آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 98
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 352
بازدید ماه : 337
بازدید سال : 5737
بازدید کلی : 146046

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

فلسفه حرام بودن نگاه به نامحرم

تقدیم به برادران و‌خواهران محترم در جهت حفظ نگاه...

سؤال :
از عالمی سوال شد:چه اشکالی دارد که انسان به جنس مخالف نگاه کند و لذت ببرد؟

پاسخ :

نگاه به حسن جمال جنس مخالف ضررهایی دارد که به طورخلاصه اشاره می شود:
1_ می بینی ، می خواهی، به وصالش نمی رسی، دچارافسردگی میشوی…!

2_ می بینی، شیفته می شوی، عیب ها را نمی بینی،
ازدواج میکنی، طلاق می دهی.!

3_ می بینی ، دائم به او فکر می کنی، از یاد خدا غافل می شوی، از عبادت لذت نمی بری.!

تعداد بازدید از این مطلب: 929
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , قرآنی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

6عامل بالا رفتن کلسترول خون

 


کلسترول ماده ای غلیظ در خون است. برخی کلسترول های خون مفید می باشند و برای بدن لازم و ضروری هستند و به ساخت سلول های سالم کمک می کنند، اما داشتن کلسترول بد خون تاثیر منفی روی سلامت قلب دارد و باعث بروز بیماری های قلبی می شود. در برخی موارد کلسترول باعث تجمع چربی در رگ های خونی شده و مانع از جریان مناسب خون می شود. حتما می دانید که کلسترول بالای خون خطرناک است. خبر خوب اینکه می توان با اندکی تلاش، کلسترول خون را کنترل کرد. البته قبل از هر چیز لازم است که در خصوص عوامل ایجاد کننده ی این مشکل اطلاعات لازم را داشته باشید. در این مطلب در خصوص این عوامل بیشتر توضیح می دهیم.


چربی خون

 

 

کلسترول خون بالا در سایه ی تغذیه ی نامناسب
داشتن یک تغذیه ی سرشار از چربی های مضر می تواند خطر ابتلا به چربی خون بالا و بیماری های قلبی را افزایش دهد. به همین دلیل لازم است از مصرف مواد غذایی سرشار از چربی های مضر پرهیز کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 1142
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

چطور بفهمیم چربی خون‌‌مان بالاست؟

 


آزمایش چربی خون شامل اندازه گیری کلسترول کل، کلسترول HDL (خوب)، کلسترول LDL (بد) و تری‌‌گلیسرید می‌شود.

 

 


 

آزمایش خون

 

برای اندازه‌گیری دقیق چربی‌های خون باید 9 تا 12 ساعت پیش از خون گرفتن، چیزی به جز آب نخورید و ننوشید.

 

تری‌گلیسرید نوعی از چربی خون است که در اثر مصرف مواد قندی و نشاسته ای بالا می‌رود.

 

کلسترول خون هم با مصرف چربی های غذایی مثل کره، چربی های گوشت، تخم مرغ و مواد لبنی پرچرب، روغن های جامد و مایع، غذاهای سرخ شده و ... زیاد می شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1145
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 31 مرداد 1394
نظرات

باورهای غلط درباره کلسترول

 


آن‌قدر درباره کلسترول بد شنیده‌ایم که اگر به ما بگویند «کلسترول فی نفسه چیز بدی نیست» تعجب خواهیم کرد. در واقع کلسترول هم از جمله موادی است که بدن تولید و از آن استفاده می‌کند، زیرا حضور این ماده در بدن و برخی فرآیندهای حیاتی و به طور خلاصه برای سلامت ما، بسیار مهم است.


 

کلسترول خون

 

کلسترول مورد نیاز بدن از دو طریق تامین می شود؛ بخشی از آن به طور طبیعی در بدن تولید می شود. کبد و دیگر سلول های بدن، 75 درصد کلسترول مورد نیاز خون را تامین می کنند. وراثت در میزان تولید و جذب آن نقش بسیار مهمی دارد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1480
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , پزشکی و سلامت , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 مرداد 1394
نظرات

حتما شما هم مطلع شده اید که چند روز پیش بروجردی گفته است در حین مذاکرات هسته ای؛ جان کری عصبانی می شود و دست هایش را به میز می کوبد که خودکار به سمت عراقچی کمانه می کند. آقای عراقچی هم برای آنکه حساب دست تیم آمریکایی بیاید خودکار را برداشته و به سمت "جان" پرتاب می کند. در انتها نیز جان کری عذرخواهی می کند و می گوید عمدا این کار را نکرده است.

 در همین راستا ستون "طنز و کاریکاتور عصرایران" پیش بینی هایی انجام داد که اگر این خودکار به سمت هر کدام از افراد زیر کمانه می کرد، عکس العمل آنها چه بود؟

قالیباف- ایشان به خودکار کمانه شده که روی میز افتاده نگاهی می اندازد، سپس به آرامی صورتش را برگردانده و به صورت جان کری نگاهی می اندازد، با آرامش تبسمی می کند و بعد یکهو به صورت گازانبری ، گازانبری را از جیبش درآورده و به سمت کری پرتاب می کند.

     
تعداد بازدید از این مطلب: 245
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 7 مرداد 1394
نظرات

نقل و انتقالات لیگ برتر، خبری از بمب نبود

 


با نزدیک شدن به موعد بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، تقلای تیم های لیگ  برتری برای امضای قرار داد با بازیکنان ریز و درشت به اوج رسیده و تیم های مدعی تلاش می کنند تا قبل از پایان مهلت نقل و انتقالات، فهرست بازیکنان فصل پیش رو را تکمیل کنند.خبری از بمب نبود


لیگ برتر ، فوتبال

با نزدیک شدن به موعد بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، تقلای تیم های لیگ  برتری برای امضای قرار داد با بازیکنان ریز و درشت به اوج رسیده و تیم های مدعی تلاش می کنند تا قبل از پایان مهلت نقل و انتقالات، فهرست بازیکنان فصل پیش رو را تکمیل کنند.

در بحبوحه نقل و انتقالات فوتبال باشگاهی ایران تعدادی از تیمها که فصل گذشته به موفقیت قابل اعتنایی چنگ نزدند در تب و تاب برطرفکردن نقاط ضعف و جذب بازیکنان مورد نیازشان به سر می برند و تیم های راه یافته به لیگ قهرمانان هم  برای حضور آبرومندانه در این مسابقات برای جذب بازیکنان مطرح به صرافت افتاده اند.

در این گیر و دار تیمهای بی تفاوت لیگ هم که معمولا در نیمه های جدول به سر می برند، برای  اینکه از سقوط به دسته پائین تر در امان بمانند چاره ای جز حفظ بازیکنان کلیدی ندارند. در این گزارش به نقل و انتقالات مهم پنجره نقل و انتقالات لیگ برتر اشاره شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 510
موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 7 مرداد 1394
نظرات

روایت مرصاد

گفت و گو با صادق آخوندی رزمنده ای که در عملیات مرصاد حضور داشته است. (قسمت اول)

 


صادق آخوندی که امروز باوجود  داشتن جراحاتی از  عملیات مرصاد مربی ورزش است. او سال 1365، به غرب کشور اعزام می‌شود، 22 سال خود را تمام نکرد بود که عملیات مرصاد کلید می‌خورد و او تا 8 مرداد پیروزی «کمینگاه» در منطقه سرپل ذهاب قصر شیرین، سه‌راه نفت شهر و در این مناطق حاضر بوده است.روایت او از عملیات مرصاد پیش روی تان است:

صادق آخوندی

آرامش قبل از طوفان

عملیات مرصاد، عملیاتی از طرف ایران بود که در پاسخ تهاجم منافقین به نام «فروغ جاویدان» صورت گرفت، سرپل ذهاب به‌اندازه یک ساعت فاصله تا قصر شیرین دارد که منافقان این‌ها عملیات را از صبح شروع کردند. برای انتقال نیروها از پشت خاک‌ریزها تا بالای تپه‌ها از کانال استفاده کردیم و بالای کانال‌ها سنگرهایی برای دیدگاه رزمندگان در منطقه ایجاد کردیم.
پس از امضای قطعنامه در آن مناطق نگهبانان روز و شب داشتیم و نیروها داخل سنگرها و کانال‌ها بودند و یک عده پایین سنگرها استراحت می‌کردند. نیرو کم بود 6 ساعت نگهبانی می‌دادند، آن روز صبح بچه‌هایی که برای نگهبانی رفته بودند سریع خبر دادند خاک‌ریزهای مرز عراق تردد زیاد است، برای بازدید رفتند، پشت خاک‌ریزها آدمی نمی‌دیدی، ولی اکثر بی‌سیم‌های شلاقی که ارتفاع آنتن آن بلند است، به چشم می‌خورد متوجه شدیم می‌خواهند عملیات کنند. از فرماندهی آماده‌باش زدند.
در منطقه به آن صورتی که صدایی باشد و درگیری باشد نبود. توپخانه که جایش مشخص بود و در فاصله دوری قرار داشت، در خود منطقه تنها چیزی که انگار داشتند تیربارهای گرینف، ژ 3 و کلاش بود، من خودم اول آر. پی.جی. زن بودم سپس خدمه دوشکا شدم. تنها سلاح سنگینی که ما داشتیم توپ 106 ماشین‌های جیپ بود که استفاده می‌شد و یک لوله خیلی بلندی دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 827
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 7 مرداد 1394
نظرات

زلزله به طور متوسط هر 150 سال یکبار بساط ویرانی و نابودی را در تهران پهن کرده است. زلزله هر 150 سال یکبار آمده است تا بگوید من همچنان هستم و شمع‌های حضورم را فوت می‌کنم و می‌روم تا قرار بعدی! زلزله می‌آید تا بگوید از نام پایتخت نمی‌هراسد...

مهدی جابری –بخش اجتماعی تبیان
زلزله

زلزله به طور متوسط هر 150 سال یکبار بساط ویرانی و نابودی را در تهران پهن کرده است. زلزله هر 150 سال یکبار آمده است تا بگوید من همچنان هستم و شمع‌های حضورم را فوت می‌کنم و می‌روم تا قرار بعدی! زلزله می‌آید تا بگوید از نام پایتخت نمی‌هراسد و می‌تواند فقط در چند ثانیه نه‌تنها معماری و شهرسازی 150 سال گذشته را نابود کند بلکه آثار خود را تا ده‌ها سال بعد نیز بر جای بگذارد.
185 سال قبل، یعنی سال 1830 میلادی بود که دماوند و شمیرانات برای آخرین بار با زلزله‌ای به قدرت هفت ریشتر لرزید و حتی یک خانه در شهر تهران از آسیب در امان نماند. بر اساس آماری که البته قابل تایید نیست، در آن زلزله 80 تا 90 درصد جمعیت شمیرانات کشته شدند و تمام خانه‌های این مناطق با خاک یکسان شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 838
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
نظرات

گفت و گو با محمد رضا علیمردانی بازیگر نقش بائو در «پایتخت 4»

 

 


محمد رضا علیمردانی بازیگر نقش بائو در سریال «پایتخت 4» یکی از موفق های ماه رمضان 94 بود. با او درباره این نقش و چگونگی شکل گیری اش گفت و گو کرده ایم:

بائو

*بائو نقش منفی «پایتخت 4» بود اما بعد از چند قسمت با رفتار و گفتار مطایبه آمیز ، زهر آن گرفته شد. برای رسیدن به این ویژگی چه کردید؟
ما سعی مان را كردیم كه این نقش مورد پسند واقع شود. یك نقش منفی در كاری كه همه آدم های آن «خوشمزه» هستند طبعا برای بازیگر نگرانی می آورد. من تلاشم را كردم نقش زهرآگین نباشد. چون معتقدم آدم منفی نمی داند منفی است و به خودش حق می دهد. تلاش من این بود كه بائو را طوری نشان دهم كه مخاطب بپذیرد او كار خود را قبول دارد و چیزی بهتر از آن به ذهنش نمی رسد و فكر می كند این كارها راه حل مشكلات است. شاید با كارهایی كه می كند قصد بدی هم ندارد و دلش می خواهد یك خانواده را خوشحال كند ولی ناخواسته برای آن هم مشكل ساز می شود. بنابراین سعی می كند قانون را دور می زند و فكر می كند این زرنگی است.
*خوبی بائو این بود كه دچار استحاله های باسمه ای نمی شود و تا آخر روی فكرش پافشاری می كند و اصرار دارد نباید آن خانه خراب شود. این فكر آقای تنابنده بود یا پیشنهاد خودتان؟
این در فیلمنامه بود. آقای تنابنده روی همه بخش های سریال نظارت دارد. این شخصیت هم به قلم آقای الوند و مشاوره آقای وارسته و سیروس مقدم قوام گرفته بود. حالا ممكن است ما در گفتار یك چیز را رقیق تر یا غلیظ تر بكینم و پیشنهادی كه به ذهن مان می رسد را بگوییم ، ولی قیچی هرس دست آقای مقدم و تنبانده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1685
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
نظرات

ماجرای پایان قهر 50 ساله آمریکا و کوبا

 


پس از بیش از پنج دهه روابط خصمانه و سرد سرانجام دو کشور آمریکا و کوبا روابط دیپلماتیک خود را از سرگرفتند.

 


هفدهم دسامبر گذشته بود که «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا و «رائول کاسترو»، همتای کوبایی وی از قصد دو کشور جهت پایان دادن به دشمنی دیرینه خود و از سرگیری روابط دیپلماتیک خبر دادند تا به دنبال آن بامداد دوشنبه بیست و نهم ماه جاری این موضوع عملی شد و حالتی رسمی بخود گرفت و دفاتر حفاظت از منافع دو کشور به سفارتخانه ارتقاء پیدا کرد.

کوبا و امریکا

درباره دلایل قطع این رابطه گفته شده که پنجاه و چهار سال قبل (سال 1961) مناسبات دو کشور پس از پیروزی انقلاب کوبا در سال ۱۹۵۹ و روی کار آمدن دولت کمونیستی به رهبری «فیدل کاسترو» رو به وخامت نهاد.
یک سال بعد از پیروزی انقلاب کوبا (سال 1960) دولت کاسترو اراضی خصوصی و شرکت‌های سرمایه داران خارجی در این کشور که برخی از آنها آمریکایی بودند، را مصادره کرد، این موضوع واشنگتن را بر آن داشت تا تجارت با کوبا را محدود و در فوریه سال بعد (1962) هاوانا را تحریم دایمی کند.
در اکتبر همان سال، هواپیماهای جاسوسی آمریکا از سکوهای پرتاب موشک اتحاد جماهیر شوروی سابق در کوبا عکس گرفتند تا این موضوع به سرعت به بحران موشکی بین آمریکا و کوبا و در واقع شوروی سابق تبدیل شد، اما با توافق دو طرف به این بحران پایان داده شد. بحران موشکی آمریکا و شوروی سابق اگرچه پایان یافت، اما منتهی به ادامه تحریم‌های واشنگتن علیه هاوانا و قطعی روابط بین آنها شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1411
برچسب‌ها: قهر کوبا و آمریکا ,
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , نظامی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 3 مرداد 1394
نظرات

 فلسطینی ها هدایای ایرانیان را سوزاندند!

 


عده ای می گویند که فلسطینی ها بعد از روز قدس پاداش سنگ تمام ایرانی ها  را برای قدس شریف داده و هدایای انان را به آتش کشیدند اما چرا فلسطینی ها باید به ایرانی ها اهانت کنند؟


مسجدالاقصی

" مسئله فلسطین از دستور كار نظام جمهوری اسلامی خارج نخواهد شد "(1) اما برخی که به دنبال انحراف خط امام هستند و یا از ابتدا با آن زاویه دارند می خواهند با هر شیوه ای شده این موضوع را از دستور کار سیاست خارجی نظام خارج کنند.
کسانی که یا از آرمان های الهی انسانی مکتب امام خمینی و انقلاب اسلامی چیزی متوجه نشده اند و یا آنقدر مبهوت غرب شده اند که جز ارزش های آنها چیزی برایشان محلی از اعراب ندارد. ریشه های فکری و مواضع این افراد به راحتی در پازل جنگ روانی  رسانه های ضد انقلاب و وابسته به صهیونیسم جهانی قابل پیگیری و از جبهه تشیع انگلیسی قابل شنیدن می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1019
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود