آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 104
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 358
بازدید ماه : 343
بازدید سال : 5743
بازدید کلی : 146052

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند که پرده از یک طرح گسترده و بنیادی دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی یا مهار آن، برداشت.

آثار و پیامدهای عقب نشینی گام‌به‌گام در برابر نظام سلطه

به گزارش مشرق، مقام معظم رهبری در بیانات روز اول سال در حرم مطهر رضوی (ع)، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند؛ که پرده از یک طرح گسترده و بنیادی دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی یا مهار آن، کنار زد.

بنا به فرمایش رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی (
مدّ ظلّه العالی)، دشمنان و عوامل سرسپرده داخلی آن‌ها، سعی می‌کنند این منطق را در بین نخبگان جامعه و سپس توسط آنان به افکار عمومی جامعه منتقل کنند که: برای اینکه ما بتوانیم راحت زندگی کنیم؛ بایستی در کشور و نحوه اداره آن، تغییراتی به‌وجود بیاید.

از منظر معظم له، معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی از مسائل اساسی‌ای که به حکم اسلام و به حکم برجستگی‌های نظام جمهوری اسلامی به آن‌ها پایبند است، صرفِ‌نظر کند؛ تا دل نظام سلطه را نرم نموده و از سر ترحم، به ملت ایران، گوشه نظری بیاندازند؛ تا اوضاع مردم بهتر شود!!
تعداد بازدید از این مطلب: 1405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
رزمایش امنیتی نیروی زمینی سپاه صبح امروز در منطقه سراوان در جنوب شرق کشور آغاز شد.

به گزارش گروه دفاع و امینت مشرق، اولین مرحله از رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه پاسداران با حضور جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح در منطقه سراوان استان سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد که عملیات رهایی گروگان هلی‌برن، عملیات چتربازی و انهدام دشمن از طریق شلیک کاتیوشا از جمله برنامه‌های این مرحله از رزمایش است.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس سازمان ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح، سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار علی شادمانی معاون عملیات قرارگاه خاتم و سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در منطقه عملیاتی رزمایش حاضر هستند و برخی فرماندهان و کارشناسان ستاد کل نیروهای مسلح نیز بر اجرای این رزمایش نظارت می‌کنند.

 رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه با نام پیامبر اعظم (ص) تا روز پنج‌شنبه 26 فروردین در منطقه جنوب شرق کشور ادامه خواهد داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 349
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
بخشی از نیروهای عملیاتی حاضر در رزمایش امنیتی پیامبر اعظم (ص) از تجهیزات جدیدی بهره می برند. به عنوان مثال، کلاشینکف هایی که در اختیار این نیروهای سپاه قرار دارد به قنداق های جدیدی مثل اسلحه ام 4 مجهز شده اند که باعث افزایش کنترل پذیری و در عین حال دقت سلاح های مذکور می شود.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، AK-47 به عنوان یکی از بهترین سلاح های هجومی در جهان شناخته می شود و برای سالهاست که در نیروهای مسلح بسیاری از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت بالا در برابر شرایط سخت محیطی، آسانی تعمیر و نگهداری و همچنین قیمت مناسب در کنار قدرت بازداندگی کافی گلوله های 39*7.62 میلی متری از جمله نکات مثبت این سلاح روسی به حساب می آید.

دقت؛ پاشنه آشیل AK-47

شاید بتوان بحث دقت را به نوعی تنها مشکل اصلی این سلاح دانست. کاهش دقت در این سلاح به دلیل برخی موارد مربوط به طراحی آن است. در AK-47، گنگلدن بعد از هر شلیک به سمت عقب برگشته و حجم زیادی از انرژی را به قنداق و در نهایت بدن تیرانداز وارد می کند.

کلاش جدید+عکس

تعداد بازدید از این مطلب: 265
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
وزیر خارجه آمریکا اگرچه هدف از سفر به بحرین و دیدار با مسئولان بحرینی را گفتگو و تبادل نظر درباره موضوعات مورد علاقه و امنیت منطقه‌ای عنوان کرد، اما اهداف مهم دیگری را هم دنبال می‌کند که اتحاد در بین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس برای مقابله با توان دفاعی ایران از جمله آنهاست.

آیا جان کری دستور آزادی «زینب الخواجه»را داد/ پروژه آمریکا برای متحد سازی اعراب برای مقابله با «ایران موشکی»گروه بین‌الملل مشرق - «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وارد «منامه»، پایتخت بحرین شد.

آخرین سفر وزرای خارجه آمریکا به بحرین به دسامبر سال ۲۰۱۰ بازمی گردد که طی آن «هیلاری کیلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا به منامه سفر کرده بود.

همزمان با ورود کری به منامه جنبش «انقلاب ۱۴ فوریه بحرین» ضمن انتقاد از این سفر بر مواضع خود مبنی بر کناره گیری «آل خلیفه» از قدرت تاکید و خاطر نشان کرد: سفر کری به بحرین در راستای حمایت آمریکا از رژیم آل خلیفه در قبال انقلاب مردم بحرین صورت می گیرد.

اگرچه منابع خبری بحث و تبادل نظر درباره امنیت منطقه و اوضاع آن و شرکت در نشست شورای همکاری خلیج فارس را هدف وزیر خارجه آمریکا از سفر به منامه اعلام کرده اند، اما این سفر اهداف دیگری را هم دنبال می کند.


تعداد بازدید از این مطلب: 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم و به بهانه «احیاء اروپا» اقدام به تشکیل اتحادیه‌ای در این قاره کرد که اکنون به اعتراف رئیس سابق بانک مرکزی انگلیس منجر به بیماری اقتصادی در قاره سبز شده است.

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: اتحادیه اروپا اگرچه که ظاهراً یک نهاد اروپایی است، اما شواهد نشان می‌دهد تأسیس آن یک طرح کاملاً آمریکایی بوده است. بعد از جنگ جهانی دوم، مقامات واشنگتن قصد داشتند تا کشورهای اروپایی را با یک‌دیگر متحد کنند. برای رسیدن به این هدف، میلیون‌ها دلار بودجه به شکل مخفیانه (گاهاً از طریق سیا) در اختیار سازمانی به نام «جنبش اروپا» و کمیته‌ای به نام «کمیته آمریکایی اروپای متحد» و چند نهاد دیگر قرار گرفت تا از آن برای پیدا کردن نقاط اشتراک و تشکیل یک «اتحاد اروپایی» استفاده کنند. تلاش‌های آمریکایی‌ها نهایتاً منجر به تأسیس اتحادیه اروپا شد و بعدها یک «نابغه» کانادایی-آمریکایی به نام «رابرت ماندل» واحد ارز «یورو» را اختراع کرد تا اروپا را وارد گرداب اقتصادی کند. آن‌چه امروز در اروپا اتفاق می‌افتد، نه تنها شکست ایده «منطقه یورو» محسوب نمی‌شود، بلکه موفقیتی بزرگ‌تر از آن چیزی است که سازندگان و حامیان «یورو» در خوش‌بینانه‌ترین رؤیاهایشان تصور می‌کردند.

اتحادیه اروپا؛ کودتای آمریکا در قاره سبز

تعداد بازدید از این مطلب: 259
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1395
نظرات
تنها نیروی مسلح جهان که هم «مکتبی» است و انگیزه های معنوی دارد و هم «کارایی» دارد و در کشوری برخوردار از «استقلال سیاسی» عمل می کند، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هستند. در برخی کشورها ارتش، نیروی نظامیِ تشریفاتی، زینتی، ویترینی و بدون توان عملیاتی و فقط برای حفظ حکومت و امنیت حاکمان است.

به گزارش مشرق، فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار عیدانه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، مهمترین شاخصه «هویت جمعی» نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را دارا بودن همزمان «توان عملیاتی و نظامی» و «انگیزه ها و جهت گیریهای معنوی و دینی» دانستند و تأکید کردند: در نظام جمهوری اسلامی وظیفه اصلی نیروهای مسلح، دفاع از مرزهای امنیت ملی است، بنابراین باید توان عملیاتی و انگیزه های معنوی این نیروها روز به روز تقویت شود.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به وجود دو گروه از نیروهای مسلح با دو هویت خاص در بیشتر کشورهای جهان، گفتند: در برخی کشورها ارتش، نیروی نظامیِ تشریفاتی، زینتی، ویترینی و بدون توان عملیاتی و فقط برای حفظ حکومت و امنیت حاکمان است.

تعداد بازدید از این مطلب: 275
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1395
نظرات
دیدار عیدانه فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز یکشنبه برگزار شد.
به گزارش مشرق، پیش از سخنان امروز فرمانده کل قوا در جمع فرماندهان نیروهای مسلح، سرلشکر فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان گزارشی از فعالیتها و برنامه های نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح بر خود فرض می دانند که با افزایش توان نظامی و بازدارندگی به‌ویژه تقویت ذخایر موشکهای بالستیک و توسعه پایگاههای موشکی، از حریم اسلام ناب دفاع و امنیت ملت و مرزها را تامین کنند و بر همین اساس نیز معتقدیم در شرایط فعلی برگزاری رزمایشهای نظامی ضروری است و تداوم خواهد داشت.
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 242
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1395
نظرات
اگرچه اهداف اقتصادی مهمترین دلیل سفر پادشاه عربستان به مصر عنوان شده، اما در این تردید نیست که بایدها و نبایدهای سیاسی عامل این سفر بوده‌اند.

بایدها و نبایدهایی که ملک سلمان را راهی قاهره کردگروه بین‌الملل مشرق - مصر به دلایل سیاسی، جغرافیایی، تاریخی و فرهنگی، از روزگاران گذشته بخشی جدایی ‎ناپذیر از معادلات خاورمیانه و جهان بوده است، نخست آن که مصر، یک کشور مسلمان و صاحب مرجعیت دینی و علمی اهل تسنن در جهان اسلام به‎ شمار می رود و این به استناد قدمت تاریخی «دانشگاه الازهر» و علما و اندیشمندانی است که در دامن آن پرورش یافته ‎اند.

دیگر آن‎ که تمدن مصر یکی از معدود تمدن‎‎ های باستانی چند هزار ساله جهان است که به فرهنگ و مردم این سرزمین اعتبار می ‎بخشد، اما مهم تر از آن مصر پر ‎جمعیت ‎ترین کشور عربی مسلمان در خاورمیانه و شمال آفریقاست.

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1395
نظرات
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت آمریکایی‌ها می گویند بشار اسد باید برود اما اسد باید به عنوان رئیس‌جمهور قانونی سوریه بماند تا دوران ریاست‌جمهوری‌اش پایان یابد و شرط رفتن وی خط قرمز ما است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه نگاه یک درباره شعار سال اظهار داشت: جمهوری اسلامی افتخارش این است که مستقل بوده و اگر می‌خواهد مستقل بماند باید اقتصاد وارداتی نداشته باشد چرا که اقتصاد مقاومتی به معنای تکیه بر خود است تا آسیب پذیری اقتصاد به حداقل برسد. 

وی با اشاره به اینکه در حوزه دفاعی خودکفا هستیم، ادامه داد: با خود کفایی توانستیم امکانات پیچیده‌ای همچون موشک را تهیه کنیم و ایجاد ساختار بر پایه دفاعی حتما راحت تر از حوزه اقتصادی است. 

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چین از سال 1949 توانسته با ابتکار خود سیستم دفاعی و اقتصادی را سر و سامان دهد از همین رو آینده اش درخشان خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه باید در حوزه اقتصادی هم میانبر بزنیم تاکید کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی با ریاست معاونت رییس جمهور تشکیل شده و این بسیار خوب است.

تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 22 فروردين 1395
نظرات
بسیاری از کشورها توان پرداخت هزینه خرید سلاح‌های جدید را ندارند اما راه‌های مبتکرانه‌ای را برای ارتقاء پلتفورم‌های زرهی سابق خود در پیش گرفته‌اند.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، در جریان سالهای جنگ سرد تعداد زیادی از تانک ها و نفربرها توسط کشورهای مختلف خصوصا ایالات متحده آمریکا و شوروی سابق طراحی و در تعداد بالا ساخته شد اما با گذشت زمان و خصوصا پایان یافتن جنگ سرد، میزان قابل توجهی از این تانک ها و زره پوش ها در کشورهای مختلف همچنان در خدمت باقی ماندند.

در سالهای اخیر و با توجه به تغییر تهدیدات برای اکثر کشورهای جهان، نسل جدیدی از جنگ افزارهای زرهی وارد کارزار شده اند اما در عین حال بسیاری از کشورهای دنیا که توان پرداخت هزینه خرید سلاح های جدید را ندارند، راه جدیدی را پیش گرفته و به ارتقاء پلتفورم های زرهی سابق خود برای نیروهای مسلح خودشان و همچنین بازار صادرات پرداختند که می تواند مصداق و نشانه ای از توجه اکثر کشورهای دنیا به موضوع مهم "عمردهی انقلاب" به تجهیزات خود باشد. در این مطلب با برخی از این تجهیزات مدرنیزه شده آشنا می شویم.


Marder CCV/Evolution

ارتش آلمان غربی در سالهای جنگ سرد زره پوشی به نام Marder را برای نیروهای مسلح خود سفارش داده و آن را به خدمت گرفت. این خودروی رزمی در دهه 1960 میلادی وارد خدمت ارتش آلمان شده و در سالهای اخیر در حال تعویض با زرهپوش پوما می باشد. در عین حال شرکت سازنده زره پوش Marder برای شرکت در مناقصه ای به منظور تهیه خودروی های رزمی پیاده نظام سنگین برای ارتش کانادا، نمونه Marder CCV/Evolution را توسعه داده و عرضه کرد.    

تعداد بازدید از این مطلب: 384
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 19 فروردين 1395
نظرات
هواپیمای سوخو 30 SM جنگنده‌ای چندمنظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است.

به گزارش مشرق، دکتر رضا سراج، کارشناس ارشد مسائل راهبردی با توجه مخالفت آمریکا از فروش سوخو به ایران، در کانال تلگرامی‌اش نوشت:

اعلام خبر فروش جنگنده‌های روسی سوخو 30 به ایران، خشم مقامات آمریکا و اسرائیل را برانگیخت. در اولین واکنش به این موضوع، تام شانون معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست مجلس سنا گفت: «آمریکا از طریق شورای امنیت اجازه نخواهد داد که روسیه به ایران سلاح بفروشد.»

هواپیمای سوخو 30 SM جنگنده‌ای چندمنظوره است که برای عملیات در تمام شرایط آب و هوایی طراحی شده و برای مأموریت‌های هوا به هوا و هوا به سطح بسیار مناسب است. این هواپیما از ویژگی و توانایی خلبان اتوماتیک در تمام مراحل پرواز از جمله پرواز کم ارتفاع یا کروز برخوردار است.

برد عملیاتی این جنگنده 1500 کیلومتر است و با مخزن اضافی سوخت برد عملیاتی آن 3000 کیلومتر می‌گردد. همچنین با استفاده از سیستم سوخت‌گیری هوایی، می‌توان آن را تا 5200 کیلومتر (3200 مایل) افزایش داد. این هواپیما با ذخیره سوخت می‌تواند نزدیک به 4/5 ساعت پرواز کند؛ و در حالت پرواز کروز برد، مداومت پروازی این جنگنده به حدود 10 ساعت افزایش پیدا می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 277
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 19 فروردين 1395
نظرات
یکی از کاربردهای مهم اکتوژن، استفاده از آن به عنوان ماده پیشران در خرج های گود است. از این ماده در تسلیحات ضد زره مثل گلوله های ضد تانک شدید الانفجار و یا موشک های ضد زره استفاده شده و به دلیل انرژی بالایی که تولید می کند توان نفوذ سلاح مورد نظر را افزایش می دهد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، مواد منفجره همیشه یکی از پایه های اصلی سلاح های گرم - از سلاح های انفرادی الی موشک های قاره پیما - هستند. از باروت گرفته تا ترکیبات شیمیایی پیشرفته در سوخت جامد موشک ها، همه و همه به نوعی جزو ترکیبات انفجاری محسوب می شوند. باروت، RDX، سمتکس و C-4 از جمله معروفترین این مواد به حساب می آیند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز گذشته کارخانه تولید مواد منفجره نسل جدید  با نام "اکتوژن" را افتتاح کرد. بنا بر اعلام خبر رسمی وزارت دفاع، مواد منفجره اکتوژن (octogen) از اقلام تخریبی محسوب می‌شود که در انواع موشک‌ها و سلاح‌های پدافند هوایی تسلیحات ضدزره و دریایی کاربرد دارد و موجب افزایش اثر بخشی و کارایی آنها می‌شود.

اکتوژن؛ از سوخت راکت تا پایه تولید TNT

ماده جدید منفجره که ایران تولید انبوه آن را آغاز کرده است "اکتوژن" نام دارد که البته  HMX نیز نام دیگر این ماده است. این ماده منفجره قوی ترین ماده انفجاری جامد در آمریکا به شمار می آید که به صورت انبوه تولید شده است. البته آمریکایی ها کار بر روی مدل های نیرومندتر بر اساس همین ماده را نیز آغاز کرده اند و به دلیل قدرت انفجاری بالای آن، صرفا در امور نظامی کاربرد داشته و در خود آمریکا نیز صادرات آن به شدت محدود بوده و به اجازه وزارت خارجه آمریکا برای آن نیاز است.

تعداد بازدید از این مطلب: 781
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
گروه‌های حقوق‌بشری و دانشگاهی آمریکا هشدار جدی دادند که تد کروز در مورد مسلمانان به مراتب دارای سیاست‌های تندتری نسبت به ترامپ است و خطر بیشتری را متوجه آینده مسلمانان آمریکا خواهد ساخت.
گروه بین‌الملل مشرق - در چهارشنبه‌ای که گذشت، «تد کروز» نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در جمع طرفداران خود اعلام کرد که صریحا خواستار وضع قوانین سخت‌‌گیرانه و بکارگیری واحدهای گشتی در محله‌های مسلمان‌نشین آمریکاست. این اظهارات کروز، درست چند روز پس از اینکه وی تیم سیاست خارجه خود را از میان اسلام‌هراس‌ترین چهره‌های آمریکا انتخاب کرد مطرح شد.

 

کروز اسلام‌ستیزتر از ترامپ است


پس از حمله تروریستی بروکسل، نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اظهارات تندی را علیه مسلمانان ابراز کردند. ترامپ در اولین واکنش خود قول جلوگیری از ورود مسلمانان به آمریکا را داد. این در حالی است که کروز طی چند ماه اخیر هیچگاه موضع تندی علیه مسلمانان نگرفت و بالادستی‌های حزب جمهوریخواه هم به همین دلیل و بخاطر مواضع تند ترامپ، طرف کروز بودند. اما ، اظهارات تند اخیر کروز نشانه اتفاقات جدید در رویکرد انتخاباتی وی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
شیخ محمد خیابانی، عالم و مجاهد بزرگ معاصر، پس از گذراندن تحصیلات و درآمدن به کسوت روحانیت با خاندان خامنه‌ای‌ها وصلت کرد.
به گزارش مشرق، امروز 17 فروردین مصادف با سالگرد قیام مردم تبریز به رهبری شیخ محمد خیابانی در سال 1299 علیه استبداد و استعمار انگلیس است. به همین مناسبت، کانال تلگرام پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، خاطره‌ای از ایشان نقل کرده است که حاوی نکات جالب توجهی می‌باشد:


سه روایت ویژه از رهبر انقلاب درباره شیخ محمد خیابانی و قیام مردم تبریز علیه استبداد و استعمار

1«آقاى شيخ محمد خيابانى شوهر عمه‌ى ماست... پدرم شاهد قضاياى مشروطه بوده؛ ايشان در مشروطه بوده؛ با باقرخان هم‌محله‌اند. باقرخان مال محله‌ى خيابان است - كه محمد خيابانى هم مال همان محله‌اند - پدر ما هم مال همان محله‌اند... خيابان يك محله‌اى است در تبريز؛ محله‌اى است كه الان هم به يك شكل محله و اينها نيست؛ تنها خيابانى بوده كه آن زمانها در تبريز وجود داشته و در قسمتى از اين خيابان كوچه‌اى است به نام قرباغلار كوچه سى؛ الان هم هست كوچه‌ى قرباغى‌ها، كه منزل شيخ محمد خيابانى و همچنين منزل پدربزرگ ما، مرحوم حاج سيد حسين خامنه‌اى - كه پيش‌نماز مسجد جامع بود.» ۱۳۶۴/۰۳/۰۱
تعداد بازدید از این مطلب: 776
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
«پير سالينجر» در كتاب «آمريكا در بند» درباره ديدار لوبرانی با شاه مي نويسد: «واكنش آمريكايي‌ها در برابر هشدار اسرائيلي‌ها مبني بر رو به پايان بودن روزهاي شاه، دليلي بر اين مدعاست كه آنها در شناخت رو به زوال بودن حكومت شاه كند بودند.»

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ روز دوم فروردین 1357 شاه كه در جزيره كيش به سر مي برد «يوري لوبراني» سرپرست هيأت اسرائيلي اعزامي به تهران را به حضور پذيرفت. چند هفته بعد از این ملاقات لوبراني که به اسرائیل بازگشته بود در تل آويو به موشه دايان گفت كه او اطمينان دارد كار شاه تمام است. اين پيش بيني اطلاعاتي بلافاصله به آمريكا مخابره شد. اما عکس العمل آمريكا به سخنان لوبراني منفی بود.

ايالات متحده گفته بود «نگراني لوبرانی توخالي است. زیرا شاه 10 تا 15 سال ديگر در رأس حكومت ایران باقي خواهد ماند.» (1)

«پير سالينجر» در كتاب «آمريكا در بند» درباره ديدار لوبرانی با شاه مي نويسد: «واكنش آمريكايي‌ها در برابر هشدار اسرائيلي‌ها مبني بر رو به پايان بودن روزهاي شاه، دليلي بر اين مدعاست كه آنها در شناخت رو به زوال بودن حكومت شاه كند بودند.»

کیش

تعداد بازدید از این مطلب: 275
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , تاریخی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 17 فروردين 1395
نظرات
روزنامه «فایننشال تایمز» در آگهی خود با هشدار نسبت به خطر لغو برجام توسط دولت بعدی آمریکا، به افراد و شرکت‌های تجاری هشدار داد تا از سرمایه‌گذاری در ایران خودداری کنند.

گروه جنگ نرم مشرق- دولت آمریکا‌ پس از توافق هسته‌ای به دنبال آن است تا ایران که به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده، از مزایای آن محروم شود. اقداماتی مانند تصویب قانون اخیر آمریکا در رابطه با این که هر فردی با تابعیت یکی از 38 کشوری که قانون لغو روادید با آمریکا را دارد، در صورت یک بار سفر به ایران از عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر به آمریکا محروم می‌شود و همچنین عدم بازکردن سوئیفت با ارز دلار برای بانک‌های ایرانی، از نمونه تلاش‌های آمریکایی‌ها برای محرومیت ایران از مزایای برجام است.

به غیر از اقدامات رسمی دولت آمریکا، نهادهای خصوصی و گروه‌های فشار آمریکایی نیز اقدام به تبلیغات ضدایرانی جهت منصرف کردن شرکت‌های تجاری جهت سرمایه‌گذاری در ایران می‌کنند. در جدیدترین این اقدام‌ها، در روزی که انگلیس میزبان یک همایش سرمایه‌گذاری در رابطه با ایران بود، گروه «اتحاد در مقابل ایران هسته‌ای» موسوم به UANI، در اقدامی "ایران‌هراسانه" با چاپ تبلیغات تمام‌صفحه در صفحه اول نشریه انگلیسی «فایننشال تایمز»، خطرات سرمایه‌گذاری در ایران را به سرمایه‌گذاران خارجی گوشزد کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 295
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود