آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 740
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 750
بازدید ماه : 4725
بازدید سال : 10125
بازدید کلی : 150434

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
توکلی‌زاده در نامه‌ای خطاب به محمدرضا عارف نوشت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان سال 94 شاهد بزرگی بر دروغ بودن تهمت تقلب در سال 88 است. وقت آن نشده که بطور صریح از امانتداری نظام جمهوری اسلامی دفاع کنید؟

به گزارش مشرق،محمد امین توکلی‌زاده از فعالان سیاسی یادداشتی خطاب به محمدرضا عارف کاندیدای منتخب اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر عارف

نماینده منتخب مردم تهران

ضمن تبریک پیروزی جنابعالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و آرزوی توفیق برای شما در خدمت به مردم، سؤالاتی به ذهنمان می‌رسد که انتظار داریم با توجه به سبقه دانشگاهی و تدین شما با پاسخ‌های درخوری مواجه گردیم.

1- در تهران شما اکثریت آرا را کسب نمودید. اما آیا خود را فقط نماینده طرفداران اصلاحات می‌دانید یا براساس قانون خود را نماینده کل مردم می‌دانید؟ به‌صورت صریح‌تر آیا قرار است مطالبات سیاسی حزب خود را دنبال کنید یا اینکه مطالبات واقعی مردم را دنبال خواهید کرد؟

2- به نظر شما چرا حتی رأی‌دهندگان به آقای روحانی هم در تهران حاضر نشدند ب

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
با سست‌تر شدن قبضه سلمان بر قدرت، چند رویداد در عرصه سیاسی عربستان سعودی بسیار محتمل خواهد بود؛ تشدید درگیری‌ها درون خاندان سلطنتی، درگرفتن آتش جنگ خارجی و در گرفتن شورش‌های داخلی.

گروه بین‌الملل مشرق - در 22 سپتامبر سال گذشته، نامه ای به مطبوعات درز کرد که یکی از اعضای خانواده سلطنتی عربستان خطاب به سایر شاهزادگان سعودی نوشته و خواستار «تغییر» برای جلوگیری از سقوط حکومت سعودی شده است.

آیا آل سعود به پایان سلام می کند؟

نویسنده نامه، یکی از نوه‌های ملک عبدالعزیز، بنیانگذار پادشاهی سعودی بود و شاه سلمان را به دلیل ایجاد مشکلات غیرمنتظره که ادامه حیات سلطنت را با چالش مواجه کرده است، سرزنش می کرد:

«ما نمی‌توانیم جلوی خالی‌شدن خزانه، ناپختگی سیاسی و خطرات نظامی را بگیریم، مگر این که شیوه‌های تصمیم‌گیری را عوض کنیم، حتی اگر لازمه آن تغییر شخص شاه باشد.»

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 13 اسفند 1394
نظرات
«آلن گودمن» که سابقه جاسوسی علمی در سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را دارد پس از سفر به ایران و بازدید از پژوهشگاه‌های و دانشگاه‌های کشورمان گفت:«حسن‌نیت به‌شدت زیادی در فضای آموزشی ایران نسبت به آمریکا موج می‌زند! این وضعیت، سنگ بنایی است که می‌توان همکاری‌های جدید آموزشی را بر آن استوار کرد.»

گروه بین‌الملل مشرق- خلاصه گزارش: رهبر انقلاب در صحبت‌های خود درباره هرگونه رابطه ایران با آمریکا، بارها و بارها نسبت به دو نکته به طور خاص هشدار داده‌اند: مقابله با نفوذ آمریکایی‌ها و عدم اعتماد به آن‌ها. اطلاعاتی که سردار سرلشکر دکتر «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام فاش کرد، نشان می‌دهد که نه‌تنها نفوذ آمریکایی‌ها و اعتماد به آن‌ها در فضای علمی کشور در شرف ورود به مرحله‌ای تازه است، بلکه ظاهراً برخی مقامات دانشگاهی در کشورمان با مهمان‌نوازی ویژه‌ای که از ایرانی‌ها سراغ داریم، به استقبال تلاش‌های جاسوسان آمریکایی برای براندازی در کشورمان رفته‌اند. سفر هیئتی به ظاهر علمی از آمریکا (که در رأس آن‌ها عضو سابق سازمان سیا قرار داشت) به کشورمان و بازدید آن‌ها از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مهم ایران، باید زنگ خطری باشد که امیدواریم برای دولت به صدا درآمده باشد و یا دست‌کم از این پس به صدا دربیاید.

مهمان‌نوازی ایرانی از جاسوسان آمریکا

تعداد بازدید از این مطلب: 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
جریان اصلاحات، پیش و پس از انتخابات، در مورد تعداد نامزدهای خود مواضع متناقضی گرفتند که این دروغ‌ها، پس از ادعای پیروزی‌ ده‌ها نفر از آنها در انتخابات مجلس دهم افشا شد. آنها که می‌گفتند 30 نامزد تأییدصلاحیت‌شده بیشتر نداریم اکنون می‌گویند اکثریت مجلس را به دست آورده‌اند!

دروغ بزرگی که اصلاح‌طلبان پس از انتخابات به آن اعتراف کردند

گروه سیاسی مشرق - نگاهی به تبلیغات جریان اصلاحات در انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی حکایت از اتخاذ دو موضع متفاوت و مقابل هم این جریان سیاسی در پیش و پسا انتخابات دارد.

در ابتدا اعضای جریان اصلاحات به‌طور گسترده با حمله به شورای نگهبان در جهت مطامع سیاسی خود سعی کردند خود را مظلوم و در تنگنا و به قولی دست‌بسته جلوه دهند و سخنانی در این باب که کاندیدایی در کشور ندارند و حتی نیروهایشان به 30 نفر هم نمی‌رسد در میان افکار عمومی سم‌پاشی کردند تا بدین‌جهت شورای نگهبان را قربانی اهداف سیاسی خود کنند و احساس ترحم مردم را در جهت منافع خود برانگیزند.

در همین راستا حسین مرعشی در مورد رد صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان اظهار داشت: «جمعاً در کشور۳۰۰۰  اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده‌اند که تنها ۳۰ نفر تأییدشده‌اند، بر این اساس تنها ۱ درصد اصلاح‌طلبان تأییدشده‌اند.[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
صادق زیباکلام می‌گوید حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب در میان منتخبان تهران وجود ندارد.
به گزارش مشرق، وی در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: پیروزی اصلاح‌طلبان در تهران همه به ویژه خود اصلاح‌طلبان را شگفت‌زده و شوکه کرد چون در این دوره حتی یک چهره جدی و واقعی اصلاح‌طلب را تایید صلاحیت نکردند و دو سوم این لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان، افراد ناشناخته بودند؛ اهالی رسانه و فعالان سیاسی دو سوم لیست اصلاح‌طلبان را نمی‌شناسند.
وی ادامه داد: اگر قبل از انتخابات از من می‌پرسیدند چند نفر از لیست ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران رای می‌آورند، خیلی می‌خواستم خیال‌پردازی کنم می‌گفتم حداکثر 10 نفر شناخته شده از این طرف مثل عارف، مطهری، محجوب، جلودارزاده و کواکبیان و 20 نفر از اصولگرایان.
پیش از زیباکلام، وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی نوشته بود: فهرست امید با هیچ معیاری، لیست اصلاح‌طلب نیست. اصلاح‌طلبان در سال 92 از نامزدی حسن روحانی حمایت کردند که نه سوابقش از عضویت او در جناح اصلاح‌طلب حکایت می‌کرد و نه در میان نامزدها، نزدیک‌ترین نامزد به اصلاح‌طلبان بود.
بی‌بی‌سی می‌افزاید: انتخابات 94 فهرست اصلاح‌طلبان در نهایت چنان شکل گرفت که با هیچ معیار و ملاکی نتوان آن را فهرستی اصلاح‌طلبانه، در مقایسه با فهرست‌های پیشین این جریان خواند.
 
مطالب مرتبط
تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
پروژه نفوذ در ایران با قدرت دنبال می‌شود و این در حالی است که حامیان دولت بویژه چهره‌های جریان اصلاحات با تمسخر و تحقیر این موضوع، دانسته یا ندانسته، یک چتر حمایتی برای عوامل نفوذ ایجاد می‌کنند.

به گزارش مشرق و به نقل از روزنامه وطن امروز، اگرچه مورد جیسون رضائیان و شبکه گسترده‌ای که او سرپل آن در ایران بود، کمک‌های بسیاری به سیستم امنیتی و اطلاعاتی ایران کرد تا بر این شبکه احاطه داشته باشند اما به مرور برای کارشناسان امنیتی ایران فاش شد عملیات نفوذ تنها از طریق شبکه جیسون دنبال نمی‌شد بلکه شاهراه نفوذ در ایران، نه از حوزه سیاست و فرهنگ، بلکه از دروازه‌های گشاد اقتصاد و همکاری‌های به ظاهر علمی و پژوهشی نیز می‌گذرد.

دستگیری یکی از عوامل سرشناس پروژه نفوذ به نام «سیامک-ن» و اطلاعاتی که از او به دست آمده نشان می‌دهد پروژه نفوذ به سرعت و با قدرت در حال اجراست. از سوی دیگر برخی اظهارنظرهای مقامات مطلع در ایران نشان می‌دهد سازمان‌های امنیتی احاطه قابل قبولی بر این عملیات نفوذ دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 12 اسفند 1394
نظرات
رئیس جمهور گفت: آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و سخن و رهنمود برای همه ما دارد.
انتخابات بسیار معناداری در ایران انجام شد/ آرای مردم صدها جلد کتاب حرف و رهنمود برای همه ما داردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌السلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در سومین همایش بین‌المللی خودرو که امروز سه‌شنبه (11 اسفند ماه) در محل اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به حماسه 7 اسفند ماه  گفت: از ملت بزرگ ایران برای حضور هوشمندانه در انتخابات تشکر و قدردانی می‌کنم. 

 

وی ادامه داد: انتخابات همواره دمیدن روح جدید در  کالبد جامعه برای حضور و حرکت پرشتاب تر در مسیر توسعه و رفاه جامعه بوده و هست،کشوری که انتخابات و صندوق رای ندارد قطعا پرنشاط و زنده نخواهد بود. 
 
رئیس جمهوری با اشاره به شرایط حساس در منطقه  گفت: ملت ایران در این شرایط خاص به صورت گسترده در انتخاباتی رقابتی سالم شرکت کردند و همانطور که قبل تر گفتیم نتیجه انتخابات و ترکیب مجلس هر طور که باشد دولت خود را موظف به احترام به آن می‌داند.
تعداد بازدید از این مطلب: 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1394
نظرات
با پایان شمارش آرای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، مشرق، تازه‌ترین نتایج شمارش و تجمیع آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور را در قالب جداول جداگانه منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در این دوره انتخابات 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات 290 نماینده خود را از 207 حوزه انتخابی برای حضور در ساختمان سبز بهارستان از میان 4 هزار و 844 کاندیدا انتخاب کردند. برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی در فرماندارها و بخشداری‌ها در نظر گرفته شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات
دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها تا این لحظه به شرح زیر است: (لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)

تعداد بازدید از این مطلب: 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1394
نظرات
اگرچه سخن از پیروزی و شکست در انتخابات، سخن پسندیده‌ای نیست ولی به روال جاری و آنچه بر سر زبان‌هاست، جریان یاد شده در کلیت انتخابات هفتم اسفند شکست خورده است و ضمن آن که اکثریت مجلس دهم در اختیار اصولگرایان است،

به گزارش مشرق، «حسین شریعتمداری» در سرمقاله امروز «کیهان» نوشت:
 
درباره انتخابات دو مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری که روز جمعه با حضور پرشور مردم در سراسر کشور برگزار شد و نتایج حاصل از آن، گفتنی‌هایی هست که شاید در نگاه اول چندان به چشم نیاید و یا در هیاهوی تبلیغاتی این روزها، پنهان بماند. یادداشت پیش روی  اشاره‌ای گذرا به برخی از این نکات است.
 
1- این واقعیت میدانی - تاکید می‌شود میدانی- قابل تردید نیست که لیست مشترک سه گروه موسوم به اصلاحات، کارگزاران و حامیان دولت، در تهران، اکثریت آراء را به خود اختصاص داده است.

2- درباره لیست سه گروه یاد شده برای مجلس خبرگان در استان تهران گفتنی است که 8 تن از نامزدهای این لیست، با فهرست نامزدهای معرفی شده از سوی جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز مشترک هستند. بنابراین؛ 8نامزد مورد اشاره برای خبرگان را نمی‌توان نامزدهای وابسته به سه گروه یاد شده تلقی کرد، بلکه این 8 تن اصالتا نامزدهای جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز هستند که سه گروه اصلاحات و کارگزاران و اعتدال از لیست جامعتین وام گرفته و در لیست خود جای داده بودند که مخالفت و اعلام بی‌اطلاعی اکثر آنان را در پی داشت. بنابراین اگرچه نامزدهای لیست مشترک سه گروه یادشده برای مجلس شورای اسلامی، در تهران بیشترین آراء را به خود اختصاص داده‌اند ولی اکثریت قاطع نامزدهای مجلس خبرگان از حوزه استان تهران، به اصولگرایان تعلق دارند و نه اصلاح‌طلبان.

تعداد بازدید از این مطلب: 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 اسفند 1394
نظرات
مدیر برنامه‌ های خلیج فارس اندیشکده واشنگتن در تحلیلی، ضمن ارزیابی شخصیت «محمد بن‌سلمان»، جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی و وزیر دفاع این کشور، نسبت به تبعات تصمیم‌گیری‌های این جوان بی‌تجربه در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی هشدار داد.

هندرسون از «محمد بن سلمان» و بیرون رانده شدن وی توسط ملک عبد الله می‌گوید/ چرا ملک عبدالله، «محمد بن سلمان» را از نشست بیرون کرد/ آیا شاهزاده ساده زیست آل‌سعود را به ورطه نابودی می‌کشاند/گروه بین‌الملل مشرق - «سایمون هندرسون»، مدیر برنامه ‌های خلیج فارس اندیشکده واشنگتن و کارشناس آمریکایی امور عربستان در مقاله ای تحلیلی تلاش می کند، ضمن ارزیابی و بررسی شخصیت «محمد بن سلمان»، جانشین ولی عهد عربستان سعودی، نسبت به تصمیم هایی که توسط چنین شخصیتی گرفته شده و یا در آینده گرفته خواهد شد و بازتاب های خطرناک آن که نه تنها عربستان بلکه منطقه و جهان را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد، هشدار می دهد.

هندرسون می نویسد: بر کسی پوشیده نیست که دیدگاه و نگرش راهبردی عربستان سعودی حول محور تامین منافع و مصالح خاندان سعودی حاکم بر عربستان متمرکز است و این دیدگاه را به ویژه در برهه ها و مراحلی که حکومت سعودی با آن مواجه است، به خصوص در مراحل گذار و تغییر در این کشور، چالشی بزرگ برای عربستان تشکیل می دهد، خاندانی که سراسر حیات و حکومتش بر عربستان را ابهام و رسوایی فرا گرفته است.

تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
حاج فرج با کلی کار ناتمام رفت و مخاطبان ایرانی و مسلمان خود را در سراسر خاورمیانه از بازروایی راستین قصص قرآنی‌اش مسرور می‌شدند ناکام گذاشت، زهر این ناکامی، همچون تیغه دو سویه است، نیمی از آن او و نیمی از آن ما.

گروه فرهنگی مشرق- تلخی خبر وفات حاج فرج سلحشور چون زهر هلاهل است، گویی جوانی بیست و اندی ساله و ناکام از جهان زندگان رخت بر بربسته است. والله این واژه ناکام در فرهنگ ما کاربرد درستی ندارد که برای هر جوانی که در ایام سبز زندگی با دارفانی وداع می کند به کار برده می شود.

برای هر هنرمندی چون حاج فرج که کوله ساخت سریال موسی (ع) را بر زمین گذاشت و رفت، هر سن و سالی مصداق جوانی است. جوانی هر هنرمندی زمانیست که کوله و توشه اش برای به ثمر رسیدن فراهم است اما به مقصد و ثمر نمی رسد، مثل علی حاتمی که پروژه فیلم محمد (ص) به ثمر نرسید پهلوانش تختی اش به ثمر نرسید.

انخاب

تعداد بازدید از این مطلب: 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 9 اسفند 1394
نظرات
نتایج نهایی مجلس خبرگان رهبری حوزه انتخابیه تهران متعاقبا اعلام می شود/ یک هزار صندوق شمارش نشده استبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، ستاد انتخابات کشور پیرو اطلاعیه شماره 58 خود اعلام کرد : لیست اعلام شده مربوط به انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان تهران نتایج صندوق های اخذ رای شمارش شده تاکنون می باشد و نتایج آرای نهایی این حوزه متعاقبا اعلام خواهد شد.
 
همچنین رییس ستاد انتخابات شهرستان تهران گفت: نتیجه انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران با توجه به این که کار شمارش آرا به پایان نرسیده، هنوز نهایی نشده است. 
 
علی اصغر ناصربخت شامگاه شنبه در گفت وگویی اظهارداشت: کار شمارش حدود 1000 صندوق اخذ رای که به طور عمده مربوط به شمال شهر تهران است ، هنوز انجام نشده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
سرویس انتخابات مشرق، با پایان شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آخرین آمار و نتایج شمارش آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور را در قالب جداول جداگانه منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در این دوره انتخابات 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات 290 نماینده خود را از 207 حوزه انتخابی برای حضور در ساختمان سبز بهارستان از میان 4 هزار و 844 کاندیدا انتخاب کردند. برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی در فرماندارها و بخشداری‌ها در نظر گرفته شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها تا این لحظه به شرح زیر است: (لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)

تعداد بازدید از این مطلب: 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
با پایان شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، آخرین آمار و نتایج شمارش آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور بصورت جداول جداگانه منتشر می‌ شود.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ساعت 8 صبح امروز (7 اسفند) به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات، 88 نماینده را از 31 حوزه انتخابی از  میان 161 نفر انتخاب کردند. 31 حوزه اصلی در مراکز استان‌ها و یک هزار  و 31 حوزه فرعی در فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری پیش‌بینی شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به تفکیک استان‌ها تا این لحظه به شرح زیر است:
(لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)


*********************
آخرین نتایج تا ساعت 07:30 بامداد شنبه 8 اسفند


** این خبر بر مبنای آخرین اعلام نتایج انتخابات کامل شده و تعداد آراء متعاقبا اعلام خواهد شد:

تعداد بازدید از این مطلب: 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
سرویس انتخابات مشرق، با پایان شمارش آرا در حوزه‌های انتخابیه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، آخرین آمار و نتایج شمارش آرا در استان‌ها و شهرستان‌های سراسر کشور را در قالب جداول جداگانه منتشر می‌کند.

به گزارش مشرق، رای‌گیری برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح جمعه 7 اسفند به صورت همزمان در سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 23:45 ادامه داشت.

جمعیت واجد شرایط در کشور برای رای دادن در این دوره انتخابات 54 میلیون و 915 هزار و 24 نفر اعلام شده است که شرکت کنندگان در انتخابات 290 نماینده خود را از 207 حوزه انتخابی برای حضور در ساختمان سبز بهارستان از میان 4 هزار و 844 کاندیدا انتخاب کردند. برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود 207 حوزه اصلی و 855 حوزه فرعی در فرماندارها و بخشداری‌ها در نظر گرفته شده بود.  

آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به تفکیک استانها تا این لحظه به شرح زیر است: (لازم به ذکر است که این نتایج غیررسمی و هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است)

تعداد بازدید از این مطلب: 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
آغاز فرآیند رأی‌گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی شروع‌شده که تهران در صدر آمار واجدین رأی دادن قرارگرفته است.
به گزارش مشرق، در حالی تنها ساعاتی تا آغاز فرآیند رأی‌گیری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی‌مانده که مردم خود را برای حضور گسترده در دو انتخابات مهم کشور آماده می‌کنند و مسئولان نیز شرایط و امکانات لازم برای جمع‌آوری آراء مردم را مهیا کرده‌اند.

۵۴ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۲۷ نفر واجد شرایط رأی دادن از هشت صبح فردا هفتم اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رأی در رقم زدن سرنوشت خود و کشور سهیم می‌شوند و دراین‌بین بیش از ۳ میلیون جوان ایرانی برای نخستین بار برای انتخاب نمایندگان خود در دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی رأی می‌دهند.

صندوق‌های رأی، تعرفه‌ها، سیستم‌های الکترونیکی هوشمند، مهرها و ... به هزار و ۶۲ حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی در نقاط مختلف کشور ارسال‌شده تا شرایط برای اخذ آرای مردم فراهم شود و ملت ایران بتواند از میان ۴ هزار و ۸۴۴ کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمایندگان خود را برای کسب ۲۹۰ کرسی بهارستان انتخاب کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در سراسر کشور در حال برگزاری است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛بر اساس گزارش های دریافتی خبرنگاران از سراسر کشور حاکی از آن است که واجدین شرایط رای دهی از دقایق اولیه آغاز رای گیری در شعبه های اخذ رای حضور یافته اند و در برخی از استان ها و شهرستان ها هم صف های طولانی رای تشکیل شده است.
 
اصفهان:
 
حضور حماسی مردم سراسر ایران پای صندوق های رای به روایت تصویر
تعداد بازدید از این مطلب: 256
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
حسینعلی امیری با حضور در جمع خبرنگاران توضیحاتی دررابطه با رای گیری امروز داد.
توضیح سخنگوی وزارت کشور درباره رای دادن به گزارش خبرنگار انتخابات گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "حسینعلی امیری" سخنگوی وزارت کشور با حضور در جمع خبرنگاران با بیان این که از صبح امروز مردم در نقاط مختلف کشور پای صندوق های رای آمدند گفت: با توجه به استقبال چشم گیر مردم زمان رای گیری تمدید شد.
 
وی افزود: با توجه به این که 55 میلیون نفر واجدین شرایط رای دادن در کشور بودند 130 میلیون تعرفه در کل کشور توزیع شد.
 
وی درباره برخی گمانه زنی ها مبنی بر نتایج برخی از حوزه های انتخابیه نقاط مختلف کشور اظهار داشت: هر زمان که شمارش آرای هر حوزه انتخابیه کشور به اتمام برسد اعلام می کنیم و اگر نیاز بود که زمان رای دادن تمدید شود نیز با دستور وزیر اعلام خواهد شد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 8 اسفند 1394
نظرات
بعلت طولانی شدن فرایند برگزاری انتخابات ،مدارس برخی استان ها فردا تعطیل است .

به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ، بعلت طولانی شدن فرایند برگزاری انتخابات مدارس برخی از استان ها فردا 8 اسفند تعطیل اعلام شد که به شرح ذیل است :

استان تهران:
 مناطق نوزده گانه شهرتهران فردا شنبه هشتم اسفند ماه تعطيل است
همچنین تمام مدارس ناحیه یک و دو ری، کهریزک، فشافویه، چهاردانگه و اسلامشهر نیز فردا تعطیل است.
کلیه مدارس شهرستان اسلامشهر و شهرری فقط در شیفت صبح فردا شنبه 8 اسفندماه تعطیل اعلام شد.

 استان آذربایجان شرقی

بعلت طولانی شدن فرایند برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، بخش های ایلخچی،خسرو شاه ، ممقان ، کلیه مدارس حوزه های  انتخابیه در روز شنبه 8 اسفند ماه تعطیل اعلام می گردد.
کلیه مدارس شهرستان بناب نیز در شیفت صبح، فردا شنبه 8 اسفندماه تعطیل اعلام شد.
در بقیه شهرستان ها و بخش ها مدارس دایر می باشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 6 اسفند 1394
نظرات
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، از صبح جمعه، هفتم اسفند‌ماه، برای انتخاب 290 نماینده ملت در 207 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد. با یادداشت‌برداری یا ذخیره این صفحه روی گوشی یا تبلت خود می‌توانید هنگام نگارش اسامی نامزدهای مد نظر در شعب اخذ رأی، در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

لیست نهایی نامزدهای «ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان» و «خبرگان جامعه مدرسین» در سراسر کشور + اسامی //////// آماده انتشار آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار  آماده انتشار آماده انتشار

گروه سیاسی مشرق - دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند‌ماه امسال برای انتخاب 290 نماینده ملت در 207 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد.

بنا بر اعلام ائتلاف‌ اصولگرایان کشور، لیست ائتلاف‌ بزرگ اصولگرایان در سراسر کشور با اسامی افراد مشخص شده است.

 

آذربایجان شرقی

حوزه انتخابیه تبریز: محمدحسین فرهنگی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، احمد علیرضابیگی، محمداسماعیل سعیدی و خانم معصومه راشد، آقای لطیف لطیفی

حوزه انتخابیه بستان‌آباد: احد خیری

حوزه انتخابیه ملکان: شهروز افخمی

حوزه انتخابیه شبستر: علی علی‌لو

حوزه انتخابیه سراب: داوود روشنی

حوزه انتخابیه میانه:یعقوب شیویاری، محمدرضا حاجی‌اصغری

حوزه انتخابیه اهر و هریس: مهدی حسینیان

حوزه انتخابیه کلیبر و هوراند: قلی‌الله قلی‌زاده

هشترود و چاراویماق: غلامحسین شیری 

حوزه انتخابیه بناب: ضیاء‌الله اعزازی

حوزه انتخابیه ورزقان: رضا علیزاده

 

تعداد بازدید از این مطلب: 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 28 بهمن 1394
نظرات
سخنگوی دولت گفت: رییس جمهور شخصا در ماجرای تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات ورود کرده است.
نشست‌خبری سخنگوی دولت آغاز شدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری امروز سه‌شنبه (27 بهمن ماه) با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی براینکه آیا رییس جمهور در ماجرای تایید صلاحیت داوطلبان ورود کرده است، گفت: وی در چارچوب قانون به این موضوع وارد شد و در این راستا با وزیر کشور تبادلای داشتند.
 
سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت سبد کالا و ارائه آن به افراد نیازمند، اظهار داشت: در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است و بخش دیگری از توزیع این سبد در حال انجام است که به مجموعه افراد خاصی اهداء خواهد شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
تصویر ایران در رسانه‌های جهان آکنده از خشونت و سیاهی است؛ اما ایرانیان سعی کرده‌اند با ابزارهایی مانند "ابتکارات و نوآوری‌های اجتماعی" با این تبلیغات منفی مقابله کنند. اکنون جهانیان با شعار «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار» تصویر مهربان ایرانیان را روی دیوار می‌بینند.
گروه جنگ نرم مشرق- تصویری که از ایران بعد از انقلاب اسلامی در رسانه‌های جریان اصلی (Mainstream media) جهان نشان داده می‌شود، به‌طور عموم با سیاه‌نمایی و نفرت‌پراکنی همراه بوده و همچنان نیز ادامه دارد. اما مردم ایران همیشه سعی کرده‌اند تا با ابزارهای مختلف با تبلیغات منفی علیه خود مقابله کنند که تجربه نشان داده یکی از این ابزارها "ابتکارات و نوآوری‌های اجتماعی" است؛ یکی از جدیدترین این نوآوری‌ها مربوطه به "دیوار مهربانی" می‌شود که توانسته بازتاب جهانی مثبتی را برای خود به ارمغان بیاورد.

"دیوار مهربانی" اقدامی انسان‌دوستانه است که از پاییز امسال در مشهد مقدس و به صورت کاملا خودجوش و مردمی به منظور کمک به نیازمندان و افراد بی‌سرپناه آغاز شد و با حمایت شبکه‌های اجتماعی در بسیاری از شهرهای ایران گسترش یافت. دیواری ساده اما با رنگ‌های شاد که مردم در آن می توانند لباس‌هایی را که نیاز ندارند، برای دیگران بگذارند؛ دیواری به دور از لوکس‌گرایی با پیامی بسیار ساده «نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار».

دیوار /// در حال ویرایش

تعداد بازدید از این مطلب: 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 21 بهمن 1394
نظرات
مهندس بازرگان اصلا مبارزه مسلحانه را قبول نداشت. البته او به یک دلیل قبول نداشت و امام هم به دلیل دیگر قبول نداشت که اصلا آن هم ربطی به هم نداشت.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ در تاریخ معاصر ایران و به خصوص پس از انقلاب مشروطه افراد و خانواده هایی حضور دارند که در دهه های مختلف تاثیرات مختلفی را در فضای جامعه گذاشته اند. بی شک نام مهندس مهدی بازرگان را هر کس که تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه کرده باشد به یاد دارد. حال چه به طرفداری از وی و یا نقد به عملکرد او و دولت موقت.

در این میان مشرق نیوز سعی نموده با منتشر نمودن گفتگو با رجال شناس تاریخ معاصر؛ قاسم تبریزی به بررسی کارنامه و عملکرد مهندس بازرگان بدون هیچ موضع گیری بپردازد. بخش دوم این گفتگو را تقدیم مخاطبین خود می‌کنیم. در قسمت ابتدایی این گفتگو پیرامون خانواده مهندس بازرگان مطالبی ارائه گردید.

تعداد بازدید از این مطلب: 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 15 بهمن 1394
نظرات
یک رسانه ضدانقلاب، با بررسی اظهارات اخیر هاشمی درباره رد صلاحیت‌ها، به واکنش‌های فعالان اصلاح‌طلب و اصولگرا اشاره کرده و اذعان می‌کند هاشمی آن‌قدر دارای تناقض رفتاری و گفتاری است که نه اصلاح‌طلب می‌تواند سکوت کند نه اصولگرا.
گروه سیاسی مشرق - وب‌سایت ضدانقلاب خودنویس، با توجه به اظهارات جنجالی هاشمی رفسنجانی درباره وظیفه شورای نگهبان و رد صلاحیت افراد معلوم‌الحال و قانون‌گریز، به بحرانی اشاره‌کرده است که رفسنجانی در آن گرفتارشده است، بحران خاطرات و اظهارات قدیمی رفسنجانی.

این رسانه ضدانقلاب، با بررسی اظهارات اخیر هاشمی درباره رد صلاحیت‌ها، به واکنش‌های فعالان دو جناح اصلاح‌طلب و اصولگرا اشاره کرده و به‌صورت تلویحی اذعان می‌کند هاشمی آن‌قدر دارای تناقض رفتاری و گفتاری است که نه اصلاح‌طلب می‌تواند سکوت کند نه اصولگرا.
خودنویس می‌نویسد: هاشمی رفسنجانی که سال‌ها از طریق فرزندان و نواده‌های خود تلاش می‌کرد اهالی رسانه را همراه خود نگاه دارد، با بحران جدیدی روبرو شده، آن‌هم وجود منابع کافی در فضای مجازی از گفته‌ها و رفتارهای قدیمی هاشمی که امکان مقایسه با موضع‌گیری‌های جدید او را فراهم می‌کند

تعداد بازدید از این مطلب: 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394
نظرات
نغمه شریعت‌پناهی در مصاحبه با رویترز به ویزگی‌های اخلاقی همسرش سعید عابدینی اشاره می‌کند و از یک زندگی مملو از آزار و اذیت جنسی، روحی، روانی و جسمی از سوی شوهرش می‌گوید و اینکه سعید به‌شدت به تصاویر پورن و غیراخلاقی اعتیاد داشته است.

گروه جنگ نرم مشرق- بیش از دو هفته از تبادل زندانی‌ها میان دولت ایران و آمریکا می‌گذرد؛ یکی از پرحاشیه‌ترین این زندانی‌ها سعید عابدینی است که نه به‌واسطه جرم بلکه به دلیل فعالیت‌های همسر وی، نغمه عابدینی (شریعت‌پناهی) علیه جمهوری اسلامی و همچنین افشاگری نغمه از شخصیت شوهرش معروف شده بود.

نغمه عابدینی (شریعت‌پناهی) که جریانی را با کمک سیاست‌مداران آمریکایی برای آزادی همسرش راه انداخته بود، در جدیدترین مصاحبه خود با «رویترز» به ویزگی‌های اخلاقی سعید عابدینی اشاره می‌کند و از یک زندگی مملو از آزار و اذیت جنسی، روحی، روانی، و جسمی از سوی شوهرش می‌گوید و اینکه سعید به شدت به تصاویر پورن و غیراخلاقی اعتیاد داشت.

کشیش پورنوکراتی که عامل نفوذ آمریکا در ایران بود + فهرست پروژه‌‌ها /// در حال ویرایش

کشیش پورنوکراتی که عامل نفوذ آمریکا در ایران بود + فهرست پروژه‌‌ها /// در حال ویرایش
نغمه عابدینی در جدیدترین مصاحبه خود با «رویترز» گفت که شوهرش به شدت به تصاویر پورن و غیراخلاقی اعتیاد داشت

 

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 14 بهمن 1394
نظرات
یکی از عوامل بروز نارضایتی شدید از رژیم شاه، فساد بی‌حد و حصر دربار بود. فساد اخلاقی، جنسی، مالی و دین‌ستیزی، تمام تار و پود دربار را در‌نوردیده بود. فساد، با ظهور رژیم پهلوی همزاد بود ولی در پایان عمر رژیم، به‌صورت یک فرهنگ حاکم درآمده بود.

به گزارش گروه تاریخ مشرق؛ پرده دری فرح در زیر پا گذاشتن خطوط قرمز اسلامی و انسانی را عموم ما با جشن هنر شیراز می شناسیم ولی فرح، هنر نمایی ها و هنر پروری های(!) دیگری هم داشته است که یک نمونه آن حمایتش از آشور بانی پال بابلا (یکی از نمادهای ابتذال هنر در کشور) بوده است.

«آشور بانی پال بابلا یکی از هنرمندان سوپر مدرنیست! و خیلی پیشتاز! بود که دستی در تمام به اصطلاح هنرها داشت. شعر می گفت، نمایشنامه می نوشت، کارگردانی می کرد، ادعای فیلم سازی و عکاسی داشت. او در سال های آخر حیات رژیم پهلوی، نمایشگاه عکسی از صُوَر قبیحه و عکس هایی در ابعاد بسیار بزرگ از پایین تنه خود ترتیب داده بود، که فرح پهلوی شخصاً این نمایشگاه را افتتاح کرد و او را به خاطر «ابراز شجاعت در شکستن مرزهای رو در بایستی فرهنگی» (این عبارت دقیقاً عین گفته فرح پهلوی خطاب به آشور بانی پال بابلا، پس ازدیدار از نمایشگاه عکس او بود) مورد تفقد قرار داد و یک بورس مطالعاتی در اختیار او گذاشت و او را به فرانسه فرستاد.

فرح

تعداد بازدید از این مطلب: 296
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
نظرات
روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز بر سخنان محمد جواد ظریف خطاب به منتقدان دولت و چگونگی حضور در انتخابات آتی اختصاص دادند.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*******

روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات روز یکشنبه را با تمرکز بر سخنان محمد جواد ظریف خطاب به منتقدان دولت و چگونگی حضور در انتخابات آتی اختصاص دادند.

مهم‌ترین محورهای که امروز روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاحات به آن پرداختند، عبارت‌اند از:

1روزنامه. روزنامه‌های زنجیره‌ای در یک اقدام هماهنگ مدعی شده‌اند که جریان منتقد دولت ضریب انتقادات خود را در حوزه سیاست خارجی افزایش داده است تا دولت را از مسائل داخلی دور کند؛ آنان منتقدان را افرادی می‌دانند که هشت سال سکوت کردند و در این دو سال فریاد می‌زنند. این محور در تیتر روزنامه وقایع اتفاقیه و یادداشت صادق زیباکلام به عنوان «گریز تندروها از پاسخگویی» مشهود است. این درحالی است که حامیان دولت سیاست خارجی را عرصه پیروزی تمام عیار دولت می‌دانند و بنابراین نباید نسبت به انتقادات نسبت به نوع قراردادهای دولت مانند خرید هواپیما که در زندگی مردم اثرگذاری اندکی دارد؛ دلواپس شوند.

تعداد بازدید از این مطلب: 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
نظرات
حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.
 
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیتهای نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت الله علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دارفانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است.
این نظامی متدین و متعهد از جمله ی معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته های پیروزی انقلاب، وسیله ی ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه ی متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول دهها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگهای نامنظم در سالهای اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده ئی به جای آورد.
تعداد بازدید از این مطلب: 258
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 12 بهمن 1394
نظرات

به گزارش  خبرنگار  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی پیش نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یک اقدام شجاعانه و مدبرانه از حریم و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران محافظت کرد.


در این پروسه دو شناور مسلح آمریکایی که وارد آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران شده بودند با اقتدار ندسا محاصره و توقیف شدند. این موضوع نشان داد نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مرزهای جمهوری اسلامی ایران حفاظت لحظه ای و ویژه دارد.


دریادار پاسدار  "علی فدوی"  فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  اقدامات مهمی را در جهت گسترش اقتدار دریایی جمهوری اسلامی در وسعت آبی  "خلیج فارس"  و  "تنگه هرمز"  انجام داده است.



فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا و نظام سلطنتی انگلیس حضورشان نه تنها در خلیج فارس سودی ندارد ، بلکه سرشار از ضرر و خسران است.



رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز به دریادار پاسدار "علی فدوی" فرمانده نیروی دریایی سپاه و یارانش نشان شجاعت فتح اعطا فرمودند و اقدام معظم له نشان دهنده این است که ندسا در انجام وظایف خود بسیار موفق عمل کرده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 10 بهمن 1394
نظرات
در این ویدئو خداحافظی فرانسوی گلوریا هاردی بازیگر نقش رها سریال کیمیا با بینندگان را مشاهده خواهید کرد.
تعداد بازدید از این مطلب: 952
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 5 بهمن 1394
نظرات
رویترز در گفتگو با همسر سابق عابدینی، به موضوع ملاقات قریب‌الوقوع این زوج پرداخته است؛ مواجهه‌ای که شریعت‌پناهی به هیچ‌عنوان دوست ندارد اتفاق بیفتد. او بازسازی زندگی از دست‌رفته را سخت می‌داند؛ یک زندگی مملو از آزار و اذیت جنسی، روحی، روانی با مردی که به تصاویر مستهجن و غیراخلاقی اعتیاد داشته است.

گروه بین‌الملل مشرق - چندی پیش پس از تأیید اجرایی شدن برجام، چهار زندانی ایرانی دو تابعیتی (و یک آمریکایی) در راستای مصوبات شورای عالی امنیت ملی و در چارچوب مبادله زندانیان با آمریکا آزاد شدند. از میان این چهار نفر، تنها کسی که همسرش عملا به پیگیری کارها و امور وی در دوران حبس در ایران و استقبال از وی در زمان پس از آزادی هیچ میلی نداشت، «سعید عابدینی» بود. اخیرا، «نغمه شریعت‌پناهی» که پیش‌تر در مورد فساد اخلاقی همسر جاسوس‌اش نکاتی را بیان نموده بود، جزئیات بیشتری را در این رابطه فاش کرده است.

سعید سرتاسر فساد و بداخلاقی بود /// در حال انجام ///

تعداد بازدید از این مطلب: 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 22 دی 1394
نظرات
برشی از تاریخ/ 152
در حالی که سال 60 اوج ترورهای سازمان مجاهدین خلق و گروهک فرقان در ایران بود و روزانه بسیاری از مردم عادی توسط گروهک‌های تروریستی تهدید می‌شدند، یکی از فرزندان هاشمی به دلیل عدم امنیت به بلژیک سفر می‌کند تا ادامه تحصیل دهد.
کدام فرزند هاشمی به دلیل نبود امنیت در ایران به بلژیک سفر کرد؟گروه سیاسی مشرق - در حالی که سال 60 اوج ترورهای سازمان مجاهدین خلق و گروهک فرقان در ایران بود و روزانه بسیاری از مردم عادی توسط گروهک‌های تروریستی تهدید می‌شدند، آقای هاشمی رفسنجانی در خاطرات یک شنبه 6 اردیبهشت خود به سفر محسن هاشمی به بلژیک به دلیل عدم وجود امنیت در ایران اشاره می کند. ایشان در خاطرات خود می‌نویسد:

«شب با [فرزندنم] محسن در بلژیک تلفنی صحبت کردم. حالش خوب بود. کتاب و پوستر و نوار می خواست. محسن به خاطر عدم امنیت بعد از ترور من توسط فرقان و تهدید شدن او در محیط تحصیل و عدم تمایلش در به همراه داشتن محافظ برای ادامه تحصیل به خارج رفت. در شیراز در کنکور پذیرفته شده بود و مشغول تحصیل بود. اکنون تمایلی به زندگی در غرب ندارد و به انقلاب اسلامی سخت وفادار است و در آنجا با گروهی از دوستانش به نفع جمهوری اسلامی فعالیت دارد.»[1]

تعداد بازدید از این مطلب: 240
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
نظرات
وکیل مهدی هاشمی اعلام کرده که موکلش حکم صادره نسبت به خود را قبول ندارد و به همین دلیل، اقدام به رد مال و پرداخت جریمه نقدی که به آن محکوم شده نمی‌کند که این سؤال را به وجود می‌آورد که وی چرا مقابل قانون گردنکشی می‌کند؟

گردنکشی مهدی هاشمی در امتناع از پذیرش حکمش از کجا نشات می‌گیرد؟

گروه سیاسی مشرق – محمود علیزاده طباطبایی وکیل مهدی هاشمی اخیرا اعلام کرده است که موکلش حکم صادره نسبت به خود را قبول ندارد و به همین خاطر رد مال و جریمه نقدی را که در حکم آمده را پرداخت نمی‌کند.[1]

براساس ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، مهدی هاشمی متهم به اخذ رشوه اختلاس 600 میلیونی تومانی بود که براساس این ماده قانونی، وی به 10 سال حبس، رد مال 600 میلیون تومانی و 1.2 میلیارد تومان جزای نقدی و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

اما علت سرکشی مهدی هاشمی درقبال حکمش چیست؟ این سئوالی است که بایستی از لابه‌لای مواضع وی و خانواده‌اش به پاسخ آن رسید.

تعداد بازدید از این مطلب: 238
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نظرات
وکیل سوشا مکانی در گفتگوی اختصاصی با باشگاه خبرنگاران اتهام اصلی سوشا و جزئیات پرونده را مطرح کرد.

بهنام علی محمدی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: اتهام اصلی سوشا مکانی انتشار عکس های خصوصی است و این مهمترین بخش پرونده است و البته در ابن چند روز اخیر شایعات زیادی در این باره شنیده شد که صحت نداشت.
 
هفت روز قبل گفتم حکم بدون وثیقه قانونی نیست
 
وی ادامه داد: هفت روز قبل هم گفتم حکم قرار بازداشت بدون وثیقه از دیدگاه من قانونی نیست و بیشتر قضات و دوستانم هم با من هم عقیده بودند و می بایستی همان روز با وثیقه آزاد می شد و خوشحالم که بالاخره بعد از هفت رور این اتفاق افتاد و سوشا فردا آزاد می شود.
 
سوشا پس از آزادی، ابتدا سر قبر پهلوان تختی می رود
 
علی محمدی ادامه داد: من در طول این مدت با یوشا حرف زدم و البته قبول دارم که سوشا کمی شیطنت می کرد، اما این اتفاق یک تلنگر برای سوشا بود و چه بسا اگر نمی افتاد اتفاقات بدتری در راه بود و تاثیر این اتفاق تا حدی بود که سوشا گفته است "بعد از آرادی اول سر قبر جهان پهلوان تختی میروم و توی زندان هم فقط کارم شده ذکر و دعا".
 
تعداد بازدید از این مطلب: 286
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ورزشی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
همچون گذشته اصرار داریم که همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوقها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است. آرا و سلایق مختلف، ایراد ندارد، مهم آن است که تلاش و دقت کنیم که انتخاب ما، انتخاب درستی باشد.

کارهایی که سال ۸۸ کردند ابتکارات آمریکایی‌ها و انقلاب رنگی بود/ حتی کسانی که نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنندبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم قم، با تجلیل از قیام تاریخ ساز 19 دی 1356 مردم این شهر و تشریح علل و عوامل «ماندگاری انقلاب»، تاکید کردند: در پرتو حضور آگاهانه همگانی، ماندگاری انقلاب، آرامش و سکینه ملت و پیروزی بر توطئه های دشمنان امکان پذیر خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از قیام تاریخی نوزدهم دی سال 1356 مردم قم بر ضد رژیم دیکتاتوری شاه و در حمایت از مرجعیت و روحانیت، از مردم قم به عنوان «پیشروان و پیشرانان انقلاب» یاد کردند و افزودند: سالها مبارزه و بیانات امام خمینی و جایگاه مرجعیت و روحانیت، در مردم زمینه‌های مساعدی برای مبارزه با رژیم ستمشاهی فراهم کرده بود که قیام 19 دی، این مبارزه حیاتی را کلید زد.

تعداد بازدید از این مطلب: 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
روزنامه سعودی عرب‌نیوز اقدام به مصاحبه با جلاد ارشد رژیم آل سعود کرده که گفته می‌شود عامل شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی بوده و وی را گردن زده است. وی افتخار می‌کند که فرزندش را نیز برای جلادی انتخاب کرده است.

گروه بین‌الملل مشرق - روزنامه سعودی عرب‌نیوز اقدام به مصاحبه با جلاد ارشد رژیم آل سعود کرده که گفته می‌شود عامل شهادت شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی بوده و وی را گردن زده است.

مصاحبه روزنامه سعودی با جلاد قاتل شیخ نمر +عکس /آماده انتشار

 از قدیمی‌ترین و مشهورترین جلادان در عربستان است که تقریبا هر ماه، هفت یا 10 سر را با شمشیر قطع می‌کند. محمد سعد البیشی 42 ساله  در این مصاحبه می‌گوید که از اینکه حد الهی! را اجرا می کند، به خود افتخار می‌کند و هیچ عذاب وجدانی برای گردن زدن بسیاری از اشخاص ندارد.وی گفت که گردن بسیاری از مردان و زنان را در گذشته زده است. او می گوید: برای من مهم نیست که گردن چند نفر که حکم اعدام برای آن ها صادر شده باشد را زده ام.

تعداد بازدید از این مطلب: 298
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
دختر "عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه سابق عربستان با انتشار فیلمی از محل اقامت اجباری اش در یکی از کاخ های سلطنتی در شهر "جده" طرفداری خود را با شهید "شیخ نمر باقر النمر" اعلام کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، پایگاه اینترنتی "پانورامای خاورمیانه" گزارش کرد،دختر "عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود" پادشاه سابق عربستان با انتشار فیلمی از محل اقامت اجباری اش در یکی از کاخ های سلطنتی در شهر "جده" طرفداری خود را با شهید "شیخ نمر باقر النمر" اعلام کرد.

گفتنی است، شمار زیادی با مشاهده این فیلم در شبکه های اجتماعی این امر را رفتاری بر حق دانستند به ویژه از سوی دختر خاندان آل سعود که تمام مخالفان اش را اعدام می کند.
تعداد بازدید از این مطلب: 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
تصویری از خانه اشرف پهلوی در فضای مجازی منتشر شده، خانه ای اشرافی که در یکی از گرانقیمت ترین محله های نیویورک واقع شده است.
به گزارش خبرنگار اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با انتشار خبر درگذشت اشرف پهلوی روزنامه نیویورک تایمز تصاویری را از خانه مجلل وی منتشر کرده که قیمت آن چیزی معادل 49 میلیون دلار است. این خانه یکی از گرانترین خانه ها در یکی از قدیمی ترین محله های نیویورک به شما می رود.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 261
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 19 دی 1394
نظرات
زندگینامه اشرف پهلوی، خواهر دوقلوی شاه مخلوع ایران پر از وقایعی است که در فساد حرف بسیاری برای گفتن دارد.

اشرف پهلوی در چهارم آبانماه سال 1298 هجری شمسی در محله سنگلج تهران، پنج ساعت پس از تولد برادرش محمدرضا به دنیا آمد و در سن 94 سالگی مرد.

ورقی از زندگینامه پلنگ سیاه پهلوی که به کام مرگ رفت
پدرش رضاخان هنگام تولد او و برادرش هنوز در گمنامی به سر می‌برد و در لشکر قزاق درجه سرهنگی داشت. مادرش تاج‌الملوک آیرملو یکی از مهاجران روسیه به شمار می‌آمدکه بعد از انقلاب بلشویکی همراه خانواده‌اش به آذربایجان ایران نقل مکان کرده بود.

اشرف پهلوی در سن هفده سالگی به عقد علی‌محمد قوام پسر ابراهیم خان قوام‌الملک شیرازی درآمد. ازدواج اشرف با علی قوام در فضایی آکنده از رنگ و بوی سیاسی، بدون پیش‌زمینه‌های عاطفی و اخلاقی لازم برای پیوند زناشویی، به اشرف پهلوی تحمیل شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 127
موضوعات مرتبط: فرهنگی و هنری , اجتماعی , حوادث , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
نظرات
به دنبال قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران، مقامات ایرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که در زیر می‌خوانید.
به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به دنبال قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران، مقامات ایرانی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند که در زیر می‌خوانید.
 
 
 
واکنش مقامات ایرانی به قطع روابط دیپلماتیک عربستان چه بود؟رئيس دفتر رئيس جمهور
 
 
حجت‌السلام روحانی در واکنش به اقدام شتابزده ریاض در قطع روابط دیپلماتیک خود با تهران گفت: دولت عربستان برای اين که بر جنايتش نسبت به سربريدن يک رهبر ديني در کشور خود سرپوش بگذارد، دست به اقدام عجيبی زده و رابطه سياسی خود را با جمهوری اسلامی ايران قطع کرده است در حالی که  بی‌ترديد هيچ‌گاه اين گونه اقدامات نمی‌تواند آن جنايت بزرگ را بپوشاند.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
نظرات

12هزار جنگجوی سعودی حرم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند

وهابیون سعودی با 12 هزار جنگجو، یک‌باره به حرم امام حسین(ع) حمله کردند و غنیمت‌های بسیاری بردند و هر آنچه را باقی ماند به آتش کشیدند به‌گونه‌ای که همه سالمندان و کودکان و زنان کربلایی، با شمشیرهای سعودی، گردن زده شدند.
گروه بین‌الملل مشرق - «آلکسی واسیلووف»، نویسنده یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها درباره «آل سعود» روایتی قدیمی را درباره این خاندان نقل می‌کند که مجله روسی «گوناگون از ادبیات سراسر جهان» آن را در سال 1805 میلادی منتشر کرد.

این روایت نقل می‌کند: «سلیمان»، جد «محمد بن عبدالوهاب» بنیانگذار مکتب وهابیت، در خواب می‌بیند که آتشی از بدنش زبانه می‎کشد که کوه‌ها و دشت‌ها و بیابان‌ها را تا دور دست را فرا گرفته و در مسیر خود خیمه‌ها و روستاها و شهرها را خاکستر می کند.

12هزار جنگجوی سعودی حرم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند
تعداد بازدید از این مطلب: 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
دولت انگلیس از رژیم سعودی وعده گرفته بود که اجرای حکم اعدام را به تعویق خواهد انداخت تا شاید برون‌رفتی برای این مشکل پیدا شود. برخی از میانجی ها حبس طولانی‌مدت شیخ شهید را راه حل مناسبی در این رابطه می‌دانستند اما آل سعود، زیر میز زد. این بدان معنا است که نمی‌توان بر روی این اظهارات جهت مهار کردن گاو وحشی سعودی حساب کرد.

چرا غرب از اقدامات جنون آمیز آل‌سعود بر علیه ایران حمایت نمی‌کند/گروه بین‌الملل مشرق - تصور این موضوع مشکل است که بگوییم اقدامات و تحرکات اخیر عربستان ناشی از استقلال این کشور از مراکز تصمیم سازی سنتی آن در غرب صورت گرفته است، اما به نظر می‌رسد انزوای ظاهری عربستان نشان دهنده مشکلات بزرگی است که روز به روز عمیق تر می‌شود، مشکلاتی که بین رژیم خون‌خوار و دیوانه آل سعود و دنیای دور و نزدیک به وجود آمده است.

برخی نسبت به ثبات این کشور نگران هستند و برخی دیگر از موجودیت این رژیم نگرانی دارند. در هر حال؛ رژیم آل سعود شبه جزیره عربستان و ملت‌های منطقه را در چالشی گرفتار کرده که نشان دهنده ورود در تنش‌هایی است که در شرایط کنونی منطقه و درگیری‌های سیاسی که لباس دین به تن کرده‌اند ، مشکل بتوان از آن خارج شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 307
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
تفاوت‌های واکنش متحدان ریاض به همراه سکوت مقامات عالی‌رتبه ایران، سهم عمده‌ای در بی‌تاب‌کردن ریاض داشته است. آمریکا سیاست کناره‌گیری از این حادثه را همانند آغاز تجاوز به یمن دنبال می‌کند و در عین حال در سطحی اندکی خواستار آرامش فضاست.

وقتی سعودی‌ها از واکنش هم‌پیمانانشان شوکه می‌شوندگروه بین‌الملل مشرق - عربستان سعودی جنگ بر ضد ایران را علنی کرده است، آن هم در شرایطی که در دهه‌های گذشته آن را به ‌صورت نیابتی دنبال می‌کرد. اقدامات مجازات گونه‌ای که ریاض اعمال کرده، تنها نشان دهنده ضعف این کشور است ، چرا که در اوج تلاش خود تنها توانسته بحرین، سودان و جیبوتی را به تقابل با ایران قانع کند.

از دیروز به نظر می‌رسد که عربستان سعودی اقدامات فریب‌کارانه خود در قبال ایران را رها کرده و جنگ پنهان خود را به مرحله علنی رسانده و مناسبات خود را با تهران قطع کرده است. این کشور تلاش بی‌سابقه‌ای برای قانع کردن متحدان خود جهت انجام اقدامی مشابه در دستور کار قرار داد ، اما تنها توانست بحرین، جیبوتی و سودان را که تحت سلطه عربستان هستند قانع کند. امارات نیز تا حدی (کمتر از طرفین دیگر ) با این روند همراه شد و سطح فعالیت دیپلماتیک خود در ایران را کاهش داد، چرا که منافع اقتصادی و تجاری این کشور با ایران مانع از آن می‌شود که تنش ها با تهران را افزایش دهد.

تعداد بازدید از این مطلب: 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینم شاید خویشتن‌داری ما، تصمیم درستی نبود؛ تأسف می‌خورم که با صدای بلندتر و با لحن شدیدتر در دفاع از جنبش سبز صحبت نکردیم. طی چند سال بعد، ده‌ها میلیون دلار سرمایه‌گذاری کردیم و بیش از 5000 فعال را در سراسر جهان آموزش دادیم.
پگروه بین‌الملل مشرق-" هیلاری رودهام کلینتون" وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما و هم‌سر "بیل کلینتون" چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. کلینتون یکی از نامزدهای انتخابات سال 2016 میلادی و طبق نظرسنجی‌ها از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است.هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا، در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان "انتخاب‌های سخت" منتشر کرد. فصل هجدهم این کتاب به بیان خاطرات کلینتون با موضوع ایران می‌پردازد که این فصل، "ایران: تحریم‌ها و رازها" نام دارد. گروه بین‌الملل مشرق قصد دارد طی روزهای آتی خلاصه‌ای از فصل مربوط به ایران در کتاب "انتخاب‌های سخت" را در چند بخش منتشر کند.

بخش اول این گزارش را می‌توانید از این‌جا بخوانید.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 450
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
فاطمه هاشمی رفسنجانی گفت که مردم به ردصلاحیت‌های گسترده عکس‌العمل نشان خواهند داد.

به گزارش مشرق، در روز انتخابات 22 خرداد 88، خانم عفت مرعشی همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پس از انداختن رای خود به صندوق، خطاب به خبرنگاری که از وی پرسید "توصیه شما به هوادارانتان چیست؟" گفت که "اگر تقلب شد بریزید توی خیابونها"

این اظهارات خانم مرعشی سالهاست که با واکنش‌های گسترده‌ای روبروست و منتقدان آن را صدور فرمان آشوب علنی علیه نظام جمهوری اسلامی توصیف می‌کنند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز چند روز پیش از انتخابات 22 خرداد 88، در نامه‌ای تهدید آمیز، تلویحاً از آشوبهای بعد از انتخابات سخن گفته بود!

در جریان رقابت‌های انتخاباتی فعلی(انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان در اسفندماه) نیز هرچند محافظان شخصی خانم عفت مرعشی با ممانعتهای جدی خود مانع از دسترسی خبرنگاران و ثبت نظرات معمولاً حاشیه‌ساز خانم مرعشی درباره انتخابات شدند، اما به نظر می‌رسد این بار فرمان آشوب توسط فرد دیگری از اعضای این خانواده صادر می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
راه علاج مشکلات افغانستان اتحاد اقوام و وحدت مسئولان است/ آمریکایی‌ها هنوز از ضرر وارد کردن به افغانستان دست بر نمی‌دارندبه گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان، مسئله «اتحاد اقوام» در افغانستان را مهمترین راه علاج مشکلات این کشور خواندند و با اشاره به سوابق و ظرفیتهای فراوان همکاری ایران و افغانستان خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی ایران «امنیت، آرامش و پیشرفت افغانستان» را «امنیت و پیشرفت» خود می‌داند.
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تحسین ابتکار تشکیل دولت وحدت ملی و اظهار امیدواری در خصوص حل مشکلات افغانستان افزودند: ان‌شاءالله دولت وحدت ملی شکل حقیقی و واقعی پیدا کند، زیرا راه علاج مشکلات افغانستان، ایجاد وحدت واقعی در میان اقوام و مسئولان است.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
نظرات
میخوام بخوابم امشب اما نمیشه/غم قطع رابطه با جیبوتی نمیذاره/و......نگاه طنز آمیز ایرانی ها به قطع رابطه چند کشورک با ایران بزرگ.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ساعات اوليه‌ای كه اخباري از قطع رابطه ديپلماتيك چند كشور عربي-آفريقايي با ايران منتشر شد، ملت خوش ذوق ایران اقدام به ساخت جک و لطیفه کردند، به چند مورد توجه بفرماييد:

* بحرین جان آماده باش به جای سفیر می خوایم استاندار برات بفرستیم


* به اين كشورهاي درجه ٨ بگين يه عمر امريكا و اروپا تحريممون كردن بازم ايستاديم ، شما كه ... استغفرا....


* الان چنتا کشورعربی وایسادن ریاض رقم بگه اینا اعلام قطع روابط کنن
 


جیبوتی کجایی؟دقیقا کجایی/ واکنش های طنز مردم به قطع ارتباط با ایران

تعداد بازدید از این مطلب: 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
مصرف داخلی نفت در عریستان در حال افزایش است. تقاضای داخلی این کشور تا سال 2030، احتمالاً به حدود 8.2 میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این در حالی است که عربستان قبل از جشن صدمین سالگرد تأسیس نظام پادشاهی در سال 2032، به واردکننده نفت تبدیل خواهد شد.

گروه بین‌الملل مشرق- گذر زمان به سود عربستان سعودی نیست و این کشور دیگر نمی‌تواند دست روی دست بگذارد. سعودی‌ها با یک بمب ساعتی اقتصادی مواجه هستند که اگر خنثی نشود، منفجر خواهد شد و اثرات شدید و احتمالاً جبران‌ناپذیری، هم در سطح ملی و هم بین‌المللی بر این کشور می‌گذارد. سقوط قیمت نفت[1] در سال‌های 2014 و 2015، منبع اصلی (77[2] تا 88[3] درصد) درآمد عربستان را با مشکل مواجه کرده است. این کشور طی دو سال گذشته کسری عظیمی را در بودجه خود اعلام کرده، و برای اولین بار از سال 2007[4]، دولت مجبور شده است به ذخایر ارزی و اوراق قرضه خود در خارج از کشور متوسل شود.

عربستان «بمب ساعتی اقتصادی» در آستانه انفجار/ کشوری که در کم‌تر از دو دهه واردکننده نفت می‌شود/

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
نظرات
احمدی‌نژاد یک پرخاشگر منکر هولوکاست بود که تهدید کرده بود اسرائیل را از نقشه محو کند؛ وی طاووسی جنگ‌جو بود که روی صحنه نمایش بین‌المللی قدم می‌زد و به غرب توهین می‌کرد.

" هیلاری رودهام کلینتون" وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در کابینه اول باراک اوباما و هم‌سر "بیل کلینتون" چهل و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. کلینتون یکی از نامزدهای انتخابات سال 2016 میلادی و طبق نظرسنجی‌ها از حمایت قابل‌توجهی در میان دموکرات‌ها برخوردار است.

هیلاری پس از ترک پست خود در وزارت خارجه آمریکا، در 10 ژوئن 2014 کتاب خاطراتش را تحت عنوان "انتخاب‌های سخت" منتشر کرد. فصل هجدهم این کتاب به بیان خاطرات کلینتون با موضوع ایران می‌پردازد که این فصل، "ایران: تحریم‌ها و رازها" نام دارد. قصد دارد طی روزهای آتی خلاصه‌ای از فصل مربوط به ایران در کتاب "انتخاب‌های سخت" را در چند بخش منتشر کند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود