی‌شمار دارد، فردی و اجتماعی. چیزی که هست اینکه تجارت، حرفه‌ایست ریسک‌پذیر، با حساب و کتابی پیچیده و حساس.  ورود بی‌برنامه به میدان رقابت، بازاریابی ضعیف، تب و تاب کاذب حاکم بر بازار، سیاست‌های غلط اقتصادی یک دولت و... می‌تواند سرمایه هنگفت یک تاجر را بر باد دهد و او را تا مرز ورشکستگی بکشاند.

تعداد بازدید از این مطلب: 943
برچسب‌ها: بانک خدا ,
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , مذهبی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 8 تير 1394
نظرات

عملیات های رمضان
 


8 سال دفاع مقدس گستره زمانی بود که نمی‌شد از انجام عملیات در آن صرف‌نظر کرد؛ این بازه زمانی سبب شده بود که چهار عملیات در روزهای مبارک رمضان برگزار شود.

عملیاتی برای شکارچیان تانک

گستره‌ای برای دفاع
 اولین آن عملیات محدود رمضان در مردادماه سال 60 که در 5 مردادماه برگزار شد .دومین مهم‌ترین آن «عملیات رمضان» در تیرماه سال 61 و همزمان با شهادت مولای متقیان امیرالمومنین (علیه‌السلام) بود. پس‌ازاین عملیات سال 64 عملیات ایذایی بانام ظفر 1 در جزیره مینو ساعت 20 و 15 دقیقه روز 7 خردادماه رزمندگان نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی مستقر در جبهه جنوبی با گذشتن از عرض رودخانه ‹‹اروندرود›› و یورش به مواضع اشغالی دشمن در جزیره ‹‹مینو›› ضمن انهدام بخشی از نیروهای دشمن شماری از سنگرهای انفرادی و اجتماعی نیروهای عراق را از میان برده و به مواضع پیشین خود بازگشتند. همچنین عملیات قدس یک برای نزدیکی شدن به اهداف عملیات مهم بدر طراحی و در ماه مبارک رمضان اجرا شدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 804
موضوعات مرتبط: نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 3 تير 1394
نظرات
العالم: سایت ویکیلیکس یکی از پیام های فاش شده از مجموعه مکاتبات وزیر خارجه پیشین عربستان را در اینترنت منتشر کرد که بیانگر تهدید ضمنی ایران از سوی آمریکایی ها قبل از عقب نشینی از عراق است. - در این نامه که از وزارت امور خارجه عربستان و با امضای شخص سعود الفیصل برای دیوان پادشاهی و منشی ویژه پادشاه ...
تعداد بازدید از این مطلب: 914
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود