آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 455
باردید دیروز : 206
بازدید هفته : 915
بازدید ماه : 900
بازدید سال : 6300
بازدید کلی : 146609

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
رکود گران‌ترین دلار تاریخ ایران با نرخ بیش از 4100 تومان ثبت شد، رکوردی که حالا به یکی از معضلات مردم در تامین ملزومات زندگی تبدیل شده است.

سرویس اقتصاد مشرق - فلسفه طرح "اقتصاد مقاومتی" جلوگیری از تاثیر پذیری کلان اقتصاد و در تنگنا قرار گرفتن معیشت مردم در زمان تکانه‌های اقتصادی بود و بدین منظور یکی از وظایفی که در راستای این هدف در سیاست‌های کلی اقتصادمقاومتی ابلاغی از سوی رهبرمعظم انقلاب برآن تاکید شده، تکلیف دولت برای مدیریت مخاطرات اقتصادی است.
 
برای بررسی میزان موفقیت دولت در عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی و مصون سازی اقتصاد ایران از تحولات مخرب می‌توان مواردی را در نظر گرفت که با عدم مواجهه صحیح مسئولان و سیاست‌گذاران، معیشت مردم با مشکلاتی همراه شده است.
 
به عنوان نمونه، نرخ ارز در یک ماه گذشته جهش صعودی را تجربه کرد که براساس آن اختلاف قیمت نرخ دلار آزاد و نرخ دلار دولتی به بیش از 800 تومان در هر دلار رسید.
تعداد بازدید از این مطلب: 1326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
رئیس جمهور آمریکا قانون تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران را امضا نکرد اما این طرح بدون امضای وی و به صورت خودکار به قانون تبدیل شد.

به گزارش مشرق،‌ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از امضای تمدید تحریم‌ها علیه ایران امتناع کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، گرچه رئیس جمهور آمریکا این تحریم‌ها را امضا نکرد اما اجازه داد بدون امضای وی تمدید تحریم‌ها علیه ایران به قانون تبدیل شود.

قانونگذاران مجلس سنای آمریکا روز یازدهم آذر با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کرده بودند. این طرح برای برای تبدیل شدن به قانون به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شد.

این قانون که زیربنای تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران به شمار می‌آید، اولین بار در سال 1996 با هدف جلوگیری از سرمایه‌گذاری کلان خارجی در بخش نفت و گاز ایران تصویب شد و از آن زمان یک بار در سال 2006 تمدید شده است. قانون تحریم‌های ایران پایان سال جاری میلادی، منقضی می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
اینکه برجام را نقض نکردیم نشانه ادب دیپلماتیک ما و عمل به تعهدات است اما سوال این است پس بی ادبی ‌آمریکایی ها و نقض تعهدات آنها را چگونه می خواهیم پاسخ دهیم؟چرا دولت مصوبه مجلس در خصوص ساخت پیشران ها را ۱۴ ماه است به تاخیر انداخته است؟

به گزارش مشرق، متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان "کنش ، واکنش یا ...؟"‌به شرح ذیل می باشد :

ماده 3 قانون اقدام مناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب مهرماه 1394 می گوید: "دولت موظف است هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف کند و توسعه سریع برنامه هسته ای صلح ‌آمیز جمهوری اسلامی را سامان دهد ، به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد."

تعداد بازدید از این مطلب: 1611
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
وزیر خارجه جدید آمریکا به عنوان رئیس یک غول نفتی طی دهه‌های گذشته شاهد بوده که چگونه تحریم‌های آمریکایی شرکت وی و کسب و کار آمریکایی را از سرمایه‌گذاری در عرصه نفت و گاز ایران حتی پس از امضای توافق هسته‌ای محروم کرده است.

 به گزارش مشرق، امروز (سه‌شنبه) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، رکس تیلرسون (Rex Tillerson)، مدیر عامل و رئیس غول نفتی اکسون‌موبیل (ExxonMobil) را به عنوان وزیر خارجه و دیپلمات ارشد کشور در دولت آتی معرفی خواهد کرد.

این انتخاب که از هفته گذشته در صفحه رسانه‌ها قرار گرفت از چند جهت منحصربفرد بوده و انتظار می‌رود که نمایندگان سنای آمریکا مباحث زیادی را حین تأیید این گزینه مطرح کنند.

یکی از مهمترین واقعیت‌ها درباره تیلرسون این است که وی از سال 1975 تاکنون یعنی در چهل سال گذشته هیچ کار دولتی انجام نداده و در حقیقت به غیر از اکسون در جای دیگری فعالیت نکرده است.

البته انتخاب وزیر خارجه از بخش خصوصی بی‌سابقه نبوده است. وقتی رونالد ریگان به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد جرج شولتز (George Shultz) مدیر سابق شرکت بچتل (Brchtrl) را به عنوان رئیس‌ دستگاه دیپلماسی انتخاب کرد. اما شولتز پیش از آن به عنوان وزیر کار و وزیر خزانه‌داری نیز فعالیت کرده بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یکی از مراجع تقلید گفت: اگر روباه پیر بدنگویی نکند نمی‌تواند اموال شیوخ عرب را غارت کند و شیوخ عرب ساده هستند که فریب آنها را می‌خورند، ولی بارها فریب آنها را خورده و انگلستان گدایی محترمانه از شیوخ عرب دارد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: سه گروه آبرویشان برای شما محترم نیست کسانی که آشکارا مرتکب گناه می‌شوند، پیشوایان ظالم و افراد بدعت‌گذار در جوامع اسلامی جزء این سه گروه محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام جان، مال و آبروی انسان چه مسلمان و چه غیرمسلمان را محترم شمرده، تا زمانی که بر ضد ما و دشمن نباشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دفاع از جان، مال و آبروی انسان از ضروریات اسلام است، گفت: افراد زائر و گردشگری که وارد کشور می‌شوند و کار خلاف شرع انجام نمی‌دهند، جان و مال آنها محفوظ است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1713
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
جاش ارنست می‌گوید «از همان ابتدا در نشست‌های خصوصی با صراحت به ایرانی‌ها گفتیم که تمدید قانون تحریم‌های کشورشان، موجب تضعیف برجام نیست.»

به گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در برابر خبرنگاران حاضر شد و به دستور امروز «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران به 2 مقام ارشد دولتی واکنش نشان داد.

روحانی امروز به رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دستور داد که با توجه به تعلّل و اهمال آمریکایی‌ها در اجرای تعهدات برجامی خود، مطالعه و طراحی «تولید سوخت» مصرفی پیشران هسته‌ای را در دستور کار سازمان تحت‌نظر خود بگذارد.

خبرنگاری از ارنست پرسید که آیا این اقدام رئیس‌جمهور ایران، نوعی تقابل با کنگره آمریکا نیست؟

جاش ارنست ابتدا به کلیت صدور چنین دستوری از سوی روحانی پرداخت و گفت: «موافقم با شما در این خصوص که همزمان شدن صدور این بیانیه (حسن روحانی) با امضای قانون تمدید تحریم‌های ایران از سوی پرزیدنت اوباما، احتمالاً تصادفی نیست.»

تعداد بازدید از این مطلب: 1609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
مروری بر آمار گمرک نشان می‌دهد، قبل از آن که پژوها و رنوهای بی‌کیفیت فرانسوی راهی جاده‌های ایران شوند، اجناس بنجل فرانسوی به بازار ما رسیده‌اند.
سرویس اقتصاد مشرق - کشور فرانسه که در جریان مذاکرات هسته‌ای، بیشترین کارشکنی‌ها را در حصول توافق انجام داد، در ماه‌های پس از اجرای برجام، ایران را به بازار اجناس مصرفی و دم دستی خود تبدیل کرده است.

در حالی که کشور فرانسه با انعقاد قراردادهای جدید خودرو و هواپیما، تاکنون برنده اصلی برجام محسوب می‌شود، اما فقط این قراردادهای میلیارد دلاری نیست که به جیب فرانسوی‌ها رفته، بلکه بر اساس آمار گمرک ایران، در سال جاری کالاهای مصرفی فرانسوی عجیب و غریبی راهی بازار ایران شدند.

مروری بر آمار گمرک ایران نشان می‌دهد، قبل از آن که پژوها و رنوهای بی‌کیفیت فرانسوی راهی جاده‌های ایران شوند، اجناس بنجل فرانسوی به بازار ایران رسیده‌اند.

از اسپرم گام، پودر کاکائو، پف فیل، غذای سگ و گربه، مکمل‌های غذایی، لوازم آرایشی، پیچ و مهره، شامپو، انواع لباس، تیغه اره تا واکسن‌های دارای تولید مشابه داخل، کالاهایی هستند که در سال جاری و پس از اجرای برجام راهی بازار ایران شده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 250
موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
اگرچه مسؤولان دولتی اصرار دارند بگویند برجام تمام مشکلات و موانع و تحریم‌ها را برداشته است ولی مرد شماره یک هسته‌ای دولت، گویا نظر دیگری دارد و اعترافات وی حاکی از مشکلات و گرفتاری‌های جدی‌ است که دولت هیچ پاسخی برای آن ندارد.

سرویس سیاست مشرق – برجام در حوزه لغو تحریم های بانکی از ابتدا با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بوده است. ماجرای بسته بودن سویفت از جمله مواردی بود که در ابتدای سال جاری توسط «هاینتس فیشر» رئیس‌جمهور اتریش در گفتگو با رسانه ملی در حوزه تراکنش‌های بانکی مطرح شد. فیشر بیان داشت که سوئیفت بسته است و بانکی مراودات مالی با ایران انجام نمی دهند. اما همین موضوع مورد انتقاد تیم‌ هسته‌ای کشورمان قرار گرفت و سیدعباس عراقچی که آن‌ روزها بیشتر رسانه‌ای بود بیان داشت که سوئیفت باز است.

تعداد بازدید از این مطلب: 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1395
نظرات
دستاوردهای معکوس برجام؛
این ده میلیارد دلار در سال حجم سرمایه گذاری در نفت، با همان روش بیع متقابل قبلی بوده که از منظر ژنرال‌های نفتی جذاب نبوده‌اند و البته بخش عمده آن مربوط به سال‌های اوج تحریم بوده است.

سرویس اقتصادی مشرق - "فصل تازه با سرمایه‌‌ گذاری خارجی نفتی" ، "سهم و نقش قراردادهای متنوع نفتی در افزایش سرمایه‌گذاری خارجی" ، " فرصت مناسب سرمایه گذاران خارجی در قراردادهای جدید نفتی" ، "ایران به دنبال تبدیل شدن به بهشت سرمایه‌گذاران نفتی"، " درگاه ورود سرمایه‌های خارجی "، "سرمایه گذاران خارجی با IPC به صنعت نفت ایران «سلام» می کنند" تنها بخشی از تیترهای پر هیاهو رسانه های اصلاح طلب در دفاع از الگوی جدید قراردادهای نفتی (IPC) است. تیترهایی که بیشتر یادآور حماسه‌های توهمی رسانه‌های زنجیره ای پس از امضای برجام است، برجامی که جز "هیچ" دستاوردی برای کشور نداشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌‍ ای سکوت دولتها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت ۷ هزار زائر بی‌گناه را، «بلای بزرگ امت اسلامی» خواندند.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار خانواده های شهدای مِنا و مسجدالحرام، کوتاهی و بی‌کفایتی آل سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ی ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند و تأکید کردند: اگر راست می گویند و در حادثه بی تقصیرند، بگذارند یک هیأت حقیقت یاب اسلامی- بین المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، دیدار با خانواده‌های شهیدان منا و مسجدالحرام را یادآور حوادث دردناک سال گذشته دانستند و افزودند: حادثه منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی است، البته این حادثه ابعاد گوناگون و روشنگری از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دارد که این ابعاد نباید فراموش شوند.
 شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: ما دستاوردهای نقد را داده‌ایم و وعده‌های نسیه گرفته‌ایم و این واقعیت تلخ برجام است که ما در حال غرق شدن در آن هستیم.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری لحظاتی قبل در دومین جلسه از سلسله جلسات محاکمه مردمی مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت‌ کرده‌اند، با اشاره به سخنی از شهید بهشتی اظهار داشت: شناخت نقشه راه خود، نقشه راه حریف و مواضع و عملکردهای دشمن سه مقدمه لازم برای بررسی دقیق موضوع حقوق‌های نجومی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با پیوستن ایران به توافق FATF گفت: این مسأله در دولت قبل به صورت یک لایحه تصویب شد و در مجلس وقت نیز مورد تصویب قرار گرفت.

سرویس اقتصاد مشرق - پس از به اوج رسیدن انتقادات از توافق دولت با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه برای توجیه این توافق، اعلام کرد که این توافق در مجلس تصویب شده است!

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با پیوستن ایران به توافق FATF گفت: این مسأله در دولت قبل به صورت یک لایحه تصویب شد و در مجلس وقت نیز مورد تصویب قرار گرفت ولی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و قطع ارتباط مالی بانک‌های کشور با دیگر کشورها این مسأله دیده نشد ولی چون در حال حاضر این تحریم‌ها برداشته شده و ما وارد فرایند جدیدی شده‌ایم این موضوع خود را نشان می‌دهد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره تصویب پیوستن ایران به FATF در مجلس نشان از بی‌اطلاعی وی از اصل ماجرا دارد که البته موجب دردسر برای کشورمان خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
قضاوی مخالفت‌ها را از سوی دو گروه دانست و گفت: اولین گروه مخالفان مربوط به لابی صهیونیسم و برخی از گروه‌های منطقه‌ای است که از FATF می‌خواهند ایران را راه ندهد. و گروه دوم در ایران هستند.
سرویس اقتصاد مشرق - معاون وزیر اقتصاد، منتقدان توافق FATF را که شامل بخش گسترده‌ای از کارشناسان دلسوز نظام و مسئولان کشوری می‌شود را به همنوایی با صهیونیست‌ها متهم کرد.
 
منتقدان FATF به همنوایی با صهیونیست‌ها متهم شدند 


حسین قضاوی معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد به ایسنا گفته است: اکنون دو گروه با پیوستن ایران به FATF مخالفت می‌کنند که یک دسته از آنها صهیونیست‌ها بوده و دسته دوم مخالفان داخلی هستند که نگرانی‌های بی‌پایه‌ای دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 245
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 11 شهريور 1395
نظرات
نفوذ سازمان یافته با خود تحریمی از سوی دولتی که چشم به لطف غرب دوخته صورت می‌گیرد و دلالی سازمان یافته نیز با محدود کردن و خود تحریمی، توانمندی‌های داخلی بستری برای دو رویداد است.

سرویس اقتصاد مشرق -پس از اینکه غرب از انجام کامل تعهدات ایران در توافق هسته ای، اطمینان حاصل کرد و صنعت هسته ای کشور توسط مقامات دولتی تحریم گشت، خود تحریمی را به دیگر نهادهای ایرانی تسری بخشید بطوریکه 5 ماه پس از اجرای برجام، پروژه خود تحریمی گروه‌های مقاومت و نهادهای انقلابی در نظام بانکی کشور از سوی طیب نیا به امضاء رسید، 6 ماه بعد از اجرای برجام، کلنگ پروژه خود تحریمی توانمندی های داخلی در صنعت نفت با مصوبه قراردادهای جدید نفتی هیات وزیران به زمین خورد و 7 ماه بعد از اجرای برجام، خود تحریمی در عرصه فناوری اطلاعات در راستای عدم شکل گیری نهضت تولید محتوا در همایش انگلیسی، ایران کانکت 2016؛ کلیک خواهد خورد.

تعداد بازدید از این مطلب: 405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395
نظرات
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: برجام را خیلی بزرگ نکنید؛ مقام معظم رهبری مرتب از بدعهدی دشمن سخن می‌گوید اما عزیزان ما یکبار حاضر نیستند از این بدعهدی‌های دشمن قدار ما یکبار سخن بگویند.

نمی‌خواهم از برخی مسائل پرده بردارم/ برجام را آنقدر بزرگ نکنید/ حقوق‌های نجومی سرازیری جهنم و بازی با آتش استبه گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه امروز پایتخت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت گفت: این دو با خون خود حقانیت خود را به اثبات رساندند و خداوند این دو را به عنوان قربانی برای دین خود قبول کرد.

وی بازخوانی زندگی شهیدان رجایی و باهنر را موجب بازتولیدی برای مسئولین فعلی خواند و خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر چهره‌ای پر جاذبه از مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ارائه کردند و تابلو شدند و برای همیشه تابلو ماندند؛ لذا پس از واقعه شهادت ایشان یک هفته به عنوان هفته دولت معرفی شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 5 شهريور 1395
نظرات
چین در کنار آمریکا و روسیه، سومین کشوری است که طرح‌های عملیاتی برای هواپیماهای رزمی نسل پنجم پنهان‌کار را در اختیار دارد. جی 31 یک شکاری چند منظوره با طراحی رادار گریز است که اولین بار در سال 2012 پرواز کرده است.

به گزارش  سرویس دفاع و امنیت مشرق، همانند بسیاری از بخش ها و اجزای دیگر، کشور چین در حدود 4 دهه اخیر با سرعت بسیار بالایی برنامه مدرن سازی و نوسازی نیروی هوایی خود را آغاز کرده و به لطف مدیریت صحیح و سرمایه گذاری سنگین توانسته است به نتایج بسیار مناسبی دست پیدا کند و از هواپیماهای شکاری تا پرنده های سنگین ترابری در حال حاضر توسط چینی ها طراحی و ساخته می شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
در بحث هوا فضا دو اقدام اساسی و جدید را داشته‌ایم، نخست تأسیس پایگاه پرتاب عامل‌های ماهواره است که با توان داخلی طراحی و تولید شده و می‌توانیم تا مدار 500 کیلومتری زمین را رصد کنیم.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان دقایقی پیش ‌پس از حضور در اصفهان در نشست خبری اظهار داشت: هفته دولت فرصتی برای مسئولان اجرایی کشور است تا ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دولت، ‌اقدامات انجام شده در استان‌ها را ارزیابی و‌ نقایص را شناسایی ‌و با تمرکز در خدمت به مردم، برای توسعه ملی تلاش کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
علیرغم تقویت ارتباط روسیه با آذربایجان، مسکو به احتمال زیاد ارمنستان را چندان تحت‌فشار قرار نخواهد داد و این کشور را چندان به عقب نخواهد راند. روسیه همانند گذشته، باز هم رویکرد معمول خود برای استفاده از فرصت‌ها در هر موقعیت ممکن را اتخاذ نموده است.

به گزارش مشرق، اندیشکده استراتفور در گزارشی به بررسی روابط روسیه، آذربایجان و ایران پرداخت. این اندیشکده آمریکایی در گزارش خود نوشت: توازن در منطقه قفقاز در حال تغییر است. با خروج ایران از تحریم‌ها، این کشور در حال ورود به مناطق شمالی‌اش می‌باشد و جسارت بیشتری یافته است. روسیه نیز در حال تغییر رویه خود است، و در مناقشه بلند مدت قره‌باغ به جای ارمنستان، طرف آذربایجان را گرفته است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: مسئولیت‌ها همیشگی نیست؛ رئیس مجلس همیشه رئیس نیست و رئیس جمهور هم بیشتر از دو دوره نمی‌ماند و همه می‌رویم و چیزی با خود نمی‌بریم.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران صبح امروز در دوازدهمین کنگره سراسری جامعه اسلامی مهندسین با گرامیداشت هفته دولت گفت: شهید رجایی و باهنر هرگز خدا را از یاد نبردند دنیا را برای آخرت می خواستند. دیدیم که هیچ کدام از موقعیتشان برای دنیا ذخیره ای نداشتند.حرکت آنها ضد اشرافیت بود.

وی افزود: خدا مجموعه کائنات را یکپارچه آفرید و زمین را هم آفرید این مجموعه بزرگ را مدیریت می کند این مجموعه مدرسه انسانهاست تا معرفت پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خدا را قدرتمند قبول کنید و حرام نخورید. خلوتی که خدا نباشد وجود ندارد خدا در قلب و عروق و ارتباطات شماست.

تعداد بازدید از این مطلب: 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 4 شهريور 1395
نظرات
رهبر انقلاب در دیدار با هیئت دولت؛
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به انجام اغلب کارهای خوب و مفید کشور به‌دست جوانان مؤمن و انقلابی این سؤال را مطرح کردند که چرا باید تئاتر یا فیلمی تولید شود که تیشه به ریشه ایمان این جوان بزند؟

 به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار آقای روحانی رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت ضمن قدردانی از زحمات و تلاشهای دولت یازدهم، هفته دولت را فرصتی مغتنم برای ارائه گزارش به مردم از کارهای انجام گرفته خواندند و نکات مهمی را در قالب ۷ سرفصل در زمینه های «اقتصاد مقاومتی»، «سیاست خارجی»، «علم و فناوری»، «امنیت»، «فرهنگ»، «برنامه ششم» و «فضای مجازی» به‌عنوان اولویت های اصلی کشور و نقشه راه دولت یازدهم در یک سال پیش رو بیان کردند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 26 مرداد 1395
نظرات
با توجه به نشانه‌های مبنی بر «استیصال» که از داخل ایران به آمریکا فرستادیم، باید منتظر مجموعه بسیار عظیمی از تحریم‌ها باشیم.

به گزارش مشرق، بیش از یکسال از حصول توافق هسته‌ای برجام میان ایران و 5+1 در وین می‌گذرد و بیش از 6 ماه است که این توافقنامه عملاً در مسیر اجرا قرار گرفته است. فارغ از موافقت یا مخالفت با برجام، مهمترین مسئله این روزها آن است که فارغ از ارزشگذاری مثبت یا منفی درباره این اتفاق مهم، چه "تجربه‌"‌ای می‌توان از آن آموخت؟ این تجربه هم می‌تواند فنی و تکنیکی و درباره شیوه مذاکرات بسیار مهم و حساس بین‌المللی باشد و هم درباره پیش‌فرض‌ها و تئوری‌هایی که به مثابه چراغ‌راهی برای مسیر انقلاب اسلامی عمل می‌کنند. محمدجواد لاریجانی از جمله افرادی است که در هر دو حوزه تخصص دارد و تراز علمی و تجربه‌های عملی او می‌تواند مخاطب را به این نتیجه برساند که نظرات وی کاملاً قابل اعتناست.
تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 23 مرداد 1395
نظرات
در حالی که سازمان‌های آزادی بخش مشمول قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم نیستند، وزیر اقتصاد در تفاهم‌نامه‌ با گروه ویژه اقدام مالی FATF، به طرف غربی تعهد داده که ایران قانون مذکور را اصلاح و استثنا شدن گروه‌های مقاومت و سازمان‌های آزادیبخش از مصادیق تروریسم را حذف خواهد کرد.

سرویس اقتصاد مشرق - یکی از موضوعاتی که پس از برجام به عنوان مهمترین بهانه عدم همکاری و همراهی بانک‌ها و موسسات مالی خارجی با ایران مطرح شد، عدم الحاق ایران به کنوانسیون‌های مربوط به پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به‌خصوص FATF و در نتیجه اعلام ریسک بالای احتمال پولشویی از جانب ایران بود.
 
علت پنهان‌کاری دولت یازدهم درباره تفاهم‌نامه‌ای که علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد با گروه ویژه اقدام مالی (مبارزه با پولشویی) FATF امضا کرده، مشخص شد: پای یک اقدام خیانت آمیز علیه منافع ملی در میان است.
تعداد بازدید از این مطلب: 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات
«مارک والاس» مدیرعامل سازمان ایران‌ستیز «متحد علیه ایران هسته‌ای» و «استیون لندمن» کارشناس آمریکایی در عین جهت‌گیری‌های سیاسی کاملاً عکس هم، در یک موضوع اتفاق‌نظر دارند: «برجام هیچ چیز را تغییر نداده است».

سرویس جهان مشرق- یک سال پس از آن‌که برجام به فرجام رسید و ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد، مردم کشورمان هم‌چنان در انتظار پیامدهای ملموسی هستند که قرار بود از این توافق در زندگی‌شان ببینند؛ اتفاقی که به خاطر عهدشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های آمریکا هنوز محقق نشده است. البته بدعهدی آمریکایی‌ها مسئله تازه‌ای برای ایرانی‌ها (یا کشورهای دیگر جهان) نیست، اما از آن‌جایی که مذاکرات چهره‌به‌چهره و «توافق» هسته‌ای دیدگاه برخی را در داخل کشور نسبت به دشمنی آمریکایی‌ها تلطیف کرده بود، اکنون ممکن است این‌گونه به نظر برسد که شاید عده‌ای «آمریکاستیز» درون ایران دارند تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای را به شکست بکشانند یا آمریکا را بدتر از آن‌چه که واقعاً هست، نشان دهند.

برجام هیچ چیز را تغییر نداد
تعداد بازدید از این مطلب: 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
نظرات

 

ربیعی گفت: برای تحقق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید حدود چهار میلیون نفر دیگر از پرداخت یارانه حذف شوند.

به گزارش مشرق، علی ربیعی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما، در مورد شاخص حذف افراد از یارانه و اینکه تاکنون چند نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند، گفت: در بحث یارانه ابتدا خلاف قانون اجرا شد. اگر زمینه‌های دقیق آن ملاحظه نشود به راه غلط خواهیم رفت. حدود 28 پایگاه اطلاعاتی را در این یکسال اخیر سامان دادیم و با آنها گفت وگو کردیم و چیز جدیدی بوجود نیاوردیم.
 
وی ادامه داد:ما درآمد و هزینه را در سه فرمول می گذاریم. مسکن، خودرو، درآمد و حتی سفر می تواند دارایی شما محسوب شود البته سفرهایی که بابت ماموریت می روند را جدا کردیم. هرچند یکی از اشکالاتی که بوجود آمده بود این بود کارگرانی که در خارج بوده و حذف شده بودند را بازگرداندیم. ما از طریق پایگاه ها دسترسی به فعالیت های اقتصادی داریم اما به حسا‌بهای بانکی سرک نکشیدیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 246
موضوعات مرتبط: اجتماعی , اقتصادی , سرگرمی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 مرداد 1395
نظرات
400 میلیونی دلاری که به ایران وارد شد جنجال بسیاری در آمریکا به پا کرده است تا جایی که آمریکایی‌ها آن را باج کاخ سفید به کشورمان و افتضاح سیاست خارجی این کشور بر می‌شمارند.

سرویس سیاست مشرق - پای 400 میلیون دلاری که با هواپیما به ایران آمد به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز باز شد. ماجرا از این قرار بود که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواه انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در صفحه توییتر خود در واکنش به گزارش وال استریت ژورنال درباره جزئیات ارسال 400 میلیون دلار پول نقد از سوی دولت آمریکا به ایران، این اقدام دولت اوباما را یکی دیگر از شکست های پی در پی دولت او در عرصه سیاست خارجی توصیف کرد.[1]

همزمان «مارکو روبیو» سناتور فلوریدا و یکی از نامزدهای ناکام انتخابات درون حزبی اخیر جمهوریخواهان که از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای با ایران است در این زمینه اعلام کرد: «دولت اوباما هواپیمای حامل پول نقد را در چارچوب توافق با ایران برای آزادی 4 گروگان (زندانی) آمریکایی فرستاده است.»

تعداد بازدید از این مطلب: 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 18 مرداد 1395
نظرات
رییس جمهوری با تاکید بر اینکه براساس اصول و موازین سیاست خارجی ایران، توسعه روابط همه‌‌جانبه با کشورهای همسایه از اولویت برخوردار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران، از هر نوع ایده و ابتکاری برای افزایش تعامل و همکاری با همسایگان استقبال خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن سخنان حجت الاسلام حسن روحانی در نشست مشترک  با ولادیمیر پوتین و الهام علی اف روسای جمهوری روسیه و آذربایجان در باکو به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

همکاران گرامی!

جناب آقای الهام علیف، رییس جمهوری آذربایجان

جناب آقای ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری فدراسیون روسیه،

حضار محترم

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با انتقاد از کسانی که می‌گویند حداقل دستاورد برجام برداشتن سایه جنگ از سر ملت ایران است، گفت: سایه جنگ هیچ‌گاه بر سر ملت ایران نبوده است

به گزارش مشرق، محمد کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با انتقاد از کسانی که می‌گویند حداقل دستاورد برجام برداشتن سایه جنگ از سر ملت ایران است، گفت: سایه جنگ هیچ‌گاه بر سر ملت ایران نبوده است که آقایان ادعا می‌کنند سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه، قدرت نظامی و هوشیاری مردم هیچ‌گاه به دشمن اجازه آمادگی برای حمله نظامی به ایران نداده است، تصریح کرد: اینکه آقایان نمی توانند دستاوردی برای برجام بگویند و مجبور می‌شوند متوسل به دستاوردهای سلبی شوند، نمی‌تواند برای مردم قابل قبول باشد؛ آقایان به جای اینکه پاسخ دهند چرا تحریم‌ها برداشته نشده است و چرا برجام تاثیری در اقتصاد کشور و معیشت مردم نداشته است، مدعی می‌شوند که سایه جنگ و حمله نظامی را از سر مردم برداشته‌اند، توهین به مردم است.

تعداد بازدید از این مطلب: 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
هر چند کنترل و مهار ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است، اما استراتژی اخیر مهار ایران واجد این ویژگی است که همکاری و همراهی بازیگران منطقه‌ای را بیشتر طلب می‌کند.

به گزارش مشرق، احمد رشیدی نژاد - تا پیش از انقلاب (1979.م) "دکترین نیکسون" مهمترین محور نزدیکی ایران و عربستان به حساب می‌آمد که بر پایه آن قدرت‌های منطقه می‌بایست مسئولیت تامین امنیت مناطق خویش را بویژه در برابر نفوذ کمونیست بر عهده می‌گرفتند.

هر چند در آن برهه از زمان در قیاس با ایران عربستان قدرتی به حساب نمی‌آمد، با این وجود پاره‌ای مسائل همچون تقویت جبهه میانه رو اعراب (در برابر جبهه جمال عبدالناصر) و نیز ممانعت از هژمونی احتمالی شاه ایران بر منطقه، موجب شد تا آل‌سعود از موقعیت به وجود آمده بعنوان فرصتی به جهت تحکیم موقعیت خود و قرارگیری در دکترین دو ستونه نیکسون بهره مند گردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
در سال سوم دولت به اصطلاح تدبیر و امید، جایگاه گذرنامه ایرانی بعد از جیبوتی، آنگولا و میانمار، در رده 98 جهان قرار دارد. این درجه از اعتبار، پایین‌ترین رتبه برای پاسپورت ایرانی در 10 سال گذشته است.
سرویس سیاست مشرق - با رصد کانال‌های تلگرامی که این روزها بازارشان داغ شده، می‌توان بسیاری از اخبار را سریع‌تر و بدون پرده دریافت کرد. جذابیت و پرمخاطب بودن این اخبار ما را بر آن داشت تا به اخبار رسمی و غیررسم منتشرشده در این کانال‌ها بپردازیم.
 
******

 

 

بوئینگ و ایرباس منتظر رییس جمهور بعدی ایران هستند

بوئینگ و ایرباس منتظر رییس جمهور بعدی ایران هستند/ عزت پاسپورت ایرانی یک پله سقوط کردمهدی محمدی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: شرکت‌ها و دولت های غربی محاسبه در این باره را که چه کسی رییس جمهور آینده ایران خواهد بود آغاز کرده‌اند. اطلاعات موجود نشان می‌دهد، به عنوان نمونه، بوئینگ و ایرباس به این دلیل قراردادهای خود با ایران را نهایی نمی‌کنند که تردید دارند روحانی دوباره در ایران رییس جمهور شود. جزئیات این موضوع را دیروز ریک گلادستون در نیویورک تایمز نوشته است. گره زدن امنیت ملی به سیاست داخلی و شخصی سازی مسائل سیاست خارجی، بیش از هر زمان دیگری در طول تاریخ پس از انقلاب، منافع کشور را گروگان گرفته است. همه این‌ها نشان می‌دهد تصور گشایش اقتصادی فوری در پسابرجام تا چه حد ساده دلانه بوده و برجام، از همان ابتدا، شاید، جز آنکه جیب عده ای دلال را پر کند، قرار نبوده برای ملت گشایشی به ارمغان بیاورد

تعداد بازدید از این مطلب: 296
موضوعات مرتبط: اجتماعی , اقتصادی , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
حساسیت و غیرتی که ملت در برخورد با این پدیده نامیمون، به اتکای آزادی شبکه‌های اجتماعی از خود نشان داد، اهمیت نقش مطالبه عمومی را آشکار ساخت.

به گزارش مشرق، احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران در مجلس و رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد «دیده‌بان شفافیت و عدالت» درباره حقوق‌های نجومی به رئیس‌‌جمهور نامه نوشت که متن کامل آن به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهور محترم
سلام علیکم
"دیده بان شفافیت و عدالت"، از باب خیرخواهی برای دولت و ملت در موضوع دریافتی های نامشروع مدیران آزمند و بی آزرم، نکات مهمی را خدمت جنابعالی یادآوری می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
سیداحمد خاتمی تصریح کرد مردم می‌خواهند عدالت را در نظام اسلامی ببینند و تحمل نمی‌کنند که برخی مسئولان بخواهند خوی اشرافی‌گری را در جامعه زنده کنند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز به موضوع حقوق‌های نجومی برخی مسئولان دولتی اشاره کرد و گفت: اینکه امروز درباره حقوق‌های نجومی صحبت می‌کنیم به دلیل این است که هنوز این مسئله زنده است و تمام نشده است.

وی با بیان اینکه مردم می‌خواهند عدالت را در نظام اسلامی ببینند، گفت: مردم ما تحمل نمی‌کنند که برخی مسئولان بخواهند خوی اشرافی‌گری را در جامعه زنده کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با قدردانی از مسئولان سه قوه درباره حقوق‌های نجومی اظهار داشت: اینکه مسئولان سه قوه با تعیین حقوق و برخورد با متخلفان اقداماتی کرده اند ستودنی است اما ما انتظار داریم که این کارها مقطعی نباشد و استمرار یابد.

خاتمی با تأکید بر اینکه سیاسی کردن مسئله حقوق‌های نجومی و پاس‌کاری آن اقدام درستی نیست، گفت: این حقوق‌های نامتعارف محکوم است، بنابراین چه این اقدام در دولت سابق یا در دولت کنونی اتفاق افتاده باشد محکوم است حتی اگر در دولت آینده نیز اتفاق بیفتد باز هم محکوم خواهد بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکیدبر "برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند"، گفت: امروز آمادگی داریم تا قایق‌های متجاوز به خلیج فارس را توقیف کنیم و با بازوان پرتوان نیروی دریایی، ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم.
امنیت ایران در منطقه و جهان بی‌نظیر است/ تلاش گسترده دشمن برای ایجاد ناامنیبه گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار داشت: با گرامیداشت شهدای 8 سال دفاع مقدس و تمامی آنهایی که بعد از جنگ جان خود را تقدیم اسلام کردند، خدا را شکر می‌کنیم که در مقطعی از زمان زندگی می‌کنیم که سایه ولایت بالای سر ما قرار دارد.

*تأمین امنیت ‌کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و از همه بالاتر پاسدار این نظام و انقلاب هستیم، امیدواریم خدای متعال توفیق ویژه‌ای به ما بدهد تا بتوانیم پاسدار خوبی برای اسلام عزیز باشیم و از سردار فدوی بابت برگزاری این همایش تشکر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت که کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است به‌ویژه بیشتر از گذشته روشن است در حالی که در همه منطقه، هر کس به‌طریقی قصد ایجاد ناامنی‌هایی دارد، ایران اسلامی از یک امنیت بی‌نظیر برخوردار است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و ایران اسلامی تمامی تلاش خود را برای گسترش ناامنی در ایران به کار می‌گیرند، برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند.

وی تصریح کرد: امروزه هزینه‌های بسیاری برای ایجاد ناامنی در کشور ما ‌می‌شود اما آمادگی بسیار زیاد نیروهای نظامی در کشور سبب خنثی شدن تمامی توطئه‌های دشمن شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
اسناد متعددی وجود دارد که نشان‌دهنده مدیریت اشرافی و لجام‌گسیختگی عجیب در حیف و میل بیت المال توسط علی رستگار سرخه‌ای است.
حضور در بهترین هتل‌های دبی، اجاره سوئیت 500 متری، لیموزین و بادیگارد شخصی: از جیب ملت!+ اسنادبه گزارش مشرق، موضوع فیش‌‌های نجومی از چند هفته گذشته با دستور رهبر معظم انقلاب وارد پیگیری‌های جدی حقوقی و قضایی شده است. در آخرین اقدام، سازمان اطلاعات سپاه علی رستگار سرخه‌ای که گفته می‌شود ارتباطات نزدیکی با حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور دارد را به دستور مرجع قضایی و به اتهام فعالیت گسترده در یک باند سازمان یافته فساد بانکی بازداشت کرده است.

در همین زمینه به اسناد متعددی دست یافتیم که نشان‌دهنده مدیریت اشرافی و لجام‌گسیختگی عجیب در حیف و میل بیت المال توسط این مدیر سابق بانک ملت است. 

برخی اسناد که از طریق برخی منابع در بانک ملت به دست آمده، نشان می‌دهد علی رستگار سرخه‌ای در مسافرت‌های خارج از کشور و برخی ماموریت‌های بانکی به صورت اشرافی و با سوء استفاده از بیت‌المال در هتل‌های گران قیمت و لوکس اقامت داشته است و از جیب ملت هزینه‌های گزافی پرداخته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 تير 1395
نظرات
کتاب ثروت انقلابی آخرین کتاب تافلر بود که در ایران چندان دیده نشد؛ این آینده‌پژوه در این کتاب به مطالعه کشورهای مختلف جهان پرداخته و نوشته چین بازارها را چنان تسخیر می‌کند که حتی آمدنش را نمی‌بینید.

سرویس جنگ نرم مشرق- آلوين تافلر که در ايران نويسنده‌اي نام آشنا است، هفته گذشته درگذشت؛ مهم‌ترین صفت تافلر که همسرش (هایدی) نیز در نگارش کتاب‌هایش به وی کمک می‌کرد، آینده‌پژوهی و ایده‌پردازی بود.

اکثر رسانه‌های داخلی زمانی که به نام تافلر اشاره می‌کردند، پشت سر آن به تالیفات سه گانه او یعنی «شوک آینده»، «موج سوم» و «جابه‌جایی در قدرت» می‌پرداختند، اما کمتر رسانه‌ای در رابطه با آخرین اثر او یعنی کتاب «ثروت انقلابی» مطلبی منتشر کرد و در واقع این اثر مهم برای مخاطبان ایرانی بیشتر مغفول مانده است.

آلوين تافلر
آلوين تافلر بیشتر با کتاب‌های سه‌گانه «شوک آینده»، «موج سوم» و «جابه‌جایی در قدرت» شناخته می‌شود

تعداد بازدید از این مطلب: 448
موضوعات مرتبط: اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
هزاران نفر از مردم مؤمن تهران، صبح امروز (چهارشنبه) نماز عید سعید فطر را به امامت رهبر انقلاب در مصلی امام خمینی (ره) اقامه کردند.

به گزارش مشرق، مردم مسلمان و خداجوی ایران، امروز به شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی و عبادت خداوند متعال، نماز عید سعید فطر را با شکوه فراوان، در سراسر کشور برگزار کردند. اوج این حضور و شکرگزاری، در مصلای امام خمینی تهران بود که نماز عید سعید فطر به امامت ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای اقامه شد.

رهبر انقلاب اسلامی در خطبه اول نماز، ضمن تبریک عید سعید فطر به ملت ایران و امت بزرگ اسلامی، ماه رمضان امسال در کشور را پر از معنویت، توجه، توسل، خشوع و تضرع خواندند و گفتند: ما مسئولان باید به دلهای نورانی این مردم مؤمن غبطه بخوریم و البته خدا را شکرگزار باشیم اما از طرف دیگر باید بدانیم که در قبال مردم مؤمن کشور چه مسئولیت سنگینی داریم.

تروریستها می‌خواهند اسلام جعلی را جایگزین اسلام واقعی کنند/حقوق‌های غیرمنصفانه از بیت‌المال گناه و خیانت است

تعداد بازدید از این مطلب: 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
رفتار خلاف قانون بعضی از دولتمردان در دوستی با فتنه‌گران 88 موضوعی مخفی نیست ولی اینکه بعد از تذکرات مکرر رهبری مبنی بر موضع‌گیری علیه فتنه، بازهم برخی با اصحاب فتنه دیدار می‌کنند؛ نشانه چیست؟

چراغ سبز نشان دادن به فتنه چه پیامی دارد؟/ وقتی هیچ توجیهی پذیرفته‌شده نیست

سرویس سیاست مشرق - فتنه سال 88 حمله به ارزش‌های انقلاب اسلامی بود. ازاین‌رو بود که فتنه‌گران در ماه مبارک رمضان با بطری آب به خیابان‌ها آمدند و با شعار انحرافی و ساختارشکنانه «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران»‌ مخالفت خود را با روز قدس نشان دادند. فتنه از هر فرصت و مناسبتی برای مخالفت باارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کرد اما سرانجام همین مخالفت‌ها باعث زمین‌گیر شدن آن در حماسه 9 دی سال 88 شد. این تحرکات ساختارشکنانه ریشه در فتنه سال 78 به بعد داشت که در فتنه سال 88 شاخ و برگ به خود گرفت. شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» نیز ماهیت فتنه را به خوبی نمایان ساخت.
تعداد بازدید از این مطلب: 265
برچسب‌ها: فریدون، ملاوردی ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
ما علی‌رغم تلاش تکفیری‌ها، نخواهیم گذاشت آرمان فلسطین به حاشیه برود.

به گزارش مشرق،  آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس دو مبنا دارد، یکی آنکه مردم خودشان هم در مصاحبه با خبرنگاران گفته‌اند که ما ظلم‌ستیزیم، ضد ظالمیم و این وصیت مولایمان علی (ع) است.
 
وی افزود: دومین مبنا این است که امت اسلام یک امت واحده است، سرزمینی از سرزمین های مسلمانان 67 سال پیش زیر سلطه اشغالگران قرار گرفت، ما یک امت واحده هستیم و نمی‌توانیم درد و آوارگی آنها را احساس نکنیم و نبینیم، حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به این معناست که هر چند از دست ما کار اجرایی ساخته نیست اما اجازه نمی‌دهیم فلسطین به فراموشی سپرده شود، فلسطین یک مسئله بین‌المللی اسلامی است. ما اجازه نمی‌دهیم فلسطین به مسئله عربی تبدیل شود.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات

به گزارش مشرق، در شرایطی که بازار سرمایه در سال جاری کاملا زیان‌ده بوده، یک روزنامه حامی دولت فاش کرده که در راستای جلوگیری از نزول بیشتر بورس، اقداماتی در جهت شاخص‌سازی در بورس صورت گرفته است.

* آرمان

- دولت بیش از حد منتظر آثار و نتایج برجام مانده است

این روزنامه حامی دولت درباره عملکرد آن نوشته است: به غیر از چند سالی که در طول برنامه سوم توسعه در زمان دولت اصلاحات سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه پتروشیمی انجام گرفت (این امر حداقل باعث شد ما یک پله در ارزش افزوده در نفت و گاز بالاتر گام بگذاریم و به یک تولیدکننده و صادرکننده قابل توجه در حوزه پتروشیمی تبدیل شویم) متاسفانه هیچ اقدام هدفمند و مستمر دیگری در زمینه تولیدات غیرنفتی صورت نگرفت. تقریبا همه دولت‌ها در این زمینه مقصر بودند و حتی در زمان کنونی سیاست‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار، تسهیل شرایط تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش صادرات غیرنفتی منجر شود، شاهد نیستیم. به‌رغم توفیقاتی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای و گشایش‌های بین‌المللی در دولت آقای روحانی صورت گرفت تاکنون در بهبود فضای کسب و کار، مقررات‌زدایی و مساعد کردن فضای اقتصادی کشور اقدامات مناسبی انجام نشده است...

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
اعتراف بان‌کی‌مون به معامله با دلارهای سعودی:
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای بی‌سابقه حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان را به دلیل فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد و آن را «دردناک‌ترین» تصمیم خود خواند.

 به گزارش مشرق، واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت.

او که امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در ترکیه صحبت می‌کرد، به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد.

وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

نامزدی یک ایرانی برای ریاست‌جمهوری آلمان/ اقدام جدید آمریکایی‌ها علیه سپاه قدس/ تیراندازی در آبادان و انفجار در سیستان‌وبلوچستان/ افطاری دادن در شهرداری تهران ممنوع شد/ معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال زندانی شدکیهان

گزارش مستند کیهان بازی نفاق جدید را به هم ریخت

گزارش کیهان در افشای پشت پرده بازی محافل رسانه‌ای دولت با حاشیه‌ها و فراموشی وعده‌ها، این محافل را به تب و تاب انداخته است.

کیهان در گزارش «فراموشی وعده‌ها در پیچ و خم حاشیه‌ها» تصریح کرد که ملاقات برادر رئیس جمهور و امثال صفدر حسینی با یک مجرم آزاد شده فتنه 88 یا بزرگ‌نمایی رسانه ای شجریان و اظهار حسرت نسبت به پخش نشدن آواز ربنای شجریان از سوی روزنامه ایران، بازی‌های سرگرم کننده در جهت فراموشی وعده رونق و گشایش اقتصادی به واسطه بستن با کدخدا (آمریکا) است چه اینکه با وجود امتیازهای واگذار شده بی‌شمار در برجام به غرب، کمترین اتفاقی در حوزه اقتصاد و کسب و کار رخ نداده و حالا که مردم در حال مطالبه هستند، افراطیون با امثال شجریان و تاج‌زاده می‌خواهند موضوع و مسئله اصلی را به فراموشی بسپارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
امروز نزديک به شش ماه پس از اجراي توافق هسته اي ايران هنوز منتظر آن امتيازات است. هنوز ايران نمی‌تواند به صدميليارد دلار دارايی هاي مصادره شده اش در بانک هاي خارجی دسترسی يابد.

به گزارش مشرق، با گذشت شش ماه از اجرای توافق هسته ای ایران، موانع بسیار از جمله تحریم‌های غیر هسته ای آمریکا علیه تهران، این توافق را آسیب‌پذیر و متزلزل کرده است.

بیش از یک دهه در نتیجه تحریم های فلج کننده بین المللی علیه ایران، ورود کالاهای ایرانی به آمریکا ممنوع بود. اما پس از اجرای توافق هسته ای در ماه ژانویه، ناگهان به ایران اجازه داده شد صادرات فرش و پسته معروف ایرانی را از سر بگیرد. ایرانی ها همچنین به دنبال احیای صنعت نفت خود هستند و به زودی به دهها میلیارد دلار درآمدهای نفتی مسدود شده اش نیز دسترسی خواهد یافت که به تقویت اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد. مهمتر این که مقامات آمریکایی به تهران اطمینان داده اند سرمایه گذاری خارجی به این کشور بازخواهد گشت. وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا در سال 2014 به محض تعلیق تحریم های بزرگ ما، دنیا به سمت «‌گفت ایران سرازیر خواهد شد.»

امروز نزديک به شش ماه پس از اجراي توافق هسته اي ايران هنوز منتظر آن امتيازات است. هنوز ايران نمی‌تواند به صدميليارد دلار دارايی هاي مصادره شده اش در بانک هاي خارجی دسترسی يابد. علت: قوانين آمريکا که هنوز در توافق هسته‌اي گنجانده نشده‌اند، هنوز به شدت محدود‌کننده‌اند. تجارت خارجی هنوز تحقق نيافته است زيرا بانک هاي تجاري بزرگ اروپايی و آسيايی درباره نقض ناخواسته تحريم هاي غيرهسته اي آمريکا و مواجه با مجازات هاي سنگين از سوي آمريکا هراس دارند. تهران از اين موضوع عصبانی است و می گويد آمريکا تلاش می‌کند جلوي بازگشت تهران را به اقتصاد دنيا بگيرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
مدیرانی که در مقابله با رکود ناکام مانده‌اند چرا بایستی حقوق چند ده میلیونی و 10 الی 20 برابری در مقایسه با حقوق کارمندان و حقوق‌بگیران دیگر بگیرند؟
فقرنمایی دولت، حقوق‌های چند ده میلیونی مدیران، برجام و دیگر هیچگروه سیاسی مشرق - ماجرای حقوق‌های چند ده میلیونی مدیران دولتی که دومینوی آن با افشای فیش حقوقی مدیران بیمه آغاز شد با هیچ‌یک از افعال دولت یازدهم در قبال مردم همخوانی ندارد. دولت همواره با فقرنمایی اعلام می‌کند که کشور را با نفت 30 دلاری اداره می‌کند و شب واریز یارانه‌های نقدی را مصیبت عظما می‌خواند که هر ماه بدان دچار است اما تنها برای یک مورد برای مدیر خود 48 میلیون در ماه دستمزد واریز می‌کند.

«دولت پول ندارد»؛ این عبارت، ترجیع‌بند سخنان اغلب مسئولان دولتی از سخنگو[1]، وزیر بهداشت[2]، وزیر اقتصاد گرفته تا سایر مدیران است و بر همین اساس موضوع توافق هسته‌ای و برجام برای آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده کشورمان جهت گشایش اقتصادی مطرح شد. حال در دوران پسابرجام گفته می‌شود که بانک‌های اروپایی با کارشکنی آمریکایی‌ها با ایران همکاری نمی‌کنند و هنوز روال به دوران قبل از تحریم بازنگشته است اما شاهد آن هستیم که حقوق چند ده میلیونی جیب مدیران دولتی را پر می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
یک کارشناس مسایل بین‌المللی با بیان اینکه آمریکا احساس کرده که سیاست تحریم بخوبی جواب داده و الان می‌خواهد این سیاست را نگه دارد، از افزایش ادبیات ضدایرانی در آمریکا سخن گفت.

به گزارش مشرق، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین‌المللی در گفتگویی پیرامون دستاوردهای برجام طی چند ماه گذشته، با بیان اینکه باید در این رابطه نگاهی منصفانه داشته باشیم، گفت: اینکه بگوییم برجام هیچ دستاوردی نداشته، حرف درستی نیست.

وی ادامه داد: ما در حوزه نفت، بعد از برجام، فروش بیشتری داشتیم اما چون قیمت نفت کاهش پیدا کرده است، شاهد آن تأثیر مثبتی که باید بر اقتصاد داشته باشد نیستیم.

* نفت بیشتر می‌فروشیم و سود کمتر می‌بریم

ایزدی درخصوص دلایل کاهش قیمت نفت نیز اظهار داشت: یکی از دلایل این امر، افزایش ورود تولیدات نفت ایران به بازارهای جهانی پس از برجام است که این افزایش موجب پایین آمدن قیمت شده و در واقع ما اگرچه فروش بیشتری داشتیم اما سود کمتری عاید کشور می‌شود.

این استاد دانشگاه، دستاورد دیگر برجام را رفع شدن مشکلات مبادلات بانکی با برخی از بانک‌های کوچک دانست و افزود: همچنین از حدود 100 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران باید به کشور بازمی‌گشت، حدود 3 میلیارد بازگشته است و این 3 میلیارد در واقع 3 درصد از دارایی‌های ایران است که می‌توان به این موضوع نیز به عنوان یکی از دستاوردهای برجام اشاره کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 27 ارديبهشت 1395
نظرات
محمد بن سلمان اکنون محوریت سیاست نفتی سعودی را خود به دست گرفته است. در آپریل گذشته و در جلسه سران اوپک در دوحه قطر، او در آخرین لحظه مداخله کرد و توافقات را بر هم زد.
محمد بن سلمان در سودای صنعت نظامی بوم در اقتصاد بدون نفت!
علی النعیمی

برکناری النعیمی، به طور غیر مستقیم قدرت بیشتری در اختیار پسر شاه سعودی، محمد بن سلمان، نایب ولیعهد، قرار می دهد. «خالد الفالح»، وزیر بهداشت عربستان و رییس سابق شرکت نفت عربستان، آرامکو، جای وزیر نفت 84 ساله را گرفت. در پی ادغام برخی وزارتخانه ها در عربستان، قرار است وزارت نفت هم با نام «وزارت انرژی، صنعت و دارایی های معدنی» به کار خود ادامه دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 8 ارديبهشت 1395
نظرات
رهبر انقلاب، وارد‌کردن اجناسی را که مشابه داخلی دارند،«مطلقاً‌ممنوع»خواندند و افزودند:برخی فروشگاه‌ها مقیدند که جز تولید‌داخلی نفروشند که باید به این انسان‌های با غیرت آفرین گفت.

واردات کالایی که مشابه داخلی دارد مطلقاً ممنوع است/ دور دوم انتخابات اهمیتش کمتر از نوبت اول نیست/ آمریکا با «ایران هراسی» کاری می‌کند بانک‌ها با ایران معامله نکنندبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در آستانه روز کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران، با تجلیل از وفاداری و ثبات قدم جامعه کارگری در قبال انقلاب و نظام، بر «حل مشکلات جامعه کارگری»، «تقویت تولید داخلی»، «ضرورت مقابله جدی با قاچاق کالا» و «ممنوعیت واردات کالاهای دارای مشابه ایرانی» تأکید کردند و با اشاره به ادامه خصومتهای امریکا افزودند: امریکایی های غیر قابل اعتماد، با اصرار بر تحریمهای مختلف ایران تلاش می کنند با ایجاد «ایران‌هراسی»، عملاً در راه تعاملات اقتصادی کشور با خارج، مانع تراشی کنند.

ایشان هچنین با اشاره به انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در جمعه همین هفته، همه واجدان شرایط شرکت در این مرحله را، به حضور در انتخابات فراخواندند.

رهبر انقلاب با تشکر از زحمات و تلاشهای جامعه کارگری کشور و اظهار ارادت نسبت به کارگران، کار و تلاش در جامعه را «ارزش» خواندند و گفتند: هر فردی که در جامعه مشغول کار است؛ اعم از مسئول، وزیر، استاد دانشگاه، دانشجو، طلبه، مدیر و دیگران، به معنای عمومی کلمه کارگر است و در واقع، «تولید ارزش» می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 ارديبهشت 1395
نظرات
جهانگیری می‌گوید پولی که این روزها دادگاه آمریکا رای به بلوکه شدن آن داده با بی‌تدبیری دولت قبل سپرده‌گذاری شده ولی عراقچی تصریح می کند که این پول در سال ۲۰۰۳ یعنی بین سال‌های ۸۲ تا ۸۳ و زمان دولت اصلاحات سپرده‌گذاری شده است.

به گزارش مشرق، دیوان عالی آمریکا بالاخره رای خود را صادر کرد؛ رایی که ایران را به دلیل آنچه دست داشتن در انفجار مقر تفنگداران آمریکایی در لبنان در سال 1983 می خواند، محکوم به پرداخت حدود 2 میلیارد دلار غرامت به خانواده و بازماندگان قربانیان این انفجار می کرد.

انتشار این حکم تنها چندماه پس از اجرایی شدن توافق هسته ای میان ایران و غرب، اما و اگرهای فراوانی را در افکار عمومی ایجاد کرد؛ نگرانی هایی که این احتمال را به وجود آورده بود که احتمالا آمریکایی ها در سال های بعد نیز با چنین راهکارهایی، مانع رسیدن ایران به اهداف اقتصادی پیش بینی شده در برجام برسند.

مسئولان دولت اما واکنش های متفاوتی به این حکم داشتند؛ افکار عمومی از دیپلمات ها درباره ارتباط این حکم و برجام سوال می کردند، اما ظریف و عراقچی معتقد بودند که این حکم با اینکه ناعادلانه است ولی ربطی به برجام ندارد.

در سوی دیگر ماجرا اما معاون اول دولت روحانی قرار داشت که معتقد بود «بی تدبیری دولت قبل باعث شد که آمریکا بتواند این پول را بلوکه کند»

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 25 فروردين 1395
نظرات
مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند که پرده از یک طرح گسترده و بنیادی دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی یا مهار آن، برداشت.

آثار و پیامدهای عقب نشینی گام‌به‌گام در برابر نظام سلطه

به گزارش مشرق، مقام معظم رهبری در بیانات روز اول سال در حرم مطهر رضوی (ع)، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند؛ که پرده از یک طرح گسترده و بنیادی دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی یا مهار آن، کنار زد.

بنا به فرمایش رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی (
مدّ ظلّه العالی)، دشمنان و عوامل سرسپرده داخلی آن‌ها، سعی می‌کنند این منطق را در بین نخبگان جامعه و سپس توسط آنان به افکار عمومی جامعه منتقل کنند که: برای اینکه ما بتوانیم راحت زندگی کنیم؛ بایستی در کشور و نحوه اداره آن، تغییراتی به‌وجود بیاید.

از منظر معظم له، معنای این حرف این است که جمهوری اسلامی از مسائل اساسی‌ای که به حکم اسلام و به حکم برجستگی‌های نظام جمهوری اسلامی به آن‌ها پایبند است، صرفِ‌نظر کند؛ تا دل نظام سلطه را نرم نموده و از سر ترحم، به ملت ایران، گوشه نظری بیاندازند؛ تا اوضاع مردم بهتر شود!!
تعداد بازدید از این مطلب: 1405
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
توکلی‌زاده در نامه‌ای خطاب به محمدرضا عارف نوشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان سال 94 شاهد بزرگی بر دروغ بودن تهمت تقلب در سال 88 است. وقت آن نشده که بطور صریح از امانتداری نظام جمهوری اسلامی دفاع کنید؟

به گزارش مشرق،محمد امین توکلی‌زاده از فعالان سیاسی یادداشتی خطاب به محمدرضا عارف کاندیدای منتخب اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عارف

نماینده منتخب مردم تهران

ضمن تبریک پیروزی جنابعالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق برای شما در خدمت به مردم، سؤالاتی به ذهنمان می‌رسد که انتظار داریم با توجه به سبقه دانشگاهی و تدین شما با پاسخ‌های درخوری مواجه گردیم.

1- در تهران شما اکثریت آرا را کسب نمودید. اما آیا خود را فقط نماینده طرفداران اصلاحات می‌دانید یا براساس قانون خود را نماینده کل مردم می‌دانید؟ به‌صورت صریح‌تر آیا قرار است مطالبات سیاسی حزب خود را دنبال کنید یا اینکه مطالبات واقعی مردم را دنبال خواهید کرد؟

2- به نظر شما چرا حتی رأی‌دهندگان به آقای روحانی هم در تهران حاضر نشدند ب

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
«آلن گودمن» که سابقه جاسوسی علمی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را دارد پس از سفر به ایران و بازدید از پژوهشگاه‌های و دانشگاه‌های کشورمان گفت:«حسن‌نیت به‌شدت زیادی در فضای آموزشی ایران نسبت به آمریکا موج می‌زند! این وضعیت، سنگ بنایی است که می‌توان همکاری‌های جدید آموزشی را بر آن استوار کرد.»

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: رهبر انقلاب در صحبت‌های خود درباره هرگونه رابطه ایران با آمریکا، بارها و بارها نسبت به دو نکته به طور خاص هشدار داده‌اند: مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عدم اعتماد به آن‌ها. اطلاعاتی که سردار سرلشکر دکتر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد، نشان می‌دهد که نه‌تنها نفوذ آمریکایی‌ها و اعتماد به آن‌ها در فضای علمی کشور در شرف ورود به مرحله‌ای تازه است، بلکه ظاهراً برخی مقامات دانشگاهی در کشورمان با مهمان‌نوازی ویژه‌ای که از ایرانی‌ها سراغ داریم، به استقبال تلاش‌های جاسوسان آمریکایی برای براندازی در کشورمان رفته‌اند. سفر هیئتی به ظاهر علمی از آمریکا (که در رأس آن‌ها عضو سابق سازمان سیا قرار داشت) به کشورمان و بازدید آن‌ها از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مهم ایران، باید زنگ خطری باشد که امیدواریم برای دولت به صدا درآمده باشد و یا دست‌کم از این پس به صدا دربیاید.

مهمان‌نوازی ایرانی از جاسوسان آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
رئیس جمهور گفت: آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و سخن و رهنمود برای همه ما دارد.
انتخابات بسیار معناداری در ایران انجام شد/ آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و رهنمود برای همه ما داردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سومین همایش بین‌المللی خودرو که امروز سه‌شنبه (11 اسفند ماه) در محل اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به حماسه 7 اسفند ماه  گفت: از ملت بزرگ ایران برای حضور هوشمندانه در انتخابات تشکر و قدردانی می‌کنم. 

 

وی ادامه داد: انتخابات همواره دمیدن روح جدید در  کالبد جامعه برای حضور و حرکت پرشتاب تر در مسیر توسعه و رفاه جامعه بوده و هست،کشوری که انتخابات و صندوق رای ندارد قطعا پرنشاط و زنده نخواهد بود. 
 
رئیس جمهوری با اشاره به شرایط حساس در منطقه  گفت: ملت ایران در این شرایط خاص به صورت گسترده در انتخاباتی رقابتی سالم شرکت کردند و همانطور که قبل تر گفتیم نتیجه انتخابات و ترکیب مجلس هر طور که باشد دولت خود را موظف به احترام به آن می‌داند.
تعداد بازدید از این مطلب: 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود