آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 81
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 335
بازدید ماه : 320
بازدید سال : 5720
بازدید کلی : 146029

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 21 دی 1395
نظرات
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری و لشگری برگزار و پس از بدرقه با شکوه در جوار امام راحل به خاک سپرده شد.
پوشش زنده/ آغاز مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دقایقی دیگر در دانشگاه تهرانسرویس سیاست مشرق، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که غروب روز یکشنبه در پی عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود دار فانی را وداع گفت.


آیت‌الله هاشمی  رفسنجانی در سال 1313 روستای بهرمان از توابع استان کرمان متولد شد. وی در ابتدای دهه چهل شمسی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و با مبارزان ضد حکومت پهلوی همراه شد. یار دیرین امام و انقلاب به‌دلیل مبارزات خود ضد حکومت ستمشاهی چندین بار دستگیر و زندانی شد اما از آرمان‌های خود بازنگشت و رهبر کبیر انقلاب را تنها نگذاشت. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آیت الله هاشمی رفسنجانی ابتدا سرپرست وزارت کشور و سپس چند دوره رییس مجلس شورای اسلامی شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس  در دوره‌ای طولانی جانشینی فرماندهی کل قوا را به‌عهده داشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 1642
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 15 دی 1395
نظرات
بسیاری از محققان معتقدند نوستراداموس آتش‌سوزی بزرگ لندن، انقلاب فرانسه، ظهور هیتلر، ترور جان اف کندی و حادثه 11 سپتامبر را پیشگویی کرده بود.
انجمن آمریکایی نوستراداموس با استناد به دست‌نوشته‌های پیشگوی معروف فرانسوی، به رمزگشایی از اتفاقات سال 2017 پرداخته‌است.
به گزارش روز پلاس، انجمن آمریکایی نوستراداموس با استناد به دست نوشته های پیشگوی معروف فرانسوی، با انتشار ویدئویی به رمزگشایی از اتفاقات پیش‌رو در سال 2017 پرداخته‌است.
انجمن نوستراداموس در این ویدئو 5 اتفاق بزرگ سال 2017 را پیشگویی کرده است. نخست اینکه چین پس از متحد شدن با چند کشور مسلمان، چند کشور مسیحی را ازبین می‌برد. دوم، بحران اقتصادی در ایتالیا زمینه فروپاشی اتحادیه اروپا را فراهم می کند. سوم، کره شمالی و جنوبی ادغام می شوند. چهارم، چین اقدامات جسورانه‌ای را در سراسر جهان انجام می دهد و پنجم جنگ جهانی سوم آغاز می‌شود.
 
برخی محققان نیز معتقدند برخی پیشگویی‌ها با برقراری صلح میان روسیه و اوکراین و بی‌لیاقتی حاکم آمریکایی مرتبط است.
 
بسیاری از محققان معتقدند نوستراداموس آتش‌سوزی بزرگ لندن، انقلاب فرانسه، ظهور هیتلر، ترور جان اف کندی و حادثه 11 سپتامبر را پیشگویی کرده بود.
پیشگویی های نوستراداموس درباره سال 2017
یک کارشناس مسائل غرب آسیا: ترکیه در کنار روسیه و ایران علاقه‌مند حل بحران سوریه است
ترامپ دستور مقابله با ایران را داد
امام خامنه‌ای : وظیفه روسای دانشگاه‌ها و وزرای مربوطه حمایت مضاعف از جوانان مؤمن و انقلابی است
بوابه القاهره؛ هدیه‌ای که ایران به مصر داد
در گفت‌و‌گو با میزان مطرح شد اقدامات ایران برای بازپس‌گیری دو جزیره اشغال شده توسط امارات
نماینده مجلس کشور آذربایجان: ایران را از روی نقشه محو می کنیم!
چرا عربستان به ایران پیشنهاد مذاکره داد؟
بازتاب جهانی اقدام معلم ایرانی در بیمارستان
تلاش‌های صورت‌گرفته برای جلوگیری از فتنه؛ با میرحسین موسوی توافق شد تا در صداوسیما صحبت کند اما خناسان کار خودشان را کردند.
سایت ماه اسکین طراح قالب وبلاگ رایگان با امکانات عالی

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1133
موضوعات مرتبط: اجتماعی , سرگرمی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 15 دی 1395
نظرات
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اظهارت محسن رضایی در دیدار با اعضای فراکسیون متبوعش گفت: وی در این جلسه اعلام کرد توفیق چندانی در زمینه اقتصادی در برجام حاصل نکردیم.

به گزارش مشرق، جلسه مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و اکثریت اعضا صبح امروز (سه‌شنبه 14دی) ساعت 6:30 تشکیل شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این جلسه ابتدا به مسائل منطقه پرداخت و گزارش مفصلی از تحولات سوریه، عراق و یمن و سایر مسائل منطقه ارائه کرد.

نقوی حسینی در تشریح این جلسه اظهار کرد: سرلشکر رضایی با اشاره به شرایط بحرانی و ناامنی موجود در منطقه گفت جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا امنیت در منطقه مستقر شود. چنین نقش مثبت و موثر ایران در منطقه موجب شده تا جامعه جهانی به نقش مثبت و موثر ایران اعتراف و برای آن احترام ویژه قائل شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1251
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
رکود گران‌ترین دلار تاریخ ایران با نرخ بیش از 4100 تومان ثبت شد، رکوردی که حالا به یکی از معضلات مردم در تامین ملزومات زندگی تبدیل شده است.

سرویس اقتصاد مشرق - فلسفه طرح "اقتصاد مقاومتی" جلوگیری از تاثیر پذیری کلان اقتصاد و در تنگنا قرار گرفتن معیشت مردم در زمان تکانه‌های اقتصادی بود و بدین منظور یکی از وظایفی که در راستای این هدف در سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی ابلاغی از سوی رهبرمعظم انقلاب برآن تاکید شده، تکلیف دولت برای مدیریت مخاطرات اقتصادی است.
 
برای بررسی میزان موفقیت دولت در عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و مصون سازی اقتصاد ایران از تحولات مخرب می‌توان مواردی را در نظر گرفت که با عدم مواجهه صحیح مسئولان و سیاست‌گذاران، معیشت مردم با مشکلاتی همراه شده است.
 
به عنوان نمونه، نرخ ارز در یک ماه گذشته جهش صعودی را تجربه کرد که براساس آن اختلاف قیمت نرخ دلار آزاد و نرخ دلار دولتی به بیش از 800 تومان در هر دلار رسید.
تعداد بازدید از این مطلب: 1325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از تصویرسازان اسرائیل می‌خواهد در گزینه عدم مداخله نظامی مستقیم در سوریه تجدید نظر کنند.

جولان اسرائیل در «جولان»/ آیا صهیونیست‌ها انتقام حلب را خواهد گرفتسرویس جهان مشرق - بنا به اعتراف مسئولان غربی و آمریکایی، امنیت رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت‌های غربی به شمار می‌رود. این دولت‌ها به اشکال مختلف سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی در محافل بین‌المللی و نشست‌های دوجانبه و چندجانبه سعی در تحقق این هدف داشته و تسهیلات گسترده‌ای را برای انتقال اعانه از کشورهای خود به سرزمین های اشغالی معطوف می کنند.

یکی از ابزارهای تحقق اولویت امنیت رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، مداخله مستقیم و غیر مستقیم نظامی و دیپلماتیک در عرصه امنیتی سوریه به عنوان محور میانی حلقه مقاومت منطقه ای است که از بزرگ‌ترین تهدیدات بر ضد رژیم اسرائیل به شمار می‌رود. تحولات حلب یکی از نقاط اساسی در مسیر بحران امنیتی و سیاسی در سوریه به شمار می‌رود، به همین علت است که روند بازپس‌گیری و آزادسازی شهر حلب، محافل رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و طرف‌های رسمی و تبلیغاتی این رژیم با صراحت لحن بیشتری از محاسبات خود بر روی پایداری گروه‌های مسلح تروریست صحبت می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1717
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات

طی پیام‌های جداگانه‌ای؛

سرلشکر باقری میلاد مسیح و آغاز سال 2017 میلادی را به فرماندهان کشورهای مسیحی تبریک گفت

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام‌های جداگانه‌ای، سالروز میلاد حضرت عیسی‌ بن‌ مریم(ع) و آغاز سال جدید 2017 میلادی را به فرماندهان و مقامات نظامی کشورهای مسیحی جهان تبریک گفت.

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام‌های جداگانه‌ای، سالروز میلاد حضرت عیسی‌ بن‌ مریم(ع) و آغاز سال جدید 2017 میلادی را به فرماندهان و مقامات نظامی کشورهای مسیحی جهان تبریک گفت.

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام‌های جداگانه‌ای، سالروز میلاد حضرت عیسی‌ بن‌ مریم(ع) و آغاز سال جدید 2017 میلادی را به فرماندهان و مقامات نظامی کشورهای مسیحی جهان تبریک گفت.

در پیام سرلشکر باقری آمده است: با احترام، فرا رسیدن سالروز میلاد خجسته پیامبر نور و رحمت، منادی بزرگ عدالت و احیاکننده معنویت حضرت عیسی‌ مسیح(علیه‌السلام) پیامبر صلح و دوستی و بشارت‌دهنده ایمان و آغاز سال 2017 میلادی را به جنابعالی، خانواده محترمتان، نیروهای مسلح و همه مسیحیان آن کشور تبریک و شادباش می‌گویم.

این پیام می‌افزاید: امیدوارم در سال جدید میلادی، با بازگشت همه جوامع بشری و نگرش عمیق آنها به تعالیم عالی یکتاپرستی و انسان‌ساز پیامبران الهی همچون تعالیم پر مهر و برکت حضرت عیسی مسیح(ع) دیگر شاهد تروریسم، ظلم و ستم و جنایت سلطه‌گران و جنگ در جهان نباشیم و در عالم هستی تمامی انسان‌ها با هر دین و مذهبی توام با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند.

اینجانب با تهنیت مجدد، صلح و عدالت را از درگاه پروردگار مهربان خواستارم و برای جناب عالی و نیروهای مسلح آن کشور سلامتی و بهروزی مسئلت می‌نمایم.

تعداد بازدید از این مطلب: 944
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
اکبر براتی درباره روزهای پرالتهاب و دوران ساز اوایل انقلاب که خود او نقش مستقیم در بسیاری از رویدادهای آن داشت، می‌گوید.

سرویس تاریخ مشرق - حاج اکبر براتی، نامی شناخته شده برای مبارزان دوران انقلاب است. در وصف نقش انقلابی او و اعتمادی که بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به او داشتند، همین بس که در کنار شهید بزرگوار «محمد بروجردی» و «مصطفی تحیری»، وظیفه حفاظت از جان امام را از لحظه ورود ایشان به کشور در فرودگاه مهرآباد تا روزهای بعد از پیروزی در مدارس علوی و رفاه به عهده داشتند.

اکبر براتی مربی آموزش نظامی بسیاری از نیروهای انقلاب نیز بود. علاوه بر این، او از اعضای حلقه تشکیل دهنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از موسسان اطلاعات سپاه محسوب می شود. در گفتگوی زیر که در خردادماه انجام گرفت، با ایشان درباره روزهای پرالتهاب و دوران ساز اوایل انقلاب که خود او نقش مستقیم در بسیاری از رویدادهای آن داشت، صحبت کردیم.

برخی ناگفته ها درباره کسانی چون مسعود رجوی و بین صدر برای اولین بار در این مصاحبه مطرح می شود که توجه مخاطبان گرامی مشرق را به خواندن آن جلب می کنیم.

مسعود رجوی قطعا عامل CIA بود/ قرار بود عملیات فروغ جاودان منافقین در همان سال 60 انجام بگیرد/ ماجرای سفر بنی صدر به اسراییل پیش از پیروزی انقلاب/ در مساله انفجار نخست وزیری دست کم قصور امنیتی صورت گرفته بود 

می‌خواهم از اینجا شروع کنم که شما که در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب، مسئولیت نظامی و اطلاعاتی به عهده داشتید، اصولا تصوری از تشکیل یک سازمان نظامی انقلابی توی ذهنتان بود، از قبل از پیروزی انقلاب؟

تعداد بازدید از این مطلب: 2103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه دستور رئیس‌جمهوری به سازمان انرژی اتمی ایران چیزی نبود که برای آمریکا مشکلی ایجاد کند از مجریان کشور خواست که گامی عزت‌ساز و جدی در این مسئله بردارند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های خود با اشاره به یوم‌الله 9 دی اظهار داشت: 9 دی ایام‌الله قطعی و یکی از کرامت‌های انقلاب است.

وی افزود: خداوند با حضور مردم در 22 بهمن سال 57 نابودی سلطنتی‌ها را قطعی کرد و با حضور خداجوش مردم در 9 دی نیز بقای انقلاب و پیروزی خط ولایت را تضمین کرد. 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه 9 دی به سران فتنه و حامیان خارجی آن ثابت کرد که این آتش خانمان‌سوز است، گفت: قدرت‌طلب‌های داخل مغرور شده بودند و فکر می‌کردند با این آتش نانی به دست می‌آورند. اگر این آتش خاموش نمی‌شد همه مردم را می‌سوزاند بنابراین حضور مردم در سال 88 بعد از 8 ماه خون جگر خوردن 9 دی انروز ماموریت الهی بود که مردم به موقع بیرون آمدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1365
موضوعات مرتبط: اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 1 دی 1395
نظرات
عقرب دست پرورده اردوغان را گزید خطرناک‌ترین نکته‌ای که در ترور آندری گنادیوویچ کارلوف، سفیر فقید روسیه در آنکارا به چشم می‌خورد، این است که قاتل او یک مأمور حفاظتی و امنیتی ترک بود و اصلی‌ترین سوالی که در این راستا به ذهن می‌رسد این است که با این حادثه، چه پیامی به چه طرفی رسانده شده است و چگونه می‌توان مضمون این پیام را تحلیل و تفسیر کرد؟ به گزارش مشرق، آنچه دقایقی پس از وقوع حادثه تیتر یک خبرگزاری‌ها در سرتاسر جهان شد این بود که کارلوف با هشت گلوله‌ای که یک مأمور امنیتی ترک شلیک کرد ترور شد؛ همچنین گفته شد که قاتل هنگام شلیک با صدای بلند کلماتی همچون «حلب»، «انتقام»، «خون‌خواهی» و «الله‌اکبر» را بر زبان می‌رانده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 1712
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
دین پشت درهای بسته محبوس نمی‌شود و این روزها، ورزش و به خصوص فوتبال یکی از میادین مهمی است که هرگز نمی‌تواند واقعیت گره خورده خود با اعتقادات بازیکنان فوتبال را پنهان یا انکار کند.

ایفای نقش فوتبال در گسترش اسلامسرویس ورزش مشرق بسیاری از مقامات دنیای فوتبال، رسانه های معتبر و تاثیرگذار ورزشی در مقاطع زمانی مختلف تلاش کرده اند رابطه فوتبال و دین اسلام را به طور کلی تکذیب کرده و آن را یک امر بی اهمیت جلوه بدهند، در این میان تصدیق برخی کشورهای اسلامی در این خصوص و تاکید بر عدم ارتباط دین و ورزش بیش از مورد اول، آزار دهنده و باعث تاسف است.

بازیکنان مسلمان در دنیای فوتبال کم نیستند و به خاطر شهرت خود، معمولا با کوچکترین واکنش یا شعار، تاثیری شگرفت و عجیب می گذارند و پس از آن است که کشورهای اسلامی تازه به یاد اهمیت فوتبال می افتند و متوجه می شوند که فوتبال بسیار مهم است اما این اتفاق ها مقطعی بوده و دوباره و خیلی سریع همه چیز فراموش می شود.

آنقدر که تیم فوتبال پالستینو (فلسطین) در باشگاه های شیلی پیام آور مظلومیت و حقانیت فلسطین بوده شاید برخی سازمان های مردم نهاد در خاک این کشور هرگز قدرت ایفای نقش نداشته اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
با پیروزی در حلب، یکی از اصلی‌ترین نقاط ارتباط زمینی مسلحان با خارج سوریه در آستانه مسدود شدن قرار گرفته است. درست است تفاوت است میان «شهر» و «استان» حلب اما گام اصلی برای قطع دسترسی مسلحان به ترکیه به عنوان اصلی‌ترین حامی تروریسم در سوریه، برداشته شده است.

به گزارش مشرق،مهدی محمدی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت:
 
1- بدون تردید، هیچ نبردی در تاریخ جنگ سوریه، به اندازه جنگ حلب برای طرف‌های درگیر حیثیتی نبوده است. تمرکز توجه، بسیج امکانات و تکثر طراحی‌های پیچیده در این سرزمین کوچک طی سال‌های گذشته، شرایطی به‌وجود آورده بود که همه طرف‌ها باخت در این جنگ را به خط قرمز خود بدل کرده بودند. شکست در جبهه حلب، تاثیر روحی ماندگار و بسیار عمیقی بر همه مسلحان در سایر جبهه‌ها خواهد گذاشت. اکنون دیگر حرف زدن از «پیروزی قطعی» یا «مقاومت طولانی‌مدت» در هیچ جبهه‌ای برای هیچ‌کدام از گروه‌های مسلح ساده نخواهد بود.
تعداد بازدید از این مطلب: 1382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
رهبر انقلاب تاکید کردند: اگر دنیای اسلام متحد باشد و با وحدت به سمت اهداف اسلامی حرکت کنیم، آمریکا و شبکه‌ بدخیم خبیث صهیونیستی دیگر نمی‌توانند ملت‌ها را در پنجه‌ خود بگیرند.

شیعه و سنّیِ آمریکایی دو لبه‌ یک قیچی‌اند/ انگلیس از دو قرن پیش منبع شر و نکبت برای ملت‌ها بوده استبه گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار مسئولان نظام، میهمانان سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم تأکید کردند: امروز دو اراده در منطقه در تعارض با یکدیگر قرار گرفته است، «اراده وحدت» و «اراده تفرقه»، و در این اوضاع حساس، «تکیه بر قرآن و تعالیم الهی پیامبر اعظم(ص)»، به‌عنوان داروی وحدت‌بخش، راه حل محنتهای دنیای اسلام است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1674
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
اکثر مفسران شیعه و سنی روایت کرده‏‌اند که: این آیات وقتى نازل شد که قریش در مکّه از آن حضرت معجزه طلب کردند. حضرت اشاره به ماه فرمود، به قدرت حقّ تعالى به دو نیم شد.

سرویس دین مشرق - امشب میلاد پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و حضرت‌ امام‌ جعفر صادق‌ عليه‌ السلام‌(ع) است. به همین مناسبت ویژه نامه ای از زندگی این دو بزرگوار تقدیم حضور مخاطبان ارحمند می‌شود:




*حضرت محمد (ص)


محمد بن عبدالله روز جمعه، هفدهم ربيع الاول عام الفيل برابر با سال 570 ميلادى (به روايت شيعه) در مكه معظمه، در سرزمين حجاز (عربستان كنونى) متولد شدند. ایشان در تورات و برخى كتب آسمانى «احمد» ناميده شده است. آمنه، دختر وهب، مادر حضرت محمد (ص) پيش از نامگذارىِ فرزندش توسط عبدالمطلب به محمّد، وى را «احمد» ناميده بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1989
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
رژیم شاه متوجه بود که ممکن است مسئله آزادی زنان با مقاومت علما مواجه شود، از این نظر می‌خواستند تبلیغات وسیعی انجام دهند که علما مخالف با آزادی زنان هستند.

 

 

 به گزارش سرویس تاریخ مشرق؛ آذرماه 1341 دولت اسدالله علم در تلگرامی به علماي قم، لغو مصوبه انجمنهاي ايالتي و ولايتي را اعلام كرد. تصويب لايحه انجمن‌هاي ايالتي و ولايتي در ۱۴مهر ۱۳۴۱ دركابينه امير اسدالله علم و سپس اعتراض امام خميني كه به لغو اين مصوبه انجاميد، از جمله فرازهاي مهم مبارزات امام(ره) با حكومت پهلوي به شمار مي‌رود. اتفاقی که ان را باید به حق گام اول نهضت امام خمینی دانست.

همگانی و هم نظری مراجع، علما و فضلای حوزه علمیه به رهبری امام خمینی که پشتیبانی مردمی را به همراه داشتند باعث گردید که پیروزی بزرگی در برابر رژیم پهلوی نصیب آنها گردد. در این میان چاپ کتاب «نهضت دو ماهه روحانیون ایران به منظور دفاع از اصول مقدس اسلام» توسط مرحوم علی دوانی تاثیرات شگرفی بر این جریان نهاد.
تعداد بازدید از این مطلب: 1368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
برای اینکه پیروزی بزرگ حلب روی ندهد، تلاش گسترده و چند لایه‌ای از سوی همه اجزاء جبهه استکباری صورت گرفت.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی در یادداشت امروز کیهان نوشت:
 
پیروزی جبهه مقاومت در حلب آنچنان بود که هر‌کس که در دنیا با پیروزی تفکر دین پایه بر تفکر مادی مشکل داشت را در یک صف قرار داد و برای انحراف اذهان از عظمت آن به صحنه آورد. اما همه آنها که از ناراحتی فریادها سر دادند می‌دانند که کتمان عظمت پیروزی حلب امکان‌پذیر نیست. آنچه در این بین یک‌بار دیگر خود را خیلی عریان نشان داد،
 
«یکی شدن» آن‌هایی بود که به دروغ چند‌گانه و متفاوت دیده می‌شدند. به عنوان مثال جالب این است که جبهه تروریزم و حامیان آن در حلب شکست می‌خورند و در ایران یکی از عوامل فتنه - میرمحمود موسوی در مصاحبه با روزنامه شرق - شکست خوردن تروریست‌های تکفیری از جبهه مقاومت را افسانه خواند! در تجزیه و تحلیل عظمت پیروزی حلب و کنش‌ها و واکنش‌های پیرامون آن باید گفت:
تعداد بازدید از این مطلب: 1661
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: همه آحاد مسئولان و مردم باید احساس مسئولیت کنند و وظیفه اصلی خود را دفاع از نظام اسلامی قرار دهند.

محبت متقابل شیعه و سنی در کشور از امکانات منحصر بفرد در جنگ نامتقارن با دشمن است/ آحاد مسئولان و مردم در دفاع از نظام اسلامی احساس مسئولیت کنند

به گزارش مشرق، بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت چهار هزار شهید استان گلستان که در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۵ برگزار شده بود، صبح امروز (پنجشنبه) در محل برگزاری این بزرگداشت در گرگان منتشر شد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار، فداکاری شهیدان در «حفاظت از انقلاب اسلامی، عزّت ملی و آینده و تاریخ کشور» را بسیار عظیم خواندند و گفتند: اگر این فداکاریها و شهادت‌طلبی‌ها نبود، نهال نوپای نظام اسلامی در مقابل طوفانهای سخت دوام نمی‌آورد و از بین می‌رفت، بنابراین باید روحیه ایثارگری و فداکاری را حفظ و تقویت کرد.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1768
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
جمهوری اسلامی ایران نیز ظرفیتهای زیادی در بخشهای مختلف اقتصادی و منابع زیرزمینی و معدنی دارد و معتقدیم کشورهای اسلامی باید بر خلاف خواست دشمنان، یکدیگر را تقویت و از اختلاف پرهیز کنند.
کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند/ هدف بسیاری از بحرانهای تحمیلی در منطقه فراموش شدن مسئله فلسطین استبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار آقای جوکو ویدودو رئیس‌جمهوری اندونزی با اشاره به ظرفیتهای فراوان دو کشور، بر افزایش مبادلات و همکاریهای مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأکید و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی پیشرفت و عزت اندونزی به‌عنوان کشوری مسلمان و پر جمعیت را مایه افتخار و عزت امت اسلامی می‌داند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، نگاه جمهوری اسلامی به اندونزی را نگاهی بر اساس برادری و همکاری دانستند و با اشاره به پیشرفتهای خوب این کشور در بخشهای گوناگون، افزودند: جمهوری اسلامی ایران نیز ظرفیتهای زیادی در بخشهای مختلف اقتصادی و منابع زیرزمینی و معدنی دارد و معتقدیم کشورهای اسلامی باید بر خلاف خواست دشمنان، یکدیگر را تقویت و از اختلاف پرهیز کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
وزیر خارجه جدید آمریکا به عنوان رئیس یک غول نفتی طی دهه‌های گذشته شاهد بوده که چگونه تحریم‌های آمریکایی شرکت وی و کسب و کار آمریکایی را از سرمایه‌گذاری در عرصه نفت و گاز ایران حتی پس از امضای توافق هسته‌ای محروم کرده است.

 به گزارش مشرق، امروز (سه‌شنبه) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، رکس تیلرسون (Rex Tillerson)، مدیر عامل و رئیس غول نفتی اکسون‌موبیل (ExxonMobil) را به عنوان وزیر خارجه و دیپلمات ارشد کشور در دولت آتی معرفی خواهد کرد.

این انتخاب که از هفته گذشته در صفحه رسانه‌ها قرار گرفت از چند جهت منحصربفرد بوده و انتظار می‌رود که نمایندگان سنای آمریکا مباحث زیادی را حین تأیید این گزینه مطرح کنند.

یکی از مهمترین واقعیت‌ها درباره تیلرسون این است که وی از سال 1975 تاکنون یعنی در چهل سال گذشته هیچ کار دولتی انجام نداده و در حقیقت به غیر از اکسون در جای دیگری فعالیت نکرده است.

البته انتخاب وزیر خارجه از بخش خصوصی بی‌سابقه نبوده است. وقتی رونالد ریگان به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد جرج شولتز (George Shultz) مدیر سابق شرکت بچتل (Brchtrl) را به عنوان رئیس‌ دستگاه دیپلماسی انتخاب کرد. اما شولتز پیش از آن به عنوان وزیر کار و وزیر خزانه‌داری نیز فعالیت کرده بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یک عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: پیشنهاد اخیر برای طرح کاندیدای پوششی در کنار روحانی خطرناک است و از آن استقبال نکردیم!
سرویس سیاست مشرق -» وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم

 

***

 

پیشنهاد الویری برای کاندیدای پوششی در کنار روحانی خطرناک است و از آن استقبال نکردیم!

روحانی تیم دولت آینده‌اش را هم به مردم معرفی کند!/ اروپایی‌ها «برجام» را نقض نکرده‌اند؛ فقط با ایران همکاری نمی‌کنند!روزنامه اعتماد، روز سه شنبه گذشته مصاحبه‌ای را با عبدالله ناصری، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان انجام داد.

اعتماد در بخشی از این مصاحبه از ناصری می‌پرسد: اخيرا آقاي الويري طي مصاحبه‌اي اعلام كرد كه اصلاح‌طلبان بايد به غير از روحاني كانديداي پوششي در انتخابات پيش رو داشته باشند. اين پيشنهاد چقدر در بين اصلاح‌طلبان طرفدار دارد؟» و او پاسخ می‌دهد:

تعداد بازدید از این مطلب: 1376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت علم‌اندوزی و خودسازی به‌عنوان شرط دستیابی به فردایی بهتر، افزودند: عزیزان من، فردای این کشور متعلق به شماست و شما اداره‌کنندگان این کشور و تاریخ آن خواهید بود، بنابراین با استفاده از فرصتها، خود را برای آن روز آماده کنید.
به گزارش مشرق، مراسم روح‌بخش و پر طراوت جشن تکلیف دو هزار تن از دانش‌آموزان پسر مدارس شهر تهران، امشب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که در فضایی آکنده از نشاط و شوقِ آغاز دوران بندگی برگزار شد، نوجوانان مؤمن، نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.
 
 راز پیشرفت فردی و اجتماعی حفظ رابطه با خداوند است/ فردای این کشور و تاریخ آن متعلق به شماست، آماده شوید
 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1063
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
سلیمی‌نمین:
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران می گوید: در ماجرای مک فارلین، یک دیدگاه در تهران و یکی در واشنگتن وجود داشت.

به گزارش مشرق، مجله عربی الشراع در شماره دوم نوامبر 1986 (11 آبان 1365) مذاکره‌ای را افشاء کرد که اگر از طریق آن روزنامه این مطلب فاش نمی‌شد شاید ‌برخی سیاستمداران ایرانی ترجیح می‌دادند آن موضوع را برای همیشه سری نگه دارند.

نخستین جرقه‌های ارتباط ایران با آمریکا پس از قطع رابطه دیپلماتیک، خرداد 1365 و در سفر هیاتی آمریکایی به تهران به ریاست رابرت مک فارلین زده شد.

مذاکرات مک فارلین علی رغم تمامی تمهیداتی که دو جریان سیاسی در ایران و آمریکا اندیشیده بودند به شکست انجامید اما هنوز بعد از گذشت 30 سال، بسیاری از زوایای پنهان آن آشکار نشده و دست‌اندرکاران مستقیم این ماجرا ترجیح می‌دهند در طول این سه دهه اطلاعات تکراری به مخاطبان بدهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 2029
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
تأکید مقام معظم رهبری بر مضرّ بودن دوقطبی برای دولت و ملت، نصحیت گروهی و جریانی نیست. ایشان به نگاه کلان خود، این گرا و جهت را نشان می‌دهند که دوقطبی‌سازی کاذب برای هر فرد یا جریانی که پیروز انتخابات آتی باشد ضرر خواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق - «ما از پذیرش ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده خودداری می‌کنیم و از پذیرش فرامین دولتی که افرادی متعصب را به قدرت برساند، خودداری می‌کنیم»؛ این عبارت را یکی از گروه‌های معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه‌ای موسوم به NOTMYPRESIDENT# منتشر کرده است.[1]

نشریه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد که مخالفان ترامپ با مشت‌های گره‌کرده، صدای سوت و کف و همراه با خودروهایی که بوق می‌زدند در اطراف ساختمان شورای شهر لس‌آنجلس تجمع کرده و شعار «رئیس جمهوری من نیست» را سر می‌دادند

تعداد بازدید از این مطلب: 1729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
دولتی که بعد از گذشت سه سال نتوانسته است زیرساخت‌های داخلی برای رفاه زائران در راهپیمایی اربعین را فراهم کند، باید برای فرار از پاسخگویی، لغو سخنرانی مطهری را تبدیل به بحران کند.
سرویس سیاست مشرق - از ظهر روز اربعین، مردم عزادار و بعضاً جاماندگان از اربعین، با یک هجمه خبری روبرو می‌شوند، لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، موج رسانه‌ای جریان اصلاحات و ضدانقلاب به نحوی است که انگار خدایی نکرده لغو سخنرانی مطهری یعنی تجاوز به قانون و حق مردم، دقیقاً مثل اعتراضات غیرقانونی سال 88 که بازهم اصلاح‌طلب و ضدانقلاب و همین علی آقای مطهری طلبکار بودند.

بلافاصله نامه تهمت گونه علی مطهری درباره نقش نماینده ولی‌فقیه در مشهد به رئیس‌جمهور منتشر می‌شود، مطهری که خلاف‌گویی‌اش مصادیق عینی دارد، بازهم دهان را بازکرده و با ادبیات عوام‌پسند، لغو سخنرانی‌اش را رفتار داعش گونه دانسته و می‌نویسد: با اهداء سلام و تحیت، همان‌طور که مستحضر هستید برنامه سخنرانی این‌جانب در مشهد در روز اربعین تحت عنوان "تحلیل واقعه کربلا" به دستور دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است لغو شد. امیدوارم این نامه از آقای علم الهدی امام جمعه مشهد نباشد. ارتباط این موضوع با دادستان و احیاناً امام جمعه برای من روشن نیست. آن که در این موارد مسئولیت دارد استاندار و شورای تأمین است که ظاهراً مسلوب الاختیارند. لطفاً برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟

تعداد بازدید از این مطلب: 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
اگرچه مسؤولان دولتی اصرار دارند بگویند برجام تمام مشکلات و موانع و تحریم‌ها را برداشته است ولی مرد شماره یک هسته‌ای دولت، گویا نظر دیگری دارد و اعترافات وی حاکی از مشکلات و گرفتاری‌های جدی‌ است که دولت هیچ پاسخی برای آن ندارد.

سرویس سیاست مشرق – برجام در حوزه لغو تحریم های بانکی از ابتدا با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بوده است. ماجرای بسته بودن سویفت از جمله مواردی بود که در ابتدای سال جاری توسط «هاینتس فیشر» رئیس‌جمهور اتریش در گفتگو با رسانه ملی در حوزه تراکنش‌های بانکی مطرح شد. فیشر بیان داشت که سوئیفت بسته است و بانکی مراودات مالی با ایران انجام نمی دهند. اما همین موضوع مورد انتقاد تیم‌ هسته‌ای کشورمان قرار گرفت و سیدعباس عراقچی که آن‌ روزها بیشتر رسانه‌ای بود بیان داشت که سوئیفت باز است.

تعداد بازدید از این مطلب: 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نظرات
هیلاری کلینتون در حالی ادعا می‌کند راه دیپلماسی مقابل ایران را او باز کرده که ایمیل‌های افشاشده از وی نشان می‌دهد وزارت تحت امرش در پشت پرده به دنبال ایجاد آشوب در کشورمان بوده است.

سرویس جهان مشرق- ایمیل‌های افشاشده هیلاری کلینتون[1] نشان می‌دهد وزیر خارجه سابق آمریکا که استفاده از دیپلماسی برای حل پرونده هسته‌ای ایران افتخار می‌کند، خیلی هم طرف‌دار دیپلماسی نیست، بلکه هر جا دستش برسد، از شورش و آشوب حمایت می‌کند. ظاهراً کلینتون که در مناظره‌های انتخاباتی دائماً می‌گوید «بدون شلیک حتی یک گلوله» برنامه هسته‌ای ایران را محدود کردیم، اگر صلاح بداند بدش نمی‌آید مانند وزیر خارجه قبل از خودش یعنی «کاندولیزا رایس» موجب شلیک چند گلوله در ایران هم بشود (درباره دخالت رایس در آشوب‌های خیابانی سال 88 در ایران می‌توانید گزارش‌های متعددی را در مشرق بخوانید). یکی از این ایمیل‌ها به طور خاص موضوع ادامه این گزارش است.

راه‌برد هیلاری کلینتون در قبال ایران: افتخار به توافق هسته‌ای و اقدام به براندازی

هیلاری کلینتون هم مانند وزاری خارجه قبل و بعد از خود، هدف نهایی‌اش را تغییر حکومت ایران می‌داند

تعداد بازدید از این مطلب: 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نظرات
با وقوع انقلاب اسلامی، آمریکا سلطه خود در ایران را از دست داد و برای بازگرداندن احاطه خود در این کشور دست به هر اقدامی زد.

 به گزارش مشرق، سقوط شاه از نظر استرات‍ژیک نتایج مصیبت باری برای آمریکا به بار آورد و از نظر سیاسی برای خود کارتر فاجعه آمیز بود؛‌لذا آمریکا بزرگترین بازنده شد که با وقوع انقلاب، سلطه خود را در ایران از دست داد و برای بازگرداندن احاطه خود در ایران دست به هر اقدامی زد. حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بارها از دشمنی آمریکا با ایران، جنایتهای این شیطان بزرگ گفته اند ولی در این اواخر، برخی با بزک کردن آمریکا سعی دارند تا ملت ایران اسلامی را به اعتماد به آمریکا تشویق کنند. در ادامه برای مشخص شدن چهره خبیث آمریکا،‌ برخی از جنایات شوم این شیطان بزرگ در ایران را قبل و بعد از انقلاب مورد استفاده قرار می دهیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نظرات
کلینتون یک دموکرات به ظاهر صلح طلب و خواهان تعامل با دنیاست ولی علایقی دارد که می تواند برخوردهای بزرگ در عرصه منطقه ای و جهانی را بوجود آورد

 به گزارش مشرق، هيلاري كلينتون، ۶۸ ساله، متولد شيكاگو، بانوي اول آمريكا در دوره رياست جمهوري بيل كلينتون (۱۹۹۳-۲۰۰۱)،سناتور ايالت نيويورك(۲۰۰۱-۲۰۰۹) و وزير خارجه سابق آمريكا در دوره رياست جمهوري باراك اوباما از ۲۱ ژانويه ۲۰۰۹ تا اول فوريه ۲۰۱۳ ميلادي و نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا از حزب دمكرات آمريكا است.

هیلاری کلینتون در زمره آن دسته از دموکرات‌هایی به حساب می‌آید، که همواره از رویکرد جنگ طلبانه هیئت حاکمه آمریکا حمایت کرده است؛ در زمانیکه "جرج بوش پسر” رئیس جمهور سابق آمریکا در صدد جلب نظر اعضای کنگره این کشور برای حمله به عراق بود، هیلاری کلینتون به عنوان یک سناتور دموکرات از حمله به عراق حمایت کرد؛ وی زمانی هم که در منصب وزارت خارجه آمریکا بود، طرح حمله به لیبی و سوریه را پیش کشید که با موافقت اوباما روبه رو نشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 آبان 1395
نظرات
ژنرال « میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و نامزد مورد حمایت حزب الله ، امروز( دوشنبه 31 اکتبر – دهم آبان ماه 95) با اکثریت آرای نمایندگان مردم لبنان در پارلمان این کشور به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری لبنان انتخاب شد.

 به گزارش مشرق، نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور آغاز شد.

از سه شنبه پنجم خرداد 93 (25 می 2014) بیش از دو سال می‌گذرد که کاخ ریاست جمهوری لبنان منتظر ورود جانشین میشل سلیمان رئیس جمهور سابق است و پارلمان لبنان با وجود پایان یافتن دوره ریاست جمهوری سلیمان به سبب اختلافات سیاسی ناشی از وجود فضای دوقطبی و کارشکنی‌های عربستان، نتوانسته‌ است جانشین وی را انتخاب کند.

127 نماینده برای انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور لبنان در این نشست حضور یافته‌اند.

به گزارش المنار، میشل عون در دوره اول انتخاب 84 رای به دست آورد. این در حالی است که 36 نماینده رأی سفید به داخل صندوق انداختند و یک رای نیز جیلبرت زوین دیگر نامزد ریاست‌جمهوری به خود اختصاص داد و 6 رای باطل شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 آبان 1395
نظرات
زمانی که زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس نهم معرفی شد، وضعیت مناسبی را در مجلس نداشت چرا که مجلس بخاطر عملکرد وی و معاونانش در پرونده کرسنت، قصد اعتماد به زنگنه را نداشتند.

سرویس اقتصاد مشرق - انتصاب دوباره زنگنه در سمت وزیر نفت در دولت یازدهم به معنای عدم اعتقاد به وجود فساد و اشکال در قرارداد گازی کرسنت بود، چرا که اگر بخواهیم نام سه نفر از عوامل اصلی انعقاد این قرارداد را نام ببریم، یکی از آنها بیژن نامدار زنگنه خواهد بود. کسی که تلاش های بی پایان خود و معاونانش، منجر به ایجاد بزرگترین فساد وزارت نفت در تاریخ حیاتش شده بود.

 

وقتی متهمان فساد کرسنت به جایگاه ریاست وزارتخانه ای که خواستگاه همان فساد بوده اند، باز می گردند، این پیغام را به دادگاه لاهه منتقل خواهد کرد که مدعیان فساد در کرسنت خود به این فساد معتقد نبوده چرا که جایگاه مفسد در زندان است نه در سمت وزیر و معاون وزیر. از منظر دادگاه لاهه اعتقاد ایران به این فساد در کرسنت مساوی است با منفصل از خدمت شدن و محاکمه قضایی متهمان.

تعداد بازدید از این مطلب: 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 1 آبان 1395
نظرات
بررسی آماری سفرهای ظریف در طول سه سال دولت یازدهم به واقعیت‌هایی اشاره دارد که قابل تأمل است و نشان از غرب‌گرایی یاران روحانی و فراموشی کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا در دیپلماسی تدبیر دارد.

سرویس سیاست مشرق - دولت یازدهم تمامی همّ و غمّ خود را در حوزه سیاست خارجی قرار داده و بر همین اساس وزیر خارجه سفرها و دیدارهای زیادی را طی سه سال گذشته با مسئولین کشورهای مختلف داشته است. مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با هیئت دولت در این باره فرمودند: «سرفصل دیگری که من می‌خواهم عرض بکنم، بحث سیاست خارجی است که خب این از اوّل، یکی از اولویّتهای دولت جناب آقای دکتر روحانی بوده، هم در تبلیغات، هم در اقدامات دولتی؛ این کار مهمّی بوده، خب بنده هم موافقم. من از سابق به فعّالیّت دیپلماسی و کار دیپلماسی عقیده داشتم و معتقد بودم بایستی در این زمینه تلاش بشود.

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 1 آبان 1395
نظرات
برخی از نمایندگان لیست امید با نامه‌نگاری‌های عجیب و دلسوزی برای یک‌ عنصر ضدانقلاب به کشورهای غربی درخصوص اتهام‌زنی علیه ایران کمک می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - درحالی که در خصوص فعالیت و عملکرد نمایندگان لیست امید در مجلس حتی از سوی خود اصلاح‌طلبان نیز انتقادات فراوانی وجود دارد و به گفته یکی از جراید اصلاح‌طلب در چند ماهه تشکیل مجلس حتی میکروفن برخی از این نمایندگان نیز روشن نشده است، شاهد تحرکات صرفا سیاسی برخی از این افراد همسو با اهداف ضدانقلاب هستیم. [1]

در همین راستا عده‌ای از نمایندگان لیست امید در نامه‌ای ابهام‌بر‌انگیز خواستار رسیدگی مجدد به پرونده یکی از اعضای ضدانقلاب و اعمال رافت اسلامی برای وی شدند.

بخشی از متن این نامه که به امضای نمایندگانی همچون علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، علی مطهری، پروانه مافی، سیده‌فاطمه ذوالقدر، ناهید تاج‌الدین، سیده‌حمیده زرآبادی، پروانه سلحشوری، احمد مازنی، هاجر چنارانی، علیرضا نمایندگانی که ایران را فدای دلسوزی سیاسی برای عنصر ضدانقلاب می‌کنندرحیمی، فاطمه سعیدی، طیبه‌سیاوشی شاه‌عنایتی، محمود صادقی و ... رسیده به این شرح است:‌

«ایشان ( نرگس محمدی) در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و تشویق و دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات نشانه‌ای از دلسوزی ایشان برای کشور عزیزمان است. ایشان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در سال گذشته حتی از داخل زندان نیز در انتخابات شرکت کرد و مردم را به حضور در صحنه دعوت کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 241
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1395
نظرات
دستاوردهای معکوس برجام؛
این ده میلیارد دلار در سال حجم سرمایه گذاری در نفت، با همان روش بیع متقابل قبلی بوده که از منظر ژنرال‌های نفتی جذاب نبوده‌اند و البته بخش عمده آن مربوط به سال‌های اوج تحریم بوده است.

سرویس اقتصادی مشرق - "فصل تازه با سرمایه‌‌ گذاری خارجی نفتی" ، "سهم و نقش قراردادهای متنوع نفتی در افزایش سرمایه‌گذاری خارجی" ، " فرصت مناسب سرمایه گذاران خارجی در قراردادهای جدید نفتی" ، "ایران به دنبال تبدیل شدن به بهشت سرمایه‌گذاران نفتی"، " درگاه ورود سرمایه‌های خارجی "، "سرمایه گذاران خارجی با IPC به صنعت نفت ایران «سلام» می کنند" تنها بخشی از تیترهای پر هیاهو رسانه های اصلاح طلب در دفاع از الگوی جدید قراردادهای نفتی (IPC) است. تیترهایی که بیشتر یادآور حماسه‌های توهمی رسانه‌های زنجیره ای پس از امضای برجام است، برجامی که جز "هیچ" دستاوردی برای کشور نداشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1395
نظرات
روز عید غدیر عید الله الاکبر و عید آل محمّد(ص) است و در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که از آنجناب پرسیده شد آیا مسلمانان را غیر از جمعه و فطر و قربان عیدی هست؟

به گزارش مشرق، در باب عید غدیرآمده است:روز عید غدیر عید الله الاکبر و عید آل محمّد(ص) است و در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که از آنجناب پرسیده شد آیا مسلمانان را غیر از جمعه و فطر و قربان عیدی هست؟
 
فرمودند:آری. عیدی هست که حرمتش از همۀ اعیاد بیشتر است.
 
راوی گفت: کدام عید است؟
 
حضرت فرمودند: روزی است که پیامبر(ص) امیر المومنین علی(ع) را به جانشینی خود نصب فرمود و اعلام کرد: هر که من مولا و آقای اویم، پس علی مولا و آقا و پیشوای اوست و آن روز هیجدهم ذی الحجه است.

تعداد بازدید از این مطلب: 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌‍ ای سکوت دولتها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت ۷ هزار زائر بی‌گناه را، «بلای بزرگ امت اسلامی» خواندند.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار خانواده های شهدای مِنا و مسجدالحرام، کوتاهی و بی‌کفایتی آل سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ی ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند و تأکید کردند: اگر راست می گویند و در حادثه بی تقصیرند، بگذارند یک هیأت حقیقت یاب اسلامی- بین المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، دیدار با خانواده‌های شهیدان منا و مسجدالحرام را یادآور حوادث دردناک سال گذشته دانستند و افزودند: حادثه منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی است، البته این حادثه ابعاد گوناگون و روشنگری از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دارد که این ابعاد نباید فراموش شوند.
 شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: ما دستاوردهای نقد را داده‌ایم و وعده‌های نسیه گرفته‌ایم و این واقعیت تلخ برجام است که ما در حال غرق شدن در آن هستیم.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری لحظاتی قبل در دومین جلسه از سلسله جلسات محاکمه مردمی مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت‌ کرده‌اند، با اشاره به سخنی از شهید بهشتی اظهار داشت: شناخت نقشه راه خود، نقشه راه حریف و مواضع و عملکردهای دشمن سه مقدمه لازم برای بررسی دقیق موضوع حقوق‌های نجومی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با پیوستن ایران به توافق FATF گفت: این مسأله در دولت قبل به صورت یک لایحه تصویب شد و در مجلس وقت نیز مورد تصویب قرار گرفت.

سرویس اقتصاد مشرق - پس از به اوج رسیدن انتقادات از توافق دولت با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه برای توجیه این توافق، اعلام کرد که این توافق در مجلس تصویب شده است!

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با پیوستن ایران به توافق FATF گفت: این مسأله در دولت قبل به صورت یک لایحه تصویب شد و در مجلس وقت نیز مورد تصویب قرار گرفت ولی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و قطع ارتباط مالی بانک‌های کشور با دیگر کشورها این مسأله دیده نشد ولی چون در حال حاضر این تحریم‌ها برداشته شده و ما وارد فرایند جدیدی شده‌ایم این موضوع خود را نشان می‌دهد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره تصویب پیوستن ایران به FATF در مجلس نشان از بی‌اطلاعی وی از اصل ماجرا دارد که البته موجب دردسر برای کشورمان خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
تیم ملی فوتبال کشورمان در دومین دیدار خود در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 امروز به مصاف تیمی خواهد رفت که عملکرد مناسبی مقابل آنها داشته است.

سرویس ورزش مشرق – ایران پس از پیروزی مقابل قطر در بازی نخست خود در مرحله آخر مقدماتی جام جهانی روسیه حالا باید در خاک چین به نبرد اژدهای سرخ برود. البته با اینکه اکثر کارشناسان اذعان داشته‌اند که شاگردان کی‌روش کار سختی مقابل چین خواهند داشت، چرا که از 9 بازی برگزار شده در خاک چین ایران تنها 2 بار به پیروزی رسیده است!

آمار به سود ایران

* ایران تا کنون 22 بار در میادین مختلف مقابل چین به میدان رفته است که از این تعداد 13 پیروزی، 6 شکست و 3 تساوی سهم ایران بوده است.

* بهترین برد ایران مقابل اژدهای سرخ به دو پیروزی 4 بر صفر در سال‌های 1985 و 2001 برمی‌گردد که هر دو در تورنمنتی دوستانه بدست آمده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 352
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
در پیام مقام معظم رهبری به فاجعه منا و نقش حاکمان بی‌دین و بی‌وجدان سعودی در شکل‌گیری این فاجعه‌ بزرگ اشاره شده است. حاکمانی که با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کردند.

به گزارش مشرق، پیام مهمی که رهبرمعظم انقلاب دیروز در آستانه ایام حج خطاب به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‌الله الحرام، صادر فرمودند، حائز نکات بسیار با اهمیتی بود؛ بخش اعظم پیام مزبور پیرامون حکام فتنه‌انگیز سعودی و افشای  واقعیت هتّاک و بی‌ایمان و وابسته و مادّی آنان بود.

در این پیام نغز و قاطع، به فاجعه منا و نقش حاکمان بی‌دین و بی‌وجدان سعودی در شکل‌گیری این فاجعه‌ بزرگ اشاره شده است. حاکمانی که با نام خادمان حرمین، حریم حرم امن الهی را شکسته و میهمانان خدای رحمان را در روز عید در منا و پیش از آن در مسجدالحرام قربانی کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
هاشمی رفسنجانی در نخستین روزهای سال 76 برای حضور در اجلاس فوق‌العاده کنفرانس اسلامی به پاکستان رفت و در خلال آن،‌ ملاقاتی بین ایشان و امیر عبدالله،‌ ولیعهد سعودی، صورت گرفته است؛ ملاقاتی که ماحصلش تأسف برای نحوه مذاکرات هاشمی است.

سرویس سیاست مشرق - آیت‌الله ری‌شهری در کتاب خاطراتش درباره مذاکرات تأسف‌بار و ذلیلانه هاشمی رفسنجانی با مقامات سعودی درباره مراسم برائت از مشرکین، اسنادی را منتشر کرده است که نکات قابل توجهی درباره طرز تفکر هاشمی در دست دراز کردن به سوی آل سعود دارد.

آیت‌الله ری‌شهری می‌نویسد: آقای هاشمی رفسنجانی در نخستین روزهای سال 76 برای حضور در اجلاس فوق‌العاده کنفرانس اسلامی به پاکستان رفت و در خلال آن،‌ ملاقاتی بین ایشان و امیر عبدالله،‌ ولیعهد سعودی، صورت گرفت. چندی بعد، متن گفتگوی آن‌ها درباره مراسم حج و مراسم برائت به دست من رسید که تأسف‌آور بود. آن متن ازاین‌قرار بود:

تعداد بازدید از این مطلب: 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
دولت یازدهم با پذیرفتن تمامی استانداردهای کارگروه اقدام مالی، تضمین های لازم را برای اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت را به امریکا داده است.

رونمایی هاشمی رفسنجانی از برنامه عملیاتی برای تضعیف بنیه دفاعی کشور/ پذیرش تعهدات FATF چگونه به تغییر ماهیت نظام ختم می‌گردد؟سرویس اقتصاد مشرق - «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند... نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند، مطمئنم  دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند»

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
ولایتی با یادآوری این نکته که بنیان‌های بنی‌امیه پس از ماجرای کربلا ریشه‌کن شد، گفت: قطعاً کربلای منا که هزاران نفر از مردم بی‌گناه کشورهای اسلامی از جمله ایران در آن شهید شدند، ریشه آل سعود را خواهد کند.

 به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به پیام مهم رهبر انقلاب درباه حج، این پیام را پیامی قاطع و تعیین کننده عنوان کرد و گفت: رژیم آل سعود در طی سالهای گذشته اقداماتی را انجام داده که نظیر آن را در تاریخ اسلام کمتر می‌توان یافت.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل تاکید کرد که آل سعود در منطقه غرب آسیا به عنوان چماق آمریکا عمل می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 11 شهريور 1395
نظرات
تیم ملی فوتبال ایران در اولین گام خود در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم قطر رفت که در دقایق پایانی بازی توانست قطر را با نتیجه 2 بر 0 بدرقه کند.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 21 در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی در اولین دیدار خود در چارچوب مرحله انتخابی جام جهانی 2018 به مصاف قطر رفت و با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید. رضا قوچان‌نژاد در دقیقه 4+90 و علیرضا جهانبخش در دقیقه 10+90 برای ایران گلزنی کردند. (برای دیدن خلاصه این دیدار اینجا کلیک کنید)

داور این دیدار از کشور سریلانکا بود.

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، آندرانیک تیموریان، پژمان منتظری، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون (83-کریم انصاری‌فرد)، سعید عزت‌اللهی، اشکان دژاگه (68-وحید امیری) و  مهدی طارمی(76-رضا قوچان‌نژاد).

ترکیب تیم ملی قطر: امینه لکومته، عبدالکریم حسن، لوئیز جونیور، علی اسدالله، رودریگو تاباتا (70-حسن عفیف)، حسن الهایدوس،  سباستین سوریا، پدرو کوریا (76-محمد موسی)، بولم خوخی، احمد یاسر، کریم بودیاف.

برای خواندن حواشی بازی اینجا کلیک کنید

تعداد بازدید از این مطلب: 311
موضوعات مرتبط: اجتماعی , ورزشی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 10 شهريور 1395
نظرات
مدیر مسئول کیهان با بیان اینکه کاسب تحریم جاسوسی است که همسایه تیم مذاکره کننده بوده است، گفت:اگر منتقدان برجام کاسب تحریم بودند از برجامی که تحریمی را لغو نکرده استقبال می‌کردند.
کاسب تحریم همسایه دیوار به دیوار تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده است!به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان درباره اظهار نظر ظریف که بار دیگر مخالفان برجام را کاسب تحریم نامیده بود، گفت: اگر منتقدان برجام کاسب تحریم بودند بایستی از برجامی که هیچ تحریمی را لغو نکرده است استقبال می‌کردند نه اینکه با آن مخالفت کنند! چرا که با لغو تحریم‌ها به کسب و کار آنها لطمه می‌خورد!


مدیر مسؤل کیهان افزود: اگر واژه کاسبان تحریم واقعیت بیرونی داشته باشد، تنها مصداق آن کسانی هستند که برجام را با وجود باقی ماندن تحریم‌ها فتح‌الفتوح و بزرگترین دستاورد معرفی می‌کنند. وقتی باقی ماندن تحریم‌ها را دستاورد می‌دانند و به آن افتخار می کنند یعنی اینکه نان خود را در تحریم‌ها می بینند! البته ما هرگز به آقایان تهمت کاسب تحریم نمی‌زنیم و فقط می‌گوییم با یک حساب سر انگشتی فقط کسانی شایسته این نام هستند که نگران لغو نشدن تحریم ها نیستند و کماکان برجام را شق القمر می دانند!

تعداد بازدید از این مطلب: 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 10 شهريور 1395
نظرات
پایگاه تحلیلی المانیتور در تحقیقات خود پی برده است که گروه تروریستی منافقین برای براندازی نظام ایران و لابی در میان نمایندگان کنگره و مقامات آمریکایی به منظور پیشبرد اهداف خود هزینه‌های میلیونی صرف می‌کند.

 به گزارش مشرق، پایگاه تحلیلی «المانیتور» در گزارشی مبسوط که می‌گوید حاصل مطالعه «صدها سند» مالی است، فهرستی را از مبالغی که رژیم صهیونیستی و کشورهای خاورمیانه صرف لابی‌گری در آمریکا کرده‌اند، منتشر کرده است.

در بخشی از این گزارش به لابی‌گری منافقین در خارج از ایران اشاره کرده است و در گزارشی تحت عنوان «ایرانیان در آمریکا علیه روابط حسنه آمریکا با ایران مبارزه کردند» به هزینه‌هایی که گروههای تروریستی منافقین علیه دولت ایران صرف کرده‌اند، اشاره کرده است.

طبق این گزارش، شماری از اتباع ایرانی در آمریکا به دو سازمانی پیوسته بودند که این دو سازمان نظرات کاملاً متفاوتی درباره چگونگی رویارویی واشنگتن با تهران از پایان دادن به تحریم‌ها گرفته تا براندازی نظام ایران داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395
نظرات
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: برجام را خیلی بزرگ نکنید؛ مقام معظم رهبری مرتب از بدعهدی دشمن سخن می‌گوید اما عزیزان ما یکبار حاضر نیستند از این بدعهدی‌های دشمن قدار ما یکبار سخن بگویند.

نمی‌خواهم از برخی مسائل پرده بردارم/ برجام را آنقدر بزرگ نکنید/ حقوق‌های نجومی سرازیری جهنم و بازی با آتش استبه گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز پایتخت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: این دو با خون خود حقانیت خود را به اثبات رساندند و خداوند این دو را به عنوان قربانی برای دین خود قبول کرد.

وی بازخوانی زندگی شهیدان رجایی و باهنر را موجب بازتولیدی برای مسئولین فعلی خواند و خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر چهره‌ای پر جاذبه از مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند و تابلو شدند و برای همیشه تابلو ماندند؛ لذا پس از واقعه شهادت ایشان یک هفته به عنوان هفته دولت معرفی شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
حقیقت این است که سود کلانی که در بازار حشیش آمریکا خوابیده است، چنان وسوسه انگیز است که پای لابی گران قوی و پرنفوذ را هم به مساله قانونی کردن «مصرف پزشکی» یا «تفننی» باز کرده است.

سرویس جهان مشرق - «حشیش برای فقرا!». این می تواند شعار جدید مدافعان قانونی شدن حشیش در ایالات متحده باشد. در 1996، کالیفرنیا اولین ایالتی بود که کاربرد پزشکی «حشیش»یا «بنگ»(ماری یوانا، کانابیس) را قانونی کرد. اکنون در 25 ایالت امریکا کاربرد «تفننی» یا «پزشکی» این ماده، قانونی است که «ناحیه کلمبیا»(دی سی، شامل شهر واشینگتن) نیز یکی از آن هاست.

آیا آمریکا به قطب «حشیش» دنیا تبدیل می شود؟

ایالت کلرادو و واشینگتن اولین ایالاتی بودند که قانونی بودن مصرف «تفننی» حشیش را در 2012 به تصویب رساندند. انتظار می رود که دست کم 5 ایالت دیگر هم در رای گیری ماه اکتبر به مجاز بودن کاربرد «تفننی» حشیش رای بدهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
در بحث هوا فضا دو اقدام اساسی و جدید را داشته‌ایم، نخست تأسیس پایگاه پرتاب عامل‌های ماهواره است که با توان داخلی طراحی و تولید شده و می‌توانیم تا مدار 500 کیلومتری زمین را رصد کنیم.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان دقایقی پیش ‌پس از حضور در اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای مسئولان اجرایی کشور است تا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت، ‌اقدامات انجام شده در استان‌ها را ارزیابی و‌ نقایص را شناسایی ‌و با تمرکز در خدمت به مردم، برای توسعه ملی تلاش کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
بامداد امروز یک هواپیمای مسافربری مأموریت داشت تا سران رده‌بالای منافقین را از عراق به آلبانی انتقال دهد.

به گزارش مشرق، یک هواپیمای مسافربری مأموریت داشت تا در بامداد روز چهارم شهریور سران رده بالای منافقین که گفته می‌شود نزدیکترین افراد به مسعود رجوی سرکرده این سازمان هستند را از عراق فراری دهد.

بر پایه این خبر هواپیمای مذکور قرار بود بیش از صد نفر از اعضای منافقین را در فرودگاه بغداد سوار کرده و از مسیری ویژه به اروپا منتقل نماید.

تعداد بازدید از این مطلب: 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مسئولیت‌ها همیشگی نیست؛ رئیس مجلس همیشه رئیس نیست و رئیس جمهور هم بیشتر از دو دوره نمی‌ماند و همه می‌رویم و چیزی با خود نمی‌بریم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در دوازدهمین کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین با گرامیداشت هفته دولت گفت: شهید رجایی و باهنر هرگز خدا را از یاد نبردند دنیا را برای آخرت می خواستند. دیدیم که هیچ کدام از موقعیتشان برای دنیا ذخیره ای نداشتند.حرکت آنها ضد اشرافیت بود.

وی افزود: خدا مجموعه کائنات را یکپارچه آفرید و زمین را هم آفرید این مجموعه بزرگ را مدیریت می کند این مجموعه مدرسه انسانهاست تا معرفت پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خدا را قدرتمند قبول کنید و حرام نخورید. خلوتی که خدا نباشد وجود ندارد خدا در قلب و عروق و ارتباطات شماست.

تعداد بازدید از این مطلب: 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت؛
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به انجام اغلب کارهای خوب و مفید کشور به‌دست جوانان مؤمن و انقلابی این سؤال را مطرح کردند که چرا باید تئاتر یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان این جوان بزند؟

 به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار آقای روحانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای دولت یازدهم، هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارائه گزارش به مردم از کارهای انجام گرفته خواندند و نکات مهمی را در قالب ۷ سرفصل در زمینه های «اقتصاد مقاومتی»، «سیاست خارجی»، «علم و فناوری»، «امنیت»، «فرهنگ»، «برنامه ششم» و «فضای مجازی» به‌عنوان اولویت های اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم در یک سال پیش رو بیان کردند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 20 صفحه بعد

سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود