آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 125
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 379
بازدید ماه : 364
بازدید سال : 5764
بازدید کلی : 146073

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 21 دی 1395
نظرات
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری و لشگری برگزار و پس از بدرقه با شکوه در جوار امام راحل به خاک سپرده شد.
پوشش زنده/ آغاز مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دقایقی دیگر در دانشگاه تهرانسرویس سیاست مشرق، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که غروب روز یکشنبه در پی عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود دار فانی را وداع گفت.


آیت‌الله هاشمی  رفسنجانی در سال 1313 روستای بهرمان از توابع استان کرمان متولد شد. وی در ابتدای دهه چهل شمسی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و با مبارزان ضد حکومت پهلوی همراه شد. یار دیرین امام و انقلاب به‌دلیل مبارزات خود ضد حکومت ستمشاهی چندین بار دستگیر و زندانی شد اما از آرمان‌های خود بازنگشت و رهبر کبیر انقلاب را تنها نگذاشت. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آیت الله هاشمی رفسنجانی ابتدا سرپرست وزارت کشور و سپس چند دوره رییس مجلس شورای اسلامی شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس  در دوره‌ای طولانی جانشینی فرماندهی کل قوا را به‌عهده داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 1642
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 15 دی 1395
نظرات
بسیاری از محققان معتقدند نوستراداموس آتش‌سوزی بزرگ لندن، انقلاب فرانسه، ظهور هیتلر، ترور جان اف کندی و حادثه 11 سپتامبر را پیشگویی کرده بود.
انجمن آمریکایی نوستراداموس با استناد به دست‌نوشته‌های پیشگوی معروف فرانسوی، به رمزگشایی از اتفاقات سال 2017 پرداخته‌است.
به گزارش روز پلاس، انجمن آمریکایی نوستراداموس با استناد به دست نوشته های پیشگوی معروف فرانسوی، با انتشار ویدئویی به رمزگشایی از اتفاقات پیش‌رو در سال 2017 پرداخته‌است.
انجمن نوستراداموس در این ویدئو 5 اتفاق بزرگ سال 2017 را پیشگویی کرده است. نخست اینکه چین پس از متحد شدن با چند کشور مسلمان، چند کشور مسیحی را ازبین می‌برد. دوم، بحران اقتصادی در ایتالیا زمینه فروپاشی اتحادیه اروپا را فراهم می کند. سوم، کره شمالی و جنوبی ادغام می شوند. چهارم، چین اقدامات جسورانه‌ای را در سراسر جهان انجام می دهد و پنجم جنگ جهانی سوم آغاز می‌شود.
 
برخی محققان نیز معتقدند برخی پیشگویی‌ها با برقراری صلح میان روسیه و اوکراین و بی‌لیاقتی حاکم آمریکایی مرتبط است.
 
بسیاری از محققان معتقدند نوستراداموس آتش‌سوزی بزرگ لندن، انقلاب فرانسه، ظهور هیتلر، ترور جان اف کندی و حادثه 11 سپتامبر را پیشگویی کرده بود.
پیشگویی های نوستراداموس درباره سال 2017
یک کارشناس مسائل غرب آسیا: ترکیه در کنار روسیه و ایران علاقه‌مند حل بحران سوریه است
ترامپ دستور مقابله با ایران را داد
امام خامنه‌ای : وظیفه روسای دانشگاه‌ها و وزرای مربوطه حمایت مضاعف از جوانان مؤمن و انقلابی است
بوابه القاهره؛ هدیه‌ای که ایران به مصر داد
در گفت‌و‌گو با میزان مطرح شد اقدامات ایران برای بازپس‌گیری دو جزیره اشغال شده توسط امارات
نماینده مجلس کشور آذربایجان: ایران را از روی نقشه محو می کنیم!
چرا عربستان به ایران پیشنهاد مذاکره داد؟
بازتاب جهانی اقدام معلم ایرانی در بیمارستان
تلاش‌های صورت‌گرفته برای جلوگیری از فتنه؛ با میرحسین موسوی توافق شد تا در صداوسیما صحبت کند اما خناسان کار خودشان را کردند.
سایت ماه اسکین طراح قالب وبلاگ رایگان با امکانات عالی

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1133
موضوعات مرتبط: اجتماعی , سرگرمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
بذر فتنه‌ای که انگلستان در پی جنگ اول جهانی ایجاد کرد، تا به امروز به جای خود باقی مانده است. راهبرد «تفرقه بیانداز و حکومت کن» یا همان «نفاق انگلیسی»، مبنای بی‌ثباتی و آشوب در غرب آسیا، ظهور دولت نامشروع یهود و همزمان تجزیه و انشقاق در جهان اسلام بود.

سرویس جهان مشرق - شکل گیری دولت های ملی در جهان عرب، یک روند بسیار پیچیده و شکفت انگیز بود. 100 سال قبل، بیشتر عرب ها بخشی از خلافت عثمانی بودند؛ یک دولت چند قومیتی با مرکزیت استانبول.

امروز نقشه سیاسی جهان عرب، بسیار شبیه یک پازل پیچیده است. مجموعه ای از رویدادهای پیچیده و چندلایه در دهه 1910 باعث انحلال امپراتوری عثمانی شد و ملت های جدید، با مرزهای جدید در سرتاسر غرب آسیا سر برآوردند. در میان همه عواملی که منجر به این نقشه جدید شد، بریتانیا نقش برجسته و پررنگی داشت. سه توافق جداگانه که به دست بریتانیا انجام گرفت، سرنوشت غرب آسیا را تغییر داد.

جنگ جهانی اول

در تابستان 1914، جنگ در اروپا در گرفت. یک سیستم پیچیده ی ائتلاف، یک مسابقه تسلیحاتی، جاه طلبی های استعماری و مدیریت ناصحیح در بالاترین سطوح حکومتی منجر به این جنگ ویرانگر شد که جان دست کم 12 میلیون نفر را از 1914 تا 1918 گرفت. در سمت متفقین، بریتانیا، فرانسه و روسیه بودند. در طرف دیگر، دولت های «محور» آلمان و امپراتوری اتریش-مجارستان قرار داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
تغییر سیاست‌های ترکیه تاکتیکی است که آنکارا در نتیجه تحولات منطقه‌ای و داخلی مجبور به تن دادن به آن شده است.اردوغان مذاکره با روسیه و ایران را بهترین راه برون رفت آبرومندانه همراه با برخی دستاوردهای کوچک از بحران سوریه برای می‌داند.
چرا اردوغان در بازی مشترک ایران و روسیه همکاری می‌کند؟/////یا////// چرا ایران و روسیه در بحران سوریه به اردوغان نقش دادندسرویس جهان مشرق - پیروزی نهایی محور مقاومت منطقه در آزادسازی شهر حلب بعلاوه عملیات تروریستی انجام شده بر ضد سفیر روسیه در ترکیه نشان دهنده فضای ملتهب داخلی در ترکیه است که حامیان جریان‌های وهابی موسوم به اسلامگرا که اتفاقا حامی دولت اردوغان نیز هستند، ایجاد کرده‌اند. میزان نفوذ این جریان‌ها در ترکیه به حدی است که قاتل سفیر روسیه که یک سال قبل در جبهه حلب تحت پرچم گروه‌های تروریستی به مبارزه با دولت مرکزی سوریه مشغول بود، موفق شده جایگاه خود را به عنوان نیروی امنیتی ترکیه و گارد حفاظتی مقامات این کشور و شخصیت های خارجی حفظ کند. وی حتی چندین بار محافظ شخص اردوغان نیز بوده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 1831
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از تصویرسازان اسرائیل می‌خواهد در گزینه عدم مداخله نظامی مستقیم در سوریه تجدید نظر کنند.

جولان اسرائیل در «جولان»/ آیا صهیونیست‌ها انتقام حلب را خواهد گرفتسرویس جهان مشرق - بنا به اعتراف مسئولان غربی و آمریکایی، امنیت رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت‌های غربی به شمار می‌رود. این دولت‌ها به اشکال مختلف سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی در محافل بین‌المللی و نشست‌های دوجانبه و چندجانبه سعی در تحقق این هدف داشته و تسهیلات گسترده‌ای را برای انتقال اعانه از کشورهای خود به سرزمین های اشغالی معطوف می کنند.

یکی از ابزارهای تحقق اولویت امنیت رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، مداخله مستقیم و غیر مستقیم نظامی و دیپلماتیک در عرصه امنیتی سوریه به عنوان محور میانی حلقه مقاومت منطقه ای است که از بزرگ‌ترین تهدیدات بر ضد رژیم اسرائیل به شمار می‌رود. تحولات حلب یکی از نقاط اساسی در مسیر بحران امنیتی و سیاسی در سوریه به شمار می‌رود، به همین علت است که روند بازپس‌گیری و آزادسازی شهر حلب، محافل رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و طرف‌های رسمی و تبلیغاتی این رژیم با صراحت لحن بیشتری از محاسبات خود بر روی پایداری گروه‌های مسلح تروریست صحبت می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1717
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
رویکرد دولت ترکیه در راستای عثمانی گرایی و سیطره بر منطقه، برخواسته از فعالیت‌های اخوانی است، از این رو به دنبال اخوانی‌های مدرن یا اصلاحی هستند.

 به گزارش مشرق، ترور سفیر روسیه در ترکیه، موجی از گمانه زنی‌ها را درباره علت و چرایی این موضوع برانگیخته است. در حالی که این اقدام از سوی نهادهای بین المللی محکوم شده، گروه‌های اخوانی در کشورهای مختلف به خصوص سوریه و ترکیه این اقدام را ستایش کرده‌اند. هر چند هنوز اطلاعات دقیقی از اهداف و انگیزه‌های این ترور و عوامل آن به دست نیامده است، اما تا اینجای کار، آن گونه که از فریادهای مهاجم و ربط دادن این ترور به ماجرای حلب برمی آید، ترور سفیر روسیه در آنکارا، نوعی انتقامجویی ارزیابی می‌شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 1681
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
روئسای جمهوری ایران و روسیه بر انجام مذاکرات صلح میان گروه‌های مختلف معارضه و دولت سوریه در قزاقستان توافق کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی شنبه شب در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با وی، با ‏اشاره به پیروزی ارتش سوریه بر تروریست ها بویژه در حلب گفت: این پیروزی به تروریست ها پیام داد ‏که نمی توانند به اهداف خود دست یابند و باید همزمان با این موفقیت و پیروزی، مذاکرات سیاسی آغاز ‏و تداوم یابد.‏

رییس جمهوری برگزاری مذاکرات در آستانه پایتخت قزاقستان را گامی رو به جلو خواند و اظهارداشت: ‏قزاقستان مکان مناسبی برای مذاکرات صلح میان گروههای مختلف معارضه و دولت سوریه است.‏

روحانی همچنین با تسلیت ترور سفیر مسکو در آنکارا به دولت و ملت روسیه گفت: این حرکت ‏نشان می دهد که باید کاملا مراقب بود؛ چرا که تروریست ها با شکل و پوشش جدید به فعالیت های ‏تروریستی روی  آورده اند.‏

تعداد بازدید از این مطلب: 1306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
اکبر براتی درباره روزهای پرالتهاب و دوران ساز اوایل انقلاب که خود او نقش مستقیم در بسیاری از رویدادهای آن داشت، می‌گوید.

سرویس تاریخ مشرق - حاج اکبر براتی، نامی شناخته شده برای مبارزان دوران انقلاب است. در وصف نقش انقلابی او و اعتمادی که بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به او داشتند، همین بس که در کنار شهید بزرگوار «محمد بروجردی» و «مصطفی تحیری»، وظیفه حفاظت از جان امام را از لحظه ورود ایشان به کشور در فرودگاه مهرآباد تا روزهای بعد از پیروزی در مدارس علوی و رفاه به عهده داشتند.

اکبر براتی مربی آموزش نظامی بسیاری از نیروهای انقلاب نیز بود. علاوه بر این، او از اعضای حلقه تشکیل دهنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از موسسان اطلاعات سپاه محسوب می شود. در گفتگوی زیر که در خردادماه انجام گرفت، با ایشان درباره روزهای پرالتهاب و دوران ساز اوایل انقلاب که خود او نقش مستقیم در بسیاری از رویدادهای آن داشت، صحبت کردیم.

برخی ناگفته ها درباره کسانی چون مسعود رجوی و بین صدر برای اولین بار در این مصاحبه مطرح می شود که توجه مخاطبان گرامی مشرق را به خواندن آن جلب می کنیم.

مسعود رجوی قطعا عامل CIA بود/ قرار بود عملیات فروغ جاودان منافقین در همان سال 60 انجام بگیرد/ ماجرای سفر بنی صدر به اسراییل پیش از پیروزی انقلاب/ در مساله انفجار نخست وزیری دست کم قصور امنیتی صورت گرفته بود 

می‌خواهم از اینجا شروع کنم که شما که در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب، مسئولیت نظامی و اطلاعاتی به عهده داشتید، اصولا تصوری از تشکیل یک سازمان نظامی انقلابی توی ذهنتان بود، از قبل از پیروزی انقلاب؟

تعداد بازدید از این مطلب: 2103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
حمایت دمشق از اردوغان در جریان کودتای نیمه ژوئیه، آغاز تغییر سیاست آنکارا در سوریه بود و ترور سفیر روسیه می‌تواند این چرخش راهبردی را نهایی کند.
سرویس جهان مشرق- ترور سفیر روسیه در آنکارا ابهاماتی را در مود احتمال پاسخ قاطع مسکو در پی داشت. این احتمال درست بود، اما هدف واکنش مسکو، آنکارا نیست، بلکه دشمنان مشترک مسکو و آنکارا هستند.
 
همین چند ماه پیش بود که آنکارا با هزار خواهش توانسته بود محصولات غذایی خود را به روسیه صادر کند و مجوز ورود گردشگران روس را به ترکیه دریافت کند. حالا اما روابط دوجانبه تا آن حد پیش رفته که پوتین و اردوغان برای عملیات مشترک نظامی در سوریه برنامه‌ریزی می‌کنند. 
 
چرخش مشابهی در سال 2009 میلادی رخ داد، زمانی که روسیه با استفاده از سردی روابط میان ترکیه و ناتو، میزبان عبدالله‌ گل رئیس‌جمهور وقت ترکیه شد. اما این بار از ابعاد گسترده‌تری برخوردار است.
 
چه اتفاقی در این ماه‌‌ها افتاده که این‌گونه سیاست‌ روسیه و ترکیه را به یکدیگر نزدیک کرده است؟
تعداد بازدید از این مطلب: 1369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
اقدامات تروریستی که مرتبط با حضور مهاجران در کشورهای اروپایی است، باید حالا در یک حلقه از تحولات ملی و فراملی تحلیل شود.

سرویس جهان مشرق- چهارشنبه گذشته کابینه فرانسه لایحهای را بررسی کرد که بر اساس آن، اختیارات پلیس این کشور برای تیراندازی به سوی شهروندان بیشتر میشود. هدف از این لایحه، کاهش خطر هجوم به نیروهای انتظامی در اماکن عمومی است.

در این لایحه همچنین پیشبینی شده است جریمه حمله به پلیس، دو برابر شود، کلاه‌خودهای مشخصتری در اختیار نیروهای انتظامی قرار گیرد و 250 میلیون یورو به خرید تجهیزات جدید اختصاص یابد. احتمالاً اولین ماه سال جدید میلادی شاهد ارائه لایحه به مجلس فرانسه خواهد بود.

حال در اینجا سه پرسش مطرح میشود:

1- مگر قوانین فعلی برای شرایط جواز شلیک به شهروندان چه ایرادی داشت؟

طبق قوانین جاری، پلیس تنها در شرایطی مجاز به استفاده از کلت شخصی خود علیه شهروندان است که حمله مستقیم به شخص آنها صورت گرفته باشد. واکنش نیروی پلیس در چنین شرایطی باید «در حد لزوم و تناسب» و پس از اعلام هشدار به فرد مهاجم صورت گیرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه دستور رئیس‌جمهوری به سازمان انرژی اتمی ایران چیزی نبود که برای آمریکا مشکلی ایجاد کند از مجریان کشور خواست که گامی عزت‌ساز و جدی در این مسئله بردارند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های خود با اشاره به یوم‌الله 9 دی اظهار داشت: 9 دی ایام‌الله قطعی و یکی از کرامت‌های انقلاب است.

وی افزود: خداوند با حضور مردم در 22 بهمن سال 57 نابودی سلطنتی‌ها را قطعی کرد و با حضور خداجوش مردم در 9 دی نیز بقای انقلاب و پیروزی خط ولایت را تضمین کرد. 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه 9 دی به سران فتنه و حامیان خارجی آن ثابت کرد که این آتش خانمان‌سوز است، گفت: قدرت‌طلب‌های داخل مغرور شده بودند و فکر می‌کردند با این آتش نانی به دست می‌آورند. اگر این آتش خاموش نمی‌شد همه مردم را می‌سوزاند بنابراین حضور مردم در سال 88 بعد از 8 ماه خون جگر خوردن 9 دی انروز ماموریت الهی بود که مردم به موقع بیرون آمدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1365
موضوعات مرتبط: اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 1 دی 1395
نظرات
عقرب دست پرورده اردوغان را گزید خطرناک‌ترین نکته‌ای که در ترور آندری گنادیوویچ کارلوف، سفیر فقید روسیه در آنکارا به چشم می‌خورد، این است که قاتل او یک مأمور حفاظتی و امنیتی ترک بود و اصلی‌ترین سوالی که در این راستا به ذهن می‌رسد این است که با این حادثه، چه پیامی به چه طرفی رسانده شده است و چگونه می‌توان مضمون این پیام را تحلیل و تفسیر کرد؟ به گزارش مشرق، آنچه دقایقی پس از وقوع حادثه تیتر یک خبرگزاری‌ها در سرتاسر جهان شد این بود که کارلوف با هشت گلوله‌ای که یک مأمور امنیتی ترک شلیک کرد ترور شد؛ همچنین گفته شد که قاتل هنگام شلیک با صدای بلند کلماتی همچون «حلب»، «انتقام»، «خون‌خواهی» و «الله‌اکبر» را بر زبان می‌رانده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 1713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
با پیروزی در حلب، یکی از اصلی‌ترین نقاط ارتباط زمینی مسلحان با خارج سوریه در آستانه مسدود شدن قرار گرفته است. درست است تفاوت است میان «شهر» و «استان» حلب اما گام اصلی برای قطع دسترسی مسلحان به ترکیه به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم در سوریه، برداشته شده است.

به گزارش مشرق،مهدی محمدی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:
 
1- بدون تردید، هیچ نبردی در تاریخ جنگ سوریه، به اندازه جنگ حلب برای طرف‌های درگیر حیثیتی نبوده است. تمرکز توجه، بسیج امکانات و تکثر طراحی‌های پیچیده در این سرزمین کوچک طی سال‌های گذشته، شرایطی به‌وجود آورده بود که همه طرف‌ها باخت در این جنگ را به خط قرمز خود بدل کرده بودند. شکست در جبهه حلب، تاثیر روحی ماندگار و بسیار عمیقی بر همه مسلحان در سایر جبهه‌ها خواهد گذاشت. اکنون دیگر حرف زدن از «پیروزی قطعی» یا «مقاومت طولانی‌مدت» در هیچ جبهه‌ای برای هیچ‌کدام از گروه‌های مسلح ساده نخواهد بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 1382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
«آلکس امونز» می‌گوید مسلمانان ساکن آمریکا باید از انتخاب ترامپ وحشت‌زده باشند و همین‌طور هم هستند؛ ترامپ ارزشی برای حقوق مدنی و حقوق بشر قائل نیست.

سرویس جهان مشرق - دانلد ترامپ قرار است از اوایل سال جاری میلادی رسماً ریاست‌جمهوری آمریکا را به عهده بگیرد. وی طی تبلیغات انتخاباتی‌اش مواضع گوناگونی گرفت که بعضی از آن‌ها معقول و برخی کاملاً غیرمعقول بودند. ترامپ از یک سو، درباره هم‌کاری بیش‌تر با روسیه و کاهش دخالت آمریکا در خاورمیانه و سوریه صحبت کرد و از سوی دیگر، گفت مسلمانان نباید اجازه ورود به آمریکا را داشته باشند.

مسلمانان باید وحشت‌زده باشند/ ترامپ ارزشی برای حقوق مدنی و حقوق بشر قائل نیستخبرنگار سرویس جهان مشرق در خصوص انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا، اعتراضات بعد از انتخابات، سیاست‌های احتمالی ترامپ و به خصوص آینده‌ای که در انتظار مسلمانان ساکن آمریکاست با «آلکساندر امونز» کارشناس سیاست داخلی و خارجی آمریکا صحبت کرده است. امونز که سابقه کار در سازمان عفو بین‌الملل و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا را دارد، معتقد است مسلمانان در آمریکا باید نگران نقض حقوق مدنی و حقوق بشر خود باشند. متن زیر، مشروح مصاحبه مشرق با این کارشناس آمریکایی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
رئیس جمهور آمریکا قانون تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران را امضا نکرد اما این طرح بدون امضای وی و به صورت خودکار به قانون تبدیل شد.

به گزارش مشرق،‌ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از امضای تمدید تحریم‌ها علیه ایران امتناع کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، گرچه رئیس جمهور آمریکا این تحریم‌ها را امضا نکرد اما اجازه داد بدون امضای وی تمدید تحریم‌ها علیه ایران به قانون تبدیل شود.

قانونگذاران مجلس سنای آمریکا روز یازدهم آذر با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کرده بودند. این طرح برای برای تبدیل شدن به قانون به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شد.

این قانون که زیربنای تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران به شمار می‌آید، اولین بار در سال 1996 با هدف جلوگیری از سرمایه‌گذاری کلان خارجی در بخش نفت و گاز ایران تصویب شد و از آن زمان یک بار در سال 2006 تمدید شده است. قانون تحریم‌های ایران پایان سال جاری میلادی، منقضی می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
برای اینکه پیروزی بزرگ حلب روی ندهد، تلاش گسترده و چند لایه‌ای از سوی همه اجزاء جبهه استکباری صورت گرفت.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی در یادداشت امروز کیهان نوشت:
 
پیروزی جبهه مقاومت در حلب آنچنان بود که هر‌کس که در دنیا با پیروزی تفکر دین پایه بر تفکر مادی مشکل داشت را در یک صف قرار داد و برای انحراف اذهان از عظمت آن به صحنه آورد. اما همه آنها که از ناراحتی فریادها سر دادند می‌دانند که کتمان عظمت پیروزی حلب امکان‌پذیر نیست. آنچه در این بین یک‌بار دیگر خود را خیلی عریان نشان داد،
 
«یکی شدن» آن‌هایی بود که به دروغ چند‌گانه و متفاوت دیده می‌شدند. به عنوان مثال جالب این است که جبهه تروریزم و حامیان آن در حلب شکست می‌خورند و در ایران یکی از عوامل فتنه - میرمحمود موسوی در مصاحبه با روزنامه شرق - شکست خوردن تروریست‌های تکفیری از جبهه مقاومت را افسانه خواند! در تجزیه و تحلیل عظمت پیروزی حلب و کنش‌ها و واکنش‌های پیرامون آن باید گفت:
تعداد بازدید از این مطلب: 1661
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
اینکه برجام را نقض نکردیم نشانه ادب دیپلماتیک ما و عمل به تعهدات است اما سوال این است پس بی ادبی ‌آمریکایی ها و نقض تعهدات آنها را چگونه می خواهیم پاسخ دهیم؟چرا دولت مصوبه مجلس در خصوص ساخت پیشران ها را ۱۴ ماه است به تاخیر انداخته است؟

به گزارش مشرق، متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان "کنش ، واکنش یا ...؟"‌به شرح ذیل می باشد :

ماده 3 قانون اقدام مناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب مهرماه 1394 می گوید: "دولت موظف است هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف کند و توسعه سریع برنامه هسته ای صلح ‌آمیز جمهوری اسلامی را سامان دهد ، به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد."

تعداد بازدید از این مطلب: 1609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: آشکارسازی و هنجارشکنی در برقراری روابط عربستان با رژیم صهیونیستی، خود ننگ دیگری از سوی حکام سعودی و ضربه جدیدی بر پیکره اسلام و آرمانهای ملل اسلامی است.

به گزارش مشرق، «علی‌اکبر ولایتی» دبیر دهمین نشست شورای عالی مجمع جهانی بیداری اسلامی، در جمع میهمانان سی امین کنفراس وحدت اسلامی در سالن زرین هتل پارسیان آزادی، در نشست بیداری اسلامی با اشاره به آیات «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللَّهِ وَ رِضْواناً سیماهُمْ فی‏ وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ»؛ گفت: محمّد فرستاده خداست، و کسانى که با اویند، در برابر کافران سرسخت و در میان خود مهربانند. آنان را مى بینى که در حال رکوع و سجودند (نماز را برپا مى دارند) و در زندگى دنیا در پى دستیابى به پاداشى از جانب خدا هستند و خشنودى او را مى جویند. علامت خشوع آنان در برابر خدا که پیامد سجده‌هاى آنهاست در رخسارشان نمایان است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: همه آحاد مسئولان و مردم باید احساس مسئولیت کنند و وظیفه اصلی خود را دفاع از نظام اسلامی قرار دهند.

محبت متقابل شیعه و سنی در کشور از امکانات منحصر بفرد در جنگ نامتقارن با دشمن است/ آحاد مسئولان و مردم در دفاع از نظام اسلامی احساس مسئولیت کنند

به گزارش مشرق، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهار هزار شهید استان گلستان که در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۵ برگزار شده بود، صبح امروز (پنجشنبه) در محل برگزاری این بزرگداشت در گرگان منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، فداکاری شهیدان در «حفاظت از انقلاب اسلامی، عزّت ملی و آینده و تاریخ کشور» را بسیار عظیم خواندند و گفتند: اگر این فداکاریها و شهادت‌طلبی‌ها نبود، نهال نوپای نظام اسلامی در مقابل طوفانهای سخت دوام نمی‌آورد و از بین می‌رفت، بنابراین باید روحیه ایثارگری و فداکاری را حفظ و تقویت کرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1768
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیستها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.

رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده وجود نخواهد داشت به‌شرط مبارزه و اتحاد/ مأموریت گروههای تکفیری ایجاد فتنه و در حاشیه بردن مسئله فلسطین استبه گزارش مشرق،‌ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه تأکید کردند: با وجود بحران آفرینی مستمر حامیان رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین، این سرزمین شریف به برکت مقاومت و مجاهدت ملت و گروههای فلسطینی، آزاد خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از انگیزه های ایمانی و روحیه ایستادگی در میان فلسطینی ها افزودند: تنها راه نجات قدس شریف، مبارزه و مقاومت است و دیگر راهها، بی سرانجام و عقیم است.

تعداد بازدید از این مطلب: 2112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
نقشه‌های میدانی زیر پراکندگی میدانی و مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و گروه‌های مسلح میانه رو، گروه تکفیری داعش و مبارزان کُرد در استان، شهر و ریف‌های حلب را نشان می‌دهد.
سرویس جهان مشرق - شهر راهبردی «حلب»، مرکز استان «حلب» شب گذشته (دوشنبه) پس از عملیات های نظامی دقیق و از پیش برنامه ریزی شده و اتخاذ تاکتیک های میدانی کارآمد در کنار از خودگذشتگی و جانفشانی ارتش سوریه، رزمندگان مقاومت حزب الله و نیروهای نظامی متحدین دمشق آزاد شد.
آنچه در ذیل می آید، تبیین و تشریح جدیدترین تحولات میدانی شهر و استان حلب در قالب نقشه های جغرافیایی است تا تصویری شفاف تر از آنچه در عرصه میدانی استان و شهر حلب تاکنون رخ داده و وضعیت کنونی هر یک از طرف های درگیر در جبهه عملیاتی شمال غربی سوریه به دست آید.
 
یک: نقشه میدانی سوریه؛ پراکندگی مناطق تحت کنترل ارتش سوریه و گروه های مسلح میانه رو، گروه تکفیری داعش و مبارزان کُرد، مورخ 11 دسامبر سال 2016 میلادی
 
بررسی جدیدترین تحولات میدانی استان حلب براساس نقشه
تعداد بازدید از این مطلب: 1493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یانگر که در دو سال ریاستش بر MI6 در هیچ رویداد عمومی حاضر نشده بود، به ناگهان روز 8 دسامبر، یعنی درست زمانی که کار شهر حلب در حال یکسره شدن به دست ارتش سوریه و متحدان آن است، آفتابی شد و سخنرانی کرد.

سرویس جهان مشرق - «سَر-جاسوس» بریتانیا، در اولین سخنرانی عمومی خود بسیار فریبکارانه ظاهر شد. اَلکس یانگر Alex Younger، 53 ساله، که از سال 1991 وارد SIS(سرویس جاسوسی مخفی یا همان MI6) شد، از نوامبر 2014 به عنوان مدیر این آژانس اطلاعاتی منصوب گردید. طبق پروتکل، به مدیر MI6 در مکاتبات دولتی با رمز «C» اشاره می شود.

یانگر که از دوره دبیرستان بورسیه ارتش سلطنتی را به دست آورده بود در 1990 با درجه «کاپیتان» از خدمت نظامی خارج و یک سال بعد وارد MI6  شد. یانگر چند سالی را به عنوان افسر اطلاعاتی در غرب آسیا، به ویژه افغانستان، فعالیت کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یکی از مراجع تقلید گفت: اگر روباه پیر بدنگویی نکند نمی‌تواند اموال شیوخ عرب را غارت کند و شیوخ عرب ساده هستند که فریب آنها را می‌خورند، ولی بارها فریب آنها را خورده و انگلستان گدایی محترمانه از شیوخ عرب دارد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: سه گروه آبرویشان برای شما محترم نیست کسانی که آشکارا مرتکب گناه می‌شوند، پیشوایان ظالم و افراد بدعت‌گذار در جوامع اسلامی جزء این سه گروه محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام جان، مال و آبروی انسان چه مسلمان و چه غیرمسلمان را محترم شمرده، تا زمانی که بر ضد ما و دشمن نباشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دفاع از جان، مال و آبروی انسان از ضروریات اسلام است، گفت: افراد زائر و گردشگری که وارد کشور می‌شوند و کار خلاف شرع انجام نمی‌دهند، جان و مال آنها محفوظ است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
فرمانده کل سپاه ‌گفت: ما باید بدانیم در این روزها تهدیدی اصلی علیه انقلاب کدام است و کدام خطر اولویت بیشتر دارد. باید دید چه شده که این همه تذکرات و هشدارها از سوی رهبرانقلاب داده می‌شود.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد‌علی جعفری صبح امروز در کنگره  رزمندگان اسلام در مصلی امام جعفر صادق(ع) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پیرامون 3 واژه و مؤلفه مهم در چنین جمع باشکوهی باید سخن گفته شود و ارتباط آن با یکدیگر برای ما مشخص شود؛ مهم‌ترین واژه‎هایی که از لسان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جاری شده، انقلاب اسلامی، شهدا و وحدت یا وحدت‌کلمه به قول مقام معظم رهبری است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه باید بیندیشیم چه ارتباطی بین این 3 مؤلفه است، افزود: در محفل شهدا باید به‌دنبال پیدا‌کردن راه شهدا باشیم و باید ببینیم که شهدا برای چه جان خود را فدا کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1936
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
جاش ارنست می‌گوید «از همان ابتدا در نشست‌های خصوصی با صراحت به ایرانی‌ها گفتیم که تمدید قانون تحریم‌های کشورشان، موجب تضعیف برجام نیست.»

به گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در برابر خبرنگاران حاضر شد و به دستور امروز «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران به 2 مقام ارشد دولتی واکنش نشان داد.

روحانی امروز به رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دستور داد که با توجه به تعلّل و اهمال آمریکایی‌ها در اجرای تعهدات برجامی خود، مطالعه و طراحی «تولید سوخت» مصرفی پیشران هسته‌ای را در دستور کار سازمان تحت‌نظر خود بگذارد.

خبرنگاری از ارنست پرسید که آیا این اقدام رئیس‌جمهور ایران، نوعی تقابل با کنگره آمریکا نیست؟

جاش ارنست ابتدا به کلیت صدور چنین دستوری از سوی روحانی پرداخت و گفت: «موافقم با شما در این خصوص که همزمان شدن صدور این بیانیه (حسن روحانی) با امضای قانون تمدید تحریم‌های ایران از سوی پرزیدنت اوباما، احتمالاً تصادفی نیست.»

تعداد بازدید از این مطلب: 1607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
دی‌تر هالر سفیر آلمان در ریاض گفته قراردادی تا چند هفته دیگر امضا می‌شود و از سال بعد، افسران جوان سعودی راهی شمال اروپا می‌شوند. علاوه بر آن یک افسر آلمانی نیز به عنوان مستشار به ریاض فرستاده می شود تا در دفتر مرکزی ائتلاف اصطلاحاً ضدتروریسم مشارکت کند.
سرویس جهان مشرق - سفر دو روزه وزیر دفاع آلمان به عربستان سعودی با حرف و حدیث‌های زیادی همراه شده است که دلیل همه آنها یک چیز است: انعقاد قراردادی که طی آن، برلین تربیت نیروی نظامی سعودی را در آلمان برعهده می‌گیرد.

 

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی میزبان اورسولا فُن دِر لایِن شد تا آنچه «روابط دوجانبه در سطح عالی» توصیف کردند را ارتقا دهند. انعقاد این قرارداد جدا از قدرت‌نمایی بن سلمان برابر رقبای داخلی‌اش در ریاض، جبران دو نقطه ضعف عربستان را نشانه رفته است: انزوای سیاسی تدریجی در جهان به دلیل آمار نامطلوب در حقوق بشر و حمایت از تروریسم؛ ناکارآمدی نیروی نظامی ریاض.

دی‌تر هالر سفیر آلمان در ریاض گفته این قرارداد تا چند هفته دیگر امضا می‌شود و از سال بعد، افسران جوان سعودی راهی شمال اروپا می‌شوند. [1] علاوه بر آن یک افسر آلمانی نیز به عنوان مستشار به ریاض فرستاده می شود تا در دفتر مرکزی ائتلاف اصطلاحاً ضدتروریسم مشارکت کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1472
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
در این شبیه‌سازی، ناو نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز پس از برخورد با مین‌های دریایی ایران آسیب جدی می‌بیند؛ دولت جدید آمریکا به تلافی این اتفاق، با یک حمله هوایی تأسیسات نگه‌داری مین‌های دریایی ایران را بمباران می‌کند.
سرویس جنگ نرم مشرق- با توجه به آغاز قریب‌الوقوع ریاست‌جمهوری ترامپ و دشمنی آشکار «جیمز متیس» وزیر دفاع انتخابی وی با ایران، به نظر می‌رسد بخشی از کارشناسان آمریکایی وقوع جنگ میان آمریکا و ایران را چندان دور از انتظار نمی‌دانند. از جمله، اندیشکده شناخته شده «امریکن‌انترپرایز» طی گزارشی مفصل، سناریویی را ترسیم کرده که در آن، میان دو کشور جنگ صورت می‌گیرد.
 

 

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 1316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای یک‌سال و هشت ماه بمباران مردم یمن و نابود کردن زیرساختهای این کشور به‌دست دولت سعودی را یکی دیگر از حوادث تلخ این روزهای منطقه برشمردند و گفتند: دولتهای مستقل باید با این حوادث مقابله کنند.
دیدار رئیس جمهور اسلوونی با رهبر معظم انقلاب به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای باروت پاخور رئیس جمهوری اسلوونی، با اشاره به حوادث تلخ و دردناک منطقه و نقش برخی قدرت‌ها در تحمیل بی‌ثباتی و جنگ بر ملت‌ها، تأکید کردند: جمهوری اسلامی همواره کشورهای مستقل را به نقش‌آفرینی فعال در مقابله با فشار بر ملت‌ها فراخوانده و از آنها خواسته است که ساکت و تماشاچی نباشند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
سلیمی‌نمین:
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران می گوید: در ماجرای مک فارلین، یک دیدگاه در تهران و یکی در واشنگتن وجود داشت.

به گزارش مشرق، مجله عربی الشراع در شماره دوم نوامبر 1986 (11 آبان 1365) مذاکره‌ای را افشاء کرد که اگر از طریق آن روزنامه این مطلب فاش نمی‌شد شاید ‌برخی سیاستمداران ایرانی ترجیح می‌دادند آن موضوع را برای همیشه سری نگه دارند.

نخستین جرقه‌های ارتباط ایران با آمریکا پس از قطع رابطه دیپلماتیک، خرداد 1365 و در سفر هیاتی آمریکایی به تهران به ریاست رابرت مک فارلین زده شد.

مذاکرات مک فارلین علی رغم تمامی تمهیداتی که دو جریان سیاسی در ایران و آمریکا اندیشیده بودند به شکست انجامید اما هنوز بعد از گذشت 30 سال، بسیاری از زوایای پنهان آن آشکار نشده و دست‌اندرکاران مستقیم این ماجرا ترجیح می‌دهند در طول این سه دهه اطلاعات تکراری به مخاطبان بدهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 2029
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
بررسی وضعیت عراق در گفتگو با کاظمی قمی؛
سفیر سابق ایران در عراق معتقد است داعش اگر در جغرافیای شمال عراق یا شرق سوریه موفق به تشکیل خلافت می‌شد این موضوع را می‌توانست تا هر نقطه دیگر تعمیم دهد.
سرویس جهان مشرق - موضوعاتی همچون اربعین حسینی، عملیات آزادسازی موصل و مواردی ازاین‌دست بار دیگر موضوع عراق را به صدر اخبار و تحلیل‌های منطقه سوق داد. به سراغ حسن کاظمی قمی، دیپلمات 57 ساله نام آشنای حوزه مسائل منطقه غرب آسیا و به ویژه عراق و اولین سفیر ایران در عراق بعد از سقوط حزب بعث که در دوران مسئولیت خود سرپرستی هیئت مذاکره کننده ایرانی را با آمریکایی‌ها در سال 85 عهده‌دار بود، رفتیم تا اوضاع عراق کنونی را از وی جویا شویم و هم شنونده خاطرات و تجربیات مذاکرات حساس او و هیئت ایرانی و ثمرات آن در سال 85 باشیم.

هرچند ما مایل بودیم گفت‌وگو را با فضای مذاکرات آن زمان شروع کنیم اما آقای دکتر مشتاق بود که اوضاع فعلی عراق و روند مثبت و روبه‌جلوی عراق را تحلیل نماید که ما هم تسلیم خواسته این دیپلمات برجسته و یا به قول خود ایشان سرباز شدیم. گفتگو با وی چون‌که به هر سؤال پاسخ تحلیلی می‌دهد دشوار است اما ما درنهایت پاسخ سؤالات خودمان را از او گرفتیم هرچند بعضی از آن‌ها را در عمل نمی‌توانیم بیان کنیم و به‌عنوان رازی برای ما باقی ماند.

تیترهای پیشنهادی:· شرایط جاری عراق در مقایسه با ادوار گذشته در بعد سیاسی امنیتی امروز شرایط بهتری است· تعامل بین دولت و پارلمان با وجود همه مشکلات یک پیام مثبتی است.· حضور ایران در عراق به درخواست دولت عراق و در چارچوب توافقات بین دو کشور است· دموکراسی عراق جوان است اما به بلوغ سیاسی رسیده است· حمایت مرجعیت از فرآیند سیاسی و دولت امروز در مقایسه با گذشته بهتر است· استقلال دولت عراق در تنظیم روابط خارجی امروز خیلی عینی‌تر شده است· آمریکا خیلی تلاش کرد فرماندهی عملیات آزادسازی موصل با دولت عراق نباشد یا نیروهای حشدالعشبی در ترکیب عملیات نباشند· پدیده داعش یک طراحی برای غرب آسیا بود· داعش پدیده شومی بود اما فرصتی برای انسجام ارتش عراق و تبدیل به یک ارتش ملی و حرفه‌ای شد· منطقه «مثلث الموت» تجمع حرکت‌های تروریستی در آنجا بود· بعد از عملیات آزادسازی جرف الصخر، مراسم اربعین در امنیت کامل برگزار شد· بسیج مردمی الان در مجلس نواب در حال تبدیل به یک قانون است· داعش و جبهه النصره که بخشی از جنگ‌های نیابتی امروز آمریکا هستند· خمیرمایه بسیج مردمی عراق به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برمی‌گردد· امریکا در سال 85 می‌گفت نیازی به میلیشیا نیست و دنبال خلع سلاح نیروهای مردمی بود· امریکا می‌خواهد توان قدرت‌های منطقه را با گسترش تروریسم و ناامنی کاهش بدهند· می‌خواهند جلوی نقش آفرینی جمهوری اسلامی را بگیرند· کردستان عراق امروز شرایط جدا شدن را ندارد· سعودی‌ها از یک رقابت راهبردی با جمهوری اسلامی به یک تخاصم راهبردی با جمهوری اسلامی رسیدند· سناریوی آمریکا اگر در عراق موفق می‌شد قطعاً این سناریو را در کل منطقه گسترش می‌دادند· اگر آل سعود در یمن موفق شود همین سناریو می‌تواند علیه ایران تجربه شود· ممکن است در آینده جریانات دیگری شکل بگیرد که اسم داعش را نداشته باشد اما این اهداف آمریکا را دنبال کند

تعداد بازدید از این مطلب: 1134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
تأکید مقام معظم رهبری بر مضرّ بودن دوقطبی برای دولت و ملت، نصحیت گروهی و جریانی نیست. ایشان به نگاه کلان خود، این گرا و جهت را نشان می‌دهند که دوقطبی‌سازی کاذب برای هر فرد یا جریانی که پیروز انتخابات آتی باشد ضرر خواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق - «ما از پذیرش ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده خودداری می‌کنیم و از پذیرش فرامین دولتی که افرادی متعصب را به قدرت برساند، خودداری می‌کنیم»؛ این عبارت را یکی از گروه‌های معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه‌ای موسوم به NOTMYPRESIDENT# منتشر کرده است.[1]

نشریه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد که مخالفان ترامپ با مشت‌های گره‌کرده، صدای سوت و کف و همراه با خودروهایی که بوق می‌زدند در اطراف ساختمان شورای شهر لس‌آنجلس تجمع کرده و شعار «رئیس جمهوری من نیست» را سر می‌دادند

تعداد بازدید از این مطلب: 1729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
به واقع، ترامپ یک ظرف سیاسی با خلأ بزرگ است که باید هر چه زودتر پر شود، شکی نیست که «آدم‌ها»یی که قرار است مشاغل کلیدی را در کابینه او پر کنند، نقش پررنگی در تعیین خط مشی برای یک شخصیت بدون کارنامه سیاسی خواهند داشت.

سرویس جهان مشرق - "دانلد جی. ترامپ" با کمک یک حلقه محدود و بسیار نزدیک از مشاورانش توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، اما بحث اداره یک حکومت فدرال به بزرگی دولت ایالات متحده به همین سادگی نیست.

به جای کادری نسبتا خصوصی از اعضای خانواده و همکاران بسیار وفادار، ترامپ ناچار است حلقه خود را توسعه دهد- کابینه، تیم مشاوران، استراتژیست‌ها و هزاران منصب فرعی تر و کوچک تر.

ترامپ بلافاصله بعد از دیدار با اوباما در کاخ سفید توئیت کرده بود: "روز شلوغی در نیویورک برنامه ریزی شده. خیلی زود تصمیمات مهمی اتخاذ می شود درباره افرادی که قرار است حکومت را بگردانند!"

تعداد بازدید از این مطلب: 1797
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
اگرچه مسؤولان دولتی اصرار دارند بگویند برجام تمام مشکلات و موانع و تحریم‌ها را برداشته است ولی مرد شماره یک هسته‌ای دولت، گویا نظر دیگری دارد و اعترافات وی حاکی از مشکلات و گرفتاری‌های جدی‌ است که دولت هیچ پاسخی برای آن ندارد.

سرویس سیاست مشرق – برجام در حوزه لغو تحریم های بانکی از ابتدا با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بوده است. ماجرای بسته بودن سویفت از جمله مواردی بود که در ابتدای سال جاری توسط «هاینتس فیشر» رئیس‌جمهور اتریش در گفتگو با رسانه ملی در حوزه تراکنش‌های بانکی مطرح شد. فیشر بیان داشت که سوئیفت بسته است و بانکی مراودات مالی با ایران انجام نمی دهند. اما همین موضوع مورد انتقاد تیم‌ هسته‌ای کشورمان قرار گرفت و سیدعباس عراقچی که آن‌ روزها بیشتر رسانه‌ای بود بیان داشت که سوئیفت باز است.

تعداد بازدید از این مطلب: 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 15 آبان 1395
نظرات
چرا اسلام اجازه سازش با استکبار را نمی دهد؟ چرا با قطب استکبار و محاربین با حکومت اسلامی نمی‏‌توان سازش کرد؟ اگر مبارزه با استکبار همیشگی است، پس چرا پیامبر(ص) در حدیبیه با قریش صلح کرد؟ به گزارش مشرق، بعد از سقوط سیطره قطب استکبار بر دنیا، آن موقع دیگر فرقی بین کفار باقی‌مانده وجود نخواهد داشت. آن موقع است که اسلام برائت عمومی از همه کفار اعلام می‌کند و مرگ بر روسیه و چین و آمریکا و همه کفار به صورت علی‏ السویه اعلان می‌شود. سوره برائت به هیمن مسئله اشاره دارد. بعد از فتح مکه برخی از کفار در شبه جزیره باقی مانده بودند که هنوز مستکبرانه در مقابل پیامبر(ص) می ‏ایستادند و تسلیم نمی‌شدند. لذا سوره برائت بر پیامبر(ص) نازل شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نظرات
با وقوع انقلاب اسلامی، آمریکا سلطه خود در ایران را از دست داد و برای بازگرداندن احاطه خود در این کشور دست به هر اقدامی زد.

 به گزارش مشرق، سقوط شاه از نظر استرات‍ژیک نتایج مصیبت باری برای آمریکا به بار آورد و از نظر سیاسی برای خود کارتر فاجعه آمیز بود؛‌لذا آمریکا بزرگترین بازنده شد که با وقوع انقلاب، سلطه خود را در ایران از دست داد و برای بازگرداندن احاطه خود در ایران دست به هر اقدامی زد. حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بارها از دشمنی آمریکا با ایران، جنایتهای این شیطان بزرگ گفته اند ولی در این اواخر، برخی با بزک کردن آمریکا سعی دارند تا ملت ایران اسلامی را به اعتماد به آمریکا تشویق کنند. در ادامه برای مشخص شدن چهره خبیث آمریکا،‌ برخی از جنایات شوم این شیطان بزرگ در ایران را قبل و بعد از انقلاب مورد استفاده قرار می دهیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌‍ ای سکوت دولتها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت ۷ هزار زائر بی‌گناه را، «بلای بزرگ امت اسلامی» خواندند.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار خانواده های شهدای مِنا و مسجدالحرام، کوتاهی و بی‌کفایتی آل سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ی ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند و تأکید کردند: اگر راست می گویند و در حادثه بی تقصیرند، بگذارند یک هیأت حقیقت یاب اسلامی- بین المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، دیدار با خانواده‌های شهیدان منا و مسجدالحرام را یادآور حوادث دردناک سال گذشته دانستند و افزودند: حادثه منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی است، البته این حادثه ابعاد گوناگون و روشنگری از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دارد که این ابعاد نباید فراموش شوند.
 شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
عزیز حسنی گفت: در درگیری که اخیراً در منطقه کانی سیو سردشت اتفاق افتاد ۸ نفر از اعضای عضو ضد انقلاب توسط سربازان امام زمان (عج) به هلاکت رسیدند.
به گزارش مشرق، عزیز حسنی در درگیری روز گذشته میان تنی از اعضای حزب منحله دموکرات با سربازان گمنام امام زمان (عج) اشاره کرد و اظهار داشت: این درگیری در روستای کانی سیو شهرستان سردشت رخ داد و سبب به هلاکت رسیدن 8 تن از اعضای عضو ضد انقلاب شد.

فرماندار سردشت گفت: خوشبختانه در این درگیری تلفات جانی به هیچ یک از نیروهای مدافع جمهوری اسلامی ایران وارد نشد.

وی تصریح کرد: نیروهای نظامی و امنیتی در شمال غرب کشور پیوسته تحرکات اشرار و گروهکهای ضد انقلاب را رصد می‌کنند و با واکنش به موقع به تحرکات آنان اجازه هیچ گونه اخلال در امنیت منطقه را به کسی نمی‌دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
موضوعات مرتبط: دفاعی و امنیتی , حوادث , داعش , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
در پیام مقام معظم رهبری به فاجعه منا و نقش حاکمان بی‌دین و بی‌وجدان سعودی در شکل‌گیری این فاجعه‌ بزرگ اشاره شده است. حاکمانی که با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کردند.

به گزارش مشرق، پیام مهمی که رهبرمعظم انقلاب دیروز در آستانه ایام حج خطاب به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‌الله الحرام، صادر فرمودند، حائز نکات بسیار با اهمیتی بود؛ بخش اعظم پیام مزبور پیرامون حکام فتنه‌انگیز سعودی و افشای  واقعیت هتّاک و بی‌ایمان و وابسته و مادّی آنان بود.

در این پیام نغز و قاطع، به فاجعه منا و نقش حاکمان بی‌دین و بی‌وجدان سعودی در شکل‌گیری این فاجعه‌ بزرگ اشاره شده است. حاکمانی که با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
ولایتی با یادآوری این نکته که بنیان‌های بنی‌امیه پس از ماجرای کربلا ریشه‌کن شد، گفت: قطعاً کربلای منا که هزاران نفر از مردم بی‌گناه کشورهای اسلامی از جمله ایران در آن شهید شدند، ریشه آل سعود را خواهد کند.

 به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پیام مهم رهبر انقلاب درباه حج، این پیام را پیامی قاطع و تعیین کننده عنوان کرد و گفت: رژیم آل سعود در طی سالهای گذشته اقداماتی را انجام داده که نظیر آن را در تاریخ اسلام کمتر می‌توان یافت.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تاکید کرد که آل سعود در منطقه غرب آسیا به عنوان چماق آمریکا عمل می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 10 شهريور 1395
نظرات
نزاع اخیر میان شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا و دولت سوریه نشان می‌دهد که داعش هدف اصلی آمریکا نیست و این کشور به دنبال «نیروهای میدانی نیابتی» در سوریه است تا پروژه بزرگ‌تر خود را به پیش ببرد.

سرویس جهان مشرق -  گزارش های حکایت از درگیری مسلحانه سنگین میان شبه نظامیان کرد و نیروهای دولت سوریه دارد که تمرکز این درگیری ها در شرق سوریه و در شهر «حسکه» است. گویا نیروهای سوری در آستانه عقب نشینی کامل از منطقه هستند.

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 

هجوم نیروهای کرد با پشتیبانی هوایی آمریکا و حضور نیروهای عملیات ویژه آمریکا انجام می گیرد. استفاده ارتش سوریه از قدرت هوایی برای کنترل روند پیش‌رونده مناقشه، ظاهرا تحت تاثیر ایجاد یک «منطقه پرواز ممنوع اعلام نشده» توسط آمریکایی ها در شرق سوریه، محدود شده است.

رویترز در گزارشی با عنوان «کردهای سوریه نبرد با دولت را بردند، ترکیه علیه آن ها بسیج شده است» نوشت:

" نیروهای کرد سوریه تقریبا به طور کامل کنترل حسکه را به دست گرفته اند، در حالی که روز سه شنبه نبرد یک هفته ای دو طرف با آتش بس، موقتا پایان یافت. با مستحکم تر شدن موضع کردها در شمال شرق سوریه، ترکیه به تلاش های خود برای متوقف کردن نفوذ ان ها شدت بخشیده است."

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 

شبه نظامیان کرد YPG، که بخش مهمی از کارزار ضدداعش به رهبری آمریکا را تشکیل می دهند، همین حالا هم کنترل بخش هایی قابل توجه از شمال سوریه را در دست دارند که از زمان شروع جنگ داخلی سوریه در 2011 از نوعی خودمختاری برخوردار شده است."

تحلیل گران همدل با عملکرد کردها، به ویژه نقش آن ها در نبرد با خلافت خودخوانده دولت اسلامی، این تحولات را گامی مثبت در جهت تشکیل یک «کردستان» بزرگ و مستقل می بینند.

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 
نیروهای ویژه آمریکا در شرق سوریه

اما واقعیات میدانی حاکی از آینده ای محتمل تر از تصویر کنونی و ناخوشایندتر است.

نسخه کردی اسراییل

مقاله واشینگتن پست با عنوان «درون نیروهای مبارز کرد: سربازان میدانی نیابتی آمریکا در جنگ علیه دولت اسلامی» مدعی شده است:

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 

" گرچه نیروهای آمریکایی در نواحی تحت کنترل کردها حاضر به مصاحبه نشدند، اما همه جا شواهد حضور آن ها و تمرکز بر موصل دیده می شود. ایالات متحده هم در عراق و هم در سوریه به دنبال نیروهای زمینی نیابتی است تا با دولت اسلامی بجنگند. این سیاستی است که توفیقات اخیر را در بازپس گیری شهر الرمادی توسط نیروهای عراقی رقم زده است. اما موصل، یکی از بزرگ ترین ودیعه هایی که به دست دولت اسلامی افتاده، آزمون بزرگی هم برای نیروهای عراقی و هم کردها خواهد بود. مقامات آمریکایی می گویند شاید ماه ها طول بکشد که نیروهای محلی آموزش و تجهیزات لازم را برای پیشروی به سوی مواضع مستحکم شبه نظامیان داعش در این شهر دریافت کنند."

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 

اما در پرتو نزاع اخیر میان شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا و دولت سوریه آشکار شده است که دولت اسلامی هدف اصلی آمریکا نیست. آمریکا در واقع به دنبال «نیروهای میدانی نیابتی» در سوریه بوده است، لیکن بسیار قبل تر از تبدیل داعش به یک برَند ژئوپلیتیکی در منطقه و با هدف سرنگونی دولت سوریه، نه پاکسازی سوریه از تروریست هایی که خود ایالات متحده در وهله نخست، ورود آن ها را به صحنه نبرد میسر کرد.

در همین پس زمینه است که می توان دید که کردها مورد استفاده قرار می گیرند تا اول سوریه نابود شود، بعد جناح های مختلف آن ها علیه یکدیگر و علیه کشورهایی که در آن ها حضور دارند تحریک گردند تا در نهایت کردها وضعیت یک «شبه دولت» همیشه وابسته را پیدا کنند که به عنوان یک اهرم فشار توسط واشینگتن، لندن و بروکسل مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 

نیروهای کردی که اجازه دادند در جهت منافع غربی ها مورد استفاده قرار گیرند، در کنار افراط گرایان جهادی چون القاعده در انشقاق و ویرانی عراق نقش داشتند و اکنون از آن ها علیه سوریه استفاده می شود و به زودی رو به سوی ایران هم می کنند.

گزارش موسسه «استراتفور» با عنوان «کردهای ایران دوباره به سلاح روی می آورند»، از هم اکنون چشم اندازی اولیه از آن چه که قرار است در آینده ای نزدیک مناقشه ای وسیع تر با ایران باشد، ترسیم می کند، آینده نزدیکی که اهداف و منافع آمریکا در شرق سوریه محقق شود و توسعه یابد. استفاده آمریکایی ها از کردها، مصداق امروزی سیاست امپریالیستیِ دیرین «تفرقه بیانداز و حکومت کن» است. آن چه کردها «گمان می کنند» برایش می جنگند، در واقع ربطی به انگیزه های اصلی پشت‌ پرده تسلیح، تعلیم و سازماندهی آن ها توسط غربی ها ندارد. محتمل ترین سناریو- اگر اکثریت نیروهای مسلح کرد همین رویه را حفظ کنند- این است که ان ها برای تجزیه و نابودی سوریه و ایجاد یک آشوب دیرپا مورد استفاده قرار گیرند، آشوبی که دامن خود آن ها را هم خواهد گرفت.

آیا تحرکات کردها در شرق سوریه، مقدمه مناقشه آتی با ایران است؟ 
نیروهای خارجی که در کنار شبه نظامیان کرد «واحدهای حفاظت خلق» حضور دارند

این سناریو ضرورتا منجر به اتکای سنگین کردها به پشتیبانی خارجی برای بقاء در آشوب پیش گفته خواهد شد که هدف غایی آن ایجاد یک نسخه کردی از اسراییل است- دولتی ساختگی و نابالغ که تا همیشه متکی به حمایت غربی هاست و توسط رژیم دست نشانده فاسد و غیرمنتخب اداره می شود. این آینده یک جنگ دایمی با ترکیه، باقی مانده‌ی سوریه، عراق و منازعه فزاینده با ایران است که نه برآمده از آرزوها و منافع اصیل مردم کرد، که ناشی از آمال ایدئولوژیک تحمیل شده از سوی غربی ها برای تضعیف قدرت ایران و اعاده هژمونی آن ها بر کل منطقه است.

داستان کردها هنوزکاملا تمام نشده است

علی رغم تاریک بودن چشم انداز اقدام کردها در ابزارشدن برای منافع غربی ها، که هدف آن ایجاد آشوبی است که گریبان خود کردها را هرگز رها نخواهد کرد- چنین چشم اندازی هنوز کاملا ناگزیر نیست.

روسیه و ایران هنوز نفوذ چشمگیری در میان جناح های کردی منطقه دارند و می توانند به تعدیل خسارات ناشی از برنامه آمریکا برای تجزیه سوریه از طریق نیروهای نیابتی کرد، کمک کنند. در حالی که این امر شاید مستلزم دادن پاره ای از امتیازات از سوی دولت سوریه برای حدی از خودگردانی در مناطق کردنشین این کشور باشد، اما در نهایت می تواند موجب خاتمه یافتن یا دست کم تعدیل مناقشه چندین ساله ای باشد که غرب آسیا و شمال آفریقا را عمیقا تحت الشعاع خود قرار داده است. به علاوه، در صورتی که سوریه و متحدانش بتوانند در عرصه میدانی تغییر ناگهانی چشمگیری ایجاد کنند و تحرکات جدید ترکیه هم حقیقتا برآمده از فاصله گیری ان از نفوذ ناتو باشد، می توان به پایان یافتن یا حداقل تعدیل عملیات آمریکا در شرق سوریه و منزوی شدن نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا و در نتیجه سوق یافتن آن ها به مذاکره امید داشت.

در حالی که این احتمالات وجود دارند، تلاش های عظیم دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی و نظامی هم برای بازگرداندن نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا به واقعیت مورد نیاز است.

منبع: New Eastern Outlook
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 10 شهريور 1395
نظرات
پایگاه تحلیلی المانیتور در تحقیقات خود پی برده است که گروه تروریستی منافقین برای براندازی نظام ایران و لابی در میان نمایندگان کنگره و مقامات آمریکایی به منظور پیشبرد اهداف خود هزینه‌های میلیونی صرف می‌کند.

 به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی «المانیتور» در گزارشی مبسوط که می‌گوید حاصل مطالعه «صدها سند» مالی است، فهرستی را از مبالغی که رژیم صهیونیستی و کشورهای خاورمیانه صرف لابی‌گری در آمریکا کرده‌اند، منتشر کرده است.

در بخشی از این گزارش به لابی‌گری منافقین در خارج از ایران اشاره کرده است و در گزارشی تحت عنوان «ایرانیان در آمریکا علیه روابط حسنه آمریکا با ایران مبارزه کردند» به هزینه‌هایی که گروههای تروریستی منافقین علیه دولت ایران صرف کرده‌اند، اشاره کرده است.

طبق این گزارش، شماری از اتباع ایرانی در آمریکا به دو سازمانی پیوسته بودند که این دو سازمان نظرات کاملاً متفاوتی درباره چگونگی رویارویی واشنگتن با تهران از پایان دادن به تحریم‌ها گرفته تا براندازی نظام ایران داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 8 شهريور 1395
نظرات
با تجاوز نظامی ترکیه به خاک سوریه و اشغال بخش هایی از آن معادلات سیاسی و نظامی در این کشور دستخوش تحولات ویژه‌ای خواهد شد.
سرویس جهان مشرق - برای مخاطبان مشرق که طی سه سال گذشته پیگیر «سلسله گزارش‌های تحلیلی - میدانی سوریه» بوده‌اند، از تحولات میدانی در جبهه‌های «حلب و دمشق» گزارش‌هایی تهیه شده است که در ادامه می‌خوانید.
 
جبهه های نبرد در بخش های مختلف سوریه طی روزهای گذشته صحنه تحولات میدانی ویژه ای بوده است. از تشدید نبردها در جبهه های جنوبی و غربی حلب با تغییر معادلات سیاسی - نظامی ناشی از تجاوز نظامی ارتش ترکیه به خاک سوریه و اشغال شهر مرزی جرابلس همگی بیانگر ورود پرونده بحران در این کشور به مراحل جدید می باشد.
 
درگیری ارتش ترکیه با کردها در شمال سوریه/پاکسازی داریای دمشق از تروریستهای تکفیری/شکست حملات القاعده و ارتش آزاد به جنوب حلب
تعداد بازدید از این مطلب: 1565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 8 شهريور 1395
نظرات
طبیعی است که ارتباطات امنیتی و سیاسی آلیانس با اسرائیل، انگلستان و سرویس‌های غربی حضور او را از یک اقدام اقتصادی چالشی امنیتی تبدیل خواهد کرد. آیا دستگاه‌های امنیتی و در رأس آنها وزارت اطلاعات نسیت به این سفر حساس هستند؟

به گزارش مشرق، شاید قرار است این هفته یا چندهفته بعد عده‌ای در فرودگاه مهرآباد منتظر باشند تا از «سِر آلیانس»- این فعال اقتصادی انگلیسی- استقبال کنند. اما همان‌ها شاید همانقدر که از استقبال او خوشحال هستند، از حاشیه‌ساز شدن سفر آلیانس به تهران نیز دلواپس باشند. چراکه سر آلیانس نه یک فعال اقتصادی معمولی بلکه یک چهره بدنام سیاسی امنیتی نیز هست.

سال گذشته برخی اخبار از تلاش یکی از نزدیکان حاشیه‌ساز یک مقام ارشد دولتی برای ارتباط با آلیانس و باز کردن پای او به مناسبات داخلی اقتصادی شنیده شد. اما طی ماه‌های گذشته نیز برخی لابی‌های اقتصادی ایرانی دیدارهایی با داوود آلیانس داشته‌اند و گویا مقرر شده همکاری‌هایی بین مجموعه اقتصادی او و برخی طرف‌های ایرانی در زمینه صادرات و واردات انجام شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 8 شهريور 1395
نظرات
اظهارات مداخله‌جویانه و مواضع گستاخانه سفیر سعودی در عراق به ویژه طی ماه‌های اخیر که نبرد با داعش در این کشور به مرحله سرنوشت‌سازی رسیده است، در نهایت کارد را به استخوان دولت بغداد رساند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق اخیرا اعلام کرد که این کشور به صورت رسمی درخواست تغییر سفیر سعودی در بغداد را به مقامات ریاض ابلاغ کرده است. «احمد جمال» سخنگوی وزارت خارجه عراق ضمن اعلام این خبر، تأکید کرد: «دولت بغداد به این نتیجه رسیده است که سفیر سعودی در عراق باید تغییر کند».
 
«ثامر السبهان» سفیر سعودی در عراق طی ماه های اخیر جنجال های زیادی را در این کشور به پا کرده است. وی بارها با اظهارنظر علیه نیروهای حشد الشعبی در عراق، در امور داخلی این کشور مداخله کرده است. سفیر سعودی در عراق در یکی از آخرین اظهارنظرهای خود علیه حشد الشعبی مدعی شده بود: عدم مشارکت نیروهای حشد الشعبی در عملیات آزادسازی استان الانبار به دلیل مخالفت اهل تسنن ساکن این استان با آنها بوده است.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
حقیقت این است که سود کلانی که در بازار حشیش آمریکا خوابیده است، چنان وسوسه انگیز است که پای لابی گران قوی و پرنفوذ را هم به مساله قانونی کردن «مصرف پزشکی» یا «تفننی» باز کرده است.

سرویس جهان مشرق - «حشیش برای فقرا!». این می تواند شعار جدید مدافعان قانونی شدن حشیش در ایالات متحده باشد. در 1996، کالیفرنیا اولین ایالتی بود که کاربرد پزشکی «حشیش»یا «بنگ»(ماری یوانا، کانابیس) را قانونی کرد. اکنون در 25 ایالت امریکا کاربرد «تفننی» یا «پزشکی» این ماده، قانونی است که «ناحیه کلمبیا»(دی سی، شامل شهر واشینگتن) نیز یکی از آن هاست.

آیا آمریکا به قطب «حشیش» دنیا تبدیل می شود؟

ایالت کلرادو و واشینگتن اولین ایالاتی بودند که قانونی بودن مصرف «تفننی» حشیش را در 2012 به تصویب رساندند. انتظار می رود که دست کم 5 ایالت دیگر هم در رای گیری ماه اکتبر به مجاز بودن کاربرد «تفننی» حشیش رای بدهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
در بحث هوا فضا دو اقدام اساسی و جدید را داشته‌ایم، نخست تأسیس پایگاه پرتاب عامل‌های ماهواره است که با توان داخلی طراحی و تولید شده و می‌توانیم تا مدار 500 کیلومتری زمین را رصد کنیم.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان دقایقی پیش ‌پس از حضور در اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای مسئولان اجرایی کشور است تا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت، ‌اقدامات انجام شده در استان‌ها را ارزیابی و‌ نقایص را شناسایی ‌و با تمرکز در خدمت به مردم، برای توسعه ملی تلاش کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
تحرکات مشکوک برای حضور غیرقانونی؛
گرچه این لژیون زیرمجموعه ارتش فرانسه است، اما از هر کشور دیگری هم داوطلب می‌پذیرد. هم اکنون حدود یک چهارم کل نیروهای آن را فرانسوی‌ها تشکیل می‌دهند.
سرویس جهان مشرق - زبده‌ترین نیروی رزمی فرانسه احتمالا در کارزار ائتلاف بین المللی علیه داعش به کار گرفته خواهد شد.
نیروی ویژه «لژیون خارجی» فرانسه وارد کارزار ضدداعش می شود؟

به گزارش روزنامه بریتانیایی «اکسپرس»، سربازان عملیات ویژه فرانسه همین حالا هم در لیبی، سوریه و عراق ماموریت هایی را انجام می دهند. حضور آن‌ها در منطقه بعد از آن آغاز شد که رییس جمهور فرانسه، فرانسوا اولاند، بعد از حملات منتسب به داعش در این کشور، علیه گروه «دولت اسلامی عراق و شام»(داعش) اعلام جنگ کرد. این حضور تاکنون کم شمار و محدود بوده است، ولی تقاضاها در این کشور برای استفاده گسترده تر از این نیروی زبده رزمی افزایش یافته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
رویدادهای اخیر این حقیقت را روشن کرده است که عربستان با واگذاری امتیازات اقتصادی به روسیه - هرچقدر هم که فریبنده باشند - نمی‌تواند روسیه را از ایران و سوریه دور کند.

به گزارش مشرق،اندیشکده آمریکایی «کشورهای عرب خلیج فارس در واشنگتن» در یادداشتی به قلم مارک کاتز نوشت: دیپلماسی سعودی طی چندین سال، با نگاه به چشم‌اندازهای روابط اقتصادی بهتر بین عربستان سعودی، شورای همکاری کشورهای خلیج فارس و روسیه، در جهت ترغیب مسکو به قطع حمایتش از بشار اسد و همچنین ایران تلاش کرده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
بامداد امروز یک هواپیمای مسافربری مأموریت داشت تا سران رده‌بالای منافقین را از عراق به آلبانی انتقال دهد.

به گزارش مشرق، یک هواپیمای مسافربری مأموریت داشت تا در بامداد روز چهارم شهریور سران رده بالای منافقین که گفته می‌شود نزدیکترین افراد به مسعود رجوی سرکرده این سازمان هستند را از عراق فراری دهد.

بر پایه این خبر هواپیمای مذکور قرار بود بیش از صد نفر از اعضای منافقین را در فرودگاه بغداد سوار کرده و از مسیری ویژه به اروپا منتقل نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
منابع خبری اعلام کردند «نیروهای ویژه مشترک ارتش ترکیه» و «نیروی هوایی» ائتلاف موسوم به «ضدداعش» به رهبری آمریکا، با ورود به خاک سوریه عملیات نظامی مشترکی را در شهر جرابلس (در شرق حلب) با هدف اعلامی بیرون راندن داعش از این منطقه آغاز کرده‌اند.

به گزارش مشرق، دفتر رسانه‌ای دولت ترکیه اعلام کرد: نیروهای ویژه ارتش ترکیه بامداد روز گذشته با حمایت جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا عملیاتی را در شمال سوریه و در شهر مرزی جرابلس انجام دادند تا تروریست‌های داعش را از مناطق مرزی ترکیه و سوریه پاکسازی کنند.
تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 13 صفحه بعد

سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود