آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 1079
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 1089
بازدید ماه : 5064
بازدید سال : 10464
بازدید کلی : 150773

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 17 مرداد 1395
نظرات
مدیر وقت سیا در اتاق عملیات با اوباما و بایدن رودررو شد و توضیح داد که برنامه به یک‌باره از دستشان در رفته است. بایدن در یکی از جلسات به سبک مشهور خودش عصبانی شد و اسرائیلی‌ها را مقصر دانست.

سرویس جنگ نرم مشرق- یک مستند آمریکایی که چند روز پیش اکران آن به صورت عمومی شروع شده است، نشان می‌دهد که آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس عملیاتی سری برای از بین بردن بخش زیادی از زیرساخت‌های ایران بدون پرتاب هیچ بمبی داشته اند.

در فیلم مستند «روزهای صفر» (Zero Days) که کارگردان آمریکایی، «آلکس گیبنی» آن را تهیه کرده، اطلاعات درباره این عملیات سری با اسم رمز «نیترو زئوس» برای اولین بار افشا شده است. مشرق این مستند را به صورت ترجمه و خلاصه در قالب گزارش ارائه کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
دور دوم از مسابقات رشته کوهستان (عبور از رودخانه) از مسابقات نظامی روسیه، با حضور تکاوران ایرانی صبح امروز برگزار شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 261
برچسب‌ها: عکس/ تکاوران ایران در مسابقات «عبور از رودخانه» روسیه دور دوم از مسابقات رشته کوهستان (عبور از رودخانه) از مسابقات نظامی روسیه، با حضور تکاوران ایرانی صبح امروز برگزار شد , 2 گزارش خطا مطالب مرتبط فیلم/ تیم تک‌تیراندازی ایرانی در مسابقات نظامی روسیه تصاویر روز/ از حیوان ناشناخته در ایران تا ماموت ۳۹هزار ساله ژاپنی عکس/ تکاوران ایرانی در مسابقات کوهستان در روسیه جدیدترین تصاویر از تکاوران ایرانی در مسابقات نظامی 2016 روسیه عکس/ سقوط بالگرد نظامی روسیه در جنوب ادلب عکس/ رژه جشن نیروی دریایی روسیه عکس/ مراسم افتتاحیه مسابقات نظامی ۲۰۱۶ روسیه عکس/ افتتاحیه مسابقات تانک بیاتلون با حضور تیم ایران عکس/ حضور تکاوران ارتش و سپاه در مسابقات روسیه عکس/ تکاوران ایران در مسابقات «عبور از رودخانه» روسیه دور دوم از مسابقات رشته کوهستان (عبور از رودخانه) از مسابقات نظامی روسیه، با حضور تکاوران ایرانی صبح امروز برگزار شد , 2 گزارش خطا مطالب مرتبط فیلم/ تیم تک‌تیراندازی ایرانی در مسابقات نظامی روسیه تصاویر روز/ از حیوان ناشناخته در ایران تا ماموت ۳۹هزار ساله ژاپنی عکس/ تکاوران ایرانی در مسابقات کوهستان در روسیه جدیدترین تصاویر از تکاوران ایرانی در مسابقات نظامی 2016 روسیه عکس/ سقوط بالگرد نظامی روسیه در جنوب ادلب عکس/ رژه جشن نیروی دریایی روسیه عکس/ مراسم افتتاحیه مسابقات نظامی ۲۰۱۶ روسیه عکس/ افتتاحیه مسابقات تانک بیاتلون با حضور تیم ایران عکس/ حضور تکاوران ارتش و سپاه در مسابقات روسیه ,
موضوعات مرتبط: نظامی , سرگرمی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
بد عهدی آمریکا در قضیه «برجام» و حضور پرجنایتش در تحولات منطقه، همگی گویای آن است که باید بیش از گذشته آمریکا را «شیطان بزرگ» دانست و از آن تبری جست و با آن خصومت ورزید.

سرویس سیاست مشرقرهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر قشرهای مختلفی از مردم درباره نقض عهد آمریکا فرمودند: امروز حتی مسئولان دیپلماسی و کسانی که در مذاکرات حضور داشته‌اند، این واقعیت را تکرار می‌کنند که آمریکا نقض عهد می‌کند و در ورای زبان چرب و نرم خود، به مانع تراشی و تخریب روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها مشغول است.

تعداد بازدید از این مطلب: 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
معمار تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در وزارت خزانه‌داری آمریکا که اکنون مسئول حقوقی بانک غول‌پیکر «اچ‌اس‌بی‌سی» انگلیس شده است، می‌گوید این بانک به‌رغم تعلیق تحریم‌های هسته‌ای، هیچ‌گونه برنامه‌ای برای ورود به بازار ایران ندارد.

سرویس جهان مشرق- یک سال از توافق هسته‌ای میان ایران و 1+5 گذشت و طبیعتاً بعد از گذشت یک سال نتایج این توافق باید برای هر دو طرف ملموس باشد. پیش از امضای سند برجام در تاریخ 23 تیر 94، و در جریان مذاکرات، اظهارات ضد و نقیض از هر دو طرف شنیده می‌شد، تا جایی که هر یک از طرفین می‌گفت ابتدا طرف دیگر تعهدات خود را انجام خواهد داد و سپس ما شروع به اجرای تعهداتمان خواهیم کرد. در کنار این اظهارات ضد و نقیض، عبارت‌هایی مانند «روز توافق»، «روز پذیرش»، «روز اجرا»، و غیره نیز مطرح شد که نتیجه‌ای جز سردرگم شدن مردم نداشت.

حساب‌های خالی و قراردادهای امضانشده؛ سهم ایران از فواید برجام/ مانور آمریکایی برای شانه خالی کردن از تعهدات برجامی/ تعهداتی که انجام دادیم و فایده‌هایی که نبردیم/ چگونه آمریکا با وضع تحریم‌های غیرهسته‌ای برجام را بی‌اثر می‌کند/ چرا «معمار تحریم‌های ضدایرانی» از تجارت بانکش با ایران می‌ترسد/

مذاکرات هسته‌ای عملاً میان تهران و واشنگتن بود؛ بنابراین اگر بعد از عمل ایران به تعهداتش، توافق هسته‌ای به دلیل عهدشکنی طرف مقابل به شکست بینجامد، جز آمریکا را نمی‌توان در این‌باره مقصر دانست

تعداد بازدید از این مطلب: 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: در موضوع هسته‌ای اینطور نیست که ایران انتخاب دیگری ندارد و دست ایران بسته باشد؛ اینگونه نیست و حتما متناسب با منافع خودش عمل می‌کند.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر ولایتی در صفحه اینستاگرام خود تصویری  از مصاحبه با شبکه بین‌المللی المیادین در روز پنجشنبه 14 مرداد ماه و چکیده‌ای از برخی مباحث مطرح شده در این مصاحبه را منتشر کرد.

وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی در ارتباط با کودتا در ترکیه و حمایت برخی از کشورهای به ظاهر متحد این کشور از کودتاچیان گفت: جمهوری اسلامی ایران به سرعت در حمایت از دولت قانونی این کشور موضع‌گیری کرد چراکه با هرگونه کودتا و اعمال خشونت در هر کجا علیه دولت‌های قانونی و روند دمکراسی مخالف هستیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با انتقاد از کسانی که می‌گویند حداقل دستاورد برجام برداشتن سایه جنگ از سر ملت ایران است، گفت: سایه جنگ هیچ‌گاه بر سر ملت ایران نبوده است

به گزارش مشرق، محمد کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با انتقاد از کسانی که می‌گویند حداقل دستاورد برجام برداشتن سایه جنگ از سر ملت ایران است، گفت: سایه جنگ هیچ‌گاه بر سر ملت ایران نبوده است که آقایان ادعا می‌کنند سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه، قدرت نظامی و هوشیاری مردم هیچ‌گاه به دشمن اجازه آمادگی برای حمله نظامی به ایران نداده است، تصریح کرد: اینکه آقایان نمی توانند دستاوردی برای برجام بگویند و مجبور می‌شوند متوسل به دستاوردهای سلبی شوند، نمی‌تواند برای مردم قابل قبول باشد؛ آقایان به جای اینکه پاسخ دهند چرا تحریم‌ها برداشته نشده است و چرا برجام تاثیری در اقتصاد کشور و معیشت مردم نداشته است، مدعی می‌شوند که سایه جنگ و حمله نظامی را از سر مردم برداشته‌اند، توهین به مردم است.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
هر چند کنترل و مهار ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی وجود داشته است، اما استراتژی اخیر مهار ایران واجد این ویژگی است که همکاری و همراهی بازیگران منطقه‌ای را بیشتر طلب می‌کند.

به گزارش مشرق، احمد رشیدی نژاد - تا پیش از انقلاب (1979.م) "دکترین نیکسون" مهمترین محور نزدیکی ایران و عربستان به حساب می‌آمد که بر پایه آن قدرت‌های منطقه می‌بایست مسئولیت تامین امنیت مناطق خویش را بویژه در برابر نفوذ کمونیست بر عهده می‌گرفتند.

هر چند در آن برهه از زمان در قیاس با ایران عربستان قدرتی به حساب نمی‌آمد، با این وجود پاره‌ای مسائل همچون تقویت جبهه میانه رو اعراب (در برابر جبهه جمال عبدالناصر) و نیز ممانعت از هژمونی احتمالی شاه ایران بر منطقه، موجب شد تا آل‌سعود از موقعیت به وجود آمده بعنوان فرصتی به جهت تحکیم موقعیت خود و قرارگیری در دکترین دو ستونه نیکسون بهره مند گردد.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه ازنظر سیاسی وامنیتی آشفته است و در وضعیت ژله ای قرار دارد، رفتاربرخی کشورهای همسایه که زیگزاگی و توطئه آفرین بوده،اما رفتار ایران سنجیده و عاقلانه بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی؛ علی لاریجانی ر دیدار با اعضای خانه مطبوعات استان قم با تبریک میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت و نیز روز خبرنگار گفت: لازم است آقای دانش به عنوان معاون مطبوعاتی اداره کل ارشاد قم جلسات مستمری را برگزار کرده و اصحاب رسانه و مطبوعات را دعوت کند تا مشکلاتشان را درمیان بگذارند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی به مشکلات بیمه خبرنگاران اشاره کرد و گفت: گام هایی برای رفع مشکل بیمه خبرنگاران برداشته شده؛ هرچند ممکن است در این باره معذوراتی وجود داشته باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
کارگردان مستند زندگی بابا رجب دل‌نوشته‌ای برای جانباز شهید حاج رجب محمدزاده نوشت.

به گزارش مشرق، «حمید یادروج» تهیه‌کننده و کارگردان مستند «پسر را ببین، پدر را تصور کن» و دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم به مناسبت شهادت حاج رجب محمدزاده (بابا رجب) یادداشتی به شرح زیر نوشت:

دو سال پیش بود، درست در مهرماه سال 1393. وقتی که سردبیر خبرگزاری، عکس جانبازی را به من نشان داد و پیشنهاد داد از او فیلمی بسازم. پذیرفتم اما دلم نپذیرفته بود. نمی‌دانستم مواجهه با این شخصیت چطور خواهد بود؟ نمی‌دانستم خوب می‌شود یا بد؟ راستش را بخواهید تکلیفم با خودم روشن نبود؛ بگذارید صریح‌تر باشم، کمی ترس هم داشتم. دروغ نگویم از بزرگمرد اسطوره‌ای کشورم می‌ترسیدم. اما بالاخره ته دلم را صاف کردم و گفتم این مستند را می‌سازم.

خیلی زود کارهای مقدماتی سفر با حمایت مدیرعامل و سردبیر انجام شد. دیگر درنگ نکردم، دو روز بعد به همراه همکارم مشهد بودیم. در طول سفر مدام به ساخت این مستند فکر می‌کردم و هر بار ایده‌ای به ذهنم می‌رسید تا اینکه تصمیم گرفتم روی نگاه‌های مردم تمرکز کنم.

تعداد بازدید از این مطلب: 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
مادر شهيد بهمن محتشمي از شهداي عمليات مرصاد؛
اين رزمنده كه همچون جوانان هم نسلش دل درگرو مهر حضرت امام داشت، با فرمان ايشان براي حضور در جبهه‌ها، مجدداً رخت رزم پوشيد و در عمليات مرصاد نيز شركت كرد، در حالي كه دانشگاه را نيمه كاره رها كرده بود. توران كاظميان مادر شهيد پس از گذشت سال‌ها همچنان با ذوق از بهمن و خاطراتش صحبت مي‌كند.

به گزارش مشرق، عمليات مرصاد در آخرين سال جنگ، آخرين حربه‌هاي صدام براي فشار به ملت ايران بود. عملياتي كه اين بار نه به دست ارتش بعث، بلكه توسط منافقين عليه كشورمان انجام شد.
 
اين عمليات در اولين روزهاي مرداد سال 1367 انجام گرفت و پس از دو روز درگيري درنهايت رزمندگان كشورمان بر منافقين پيروز شدند. شهيد بهمن محتشمي يكي از نيروهايي بود كه در اين عمليات به شهادت رسيد. محتشمي كه يك بار در سال 61 به عنوان سرباز عازم جبهه شده بود چند ماه مانده به پايان خدمتش در منطقه اسلام‌آباد غرب جانباز شد.
 
اين رزمنده كه همچون جوانان هم نسلش دل درگرو مهر حضرت امام داشت، با فرمان ايشان براي حضور در جبهه‌ها، مجدداً رخت رزم پوشيد و در عمليات مرصاد نيز شركت كرد، در حالي كه دانشگاه را نيمه كاره رها كرده بود. توران كاظميان مادر شهيد پس از گذشت سال‌ها همچنان با ذوق از بهمن و خاطراتش صحبت مي‌كند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس کمیته مستندسازی جنایت‌های اشغالگران در یمن تاکید کرد که سعودی‌ها قصد دارند با ایجاد فتنه مذهبی و به راه انداختن جنگ سنی و شیعه خود را از جنگ جاری در یمن خارج کنند.

به گزارش مشرق، "یوسف مجمل الحاضری" رئیس ستاد مستندسازی جنایت‌های اشغالگران در یمن  به آخرین جنایت‌های اشغالگران سعودی در یمن اشاره کرد و در این خصوص گفت: نیروهای ائتلاف سعودی به رهبری آمریکا از اولین لحظه اعلام آتش بس از سوی سازمان ملل که 90 روز پیش و با آغاز گفتگوهای صلح در کویت اعلام شده بود تا به امروز اقدامات تجاوزکارانه خود را پی گرفته و هرگز آنها را متوقف نکرده بلکه بر شدت جنایت‌های خود افزوده است.

وی ادامه داد: اشغالگران گمان می‌کنند با شدت بخشیدن بر اقدامات جنایتکارانه می‌توانند یمنی‌ها را از پای درآورده و مانع دفاعشان از یمن شوند. در همین راستا نیروهای متجاوز به واسطه جنگنده‌ها و مزدوران داخلی خود دست به جنایت‌های فراوانی در مناطق مختلف یمن به خصوص در استان تعز و روستاهای آن همچون الصراری زدند.

تعداد بازدید از این مطلب: 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
این اعتراضات در حمایت از قذافی، این قابلیت را دارد که به جنبشی ملی علیه انقلاب 2011 تبدیل شود، دست کم به این خاطر که شمار فزاینده‌ای از مردم لیبی عمیقا از انقلاب سرخورده می‌شوند.

سرویس جهان مشرق - وقتی ناتو در 2011 قذافی را کشت و کشورش را مورد تاخت و تاز قرار داد، امیدوار بود که «جنبش جماهیر لیبی» که قذافی رهبر آن بود، بمیرد و برای ابد دفن شود. حال، پسر قذافی از زندان آزاد شده و جنبش جماهیر که در حال اوج گیری دوباره است، از او همچون قهرمان استقبال می کند.

روح قذافی: بازگشت «جماهیر» به لیبی

تعداد بازدید از این مطلب: 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
برخی تحلیلگران بین‌المللی تلاش دارند تحولات حلب و پیشروی‌های ارتش سوریه و متحدانش در این شهرها در نتیجه تفاهم آمریکا و روسیه ارزیابی کنند.

ارتباط مذاکرات روسیه و آمریکا با تحولات حلب/ شرط مسکو برای عملیات مشترک در سوریه

سرویس جهان مشرق - جنگ سوریه با محاصره حلب و آزادی احتمالی آن وارد مرحله سرنوشت سازی شده است. عرصه میدانی سوریه این روزها بیش از پیش به نفع محور مقاومت دنبال می‌شود. نیروهای مقاومت فشارها برای تحقق پیروزی‌های جدید در معادلات میدانی و سیاسی را افزایش داده‌اند.
 
تحولات این روزهای  حلب را می‌توان در راستای این اقدامات توصیف کرد، تحولاتی که سیدحسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان معتقد است اهمیت آن تنها در ارتباط با بحران سوریه نیست، بلکه اوضاع حلب می‌تواند تحولات منطقه‌ای و معادلات و پروژه‌های آنها را تحت تاثیر قرار داده و رویاهای برخی طرف‌های داخلی و بین‌المللی را به کابوس بدل کند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همه تروریست‌هایی که از موصل عراق و رقه سوریه برای ایجاد ناامنی در کشور فرستاده بودند، شناسایی و دستگیر شده‌‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به سوریه سفر کرده است، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ایران تروریست‌هایی را که از موصل و رقه برای ایجاد ناامنی در ایران فرستاده شده بودند، بازداشت کرده است.

وی همچنین گفت: در داخل خاک اردن پایگاه‌هایی هست که تحت نظارت آمریکا بوده و هدف از این پایگاه‌ها فعال کردن جبهه جنوب سوریه است. «اشتون کاتر» وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری کشورش قصد دارد جبهه جنوب سوریه را فعال کند.

بروجردی در مورد نشست اخیر منافقین در پاریس گفت: نشست منافقین در پاریس که مسئولی از عربستان سعودی و مسئولانی از اراضی اشغالی فلسطین در آن شرکت داشتند، نشست کسانی بود که از نظر سیاسی شکست خورده‌اند.

تعداد بازدید از این مطلب: 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
برنامه بلندمدت غنی‌سازی و تحقیق و توسعه غنی‌سازی ایران دربرگیرنده محدودیت‌های عمده‌ای بر تعداد و نوع سانتریفیوژهایی است که این کشور می‌تواند در ۱۳ سال نخست پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک بسازد و به کار بگیرد.

 به گزارش مشرق، مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی (ISIS) در مطلبی می‌نویسد:‌ آسوشیتدپرس اخیراً به برنامه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه غنی‌سازی ایران که به عنوان بخشی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) مورد مذاکره قرار گرفته بود، دست یافته است. این برنامه بخش اساسی محدودیت‌های مندرج در برجام بوده، اما علنی نشده است. به باور ما آسوشیتدپرس خدمت عمومی ارزشمندی انجام داده و این برنامه نباید محرمانه باشد. برنامه مزبور شامل رشد مورد انتظار برنامه سانتریفیوژهای ایران در طی سال‌های نهم تا سیزدهم پس از اجرای برجام است.
تعداد بازدید از این مطلب: 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 15 مرداد 1395
نظرات
سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه کشورش بزرگ‌ترین متضررین از بحران سوریه بوده است، تأکید کرد: موضع ترکیه درقبال رئیس‌جمهوری سوریه تغییری نکرده است.

به گزارش مشرق به نقل از «رای الیوم»، «ابراهیم کالن» سخنگوی رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرد: کشورش روسیه را شریک خود در ایجاد راهکاری برای حل و فصل بحران سوریه می‌داند.
 
کالن گفت: «ما همیشه دنبال شیوه‌ای برای همکاری با روسیه درباره این موضوع بودیم. ما چشم امید به آینده داریم و خواهان همکاری فوری با روسیه برای تضمین روند انتقال سیاسی در سوریه هستیم.»
 
کالن متذکر شد: روسیه و ترکیه در پاییز 2015 نشستی در «سوچی» و سپس در مسکو بری بررسی درباره احیای ثبات در سوریه، برگزار کردند.
 
وی با اشاره به اینکه بحران سوریه بر تمامی منطقه و همچنین بر امنیت و ثبات جهانی خطراتی دارد، گفت: «کشور ما یکی از بزرگ‌ترین زیان دیدگاه از بحران سوریه است و از این‌رو دنبال راه‌حلی فوری و پایدار برای آن هستیم. ولی تاکنون دستیابی به مرحله‌ای که روزنه‌ای امید برای حل سیاسی در سوریه باشد، حاصل نشده است.»

تعداد بازدید از این مطلب: 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
ماجرا چیست که دستگاه دیپلماسی سعی می‌کند در برابر دیپلماسی تهاجمی سعودی‌ها واکنش‌های ظاهرا متمدنانه نشان دهد؟ آیا این امر صرفا می‌تواند نشانه یک تاکتیک دیپلماتیک باشد یا امری دیگر؟

به گزارش مشرق، در عالم سیاست بین‌الملل، اگرچه سیاست‌مداران و سیاست‌هایشان گونه‌های مختلفی دارند اما در یک نوع تقسیم‌بندی، دو گونه سیاست خارجی بیشتر وجود ندارد: «سیاست خارجی متمایل به حفظ وضع موجود در عرصه بین‌الملل» و «سیاست خارجی تجدیدنظر طلب».

سیاست خارجی متمایل به حفظ وضع موجود که از آن می‌توان تسامحا به‌عنوان سیاست خارجی «محافظه‌کار» یاد کرد، خود را با نظم‌های سیستمی و زیرسیستمی تطبیق می‌دهد. در این نوع سیاست خارجی، نظم بین‌المللی که برآمده از اراده قدرت‌های بزرگ بین‌المللی است، به‌عنوان یک اصل پذیرفته می‌شود و زیرسیستم‌های این نظم هم که نظم‌های منطقه‌ای هستند، بالطبع و به‌تبع، پذیرفته می‌شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 13 مرداد 1395
نظرات
مشاور وزیر امور خارجه گفت: موشکهایی که حزب‌الله لبنان درسال 2006 در جنگ با اسرائیل از آنها استفاده کرد را اسد در اختیار آنها گذاشته بود و حتی ایران در سوریه کارخانه سوخت موشکی ایجاد کرد.

 به گزارش مشرق، حسین شیخ‌الاسلام مدیرکل سابق امور بین‌الملل مجلس و مشاور فعلی محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، که سفیری جمهوری اسلامی ایران، قائم‌مقامی وزارت امور خارجه را  در کارنامه فعالیت خود دارد به سئوالاتی پاسخ داد که مشروح این مصاحبه به شرح زیر است:

 شما حدود 8 سال مدیر کل امور بین الملل مجلس بودید در این دوران مهمترین اقدامی که در این اداره کل اتفاق افتاد چه بود؟

تعداد بازدید از این مطلب: 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
سفر ژنرال بازنشسته و مشاور امنیت ملی همسایه شرقی به ایران علاوه بر اینکه در پاسخ به سفر سال گذشته شمخانی همتای ایرانیِ وی انجام می‌شود، بی‌ارتباط با تحولات ماه‌های اخیر نیست.
سرویس جهان مشرق- سپهبد ناصرخان جنجوعه (جنجوعا) مشاور امنیت ملی نخست‌‌وزیر پاکستان امروز برای دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شد.
 
سخنگوی نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به دعوت تهران از جنجوعه اظهار داشت: ایران کشور دوست، برادر و همسایه پاکستان است و سفر مشاور امنیت ملی دولت اسلام‌آباد به این کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کلیددار امنیت پاکستان در تهران
 

جنجوعه که از دانشگاه دفاع ملی پاکستان مدرک علوم سیاسی دارد، پاییز سال گذشته پس از نزدیک 40 سال خدمت در ارتش به منصب فعلی راه یافته است. در این سفر علاوه بر دیدار با شمخانی همتای ایرانی و مقامات عالیرتبه، برای ملاقات با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، برنامه دارد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1057
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
میزان و کیفیت حضور مستشاران خارجی در عراق نشان می‌دهد که بیشترین تعداد نیروی خارجی با ۶۵۰۰ نیرو متعلق به آمریکاست.

 به گزارش مشرق، عراق در مبارزه با داعش وارد مرحله سرنوشت ساز نبرد آزاد سازی موصل شده است. طی دو سال گذشته داعش شهرهای زیادی را از دست داده که این مهم با تلاش ارتش این کشور و نیز نیروهای حشد شعبی میسر شد.

در این بین و پس از اشغال عراق توسط آمریکا و نیز پس از حمله داعش و تشکیل ائتلاف مبارزه با داعش شاهد حضور نظامیان خارجی در این کشور بوده‌ایم که برخی از آنها با دعوت رسمی دولت بغداد و برخی نیز بدون دعوت آمده‌اند. بخشی از گزارش زیر از سوی سایت «شفق نیوز» استخراج شده که به تعداد و کیفیت حضور نیروهای نظامی خارجی در عراق می‌پردازد. البته باید گفت که تعداد آنها و نحوه حضورشان از سوی مقامات مسئول عراقی تایید یا تکذیب نشده است.

پس از ورود داعش و کمبود امکانات عراق در همه زمینه‌ها جهت مقابله با این گروه تروریستی، مسئولان کشور عراق از هرگونه کمک جهت مبارزه با داعش استقبال کردند. براساس پژوهش‌ها و تحقیقات میدانی به نظر می‌رسد نیروهای 14 کشور با قالب‌های مختلف نظامی و مشاوره‌ای در حال فعالیت در کشور عراق هستند. این کشورها عبارتند از: آمریکا، انگلیس، ایران، استرالیا، بلژیک، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اسپانیا، روسیه و ترکیه.

1 – آمریکا: گفته می‌شود که نیروهای نظامی ایالات‌ متحده با عنوان‌های مختلف در 6 پایگاه حضور فعال دارند این پایگاه‌ها عبارتند از: الأسد، الحبانیة (غرب عراق)، عین کاوه، دهوک در اقلیم کردستان، الرستمیة و المطار در بغداد. پیش بینی می‌شود تعداد نیروهای نظامی آمریکا با حضور 560 نیرویی که به زودی به عراق اعزام می‌شوند به 6500 نفر برسد که در دو قالب مستشاری و نیروهای جنگی در حال فعالیت هستند. آمریکا در این حضور از تسلیحات سنگین نیز بهره می‌برد. 80 جنگنده اف 16 و اف 18، چند هلی کوپتر آپاچی و 4 هلی کوپتر شینوک بخشی از این تسلیحات به شمار می‌روند.

تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
دو اتفاق اساسی باعث شد العبادی اولویت حمله را از موصل به فلوجه تغییر دهد. اتفاق اول انفجار بزرگی بود که آوریل گذشته در بغداد ایجاد شد. رسانه‌های عراقی اعلام کردند منبع انفجار از شهر فلوجه بود. اتفاق دوم بحران سیاسی عراق بود.

با آزادسازی فلوجه شاهراه ارتباطی محور مقاومت دوباره فعال شد/ چرا اولویت حمله از موصل به فلوجه تغییر کرد

سرویس جهان مشرق - تحلیلگران مسایل راهبردی منطقه، آزاد سازی فلوجه را باعث راه اندازی مجدد شاهراه ارتباطی محور مقاومت از ایران تا بغداد به فلوجه و سوریه می دانند. شاید بتوان گفت مهم ترین دستاورد و امتیاز آزاد سازی فلوجه، ایجاد امنیت برای این محور استراتژیک بود که می تواند ارتباط کم هزینه و زمینی بین محورهای مقاومت منطقه ای از ایران گرفته تا عراق و سوریه و لبنان را مهیا کند.
 
قطع ارتباط تروریست ها در منطقه فلوجه در عین حال اتوبان استراتژیک تروریست ها برای رسیدن به پایتخت عراق برای انجام حملات تروریستی را مسدود کرد. همچنین نزدیکی و ارتباط مرزی منطقه فلوجه با مرزهای اردن و عربستان باعث شده بود این کشورها به راحتی بتوانند از مناطق مذکور برای ارائه کمک های لوجستیک، انسانی و تسلیحاتی به تروریست ها در سوریه و عراق استفاده کنند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: برنامه موشکی ایران به آمریکا و دیگر کشورها ارتباط ندارد و هیچ کشوری اجازه ندارد برای برنامه موشکی جمهوری اسلامی تصمیم گیری کند.

به گزارش مشرق، سردار حسین دهقان طی سخنانی در یادواره شهدای 3 شهرستان نهاوند، تویسرکان و همدان اظهار داشت: بحث برجام و قطعنامه 2231 امروز مبنای اقدامات ظاهری برخی کشورها قرار گرفته است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: در آنجا هیچ تعهدی و هیچ پذیرشی حتی مشروط اعلام نشده که مبنای آن توقف برنامه دفاعی ایران باشد.

دهقان گفت: بنابراین بحث موشکی ایران بهانه جویی هایی است که آنها انجام می دهند که هدفشان تبلیغ در حوزه داخلی با نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: همچنین بهانه جویی های این کشورها پاسخی به خواسته دولت های مرتجع عرب به سرکردگی عربستان و رژیم صهیونیستی است.

دهقان با بیان اینکه کشورهای مختلف در طول زمان تجربه کردند که ملت ایران هر آنچه که منافع اش اقتضا کند آنرا عمل می کند و بابت آن هم هزینه های لازم را متحمل می شود، گفت: در تمامی دنیا این را می دانند و تجربه کرده اند که طرف پیروز همواره ملت ایران بوده است.


وی تاکید کرد: نظام اسلامی تعیین کننده امنیت و منافع ملی است و در زمینه نحوه دفاع از امنیت ملی نظام تصمیم می گیرد لذا آنچه اقتضا کند متناسب با تهدید متحمل تهیه کرده و محدودیت نیز قائل نیستیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 401
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 5 مرداد 1395
نظرات
استراتژیست‌های نظامی چین صادرات تسلیحات به ایران را به عنوان راهی برای قادر ساختن این کشور برای مقابله با آمریکا در منطقه عنوان می‌کنند. بنابراین سپاه می‌تواند تهدیدات بزرگ‌تری را علیه آمریکا ایجاد کند.

سرویس جنگ نرم مشرق- توافق‌هسته‌ای و فصل جدید روابط ایران با دیگر کشورهای جهان از زمان شکل‌گیری این توافق، به یکی از بحث‌های جدی اندیشکده‌ها و مراکز مطالعاتی تبدیل شده است. در یکی از جدیدترین تحقیقات مربوطه، بخش مطالعاتی - تحقیقاتی دانشگاه دفاع ملی وابسته به ارتش آمریکا، گزارشی تحت عنوان «بروز مشکلات بدون اتحاد: روابط ایران و چین پس از توافق هسته‌ای» منتشر کرده است.

 

روابط ایران و چین پس از توافق هسته‌ای
گزارش دانشگاه دفاع ملی آمریکا با عنوان: بروز مشکلات بدون اتحاد: روابط ایران و چین پس از توافق هسته‌ای

تعداد بازدید از این مطلب: 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
تحلیل‌های مختلفی از کودتای ترکیه منتشر شده اما کمتر گزارشی به Real Time journalism (ژورنالیسم به‌هنگام) اشاره کرد که چگونه اردوغان به کمک آن توانست ابتکار عمل را از دست کودتاگران بگیرد.
سرویس جنگ نرم مشرق- چند روز از کودتای ناموفق ارتش در ترکیه می‌گذرد و تحلیل‌های مختلفی در رابطه با آن در رسانه‌های داخلی و خارجی مبنی بر ساختگی بودن این کودتا توسط اردوغان و یا واقعی بودن این کودتا توسط ارتشی‌ها یا طرفداران فتح‌الله گولن (رهبر مخالفان اردوغان) که تایید آمریکا را به همراه داشته، ارائه شده است. گزارش‌های متعددی نیز از نحوه کودتا و همچنین عوامل مختلف در شکست این کودتا مخابره شد؛ اما در اتفاق‌های پرسرعت چند ساعته آن شب در ترکیه، نقش استراتژیک ماهیت رسانه مغفول ماند که چگونه Real Time journalism یاLive journalism   (ژورنالیسم به‌هنگام یا زنده) می‌تواند در نبردها یک طرف را پیروز و طرف دیگر را شکست دهد.
 
 

Real Time journalism یاLive journalism   (ژورنالیسم به‌هنگام یا زنده) می‌تواند در نبردها یک طرف را پیروز و طرف دیگر را شکست دهد

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
فاصله بین سال‌های 2006 تا 2016 فرصت خوبی برای حزب‌الله بود تا بتواند توان تسلیحاتی خود را تقویت کند، این چیزی است که صهیونیست‌ها از آن تحت عنوان «آرامش وحشت» نام می‌‌برند.

معادلات 10 ساله حزب‌الله و رژیم صهیونیستی/ برآورد واقع‌گرایانه از توانمندی‌های متقابل

سرویس جهان مشرق - فاصله زمانی بین سال‌های 2006 تا 2016 فرصت خوبی برای حزب‌الله لبنان بود تا بتواند ناوگان تسلیحاتی و نظامی خود را برای تقابل احتمالی آینده با رژیم صهیونیستی تقویت کند، این چیزی است که صهیونیست‌ها از آن تحت عنوان آرامش وحشت نام می برند. اسرائیلی‌ها معتقدند که هر اندازه این فاصله زمانی بیشتر طول بکشد، مقابله با حزب‌الله لبنان برای بازگرداندن موازنه ‌های قدرت به واپسین سال‌های هزاره گذشته میلادی مشکل‌تر خواهد بود.
 

البته در فاصله این سال‌ها، غرب و محور متخاصم با مقاومت منطقه ای سعی کردند از طریق فضای داخلی و بین‌المللی موانع زیادی را در مسیر افزایش توانمندی‌های مقاومت لبنان تدارک ببینند. استفاده از برگه دادگاه بین‌المللی رفیق حریری و تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی برای خلع سلاح مقاومت بعلاوه آغاز جنگ داخلی در سوریه از مهم‌ترین چالش‌های موجود در دهه گذشته جهت تضعیف حزب‌الله لبنان بوده است، اما چیزی که دوست و دشمن به آن اذعان دارند اینکه حزب‌الله از تمامی این چالش‌ها با موفقیت خارج شده و آنها را به فرصتی برای خود جهت تقویت بنیه سیاسی و نظامی و زیرساخت های اجتماعی اش تبدیل کرده است. به این ترتیب است که گزارش‌های امنیتی رژیم صهیونیستی امروز از حزب‌الله لبنان به عنوان اولین خط و منطقه‌ای فراروی این رژیم نام می برند.

تعداد بازدید از این مطلب: 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
فرمانده کل سپاه پاسداران با تأکیدبر "برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند"، گفت: امروز آمادگی داریم تا قایق‌های متجاوز به خلیج فارس را توقیف کنیم و با بازوان پرتوان نیروی دریایی، ناوهای آمریکایی را به اعماق خلیج فارس بفرستیم.
امنیت ایران در منطقه و جهان بی‌نظیر است/ تلاش گسترده دشمن برای ایجاد ناامنیبه گزارش مشرق، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در گردهمایی فرماندهان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار داشت: با گرامیداشت شهدای 8 سال دفاع مقدس و تمامی آنهایی که بعد از جنگ جان خود را تقدیم اسلام کردند، خدا را شکر می‌کنیم که در مقطعی از زمان زندگی می‌کنیم که سایه ولایت بالای سر ما قرار دارد.

*تأمین امنیت ‌کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است

فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و از همه بالاتر پاسدار این نظام و انقلاب هستیم، امیدواریم خدای متعال توفیق ویژه‌ای به ما بدهد تا بتوانیم پاسدار خوبی برای اسلام عزیز باشیم و از سردار فدوی بابت برگزاری این همایش تشکر می‌کنیم.

وی عنوان کرد: تأمین امنیت که کار اصلی سپاه در خلیج فارس و عرصه دریا و بخش جنوبی میهن اسلامی است به‌ویژه بیشتر از گذشته روشن است در حالی که در همه منطقه، هر کس به‌طریقی قصد ایجاد ناامنی‌هایی دارد، ایران اسلامی از یک امنیت بی‌نظیر برخوردار است.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی و ایران اسلامی تمامی تلاش خود را برای گسترش ناامنی در ایران به کار می‌گیرند، برخی از کشورهای منطقه‌ای و آل‌سعود به دشمنان آشکار اضافه شدند.

وی تصریح کرد: امروزه هزینه‌های بسیاری برای ایجاد ناامنی در کشور ما ‌می‌شود اما آمادگی بسیار زیاد نیروهای نظامی در کشور سبب خنثی شدن تمامی توطئه‌های دشمن شده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات
بنابر اظهارات مسؤولان هسته‌ای، متن و ماهیت توافق برای 1+5 و آژانس مکشوف و قابل‌دسترس است، یعنی آمریکایی‌ها، غربی‌ها و اعضای آژانس محرم هستند از ماهیت توافق درخشان تیم هسته‌ای اطلاع داشته باشند ولی مردم ایران حق ندارند، بدانند.

سرویس سیاست مشرق - ظهر امروز "علی‌اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، در توجیه موضع‌گیری "علی لاریجانی" رئیس مجلس، به نکاتی اشاره کرد که محل تأمل جدی است.

صالحی با اشاره به مباحثی که اخیراً در برخی رسانه‌های غربی پیرامون توافقات پنهان هسته‌ای میان ایران و غرب مطرح شده است، اظهار کرد: ما برنامه 15 ساله‌ای تحول صنعت هسته‌ای کشور را تدوین کرده و به تصویب شورای عالی امنیت ملی رساندیم و آن را در چارچوب پروتکل الحاقی به آژانس انرژی اتمی ارائه کردیم و از آن‌ها خواستیم که این برنامه محرمانه بماند؛ همچنین در این رابطه برای جلب مشارکت کشورهای 1+5 توافقی نیز با آن‌ها داشتیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: قرار نبود این برنامه علنی شود و در معرض عموم قرار گیرد اما غربی‌ها در راستای تناقضات و اختلافاتی که میان خودشان حاکم است، اقداماتی را در این زمینه انجام دادند.

تعداد بازدید از این مطلب: 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 1 مرداد 1395
نظرات

 

گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

آرمان: برخی وزرا صلاحیت اداره یک نانوایی را هم ندارند/ هاشمی چقدر حقوق می‌گیرد؟/ سقف خالص پرداختی مدیران و کارکنان تعیین شدکیهان
 

آقای سریع‌القلم! پارتی‌بازی نکنید حتی اگر برادر رئیس‌جمهور باشد

کاش مشاور اخلاق مآب رئيس‌جمهور توصیه‌ای هم درباره قبح اعمال نفوذ برای پذیرش دانشجوی دکترا بدون حضور در آزمون می‌کرد.

سایت الف با اشاره به نصایح اخلاقی محمود سریع‌القلم که غالبا هم با تقدیس غرب و تخطئه کشور و مردم خودمان است، نوشت: توصیه‌های اخلاقی آقای دکتر سریع‌القلم را خیلی دوست دارم... این که زبان بلد باشید... پشت سر دیگران حرف نزنید... حسود نباشید... ذهن اولویت‌بندی شده داشته باشید... و...

تعداد بازدید از این مطلب: 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 تير 1395
نظرات
یکی از ایمیل‌های تازه منتشرشده هیلاری کلینتون حاوی اطلاعات جدیدی درباره نقش فتنه 88 در تشدید تحریم‌ها علیه ایران برای زنده نگاه داشتن شعله اغتشاشات داخلی پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 است.

به گزارش مشرق، یکی از ایمیل‌های «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا که بتازگی از وضعیت محرمانه خارج شده، حاوی اطلاعات جدیدی درباره نقش فتنه سال 1388 در تشدید تحریم‌ها علیه ایران و توسل واشنگتن به راهبرد استفاده از دیپلماسی در کنار تحریم‌ها برای زنده نگاه داشتن شعله اغتشاشات داخلی پس از حوادث انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1388 است.

این ایمیل را «سیدنی بلومنثال»، از نزدیکان «هیلاری کلینتون» و یکی از نفرات دخیل در شکل‌دهی به تصمیمات او به تاریخ 17 فوریه سال 2010 برابر با چهارشنبه 28 بهمن‌ماه سال 1388 برای وی ارسال کرده است. وزارت خارجه آمریکا 31 آگوست سال 2015 ( 9 شهریور ماه سال 1394) این سند را از حالت طبقه‌بندی خارج کرده است.

موضوع ایمیل «ایران و عربستان سعودی» است و «بلومنثال» آن را برای گزارش‌دهی درباره دیداری که با «پوشکا فیشر»، وزیر خارجه اسبق آلمان داشته ارسال کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 تير 1395
نظرات
دولت طی تبصره‌ای 5 هزار میلیارد تومان از بودجه دفاعی کشور را در لایحه اصلاحیه بودجه حذف کرد اما دست به یارانه ثروتمندان نزد.

5 هزار میلیارد تومان ازبودجه دفاعی حذف شد /خطرات کاهش چشمگیر توان دفاعی کشور در اصلاحیه بودجهبه گزارش مشرق، دولت با ارائه لایحه اصلاحیه بودجه سال 95 مطرح کرده است که با تصویب این لایحه کشور به سمت سیاست‌های اقتصادی بویژه اقتصاد مقاومتی حرکت خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سخنگوی دولت روز سه‌شنبه و در آستانه عید سعید فطر اصلاحیه لایحه بودجه سال 95 کل کشور را به مجلس برد و با اتمام حجتی که کرد توانست فوریت این اصلاحیه را به تصویب نمایندگان مجلس برساند.

 نوبخت در این نشست تصریح کرد: « دولت با ارائه این پیشنهاد در اصلاحیه بودجه 95 حجتش را تمام کرده و آماده است با تصویب این اصلاحیه طرح‌های عمرانی را فعال کند، تصویب پیشنهاد دولت هم به اقتصاد ملی و هم به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.»

تعداد بازدید از این مطلب: 233
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
جمعی از مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حسینیه‌ امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در دیدار مسئولان نظام و جمعی از قشرهای مختلف مردم، منبع اصلی جنگ، ناامنی و تروریزم در منطقه و دنیای اسلام را قدرتهای استکباری و در رأس آنها امریکا دانستند و با تأکید بر اینکه هدف آنها، ایجاد فضای تنفس برای رژیم صهیونیستی و به فراموشی سپرده شدن موضوع محوری فلسطین است، گفتند: تنها راه مقابله با این توطئه ها، شناخت دشمن واقعی و ایستادگی است و ملت ایران نشان داده است که تنها راه پیشرفت ، ایستادگی است.

رهبر انقلاب اسلامی با تبریک عید سعید فطر، به شرایط کنونی دنیای اسلام و کشتار، ناامنی و انفجارهای خونین در منطقه اشاره کردند و گفتند: یکی از مسائل مهم، شناخت منبع خبیث و نامبارک مشکلات امروز امت اسلامی و دستهای پنهانی است که تروریزم را ترویج می کنند.

فراموش شدن فلسطین، هدف امریکا از فاجعه‌آفرینی در منطقه/  ما در مسئله‌ی بحرین هیچ دخالتی نکرده و نمی‌کنیم اما نصیحتشان می‌کنیم

تعداد بازدید از این مطلب: 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
مرزبانان هنگ مرزی جکیگور در کمین گروهک تروریستی غافلگیر شده و متأسفانه ۴ تن از آنان به شهادت رسیدند.
به گزارش مشرق، صبح امروز مرزبانان هنگ مرزی جکیگور در کمین یک گروهک تروریستی غافلگیر شدند.

برپایه این گزارش و بنابر اطلاع منابع محلی، متأسفانه 4 تن از غیور مردان مرزبانی سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

لازم به ذکر است در ساعات اولیه وقوع این حادثه، گمان می‌رفت که درگیری بین مرزبانان و گروهک تروریستی رخ داده است اما بر پایه جدیدترین اخبار و اطلاعات حاصله، محرز شده است که متأسفانه این مرزبانان در کمین اشرار، گرفتار شدند.

دو نفر از این شهدا متعلق به خراسان شمالی، یک نفر خراسان رضوی و یک نفر متعلق به کرمان هستند.
اسامي شهدا
١-گروهبان يكم سجاد باريان
٢-سرباز رضا ايراني
٣-سرباز عباس شهركي
٤-سرباز جواد تركي

مطالب مرتبط

تعداد بازدید از این مطلب: 284
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
حاج احمد گفت: وقتی خدمت امام رسیدم، همین که آمدم خدمت امام بشینم، از حضرت امام اجازه گرفتم و گفتم: آقا ببخشید من پایم ترکش خورده و خم نمی‌شود. شرمنده‌ام باید پایم را دراز کنم.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ همه ساله در سالگرد ربایش 4 دیپلمات ایرانی اخبار و اطلاعاتی در رسانه‌های منتشر می‌شود که ضد و نقیض است. اخباری که از زنده بودن این 4 نفر حکایت دارد. این این موضوع تنها در حد خبر باقی می‌ماند و پیگیری جدی در این زمینه صورت نمی‌گیرد. حتی بعد از 14 تیر هر سال هیچ خبری در این زمینه منتشر نمی‌گردد. تنها در این میان خانواده‌های چشم انتظار این 4 نفر هستند که همچنان امیدوار به اتفاق تازه هستند.


به همین دلیل بر آن شدیم تا پیرامون انفاقات سال 61 و اعزام نیروهای قوای محمد رسول الله(ص) به سوریه و خاطرات جاویدان اثر حاج احمد متوسلیان با سردار عباس برقی گفتگو کنیم:

آخرین درخواستی که امام از احمد متوسلیان کرد


* شما از زمان حضور حاج احمد متوسلیان در کردستان کنارشان حضور داشتید. اگر اجازه بدهید با توجه به نزدیک شدن 14 تیرماه در این جلسه تنها پیرامون اعزام قوای محمد رسول الله(ص) به سوریه صحبت کنیم. بعد از پیروزی در عملیات «الی بیت المقدس» بخشی فرماندهان حاضر در این عملیات به دیدار امام خمینی رفتند. در این زمینه برایمان صحبت کنید.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 تير 1395
نظرات
دو قرارگاه همنام با قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص) در نیروهای مسلح وجود دارند که یکی در سپاه مسئولیت سازندگی را بر عهده داشته و دیگری مسئولیت امور پدافندی نیروهای مسلح را عهده دار است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، صبح امروز با حضور جمع کثیری از مقامات عالیرتبه لشکری و کشوری، مراسم معارفه و تکریم روسای جدید و قدیم ستاد کل نیروهای مسلح در محل این ستاد برگزار شد.

سردار سرلشکر سید حسن آقایی فیروزآبادی رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح که مدت 27 سال ریاست این ستاد را برعهده داشت، در روز 8 تیر ماه با حکم حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا جای خود را به سردار سرلشکر محمد باقری داده است.

انتصاب اولین فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)/ یک امیر ارتشی به جایگاه سپهبد صیاد شیرازی رفت

تعداد بازدید از این مطلب: 322
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
ما علی‌رغم تلاش تکفیری‌ها، نخواهیم گذاشت آرمان فلسطین به حاشیه برود.

به گزارش مشرق،  آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت اظهار داشت: حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس دو مبنا دارد، یکی آنکه مردم خودشان هم در مصاحبه با خبرنگاران گفته‌اند که ما ظلم‌ستیزیم، ضد ظالمیم و این وصیت مولایمان علی (ع) است.
 
وی افزود: دومین مبنا این است که امت اسلام یک امت واحده است، سرزمینی از سرزمین های مسلمانان 67 سال پیش زیر سلطه اشغالگران قرار گرفت، ما یک امت واحده هستیم و نمی‌توانیم درد و آوارگی آنها را احساس نکنیم و نبینیم، حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس به این معناست که هر چند از دست ما کار اجرایی ساخته نیست اما اجازه نمی‌دهیم فلسطین به فراموشی سپرده شود، فلسطین یک مسئله بین‌المللی اسلامی است. ما اجازه نمی‌دهیم فلسطین به مسئله عربی تبدیل شود.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات

100هزار موشک از لبنان آماده پرتاب به سمت رژیم‌صهیونیستی/ ده‌ها هزار موشک برد بلند از نقاط مختلف جهان اسلام آماده نابودی اسرائیل

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: فقط در لبنان ۱۰۰ هزار موشک آماده پرتاب به سمت رژیم‌صهیونیستی است.
سردار سلامی: هزار موشک از لبنان آماده پرتاب به سمت رژیم‌صهیونیستی استبه گزارش مشرق، سردار حسین سلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه روز قدس با بیان اینکه امروز ظرفیت امحا، محو و فروپاشی رژیم‌صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است، اظهار داشت: امروز بیش از یکصد هزار موشک از لبنان آماده پرواز هستند تا هر وقت دیده شود که صهیونیست‌ها براساس برآوردهای غلط به دنبال تکرار اشتباهات خود هستند، این موشک‌ها با شلیک فضا را پیموده و بر سر رژیم صهیونیستی فرود خواهند آمد و تحولات جدیدی را فراهم خواهد ساخت.

وی افزود: اما همه ماجرا فقط به همین یکصد هزار موشک خلاصه نشده، در سرتاسر سرزمین‌های اشغالی از کرانه باختری تا نوار غزه و شمال فلسطین و حیفا  و تل‌آویو و هر نقطه دیگری از فلسطین اشغالی تحت هدف ده‌ها هزار موشک تخریب‌گر با برد بلند خواهند بود که در اقصی نقاط اسلام مستقر شدند و منتظر دستور هستند تا یک نقطه سیاه از جغرافیای سیاسی را برای همیشه محو کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
مطابق آیات آغازین سورۀ إسراء، خداوند در تورات به بنی‌اسرائیل خبر می‌دهد که شما (در فلسطین) فقط دو نوبت مهلت زندگانی نیکو دارید. وقتی به ظلم و فساد بگرایید اولین دشمنان خونریز را بر شما مسلّط می‌کنم.

 

 

سرویس فرهنگ و هنر مشرق ـ آیا خداوند در قرآن مجید، در خصوص مالکیت فلسطین، سخنی فرموده است؟ آیا خداوند این زمین را به یهودیان داده است. ما قصد داریم در طی دو مقاله، مالکیت فلسطین را در قرآن بررسی کنیم. در قسمت اول (اینجا)، این موضوع را در زمان حضرت ابراهیم(ع) بررسی کردیم و در قسمت دوم و آخر، به حضرت موسی(ع) و نزول تورات خواهیم پرداخت.

 

 

موسی برای تحقق «ارض موعود» آمد

حضرت موسی(ع) فرستاده شد تا وعدۀ یعقوب و یوسف را برای بازگشت به ارض مقدس تحقق بخشد و بنی‌اسرائیل را که مدت تبعیدشان پایان یافته بود به فلسطین بازگرداند. برای خروجِ این چند ده هزار نفر از مصر، حضرت موسی(ع) بایست از رئیس قوم یعنی فرعون اجازه می‌گرفت.[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
مقام معظم رهبری با وجود شرایط پرتنش در کشورهای منطقه و جهان اسلام، همچنان موضوع فلسطین را موضوع اول جهان اسلام معرفی کرده و در طول سال گذشته در 19 سخنرانی خود به مناسبت‌های مختلف به موضوع فلسطین پرداخته‌ اند.

کشوری که رهبر انقلاب در طی یک سال 19 بار از آن یاد کردندسرویس جهان مشرق - موضوع مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های سخنرانی‌های مقام معظم رهبری از روز قدس سال گذشته تاکنون بوده است. ایشان به مناسبت‌های مختلف موضوع ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و شبکه استکباری حامی این رژیم بر ضد ملت فلسطین را مورد اشاره قرار داده و بر لزوم ایستادگی کشورهای مسلمان در کنار فلسطینی‌ها برای احقاق حقوق مشروع و غصب ‌شده آنها تأکید کرده‌اند. ملت ایران نیز قطعا به اهمیت بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با موضوع فلسطین واقف هستند، این اهمیت از آنجا مشخص می شود که یکی از فرازهای این سخنان مبنی بر پیش بینی نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده مورد توجه ویژه مردم ایران قرار گرفته و آنها این بخش را به عنوان یکی از مهم ترین فرازهای بیانات رهبر انقلاب در سال 1394 معرفی کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : جمعه 11 تير 1395
نظرات
راهپیمایی روز قدس با شعار «وحدت امت‌ اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم‌ صهیونیستی و تروریسم‌ تکفیری» از ساعتی پیش در تهران و سایراستان‌های کشور آغاز شد.
گزارش لحظه به لحظه میزان از راهپیمایی روز قدسسرویس سیاست مشرق، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران با شعار محوری «وحدت امت اسلامی، حمایت از انتفاضه فلسطین و بیزاری از رژیم صهیونیستی و تروریسم تکفیری» از مسیرهای از پیش اعلام شده به سمت دانشگاه تهران، میعادگاه‌ نماز جمعه تا دقایقی دیگر آغاز می شود.

 
به گفته مسئولان برگزاری این مراسم تمامی مسائل امنیتی و حفاظتی برای حضور مردم فراهم شده است.
 
3500 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی راهپیمایی رور قدس را پوشش می‌دهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 483
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 9 تير 1395
نظرات
سوابق، تفکرات و روحیات سرلشکر باقری نشان می‌دهد، وی از توانمندی ویژه‌ای برای اجرای تاکیدات فرمانده کل قوا که در حکم ایشان آمده است، برخوردار است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، نام سرداران (شهید) حسن و محمد افشردی مشهور به باقری، از ابتدای تشکیل سپاه پاسداران، با تلاش و مجاهدت در حوزه عملیاتی و اطلاعاتی گره خورده است و امروز با حکم فرمانده معظم کل قوا، سرلشکر محمد باقری به سمت عالی ترین مقام نظامی کشورمان پس از فرماندهی کل قوا منصوب شد.

سردار باقری در سال 87 همراه با سردار مصطفی ایزدی، با دریافت درجه از دستان مبارک فرمانده کل قوا به درجه سرلشکری منصوب شده و پیش از انتصاب به سمت معاون ارکان و امور مشترک ستادکل در سال 1393، معاون اطلاعات و عملیات ستاد کل نیروهای مسلح بود.

سردار سرلشکر محمد باقری پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیوستن به دانشجویان خط امام(ره) و شرکت در تسخیر لانه جاسوسی و نیز حفظ و نگهبانی از مناطق امنیتی کشور، خدمت صادقانه خود را در جامه یک دانشجو آغاز کرد اما حوادث کردستان در تابستان سال 59، سرلشکر باقری را به سپاه کشاند.

تعداد بازدید از این مطلب: 281
موضوعات مرتبط: نظامی , دفاعی و امنیتی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سردار دهقان در اجلاس وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه:
وزیر دفاع کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران مقابله جدی با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه انسانی می‌داند.

 به گزارش مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، نشست 3 جانبه وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران، جمهوری فدراسیون روسیه و جمهوری عربی سوریه ویژه مبارزه با تروریسم در تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست راهبردی که به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است، سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی با اشاره به شرایط بحرانی منطقه که ریشه در سیاست های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای حامی تروریسم دارد، گفت: ایران به عنوان لنگر ثبات و امنیت منطقه و به عنوان یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در دوران عمر سیاسی با برکت و عزتمندانه خود همواره با تجاوز، اشغالگری، ترور و تروریسم مقابله جدی و تمام عیار داشته و امروز هم مقابله جدی و همه جانبه با جریانات تروریستی، تکفیری و صهیونیستی را با هدف استقرار ثبات و امنیت در سطح منطقه و جهان یک وظیفه و رسالت انسانی می داند.

تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات

به گزارش مشرق، در شرایطی که بازار سرمایه در سال جاری کاملا زیان‌ده بوده، یک روزنامه حامی دولت فاش کرده که در راستای جلوگیری از نزول بیشتر بورس، اقداماتی در جهت شاخص‌سازی در بورس صورت گرفته است.

* آرمان

- دولت بیش از حد منتظر آثار و نتایج برجام مانده است

این روزنامه حامی دولت درباره عملکرد آن نوشته است: به غیر از چند سالی که در طول برنامه سوم توسعه در زمان دولت اصلاحات سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در زمینه پتروشیمی انجام گرفت (این امر حداقل باعث شد ما یک پله در ارزش افزوده در نفت و گاز بالاتر گام بگذاریم و به یک تولیدکننده و صادرکننده قابل توجه در حوزه پتروشیمی تبدیل شویم) متاسفانه هیچ اقدام هدفمند و مستمر دیگری در زمینه تولیدات غیرنفتی صورت نگرفت. تقریبا همه دولت‌ها در این زمینه مقصر بودند و حتی در زمان کنونی سیاست‌هایی که به بهبود فضای کسب و کار، تسهیل شرایط تولید، کاهش هزینه‌ها و افزایش صادرات غیرنفتی منجر شود، شاهد نیستیم. به‌رغم توفیقاتی که در زمینه مذاکرات هسته‌ای و گشایش‌های بین‌المللی در دولت آقای روحانی صورت گرفت تاکنون در بهبود فضای کسب و کار، مقررات‌زدایی و مساعد کردن فضای اقتصادی کشور اقدامات مناسبی انجام نشده است...

تعداد بازدید از این مطلب: 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
اعتراف بان‌کی‌مون به معامله با دلارهای سعودی:
دبیر کل سازمان ملل در بیانیه‌ای بی‌سابقه حذف نام عربستان از فهرست ناقضان حقوق کودکان را به دلیل فشارهای خارجی و عدم حمایت شورای امنیت از خود اعلام کرد و آن را «دردناک‌ترین» تصمیم خود خواند.

 به گزارش مشرق، واکنش‌های گسترده به حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان توسط «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، بالاخره وی را به واکنش واداشت.

او که امروز (پنج‌شنبه) در جمع خبرنگاران در ترکیه صحبت می‌کرد، به دفاع از اقدام خود پرداخت و این تصمیم را «دشوار» و «دردناک» توصیف کرد.

وی گفت: «این یکی از دردناک‌ترین و دشوارترین تصمیماتی بود که من تاکنون گرفته‌ام... این خطر وجود داشت که میلیون‌‌ها کودک با رنج ناشی از قطع بودجه برنامه‌های سازمان ملل در فلسطین، سودان جنوبی، سوریه، یمن و دیگر مناطق روبرو شوند.»

دبیر کل سازمان ملل افزود: «اعمال فشار ناروای کشورها، غیرقابل قبول است... ما گلایه‌های مطرح شده را بررسی می‌کنیم، اما محتوای گزارش تغییر نخواهد کرد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
گروه سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

******

نامزدی یک ایرانی برای ریاست‌جمهوری آلمان/ اقدام جدید آمریکایی‌ها علیه سپاه قدس/ تیراندازی در آبادان و انفجار در سیستان‌وبلوچستان/ افطاری دادن در شهرداری تهران ممنوع شد/ معاون فرهنگی فدراسیون فوتبال زندانی شدکیهان

گزارش مستند کیهان بازی نفاق جدید را به هم ریخت

گزارش کیهان در افشای پشت پرده بازی محافل رسانه‌ای دولت با حاشیه‌ها و فراموشی وعده‌ها، این محافل را به تب و تاب انداخته است.

کیهان در گزارش «فراموشی وعده‌ها در پیچ و خم حاشیه‌ها» تصریح کرد که ملاقات برادر رئیس جمهور و امثال صفدر حسینی با یک مجرم آزاد شده فتنه 88 یا بزرگ‌نمایی رسانه ای شجریان و اظهار حسرت نسبت به پخش نشدن آواز ربنای شجریان از سوی روزنامه ایران، بازی‌های سرگرم کننده در جهت فراموشی وعده رونق و گشایش اقتصادی به واسطه بستن با کدخدا (آمریکا) است چه اینکه با وجود امتیازهای واگذار شده بی‌شمار در برجام به غرب، کمترین اتفاقی در حوزه اقتصاد و کسب و کار رخ نداده و حالا که مردم در حال مطالبه هستند، افراطیون با امثال شجریان و تاج‌زاده می‌خواهند موضوع و مسئله اصلی را به فراموشی بسپارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 20 خرداد 1395
نظرات
سازمان حقوقی ریبریو در گزارشی اعلام کرد: پلیس انگلیس به نظامیان عربستانی روش های مختلف شکنجه زندانیان سیاسی و قتل آنها را آموزش می دهد.

به گزارش مشرق، سند داخلی پلیس انگلیس براساس قانون آزادی اطلاعات نشان داد که شماری از نیروهای پلیس عربستان در دانشکده پلیس انگلیس در زمینه تحقیقات جنایی و استفاده از فناوری جدید شکنجه زندانیان سیاسی آموزش می بینند.

این سازمان اعلام کرد: سند داخلی نشان داد قرارداد طولانی مدت میان دو کشور انگلیس و عربستان و تداوم آن حتی پس از اقدامات وحشیانه مقامات عربستانی در سرکوب انقلاب های بهار عربی 2011 منجر به شکنجه ده ها تن از جوانان تظاهرکننده عربستانی و اعدام آنها شد.

این سازمان افزود: دانشکده پلیس انگلیس به عربستان در زمینه توسعه برنامه های آموزشی خود که در سال 2009 آغاز شد شامل آموزش راه های مبارزه با جرائم الکترونیکی ، تحلیل نوارهای ضبط شده تلفنی و شکستن کد لوح های فشرده کمک کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
دیپلمات کهنه‌کار آمریکایی معتقد است باید کشورهای سرتاسر دنیا را از این که شهروندان خود را برای تحصیل علوم دینی به ایران بفرستند، برحذر داشت.

گروه جنگ نرم مشرق- اندیشکده «واشنگتن» در قسمتی از جدیدترین گزارش خود با عنوان «نقش‌آفرینی نظامی آمریکا در خاورمیانه بزرگ»، به موضوع «جنگ نرم» آمریکا علیه ایران پرداخت و نوشت: «رهبران جمهوری اسلامی بر این باورند که "جنگ نرم" آمریکا -تلاش برای نفوذ دادن ایده‌ها، ارزش‌ها و ایدئولوژی‌های بیگانه جهت تضعیف جمهوری اسلامی- خطری بزرگ‌تر از حمله یا تهاجم نظامی برای بقای نظام است».

 

این اندیشکده آمریکایی در همین رابطه پیشنهاد می‌دهد که ایالات‌متحده باید از نگرانی رهبران ایران از هجمه‌های علیه انقلاب، برای تحت فشار قرار دادن تهران و بازدارندگی در برابر آن استفاده کند: «برای این کار، آمریکا باید توانایی جنگ سیاسی خود را شامل فعالیت‌های اطلاع‌رسانی و تاثیرگذاری، جنگ اقتصادی و عملیات مخفی برای بی‌ثبات‌سازی کشورهای متخاصم مانند ایران تقویت کند. تهدید جنگ نرم و سیاسی می‌تواند مهم‌ترین ابزار در جعبه ابزار سیاست آمریکا در مواجهه با کشورهایی چون ایران باشد». (1)

بخش خصوصی، کانال گسترش ارزش‌های آمریکایی در ایران + سند /// آماده

تعداد بازدید از این مطلب: 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی «تجسس» علیه کشورهای منطقه، یکی از مهمترین ابزارهای تل آویو برای تضمین بقایش بوده که نه تنها از داخل سرزمین های اشغالی، بلکه از خارج آن صورت می گیرد.

«دهلک» بزرگترین پایگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی خارج از سرزمین های اشغالیگروه بین‌الملل مشرق - از زمان تاسیس رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی در سرزمین های اشغالی فلسطین، این رژیم تلاش های مستمری را برای تجسس علیه کشورهای منطقه آن هم با استفاده از ابزارها و راه های مختلف انجام داده است.

در این ارتباط امنیتی اطلاعاتی آمریکایی «استراتفور» که به عنوان سازمان سایه‌ آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» شناخته می ‌شود، با انتشار در گزارشی افشا کرد که اسرائیل از کشور آفریقایی «اریتره» به عنوان پایگاهی جاسوسی استفاده می کند.

استراتفور در این خصوص توضیح داد که تل آویو یکی از جزایر کشور اریتره به نام «دهلک» را اجاره کرده و از طریق این جزیره که مشرف به تنگه راهبردی و بسیار مهم «باب المندب» یمن در دریای سرخ است، اقدام به جاسوسی علیه کشورهای منطقه می کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 276
موضوعات مرتبط: نظامی , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
اجزای این طرح در جلساتی سری میان مقامات ارشد سیا و روسای سازمان های جاسوسی همکار سیا در منطقه، پیش از شروع رسمی آتش بس در 27 فوریه (به احتمال قوی در اردن) به بحث گذاشته شد.

گروه بین‌الملل مشرق - در اواسط آپریل، در آستانه شروع مذاکرات میان دولت سوریه و مخالفان مسلح در ژنو، گزارش‌هایی از طرح جدید آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و دستگاه های اطلاعاتی شرکای منطقه‌ای آمریکا در مساله سوریه منتشر شد.

طبق خبرهای منتشر شده، طبق این طرح قرار است اگر آتش بس شکننده میان دولت و به اصطلاح «شورشیان میانه رو» به طور کامل شکسته شود، این گروه‌های مخالف مسلح توسط سیا به تسلیحاتی مدرن‌تر چون موشک‌های ضدهوایی دوش پرتاب مجهز شوند.

این طرح که به «طرح جایگزین» یا «طرح بی»(Plan B) مشهور شده است، با دادن سیستم های ضدهوایی قابل حمل، اجازه مقابله با نیروی هوایی ارتش سوریه و هدف قرار دادن مواضع توپخانه آن را به گروه‌های تروریستی چون جبهه النصره و ارتش آزاد می‌دهد.

هشدار سری واشینگتن به مسکو درباره سوریه
تعداد بازدید از این مطلب: 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 خرداد 1395
نظرات
با تصمیم شورای صنفی نمایش قرار است از روز چهارشنبه سه فیلم «ایستاده در غبار»، «ننه نقلی» و «عادت نمی‌کنیم» در سینماهای کشور اکران شود. اما به دلیل آماده نبودن شرایط اکران فیلم «ایستاده در غبار» به تعویق افتاده و در هفته آتی اکران خواهد شد.
حاج احمد متوسلیان فردا نمی‌آیدگروه فرهنگی مشرق- با تصمیم شورای صنفی نمایش قرار است از روز چهارشنبه سه فیلم «ایستاده در غبار»، «ننه نقلی» و «عادت نمی‌کنیم» در سینماهای کشور اکران شود. اما به دلیل آماده نبودن شرایط اکران فیلم «ایستاده در غبار» به تعویق افتاده و در هفته آتی اکران خواهد شد. 

علی سرتیپی مدیرعامل دفتر پخش فیلمیران درباره علت تعویق اکران این فیلم گفت: با توجه به شرایطی که سازمان سینمایی درباره فیلم های دفاع مقدس در اختیار دفاتر پخش قرار داد امکان نمایش فیلم برای دفتر فیلمیران مهیا شد اما فروش فیلم «اژدها وارد می‌شود» به گونه ای بود که فکر نمی‌کردیم قبل از اتمام 7 هفته کف فروش فیلم تامین نشود و فیلم تعویض شود به همین دلیل احساس کردیم فرصت برای آماده سازی فیلم و شرایط مناسب برای اکران آن داریم.

تعداد بازدید از این مطلب: 572
موضوعات مرتبط: نظامی , اجتماعی , تاریخی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 2 خرداد 1395
نظرات
امروز نزديک به شش ماه پس از اجراي توافق هسته اي ايران هنوز منتظر آن امتيازات است. هنوز ايران نمی‌تواند به صدميليارد دلار دارايی هاي مصادره شده اش در بانک هاي خارجی دسترسی يابد.

به گزارش مشرق، با گذشت شش ماه از اجرای توافق هسته ای ایران، موانع بسیار از جمله تحریم‌های غیر هسته ای آمریکا علیه تهران، این توافق را آسیب‌پذیر و متزلزل کرده است.

بیش از یک دهه در نتیجه تحریم های فلج کننده بین المللی علیه ایران، ورود کالاهای ایرانی به آمریکا ممنوع بود. اما پس از اجرای توافق هسته ای در ماه ژانویه، ناگهان به ایران اجازه داده شد صادرات فرش و پسته معروف ایرانی را از سر بگیرد. ایرانی ها همچنین به دنبال احیای صنعت نفت خود هستند و به زودی به دهها میلیارد دلار درآمدهای نفتی مسدود شده اش نیز دسترسی خواهد یافت که به تقویت اقتصاد این کشور کمک خواهد کرد. مهمتر این که مقامات آمریکایی به تهران اطمینان داده اند سرمایه گذاری خارجی به این کشور بازخواهد گشت. وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا در سال 2014 به محض تعلیق تحریم های بزرگ ما، دنیا به سمت «‌گفت ایران سرازیر خواهد شد.»

امروز نزديک به شش ماه پس از اجراي توافق هسته اي ايران هنوز منتظر آن امتيازات است. هنوز ايران نمی‌تواند به صدميليارد دلار دارايی هاي مصادره شده اش در بانک هاي خارجی دسترسی يابد. علت: قوانين آمريکا که هنوز در توافق هسته‌اي گنجانده نشده‌اند، هنوز به شدت محدود‌کننده‌اند. تجارت خارجی هنوز تحقق نيافته است زيرا بانک هاي تجاري بزرگ اروپايی و آسيايی درباره نقض ناخواسته تحريم هاي غيرهسته اي آمريکا و مواجه با مجازات هاي سنگين از سوي آمريکا هراس دارند. تهران از اين موضوع عصبانی است و می گويد آمريکا تلاش می‌کند جلوي بازگشت تهران را به اقتصاد دنيا بگيرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود