آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 140
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 394
بازدید ماه : 379
بازدید سال : 5779
بازدید کلی : 146088

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 29 دی 1394
نظرات
ما در برجام پیروز شدیم و رسانه های منطقه نیز به این پیروزی اذعان می کنندبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما درباره آخرین روند اجرایی شدن برجام سخن گفت. 
 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی با قدرت منطق توانست از حقوق خود در برابر 6 قدرتی که به غلط خود را جامعه جهانی معرفی می کنند، دفاع کند اظهار داشت: همه این موفقیت ها مرهون مقاومت، پایمردی و انتخاب هوشمندانه ملت ایران است که در طول سال های گذشته اجازه ندادند طرف مقابل احساس کند که می تواند از طریق فشار، به خواسته های خود برسد.
تعداد بازدید از این مطلب: 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 29 دی 1394
نظرات
درگیری‌های جنگ یمن ابتدا بیشتر در جنوب این کشور متمرکز بود، اما در ماه‌های اخیر این درگیری‌ها به شمال گسترش پیدا کرده و اکنون بیشتر درگیری‌ها در منطقه شمالی یمن در جریان است. این جنگ حالت فرسایشی به خود گرفته و دو طرف به شدت از مواضع خودشان دفاع می کنند که این مساله باعث کند شدن سرعت پیشروی هر کدام از طرف‌های جنگ در درگیری ها شده است.

گروه بین‌الملل مشرق - بیش از ده ماه از آغاز جنگ یمن می گذرد و در این مدت صحنه جنگ در این کشور شاهد تغییرات زیادی بوده است. هم اکنون بیشتر مناطق شمالی یمن در کنترل نیروهای ارتش این کشور و حرکت انصارالله(حوثی‌ها) می باشد و نیروهای ائتلاف موسوم به عربی و طرافداران عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی یمن کنترل بخش زیادی از جنوب این کشور را در دست دارند.

درگیری های جنگ یمن در ابتدای این جنگ بیشتر در جنوب این کشور متمرکز بوده، اما در ماه های اخیر این درگیری ها به شمال یمن گسترش پیدا کرده و اکنون بیشتر درگیری ها در منطقه شمالی یمن در جریان است.
در این مقاله به بررسی وضعیت میدانی جنگ یمن در استان های مختلف این کشور می پردازیم:

واقعیت میدانی جنگ در یمن/ دو طرف درگیری چه مناطقی را در دست دارند +نقشه

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 27 دی 1394
نظرات
ایران همزمان با روز اجرای برجام، چهار زندانی دو تابعیتی از جمله سه جاسوس را آزاد کرد. طبق شنیده‌ها خبرنگاران و مذاکره‌کنندگان در وین ساعت‌ها برای اجرای این تبادل منتظر ماندند تا پس از راهی‌شدن زندانیان به سمت سوئیس، رسما روز اجرای برجام را اعلام کنند. اما چه کسانی از دو طرف آزاد شدند؟

گروه بین‌الملل مشرق - شامگاه امروز (شنبه) دادستان تهران اعلام کرد چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب مبادله زندانیان با آمریکا آزاد شدند. نماینده ایران در سازمان‌ ملل در این باره گفته است: «در گذشته مقامات ارشد آمریکا از مقامات ارشد ایران برای آزادی زندانیان درخواست مساعدت کرده بودند و طبیعتا دولت سوئیس هم به عنوان دولت تسریع‌کننده مذاکرات در این مسئله نقش مثبتی ایفا کرد. مذاکرات برای آزادی زندانیان یک سال طول کشید و مراحل آزادی زندانیان در دو کشور در حال انجام است.»

آقای خوش‌رو تأیید کرد که دقیقا هفت زندانی ایرانی آزاد می‌شوند.

خوش‌رو افزود: «ما در طول 10 روز گذشته چند بار با وکلای زندانیان و خودشان تلفنی و حضوری تماس داشتیم و به آنها این اطمینان را دادیم که هر وقت اراده کنند می‌توانند به ایران بیایند.»

ایران چهار زندانی دو تابعیتی را آزاد کرد/ آمریکا شش زندانی را آزاد می‌کند

تعداد بازدید از این مطلب: 261
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 27 دی 1394
نظرات
اتحادیه اروپایی تأیید کرده است که چارچوب های قانونی لازم برای برداشتن تحریم های مالی و اقتصادی اتحادیه درباره برنامه هسته ای ایران اجرایی شد. ایالات متحده اعمال تحریم های مصوب مرتبط با برنامه هسته ای ایران را امروز متوقف می کند.

گروه بین‌الملل مشرق - پس از ساعت‌ها انتظار در آخرین روز مذاکرات روز اجرای برجام در وین، بیانیه مشترک اعلام «روز اجرای برجام» توسط خانم موگرینی و دکتر ظریف قرائت شد. متن کامل بیانیه مشترک وزیر خارجه ایران و فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به نمایندگی از کشورهای 1+5 درباره اجرایی‌شدن برجام بدین شرح است:

تحریم‌های هسته‌ای سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا برداشته شد

امروز، ما به روز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) رسیدیم. از زمان روز تصویب، ما مجدانه تلاش کردیم و تعهد مشترک و اراده جمعی خود را به نمایش گذاشتیم تا سرانجام موجبات اجرای برجام را فراهم کنیم. امروز، شش ماه پس از نهایی شدن آن توافق تاریخی، آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید کرد که ایران تعهدات هسته ای ذیربط خود تحت برجام را اجرا نموده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 245
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 26 دی 1394
نظرات
موشک "تشرین" عامل بازدارنده حمله نظامی ارتش اسرائیل است.

به گزارش   خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  "قدرت موشکی سوریه"  از  40  سال  پیش  به  صورت ویژه کلید خورده بود و در این راستا موشک‌های مختلفی تولید شده است. 
 
توان موشکی سوریه در راستای مقابله با برخی از همسایگان متخاصم همچون ترکیه با وجود بحران این کشور، در حال افزایش بوده و در این راستا گام های بلندی برداشته شده  که این موضوع باعث نگرانی برخی کشورها از جمله آمریکا و ترکیه است.

یکی از موشک‌هایی که در خدمت ارتش سوریه بوده و این کشور آن را تولید کرده "تشرین" است که با نام  "ام 600 (M 600 )" نیز شناخته شده و پتانسیل‌های بسیاری برای هدف قرار دادن مواضع نزدیک (تا فاصله 300 ) کیلومتر را دارد.

**"اوزی روبین: موشک‌های  "تشرین" بسیار دقیق بوده و می‌توانند زیان‌های جدی به اسرائیل وارد آورند

پایگاه خبری "النشره" (elnashra)   به  نقل از روزنامه انگلیسی "ساندی تلگراف" گزارش داد که سوریه موشک های خود را آماده شلیک کرده تا در صورت تجاوز، آنرا مورد استفاده قرار دهد. این سایت ادامه داد:  ساندی تلگراف افزود: سوریه موشک‌های "تشرین" که تولید داخلی بوده و قدرت انفجاری بالا داشته  را آماده شلیک دارد.  "اوزی روبین"، از کارشناسان مطرح عرصه موشکی اسرائیل، می‌گوید: "موشک‌های  "تشرین" بسیار دقیق بوده و می‌توانند زیان‌های جدی را به وجود  آورند."

تعداد بازدید از این مطلب: 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 26 دی 1394
نظرات
وزیر خارجه ایران از اعلام شروع برجام در روز شنبه خبر داد.

ظریف: امروز بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر می‌شودبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، "محمدجواد ظریف" به محض ورود به وین گفت: امروز علاوه بر اعلام اجرای برجام گفت‌و‌گوهایی هم با امانو، کری و موگرینی خواهم داشت.

وزیر امور خارجه گفت: امروز با ارائه گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی برجام اجرایی خواهد شد و پس از ان یک بیانیه مشترکی برای اعلام شروع برجام منتشر می‌شود.

ظریف افزود: چون آنچه که برجام را اجرایی می‌کند گزارش مدیر کل است اما برای اعلام اهمیت این واقعه بیانیه‌ای هم خوانده خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های امروز خود گفت: دیدار با مدیر کل آژانس است، اعلام اجرای برجام و دیدار‌های دو جانبه با خانم موگرینی و احتمالا سایر وزرای خارجه از جمله آقای کری خواهیم داشت.

وزیر امور خارجه گفت: این ملاقات‌ها برای اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که امریکا یی‌ها اعلام کردند انجام داده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 275
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 26 دی 1394
نظرات
آمریکا در 12 سال گذشته به صورت رسمی بیش از 408 میلیون دلار برای تغییر نظام ایران تحت برنامه «ارتقای دموکراسی برای ایران» هزینه کرده است که بودجه سرویس فارسی صدای آمریکا و رادیو فردا نیز از همین بخش تامین می‌شود.

گروه جنگ نرم مشرق - تغییر نظام جمهوری اسلامی یا حداقل تغییر رفتار ایران، موضوعی است که حکومت آمریکا اعم از دولت و کنگره بدون وقفه به آن اهتمام داشته‌اند؛ یکی از راه‌های همیشگی برای حمایت از انقلاب سیاسی جدید در ایران توسط دولت و کنگره آمریکا، اجرای برنامه‌هایی موسوم به «ارتقای دموکراسي برای ایران» است.

در گزارش جدید مرکز تحقیقات کنگره آمریکا با عنوان «ایران، امنیت خلیج (فارس) و سیاست آمریکا» به قلم "کنث کاتزمن"، به برخی از بودجه‌های «ارتقای دموکراسی برای ایران» از سال 2004 تا کنون پرداخته که نشان می‌دهد بیش از 408 میلیون دلار در این رابطه هزینه شده است که بودجه سرویس فارسی صدای آمریکا و رادیو فردا نیز از همین بخش تامین می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 26 دی 1394
نظرات
یک مقام سازمان ملل در ژنو اعلام کرد: مقر سازمان ملل در ژنو برای میزبانی اجلاس ایران و گروه 1+5 آماده می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقام سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود روز جمعه به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: مقامهای آمریکایی از ما خواسته اند تا برای برگزاری اجلاس آماده باشیم و از ساعت 12 ظهر روز شنبه به وقت ژنو در شرایط آمادگی بسر ببریم.

در همین حال خبرنگار روسیا سگودنیا گفت که در یکی از راهروهای مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو پرچم های بزرگ ایران و گروه 1+5 نصب شده است.

برخی از مقامهای کشورهای عضو مذاکرات 5+1 با ایران هم به این رسانه روسی گفتند که اجلاس ساعت شش بعد از ظهر به وقت ژنو برگزار می شود اما از پاسخ به این سوال که در چه سطحی برگزار می شود خودداری کردند.

روسیا سگودنیا خاطرنشان کرد: مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه انگلیس و فرانسه روز چهارشنبه برای انجام اقداماتی به ژنو سفر کرده بودند.

تعداد بازدید از این مطلب: 272
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 26 دی 1394
نظرات
به راه انداختن «جنگ مذهبی» و بهره برداری از «دستاویز دین» سیاستی است که سعودی ها همواره از آن برای مقابله با مخالفان و رقبای منطقه ای خود استفاده کرده و تلاش داشته، با تحریک احساسات دینی و مذهبی منطقه، رقبا و مخالفان را از میدان خارج کنند.

چرا سعودی‌ها همواره با مخالفان و رقبای منطقه‌ای خود از درب «جنگ مذهبی» وارد می‌شوند؟گروه بین‌الملل مشرق - حادثه اعدام آیت الله شیخ «نمر باقر النمر»، روحانی برجسته شیعی عربستان آنگونه که انتظار می رفت، با واکنش‌های بسیار و تندی مواجه شد و به نظر نمی رسد که این موضوع پیش از اقدام به اعدام شیخ نمر مورد توجه مسئولان سعودی قرار نگرفته باشد، به همین دلیل به جرات می توان گفت که این اقدام حکومت عربستان سعودی اقدامی به عمد بوده که یکی از اهداف آن سوق دادن منطقه به لبه پرتگاه جنگ مذهبی و طایفه ای است.

عربستان سعودی خصومت و دشمنی با همسایگان خود و کشورهای منطقه را به منتهای درجه رسانده و پای را فراتر از مانع تراشی و به بن بست کشاندن مذاکرات منطقه‌ای و بین‌المللی برای دستیابی به راه حل سیاسی و مسالمت آمیز برای پرونده‌ها و بحران‌های گذاشته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 26 دی 1394
نظرات
هم اکنون ارتش سوریه بعد از ارتش مصر دومین ارتش قدرتمند عربی در خاورمیانه به شمار می‌رود.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌رغم درگیری 5 ساله ارتش سوریه با تکفیری‌های آمریکایی - سعودی؛ این ارتش نه تنها تضعیف نشده است، بلکه روز به روز قدرتمندتر می‌شود. به‌طوری که پس از 5 سال که در حالت دفاعی قرار داشت؛ اکنون آرایش دفاعی خود را تغییر داده و به حالت تهاجمی در آمده است.
 
مساحت سوریه، 185180 کیلومتر مربع است و جمعیت آن در سال 2014 حدود 25 میلیون نفر برآورد می‌شود. سوریه با دارا بودن 304000 نفر پرسنل فعال نظامی و 342500 نفر نیروی ذخیره، از لحاظ تعداد پرسنل نظامی در رده سیزدهم جهان و از نظر توان نظامی در رتبه 35 دنیا قرار دارد. نیروهای مسلح سوریه (القوات المسلحة العربیة السوریة) شامل نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوایی، پدافند هوایی و نیروهای شبه نظامی است.
 
ارتش سوریه
 
مطابق قانون اساسی، رئیس جمهور سوریه، فرمانده کل قوا محسوب می شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 26 دی 1394
نظرات
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادعایی، اقدام ایران در نشان دادن تصاویر تفنگداران آمریکایی را نامناسب توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، «جان کربی،» سخنگوی این وزارتخانه، در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا انتشار تصاویر تفنگداران آمریکایی باعث نگرانی یا تحقیر آمریکا شده است یا نه؟ ادعا کرد: منظور شما از این سوال این است که وقتی ملوانان (تفنگداران) ما زانو زده اند و تفنگها به سوی آنان نشانه رفته است باید نگران باشیم؟ تعداد نیروی هیچ کشوری به اندازه آمریکا در خاورمیانه نیست و جز آمریکا،  هیچ کشوری بعد از جنگ جهانی دوم در این منطقه حضور دریایی ندارد. البته صحبت من نیروهای خارج از منطقه است و حتی ایران نیز به اندازه آمریکا قدرت نظامی ندارد.
 
وی در ادامه مدعی شد: حضور ما در منطقه قدرتمند است و قرار نیست از میان برود. این آمریکاست که نه فقط با داعش درگیر است، بلکه ائتلافی از شصت و پنج کشور ایجاد کرده است. 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات
خشم سعودی ها از دبیرکل حزب الله، ریاض را به برنامه ریزی و همکاری با موساد و سیا برای اجرای طرح ترور وی وادار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، طرح ترور دبیرکل حزب الله لبنان با همکاری سازمان های اطلاعاتی عربستان، بحرین، امارات، موساد و سیا ، به دنبال اظهارات تند سید حسن نصرالله علیه حاکمان عربستان سعودی، برنامه ریزی شده است.

شبکه عرب‌زبان " سما " به نقل از منابع آگاه اعلام کرد پس از سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت اعدام شیخ نمر باقر النمر، دستگاه اطلاعاتی عربستان با دستور مستقیم ملک سلمان پادشاه آن کشور با سازمان های اطلاعاتی منطقه ای و بین المللی برای کمک به حذف فیزیکی سید حسن نصرالله تماس برقرارکرد و نام دبیرکل حزب الله لبنان در اولویت فهرست کسانی قرارگرفت که باید ترور شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات
در حال حاضر، لیائونینگ در مرحله و فاز انجام تمرینهای فنی آموزشی و نظامی است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چین برای معرفی خود به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی، سرمایه گذاری زیادی روی ارتش نموده است و نیروی دریایی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان آن، توجه و هزینه زیادی را معطوف به خود کرده است. 
 
نیروی دریایی چین به طور سنتی از زمان تشکیل خود یک نیروی دریایی آب‌های سرزمینی بوده است. تنها تعدادی از زیردریایی‌های این کشور در دهه‌های قبل توانایی حضور در آب‌های بین‌المللی را داشتند و حضور واحدهای سطحی نیروی دریایی چین به آب‌های سرزمینی این کشور محدود می‌شد. پس از چندین رویارویی با نیروی دریایی آمریکا و علم به این نکته که چین به عنوان یک کشور بزرگ و با اقتصادی در حال رشد، به یک نیروی دریایی نیرومند برای حضور در آب‌های آزاد نیاز دارد، این کشور از آغاز دهه 90 میلادی به یک سرمایه گذاری عظیم در نیروی دریایی خود دست زد. جمهوری خلق چین با داشتن این ناو جز شش کشور برتر دارای ناو هواپیمابر در دنیاست. 
 
 
 
آیا
تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات
تجاوز شناورهای رزمی آمریکا به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را در یک بسته راهبردی و هدفمند باید بررسی و تحلیل کرد. این اقدام تجاوزکارانه آمریکا ناظر بر راهبرد " سخت گیری به ایران در پسا برجام " هم می باشد که مجله آمریکایی فارین افرز در 23 آدر 1394 از آن رو نمایی کرده است.

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج طی یادداشتی در کانال شخصی اش و در تحلیل دستگیری نظامیان آمریکایی در خلیج فارس نوشت: روز گذشته ( ساعت 16/30) دو شناور رزمی آمریکا شامل 10 نظامی ( نه مرد و یک زن ) این کشور که مسلح به سلاح های نیمه سنگین نیز بودند، پس از تجاوز به آب های سرزمینی ایران در اطراف جزیره فارسی، متوقف و سرنشینان نظامی آن توسط نیروی دریایی سپاه بازداشت شدند.
در هنگام مقابله با شناورهای رزمی متجاوز آمریکایی، ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه که در نزدیکی این واقعه ( در آب های بین المللی ) در حال گشت زنی بود، تنها نظاره گر این عملیات سپاه شد.

 نگاه اول :

در نگاه اول شاید این طور گفته یا وانمود شود که اقدام شناورهای رزمی آمریکا، غیر عمدی و از روی اتفاق بوده است.
در این رابطه باید گفت؛ شناورهای نظامی مجهز به جی پی اس می باشند و علاوه بر اینکه با منطقه ماموریت خود به طور کامل آشنایی داشته اند، از طریق سیستم ناوبری یگان مربوطه نیز هدایت می گردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات
کارشناسان می‌گویند مدیریت بیژن زنگنه بر وزارت نفت حدود ۷۲ میلیارد دلار به اقتصاد کشور ضربه زده است. در یادداشت پیش‌رو این رقم به اعداد روشن‌تری ترجمه شده است.

 به گزارش مشرق، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نشست خبری خود اعلام کرد که جناب آقای زنگنه، وزیر نفت دولت آقای روحانی، در طول تصدی‌گری خود بر وزارت نفت، 72 میلیارد دلار به ملت ایران ضرر زده است.

72 میلیارد مورد اشاره آقای بذرپاش از جمع 54 میلیارد دلار (خسارت کاهش قیمت نفت در دوره وزارت زنگنه) و 18 میلیارد دلار(خسارت ناشی از رای دادگاه لاهه علیه ایران در پرونده  کرسنت) حاصل شده است.

قرارداد کرسنت در سال 2001 و در زمان وزارت آقای زنگنه و با مدیریت ایشان منعقد شده بود. بر اساس مفاد این قرارداد که از طریق شرکت کرسنت و ما بین ایران و امارات منعقد شد، مقرر شده بود که ایران از سال 2005 میلادی، با لوله‌کشی در خلیج فارس، به میزان روزانه 500(و به اعتقاد برخی منابع 600) میلیون فوت مکعب  به امارات گاز صادر کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 252
موضوعات مرتبط: اجتماعی , اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 24 دی 1394
نظرات
وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که با همکاری ایرانیان و پاسخ سریع و مناسب آنها به درخواست آمریکایی‌ها، جلوی یک اتفاق ناگوار گرفته شده است.

به گزارش مشرق، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا که امروز برای توضیح در خصوص سیاست خارجی دولت دوم اوباما به دانشگاه دفاع ملی کشورش رفته بود، در خصوص آزادی تفنگداران آمریکایی از بازداشتگاه موقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سخن گفت.

کری ابتدا از آزادی «ملوانان» ابراز خرسندی کرد و گفت: «خوشحال‌ام که ملوانان ما، سالم به آغوش آمریکا بازگشتند.»

جان کری که باید دلیلی برای حضور این نیروها در خلیج‌فارس و دستگیری آنها توسط فرزندان ایران می‌آورد، ضمن استفاده از نامی مجعول برای اشاره به این آبراهه مهم گفت: «حضور نیروی دریایی آمریکا در همه مناطق دنیا مهم است، بخصوص در منطقه خلیج.»

جالب است که کری در بخشی از سخنرانی خود، برای اشاره به اتفاقات امروز به نام محل نگهداری هم‌وطنانش در بازداشتگاه موقت سپاه یعنی «جزیره فارسی» اشاره کرد و مشخص شد که حداقل نام درست جزائر خلیج‌فارس را می‌داند.

تعداد بازدید از این مطلب: 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
برخی از روزنامه‌های صبح کشور در سرمقاله‌های امروز خود به بحث تحرکات خصمانه عربستان نسبت به ایران پرداخته‌اند و دست و پا زدن‌ حکام آل‌سعود را نشانه‌ اضمحلال این رژیم دانسته و پیش‌بینی کرده‌اند که حکومت عربستان در حال فروپاشی است.

شباهت این‌ روزهای رژیم آل‌سعود به آخرین‌ روزهای شاه مخلوع/ یادداشت جالب یک روزنامه درباره ساختار انتخابات

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌ها و جراید در بخش سرمقاله و یادداشت روز  به بیان دیدگاه‌ها و نظریات اصلی و اساسی خود می‌پردازند؛ نظراتی که بیشتر با خط خبری و سیاسی این جراید همخوانی دارد و می‌توان آنرا سخن اول و آخر ارباب جراید عنوان کرد که اهمیت ویژه‌ای نیز دارد. در ادامه یادداشت و سرمقاله‌های روزنامه‌های صبح کشور با گرایش‌های مختلف سیاسی را می‌خوانید:‌‌

 

 

انتخابات ایرانی و نشان شده‌های آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 269
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
دیپلمات‌های غربی، بامداد سه‌شنبه در گفتگو با آسوشیتدپرس، از اجرایی شدن «برجام» ظرف یک هفته آینده خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد سه‌شنبه از قول دیپلمات‌هایی که اشاره‌ای به نامشان نکرده از اجرایی شدن توافق جامع اتمی بین ایران و گروه 1+5 ظرف یک هفته آینده خبر داده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول دیپلمات‌ها گزارش داده که «روز اجرای برجام» در یک هفته آینده فرا خواهد رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی براساس توافقات پیشتر صورت گرفته، به ارائه این گزارش موظف شده است.

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه بدون ارائه تاریخی مشخص گفته بود تحریم‌های ایران به زودی رفع خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 261
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
موشک‌های فراگ به عنوان یک سلاح تاکتیکی نیمه هسته‌ای به شمار می رود که در این گزارش با آن بیشتر آشنا خواهید شد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنگ‌ امروز جهان؛ جنگ قدرت است. قدرتی که به سان جنگ‌های گذشته با جنگ رو در رو به دست نمی‌آید؛ بلکه با سلاح و تجهیزات می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. یکی از اصلی‌ترین تجهیزات نظامی در جنگ‌های امروز، موشک است.

در این گزارش به بررسی موشک FROG یا همان "قورباغه کوچک" روس خواهیم پرداخت.
 
 
موشک‌های FROG
 
FROG-7 یک راکت غیر هدایت شونده کوتاه برد با جایگاه متحرک و سوخت جامد است که برای استفاده در میدان جنگ طراحی شده است . FROG نامی است که ناتو بر روی آن گذاشته است که از واژه Free-Rocket-Over-Ground برداشت شده است . طراحی مدل ابتدایی فراگ از سال 1950 آغاز گردید و حداقل 6 مدل مختلف از این موشک قبل از جایگزینی با موشک‌های SS-21 تولید گردید. اگرچه اعتقاد بر این است که موشک FROG-7 مشغول به خدمت می‌باشد.
 
موشگ فراگ؛ قورباغه کوچک روس که کارهای بزرگ انجام می‌دهد.
تعداد بازدید از این مطلب: 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
وبسایت "بست دیفنس" در گزارشی به بررسی چگونگی وقوع جنگ احتمالی ایران و عربستان پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "بست دیفنس" در گزارشی به قلم "مایکل نایت،" مقاله نویس آمریکایی نوشت: زمانی که کسی از من بپرسد جنگ ایران و عربستان چگونه خواهد بود، نخستین پاسخ من به او این است که باید به اطراف نگاه کند؛ زیرا این جنگ درحال وقوع است. همانطور که "ویلیام گیبسون،" نویسنده آمریکایی معتقد است: "آینده، همین زمان حال است." در حال حاضر، ایران و عربستان سعودی نیروهای نیابتی یکدیگر را به صورت غیرمستقیم در یمن، سوریه، بحرین و استان شرقی عربستان سعودی می کُشند.
 
نگارنده این گزارش در ادامه افزود: آینده نیز چیزی مشابه امروز خواهد بود. فقط الگوی موجود کمی شدیدتر می شود و حتی ممکن است در مدتی کوتاه از حد خود فراتر رود. پس از مدتی، هم سطح ِجنگ های نیابتی سرزمین های دیگر می شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
تاکنون چند گونه رادار دریایی توسط متخصصان دفاعی نیروهای مسلح به تولید رسیده است که مجموعه رادارهای افق را تشکیل می دهند. این رادارها به منظور پایش محیط دریا به عنوان رادارهای کشتی پایه و ساحلی توسعه یافته اند و توانایی شبکه شدن با سامانه های پدافندی و ردگیری 100 هدف دریایی از ویژگی‌ مهم آنهاست.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، رادارهای دریایی به عنوان وسائل ناوبری، تعیین موقعیت شناورها نسبت به خطوط ساحلی و نیز رؤیت کشتی های دیگر به کار گرفته می شوند. در این رادارها امواج با استفاده از خاصیت های فیزیکی خاصی به جای طی مسیر مستقیم، روی سطح منتشر شده و در واقع مسیر انحنای سطح را می پیمایند. به همین دلیل امکان استفاده از آنها در مسافت های خارج از خط دید وجود دارد.

رادارهای پیشرفته امروزی می توانند سرعت اهداف کشف شده را نسبت به محیط پس زمینه محاسبه کرده و با استفاده از روش های پیشرفته پردازش، عملکرد تشخیصی خود را از جریان پیوسته اطلاعات دریافتی از محیط پیرامون ارتقاء دهند. واحد پردازش آنها با تحلیل سیگنال ها اقدام به کشف، ردیابی و نمایش اهداف تحت کنترل کاربر نموده و اطلاعات قابل استفاده برای کاربری های مختلف را به صورت بی‌درنگ (Real Time) تولید می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 324
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
برشی از تاریخ/ 152
در حالی که سال 60 اوج ترورهای سازمان مجاهدین خلق و گروهک فرقان در ایران بود و روزانه بسیاری از مردم عادی توسط گروهک‌های تروریستی تهدید می‌شدند، یکی از فرزندان هاشمی به دلیل عدم امنیت به بلژیک سفر می‌کند تا ادامه تحصیل دهد.
کدام فرزند هاشمی به دلیل نبود امنیت در ایران به بلژیک سفر کرد؟گروه سیاسی مشرق - در حالی که سال 60 اوج ترورهای سازمان مجاهدین خلق و گروهک فرقان در ایران بود و روزانه بسیاری از مردم عادی توسط گروهک‌های تروریستی تهدید می‌شدند، آقای هاشمی رفسنجانی در خاطرات یک شنبه 6 اردیبهشت خود به سفر محسن هاشمی به بلژیک به دلیل عدم وجود امنیت در ایران اشاره می کند. ایشان در خاطرات خود می‌نویسد:

«شب با [فرزندنم] محسن در بلژیک تلفنی صحبت کردم. حالش خوب بود. کتاب و پوستر و نوار می خواست. محسن به خاطر عدم امنیت بعد از ترور من توسط فرقان و تهدید شدن او در محیط تحصیل و عدم تمایلش در به همراه داشتن محافظ برای ادامه تحصیل به خارج رفت. در شیراز در کنکور پذیرفته شده بود و مشغول تحصیل بود. اکنون تمایلی به زندگی در غرب ندارد و به انقلاب اسلامی سخت وفادار است و در آنجا با گروهی از دوستانش به نفع جمهوری اسلامی فعالیت دارد.»[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 238
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
از دید آمریکا، برجام زمانی یک توافق مطلوب است که به کنترل عمومی رفتار ایران منجر شود و نه فقط برنامه هسته‌ای بلکه همه محاسبات راهبردی ایران در حوزه‌های منازعه با غرب را مدیریت کند.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در شماره امروز روزنامه وطن امروز نوشت:

ایران و آمریکا تا آنجا که به توافق هسته‌ای مربوط می‌شود، هر دو در حال طی «دوران یادگیری» هستند. مقصود از «دوران یادگیری» در اینجا این است که محاسبات هر دو طرف درباره دوران پس از اجرای توافق، تازه در حال شکل‌گیری است و هر یک از 2 طرف، برحسب آنچه در این دوران می‌آموزد، تصمیم خواهد گرفت در آینده چگونه رفتار کند.

دوران یادگیری – که از 3، 2 ماه قبل از آغاز اجرای توافق آغاز می‌شود و می‌تواند حتی تا یک سال بعد از آن ادامه پیدا کند- مهم‌ترین بازه زمانی در طول اجرای برنامه جامع اقدام مشترک خواهد بود. در این دوران است که هر یک از دو طرف خواهد دانست:

1- حفظ توافق هسته‌ای برای طرف مقابل تا چه اندازه اهمیت دارد؟

2- طرف مقابل چه مواردی را به عنوان نقض اساسی برجام در نظر می‌گیرد و به آن واکنش قطعی نشان خواهد داد؟

3- هزینه عدم پایبندی به توافق واقعا چقدر است؟

تعداد بازدید از این مطلب: 262
برچسب‌ها: مهم‌ترین ثمره برجام برای آمریکا چیست؟ از دید آمریکا، برجام زمانی یک توافق مطلوب است که به کنترل عمومی رفتار ایران منجر شود و نه فقط برنامه هسته‌ای بلکه همه محاسبات راهبردی ایران در حوزه‌های منازعه با غرب را مدیریت کند , به گزارش مشرق، مهدی محمدی کارشناس مسائل سیاسی در شماره امروز روزنامه وطن امروز نوشت: ایران و آمریکا تا آنجا که به توافق هسته‌ای مربوط می‌شود، هر دو در حال طی «دوران یادگیری» هستند , مقصود از «دوران یادگیری» در اینجا این است که محاسبات هر دو طرف درباره دوران پس از اجرای توافق، تازه در حال شکل‌گیری است و هر یک از 2 طرف، برحسب آنچه در این دوران می‌آموزد، تصمیم خواهد گرفت در آینده چگونه رفتار کند , دوران یادگیری – که از 3، 2 ماه قبل از آغاز اجرای توافق آغاز می‌شود و می‌تواند حتی تا یک سال بعد از آن ادامه پیدا کند- مهم‌ترین بازه زمانی در طول اجرای برنامه جامع اقدام مشترک خواهد بود , در این دوران است که هر یک از دو طرف خواهد دانست: 1- حفظ توافق هسته‌ای برای طرف مقابل تا چه اندازه اهمیت دارد؟ 2- طرف مقابل چه مواردی را به عنوان نقض اساسی برجام در نظر می‌گیرد و به آن واکنش قطعی نشان خواهد داد؟ 3- هزینه عدم پایبندی به توافق واقعا چقدر است؟ 4- هر طرف قصد دارد توافق هسته‌ای را مقدمه چه اقدامات دیگری قرار دهد؟ 5- کدام طرف بیش از دیگری رفتار خود را با الزامات روح و نص توافق وفق خواهد داد؟ به تعبیر ساده‌تر، در این دوران است که آمریکایی‌ها درخواهند یافت از این به بعد چگونه باید با ایران رفتار کنند , از ابتدا روشن بود که برجام برای طرف آمریکایی بخش میانی یک پروژه بلندمدت است و مطلوبیت آن بیش از آنکه وابسته به کیفیت اجرای توافق باشد، به پیامدهای «سیاسی»، «ژئوپلیتیک» و حتی «ایدئولوژیکی» وابسته است که در پی خواهد داشت , مهندسی این پیامدها، برای آمریکایی‌ها بسیار مهم‌تر از خود توافق است اگرچه در بسیاری موارد این مهندسی با استفاده از ابزارهایی انجام خواهد شد که در متن توافق تعبیه شده است , از دید آمریکا، برجام زمانی یک توافق مطلوب است که به کنترل عمومی رفتار ایران منجر شود و نه فقط برنامه هسته‌ای بلکه همه محاسبات راهبردی ایران در حوزه‌های منازعه با غرب را مدیریت کند , بر این اساس، آمریکایی‌ها در این‌باره کاملا شفاف بوده‌اند که از دید آنها برجام باید بخشی از زیرساخت ایجاد تغییر در داخل ایران ظرف یک دهه آینده، ابزاری برای مهار رفتار منطقه‌ای ایران و همچنین مدلی برای مدیریت سایر برنامه‌های امنیت ملی باشد که ایران از طریق آنها می‌تواند آمریکا را تهدید کرده یا منافع آن را به طور اساسی به چالش بکشد (از جمله برنامه موشکی و , , , ) , آموخته‌های آمریکا در دوران یادگیری است که به آنها نشان خواهد داد تا چه حد می‌توانند این هدفگذاری را محقق کنند , آمریکا اکنون در حال آموختن این نکته است که در یک دهه آینده و در حالی که توافقی به نام برجام روی میز و در حال اجراست، چگونه باید با ایران رفتار کند , مهم‌ترین عاملی که زیرساخت این یادگیری خواهد بود، واکنشی است که ایران به تصمیمات و اظهارات مقام‌های آمریکایی نشان می‌دهد , نوع، زمان و شدت این واکنش‌هاست که آرام آرام به آمریکا خواهد فهماند می‌تواند برجام را بدل به ابزاری برای تشدید موثر فشار بر ایران در سایر حوزه‌ها کند یا نه , محاسبات آمریکا در این حوزه تازه در حال شکل‌‌گیری است و این رفتار ایران ـ بویژه دولت ـ است که به آن شکل خواهد داد , آمریکایی‌ها آشکارا تلاش می‌کنند از برجام ابزاری برای تبدیل شدن ایران به یک کشور بشدت محتاط و محافظه‌کار بسازند که به دلیل نیاز شدید به حفظ توافق و نگرانی از «عدم تعلیق تحریم‌ها» (یا بازگشت تحریم‌ها پس از تعلیق) «فشارها»، «تحقیرها»، «نقض عهدها و درشت‌گویی‌ها»ی آنها را تحمل می‌کند و دم برنمی‌آورد , در واقع، اگر حفظ برجام به هر قیمت بدل به اولویت شماره یک امنیت ملی و سیاست خارجی ایران شود، همین اتفاق هم خواهد افتاد , در این صورت، آمریکا بازی را در دوران یادگیری برده است و به تعبیر مورد علاقه غربی‌ها ایران را جوری بار آورده که از این به بعد خودش خودش را کنترل خواهد کرد , از این سو، مهم‌ترین هدف فرمان استراتژیک رهبر معظم انقلاب اسلامی در تایید اجرای برجام این بود که این معادله را معکوس کند , پیام متقابل این است که اگر آمریکا توافق را می‌خواهد (که می‌دانیم می‌خواهد و نیاز آن به توافق بیش از ایران اگر نباشد کمتر نیست) باید راهبرد فشار و تحریم را کنار بگذارد و دوران جدیدی از تعامل با ایران را آغاز کند , فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گوید نه فقط تحریم‌های غیر هسته‌ای، بلکه حتی تهدید هم از نظر ایران نقض برجام محسوب می‌شود , تلاش برای شکل‌دهی به محاسبات پسابرجام آمریکا به این شکل، در واقع به معنای وارد کردن ایران به فاز امنیت استراتژیک با هزینه محدودسازی برنامه هسته‌ای است که برای ایران قطعا معادله سودمندی خواهد بود اما اگر بنا باشد ایران برنامه هسته‌ای خود را محدود کند و چیزی که در عوض به دست می‌آورد افزایش انگیزه طرف مقابل برای تولید فشارهای جدید باشد، نه فقط برنامه هسته‌ای بلکه خیلی چیزهای دیگر از دست رفته است , متاسفانه مانند خیلی موارد دیگر، واضح است دولت برای آموزش دادن به آمریکا در این باره که در طول دوران اجرای توافق چگونه باید با ایران رفتار کند، هیچ برنامه‌ای ندارد، سهل است، در مواردی اسباب بدآموزی شدید آمریکایی‌ها را هم فراهم آورده است , برای آنکه محاسبات آمریکا در این دوران درست شکل بگیرد، دولت باید هر نقض کوچکی از سوی آمریکا را به شدید‌ترین وجه ممکن پاسخ دهد و معیارهای نقض را هم براساس تفسیر خود از برجام معین کند نه براساس تفسیری که آمریکایی‌ها در نظر دارند , اگر در موضوع ویزا، دولت رسما اعلام می‌کرد توافق نقض شده و انجام اقدامات هسته‌ای را متوقف می‌کرد، یا اگر نامه «کری» را نمی‌پذیرفت و خواستار عدم امضای مصوبه کنگره از سوی اوباما می‌شد، یا اگر مکانیسم کمیسیون مشترک را ولو به قیمت توقف توافق فعال می‌کرد، آمریکایی‌ها درمی‌یافتند ایران در موضع خود کاملا جدی است و به این ترتیب بحث تحریم‌های موشکی اساسا مطرح نمی‌شد , یا به عنوان یک نمونه دیگر، اگر به محض طرح یک موضع رادیکال یا تحقیرآمیز از سوی آمریکا، ایران عملا و بموقع و در سطح مناسب واکنش نشان دهد، آمریکایی‌ها درخواهند یافت حفظ توافق بسیار دشوارتر از چیزی است که آنها می‌پندارند و همین نوعی محافظه‌کاری را به سیستم آمریکا تحمیل خواهد کرد , اما با وضعیت فعلی، می‌توان حدس زد بلافاصله پس از اجرای کامل تعهدات ایران، و تعلیق احتمالی تحریم‌ها، یعنی زمانی که آمریکایی‌ها کاملا مطمئن شوند دست ایران خالی شده، آمریکا دست خود را برای تولید فشارهای جدید کاملا باز خواهد یافت , درک آمریکا از برجام، مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده استراتژی آن در پسابرجام خواهد بود , آرزوی آمریکایی‌ها این است که تنها ثمره برجام این باشد که ایران دیگر نتواند به فشارها و تحریم‌های جدید پاسخ هسته‌ای دهد , این بدترین حالت برای ایران است , حالت دیگر که کاملا امکانپذیر است این است که برجام بدل به عاملی بازدارنده در مقابل هرگونه اراده برای تولید فشار جدید بر ایران شود , این حالت، با رفتار فعلی دولت محقق نخواهد شد و نشانه‌ای از اینکه این راهبرد در حال تغییر باشد هم دیده نمی‌شود , مهم‌ترین سوالی که اکنون دولت باید در محضر افکار عمومی به آن پاسخ بدهد، این است: راهبرد دولت برای منتفی کردن فشارها و تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها در حال برنامه‌ریزی برای آن هستند، چیست؟ مطالب مرتبط ايران مازاد توليد آب سنگين را به آمريکا مي فروشد «حاج قاسم» پدر استان کرمان است بمب هیدروژنی کره‌ شمالی و واکنش دارندگان زرادخانه‌های هسته‌ای +فیلم درباره بمب هیدروژنی کره شمالی حاج صادق آهنگران و میثم مطیعی با نوای کاروان عماری ها هم صدا شدند /تقدیر از خانواده شهیدان مدافع حرم همدانی، صدرزاده و نوروزی ,
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
نظرات
مطبوعات عربستان در پی شکست های آل سعود در عرصه های میدانی و سیاسی، پروژه جدید دروغ پردازی علیه ایران را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "عکاظ " از روزنامه های رسمی عربستان، در راستای شیعه هراسی، مدعی شد که 6 شبکه دینی ماهواره ای ایرانی که برای کشورهای عربی برنامه پخش می کنند، از قلب تل آویو پخش می شوند و توسط یکی از بزرگ ترین شرکت های ارتباطات اسرائیلی حمایت می شوند.

عکاظ در ادامه ادعاهای خود نوشت: این شبکه ها عبارتند از آل البیت، فدک، الحسین، الانوار، العالمیه و الغدیر که همگی برنامه های خود را از ماهوارۀ آموس و از طریق شرکت "آر.آر.سَت" پخش می کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 296
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
نظرات
ایران در قیاس با عربستان، از لحاظ آموزش و پرورش و فرهنگ، ادبیات و فیلم، علوم و دانشگاه، تعهد اجتماعی، اخلاق کاری و پویایی فکری و به‌طور کلی در زمینه "قدرت‌ نرم"، یک دنیا فاصله دارد.

گروه جنگ نرم مشرق- نشریه آلمانی «فرانکفورتر روندشاو» در گزارشی به ارزیابی قدرت عربستان سعودی در برابر ایران در مؤلفه‌هایی مانند جامعه مدنی و قدرت فرهنگی پرداخته است.

به گزارش این نشریه عربستان سعودی توانایی اندکی برای مقابله با توان اجتماعی ایران دارد و جامعه مدنی ایران در مقایسه با همتاهای عربی خود در سطح متفاوتی قرار گرفته است. گسست روابط با تهران از سوی ریاض، نشانه‌ای از ضعف به نظر می‌رسد.


این نشریه آلمانی می‌نویسد: «این یکی از آن لحظات نادری بود که اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نارضایتی خود را از متحدان سعودی این کشور آشکارا ابراز کرد. او در مقابل کمیته دفاعی کنگره آمریکا گفت: آنها به طور مداوم نزد من شکایت می‌کنند که ایرانیان تا چه اندازه توانا هستند. من به آنها همیشه پاسخ می‌دهم بله، درست است، شما از لحاظ کارآیی عملی در صحنه، در سطح متفاوت و پایین‌تری نسبت به آنها هستید.»

ضعف عربستان در برابر توان اجتماعی و فرهنگی ایران /// در حال ویرایش

تعداد بازدید از این مطلب: 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
نظرات
وکیل مهدی هاشمی اعلام کرده که موکلش حکم صادره نسبت به خود را قبول ندارد و به همین دلیل، اقدام به رد مال و پرداخت جریمه نقدی که به آن محکوم شده نمی‌کند که این سؤال را به وجود می‌آورد که وی چرا مقابل قانون گردنکشی می‌کند؟

گردنکشی مهدی هاشمی در امتناع از پذیرش حکمش از کجا نشات می‌گیرد؟

گروه سیاسی مشرق – محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی اخیرا اعلام کرده است که موکلش حکم صادره نسبت به خود را قبول ندارد و به همین خاطر رد مال و جریمه نقدی را که در حکم آمده را پرداخت نمی‌کند.[1]

براساس ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، مهدی هاشمی متهم به اخذ رشوه اختلاس 600 میلیونی تومانی بود که براساس این ماده قانونی، وی به 10 سال حبس، رد مال 600 میلیون تومانی و 1.2 میلیارد تومان جزای نقدی و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

اما علت سرکشی مهدی هاشمی درقبال حکمش چیست؟ این سئوالی است که بایستی از لابه‌لای مواضع وی و خانواده‌اش به پاسخ آن رسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 234
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
نظرات
سعودی‌ها با وجود داشتن پایگاه‌های هوایی انبوه در مقابل ایران قدرتی به حساب نمی‌آیند.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عربستان سعودی یکی از قویترین نیروهای هوایی منطقه غرب آسیا را در اختیار دارد که علت این قدرت تنها وجود تجهیزات نظامی انبوه آمریکایی و غربی  است.

براساس آمار گلوبال نیروی هوایی ارتش رژیم سعودی با داشتن صدها فروند جنگنده یک قدرت بزرگ در منطقه بوده و جنگنده‌های پادشاهی عربستان از پایگاه‌های نظامی مختلف در عربستان "تیک آف" می‌کنند.

ارتش عربستان سعودی در جغرافیای بیش از 2 میلیون کیلومتر مربعی خود دارای چند پایگاه هوایی است که از جمله مهمترین آن‌ها،  پایگاه  "ریاض"، "شاهزاده سلطان"، "الخرج ناحیه شرقیه"، "ملک عبدالعزیز"، "ملک خالد"، "حائل"، "الجوف"، "ملک فیصل"، "طائف"، "صلایل"،  "نجران" و... است و در ذیل به بیان مختصات و توپولوژی کلی از پایگاه های هوایی مهم پادشاهی عربستان می‌پردازیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
برد موشک‌های جمهوری اسلامی ایران یکی از مواردی که همواره مورد بررسی رسانه‌های خارجی قرار داشته است.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  برد موشک‌های جمهوری اسلامی ایران یکی از مواردی بوده که همواره مورد بررسی رسانه‌های خارجی قرار داشته و اعداد مختلفی مطرح شده است.

جمهوری اسلامی ایران براساس اصول دفاعی خود یک برد موشکی را تاکنون تعریف کرده و بر پایه آن حرکت می‌کند که البته در این پروسه برخی ادعاهای رسانه‌های خارجی قابل تأمل است.

*ادعای "نشنال اینترست"

نشنال اینترست مدعی است : ایران یک موشک کروز دوربرد جدید با نام « سومار » ساخته است که هزار و 500 مایل برد دارد. این سلاح ممکن است بر اساس طراحی موشکی « کی اچ Kh-55 » روسیه ساخته شده باشد.



در ادعای  "نشنال اینترست " دو نکته وجود دارد؛  اولا برد موشک  "سومار" یک  هزار  و  500  مایل  و  ثانیا  این  موشک  مهندس  معکوس موشک  "کی اچ 55 " بوده و این موضوع قابل بررسی است.


**ویژگی‌های موشک کروز "سومار"

موشک زمین به زمین "سومار" یک موشک با ویژگی‌هایی در حوزه برد و دقت نسبت به موشک‌های قبلی است و نقش مهمی در ارتقا توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران دارد.

سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره موشک کردند "سومار" گفت: این موشک‌های توانایی انهدام طیف وسیعی از اهداف را دارد وبا توجه به قابلیت‌های تاکتیک پذیری بالا، ماندگاری طولانی در صحنه نبرد و رادارگریزی می‌تواند در هر شرایطی اهداف مورد نظر را منهدم کند.


آیا موشک

تعداد بازدید از این مطلب: 169
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
ریاض اکنون دست به دامان جامعه جهانی شده تا قدم در احیای روابط سیاسی با قدرت منطقه بردارد.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه ریاض در اقدامی عجولانه و نسنجیده، اعتراض برخی مخالفان به اعدام شیخ نمر در تهران را دست‌مایه خود قرار داد و روابط سیاسی‌اش با ایران را قطع کرد، اکنون دست به دامان جامعه جهانی شده تا تصمیم نابخردانه و اشتباه خود را جبران و قدم در احیای روابط سیاسی با قدرت منطقه بردارد.
 
 
 
ریاض به دنبال میانجیگرهای بین‌المللی
 
 
از این رو، تهران از هفته گذشته میزبان برخی از مقامات سیاسی کشورهای منطقه بوده، تا همراهی و دیپلماسی گفتمان خود با جامعه بین‌المللی را به رخ جهانیان بکشد و گامی موثر در جهت کاهش تنش‌های منطقه‌ای بردارد.
تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
آمریکا و هم‌پیمانانش که خوب می‌دانند در میدان نظامی حریف جبهه مقاومت نخواهند شد سعی در تکه تکه کردن این محور دارد.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بعد از وقوع جنبش‌های مردمی در کشورهای مسلمان غرب آسیا، غرب برای مدیریت این رویدادها به نفع منافع خود دست به کار شد. از سوی دیگر حکومت‌های عربی منطقه که شاهد سقوط حکومت‌های همنوع خود در کشورهای همسایه بودند در صدد برآمدند که شعله خشم مردمی را خاموش کنند. از این رو اتحادی میان غرب و حکومت‌های عربی شکل گرفت که طی آن غربی‌ها سعی کردند با پول و پشتیبانی مالی حکومت‌های عربی نسبت به کنترل اوضاع در خاورمیانه اقدام کنند.
 
حزب‌الله سوریه
 
در این روند تز تحمیق علیه بیداری با استفاده از گروه‌‌های تروریستی و اشاعه آن در بستر بحران سوریه شکل گرفت. در این راستا سعی شد که پتانسیل جنبش‌های مردمی کانالیزه شود و در چارچوبی که غربی‌ها و کشورهای عربی تعیین می کنند، قرار گیرد. در همین زمینه شاهد شکل گیری گروه های تروریستی مانند جبهه‌النصره در سوریه، گروهک تروریستی عبدالله اعزام در لبنان، گروه تروریستی داعش(حکومت به اصطلاح اسلامی عراق و شام) و... هستیم.
تعداد بازدید از این مطلب: 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
اخیرا ادعای قابل تاملی توسط "دونالد ترامپ" نامزد جمهوری خواه آمریکایی مطرح شده است.
به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایالات متحده آمریکا در 37 سال اخیر ادعاهای متنوعی ضد جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده که تا اثبات شدن راه طولانی را باید بپیماید و صحت و سقم آن در هاله ای از ابهام است.

نکته قابل تاملی که وجود دارد اینکه سردمداران کاخ سفید پیکان اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران را به سمت حوزه های دفاعی و امنیتی و بعضا همپوشانی این دو حوزه با امنیت ملی خود نشانه گرفتند که جای بحث دارد.

مقامات دو حزب "دمکرات" و "جمهوری خواه" ایالات متحده آمریکا هرزمان که به کاخ سفید راه یافتند یا قبل از آن ایران را به مسائل مختلفی همچون تروریسم، تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای و بی ثباتی منطقه متهم می‌کنند که همواره مقامات کشورمان به این ادعاها پاسخ داده اند. 
 
"دونالد ترامپ" یکی از نامزدهای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکاست که تلاش می‌کند با اتهام زنی و نشان دادن اقتدار از خود، آرا انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا را کسب کند. تحلیلگران معتقدند "دونالد ترامپ" تلاش می‌کند تا با الگو برداری از "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور فدراسیون روسیه (در زمینه اقتدار گرایی) افکار عمومی را در آمریکا متوجه خود کند.
تعداد بازدید از این مطلب: 129
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
نیروی دریایی آمریکا با انتشار فیلمی مبهم مدعی شد پرتاب موشک های ایران به سمت ناوهای نظامی آمریکا در تنگه هرمز صحت داشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس نیوز، نیروی دریایی آمریکا روز گذشته فیلمی مبهم منتشر کرد که در آن کشتی های نظامی ایرانی به سمت ناوهای نظامی فرانسه و آمریکا در تنگه هرمز موشک پرتاب کرده است. 
 
به ادعای فاکس نیوز، این حادثه 26 دسامبر سال گذشته میلادی (5 دی 94) رخ داد؛ اما فیلم آن، روز گذشته منتشر شد. این مسئله در حالی رخ داد که آمریکا و قدرتهای جهانی خود را برای لغو تحریم های ایران آماده می کنند.
 
به ادعای فاکس نیوز، در این فیلم موشکهایی از کشتی های نیروهای سپاه پاسداران ایران به سمت ناوهای جنگی آمریکا پرتاب می شود. برخی رسانه های خبری نیز مدعی شدند ناو هواپیمابر "هری اس ترومن" آمریکا از خطر موشک های ایران گریخت.
تعداد بازدید از این مطلب: 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
سی بی اس نیوز در گزارشی به تاثیر توافق هسته‌ای ایران بر صنعت نفت آمریکا پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ سایت اینترنتی شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز در مطلبی  به قلم "رینا فلور" نوشت: توافق اتمی ایران صنعت نفت آمریکا را تهدید می کند.
 
در آستانه سخنرانی سالانه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا،  در کنگره این کشور، جمهوری خواهان بار دیگر از توافق اتمی ایران و  آنچه که کاخ سفید از آن به عنوان موفقیت کلیدی سیاست خارجی رئیس جمهور یاد می کند، انتقاد و به آن حمله می کنند. در حال حاضر آنها هشدار می دهند که این توافق بین المللی می تواند به صنعت نفت آمریکا آسیب وارد کند.
 
سناتور "جان هویوناز،" از ایالت داکوتای شمالی، با انتشار نواری ویدئویی مدعی شد: در نتیجه توافق اتمی اوباما با ایران که یک کشور حامی تروریسم است، این کشور به این توانایی خواهد رسید که صادرات نفت خود را در زمانی که متحدان سنی میانه رو ما و هم پیمانان آنها روز به روز از طرف ایران بیشتر تهدید می شوند، افزایش دهد. این موضوع سبب خواهد شد که عربستان سعودی هم میزان صادرات خود را افزایش دهد.
تعداد بازدید از این مطلب: 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
اقتصاد عربستان قربانی بعدی کاهش قیمت نفت خواهد بود. همزمان با کاهش درآمدهای نفتی، سعودی‌ها همان اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند که اروپایی‌ها مرتکب شدند. سعودی‌ها بازار را با نفت ارزان اشباع کرده است تا رقبای خود را از میان بردارد، اما به همین سادگی که آن‌ها می‌پندارند نیست.

گروه بین‌الملل مشرق - عربستان سعودی با تولید نزدیک به 11 میلیون بشکه در روز، بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک است و 75 تا 80 درصد نفت تولیدی را هم صادر می‌کند. دلارهای حاصل از این تولید و صادرات عظیم یکی از اصلی‌ترین ابزارهای سعودی‌ها برای پیش‌برد سیاست‌های مخرب و غیرشرفتمندانه‌شان در منطقه بوده است. تأمین هزینه‌ جنگ علیه دولت و ملت سوریه و عراق و یمن تا حمایت از دیکتاتوری‌های منطقه در بحرین و امارات و مصر و ... همگی به مدد همین دلارهایی است که از فروش نفت نصیب شاهزادگان کم‌خرد (از نوع سیاسی آن) سعودی می‌شود.

بدلیل همین ناپختگی سیاسی، حکام تازه‌ روی کار آمده سعودی همزمان با هزینه پول نفت در بی‌ثبات‌سازی منطقه، از ابزار نفت برای ضربه‌زدن به دیگر تولیدکنندگان آن (مشخصا ایران، روسیه و ونزوئلا) هم استفاده می‌کنند. در شرایطی که قیمت جهانی نفت روند نزولی بی‌سابقه‌ای را طی‌ می‌کند، سعودی‌ها که خود نیز فروشنده همین کالا هستند، برای تضعیف اقتصادهای ایران و روسیه (و در کنار آن ونزوئلا) که سیاست‌های ضدآمریکا و هم‌پیمانانش دارند، با حفظ تولید خود به کاهش بیشتر قیمت‌ها کمک کرده است. در آخرین اجلاس اوپک نیز سقف تولید کشورهای عضو با مخالفت عربستان بدون تغییر باقی ماند.

تعداد بازدید از این مطلب: 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
سفیر چین در آمریکا را به صرف یک نوشیدنی به هتلم دعوت کردم؛ هنگامی که وارد شد، او را به یک میز آرام در می‌خانه هدایت کردم. همان‌جا، با کوکتل، به توافق نهایی درباره لیست تحریم‌ها رسیدیم.

گروه بین‌الملل مشرق-" هیلاری رودهام کلینتون" وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما و هم‌سر "بیل کلینتون" چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. کلینتون یکی از نامزدهای انتخابات سال 2016 میلادی و طبق نظرسنجی‌ها از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است.هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا، در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان "انتخاب‌های سخت" منتشر کرد. فصل هجدهم این کتاب به بیان خاطرات کلینتون با موضوع ایران می‌پردازد که این فصل، "ایران: تحریم‌ها و رازها" نام دارد. گروه بین‌الملل مشرق قصد دارد طی روزهای آتی خلاصه‌ای از فصل مربوط به ایران در کتاب "انتخاب‌های سخت" را در چند بخش منتشر کند.بخش اول این گزارش را می‌توانید از این‌جا و بخش دوم را از این‌جا بخوانید.

تعداد بازدید از این مطلب: 109
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
«دروازه بدون سنگربان» مشکل این روزهای پرسپولیس‌ احیا شده است. باید صبر کرد تا برانکو ایوانکوویچ از کرواسی به تهران بازگردد تا تکلیف این مشکل حیاتی مشخص و برطرف شود.
جدیدترین گزینه احتمالی دروازه پرسپولیس +عکس و جدول عملکردگروه ورزشی مشرق - بعد از رفتن ایمان صادقی گلر دوم قرمزها به تیم دسته اولی خونه به خونه بابل، نیاز به جذب دروازه‌بانی جدید در اردوی سرخ‌ها احساس می‌شود.
برخی رسانه ها از «سعید ابراهیم‌پور» مرد شماره یک نساجی به عنوان یکی از گزینه‌های ارتش سرخ نام برده اند؛ دروازه‌بانی که در ابتدای فصل فاصله‌ای تا پرسپولیسی شدن نداشت. آن روزها درخواست اولیه درودگر مدیرعامل وقت نساجی برای صدور رضایتنامه ابراهیم‌پور 500 میلیون تومان بود اما حالا شرایط فرق کرده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 325
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
وکیل سوشا مکانی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران اتهام اصلی سوشا و جزئیات پرونده را مطرح کرد.

بهنام علی محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: اتهام اصلی سوشا مکانی انتشار عکس های خصوصی است و این مهمترین بخش پرونده است و البته در ابن چند روز اخیر شایعات زیادی در این باره شنیده شد که صحت نداشت.
 
هفت روز قبل گفتم حکم بدون وثیقه قانونی نیست
 
وی ادامه داد: هفت روز قبل هم گفتم حکم قرار بازداشت بدون وثیقه از دیدگاه من قانونی نیست و بیشتر قضات و دوستانم هم با من هم عقیده بودند و می بایستی همان روز با وثیقه آزاد می شد و خوشحالم که بالاخره بعد از هفت رور این اتفاق افتاد و سوشا فردا آزاد می شود.
 
سوشا پس از آزادی، ابتدا سر قبر پهلوان تختی می رود
 
علی محمدی ادامه داد: من در طول این مدت با یوشا حرف زدم و البته قبول دارم که سوشا کمی شیطنت می کرد، اما این اتفاق یک تلنگر برای سوشا بود و چه بسا اگر نمی افتاد اتفاقات بدتری در راه بود و تاثیر این اتفاق تا حدی بود که سوشا گفته است "بعد از آرادی اول سر قبر جهان پهلوان تختی میروم و توی زندان هم فقط کارم شده ذکر و دعا".
 
تعداد بازدید از این مطلب: 283
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
وزیرخارجه عربستان، ایران را به ایفای نقش خرابکارانه در سوریه و یمن متهم کرد!

به  گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "الحدث"؛ "عادل الجبیر" -وزیرخارجه عربستان سعودی- در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس گفت: "در نشست امروز شورای همکاری، موضوع حمله به سفارتمان در ایران را بررسی کردیم و به دیدگاه مشترکی در این خصوص رسیدیم.

 
وی گفت: ما خواستار برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تجاوزات ایران به مقرهای دیپلماتیک عربستان سعودی شده‌ایم.
 
وی افزود شورای همکاری خلیج فارس توافق بر سر سازوکار فعال در مقابله با فعالیت‌های ایران را اعلام خواهد کرد.
 
الجبیر با طرح ادعاهایی بی‌اساس ایران را به ایفای نقش خرابکارانه در سوریه و یمن متهم کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
همچون گذشته اصرار داریم که همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوقها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است. آرا و سلایق مختلف، ایراد ندارد، مهم آن است که تلاش و دقت کنیم که انتخاب ما، انتخاب درستی باشد.

کارهایی که سال ۸۸ کردند ابتکارات آمریکایی‌ها و انقلاب رنگی بود/ حتی کسانی که نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنندبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، با تجلیل از قیام تاریخ ساز 19 دی 1356 مردم این شهر و تشریح علل و عوامل «ماندگاری انقلاب»، تاکید کردند: در پرتو حضور آگاهانه همگانی، ماندگاری انقلاب، آرامش و سکینه ملت و پیروزی بر توطئه های دشمنان امکان پذیر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از قیام تاریخی نوزدهم دی سال 1356 مردم قم بر ضد رژیم دیکتاتوری شاه و در حمایت از مرجعیت و روحانیت، از مردم قم به عنوان «پیشروان و پیشرانان انقلاب» یاد کردند و افزودند: سالها مبارزه و بیانات امام خمینی و جایگاه مرجعیت و روحانیت، در مردم زمینه‌های مساعدی برای مبارزه با رژیم ستمشاهی فراهم کرده بود که قیام 19 دی، این مبارزه حیاتی را کلید زد.

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
روزنامه سعودی عرب‌نیوز اقدام به مصاحبه با جلاد ارشد رژیم آل سعود کرده که گفته می‌شود عامل شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی بوده و وی را گردن زده است. وی افتخار می‌کند که فرزندش را نیز برای جلادی انتخاب کرده است.

گروه بین‌الملل مشرق - روزنامه سعودی عرب‌نیوز اقدام به مصاحبه با جلاد ارشد رژیم آل سعود کرده که گفته می‌شود عامل شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی بوده و وی را گردن زده است.

مصاحبه روزنامه سعودی با جلاد قاتل شیخ نمر +عکس /آماده انتشار

 از قدیمی‌ترین و مشهورترین جلادان در عربستان است که تقریبا هر ماه، هفت یا 10 سر را با شمشیر قطع می‌کند. محمد سعد البیشی 42 ساله  در این مصاحبه می‌گوید که از اینکه حد الهی! را اجرا می کند، به خود افتخار می‌کند و هیچ عذاب وجدانی برای گردن زدن بسیاری از اشخاص ندارد.وی گفت که گردن بسیاری از مردان و زنان را در گذشته زده است. او می گوید: برای من مهم نیست که گردن چند نفر که حکم اعدام برای آن ها صادر شده باشد را زده ام.

تعداد بازدید از این مطلب: 293
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
هواپیمای مسافربری با کوله باری از افتخار آفرینان ورزشی به بالای آسمان سنندج رسید.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران،به نقل از مسافر پرواز تهران سنندج ساعت 9 صبح روز جمعه؛

یک تیم بیست نفره ازبزرگان ورزش وقهرمانان واسطوره های ورزش کشتی کشورمان که بنابردعوت پهلوان حاج عبدالله عزیزی به مراسم چهل وهشتمین سالگرددرگذشت جهان پهلوان آقاتختی در زورخانه شهید شاهرخ شکوهی سنندج دعوت شده بودند،باحضوردرترمینال دوفرودگاه مهرآبادتهران ساعت نه صبح سواربرهواپیمای مسافر بری شدند.

بزرگانی همچون پرویزسیروس پور،منصوربرزگر،محمدرضاطالقانی،محمدخوش جان،سعیدحق وردی رئیس سازمان قهرمانان ملی ورزش ایران،محسن کاوه،محمدرضانوایی،محمدمحمودی،تهرانی،حسن بابک،و... دراین سفرمیهمان ویژه پهلوان عبدالله عزیزی رییس زحمتکش هیات کشتی تهران بودندکه درسنندج میزبان بزرگداشت جهان پهلوان بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 289
موضوعات مرتبط: حوادث , گردشگری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
قطع رابطه سیاسی ایران و عربستان با واکنش‌های مختلفی از سوی جامعه جهانی مواجه شد که در زیر می‌خوانید.
واکنش جامعه بین‌المللی به قطع رابطه سیاسی ایران و عربستانبه گزارش خبرنگار دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز یکشنبه گذشته عربستان سعودی در واکنش به حمله تعدادی از معترضان اعدام شیخ نمر به سفارت این کشور در تهران، روابط خود با ایران را قطع کرد. 
 
این اقدام شتابزده سعودی‌ها با واکنش‌های مختلفی از سوی کشورهای جهان مواجه شد که در این گزارش نگاهی اجمالی به آن خواهیم داشت.
 
هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به تنش در روابط ایران و عربستان سعودی گفت: چین مانند جامعه بین‌المللی به شدت نگران تحولات است و نگرانی خود را در خصوص این مساله اعلام کرده است که اتفاقات اخیر می‌تواند موجب تشدید درگیری‌ها در منطقه شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 234
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
دختر "عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه سابق عربستان با انتشار فیلمی از محل اقامت اجباری اش در یکی از کاخ های سلطنتی در شهر "جده" طرفداری خود را با شهید "شیخ نمر باقر النمر" اعلام کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، پایگاه اینترنتی "پانورامای خاورمیانه" گزارش کرد،دختر "عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه سابق عربستان با انتشار فیلمی از محل اقامت اجباری اش در یکی از کاخ های سلطنتی در شهر "جده" طرفداری خود را با شهید "شیخ نمر باقر النمر" اعلام کرد.

گفتنی است، شمار زیادی با مشاهده این فیلم در شبکه های اجتماعی این امر را رفتاری بر حق دانستند به ویژه از سوی دختر خاندان آل سعود که تمام مخالفان اش را اعدام می کند.
تعداد بازدید از این مطلب: 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
تصویری از خانه اشرف پهلوی در فضای مجازی منتشر شده، خانه ای اشرافی که در یکی از گرانقیمت ترین محله های نیویورک واقع شده است.
به گزارش خبرنگار اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با انتشار خبر درگذشت اشرف پهلوی روزنامه نیویورک تایمز تصاویری را از خانه مجلل وی منتشر کرده که قیمت آن چیزی معادل 49 میلیون دلار است. این خانه یکی از گرانترین خانه ها در یکی از قدیمی ترین محله های نیویورک به شما می رود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 259
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
یک افسر نیروی دریایی، برای سفر به جهان و گرفتن این تصاویر زیبا استعفا داد.

 یک افسر نیروی دریایی به نام لوک عکس های بسیار زیبایی از جهان گرفته است و برای این کار، زندگی حرفه ای خود در نیروی دریایی را کنار گذاشته است.

تصاویر زیر تعداد کمی از کارهای این نظامی بازنشسته و خوش ذوق است.

Amsterdam, Netherlands

این تصاویر باورنکردنی را یک نظامی بازنشسته گرفته است+ تصاویر

تعداد بازدید از این مطلب: 268
موضوعات مرتبط: سرگرمی , گردشگری , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
حمایت جریان آلوده از نامزدی آقای سید حسن خمینی می‌تواند با این انگیزه صورت پذیرفته باشد که عبور از خط امام(ره) را به فرزند یادگار آن حضرت نیز نسبت دهند! و خودداری آقای سید حسن خمینی از حضور در آزمون خبرگان را می‌توان اقدامی حساب شده برای دور شدن از دام مورد اشاره تلقی کرد.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان و در تحلیل چرایی خودداری سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان نوشت: خودداری آقای سید حسن خمینی از شرکت در آزمون خبرگان که نتیجه آن حذف نام ایشان- بخوانید انصراف- از فهرست نامزدهای مجلس خبرگان است، نظرات و برداشت‌های متفاوتی را به دنبال داشته و گمانه‌زنی‌ها در این باره هنوز هم ادامه دارد.
نگارنده اما، در این خصوص برداشت دیگری دارد که با شواهد بسیاری نیز همراه است و چنانچه صحت داشته باشد، از هوشمندی ایشان حکایت می‌کند. بخوانید!

تعداد بازدید از این مطلب: 264
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
خطر نزاع درون خاندان سلطنتی سعودی در حال افزایش است. سناریوی جنگ علنی میان اعضای این خاندان، که قبل از ژانویه 2015 و روی کار آمدن ملک سلمان غیرقابل‌تصور بود، در حال حاضر بسیار محتمل است و در عین حال در بعد سیاست خارجی نیز آغاز یک جنگ واقعی توسط سعودی‌ها علیه ایران امکان پذیر است.

گروه جنگ نرم مشرق- انزوای بین‌المللی رو به رشد عربستان و نفوذ فزاینده ایران در منطقه و جهان، سعودی‌ها را در سال 2016 وادار خواهد کرد تا برای حفاظت از منافع خود دست به اقدامات غیرقابل‌پیش‌بینی بزنند. تصمیم روز یک‌شنبه ریاض مبنی بر قطع کامل روابط دیپلماتیک با ایران را می‌توان بخشی از همین اقدامات تلقی کرد. سعودی‌ها یک روز بعد، تمام روابط تجاری با ایران را هم قطع و شهروندان خود را از سفر به این کشور منع کردند. بهانه عربستان برای قطع روابط با ایران، هجوم معترضان ایرانی به سفارت سعودی در تهران بود که در واکنش به اعدام شیخ نمر، روحانی شیعه برجسته عربستانی انجام شد. این در حالی است که آل‌سعود به دلیل شرایط نامطلوب اقتصادی از جمله افزایش 40 درصدی قیمت بنزین به دنبال مدیریت افکار عمومی کشور خود است.

 

«ایان برمر» رئیس سازمان تحلیلی «گروه اوراسیا» (Eurasia Group) که بزرگ‌ترین گروه مشاوره‌ای سیاسی جهان در این خصوص می‌گوید: «عربستان گرفتار دردسر بزرگی شده و خودش هم این را می‌داند.» گروه اوراسیا در گزارش پیش‌بینی «ریسک‌های سیاسی» سال 2016 خود، معضلاتی را که عربستان در آینده نزدیک با آن‌ها مواجه می‌شود، دقیق‌تر بررسی کرده است:

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
جنگنده‌بمب‌افکن‌های رژیم سعودی، در اقدامی عامدانه، نقطه‌ای را در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن به‌گونه‌ای هدف قرار دادند که ترکش‌های آن، به ساختمان سفارت اصابت کند و باعث مجروحیت برخی کارکنان شود؛ اقدامی که انتظار می‌رود پاسخی به‌مراتب عزتمندانه‌تر از سوی مسؤولان دولتی دریافت کند.

گروه بین‌الملل مشرق - جنگنده‌بمب‌افکن‌های رژیم سعودی، شب پنجشنبه در اقدامی بی‌شرمانه، نقطه‌ای در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن را هدف موشک قرار دادند که بر اثر برخورد ترکش‌های این موشک‌ها، خساراتی به ساختمان سفارت وارد آمد و نیروهای حفاظت سفارت کشورمان در صنعا نیز زخمی شدند.

پیش از این نیز در روز 31  فروردین ماه سال جاری، موشک‌های سعودی به چند متری سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده و شیشه‌های سفارتخانه را شکسته بود اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده بودند.

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران

تعداد بازدید از این مطلب: 267
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
نشست کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و 1 + 5 برای انجام آخرین هماهنگی های رسیدن به روز اجرای برجام در ژنو آغاز شده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست کارشناسی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران و 1 + 5 برای انجام آخرین هماهنگی های رسیدن به روز اجرای برجام در ژنو آغاز شده است.
 
حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین المللی وزارت امورخارجه، ریاست تیم کارشناسان ایران را در این نشست دو روزه برعهده دارد.
 
پیش از این محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست خبری مشترک با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق از برگزاری نشستی بین مذاکره کنندگان کشورمان با نمایندگان 1 + 5 خبر داده بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 222
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود