آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 180
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 434
بازدید ماه : 419
بازدید سال : 5819
بازدید کلی : 146128

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
روند پیروزی‌های پیاپی ترامپ که با قطعی‌ شدن نامزدی‌اش در حزب جمهوری‌خواه تکمیل شد تا معترضان روحیه آشوب و نافرمانی مدنی را که مدت‌ها در خود نگه داشته بودند، تخلیه و کشورشان را وارد دورانی جدید کنند.

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: پس از آن‌که مشخص شد دونالد ترامپ به احتمال قریب به یقین، نامزد نهایی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا خواهد بود، دوره جدیدی در آشوب‌های خیابانی در این کشور آغاز شد. البته این اعتراضات قبل از موفقیت جدید ترامپ هم وجود داشت و علیه مواضع و اظهارات وی بروز داده می‌شد، اما طی چند روز گذشته و در شهرهایی مانند آلبکرکی به اوج خود رسید و به درگیری شدید با پلیس کشیده شد. با این وجود، تجمع‌های اعتراضی علیه ترامپ را نباید صرفاً یک موضع‌گیری انتخاباتی دانست، چراکه این اقدامات در کنار بالا رفتن آمارهای جرم و جنایت در آمریکا خبر از یک موج جدید از آشوب‌های مردمی و نافرمانی‌های مدنی می‌دهد.

معترضان به ترامپ یا معترضان به آمریکا
موفقیت ترامپ در تصاحب نامزدی جمهوری‌خواهان نقطه عطفی
در تاریخ انتخابات‌های ریاست‌جمهوری آمریکاست

تعداد بازدید از این مطلب: 592
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
عملکرد آژانس های مسافرتی در ماه رمضان همخوانی چندانی با اهداف و چشم اندازهای فرهنگی نظام ندارد و نه تنها در خدمت تقویت ارزش ها و باورها نمی تواند باشد بلکه گاه زمینه ساز تضعیف این ساختار ها نیز می شود.

گروه فرهنگ و هنر مشرق - مسافرت در ماه مبارک رمضان دارای شرایط و احکام خاصی می باشد که موجب می شود مسلمانان با توجه به اضطرار یا ضرورت به آن اقدام کنند. در دین اسلام روزه بر فردی که شرایط مسافر را دارا باشد، از وجوب ساقط می شود  و هیچ تکلیفی بر گردن مسافر نیست مگر با قصد اقامت ده روزه یا بیشتر.

با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان و فصل تابستان شرایط خاصی پیش آمده است. تعطیلی مدارس و دانشگاه ها زمینه سفرهای تفریحی را فراهم کرده اما بحث مسافرت در ماه مبارک و احکام و شرایط آن یکی از موضوعات مهمی است که به عنوان یک مسئله فرهنگی در جامعه مطرح می باشد.

 میزان سفرهای بین شهری در ماه مبارک رمضان، طبق آمارهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور ، کاهش قابل توجهی را نسبت به سال های قبل در ایام مشابه داشته است که نشان از این دارد عموم مردم مسئله روزه داری را به عنوان یک فریضه واجب بر سفرهای تفریحی و غیر ضروری خود ترجیح می دهند اما همچنان با نگاهی به واقعیات جامعه، اخبار قابل توجهی در خصوص میزان سفرهای تفریحی و سیاحتی ایرانیان به شهرهای داخلی و  وکشورهای خارجی به چشم می خورد که در سالهای اخیر  نیز با  رشد قابل تاملی همراه بوده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سردار دهقان در اجلاس وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه:
وزیر دفاع کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران مقابله جدی با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه انسانی می‌داند.

 به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، نشست 3 جانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه ویژه مبارزه با تروریسم در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست راهبردی که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به شرایط بحرانی منطقه که ریشه در سیاست های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای حامی تروریسم دارد، گفت: ایران به عنوان لنگر ثبات و امنیت منطقه و به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در دوران عمر سیاسی با برکت و عزتمندانه خود همواره با تجاوز، اشغالگری، ترور و تروریسم مقابله جدی و تمام عیار داشته و امروز هم مقابله جدی و همه جانبه با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف استقرار ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه و رسالت انسانی می داند.

تعداد بازدید از این مطلب: 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات

به گزارش مشرق، در شرایطی که بازار سرمایه در سال جاری کاملا زیان‌ده بوده، یک روزنامه حامی دولت فاش کرده که در راستای جلوگیری از نزول بیشتر بورس، اقداماتی در جهت شاخص‌سازی در بورس صورت گرفته است.

* آرمان

- دولت بیش از حد منتظر آثار و نتایج برجام مانده است

این روزنامه حامی دولت درباره عملکرد آن نوشته است: به غیر از چند سالی که در طول برنامه سوم توسعه در زمان دولت اصلاحات سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه پتروشیمی انجام گرفت (این امر حداقل باعث شد ما یک پله در ارزش افزوده در نفت و گاز بالاتر گام بگذاریم و به یک تولیدکننده و صادرکننده قابل توجه در حوزه پتروشیمی تبدیل شویم) متاسفانه هیچ اقدام هدفمند و مستمر دیگری در زمینه تولیدات غیرنفتی صورت نگرفت. تقریبا همه دولت‌ها در این زمینه مقصر بودند و حتی در زمان کنونی سیاست‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار، تسهیل شرایط تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش صادرات غیرنفتی منجر شود، شاهد نیستیم. به‌رغم توفیقاتی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای و گشایش‌های بین‌المللی در دولت آقای روحانی صورت گرفت تاکنون در بهبود فضای کسب و کار، مقررات‌زدایی و مساعد کردن فضای اقتصادی کشور اقدامات مناسبی انجام نشده است...

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
مشکل بزرگ و اساسی فرهنگ کشور در همین نکته است که گویی کار بدست کسانی در وادی فرهنگ افتاده که خود را به خواب زده اند و هرچه در گوش ایشان فریاد خطر سر می دهند بیشتر ناشنوا شده و بیشتر به کما می روند.

گروه فرهنگ و هنر مشرق - پس از سخنان رهبری با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و ابراز نگرانی ایشان در باب فرهنگ و مسائل فرهنگی کشور؛ مجلس این دوره با انفعال شدید خود در مواجهه با داوطلبی برای عضویت در کمیسیون فرهنگی، نشان داد که گویی قرار نیست «ولنگاری فرهنگی» که دغدغه و سبب نگرانی رهبر معظم انقلاب است به دست مجلس حل شود. با این وضع این سوال مهم مطرح است که معضل «ولنگاری فرهنگی» باید در چه مقطعی و به دست چه گروهی حل شود؟

روز یکشنبه بود که رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مردم در میان فرمایشاتشان به بیان دغدغه های فرهنگی خود پرداختند و اینگونه ابراز نگرانی خود را به گوش نمایندگان ملت رساندند که: مسئله‌ی فرهنگ، مسئله‌ی مهمی است و در بلندمدت از اقتصاد مهم‌تر است، من در مسئله‌ی فرهنگ احساس یک ولنگاری می‌کنم؛ چه در تولید کالاهای فرهنگی مفید و چه در جلوگیری از کالاهای مضر فرهنگی.

بیانات رهبری خبر از یک قحطی فرهنگی می دهد!

تعداد بازدید از این مطلب: 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
اعتراف بان‌کی‌مون به معامله با دلارهای سعودی:
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای بی‌سابقه حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان را به دلیل فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد و آن را «دردناک‌ترین» تصمیم خود خواند.

 به گزارش مشرق، واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت.

او که امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در ترکیه صحبت می‌کرد، به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد.

وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سلیمی‌نمین گفت: آقای هاشمی در بعضی جاها تحلیل‌های متفاوت و اساسی با امام(ره) دارد و می‌گوید؛ اولین بار که جسارت کردم به امام بر سر بحث بنی‌صدر بود.

به گزارش مشرق، نشست نقد و بررسی کتاب روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی به نویسندگی شیرعلی‌نیا با حضور مؤلف، عباس سلیمی‌نمین و حسن بهشتی‌پور برگزار شد. 

سلیمی‌نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ابتدای این نشست با بیان اینکه نقد چنین اثر ارزشمندی به معنای نادیده‌ گرفتن زحمات تولید این اثر نیست، یادآور شد: این نشست به دلیل پاسداشت و گرامیداشت این زحمات است و قطعاً دوستان مؤلف دنبال این بودند که نظرات منتقدان خود را گردآوری کنند و الان برای بهبود تدوین خود در آثار آینده استفاده کنند.

وی با اشاره به مقدمه این کتاب اظهار داشت: نویسنده در مقدمه تلاش کرده‌ چهره‌ بی‌طرفی از خود ترسیم کند و این‌گونه نشان دهد که به مسائل و رخ‌دادها نگاه بی‌طرفانه داشته، اما این بی‌طرفی در مقدمه کتاب مشهود نیست و در متن کتاب نیز بارها نقد شده، به طوری که می‌توان گفت مولف این مطلب را نادیده گرفته است. 

ماجرای اولین جسارت هاشمی به امام/ هاشمی حاضر نیست انتقاداتی که درباره خانواده‌اش صورت می‌گیرد را بپذیرد
تعداد بازدید از این مطلب: 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

نامزدی یک ایرانی برای ریاست‌جمهوری آلمان/ اقدام جدید آمریکایی‌ها علیه سپاه قدس/ تیراندازی در آبادان و انفجار در سیستان‌وبلوچستان/ افطاری دادن در شهرداری تهران ممنوع شد/ معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال زندانی شدکیهان

گزارش مستند کیهان بازی نفاق جدید را به هم ریخت

گزارش کیهان در افشای پشت پرده بازی محافل رسانه‌ای دولت با حاشیه‌ها و فراموشی وعده‌ها، این محافل را به تب و تاب انداخته است.

کیهان در گزارش «فراموشی وعده‌ها در پیچ و خم حاشیه‌ها» تصریح کرد که ملاقات برادر رئیس جمهور و امثال صفدر حسینی با یک مجرم آزاد شده فتنه 88 یا بزرگ‌نمایی رسانه ای شجریان و اظهار حسرت نسبت به پخش نشدن آواز ربنای شجریان از سوی روزنامه ایران، بازی‌های سرگرم کننده در جهت فراموشی وعده رونق و گشایش اقتصادی به واسطه بستن با کدخدا (آمریکا) است چه اینکه با وجود امتیازهای واگذار شده بی‌شمار در برجام به غرب، کمترین اتفاقی در حوزه اقتصاد و کسب و کار رخ نداده و حالا که مردم در حال مطالبه هستند، افراطیون با امثال شجریان و تاج‌زاده می‌خواهند موضوع و مسئله اصلی را به فراموشی بسپارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 273
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
امروز اگر بی‌بی‌سی جاعل تاریخ انقلاب شده است، زمینه این نفوذ تاریخی و فرهنگی را کسانی فراهم کرده‌اند که خود را در بطن انقلاب و از یاران امام می‌دانند اما امام را در حوزه منافع سیاسی خود تعریف و تحریف می‌کنند.

چه کسانی زمینه خارجی تحریف تاریخی شخصیت امام (رة) را فراهم کردند؟گروه سیاست مشرق - خبرسازی و جعل سند از سوی «بنگاه خبرپراکنی انگلیس» (بی‌بی‌سی)، یکی از مصداق‌های بارز نفوذ است. نفوذی که با تحریف تاریخ و هدف قرار دادن شخصیت والای امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران کلید خورده است. استحاله شخصیت امام و تقلیل امام انقلابی به امام سازشکار از جمله دسیسه‌های رسانه‌ای روباه پیر برای تغییر گفتمان انقلاب اسلامی است. موضوعی که حتی «گری سیک» عضو اسبق شورای امنیت ملی آمریکا نیزبا آن مشکل دارد و با گزینشی و غیر واقعی خواندن بخش‌هایی از گزارش شبکه بی بی سی تصریح می‌کند: « در آن زمان کسی از اظهارات امام خمینی(ره) برداشت ادامه روابط نزدیک با آمریکا را نداشت [1]

تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
با انتخاب آیت الله سیدعلی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب این مسئله مطرح بود که ایشان در کجا مستقر شوند. یک پیشنهاد برای مقر رهبری جماران بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ زمستان سال 58 در آستانه برگزاري اولين انتخابات رياست جمهوري بيماري قلبي بر امام راحل عارض شد و شبانه ايشان را از قم به تهران انتقال دادند و در بيمارستان قلب در خيابان وليعصر(عج) تهران بستري شد. پس از دو ماه بهبود پيدا كرد و پزشكان صلاح نديدند كه امام دوباره در قم اقامت كند و تأكيد نمودند كه در اطراف بيمارستان قلب منزلي براي امام گرفته شود و علاوه بر آن به تشخيص پزشكان الزاماً مي بايست در شمال تهران كه از هواي مناسب برخوردار است سكونت داشته باشند، همراهان امام راحل پس از تحقيق و تفحص موفق به تهيه منزلي مناسب در اطراف بيمارستان نشدند. در نتيجه در خيابان دربند جايي به دست آوردند و تجهيز كردند ولي امام راحل از بدو ورود آنجا را مناسب نديدند. يكي از اشكالات عبارت بود از اينكه هنگامي كه مردم براي ملاقات مي‌آمدند ديدار امام با مردم بسيار فاصله داشت و علاوه بر آن وضعيت ساختمان به گونه اي بود كه با روحيه امام جور نبود، لذا مكرر بر تغيير محل سكونت اصرار تأكيد مي‌ورزيدند و پس از مدتي تهديد كردند كه «اگر برايم منزل مناسبي پيدا نكنيد، به قم مي روم.»

بیت رهبری را چه کسی ساخت

تعداد بازدید از این مطلب: 1410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
جفری دیوید ساکس که خود را مشاور دبیر کل سازمان ملل معرفی می‌کند، در سفری ۲ روزه به ایران آمد و با برخی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و در سایه سکوت از ایران خارج شد. ماجرای سفر دیوید به ایران چیست؟

به گزارش مشرق، «خط نفوذ» از تاکتیک‌های پیدا و پنهان نظام سلطه در مواجهه با اندیشه و تفکر ایستادگی نظام‌های مردمی است که به تناسب انگیزه، مقاومت و پویایی هر نظام مردمی امتداد می‌یابد. تاریخ یک صد سال اخیر از انحراف بسیاری از حرکت‌ها و جنبش‌ها با سناریوی «خط‌نفوذ» مثال‌های فراوانی در سینه دارد.
 
به عبارتی، هراندازه که مقاومت و ایستادگی، همراهی و همدلی توده‌های مردم و یک نظام، پیوسته و منسجم باشد، نظام سلطه،‌ خط نفوذ را به اشکال گوناگون دنبال می‌کند تا شاید یک روزنه‌ای بیابد.
 
امام خامنه‌ای در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت در چهارم شهریورماه 1394 با اشاره به اشکال مختلف نفوذ تاکید کرده‌اند«.....این‌ها درصدد نفوذند. درصدد رخنه‌ کردنند. این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد.  
 
از سفر 2 روزه «جفری دیوید ساکس» که خود را مشاور دبیر کل سازمان ملل معرفی می‌کند، چند روزی می‌گذرد. وی در سفری 2 روزه به ایران آمد و با برخی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد و در سایه سکوت از ایران خارج شد.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سازمان حقوقی ریبریو در گزارشی اعلام کرد: پلیس انگلیس به نظامیان عربستانی روش های مختلف شکنجه زندانیان سیاسی و قتل آنها را آموزش می دهد.

به گزارش مشرق، سند داخلی پلیس انگلیس براساس قانون آزادی اطلاعات نشان داد که شماری از نیروهای پلیس عربستان در دانشکده پلیس انگلیس در زمینه تحقیقات جنایی و استفاده از فناوری جدید شکنجه زندانیان سیاسی آموزش می بینند.

این سازمان اعلام کرد: سند داخلی نشان داد قرارداد طولانی مدت میان دو کشور انگلیس و عربستان و تداوم آن حتی پس از اقدامات وحشیانه مقامات عربستانی در سرکوب انقلاب های بهار عربی 2011 منجر به شکنجه ده ها تن از جوانان تظاهرکننده عربستانی و اعدام آنها شد.

این سازمان افزود: دانشکده پلیس انگلیس به عربستان در زمینه توسعه برنامه های آموزشی خود که در سال 2009 آغاز شد شامل آموزش راه های مبارزه با جرائم الکترونیکی ، تحلیل نوارهای ضبط شده تلفنی و شکستن کد لوح های فشرده کمک کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
این تهدید وجود دارد که مفتی‌های سعودی در جلسه خود در ریاض، فتوایی را علیه سازمان ملل صادر کنند و آن را ضدمسلمان بخوانند، که این به معنای عدم ارتباط شورای همکاری با سازمان ملل و قطع کمک‌های مالی سازمان است.

گروه بین‌الملل مشرق - متحدان بلوک عربستان، بر سر قرار گرفتن ائتلاف عربی به رهبری عربستان در فهرست کودک‌کشی، فشارها را بر دبیرکل سازمان ملل افزایش داده‌اند. ریاض تهدید کرد که نه تنها کمک خود را به برنامه حمایت از فلسطینی‌ها قطع می‌کند، که سایر کمک‌های مالی به سایر برنامه‌های سازمان ملل را هم مورد بازنگری قرار خواهد داد.

تهدید عربستان به قطع کمک مالی، تا صدور فتوی ضد سازمان ملل

روز دوشنبه، سازمان ملل اعلام کرد که حاضر است نام ائتلاف عربی را از فهرست سیاه ناقضان حقوق کودک حذف کند، به شرط آن که یک هیات جهانی به طور مشترک با خود سعودی ها، پرونده قتل کودکان یمنی در جریان تجاوز نظامی ائتلاف سعودی را مجددا مورد بررسی قرار دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
در انتخابات اخیر ریاست مجلس، اصلاح‌طلبان بیش از هر چیز چوب زیاده‌خواهی و تحلیل‌های غیرواقعی خود را خوردند، آنان که تا قبل از انتخابات، آرزوی بازگشت به حاکمیت را در سر می‌پروراندند به‌واسطه موارد مذکور و توهم بالا، سطح و وزن خود را در قامت ریاست مجلس تصور کردند و در نتیجه عارف «بازنده انتخابات با نسبت بسیار زیاد» گردید.

آفتاب یزد: کرباسچی، عبدی و زیباکلام منافق‌اند

گروه سیاسی مشرق - پس از مدت‌ها بحث پیرامون ریاست مجلس، نهایتاً انتخابات ریاست موقت مجلس با پیروزی علی لاریجانی به پایان رسید و در مجموع نیز سه چهارم اعضای هیئت‌رئیسه موقت به فراکسیون ولایت اختصاص یافت؛ در همین رابطه اصلاح‌طلبان که پیش از انتخابات مجلس دچار تشتت آرای جدی در خصوص گزینهٔ ریاست بودند پس از شکست در انتخابات و رو شدن مشت خالی‌شان، هر چه بیشتر اختلافات خود را به معرض نمایش گذاشته‌اند.
تعداد بازدید از این مطلب: 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی معتقد است باید کشورهای سرتاسر دنیا را از این که شهروندان خود را برای تحصیل علوم دینی به ایران بفرستند، برحذر داشت.

گروه جنگ نرم مشرق- اندیشکده «واشنگتن» در قسمتی از جدیدترین گزارش خود با عنوان «نقش‌آفرینی نظامی آمریکا در خاورمیانه بزرگ»، به موضوع «جنگ نرم» آمریکا علیه ایران پرداخت و نوشت: «رهبران جمهوری اسلامی بر این باورند که "جنگ نرم" آمریکا -تلاش برای نفوذ دادن ایده‌ها، ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های بیگانه جهت تضعیف جمهوری اسلامی- خطری بزرگ‌تر از حمله یا تهاجم نظامی برای بقای نظام است».

 

این اندیشکده آمریکایی در همین رابطه پیشنهاد می‌دهد که ایالات‌متحده باید از نگرانی رهبران ایران از هجمه‌های علیه انقلاب، برای تحت فشار قرار دادن تهران و بازدارندگی در برابر آن استفاده کند: «برای این کار، آمریکا باید توانایی جنگ سیاسی خود را شامل فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و تاثیرگذاری، جنگ اقتصادی و عملیات مخفی برای بی‌ثبات‌سازی کشورهای متخاصم مانند ایران تقویت کند. تهدید جنگ نرم و سیاسی می‌تواند مهم‌ترین ابزار در جعبه ابزار سیاست آمریکا در مواجهه با کشورهایی چون ایران باشد». (1)

بخش خصوصی، کانال گسترش ارزش‌های آمریکایی در ایران + سند /// آماده

تعداد بازدید از این مطلب: 326
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی «تجسس» علیه کشورهای منطقه، یکی از مهمترین ابزارهای تل آویو برای تضمین بقایش بوده که نه تنها از داخل سرزمین های اشغالی، بلکه از خارج آن صورت می گیرد.

«دهلک» بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خارج از سرزمین های اشغالیگروه بین‌الملل مشرق - از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی در سرزمین های اشغالی فلسطین، این رژیم تلاش های مستمری را برای تجسس علیه کشورهای منطقه آن هم با استفاده از ابزارها و راه های مختلف انجام داده است.

در این ارتباط امنیتی اطلاعاتی آمریکایی «استراتفور» که به عنوان سازمان سایه‌ آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» شناخته می ‌شود، با انتشار در گزارشی افشا کرد که اسرائیل از کشور آفریقایی «اریتره» به عنوان پایگاهی جاسوسی استفاده می کند.

استراتفور در این خصوص توضیح داد که تل آویو یکی از جزایر کشور اریتره به نام «دهلک» را اجاره کرده و از طریق این جزیره که مشرف به تنگه راهبردی و بسیار مهم «باب المندب» یمن در دریای سرخ است، اقدام به جاسوسی علیه کشورهای منطقه می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
اجزای این طرح در جلساتی سری میان مقامات ارشد سیا و روسای سازمان های جاسوسی همکار سیا در منطقه، پیش از شروع رسمی آتش بس در 27 فوریه (به احتمال قوی در اردن) به بحث گذاشته شد.

گروه بین‌الملل مشرق - در اواسط آپریل، در آستانه شروع مذاکرات میان دولت سوریه و مخالفان مسلح در ژنو، گزارش‌هایی از طرح جدید آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و دستگاه های اطلاعاتی شرکای منطقه‌ای آمریکا در مساله سوریه منتشر شد.

طبق خبرهای منتشر شده، طبق این طرح قرار است اگر آتش بس شکننده میان دولت و به اصطلاح «شورشیان میانه رو» به طور کامل شکسته شود، این گروه‌های مخالف مسلح توسط سیا به تسلیحاتی مدرن‌تر چون موشک‌های ضدهوایی دوش پرتاب مجهز شوند.

این طرح که به «طرح جایگزین» یا «طرح بی»(Plan B) مشهور شده است، با دادن سیستم های ضدهوایی قابل حمل، اجازه مقابله با نیروی هوایی ارتش سوریه و هدف قرار دادن مواضع توپخانه آن را به گروه‌های تروریستی چون جبهه النصره و ارتش آزاد می‌دهد.

هشدار سری واشینگتن به مسکو درباره سوریه
تعداد بازدید از این مطلب: 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
با تصمیم شورای صنفی نمایش قرار است از روز چهارشنبه سه فیلم «ایستاده در غبار»، «ننه نقلی» و «عادت نمی‌کنیم» در سینماهای کشور اکران شود. اما به دلیل آماده نبودن شرایط اکران فیلم «ایستاده در غبار» به تعویق افتاده و در هفته آتی اکران خواهد شد.
حاج احمد متوسلیان فردا نمی‌آیدگروه فرهنگی مشرق- با تصمیم شورای صنفی نمایش قرار است از روز چهارشنبه سه فیلم «ایستاده در غبار»، «ننه نقلی» و «عادت نمی‌کنیم» در سینماهای کشور اکران شود. اما به دلیل آماده نبودن شرایط اکران فیلم «ایستاده در غبار» به تعویق افتاده و در هفته آتی اکران خواهد شد. 

علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره علت تعویق اکران این فیلم گفت: با توجه به شرایطی که سازمان سینمایی درباره فیلم های دفاع مقدس در اختیار دفاتر پخش قرار داد امکان نمایش فیلم برای دفتر فیلمیران مهیا شد اما فروش فیلم «اژدها وارد می‌شود» به گونه ای بود که فکر نمی‌کردیم قبل از اتمام 7 هفته کف فروش فیلم تامین نشود و فیلم تعویض شود به همین دلیل احساس کردیم فرصت برای آماده سازی فیلم و شرایط مناسب برای اکران آن داریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 568
موضوعات مرتبط: نظامی , اجتماعی , تاریخی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
سومين دوره جام پيشرفت بزرگى براى توسعه آن در سراسر اروپا محسوب مى شد. با حضور اكثريت اعضاى يوفا اين بار مسابقات مقدماتى به شكل گروهى برگزار شد و بالاخره آلمان غربى رقابت هاى «قهرمانى اروپا» را به رسميت شناخت. گرچه از صعود به جمع چهار تيم پايانى بازماند.

ویژه‌نامه یورو 2016 مشرق - پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا (یورو 2016) از 21 خرداد ماه در فرانسه آغاز خواهد شد. مسابقاتی سراسر هیجان که 10 استادیوم در شهرهای مختلف فرانسه میزبان آن خواهند بود. این جام بعد از جام جهانی مهیج ترین رقابت فوتبالی جهان در رده ملی محسوب می شود.

این مسابقات برای نخستین بار با 24 تیم برگزار می شود و تیم های حاضر در 6 گروه به رقابت خواهند پرداخت و در پایان مرحله گروهی دو تیم برتر از هر گروه و 4 تیم برتر سوم گروههای ششگانه به مرحله حذفی راه خواهند یافت.

سرویس ورزشی مشرق در ویژه نامه ای به بررسی تاریخچه 14 دوره گذشته جام ملتهای اروپا به صورت مجزا خواهد پرداخت تا علاقه مندان به فوتبال از ناگفته های ادوار این جام آگاه شوند.


تعداد بازدید از این مطلب: 383
موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
معاون وزیر دفاع افغانستان تایید کرد؛
«عبدالجبار قهرمان» کشته شدن سرکرده طالبان افغانستان را در حمله پهپادهای آمریکایی تائید کرد و گفت: از این پس گروه طالبان شاهد اختلافات درونی بیشتری خواهد بود که احتمال می‌رود بنابر این اختلافات طالبان متلاشی شود.

سرکرده طالبان افغانستان کشته شدبه گزارش مشرق، «عبدالجبار قهرمان» معاون وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد «اخترمحمد منصور» رهبر گروه طالبان در نتیجه حمله پهپادهای آمریکایی در خاک پاکستان کشته شده است.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که «اخترمحمد منصور» را در یکی از مناطق دور افتاده پاکستان که در نزدیکی مرز با افغانستان قرار دارد، هدف حمله هوایی بوسیله پهپادهای بدون سرنشین قرار داده است.

پنتاگون همچنین اعلام کرده که تاکنون مرگ این رهبر گروه طالبان را در اثر حملات پهپادهای خود تأیید و یا رد نمی‌کند.

طالبان متلاشی می‌شود


معاون وزارت دفاع افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار ما، کشته شدن رهبر گروه طالبان را قطعی اعلام کرد و گفت: «اخترمحمد منصور» در نتیجه این حمله پهپادهای آمریکایی کشته شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
امروز نزديک به شش ماه پس از اجراي توافق هسته اي ايران هنوز منتظر آن امتيازات است. هنوز ايران نمی‌تواند به صدميليارد دلار دارايی هاي مصادره شده اش در بانک هاي خارجی دسترسی يابد.

به گزارش مشرق، با گذشت شش ماه از اجرای توافق هسته ای ایران، موانع بسیار از جمله تحریم‌های غیر هسته ای آمریکا علیه تهران، این توافق را آسیب‌پذیر و متزلزل کرده است.

بیش از یک دهه در نتیجه تحریم های فلج کننده بین المللی علیه ایران، ورود کالاهای ایرانی به آمریکا ممنوع بود. اما پس از اجرای توافق هسته ای در ماه ژانویه، ناگهان به ایران اجازه داده شد صادرات فرش و پسته معروف ایرانی را از سر بگیرد. ایرانی ها همچنین به دنبال احیای صنعت نفت خود هستند و به زودی به دهها میلیارد دلار درآمدهای نفتی مسدود شده اش نیز دسترسی خواهد یافت که به تقویت اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد. مهمتر این که مقامات آمریکایی به تهران اطمینان داده اند سرمایه گذاری خارجی به این کشور بازخواهد گشت. وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا در سال 2014 به محض تعلیق تحریم های بزرگ ما، دنیا به سمت «‌گفت ایران سرازیر خواهد شد.»

امروز نزديک به شش ماه پس از اجراي توافق هسته اي ايران هنوز منتظر آن امتيازات است. هنوز ايران نمی‌تواند به صدميليارد دلار دارايی هاي مصادره شده اش در بانک هاي خارجی دسترسی يابد. علت: قوانين آمريکا که هنوز در توافق هسته‌اي گنجانده نشده‌اند، هنوز به شدت محدود‌کننده‌اند. تجارت خارجی هنوز تحقق نيافته است زيرا بانک هاي تجاري بزرگ اروپايی و آسيايی درباره نقض ناخواسته تحريم هاي غيرهسته اي آمريکا و مواجه با مجازات هاي سنگين از سوي آمريکا هراس دارند. تهران از اين موضوع عصبانی است و می گويد آمريکا تلاش می‌کند جلوي بازگشت تهران را به اقتصاد دنيا بگيرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
مدیرانی که در مقابله با رکود ناکام مانده‌اند چرا بایستی حقوق چند ده میلیونی و 10 الی 20 برابری در مقایسه با حقوق کارمندان و حقوق‌بگیران دیگر بگیرند؟
فقرنمایی دولت، حقوق‌های چند ده میلیونی مدیران، برجام و دیگر هیچگروه سیاسی مشرق - ماجرای حقوق‌های چند ده میلیونی مدیران دولتی که دومینوی آن با افشای فیش حقوقی مدیران بیمه آغاز شد با هیچ‌یک از افعال دولت یازدهم در قبال مردم همخوانی ندارد. دولت همواره با فقرنمایی اعلام می‌کند که کشور را با نفت 30 دلاری اداره می‌کند و شب واریز یارانه‌های نقدی را مصیبت عظما می‌خواند که هر ماه بدان دچار است اما تنها برای یک مورد برای مدیر خود 48 میلیون در ماه دستمزد واریز می‌کند.

«دولت پول ندارد»؛ این عبارت، ترجیع‌بند سخنان اغلب مسئولان دولتی از سخنگو[1]، وزیر بهداشت[2]، وزیر اقتصاد گرفته تا سایر مدیران است و بر همین اساس موضوع توافق هسته‌ای و برجام برای آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده کشورمان جهت گشایش اقتصادی مطرح شد. حال در دوران پسابرجام گفته می‌شود که بانک‌های اروپایی با کارشکنی آمریکایی‌ها با ایران همکاری نمی‌کنند و هنوز روال به دوران قبل از تحریم بازنگشته است اما شاهد آن هستیم که حقوق چند ده میلیونی جیب مدیران دولتی را پر می‌کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
آمریکا از جنگ جهانی دوم، سیاست دفاعی خود در منطقه اقیانوس آرام را بر پایه استفاده از ناوهای هواپیمابر و زنجیره‌ای از جزایر مجهز به پایگاه‌های هوایی قرار داده است و در حال حاضر جزیره گوام، میزبان پایگاه هوایی Andersen است که بمب‌افکن‌های سنگین آمریکایی را در خود جای داده است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، کشور چین از جمله دارندگان بزرگ موشک های بالستیک با بردهای مختلف به حساب آمده و هر ساله اعتبارات قابل توجهی را برای توسعه و به روز رسانی قوای موشکی خود صرف می کند. عمده موشک های بالستیک چینی با عبارت DF نامگذاری شده اند که بر اساس دو عبارت چینی دان فنگ به معنای "باد شرقی" است.

از حدود یک سال پیش به این طرف، رونمایی از دو مدل موشک های دان فنگ بسیاری پر سر و صدا شده و بازتاب خبری زیادی در دنیا داشته است که یکی موشک دی اف 41 که موشک قاره پیمای جدید چینی ها محسوب شده و دیگری دی اف 26 که منابع خبری غربی از آن به عنوان "قاتل گوام" یاد می کنند.

"قاتل گوام" از آنجا برای رسانه ها جذاب شده است که طی روزهای اخیر، کمیسیون بررسی روابط اقتصادی و امنیتی آمریکا و چین در کنگره آمریکا، با انتشار گزارشی درباره خطرات این موشک برای ارتش امریکا هشدار داده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
یک کارشناس مسایل بین‌المللی با بیان اینکه آمریکا احساس کرده که سیاست تحریم بخوبی جواب داده و الان می‌خواهد این سیاست را نگه دارد، از افزایش ادبیات ضدایرانی در آمریکا سخن گفت.

به گزارش مشرق، فؤاد ایزدی کارشناس مسائل بین‌المللی در گفتگویی پیرامون دستاوردهای برجام طی چند ماه گذشته، با بیان اینکه باید در این رابطه نگاهی منصفانه داشته باشیم، گفت: اینکه بگوییم برجام هیچ دستاوردی نداشته، حرف درستی نیست.

وی ادامه داد: ما در حوزه نفت، بعد از برجام، فروش بیشتری داشتیم اما چون قیمت نفت کاهش پیدا کرده است، شاهد آن تأثیر مثبتی که باید بر اقتصاد داشته باشد نیستیم.

* نفت بیشتر می‌فروشیم و سود کمتر می‌بریم

ایزدی درخصوص دلایل کاهش قیمت نفت نیز اظهار داشت: یکی از دلایل این امر، افزایش ورود تولیدات نفت ایران به بازارهای جهانی پس از برجام است که این افزایش موجب پایین آمدن قیمت شده و در واقع ما اگرچه فروش بیشتری داشتیم اما سود کمتری عاید کشور می‌شود.

این استاد دانشگاه، دستاورد دیگر برجام را رفع شدن مشکلات مبادلات بانکی با برخی از بانک‌های کوچک دانست و افزود: همچنین از حدود 100 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران باید به کشور بازمی‌گشت، حدود 3 میلیارد بازگشته است و این 3 میلیارد در واقع 3 درصد از دارایی‌های ایران است که می‌توان به این موضوع نیز به عنوان یکی از دستاوردهای برجام اشاره کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود